Два от най-старите метровлакове бяха обновени за 11 милиона лева

Два от най-старите метровлакове бяха обновени за 11 милиона лева

© Надежда Чипева, Капитал



Два от най-старите руски метровлакове са модернизирани изцяло и ще бъдат пуснати до месец в експлоатация. Те са произведени през 1990 г., както и още други десет, които се движат от 1998 г. в София. Досега те са изминали към 1.4 милиона километра, обяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Столичен метрополитен" ЕАД.


Ремонтът и обновяването на двата метровлака струва общо 5.5 милиона евро и е извършено в завода производител "Метровагонмаш" в град Митищи край Москва. Той спечели обществената поръчка на Столичната община и подписа договор през декември 2018 г., по който предстои да бъдат обновени и останалите десет.


Стар метровлак (вляво) и същият модел след ремонта. снимка: Максим Караджов

© Максим Караджов

Стар метровлак (вляво) и същият модел след ремонта. снимка: Максим Караджов




"Тази година на два пъти ще изпратим за реновиране по три метровлака в завода производител. Заложили сме средства за това", обясни Йорданка Фандъкова при посещението си в метродепо "Обеля".


С модернизирането ще се удължи годността им с още 15 години, съобщават по този повод руски медии. Те изтъкват, че всички запалими материали във вагоните са заменени с нови, в съответствие с изискванията за безопасност. Монтирани са сензори за дим и за температурата, както и информационни LED дисплеи, уточняват руснаците.


Инж. Братоев посочи, че двигателите са сменени с японските "Хитачи", които са кооперирано производство с "Метровагонмаш".


"Те са по-икономични с 20-25%, защото са асинхронни", обясни той. Цената на модернизацията на старите влакове е два пъти по-евтина от тази на новите "Сименс", които ще бъдат по новата, трета, метролиния.


Обновените метровлакове нямат климатик, а са с т.нар. принудителна вентилация, която е добра според Братоев. Броят на седящите места е намален в някои вагони, където са обособени зони за инвалидни и детски колички.


Интериорът в обновените метровагони

© Надежда Чипева

Интериорът в обновените метровагони


"Столичният метрополитен" има общо 52 метровлака, руско производство, които обслужват първи и втори метродиаметър. Новият, трети, е с 20 влака, произведени от "Сименс", като се чакат още 10 от тях.


Поръчани са и т.нар. перонни врати, които ще обезопасяват релсовия път в зоната на метростанциите. Първите врати ще бъдат монтирани на станциите "Опълченска" и "Национален стадион "В. Левски", каза Фандъкова.


През месец май ще бъде пуснат първият участък с пет станции от третата метролиния - от "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев". През юли-август ще се включат още три метростанции, а до края на годината и последните четири - до "Овча купел", изреди графика инж. Братоев.

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Браво...най-после ще махнат аналоговото управление на старите !

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Не е ли малко височка тази цена само за обновяване на 30 годишни мотриси?! С тези пари може би е могло да се купи поне една нова..
    Или пак трябва да плащаме данък Русия, като с Миговете, АЕЦ-а и т.н ...

    Freedom of speech
  3. 3 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    като със онея су-27.
    няма абсолютно
    никаквъв смисъл за
    тоя ремонт ма нееееее.
    дай да се лендзиме на руснаците,
    че да не ни направят някоя скрипалка.
    значи руснаците ремонтират всичко,
    даже и да е скрап или безкрайно амортизиран.
    не знам дали фандъкова е наясно,
    но се правят амортизационни отчисления
    за всеки актив и това означава, че заделените пари
    за извеждането от употреба, се дават
    още един път, ама на руските тъпаци.
    нема такива дупелизци.
    БУНТОВЕ.

  4. 4 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1204 Гневно

    Тая цена с колко надбавки е?

  5. 5 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petar Ivanov":

    "Те са по-икономични с 20-25%, защото са асинхронни", обясни той. Цената на модернизацията на старите влакжве е два пъти по-евтина от тази на новите "Сименс", които ще бъдат по новата, трета, метролиния.

    Това поне казва шефа на метрото. Без да става ясно, за колко нови влакове и модернизирани стари е сравнението.

  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    Как така 20 годишни?
    Нали метрото е на ГЕРБ, а те са на 10 години?

  7. 7 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Едно не може да се отрече, Фандъкова обича да прави ремонти, макар и доста скъпи.

    Marinov
  8. 8 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Винаги ще ремонтираме руските машини, но никога няма да купим нови, западни, докато ни управляват комунистите - ГЕРБ.

  9. 9 Профил на pavlinkoto
    pavlinkoto
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Сериозна цифра! А с тези светли седалки, в този мръсен град..

  10. 10 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Винаги ще ремонтираме руските машини, но никога няма да купим нови, западни, докато ни управляват комунистите - ГЕРБ.
    —цитат от коментар 8 на Капабланка


    Както и винаги ще има по някой мрънкялник. Влаковете за третия лъч са нови Сименс. И те ли са руски?

  11. 11 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Старият дизайн някак повече ми харесва, поне отвън. От вътре ще проверим.
    А иначе все се чудя за един фъндъчи въпрос. Как може да направиш трета метролиния, която да не е съвместима с другите две? Нито като влакове, нито като начин на захранване на влакчетата?
    Май само ширината на коловозите е "стандартна".

    Бог да благослови Америка за България!
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    .Плювачите веднага наскачаха.

  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Браво...най-после ще махнат аналоговото управление на старите !
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt



    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    Преди време четох,че на тези руски метровлакове само корпусът им е руски. Останалото - електроника,ел.двигател и т.н. - са японски на Тошиба.

  15. 15 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 828 Разстроено

    "Обновените метровлакове нямат климатик, а са с т.нар. принудителна вентилация, която е добра" според Братоев.
    Става, ако не се возиш в метрото през лятото.

  16. 16 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 807 Любопитно


    А ремонт на този ремонт планира ли се?

    Че стана традиция вече...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  17. 17 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 623 Неутрално

    "Цената на модернизацията на старите влакове е два пъти по-евтина от тази на новите "Сименс", които ще бъдат по новата, трета, метролиния."

    Значи ремонт на 30-годишен влак струва половината пари от цената на чисто нов модерен автоматичен влак и някой е решил да даде пари за това?!

    Жизнь или Life - избор има.
  18. 18 Профил на Емил Димитров
    Емил Димитров
    Рейтинг: 19 Неутрално

    "Обновените метровлакове нямат климатик, а са с т.нар. принудителна вентилация, която е добра според Братоев."
    Колко е прекрасно да се върнеш 100 години назад. Принудителна вентилация...
    Дали при модернизацията няма по-сериозен кеш-бек?
    Колко струват старите трамваи, които купуваме? Дали са 50% от цената на новите?
    А Гешев дали няма да пожелае да провери тази "сделка"?

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4737 Неутрално

    Едно не може да се отрече, Фандъкова обича да прави ремонти, макар и доста скъпи.
    —цитат от коментар 7 на Marinov


    Фандъкова обича САМО скъпите ремонти!

  20. 19 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#15] от "hill875":

    Всичко става за хора, които не се качват в градски транспорт — и непредпазващите спирки, и бавното движение, и какво ли не. В София всички решения за градския се вземат от хора, които НЕ ГО ползват, освен за уфицьелни поводи да режат лентички и да се хилят мазно.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4737 Неутрално

    "Обновените метровлакове нямат климатик, а са с т.нар. принудителна вентилация, която е добра" според Братоев.Става, ако не се возиш в метрото през лятото.
    —цитат от коментар 15 на hill875


    Всяко руско нещо е по-добро! Особено, ако е "принудително"!

  22. 22 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Стига сте мрънкали, никоя държава не изхвърля метровлакове след 10 - 15 години. Еле пък ние. Обновени са салоните и задвижването, моторите са Хитачи. Като вдигнаха билетчето какъв рев беше..

    Много хитър
  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3081 Весело

    До коментар [#17] от "Дразнител":

    Ето ти ремонт на едва 12-14 годишни модерни.
    https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/12/17/4007087_frenskata_alstom_shte_remontira_motrisite_simens_na_bdj/
    Ето ти и цената
    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/08/04/2806482_chast_ot_nai-novite_vlakove_na_bdj_sa_bez_poddrujka_ot/
    Вярно не са метро , ама като за ориентир (или поне база да продължиш с коментарите)

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#15] от "hill875":

    а баш тогава спират и топлата вода...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  25. 25 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1254 Весело

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    Управлението е безаналогово...

  26. 26 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Не е ли малко височка тази цена само за обновяване на 30 годишни мотриси?! С тези пари може би е могло да се купи поне една нова..Или пак трябва да плащаме данък Русия, като с Миговете, АЕЦ-а и т.н ...
    —цитат от коментар 2 на Petar Ivanov


    Какъв данък? Това си е корупция. С канала до Перник (2 млн. лв. за км пластмасова тръба) какъв данък плащаме? Данък са бл.70. Там корупция няма.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  27. 27 Профил на БУДЖАК
    БУДЖАК
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Боже, като чета какво правят неграмотни злодеи в България ми кипва кръвта! Народе, спомни си призива на поета! "
    Дорде е мъничка змията елате да се съберем, с крака да й СТРОШИМ главата, СВОБОДНИ да се НАЗОВЕМ!"

  28. 28 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Старият дизайн някак повече ми харесва, поне отвън. От вътре ще проверим.А иначе все се чудя за един фъндъчи въпрос. Как може да направиш трета метролиния, която да не е съвместима с другите две? Нито като влакове, нито като начин на захранване на влакчетата?Май само ширината на коловозите е "стандартна".
    —цитат от коментар 11 на Günther


    Ами за какво трябва да е съвместима след като няма връзка между двете? Дай да циклиш на старите технологии просто от зор за ман ли?

  29. 29 Профил на znr27381917
    znr27381917
    Рейтинг: 8 Разстроено

    а едно време в Русе се правеха и вагони....
    сега даваме 11 милиона и тези влакчета пътуват хиляди километри, за да прибере друг парите.

  30. 30 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    "Обновените метровлакове нямат климатик, а са с т.нар. принудителна вентилация, която е добра" според Братоев.Става, ако не се возиш в метрото през лятото.
    —цитат от коментар 15 на hill875


    Сега как ще топлят резисторите отдолу влака като ги нема :)

  31. 31 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Това да се чува!

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  32. 32 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5927 Неутрално

    До коментар [#11] от "Günther":

    Идете в Лондон и ще видите много повече от три метролинии с напълно различни влакчета.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    Тези влакчета ще се ремонтират докато герб са на власт защото са наследство на бойко и данка от тодор живков.
    МИСЛЕТЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Весело

    Тези влакчета ще се ремонтират докато герб са на власт защото са наследство на бойко и данка от тодор живков.МИСЛЕТЕ !!!
    —цитат от коментар 33 на КМЕТ В СЯНКА


    Не знаех, че "бойко и данка" са единствените, които ползват метрото. Аз що помня, че и по времето на Костов същите влакчета се кандилкаха от Обеля до ЦУМ, че само там имаше метро? Що не ги изхвърлиха после царя, стрин Станиш, Ореха, па да накупят нови? Комунята реват като магарета, че били купили с два лева по-скъпи пльочки и туй било "разхищение", ама сега па курназ и искат да купуват влакове на Сименс на двойна цена…

  35. 35 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#32] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Лондон има метро от повече от 100 години, също и в Берлин, та не е учудващо, че има несъвместими линии.

    Също така огромният Лъндън не е база за сравнение с малка София.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#34] от "Reporter US":

    Ама нали метрото е дело само на бойко и фънди. Отклоняваш се от правата линия на Партията !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#32] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Това е така НО знаеш ли ЗАЩО?
    Ако знаеш го напиши а ако не знаеш попитай и ще ти се каже !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7856 Неутрално

    Метрото - най-европейското място в столицата

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  39. 39 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Весело

    До коментар [#34] от "Reporter US":Ама нали метрото е дело само на бойко и фънди. Отклоняваш се от правата линия на Партията !!!
    —цитат от коментар 36 на КМЕТ В СЯНКА


    Това кой го е твърдил? Позитанско-кърниградския мозъчен тръст?

  40. 40 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2884 Неутрално


    Аз не мога да разбера защо целият градски транспорт на София не бъде възложен с един рамков договор на "Шкода". Те произвеждат трамваи, тролейбуси, метровлакове и вече само електрически автобуси. При такъв дългосрочен договор могат да се постигнат много по-ниски цени, по-добри условия на плащане и по-ниски разходи по поддържането вследствие унификацията на парка.

  41. 41 Профил на buzanka
    buzanka
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Съоръженията трябва да се обновяват, нищо не е вечно в тоя свят. Като има експлоатация, има и амортизация.

    Обичам да слушам само себе си
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#39] от "Reporter US":

    Ти и вожда ти ! НЕПРЕКЪСНАТО !!!
    Или ти сега ае отричаш ?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#40] от "Един препатил":

    Защото на е добре за КОРУПЦИЯТА !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#41] от "buzanka":

    Разрешаваш ли да използвам таз крилата мисла и да си я турна в рамка в офиса. Ще ми е като пътеводна звезда !?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#11] от "Günther":

    ЕС забрани на София да пазарува от Русия заради санкциите. Това е причината за избора на Сименс за третата линия. Явно сега са наметили друг начин да хранят руснаците, като "ремонтират".

  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#45] от "Aardvark":

    Тия влакчета са от СССР. още го пише по табелите им !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Весело

    До коментар [#39] от "Reporter US":Ти и вожда ти ! НЕПРЕКЪСНАТО !!!Или ти сега ае отричаш ?!?!?
    —цитат от коментар 42 на КМЕТ В СЯНКА


    Верно? Я покажи изказване на Борисов, в което твърди, че САМО ГЕРБ са строили метрото? Но е ФАКТ неоспорим, че трите комунистически банди - БСП, ДСБ и ДПС, за 45+20=65 години построихте 8 км, а ГЕРБ за 10 години построиха 31 км. Ще отречете ли, другарю партай геносе?

  48. 48 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1039 Весело

    До коментар [#45] от "Aardvark":Тия влакчета са от СССР. още го пише по табелите им !
    —цитат от коментар 46 на КМЕТ В СЯНКА


    Много недалновидно решение. София губи сериозна туристическа атракция - "ще те пренеса в социализма за 1.60 лв."

  49. 49 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Добри новини... Скоро метро и в другите градове!

  50. 50 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Но е ФАКТ неоспорим, че трите комунистически банди - БСП, ДСБ и ДПС, за 45+20=65 години построихте 8 км, а ГЕРБ за 10 години построиха 31 км.
    —цитат от коментар 47 на Reporter US


    Не съм съгласен. ДПС не успя да се включи в строежа на метрото, но в строежа на магистрали и други пътища е номер 1.

  51. 51 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#15] от "hill875":
    В случаи на грипни епидемии липсата на климатик е за предпочитане. Климатика създава удобство, но ако има болни хора разнасянето на заразата е тотално.

  52. 52 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1446 Любопитно

    До коментар [#14] от "deaf":

    Колега говорим за старите мотриси...тези първите които дойдоха(разгледайте снимката)те са с постояно токови елекромотори и анлогово упрвление тип реостатни превключватели.Моделът се използва в Съвецкият съюз от 1969 година!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  53. 53 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1446 Любопитно

    До коментар [#14] от "deaf":

    Колега говорим за старите мотриси...тези първите които дойдоха(разгледайте снимката)те са с постояно токови елекромотори и анлогово упрвление тип реостатни превключватели.Моделът се използва в Съвецкият съюз от 1969 година!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  54. 54 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1446 Любопитно

    До коментар [#14] от "deaf":

    Колега говорим за старите мотриси...тези първите които дойдоха(разгледайте снимката)те са с постояно токови елекромотори и анлогово упрвление тип реостатни превключватели.Моделът се използва в Съвецкият съюз от 1969 година!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  55. 55 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Интересно като е толкова "добро", защо и лимузините на НСО не са с "принудителна вентилация"

  56. 56 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Аз не мога да разбера защо целият градски транспорт на София не бъде възложен с един рамков договор на "Шкода". Те произвеждат трамваи, тролейбуси, метровлакове и вече само електрически автобуси. При такъв дългосрочен договор могат да се постигнат много по-ниски цени, по-добри условия на плащане и по-ниски разходи по поддържането вследствие унификацията на парка.
    —цитат от коментар 40 на Един препатил


    А какво ще се открадне с такива еретични идеи?

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#47] от "Reporter US":

    Защо не броиш от времето на Аспарух ? Ще ти дърпат ушачите в родното РПУ !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Весело

    [quote#47:"Reporter US"]
    —цитат от коментар 57 на Oleg Shishmanov
    АБе мухльо, ако го нямаше Костов дето да осигури ЕС и от там еврофинансиране знаеш ли колко км щеше да е построил бате ти ББ? [/quote]

    Тов. Костав, изритан зрелищно от избирателя през 2001, бил "осигурил" фондове на Борисов през 2009... ОсЪм години фондовете са били сохранявани у фондацията на Иленка - "Бъдъще за Костови". От там са и имотите, които тов. Костав е давал на Цветан Василев за по 30 000 лева месечен наем, както и милионите, които съхраняваше с преференциална лихва в КТБ. Ясно. А хотелите на щерките на Слънчака пак ли са от еврофондовете? Абе, след като е такъз велик "еврипеец" товарища ви Костав, що вече 19 години ЕДИН ПЪТ не го поканиха у Еуропата на неко срещица, а? Ей тъй, от кумова срама, дето се вика?

  60. 60 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#59] от "Reporter US":

    АМи той избирателя нямаше да изгодни Костов 2001-ва година ако не му бяха спретнали агитката "800 дни". И все пак 2007-2001=6 години.

  61. 61 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#59] от "Reporter US":

    Вашият бей да те питам барем не можа ли с таланта си да изчатка 1-2 ТЕЦ-а като хората да видим, колко е по-голяма работа от "лошия" Костов.

  62. 62 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#47] от "Reporter US":Защо не броиш от времето на Аспарух ?
    —цитат от коментар 58 на КМЕТ В СЯНКА


    Броя от започването на проекта - 196Х-1973 -> https://bg.wikipedia.org/wiki/Софийско_метро

  63. 63 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Любопитно

    Сега цената на един нов вагон от серия "Москва" е около 1,2 млн. Евро. Не е ли скъпо кметството за ремонт на стари вагони плати?

  64. 64 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    Прокуратурата няма ли най-после да прибере тази хайдутска герберастка сган на борисов? За тези пари можеха да закупят свръхскоростен TGV!

  65. 65 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#62] от "Reporter US":

    Тогава кажи кой какъв обем работа свърши ам без да лъжеш !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  66. 66 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Любопитно

    До коментар [#59] от "Reporter US":Вашият бей да те питам барем не можа ли с таланта си да изчатка 1-2 ТЕЦ-а като хората да видим, колко е по-голяма работа от "лошия" Костов.
    —цитат от коментар 61 на Oleg Shishmanov


    Ние "бей" нямаме, само подопашната рая, самообявила се за умнокрасива, има нужда от бейове, кумири, идоли, величия и най-паче позорища и неприличия като ръдань. А я ти обади, вашият убавец лиляф, какво "изчатка" (да ви имам умнокрасивия речник) с бюджетните милиарди за 4 години? И къде потънаха те?

  67. 67 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#66] от "Reporter US":

    Изчатка валутен борд, дето Вашата Мента му бъзикна една добавка и го направи ГЕРБ-ерски закон.

  68. 68 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#62] от "Reporter US":Тогава кажи кой какъв обем работа свърши ам без да лъжеш !!!
    —цитат от коментар 65 на КМЕТ В СЯНКА


    Какво да ти казвам бе, другар - дал съм ти линк към официалната страница и там станция по станция има написано коя през коя година е пусната в експлоатация.

  69. 69 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#66] от "Reporter US":

    Изчатка деноминация на лева и курса стана 1:1 за ДМ, а не 1:1000.
    Какво още?
    Ами изведнъж направи така, че лекарите да почнат да търсят пациенти, а не само пациентите лекари. И в резултат на това те спряха да взимат пари колкото чистачките и да бачкат бармани и сервитьори .

  70. 70 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#66] от "Reporter US":Изчатка валутен борд, дето Вашата Мента му бъзикна една добавка и го направи ГЕРБ-ерски закон.
    —цитат от коментар 67 на Oleg Shishmanov


    Значи с бюджет за 4 години сте "изчаткали" валутен борд? Ама той е механизъм за финансова стабилизация, не е кило кренвирши или хотел за щерките по морето. Освен това беше въведен при Софиянски, а не при Костов. Аз питам КАКВО ПОСТРОИХТЕ ЗА ГРАЖДАНИТЕ с бюджетните милиарди за 4 години? Оплюскахте всичко, разрушихте всичко, прогонихте два милиона работоспособни българи и оставихте останалите 6 милиона да мизерстват. А комунистическите прЪсета се нагрухтяха с труда на няколко поколения българи и сега заедно се уригвате просташки насреща ни и ни обяснявате какви сте ни ценни и как ако не ви изберем пак, ще пропаднем, а? Гиди мискини и содомити дръгалефски вий, мхм...

  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#68] от "Reporter US":

    Сега ми светна,че си от новите столичани. Извинявай !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#66] от "Reporter US":

    А какво имате - Вожд ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    До коментар [#63] от "putinxujlo":

    И още, "Трансмашхолдинг" от 2014 г. продава вагони по договори за "жизнения цикъл" и ги обслужва 30 години. Тук защо 15? Куповачи от бога)))

  74. 74 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#11] от "Günther":Идете в Лондон и ще видите много повече от три метролинии с напълно различни влакчета.
    —цитат от коментар 32 на Незнайко в Слънчевия град

    На всичкото отгоре и доста от влаковете им са без климатик. И не виждам някой да мрънка,просто всичко работещо се ползва пълноценно,нищо,че е демоде....Шапка им свалям за това!

    Дневник-токсичният сайт
  75. 75 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 962 Неутрално

    стига с това реновиране.Купувайте нови-хем ще са в гаранция,хем няма да са каруци.

  76. 76 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    До коментар [#57] от "Oleg Shishmanov":

    [quote#47:"Reporter US"]
    —цитат от коментар 57 на Oleg Shishmanov
    АБе мухльо, ако го нямаше Костов дето да осигури ЕС и от там еврофинансиране знаеш ли колко км щеше да е построил бате ти ББ? [/quote]

    Парадоксално, но факт - ако го нямаше Костов и комунистите си стояха на власт Бойко Борисов щеше да бъде бодигард на Корнелия Нинова. Да я крепи доката се качва и слиза от колата. А сега вижте как му порастна работата - пак я крепи, ама начело на БСП. И каквото тя каже това става в държавата - за нищо не ѝ скършва хатъра.

  77. 77 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    При търгове с възможно руско участие, те дават най-ниски цени.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  78. 78 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7889 Неутрално

    Заслужава ли си да се ремонтират толкова стари машини, за толкова много пари?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK