Всяко жилище - с платено паркомясто, предлага кметът на "Красно село"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (175)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Хубава идея! Крайно време е да се вкара малко ред.

  2. 2 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    За фирмите също - сега си спират където им падне - наели един офис със склад и купили пет автомобила, та сутрин рано окупират паркинга - ни да излезеш, ни после да се прибереш.

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Това е положението. Но все пак й желая успех на кметицата.

    Имайки предвид колко трудно се събират таксите за етажна собственост, и тук няма да има единодушие. Ще видим ефекта след време.

  4. 4 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 153 Неутрално

    Подкрепям.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  5. 5 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И какво правим ако всеки собственик на кола реши да се възползва. 50 000 места за паркиране в този район просто НЯМА. Не само няма да се намали паркирането в зелени площи и кални полета, а напротив - ще се увеличи значително, защото когато да речем 20% от местата пред блока са запазени 24/7, то Ганьо няма да тръгне да търси място на съседна пресечка примерно, а ще си зареже таралясника на първото пространство което зърне, независимо с какво предназначение е то.

    А това, че щели да вдигат с паяк всички паркирали по градински и тротоари е толкова наивно, че чак се учудвам. Ако ЦГМ е в състояние да ги вдига тези коли, защо не го е правила досега и как сега изведнъж ще започне.

    Решението е измислено и се казва зелена зона. Няма нужда да се правим на оригинални с безумни предложения

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    И търг с явно наддаване за конкретно парко място

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на DeepBlue
    DeepBlue
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Прекалено е хубаво за да е истина.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  8. 8 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    И тъй като пак няма да има къде да се паркира, тотално вдигане с паяци ли? Защо тоя нагон - да вземем едни пари? Докога овластени да решават проблемите ще вървят по най-малкото съпротивление. Които си платят - ще паркират. Другите вдигаме им колите с паяци. Тъпоумие ли е, що ли, да не се подсещат, че във всяко домакинство има по две, че и повече коли. Какво им пречи да стигнат до най-простото и евтино решение. И за тях, и за хората. А то е. Въпросните разкаляни зелени площи, където хората искат или не искат трябва си спират колите, се подравняват, асфалтират, разчертават и им се предоставят. Същото важи за отвратителните жабясали т.н. "зелени" ивици между тротоарите и улицата. Които трябва да се подравнят и се направят за успоредно паркиране. Вярно, намаляват се с малко обществените тоалетни за домашните любимци, но се решава далеч по-важен проблем.

  9. 9 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Добра идея. Вярно доста закъсняла. Трябва,обаче, паралелно да се мисли и за създаването на повече паркоместа. Много семейства вече разполагат с повече от един автомобил. Вавилонските кули, построени на площ от "една носна кърпичка" в които живеят жители на средно голямо село, изискват и много етажни паркинги.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  10. 10 Профил на Грую Груев
    Грую Груев
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Прекрасна идея, която съм изказвал многократно. Поздравления за кмета, българинът разбира само от бой и глоби - ако има 5-6 паяка, редът ще се въдвори моментално. Ако са много желаещите - търг с явно наддаване, както беше споменато вече. И глоби, много глоби, за да уври Балканската тиква!

  11. 11 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Като за начало ще проверя всички пенсионери и който няма кола ще му поискам мястото(възмездно естествено) . Така събирам 50 100 места и си правя собствена синя зона- 2 лв на час, колкото ти душа сака. И 50 места да са заети днес по 10 часа =1к лева. 25 000 месечно. Даваш на пенсионерите по 50 лв и на общината 50 лв - 100 лв на място. 100 места : 10 000. Две заплати по 1000 лв на служители да събират по 2 лв... Те ти 10-15 хиляди месечно от въздуха. Здравей живот....
    Общината по голяма дивотия дали ще измислят?

  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#9] от "Родолюбец":

    Така е. Колкото повече се застроява столицата, толкова по-проблематично става паркирането.

  13. 13 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Във Варна е пълно с хора, които са 2-3 км разстояние, ходят с кола. Въпрос на селска чест е да сте видят в металния ти кашон. Та вероятно и в София ги има много такива.

  14. 14 Профил на Politemoose
    Politemoose
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В Япония, ако нямаш осигурно място за паркиране, не можеш да си купиш кола. Как ще си го осигуриш си е твой проблем.

  15. 15 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Паркоместата, сините и зелените зони, бус- лентите не са решение, а създаване на нови проблеми. Решението е изграждане на подземни, многоетажни и наземни паркинги! Пред жилищните блокове трябва да има платформи за товаро- разтоварна дейност, ниши за кратковременно паркиране (например на линейки, таксита ..) и подземни или наземни или многоетажни паркинги; паркоместата да се продават задължително в комплект с апартамента, така както се продават общите части (30% от цената на жилището са Т.НАР. ОБЩИ ЧАСТИ, НАЛИ БЕ Т- ШИ). Новите жилищни комплекси са апотеоз на и- щината: скъпи, неудобни душегубки!

  16. 16 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2200 Неутрално

    За паркомясто на велосипед ли става въпрос? Щото иначе на кметя нема му излезнат сметките

  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3149 Неутрално

    Много добра идея. Дано.

  18. 18 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе вдигнете малко данъците, иначе няма да стане. Всяко семейство има по 2-3 кошника дето през повечето време стоят паркирани пред блока.

  19. 19 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Ако в района има 50 000 паркоместа, то това ще сработи. Но е почти сигурно, че няма. Все пак може да се подкрепи такава мярка, но срещу твърд ангажимент за изграждане на многоетажни паркинги - така е решен проблема в Япония. Не знам къде ще гжи наслагат обаче. Почти навсякъде на местата зад блоковете се нацвъкаха нови кооперации. Да не говорим, че определени частни лица смъкват адски много пари от синята зона в момента... Съпротивата ще е голяма...

  20. 20 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#6] от "дерибеев":

    Да. В Сингапур местата се раздават на търг. Защо да не е и у нас. Който смята, че да има автомобил е жизнено важно за него, ще плати колкото е необходимо.

  21. 21 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Онзи ден паркирах в Германия пред една кооперацийка. Без да има знак забранено паркирането, явно е било за живущите. Минали са веднага и са сложили стикерче.. след 2 дена бам 30 евро глоба

  22. 22 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#11] от "George Svinarov":

    Няма логика да предоставят паркинг на всеки жител, а само на тези, които имат коли. Та мечтата ти ще си остане само мечта.

  23. 23 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Така:

    1. гарантирано паркомясто - глупост, да се забрави

    2. схемата е много проста, 1 нотариален акт = 1 безплатно паркомясто в съответния район или някаква символична цена от порядъка на цената за синя зона, всеки следващ автомобил да се паркира с/у крупна сума от най-малко 1 минимална заплата т.е. синя зона в целия град, денонощно 365 дни в годината.

    3. това докато стане, ще минат доста години, защото ние искаме да ни е хубаво и уредено, но не искаме да направим никакви жертви за това

    4. градовете ни са подчинени на "феномена" 1 човек в 1 кола, задръствания, замърсяване, прегазени зелени площи и т.н. всички "политики" за насърчаване на алтернативите на автомобила, трябва да са свещени крави, но по-скоро е обратното - велосипедите ни пречат, пешеходците са тъпи, тротинетки незнам си какво, мотоциклетите са шумни и т.н.

  24. 24 Профил на Гугутка Проста
    Гугутка Проста
    Рейтинг: 321 Любопитно

    Таралясникът на снимката, без номера, защо не е вдигнат?

    Купи си книга на Стоян, https://torlaka.com/ Почивай в мир, Торлак!!! Най-добрият руски фашист е мъртвият руски фашист! Путин, умри, земята натори!
  25. 25 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#8] от "nik_77.":

    Разбира се - всички зелени площи да се асфалтират и разчертаят за паркинги! Важно е във всяко семейство да има по минимум 2 коли! И общината е длъжна да им осигури място за паркиране!

  26. 26 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#8] от "nik_77.":

    Замени асфалтиране с паркинг елементи с озеленяване

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  27. 27 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    За 120лева на месец, няма как да стане. А и момата трябва да си даде сметка, че ако си платя паркомясто и някой ми е паркирал на него, ще викна паяк и тя ще трябва да ми предостави тази услуга да кажем до 15 Мин.

  28. 28 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    50 ЛЕВА НА МЕСЕЦ ЗАБРАВИ.
    Нема толкова да дадеме ако ще да умреме.
    Всичко дето по светът е платно тука щем да е безплатно.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  29. 29 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    Очевидно сме последните, които ще разберат очевидното за всички цивилизовани общества :"Градовете са ЗА ХОРАТА - не за автомобилите!!!

  30. 30 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    Трябва да се търси компромисно решение със зелени площи и паркинг, чрез монтиране на бетонни решетки. Има множество такива решения в София и добре би било експертна комисия да оцени полезността на такова решение и да се регламентира!

    Червена линия, червен картон
  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#21] от "alray":

    Имало е указателна табелка "Nur Fur Bewohner". Е вече знаете една немска дума.

  32. 32 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#29] от "selqnin":

    И наложителния ръст на БВП също е за хората , а автомобилите са не малка част от него. Всъщност селата са също за хората

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  33. 33 Профил на TM
    TM
    Рейтинг: 475 Гневно

    И аз смятам, че е редно да се вдигнат данъците. Не е редно да можеш да притежаваш автомобил за толкова, колкото ти струва смартфона....

  34. 34 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    ...... Какво им пречи да стигнат до най-простото и евтино решение. И за тях, и за хората. А то е. Въпросните разкаляни зелени площи, където хората искат или не искат трябва си спират колите, се подравняват, асфалтират, разчертават и им се предоставят. Същото важи за отвратителните жабясали т.н. "зелени" ивици между тротоарите и улицата. Които трябва да се подравнят и се направят за успоредно паркиране. ......
    —цитат от коментар 8 на nik_77.


    Нищо не им пречи, обзалагам се че тази идея е споходила и други. Но представяш ли си реакцията след подобна идея за асфалтиране на зелените междублокови пространства? Говориш за жабясали ивици, но покрай тях ще се усвои всичко зелено, без разлика между жабясало или не. И ЩЕ СЕ ПЛАЩА! ЯКО! Бъди сигурен! Над домакинствата с по 2, 3 трошки са надвиснали тъмни облаци. Ножът е опрял до твърдо. У нас решенията не предхождат нуждите, а ги догонват. От време оно.

  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2240 Любопитно

    Интересно. В Солун в кварталите до морето на всеки две осеметажни сгради има един осеметажен паркинг. Отделно подземните паркинги. И по улиците няма паркирани в едната лента коли.
    А тук пак ще откриваме топлата вода....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#8] от "nik_77.":Разбира се - всички зелени площи да се асфалтират и разчертаят за паркинги! Важно е във всяко семейство да има по минимум 2 коли! И общината е длъжна да им осигури място за паркиране!
    —цитат от коментар 25 на truly


    Лошото е, че тези които го вярват ще бъдат разочаровани.

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Още преди 30-40 години в Истанбул видях многоетажни паркинги. Има ги вече и в Гръцко, а там столичани (и от общинската администрация) ходят по-често, отколкото до Варна и Бургас. Но не ги забелязват. Защо ли?

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#37] от "historama":

    Защо ли? Защото в многоетажните паркинги местата се отдават под наем, т.е. те са вид предприемаческа дейност. А у нас всеки предпочита да продаде, и да приключи. Което означава, че законите облагодетелстват продавачите, а не предприемачите.

  39. 39 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 979 Неутрално

    На нашата улица живеем ДВАМА човека с коли!
    НИКОГА НЕ МОГА ДА ПАРКИРАМ< от скапаните пришълци в новите блокове .
    Браво на кметицата, точно така !
    Да се введе моментално това!

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    И изобщо още колко години ще се умува за нови нормативни изисквания за новото строителство - напр. поне 1 паркомясто за апартаменти до 65 кв.м. и 2 за 110 кв.м. И соларни панели на покрива за подгряване на топлата вода.

  41. 41 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 517 Разстроено

    А всеки квартал с безплатен общински паркинг, финансиран от нашите данъци?
    Нима са малко данъците, събирани от гражданите, та сега от СО ще цоцат още.
    Доколкото знам, общински паркинги има планирани във всеки квартал, но никъде не са изпълнени и удобно се мълчи. За сметка на това проблемите се решават по старому - със забрани или финансови санкции, като общината иска да прибира пари без да прави никакви инвестиции.
    Жалко, че госпожата кмет е избрана от квотата на ДБ.

  42. 42 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    Най - после едно разумно предложение в хаоса с паркирането в столицата ! Идеята е приложима и в другите по - големи градове у нас !

  43. 43 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Аз живея в района и проблема е голям. Лично аз предпочитам зелена зона, така тези, които си карат колите два пъти годишно надали ще искат да платят и ще си разкарат трошките. Отделно фирмите няма да си спират колите пред блока ми, знам един голям апартамент, който е голям офис без стени, има сигурно 15 бюра, всички идват с коли, имат и няколко служебни. Зелената зона е 100 лв годишно за първи автомобил и 300 за втори. С 50 лв месечно ще им се сгади, защото няма да направят нищо освен да разчертаят паркингите по улиците и пред блоковете за тези 50 лв. Въпреки това подкрепям идеята и ако стане ще си наема място. Ако паяка наистина идва за 10 - 15 минути бързо ще се сложи ред. Със сигурност ще има наглеци, които ще спират на чужди места, но ще ги научат. Все си мисля, че зона със СМС е по-добър вариант за приходящите, имаш работа в района, пускаш си СМС и готово. Практиката показва, че в райони със зона колите са доста по-малко отколкото са били преди това. Паяка си обикаля в района, вдига нарушители и се отзовава на сигнали.

    Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
  44. 44 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Алилуя. Ш'се сетите.

  45. 45 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#5] от "dzenlandia":

    Да си собственик на автомобил и наличие на място за паркиране не е. Конституционна гарантирано право, така че като нямате къде да паркирате, продавате бричката и ето - няколко проблема по-малко.

  46. 46 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Трябва и паркинги обаче, малкото останали площи в района би трябвало да могат да вземат разрешително за строеж само ако са многоетажни паркинги. Не остана една поляна в квартала, където има такава е пълна с боклуци и кучешки лайна.

    Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
  47. 47 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    Прекрасна идея!
    Поздравления за кмета и екипа и успех в реализацията!

  48. 48 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 517 Разстроено

    До коментар [#14] от "Politemoose":

    Да се сравнява Япония с България е неуметсно. Тук гъстотата на населението е много по-малка, може би десетки пъти по-малка, отколкото в Япония.
    Тук има достатъчно пространство за всички - проблемъ те в тъпото градоустройство. Нещата бяха изтървани от контрол последните 20 години, откогато датира началото на застрояването на зелени площи и уплътняването на кварталите.

  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Тъпа идея. С разочарование я чета. Това е начин за създаване, а не решаване на проблем.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Аз живея в района и проблема е голям. Лично аз предпочитам зелена зона, така тези, които си карат колите два пъти годишно надали ще искат да платят и ще си разкарат трошките. Отделно фирмите няма да си спират колите пред блока ми, знам един голям апартамент, който е голям офис без стени, има сигурно 15 бюра, всички идват с коли, имат и няколко служебни. Зелената зона е 100 лв годишно за първи автомобил и 300 за втори. С 50 лв месечно ще им се сгади, защото няма да направят нищо освен да разчертаят паркингите по улиците и пред блоковете за тези 50 лв. Въпреки това подкрепям идеята и ако стане ще си наема място. Ако паяка наистина идва за 10 - 15 минути бързо ще се сложи ред. Със сигурност ще има наглеци, които ще спират на чужди места, но ще ги научат. Все си мисля, че зона със СМС е по-добър вариант за приходящите, имаш работа в района, пускаш си СМС и готово. Практиката показва, че в райони със зона колите са доста по-малко отколкото са били преди това. Паяка си обикаля в района, вдига нарушители и се отзовава на сигнали.
    —цитат от коментар 43 на Кум Лисан


    И аз живея в района и зоната решава ДОСТА НЕЩА . Но трябва да се промени СЛЕДНОТО:
    1.Трбява да се купят ОЩЕ ПАЯЦИ и да идват бързо !
    2.Служителите на зоната трябва да могат да вдигат с тези паяци неправилно паркираните по завоИ, пешеходни пътеки, зелени площи и тнт... или поне да могат да им слагат скоба, която струва МИНИМУМ 200 лева за зелените площи и тротоарите
    3.Зоната трябва да е 24 часа 7 дни в седмицата! Събота и неделя става някакъв ужас от селяндури, ама ужас е малко ! Става касапница, понеже няма санции

    Тоест вУлгарина разбира само и ЕДИНСТВЕНО от финансовата сопа(и от шамари) иначе се прави на не видял , не разбрал ....

  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "...Практиката показва, че в райони със зона колите са доста по-малко отколкото са били преди това. ..."

    По принцип.
    Но аз имам и други впечатления.
    Варна в централната си част до голяма степен е със синя зона. Има подобрение, но донякъде. Общинските чиновници както обикновено са привилигировани, с право на безплатно паркиране. ТЕЛКаджиите също. Изобщо България е страната на хората с привилегии. да не говорим за събота и неделя, когато всички се смъкват към центъра (кварталите до морската градина), и е пълна лудница.

    Изобщо до кога ще е това "БЕЗПЛАТНО"? Намаление на тарифите ДА, но безплатното ще е добре да го забравим.

  52. 52 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Идеята може и да е добра , но егати ефтини живот става в София !
    Накрая може и въздух да продават , дано само да е чист !

  53. 53 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#8] от "nik_77.":

    По-добре като ББ. Протестираш, вдигаш ръце и казваш "ми другите са виновни" и не правиш нищо. Нали?

    #ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4417 Неутрално

    Поредната герберастка глупост.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на buffy
    buffy
    Рейтинг: 233 Неутрално

    А какво им пречи въпросните зелени площи да ги разкопаят, да направят подземни паркинги и пак да ги направят на зелени площи. За всеки живущ в радиус от 200-300м да има по едно безплатно паркомясто, а останалите паркоместа да са на принципа на абонамент или почасово паркиране? Повечето зелени площии между панелките не са ли на общината? То като цяло новите сгради си имат паркоместа, но не достигат и тези, за които няма може да ползват от общинските.
    Така хем ще има зелени площи, хем ще има паркинги.

  56. 56 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 289 Весело

    В Берлин /забравих името на квартала/ също се паркира с лично обособени места, струващи 50 евро на месец, на мястото е изписан номера на колата, която паркира там. А паркира някой гастарбайтер, я са му сложили скобата и глобата е солена ... Харесва ми идеята, още повече, че живея в Красно село, до басейна Виктория на Хепи и Пирогово и почти винаги не мога да паркирам и на 3 километра от нас разстояние, въпреки че е зелена зона .... Идеята е още по-добра и с оглед на спекулативните цени на паркоместа в района, които достигат до 20 000 евро, което е смешно да бъде платено за едно паркомясто, брокерите да си ги заврат тези пари на едно място, където слънцето не ги огрява!!! :):):):)

  57. 57 Профил на buffy
    buffy
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аз обаче се оплетох в предишния си пост. Не за всеки живущ да има по едно безплатно паркомясто, а за всяко домакинство. Вече дали да е безплатно имам леки колебания, може би наем 50лв в такъв вариант пак е удачен.

  58. 58 Профил на buffy
    buffy
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В Берлин /забравих името на квартала/ също се паркира с лично обособени места, струващи 50 евро на месец, на мястото е изписан номера на колата, която паркира там. А паркира някой гастарбайтер, я са му сложили скобата и глобата е солена ... Харесва ми идеята, още повече, че живея в Красно село, до басейна Виктория на Хепи и Пирогово и почти винаги не мога да паркирам и на 3 километра от нас разстояние, въпреки че е зелена зона .... Идеята е още по-добра и с оглед на спекулативните цени на паркоместа в района, които достигат до 20 000 евро, което е смешно да бъде платено за едно паркомясто, брокерите да си ги заврат тези пари на едно място, където слънцето не ги огрява!!! :):):):)
    —цитат от коментар 56 на dedo_goshko


    Именно. Точно за това може би е редно общината ако направи паркоместа да са платени, защото в противен случай има дискриминация спрямо живущите в блокове с гаражи, където се броят колосални суми за паркоместа.

  59. 59 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Чудесна идея!Така ще се намали и броя на таралясниците над 20 години,чиито собственици сега дремят на опашки в КАТ да регистрират газовите им уредби,които струват повече от колата им!А сега какво-купил 2-3 возила за 1500-2000 лв. и мрънка,че нямало къде да ги паркира!

  60. 60 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#35] от "mitko11":

    Какво ще се сравняваме със Солун. Там и архитектурата на жилищните блокове е съвсем различна - елегантни и леки. Обяснението е добре известно - там не са градили соц. "елит" да освини и обърка всичко.

  61. 61 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ама аз нещо не разбрах.....как така точно ти го "гарантира" общината мястото...???!!!
    в 2 през ноща като съм се прибрал от дискотека ще дойдат ли да вдигнат този, който е паркирал на мястото....
    Ами в 18.30, когато неправилно паркиралите са 500 (съвсем реалистично 1% от всички 50К места), ще дойдат до 15 мин ли?
    Стига глупости - ще станем свидетели на добре познатата картина с БГ администрацията....плащаш предварително за услуга (никъде го няма това) и в последствие или не ти я пердоставят или е калпава...

    Решението е да се вземат в ръце и на първо време да вдигат паркиращите в градинките и полянките....и аз правя понякога 2 обиколки, докато си намеря място пред блока, защото имам комшия със 7 автомобила и ги е наредил като автокъща пред входа.
    След като ни научат да не паркираме в зелени площи да помислят как да направят услуга, която да се заплаща....но не виждам как ще ми гарантира общината мястото.

  62. 62 Профил на John C
    John C
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Презастроявате като за последно, после нямало къде да се паркира.
    С това плащане( а идеята е само да приберете парите на хората
    без нищо да правите) само ще повишите социалното напрежение.
    Как примерно ще дадете 20 паркоместа на 100+ желаещи? С връзки
    и подкупи ли.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  63. 63 Профил на Принц Серж
    Принц Серж
    Рейтинг: 289 Весело

    ...и - "тогава, тогава, предвиждам такъв живот,
    че само си викам "Дано"."

  64. 64 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Чудесно...но да започнем с кметичките, които ползват служебни автомобили и места...да си ги плащат по 50 кинта на месец или на явен търг.

  65. 65 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4417 Неутрално

    До коментар [#64] от "olimpipanov":

    За тях десетократна цена защото са служебни и колите и парите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  66. 66 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Накрая ще парализират града. Всяко място ще е или резерве или синя зона. И ще можеш да паркираш само пред вас си. Няма да може да си вървиш работа с колата.

    Никой не мисли за увеличаване на броя парко места а само за ограничения.

    1 Ще въведем платени места за живущите
    2 Ще вдигаме с паяк от другите площи

    резултат - по малко паркоместа. Идиотско

  67. 67 Профил на Georgi Georgiev
    Georgi Georgiev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    100 лева годишно е таксата за паркиране в зелена зона от живущите там, какво като не е гарантирано мястото? 50 лева месечно за каква гаранция става дума? Да чакам в 18:00 часа да дойде паяка да махне чуждата кола от мястото ми всеки ден ли? По-добре зелена зона в този случай.

  68. 68 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#61] от "nemisemisli":

    И как ще спреш паркирането в зелени площи без създавене но нови паркоместа ? Само ще забраняваме пък всеки да паркира както може. Щом сега въртиш по половин час за да паркираш по колко ще въртиш когато се намалят местата чрез вдигане с паяк от зелените площи ?

  69. 69 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#59] от "val1320":

    ако са 2-3 возила по 20 000 позволяваш ли ? :Д

  70. 70 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#58] от "Alfist":


    До коментар [#54] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Прочете ли статията да видиш от коя партия е кмета или си плюеш като руски трол ?

  71. 71 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#66] от "rdb41527334":

    Също - какво се случва, когато наследиш апартамент от баба си и тате ти купи кола....нали е гарантирано, че всеки ще може да има!?

  72. 72 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#10] от "Грую Груев":

    И как точно глобите ще решат проблема с недостатъчния брой парко места.

    И за друга идиотщина си мислех на последък. Постоянно разширяват синята зона. Там имаш право да си платиш за няколко часа и не може да остане за денонощие колата. Какво се случва с някой турист който иска да дойде тук и има нужда от рент ъ кар ?

    Вариант 1 : Отсяда на рбнб в люлн защото на ценръра няма как
    Вариант 2 : Отива в Букурещ вместо в софия защото там може да си паркираш на центъра свободно/.

  73. 73 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    след като тъпанарите от СО уплътниха безумно гореизброените квартали, сега щели да осигурят паркоместа :)

    въобще тази община е не просто ненужна, а направо вредна за града ни!

  74. 74 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3251 Весело

    До коментар [#54] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Дори и заглавието ли не прочете?


    "Всяко жилище - с платено паркомясто, предлага кметът на "Красно село""

    Странно съвпадение с едни дето единствената им политика е борбата с Борисов. И с Гешев разбира се.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  75. 75 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#8] от "nik_77.":

    Така трябва да е. Във Франкфурт са изсмукали всяко възможно паркомясто което може да бъде обособено. Дори съм виьдал вървят си успоредно на улицата и тротоара по 1 паркомясто и там дето е по широчко цъкнали 2 едно до друго за да не се хаби място. После пак продължават по 1. А тук въпросната леля предлага да реши проблема с паркирането каот намали паркоместата. И разбира се късогледците които живеят на място се радват като не мислят за цялостната картина а само за своя задник.

  76. 76 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Този се надпреварва с кмета на Слатина, кой ще се подложи повече на мафията. Не сме го избрали, за да прави от София Букурещ! Ако ще ни сваля на нивото на румънците, да си обира крушите и сам да ходи при тях.

  77. 77 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    50 лева на месец ще разкара доста каруци. Автоталибаните, които прииждат в квартала, ще трябва да се договорят с някой собственик да му ползват мястото докато го няма.

    Ако предложението се реализира, кварталът ще бъде ефектвино прочистен от автоталибани.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  78. 78 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#55] от "Alfist":

    Строежа на едно подземно/надземно паркомясто е примерно 5к евро т.е 10 хиляди лева. Кой ги плаща ?. И не ми споменавайте общината, това сме всички работещи дето плащаме данъци.

  79. 79 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 495 Неутрално

    С тази такса автомобила става лукс. 2000 лева годишно без горивото и поддръжката.
    Доста хора ще се откажат от притежаването на автомобил.
    На това място вероятно ще навлязат споделени автомобили, по ниски цени за рентакар...

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  80. 80 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#35] от "mitko11":

    Да бе, такава цигания като в Солун няма никъде по света - два-три реда коли паркирни, буса едвам се провира, всички тротоари заети от будки.

  81. 81 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Идеята е много добра!
    Който иска да ползва, ще плаща.

  82. 82 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Проблемът е, че не могат да бъдат осигурени 50 000 паркоместа за желаещите, а вероятно максимум 30 000. За останалите пак остават градинките и тротоарите. Това е в идеалния случай, когато няма гости на квартала. И този проблем се създава от самите общини, които раздават безразборно и алчно разрешителни за строеж, за нови сгради без достатъчно паркоместа и подземни гаражи.
    Резултатът от проекта ще бъде 30 милиона приходи за общината и съответно толкова разходи за жителите й, без това да реши като цяло проблема с паркирането. Има решение на проблема, но ще е разход за общината и инвеститорите, затова такива мерки не се обсъждат. Щото е по-лесно и изгодно да усвояваш парите на хората, отколкото да ги даваш за инфраструктура.

  83. 83 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Не от всички зелени зони - паркинги. Не, разбира се. Но какви зелени зони са ивиците между тротоарите и улицата? Това са кални жабунясали пространства, които през лятото развъждат комари. Вярно и сега хората паркират колите си върху тях. Качват ги по някакви натрошени бордюри, пукат си гумите, но... няма къде. Каква зелена зона е пространството на снимката, наистина част от тревна площ. Така и така хората паркират там колите си. На едно място ето как решили въпроса с тротоарите и пътеките за пешеходци. Оставили пространството незасято с трева и след време се видяло откъде минават хората. Въпросните пътеки били настлани. Та, така. Но за простите решения трябва повече акъл. Какво да се направи сега. Виждат къде са паркирани колите и съответните места се подравняват и разчертават. Спокойно, тревни площи за тоалетни на домашни любимци ще останат.

  84. 84 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Ето, човекът /№75/ е написал как е в Хамбург. Изстисква се всяко възможно място за паркиране. Но нашите гледат Букурещ.

  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8117 Неутрално

    След такова презастрояване и по 2 коли на семейство, откъде толкова паркоместа, че дори и да са платени.

  86. 86 Профил на unika86
    unika86
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Страхотно е, че се мисли в тази насока, защото аз съм свидетел как това работи.
    Аз живея във Франция, в квартал, където паркирането беше безплатно на повечето улици и платено на по-централните. Ясно е, че в зелени площи и по кални тротоари никой не паркира, защото улиците отдавна са разчертани и паркоместата - обозначени.
    Обаче, понеже общината работи за гражданите СИ (!) направи т. нар. синя зона (за жители на квартала), което ще рече, че паркирането е безплатно за всеки, който живее в този квартал на улиците, където маркировката е синя. Когато е платено, си пише "платено" и лентата е бяла. Всеки, който е временно в района има право да паркира в рамките на 2 или 3 часа (за различните общини е различно) и като спреш, си слагаш един диск отпред в колата, на който отбелязваш часа на пристигане. Ако просрочиш времето и има проверка - глоба.
    И как се случва всичко - отиваме в общината, носим си регистрационния талон на колата, лична карта и доказателство, че живеем на адрес в общината, даваме символична такса от 1 евро за стикер, който залепваме на предното стъкло на колата и на който фигурира регистрационният номер и до кога важи (2 години). На домакинство се полагат по два такива стикера, ако е фирма, предполагам, че трябва да има допълнителни изисквания.
    Откакто въведоха въпросната синя зона, за живущите е много по-добре, защото има много повече свободни места за паркиране (веднъж като глобят нарушителите, се замислят, а глоби имаше доста в началото). Посетителите пък си знаят, че синя зона не означава безплатно и неограничено паркиране, съответно се съобразяват и не се застояват.

  87. 87 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ако нямаш гараж или паркомясто-не може да си купиш кола! Точка.

    Дневник-токсичният сайт
  88. 88 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 402 Любопитно

    И сега информация, която да зарадва всички сиромаси и сиромахомили.
    Живущите в новите блокове (т.нар. навлеци), в чиито планове са заложени паркоместа и гаражи според градоустройството, няма да имат право на паркомясто от общината.
    Само елита от панелните блокове ще може да получи местенце и после да го отдава на "скапаните пришълци" на пазарни цени. Естествено ако си махне 30 годишния Гоуф от пейзажа...

  89. 89 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Тази идея няма почва при нас. Така паркоместата ще се използват неефективно. Ще има много празни места през деня, от които могат да се изкарват пари, ако са зона. Поне по 10лв./ден, което прави 300лв./месец а иначе 50лв./месец. Подкрепям идеята за зелена зона.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  90. 90 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 464 Весело

    Същата работа и проблеми с паркирането има и в района на Централния софийски затвор. Сутрин всичкото служител на затвора и Военна прокуратура (или там, която е) паркират по двупосочния Векилски и паркингите на четирите блока. Отделно паркинга на Кауфланд е перманентно заето от автомобили със запомнящи се табели. Вместо общината да поизрови и обособи като паркинг треворляка под стената на затвора тя нищо не прави. Отделно след като от другата страна на Сливница стана зелена зона в момента всички автомобили, които не са в движение са паркирани/застопорени за винаги/ на паркинга до Кенар.
    Наистина трябва целият град да е зона за да може обикновените трудови хорица да паркират някъде. На паркинга пред нашия блок 4 семейства имат общо 15 автомобила от 35 общински паркоместа.
    В щатите ти лепват стикер с номер на зоната, в която можеш да паркираш и "приходящи" нямат място там. Ако все пак някой тарикат се осмели да паркира, репатрак на частна фирма го извозва до наказателен паркинг и толкова.

  91. 91 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Като за начало предлагам дневна такса за пребиваващите в София, които не са със софийски номера. 20 левчета за първи ден, 50 за втори. Щото не може да трошиш асфалта на Красно село и да плащаш данъци в Перник батко. Не е яко.
    Но това ако стане Фандъчката ще трябва да я вадят с националната армия от Московска, селяндурите ще я убият. Но инвазията не е проблем. Отделно дето сигурно не плащат и наеми легално....

  92. 92 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Проблемът е, че не могат да бъдат осигурени 50 000 паркоместа за желаещите, а вероятно максимум 30 000. За останалите пак остават градинките и тротоарите.
    —цитат от коментар 82 на Котаракът на Шрьодингер

    Това е ако останат всички сегашни баракуди, а идеята е да се разкарат.
    Има разни жигули из квартала, дядото ги вади 2 пъти в годината да иде на село. Акумулатора го държи горе, че инак пада от некаране.
    А пък колко има хептен изоставени... поне 5-6 в Красно Село лично аз съм снимал и пратил сигнал да ги извозят - още си стоят. Вярно, на някои налепиха стикери миналото лято. То зимата стикера изгни от влагата и се свлече, но колите си стоят.
    Та това е идеята на кметицата предполагам - който не му се плаща 50 лева, да си разкара непотребната бракма.
    Аз подкрепям. Макар че по-добре е зона. Все пак има в района офиси, магазини, техните клиенти трябва да има къде да спират през деня, когато пък жителите са тръгнали на работа с тяхната кола и местата са свободни. Със зона могат да вземат пари и денем и нощем.

  93. 93 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Доста добре, но как ще се реши проблема с няколкото автомобила от едно жилище, които заемат отделни паркоместа?

  94. 94 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Идеята заслужава обсъждане. Би било добре от общината да създадат възможност за онлайн гласуване на такива предложения.

  95. 95 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 233 Неутрално

    глупости. ексклузивно запазени места, които седят празни цял ден е пилеене на и без друго ограничени ресурси.

    перманентна зона, по високи такси за живущи и по-високи данъци за автомобили.

    паралелно, ефективен и безмилостен контрол, както и а подобрен градски транспорт, пешеходн среда и вело инфраструктура.

    друг (работещ) вариант няма.

  96. 96 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#93] от "kama_start":

    Ще се реши чрез редуциране на броя на автомобилите им до 1 брой. Или чрез наемане на паркомясто или гараж за останалите автомобили.

    До коментар [#95] от "drumbass":

    Мисля, че е лесно да се разшири СМС таксуването и върху свободните места, ако наистина имат уникални номера. Хем хората ще могат да си покриват част от разходите за годишния наем,

  97. 97 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Принципно не лоша идея, но с прекален напън за оригиналност. Има и далеч по-прости и доказано работещи схеми наречени "зони" ...сини, зелени,... пембени. И сега има услугата "служебен абонамент" т.е. чко някой иска конкретно паркомясто си купува служебен абонамент. Според мен по-ефективно и рентабилно решение ще е ако наавсякъде в града има някаква зона и живущите имат възможност да си купят право на паркиране в района където живеят. Всички останали плащат на час. Така не би имало и объркване в кой квартал какви са правилата и къде свършва и къде почва даден квартал а навсякъде ще е еднакво. Ако идеята на кметицата се приеме както е разказана, то ще се случи, че цял ден много паркоместа ще се наложи да са празни понеже те са "частни", платени и никой не може да паркира на тях независимо, че аз ще се върна чак вечерта да го ползвам. Отделно сигурен съм, че никой не е направил сметка съществуват ли физически поне по 1 общинско паркомясто на 1 апартамент. Почти съм сигурен че не!

  98. 98 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Аз живея на територията на Красно село, в част която е зелена зона.

    Освен 100 лв. на година към ЦГМ, ще плащам и по 50 лв. на месец само и само да си регламентирам точното място пред вкъщи. Съгласявам се. Обаче какво правим когато някой ми е паркирал на мястото? Прибирам се вечерта в 22 ч. и хоп - заето. Паяк - ьок. Полиция - хаха. Сутринта ставам и колата я няма - на нечие място съм паркирал, вдигнали ме - хахахаха.

    Проблемът не е в това кой има запазено място, а че общината е безсилна пред идиотите, паркиращи върху тротоари и в зелени площи. Трябват си седмични акции - тук вдигат, там вдигат, глоби по 200-300 лв. и все ще се научат. Денонощно. А не само в светлата част да има контрол.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  99. 99 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 914 Неутрално

    50 лева на месец ще разкара доста каруци. Автоталибаните, които прииждат в квартала, ще трябва да се договорят с някой собственик да му ползват мястото докато го няма. Ако предложението се реализира, кварталът ще бъде ефектвино прочистен от автоталибани.
    —цитат от коментар 77 на cinik


    Това не е прочистване, а преместване на автоталибани - в следващия район, граничен на този. Както стана и със зоните, само че това е още по-тъпо, защото местата ще стоят празни по цял ден.

    В моя квартал паркирането беше съвсем нормално, докато не въведоха зона в съседния. Буквално в рамките на денонощие стана непоносимо. Това е като кучето ти да се изс*ре в хола и ти да го заметеш в кухнята и да кажеш "ето, реших проблема".

  100. 100 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 540 Весело

    До коментар [#91] от "Slick":

    Като за начало предлагам дневна такса за пребиваващите в София, които не са със софийски номера. 20 левчета за първи ден, 50 за втори.
    —цитат от коментар 91 на Slick


    Тъпо... Вярно, че в София е голям цирк, ама чак пък да се "късат билетчета".
    За сведение - табелата на автомобила вече не е обвързана с адресната регистрация на собственика.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK