Временни смущения ще има, но тол системата тръгва на 1 март, обяви министър Аврамова

Временни смущения ще има, но тол системата тръгва на 1 март, обяви министър Аврамова

© Цветелина Белутова, Капитал



На 1 март системата за електронно таксуване на тежкотоварни автомобили по платената пътна мрежа започва да работи. Повече отлагане няма да има, каза днес в парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.


Премиерът, тя и ръководители на Агенция "Пътна инфраструктура" бяха извикани от депутатите заради проблемите с крайградските пътища, за които трябва винетки, и пускането на тол системата. Дебатите по темата продължиха почти два часа.


Премиерът Бойко Борисов говори първи и след като обяви, че още днес 155 километра крайградски пътища ще бъдат извадени от тези, за които са нужни винетки, си тръгна, без да отговори на редица от поставените въпроси основно от опозицията.




Министър Аврамова посочи, че всички елементи на тол системата са в пълна готовност. "Нормално е да се получат временни смущения, но ще реагираме. Както при пускането на електронните винетки в началото на миналата година, и тук ще се търсят политически дивиденти. Моят призив е да оставим експертите да си свършат работата и да им осигурим нормален работен ритъм", коментира Петя Аврамова.


Както е известно, заради проблеми с покупката на електронни винетки в началото на 2019 г. директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов подаде оставка, а още двама служители от ръководството и съветник на регионалния министър бяха уволнени.


Днес Петя Аврамова припомни, че превозните средства с обща маса над 3.5 тона ще плащат за ползване на 3115 км магистрали и първокласни пътища при общо 20 хил. км републиканска мрежа. Отчитането на изминатото разстояние по тях ще става чрез маршрутни карти, бордови устройства и GPS тракери.


Заради недоволството на превозвачите по отношение на договорите и устройствата, предлагани от националните доставчици на услуги, които се явяват посредник между ползващите пътната мрежа и АПИ, до 27 март товарните автомобили и автобусите ще могат да плащат за ползване на пътната мрежа както и досега с електронни винетки. Министър Аврамова изрази и надежда, че ще се ползват и маршрутни карти.


БСП към Аврамова: Само ни лъжете, няма да питаме повече


В изслушването на Аврамова първи въпросите си зададоха от БСП, но след нейните отговори те обявиха, че чуват само лъжи и няма смисъл да питат повече.


В отговор на въпроси на депутати от други парламентарни сили министърът обяви, че по настояване на премиера започват преговори с посредничещите фирми бордовите устройства да се ползват безплатно, като се дължи единствено такса от 7% от приходите.


Членът на УС на АПИ проф. Олег Асенов обясни, че тя се налага, за да бъдат събрани всички нужни данни, така че да може да се тарифира курсът от пътната агенция. "Тези дружества не са българско явление, има ги във всяка тол система", посочи Асенов. По повод твърденията, че се оформя монопол на едно дружество, което да е посредник, той посочи, че сключени договори има с 14 компании.


От безплатните винетки в бюджета не влизат 26 млн. лв.


В отговор на въпроси в рамките на изслушването Аврамова посочи, че се водят разговори с Министерството на финансите дали може да се разшири кръгът на държавните структури, който ползват пътищата безплатно. Тя допълни, че до момента това е факт за превозните средства на полиция, болници и пожарни служби. "От всички освободени от винетки държавни структури не постъпват 3 млн. лв. Още 23 млн. не влизат заради дадените безплатни винетки на хора с увреждания", посочи тя.


Петя Аврамова посочи, че в бъдеще тол системата постепенно ще увеличава обхвата си, като ще има и повишаване на тарифите. "Направихме сериозни отстъпки към превозвачите, за да тръгне системата", поясни тя.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    Песимистична трагедия !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2766 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да се надяваме все пак, че няма да настъпи хаос превоза на стоки и хора.

  3. 3 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Тази защо още я броят за министър? Ненков се вози в джипката на Баце, Ненков получи забрана да се жени докато не закара вода в Перник, ясно е, че Ненков е де факто министър.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#3] от "majorman":

    Кукла на конци. И падналата козирка на пещерата и целия"проект' е на нейната сметка и съвест.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6137 Гневно

    Пълнете, пълнете бездънната каца ....

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Временни смущения ще има, но тол системата тръгва на 1 март, обяви министър Аврамова

    Няма да са временни и системата няма да тръгне.

  7. 7 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#3] от "majorman":
    Госпожа Аврамова е министър. Господин Ненков е най-големия началник в министерството, в т. ч. и началник на министъра. По съвместителство е и заместник-министър.

  8. 8 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#3] от "majorman":
    Госпожа Аврамова е министър. Господин Ненков е най-големия началник в министерството, в т. ч. и началник на министъра. По съвместителство е и заместник-министър.

  9. 9 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1038 Гневно

    Айде стига сте правили теманета на андрешковци!
    Стига толкова години са подбивали нерегламентирано цените на БДЖ, докарвайки го до фалит почти, и е крайно време всеки да си плаща за това което ползва, а не само да прибират в джеба, докато задръстват и разбиват пътища !

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  10. 10 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Де да бяха временни смущенията с които застилате територията, НО НЕ САААА!

  11. 11 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Въпросът е колко ще продължат тези временни смущения..

    Marinov
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8876 Неутрално

    Поредното гербаво недоразумение.

  13. 13 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    "Насилие над здравия разум и елементарния морал е да представяш ТОЛ-системата като нечувана реформа. Оценката на това - какво тя действително представлява, може да се направи само на базата на сравнение с други възможни решения, защото международният трафик, който разрушавал пътищата, нямаше проблем на граница да бъде обложен с по-висока пътна такста. Без никакви допълнителни разходи. Простите решения винаги са за предпочитане", коментира бившият посланик на България в Русия и политически анализатор Илиян Василев.

    Според него второто нещо, което е можело да се направи, е "да се вдигне акцизът на горивата и тогава щеше да бъде максимано справедливо, защото хем щяхме да натиснем надолу свръхприходите на търговците на горива и на Нефтохим. Повече караш, повече плащаш".

    "Трето, настана пълна каша с пътищата на общини и населени места, които са и част от републиканската пътна мрежа. И какво стана в София - няма да бъде нужна винетка, а в другите ще трябва, само за да стигнат от малкото населено място, до община или областен град. За едни български граждани има едно право, за други друго", възмущава се Василев от управленските решения на ГЕРБ и премиера Бойко Борисов.
    И това е нерешим проблем в този формат. Сигурен съм, че ще падне в съда, ако бъде сезиран, категоричен е той.

    Според Илиян Василев истината е, че ТОЛ-система е съзнателно замислен проект за насочване на едни огромни средства към конкретни фирми, а не честна и нужна реформа. "Там няма конкуренция - избрана е една фирма с връзки към Пеевски, за да го компенсират за "Лафка", разяснява той.

    "На всичко отгоре се получи още по-зле, защото собствените разходи на администрирането на ТОЛ-системата са огромни - над 100 милиона лева всяка година. И като сметнете нетните ползи в предишното състояние, с увеличение на винетките на тежкотоварни и сегашната, виждате каква нелепост е сегашната система", анализира Илиян Василев.

    Той е категоричен, че всички парламентарно представени партии (включително и управляващите от ГЕРБ и ДПС, прикрити зад "смокиновото листо" ОП /НФСБ,ВМРО и АТАКА/ - бел. р.) "ще сънуват тези милиарди в приходи".

    Преди да постъпят в хазната, събраните средства ще преминат през административни разходи и разподи по оператор и прочие "поточета", категоричен е дипломатът.

    Liberta.bg видя, че още през месец юли на 2019 година сайтовете "Фрог нюз" и "Факти" са съобщили, че човек на Пеевски командва ТОЛ-системата през „Капш“, като информацията е доверена пред Фрог от служител на АПИ. Подчертаваме, че за въвеждането и изпълнението на ТОЛ-системата се грижи изцяло ексминистърът и настоящ зам.-министър на региналното развитие Николай Нанков, който е спряган за близък до депутата от ДПС Делян Пеевски и олигарха Валентин Златев.

  14. 14 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1075 Весело

    Тая същата кака Аврамова, която през септември каза, че в Перник проблем с водата няма, сега ще оправи и тол системата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK