Превозвачите плашат със спиране на работа заради проблемите с пускането на тол системата

Членът на УС на АПИ Олег Асенов

© Велко Ангелов

Членът на УС на АПИ Олег Асенов



Собственици на фирми за автобусни и товарни превози обявиха днес, че спират превозните си средства в неделя - 1 март, ако тръгне тол системата. По план от тази дата превозните средства с обща маса над 3.5 т ще ползват платени участъци от републиканската пътна мрежа на база на изминато разстояние, като плащат тол такса. Досега те имаха нужда от електронни винетки.


Тол системата покрива 3115 километра от общо 20 хил. километра републиканска пътна мрежа (803 километра автомагистрали и 2312 километра пътища първи клас). Трите начина, по които е планирано да се отчита изминатото разстояние, са маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер (повече за системата вижте във видеото).


На дискусия днес превозвачите посочиха, че само една десета от общия брой лицензирани превозни средства са оборудвани с бордови устройства за тол системата. Те подчертават, че технически е невъзможно до 1 март, такива да имат 70 хил. превозни средства. Предложението на превозвачите е отлагане на влизането в сила на тол системата или смесен вариант за таксуване в рамките на преходен период.




Превозвачите имат несъгласия и с вариантите за ползване на бордовите устройства от компаниите, които ги предлагат. Към момента те могат да се вземат само на месечен абонамент, който включва и такса за обслужване, без вариант да се наемат или закупят. Засегнатите собственици на транспортни фирми посочват, че европейската практика е такива устройства да се предоставят срещу депозит.


Като проблем се посочва и фактът, че в момента устройствата се предлагат от две компании, които искат сключване на договори за две години.



По отношение на GPS тракерите - устройства, които се ползват в други страни, за да се проследи пътя на превозните средства, беше казано, че заради изискванията към техническите им характеристики те са неизползваеми в България.


Така единственият вариант за коректно ползване на платените участъци от пътната мрежа остават маршрутните карти. Те обаче били неприложими за автобусите, които имат по 10-12 спирки по маршрутите си, както и за голяма част от товарните автомобили.


Технически тол системата можела да тръгне


Членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" проф. Олег Асенов увери, че технически системата е готова да заработи от 1 март. Той беше единственият представител на държавата на дискусията въпреки заявено присъствие от зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков.


Проф. Асенов посочи, че са въведени 92 точки за продажба на маршрутни карти, които имат капацитет през тях да минат 13 хил. камиона на ден. В същото време на разположение са и два мобилни пункта, които могат да отидат на всяко ГКПП, ако има нужда от допълнителна мощност.


Информационната система имала възможност да обработи до 250 хил. маршрутни карти на ден, при положение че до момента никога не са продавани повече от 110 хил. винетки за товарни автомобили и автобуси за 24 часа.


Финалното решение ще се взема утре


Олег Асенов отбеляза, че си е записал всички забележки на превозвачите и ще информира за проблемите ръководството на АПИ и МРРБ. Той изрази мнение, че до края на утрешния ден ще има яснота дали тол системата тръгва от 1 март. Като специален приоритет ще бъде проверка на изискванията към GPS - тракерите и договорите за ползване на бордовите устройства.


На въпрос на "Дневник" дали е бил изненадан за проблема с GPS тракерите проф. Асенов отговори, че при тестовете на тол системата е имало пет фирми със собствени такива устройства, които са работили и са дали точни данни.


"Бях обнадежден, че ще има договори. Като има проблем с договорите, значи има проблем с решенията, свързани с договорите. Най-важното е, че няма технически проблем да се декларират данни с тракери, което за мен е добрата новина", допълни членът на УС па АПИ.


Попитан дали ще има гратисен срок за налагане на глоби, докато всички се снабдят с устройства за отчитане, Олег Асенов обяви: "Зададохте въпрос дали можем да нарушим закона. Е, няма как в ефир да отговоря положително - да, законът ще може да бъде нарушен."


Въвеждането на тол системата вече беше отложено веднъж и вместо на 1 януари се реши тя да заработи на 1 март. Причината беше липсата на консенсус за тарифите. В крайна сметка те бяха намалени и одобрени от Министерския съвет.


Според Олег Асенов това са най-ниските цени в Европа и въпреки това един ТИР, пътуващ между граничните пунктове Капитан Андреево и Калотина, ще плаща 40 лева с тол системата вместо 23 лева сега с електронната винетка.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    Бойко е милостив. Обаче газовите уредби и тол системата трЕбе а се оправят.

  2. 2 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2761 Неутрално

    Тиквите луднАха целия малък и среден бизнес с простоиите си. Значи, ако не с платят с падане на изборите за тези административни перверзии ,значи сме центъра на мазохизма на Планетата Земя.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  3. 3 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    Тия искат да им плащаме ние с колите, за да си карат и печелят от автобуси и камиони, докато ни чупят пътищата.
    Пълно безобразие.
    Така не се прави държава.

  4. 4 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 676 Неутрално
  5. 5 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Бацко ли бе много алчен, Прасчо ли пресоли манджата, но работата очевидно не е добре. Започва да прилича твърде много на синята зона в градовете. Не особено висока цена, но за сметка на това тотална липса на отчетност къде отиват парите. Витаят всякакви слухове, но е очевидно, че потъват нейде. За толкова години не се изгради нито един обществен паркинг на възлово място в София. Тези за метрото не ги броим, там парите са от другаде. Та и тол системата отива натам. Огромни парични потоци, пренасочени в джобовете на частни фирми, липса на добра пътна инфраструктура и все по-разцъфтяваща корупция.

  6. 6 Профил на salmo_truta
    salmo_truta
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Айде като всеки нормален гражданин и тия, превозвачи, на които пътищата са им "офиса", да вземат да се съгласят да си платят за това което ползват и амортизират. Аз не съм превозвач, карам лека кола, и искам да си плащат яко защото е редно.

  7. 7 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Ами да спрат, голяма работа. Те ще загубят най-много. Не стига, че им направиха безумни отстъпки в таксуването на километър без никаква обосновка, а имат и наглостта да продължават да реват. Но така ще е докато Борисов се отказва от всичко при най-малкия хленч. Даже първоначалните такси бяха малки, сеашните са смешни.

  8. 8 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 720 Неутрално
  9. 9 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 851 Неутрално

    ТОЛКОВА ПО ТЕМАТА ЗА СВОБОДНОТО ПРИДВИЖВАНЕ НА ХОРА И СТОКИ , ПРОИЗВОДНОТО НА ТАЯ МУТРЕНСКА ГНУС Е СТАГНАЦИЯ НЕ САМО ЗА БИЗНЕСА АМА И ЗА ХОРАТА , КОЙЯТО ЩЕ ВЪЗЛИЗА НА МИЛЯРДИ НАЙ ВЕЧЕ ЗА ПО ДРЕБНИТЕ КОИТО ЩЕ БЪДАТ УНИЩОЖЕНИ

  10. 10 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 248 Неутрално

    ТОЛ таксите са поне два пъти по-ниски от нормалното и много по-ниски от тези в съседните държави. Вдигай рязко и смело!

  11. 11 Профил на cyg16639553
    cyg16639553
    Рейтинг: 39 Неутрално

    С каквото и да се захванат некадърните гербаджии, предизвикват само хаос, отлагане, хаос, отлагане, протести ... Всичко им е нескопосано и недодялано, усложнено, объркано, непрактично и неработещо.

  12. 12 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1177 Любопитно

    Ако искат да работят.
    Няма такава наглост никъде другаде.

    А мрънкат или плащат , когато преминават през Гърция, Сърбия и навсякъде другаде в Европа??

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  13. 13 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Малко информация:
    В момента турски тир прекосаващ България /Кап.Андреево - Русе/плаща 22 лв. винетка. След 01.03 ще плаща около 12 лв. Изводите оставям на вас.
    В Германия тол колекта струва 100 и нещо евро еднократно. В Чехия и Словакия струват 0 /нула/ лв. с дезпозит от 50 евро. В България двете фирмички, който са решили да монополизират сектора искат по 15.90 на месец такса за обслужване и задължителен 2 годишен договор. Това е разход от около 200 лв. на камион/автобус, отделно от заплащаните тол такси. Такова чудо в Европа не са виждали.

  14. 14 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1454 Любопитно

    До коментар [#2] от "Dr_Doolittle":


    До коментар [#9] от "reply":

    От колко време се говори за ТОЛ-системата?
    От колко време знаят какво и как трябва да се направи?
    Като излезат в чужбина - ни вопъл,ни стон,а тук се правят на печени пуйки!
    Ако не им харесва - махат се,отиват другаде да си правят *бизнеса*!
    Имам двама приятели,които избягаха в чужбина точно от тези,много *коректните* български червеногъзи собственици на транспортни фирми.

  15. 15 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#12] от "nessarox":

    Никой не мрънка за тол таксите или обхвата, а за цялостната организация и монополизирането от "наши" фирми за начините на отчитане. Знаеш ли преди колко часа /не дни/ бяха обнародвани тарифите в държавен вестник?

  16. 16 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Мисля, че е крайно време всички, които имаме коли и плащаме сметката на превозвачите, да излезем на протест срещу тяхното нахалство.
    А, и ако може, да излезе мин фина и да каже, колко са пропуснатите ползи до момента от забавянето на системата. Нека да ползва предварителните разчети, които ползваха, когато плащахме за тая система

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  17. 17 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 379 Весело

    Тиквите луднАха целия малък и среден бизнес с простоиите си. Значи, ако не с платят с падане на изборите за тези административни перверзии ,значи сме центъра на мазохизма на Планетата Земя.
    —цитат от коментар 2 на Dr_Doolittle


    Ще си платите, как не. За всички простотии и мизерии - още един мандат под опашката на коня.

  18. 18 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 379 Любопитно

    монополизирането от "наши" фирми
    —цитат от коментар 15 на encor3


    А "наши" фирми са всички, които не са под контрола на дръгалефско-позитанската банда и не се отчитат в касичките на БКП-тата - БСП, ДСБ и ДПС?

  19. 19 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Още едно пояснение фирмичката, която се цани за монополист „Интелигентни Трафик Системи” АД по-известна, като винетки.бг или толпас, като всички оператори на тол такси в Европа получава отстъпка от тол таксите, която в нормалните държави формира печалбата на оператора, но тези симпатяги искат от два кладенеца да пият вода. АПИ иначе любезно им осигуряват 7% отстъпка от тол таксите.

  20. 20 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    GPS тракерите - които се ползват в други страни, са неизползваеми в България............ А сега да обяснят що е така?....... И що не бяха положени оптичните кабели....... И къде отидоха парите......

  21. 21 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#20] от "MPetr":

    По информация от вчера GPS тракерите, които работят абсолютно безпроблемно в цяла Европа отчитат позиция на всеки 5 секудни. Топ системата на професора желае да отчитат на 2 сек.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#13] от "encor3":

    доживях да ти пиша+

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#15] от "encor3":

    +

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Няма по-големи наглеци от собствениците на транспортните фирми.

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#19] от "encor3":

    + 7 % е доста тлъсто парче от мазната пица.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#21] от "encor3":

    чист рекет.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    До коментар [#21] от "encor3":

    GPS тракерите на GPS фирмите (доставчици на декларирани данни - ДДД); са конкуренти на
    бордовите устройства, които се предлагат от националните доставчици на услуги (НДУ - посредници между АПИ и потребителите при продажбата на виентки и тол такси). Компаниите за GPS мисля са „Тол БГ“ и „Дак-22“ а там май нещата не са много ясни.........и се лансират май едните за сметка на другите....... Не мисля, че се пробутва по изгодният вариант в момента...... И найстина трябва гратисен период, докато не се изяснят нещата...... А защо не беше положена оптиката?????.... И колко пари се "спестиха".........???

  28. 28 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Много са смотани ,нищо немогат да свършат от алчност .

  29. 29 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#27] от "MPetr":

    Вчера разговарях с представител на голяма фирма осигуряваща ГПС следене в цяла Европа /унгарска/. На върпроса дали ще предлагат плащане на тол през тяхните устройства, човека кратко ми отговори, че към този момент "вратата за тях е затворена". Подали са документи, но никой не ги обработва.

  30. 30 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като спреш да виждаш само бяло и черно, много работи се изясняват ;)

  31. 31 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Че АПИ са почти идиоти, спор няма!
    Но хайде стига толкова рев и сополи от транспортния бранш!

    Веднъж вече получиха отстъпки, време е да се съобразят с интереса на държавата и всички нас. Като не им е достатъчно изгоден транспортния бизнес, да се захванат с нещо друго.

    Каквото за всички, такова и за тях - ще оцелеят най-адаптивните

  32. 32 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Те така или иначе ще спрат. Заради вируса. Споко.

  33. 33 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#13] от "encor3":


    Искате да ми кажете, че 200лв годишна такса на камион за десетки хиляди евро, който прави десетки хиляди километри на година ще направи бизнеса неуспешен?...

  34. 34 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Искат ли да се спазват законите в България??? Е ми спазвайте ги. Аз като гламав ще купувам вЕнетка, тези все недоволни.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  35. 35 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2109 Любопитно

    ми да спират като не са конкурентно способни
    Ще им поемат трафика ако не вярват да пробват

  36. 36 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    Кво да обсъждаме.......то свирено..... малко ли анекси правиха ...... Малко ли бяха цирковете ..... https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/01/12/3374060_s_aneks_durjavata_se_e_otkazala_ot_chast_ot_poruchkata/

  37. 37 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 880 Любопитно

    Плашат гаргите.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  38. 38 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Стига сте мрънкали бе, България е страната на мрънкачите. Имам бус над 3,5 тона, пътува по един и същ маршрут три пъти в месеца. Дневната му винетка е 23 лв, с тол системата този маршрут струва 16 лв, дори е по-малко, защото в населените места няма тол такси. Дори да калкулираме GPS тракера под наем, пак ми е по-евтино. В Гърция от Солун до Атина е над 30 евро. Отделно от Промахон до Солун. Хайде стига сте писали глупости. Последната ми почивка в Гърция дадох сигурно 20 евро на дребни монети за 200 + 200 км. Превозвачите искат да им е евтино, даже ако може да е безплатно. Ако искат да превозват, ще дойдат западни фирми, а нашите ще продадат камионите.

    Много хитър
  39. 39 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    И на мен ми писна вече от тия превозвачи на които все им липсва нещо и само плашат това или онова ще направят . . . и докога ? Или правете нещо или стига дотягали на обикновените хора , които работят и произвеждат блага ! !
    Я се вижте бе 90% сте млади дебелаци седящи някъде и чакащи нещо - само със заплахи не се печели на този свят ! Аман от аборигени ! !

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    Бойко пак клекна на превозвачите. Отложил е влизането за 27. 03.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8876 Неутрално

    Тази ТОЛ система стана историческа. Да поканят специалисти от чужбина, белким я подкарат. Че Боковите некадърници, освен да харчат пари, друго не могат.

  42. 42 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    Яснооо, ТОЛ системата за тежките камиони оттече в ряката! Робовладелците на българските шофьори надделяха над ББойко.
    Същото ще стане и с чакалнята на еврозоната... чорбаджиите на Фибанк и "поетесата" няма да запушат дупките в банките си и... забравете за еврото!
    Ако БСП и Нинова се сетят да пратят пак софийските чиновници пред гишетата на една "гнила" банка..... ББойко е хвърлил кърпата, РРадев ще е щастлив да назначи служебните ликвидатори и Нинова- Премиер! Яко а?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  43. 43 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    До коментар [#14] от "tedif":

    И аз имам двама комшии, единия в Испания, другия в Германия. Карат камионите на тамошните чорбаджии, заплати, осигуровки, отпуски, всичко ОК! Кълнат се в децата си, че никога няма да работят за български собственик на транспортна фирма!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  44. 44 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    ... хм, та нали мантрата на ТОЛ-а бе, освен наШте, да си плащат и минаващите транзит. От Капитан Андреево до Видин, до сега излизаше 46 лв. транзит... с ТОЛ-а излиза 26лв... транзит около - 16 000 камиона на ден. Разликата шА я поеме меСния бизнес...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  45. 45 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#38] от "Кум Лисан":

    ... що не си купИ месечна... шА ти легне не по 23лв, а по 6лв на ден.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  46. 46 Профил на Илиан Стоименов
    Илиан Стоименов
    Рейтинг: 61 Неутрално

    До коментар [#13] от "encor3":

    В Австрия на същата фирма Kapch машинката струва 3 евро , и се купува от всяка бензиностанция!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK