"Струма" през Кресна ще се строи по старото трасе и с европари, увери министър Аврамова

"Струма" през Кресна ще се строи по старото трасе и с европари, увери министър Аврамова

© Дневник



България ще построи участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле по предварително избраното трасе и с европейски средства, каза днес в рамките на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Затова продължава и процедурата за избор на изпълнител, допълни тя.


Както е известно, правителството избра проект за изграждането на трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето. Срещу това трасе се обявиха редица неправителствени организации. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален. Последната жалба до Брюксел по казуса е от 20 декември миналата година.


Екоминистърът обясни, че изтеглянето на апликационната форма, с която се иска европейско финансиране, станало факт на 15 януари, е добре обмислен ход. Аврамова посочи, че преди да се поискат отново европейски средства, ще се изпълнят поредица от мерки за опазване на природата.




Работата по тях ще започне през тази година, увери министърът, без да дава повече подробности. Петя Аврамова посочи, че предпочетеният вариант на трасе е най-щадящ околната среда, най-изгодния финансово и гарантиращ най-голяма безопасност.


"Освен природата, освен местообитанията, за нас са много по-важни хората, които преминават. Жертвите в този участък са във фокуса", каза тя.


Петя Аврамова уточни, че нов формуляр за кандидатстване за финансиране ще се даде след отстраняване на забележките на Европейската комисия. Според министъра, ако всичко върви по план, до средата на 2027 г. може участъкът на "Струма" през дефилето да е готов.


Както е известно, автомагистрала "Струма" е разделена на четири лота. До момента готови са лот 1 - от Долна Диканя до Дупница; лот 2 - от Дупница до Благоевград, и лот 4 - от Сандански до пресичането на гръцката граница при Кулата.


Оставащият лот 3 е най-сложен за реализация както от екологична, така и от чисто техническа гледна точка, тъй като в района има свлачища и срутища, а зоната е с висок сеизмичен риск.

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Калинка Аврамова ни уверява в нещо, в което тя самата не е уверена.
    Или е по-некомпетентна, отколкото изглежда?

  2. 2 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Може ли малко по-подробен план - 7 години строеж малко множко ми се вижда.
    Кой носи отговорност какво финансиране ще получим и колко пари от бюджета ще бъдат похарчени?

  3. 3 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2137 Любопитно

    "Срещу това трасе се обявиха редица неправителствени организации. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален. Последната жалба до Брюксел по казуса е от 20 декември миналата година."

    Някой от ведомствената герберастия може ли да обясни защо Шайката е против изграждането на магистрала източно от дефилето, а подкрепят изграждането на скоростен път по старото трасе?

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  4. 4 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Тази магистрала трябваше да е готова за олимпиадата в Атина, 2004-та ли беше тази олимпиада, че не помня вече. :-) 2027-ма е доста оптимистичен срок.

  5. 5 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#2] от "Maslara":

    Може ли малко по-подробен план - 7 години строеж малко множко ми се вижда. Кой носи отговорност какво финансиране ще получим и колко пари от бюджета ще бъдат похарчени?
    —цитат от коментар 2 на Maslara


    Те 3 години строят 15 километра по равен терен между Шумен и Търговише, вие за Кресненското дефиле си мислите че 7 години са много. Според мен няма шанс за 7 години да построят участъка, ама никакъв.

  6. 6 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    Калинка Аврамова ни уверява в нещо, в което тя самата не е уверена.Или е по-некомпетентна, отколкото изглежда?
    —цитат от коментар 1 на PisnaMi


    Тунела който беше предвиден изглежда не предразполага към споделяне(рушвети).

    SHADOWS of SOFIA
  7. 7 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1995 Весело

    Тунела който беше предвиден изглежда не предразполага към споделяне(рушвети).[quote#6:"К2"][/quote]

    Аха, ние сме за "икономика на споделянето" :)

  8. 8 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    Тунела който беше предвиден изглежда не предразполага към споделяне(рушвети).[quote#6:"К2"]
    —цитат от коментар 7 на PisnaMi
    Аха, ние сме за "икономика на споделянето" :)[/quote]

    Нещо като равенство , разходна икономика и споделяне.

    SHADOWS of SOFIA
  9. 9 Профил на Софи
    Софи
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Калинката Петя Аврамова пак хвърля някакви димки с опорни точки.

  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3492 Любопитно

    Нещо не разбирам.
    Нали точно, защото искаха да си строят по техния си тертип (през Кресна) се отказаха от европарите.
    Сега как ще направят хватката хем с евопари, хем през Кресна?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2353 Неутрално

    Бе тия "зелени" болшевики, няма ли кой да ги спре? Демокрацията не е ли диктатура на мнозинството?! Защо една шепа търгаши тормозят целия български народ?! Кой ги е избирал?

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3379 Весело

    До коментар [#10] от "Храбър":

    И на нея не й е ясно ,но това са й написали на листчето

  13. 13 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1463 Весело

    До коментар [#11] от "lz2":

    Не. Диктатура на пролетариата е. Егати чугуна.

  14. 14 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Бе тия "зелени" болшевики, няма ли кой да ги спре? Демокрацията не е ли диктатура на мнозинството?! Защо една шепа търгаши тормозят целия български народ?! Кой ги е избирал?
    —цитат от коментар 11 на lz2


    Болшевика нарича другите болшевики. Абе от къде ви намират такива?

  15. 15 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2353 Неутрално

    [quote#14:"Nick F"][/quote]

    Никога, ама никога не съм бил болшевик, нито никой от роднините ми! Затова ви разпознавам от светлинни години!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  16. 16 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    [quote#14:"Nick F"]
    —цитат от коментар 15 на lz2
    Никога, ама никога не съм бил болшевик, нито никой от роднините ми! Затова ви разпознавам от светлинни години![/quote]

    Важно е как мислиш, не в коя партия си членувал. Ако си членувал някъде де. Та мисленето ти си е болшевишко. Но ние си те обичаме и приемаме такъв какъвто си.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8315 Неутрално

    Тази кифла никаква работа не върши, освен да говори глупости.

  18. 18 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    До коментар [#11] от "lz2":
    Та казваш хората от Кресна са “зелени болшевики” и търгаши?
    А диктатура на мнозинсвото не е демокрация, а комунистически тоталитаризъм.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  19. 19 Профил на alien04
    alien04
    Рейтинг: 163 Гневно

    Тц, Петето трудно може да метне тези, които поне малко отбират от екологични процедури! За да отстранят тези т. нар. забележки на ЕК, ще трябват нови ОВОС и оценка на съвместимост на Натура зоните, тъй като предишните не ставаха за нищо и и Комисията ни ги върна...извинявам се, накара ни да се "откажем" от тях заедно с целия фомрмуляр за кандидатстване. И сега вместо да направят магистралата извън дефилето, с което хем ще стане по-бързо поради липсата на жалби, хем и европари ще се вземат, правителството и козируващата му администрация предпочитат да продължават да се пънат като магаре на мост, само и само да обслужат качествено шепа строителни босове. И от цялата тази история в наследство ще остане единствено поредната унищожена природна ценност заедно с някакво недоразумение вместо магистрала, защото с този идиотски проект пътя нито ще бъде по-безопасен, нито ще донесе някакво икономическо развитие за региона!

  20. 20 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2572 Весело

    До коментар [#15] от "lz2":
    Изобщо не им отговаряй. Крадецът вика "дръжте крадеца"!
    Гласуват с БСП, политическите им лидери са Манолова и Радев, саботираха коалиционнят си партньор, когато бяха в управлението и винаги гласуваха и там с БСП против ГЕРБ. Накрая наричат ГЕРБ и поддръжтците им болшевики и чугуни, докато коленичат пред кабинета на пРезидента! Искат да свалят сегашното и да въдворят служебно, марионетно на кремъл правителство.
    Няма такава наглива и безродна група хора.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  21. 21 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2747 Любопитно

    Заем от коя европейска банка ще се вземе? И с какво ще се гарантира?

  22. 22 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    До коментар [#19] от "alien04":

    Точно. Този път, както го иска стрителнта мафия ще е всичко друго, а не магистрала. А хората от Кресна ще трябва да забравят за земеделие, животновъдство и (приключенски) туризъм.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  23. 23 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#15] от "lz2":Изобщо не им отговаряй. Крадецът вика "дръжте крадеца"!Гласуват с БСП, политическите им лидери са Манолова и Радев, саботираха коалиционнят си партньор, когато бяха в управлението и винаги гласуваха и там с БСП против ГЕРБ. Накрая наричат ГЕРБ и поддръжтците им болшевики и чугуни, докато коленичат пред кабинета на пРезидента! Искат да свалят сегашното и да въдворят служебно, марионетно на кремъл правителство.Няма такава наглива и безродна група хора.
    —цитат от коментар 20 на Чичи (Ice Man's fan)


    Еххх тежка е съдбата на болшевиките опортюнисти. Какви глупости и лъжи трябва да изсмукват от пръстите си, та да не изглеждат долна презряна паплач.

  24. 24 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Ако се приеме вариант през дефилето ще трябва най- малко да се преразгледат няколко проекта за тунели в една от посоките сигурно и с няколко промени по европейските изисквания !
    Безумието продължава със съсипването на природата , а за сроковете по-добре да си плюем на палеца и видим откъде духа , ама то при такъв променлив вятър забравете ! !

  25. 25 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    Бе тия "зелени" болшевики, няма ли кой да ги спре? Демокрацията не е ли диктатура на мнозинството?! Защо една шепа търгаши тормозят целия български народ?! Кой ги е избирал?
    —цитат от коментар 11 на lz2


    През 2017 г. от Асоциацията на пострадалите при катастрофи обобщиха, че за пет години в Кресненското дефиле на всеки километър са издълбани два гроба, а още осем човека са останали с тежки увреждания. Иначе казано – по десет жертви на всеки километър. За този петгодишен период катастрофите в дефилето са 270, а от Благоевград до Сандански са 893, загиналите са 52-ма и ранените са 300. Звучи като война, но всъщност става дума за грубо погазване правата на хората.



    След поредната катастрофа през юли 2018 г., когато автомобил челно се блъсна в цистерна с газ, която по чиста случайност не избухна, в коментарите под статията за поредната жертва и 12-те км. опашки от автомобили, които подлудяват хората с часове, читател коментира: „Кога великите природозащитници ще разберат, че скоро ще остане природа без хора!“



    За регионите, където се дават най-много пари за броене от еколози, грижата за хората е… последна грижа. А тя далеч не е само в изграждането на пътища. "

  26. 26 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    През 2017 г. от Асоциацията на пострадалите при катастрофи обобщиха, че за пет години в Кресненското дефиле на всеки километър са издълбани два гроба, а още осем човека са останали с тежки увреждания. Иначе казано – по десет жертви на всеки километър. За този петгодишен период катастрофите в дефилето са 270, а от Благоевград до Сандански са 893, загиналите са 52-ма и ранените са 300. Звучи като война, но всъщност става дума за грубо погазване правата на хората.



    След поредната катастрофа през юли 2018 г., когато автомобил челно се блъсна в цистерна с газ, която по чиста случайност не избухна, в коментарите под статията за поредната жертва и 12-те км. опашки от автомобили, които подлудяват хората с часове, читател коментира: „Кога великите природозащитници ще разберат, че скоро ще остане природа без хора!“



    За регионите, където се дават най-много пари за броене от еколози, грижата за хората е… последна грижа. А тя далеч не е само в изграждането на пътища. "
    —цитат от коментар 25 на doroteus


    Ако Любимият ти пожарникар беше започнал строежа на тунела за който имаше ОВОС и одобрение от ЕК, от НПО-тата и от местните през 2008, досега щеше да е завършен и да се ползва. Но той иска да намаже ръчичките на едни негови приятелчета, та 12 години по късно все още нямаме никакво решение за Кресна и поне още 10тина няма и да имаме. Така че смъртта на тези хора не лежи на съвестта на еколозите и местните, а на корумпирания илитерат който няма къща в БарЦелона.

  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darulio":

    Няма скоростен път, мисирките пак не сте разбрали. По старото трасе ще мине едното платно а другото ще е отгоре на чукара. Твърди се че така се спестявали 100-200милиона. Аз лично мисля че това е грешка и дори да струва малко повече, трябва да се строи изцяло извън дефилето а то да е за резервен път и за местните.

  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#26] от "Nick F":

    Т.е предлагате да построим 15км - най-дългия тунел на балканите през силно земетръсна зона (там е единственото място в България където е имало земетресение от 9'та степен - 1905'та) за който само поддръжката - вентилация и почистване е към 50милиона на година. И при строителството на който тунел ще се изкопаят няколко милиона кубика радиоактивни скали ( да, точно там са урановите мини ) и ще бъдат депонирани в резервата ?!? И това ще ни струва към 1 милиард евро, далеч над целия бюджет на проектопрограмата за инфраструктура ?!?

  29. 29 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    До коментар [#18] от "Gopeто":

    Аа,"хората от Кресна"с нормални хора.И много обичат екоталибаните.Лично съм чувал юестните как ви наричат.

  30. 30 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#26] от "Nick F":Т.е предлагате да построим 15км - най-дългия тунел на балканите през силно земетръсна зона (там е единственото място в България където е имало земетресение от 9'та степен - 1905'та) за който само поддръжката - вентилация и почистване е към 50милиона на година. И при строителството на който тунел ще се изкопаят няколко милиона кубика радиоактивни скали ( да, точно там са урановите мини ) и ще бъдат депонирани в резервата ?!? И това ще ни струва към 1 милиард евро, далеч над целия бюджет на проектопрограмата за инфраструктура ?!?
    —цитат от коментар 28 на m17


    Аз не съм специалист за да кажа кое е по лесно за поддръжка и по евтино за строеж. Но казвам че има одобрение за тунел от 2008 година. И от тогава до сега само се протака.

  31. 31 Профил на unknown artist
    unknown artist
    Рейтинг: 949 Весело

    марионетно на кремъл правителство.

    До коментар [#20] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Кремъл едва ли може да мечтае да си намери по-голяма марионетка от Винету .
    След всичко, което Борисов и правителството правят за Русия - Патоци , Хъбове , Белене , Лукойл , КТБ , Виваком , РОСЕНЕЦ , Камчия , Новичоци , Плацдарм на ГРУ и т.н... а става дума за милиарди, защо му е на Кремъл да го сменят ?

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  32. 32 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До ком. # 28 от "m17" :
    Аве недейте така ако не сме запознати с нещата, тунел 15 км е нищо (Ако е толко не зная точно) , вече писах по-рано , още по мое време имаше няколко тунела в Австрийските Алпи дълги по над 25 и повече км , това отдавна не е проблем.
    При това скалите там не са по-малко тектонски обработени , вече отдавна изкопните машини за тунели напредват с повишена скорост и едновременно бетонират и анкерират стените !
    За съвременните строителни корпорации (Германия , Австрия , Франция) тунелите с дължина от над 30км не са технически проблем , дори при УВЕЛИЧЕНИ отстояния на депониране изкопния материал .
    При нас в случая отказване от тунелите вероятно е по други причини ! ! !

  33. 33 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6857 Неутрално

    "ако всичко върви по план, до средата на 2027 г. може участъкът на "Струма" през дефилето да е готов"

    Ориенталска скорост

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  34. 34 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2137 Весело

    До коментар [#27] от "m17":

    Не знам дали да вярвам на теб, който си общински съветник от Герб или да вярвам на документацията в АОП, според която става дума за път с проектна скорост от 80 км/ч., която също е създадена от представители на Герб.
    Наясно съм, че отвътре ви е заложено да лъжете, така че не знам какво да правя. Та на кого да вярвам?

    http://www.api.bg/PROXY/index2.php?/public/index.jsp?proc=1090

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  35. 35 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2137 Весело

    До коментар [#34] от "Darulio":

    Документацията е в архива "Документация и приложения 4, 5, 7"

    Черно на бяло пише "Технически параметри Проектна скорост 80 км/час"

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#34] от "Darulio":

    Не, не съм общински съветник, не знам защо вярвате на бълнуванията на дъртия вампир Кмета. И не знам за какъв път говорите, аз говоря за едното платно на магистрала Струма, което се предполага да мине по трасето на сегашния път. На сайта на АПИ има даже визуализация, имаше и статия в икономедия.

  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#30] от "Nick F":

    Не се протака ами още тогава се отказаха от варианта с тунела по изброените по-горе причини. Най-вече заради цената и подръжката.

  38. 38 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#36] от "m17":

    За скоростния път, който ще бъде изграден вместо магистрала. Дадох линк към сайта на АПИ, казах и къде да търсите тия 80 км/ч.
    Освен там, в заданието за проектиране, Част "Пътна" е записано: "Трасето да се конструира за проектна скорост 80 км/ч"

    Та да се върнем към въпроса ми: защо сте против изграждане на магистрала извън Кресненското дефиле, а подкрепяте изграждането на скоростен път с проектна скорост 80 км/ч?

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  39. 39 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#15] от "lz2":

    ако не си болшевик значи знаеш че закона трябва да се спазва, нали? проблемът с Кресненско дефиле не е с природозащитниците, а със строителните компании и политическият им слугинаж които се опитват да заобиколят европейските и българските закони за природата!
    Ако пък на министърката й бяха важни хората отдавна участъкът щеше да е построен както е разрешен още през 2008 г. и за което ЕС дадоха пари!

  40. 40 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    До коментар [#28] от "m17":
    Хубаво е да прочетете какво са написали истинските експерти (след съответните сериозни проучвания, разбира се), а не неуки престъпници от Белчин баня.
    Земетресение, недай Боже, което евентуално ще затрие тунел построен според проекта най-вероятно ще затрие Югозападна България, включая и София. Разходите по поддръжка няма да са 50 млн. лв. на година, а ако строежа на тунела беше започнал през 2008 г. щеше да е първата част от магистралата и скалната маса от изкопите (която не е радиоактивна) щеше да се ползва в насипите на другите участъци. А човешките животи и уникалната природа в Дефилето са мнооого по-ценни от 1 млрд. лева .
    Само, че строителната мафия не може да построи такъв тунел.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  41. 41 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    До коментар [#31] от "Firestarter":
    Това което си нанизал как се "корелира" с Борисов, с изключение на газовият хъб, но и той е проект на кремъл, така ли? Всичко, което редиш е работа на Костово, Станишеви, Царско и Орешарско правителства, не на Борисовите. Той си има своите "постижения", но вие странно защо не ги критикувате тях, а му приписвате така да се каже вашите заслуги?
    Омаловажаването на льотчиковото поведение и родоотстъпничество показва какви щрауси сте!
    Пременил се Илия - огледал се - пак в тия.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK