
© АПИ
Тол системата тръгна днес в 5 часа сутринта въпреки мнението на превозвачите, че няма условия за това и липсата на пълна яснота как ще плащат за ползването на пътищата превозните средства с обща маса над 3.5 тона. Досега те разчитаха на винетки с различен срок, а от днес дължимите суми ще зависят от изминатото разстояние.
То ще се изчислява на база маршрутна карта, бордови устройства, специално за българската тол система или GPS тракери, използвани и в други страни с платена пътна мрежа. Оказа се, че посредниците между АПИ и превозвачите в процеса на събиране и обработване на информацията и таксуването предложиха неприемливи за собствениците на камиони и автобуси договори и към днешна дата едва около 10 хил. от над 200 хил. превозни средства имат договори, позволяващи таксуване с някакъв вид електронно устройство.
На този фон премиерът Бойко Борисов обяви в парламента в четвъртък, че до 27 март останалите ще разчитат на винетки както досега, но тяхната продажба реално е спряна. В същото време от Агенция "Пътна инфраструктура" очакват да се ползват предимно маршрутни карти, които обаче не са подходящи за курсове с няколко спирки, тъй като в тях се посочват начална, крайна и до четири междинни точки. Това ги прави неподходящи за автобуси по редовни линии, камиони, зареждащи обекти из страната, както и за фирмите с големи автопаркове заради нуждата от издаване на стотици маршрутни карти.
В същото време отклоняването от декларирания маршрут без основателна причина и липсата на маршрутни карти би трябвало да води до глоби, които варират между 150 и 1800 лева. Вчера от АПИ съобщиха, че на първо време контролът ще се осъществява само от мобилните екипи, които са 105, но не и от близо 300 камери. Инспекторите ще помагат на шофьорите, като ги насочват към най-близкото място, от което да се снабдят с маршрутна карта - на пътя това са големите бензиностанции.
© АПИ
Това съобщение предполага, че без да се обявява официално, глоби ще се налагат в краен случай. Подобен гратисен период имаше и при хаоса около въвеждането на електронните винетки на 1 януари 2019 година.
Като цяло товарните автомобили и автобусите ще дължат тол такса за ползване на общо 3115 км магистрали и първокласни пътища (вижте картата). За сравнение, за собствениците на леките автомобили платени са общо 20 хил. км шосета. Първоначално идеята беше тол системата да тръгне на 16 август 2019 г., но заради спорове за тарифите в крайна сметка се реши промяната да влезе в сила от 1 март 2020 г.
© АПИ Карта на обхванатите от тол системата пътища.
Към момента в зависимост от масата на пътното превозно средство, екологичния му клас, както и категорията на пътя тарифите са между 1 и 20 стотинки на километър. След три месеца предстои преразглеждане на цените и обхвата на тол системата, като ако не бъдат изпълнени планираните приходи, са възможни промени.
Въпреки сериозното свиване на обхвата на пътищата, за който ще се плаща от камионите и автобусите, в сравнение с първоначалния вариант има недоволство, че платените шосета нямат безплатна алтернатива. Отговорът на пътната агенция е, че много ключови за тежкотоварния трафик отсечки не са обхванати от тола.
Пълна мобилизация за успешен старт
Броени часове преди тръгване на тол системата отговорните ведомства обявиха пълна техническа готовност тя да заработи без проблеми. На граничните пунктове са обособени 34 допълнителни места за продажба на маршрутни карти и 58 терминала за самообслужване. Това дава възможност за едновременно обслужване на 92 тежкотоварни автомобила.
На основните пунктове са пренасочени служители на Националното тол управление, които владеят езика на съседната държава. Те ще информират шофьорите за новия начин на таксуване, ще им помагат в купуването на маршрутни карти и ще представят информация за текущите ограничения на пътя, за да могат шофьорите да изберат най-подходящия маршрут.
Според проведените стрес-тестове на системата на ден могат да се обработят до 250 хил. маршрутни карти, при положение че до момента никога не са продавани повече от 110 хил. винетки за товарни автомобили и автобуси за 24 часа.
Временни смущения са възможни
В четвъртък министърът на регионалното развитие Петя Аврамова все пак допусна появата на "временни смущения", на които ще се реагира своевременно. Опозицията и немалка част от превозвачите обаче очакват повторение на хаоса при въвеждането на електронните винетки, заради които в началото на 2019 г. тогавашният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов подаде оставка, а още двама служители от ръководството и съветник на регионалния министър бяха уволнени.
С тръгването на тол системата на практика се завършва въвеждането на новия начин за плащане за ползването на републиканските пътища. Той беше разработен от консорциума "Капш" срещу малко над 200 млн. лв. Първата крачка от реформата беше замяната на стикерите с електронни винетки в началото на 2019 година.
Нищо не се променя за леките автомобили
Важно е да се отбележи, че тръгването на тол системата не променя нищо за ползването на републиканските пътища от леките автомобили. Както и досега, те ще се нуждаят от електронна винетка. Цената зависи от това за какъв период е тя, като вариантите са уикенд, седмична, месечна, тримесечна и годишна, без да има значение какво разстояние изминава превозното средство.
Единствената новост за леките коли при тръгването на тол системата е, че вече нарушения ще се засичат и чрез камерите, ползвани от нея. Те са близо 300. До 17 февруари контролът се извършваше само от мобилни екипи.
Тъй като 41 от камерите на тол системата се намират в населени места, което създаде опасения, че и за там ще трябва винетка, от АПИ вчера уточниха, че това не е така. "Камерите на тол системата, които се намират на републикански пътища в рамките на населените места, не се използват за контрол и правоприлагане за платени е-винетки или тол такси. Те имат допълнителни функции", се казва в съобщение на агенцията от вчера.
В него се уточнява, че данните от тях служат за подпомагане на борбата със сивия сектор в транспортната дейност, както и за мониторинг на трафика (повече вижте тук). Камерите наблюдават и движението на тежкотоварните превозни средства по отношение на пътната безопасност, се казва още в съобщението. От него става ясно, че 21% от първокласните пътища в България преминават през урбанизирани територии.
Към момента остава изискването републиканските пътища в крайградските територии да се ползват с винетка, въпреки че често те са единствена връзка между различна част на населеното място. Решение за изваждане от обхвата на винетката система има само за 115 км в района на София и 40 край Варна.
Проблемите за останалите пътни отсечки като цяло са два - незаинтересованост от страна на общините и тромавите процедури за уреждане на всички формалности. Има две възможности жителите на дадена община да не плащат при преминаване по републикански път, който се намира в близост до населено място или свързва негови части. Първата е общината да поиска да й бъде прехвърлено съответното шосе и да поеме ангажимента да го поддържа. Вторият начин е да сключи споразумение с Агенция "Пътна инфраструктура" и да плаща всички или част от разходите по поддръжката на пътя (повече по темата тук).
За проблемите с винетките в крайградските зони четете тук
За предвидените в закона глоби за нередовните тук
Мишо Петров
Рейтинг: 738 НеутралноИзключително ниското ниво на българските управляващи е до тук: и винетки, и такси за неподдържани и неефективни пътища...
Много по-лесно е да си купиш къща в Барселона с подкупите, от колкото да управляваш държава....
edin drugii
Рейтинг: 2484 НеутралноТака или иначе ,хубава или лоша ,ТОЛ системата трябва да тръгне ,защото сега през нас преминават десетки хиляди тирове ,разрушават пътната система и то почти безплатно за тях ,вече няма да е така , въпреки протестите на местните превозвачи , е , няма как всичко без пари ,още повече ,че цените им на превозите никак не са ниски и са напълно европейски ,затова няма защо да протестират ,а нека тръгне системата ,за да имаме и по хубави пътища , не че управляващите не ни крадат и тези пари .
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3118 НеутралноТръгването е леко. Да видим вървенето как ще е. 200 млн не са малко пари.
АмброзСП
Рейтинг: 928 ВеселоСледвайки апела на бай Тошо,честито светло бъдеще!Днес е ден за прошка,простете и напред към още по светлото бъдеще!
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКАКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноЧестито на Шайката и обръчите, които че намажат дебело филията с мас и черен хайвер !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!sbaleev
Рейтинг: 466 ВеселоАйде хаирлия да е и баба Марта да помага..
дерибеев
Рейтинг: 3088 НеутралноТоест от днес официално напълно безплатно 40 тонни камиони могат да трошат пътища от кариери и ниви до зърнобази и заводи
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#7] от "дерибеев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Повечето от тези камион редовно се претоварват но това никой не го следи. Така уврежданията на пътищата са още по-големи. Да не говорим колко опасни стават за движението.
дерибеев
Рейтинг: 3088 НеутралноДо коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васИ това, но досега плащаха поне винетки.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#9] от "дерибеев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нали знаеш кой им разреши . Това е лично решение.
boevbisser
Рейтинг: 3307 ЛюбопитноДа видим какви приходи ще има тол системата тази година, с любезните многократни отстъпки на премиера ако и 300 млн.лв. стигнат, ще е някакво чудо.
А че системата ще хълца поне няколко месеца - нямам никакво съмнение, както и нямам съмнение, че има и ще има хора, намазали покрай въвеждането й.
Zizu
Рейтинг: 834 ЛюбопитноМного бързо тол системата ще заработи нормално!
Машини прости, народ неук.Като почнат глобите!
Българинът само от лошо разбира...
Petleshev
Рейтинг: 3077 НеутралноДо коментар [#2] от "edin drug":
Бивш tww09306483.Проблемът е, че и с просто око се вижда мисълта за "далавера" която води управляващите в намеренията им за въвеждане на по-високи цени за товарния транспорт. Това е вроден порок на тази ТОЛ система!
Petleshev
Рейтинг: 3077 НеутралноДо коментар [#7] от "дерибеев":
Бивш tww09306483.Карай...! Важното е една точно определена фирма да събира едни пари. ;)
gigabyte
Рейтинг: 675 ВеселоКакто винаги - хаос. За успокоение и в Германия беше същото, години наред се гониха. Извън темата: Изразът "републикански пътища" респ. "републиканска пътна мрежа" направо кърти мивки. Какво пречи вместо "републиканска" мрежата да е "национална"? В Белгия или Великобритания примерно да нямат "монархическа пътна мрежа"?
masterАз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2296 Неутрално,,След три месеца предстои преразглеждане на цените и обхвата на тол системата, като ако не бъдат изпълнени планираните приходи, са възможни промени.”
Нали се досещате ако няма пари какво ще последва?
acarid
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#15] от "gigabyte":
Във Великобритания почти всичко е кралско.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2296 ВеселоДо коментар [#17] от "acarid":
А при нас пък-вандалско!
acarid
Рейтинг: 688 НеутралноИ аз мисля че с ТОЛ при сегашния формат ще събират не повече около 20млн. месечно или 250млн. годишно. Половината турски ТИР транзит ще плаща 10лв. за Русе/Кап. Андреево, при 23лв. винетка да вчера. Още от юли/септември ще вдигнат с +25% тарифите и ще включат още 10-на пътя в системата. Прохода на Републиката, Русе-Силистра-Добрич-Варна са първите.
мики маус
Рейтинг: 1148 НеутралноНе може да се отрече, това е успех!
Дано да няма издънки, а повече приходи и по-добри пътища!
мики маус
Рейтинг: 1148 НеутралноИ да си пожелаем след 5-6 години стотиците назначени да дебнат кой е с винетка и кой не, да се прелеят към реалната икономика, а събираемостта да е електронна и безусловна.
voodoo_child
Рейтинг: 327 ВеселоЧестита ТОЛ система, Баба Марта и Сирни Заговезни!
И за недоволниците - в Германия, когато я въведоха тази система, поне няколко години имаше редица проблеми. Но тогава нямаше там форуми, фейсбуци, протестъри, други времена бяха...народът си плащаше като поп, убеден, че така трябва.
Корки
Рейтинг: 2545 НеутралноТол система трябва да има, който ползва пътища трябва да плаща.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.valtoro
Рейтинг: 947 НеутралноСъс системата ТОЛ, джобът ти винаги ще е гол !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#23] от "Корки":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Само милицията не плаща.
MPetr
Рейтинг: 2162 ВеселоGPS-тракери, използвани и в други страни.....???????
MPetr
Рейтинг: 2162 ВеселоТрябва да се публикуват, мисля алтернативните безплатни трасета.... примерно София-Бургас....София-Варна и т.н..... по примера на Атина - Солун........ http://eu.camperistas.com/721/athens-thessaloniki-no-tolls-road
Doge
Рейтинг: 1706 НеутралноДо коментар [#15] от "gigabyte":
Използва се термина "републиканска" защото една голяма част от пътищата са общински.
Маршалов
Рейтинг: 589 НеутралноДо коментар [#27] от "MPetr":
Аз не виждам безплатни алтернативи. Освен това да си декларираш предварително маршрута и да се наложи да отбиеш от него поради някакви обстоятелства води до глоба. Ами ако има катастрофа пред теб и отбият движението, или пътя е наводнен или каквото и да е? Ония тол-вампири, май ще печелят повече от глоби отколкото от тол-такси.
MPetr
Рейтинг: 2162 НеутралноДо коментар [#29] от "Маршалов":
Знам....пиша го със ирония .....
proventuss
Рейтинг: 1285 НеутралноКупуваш си джип и караш през стърнищата, така е безплатно.
Българинът най се боял от две неща: да не настине и да не се мине. Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
proventuss
Рейтинг: 1285 НеутралноКандидатствай, какво чакаш, закалката я имаш. Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
miho45
Рейтинг: 765 НеутралноИ с недостатъци,важното ,че е тръгнала! Нима в другите държави,например Гърция,Италия,Сърбия всичко е било наред със стартирането и?Стига с кръшкането да се плаща символично или нищо, особенно от съсипващите пътищата ни тежкотоварни автомобили,били те чужди или наши....
proventuss
Рейтинг: 1285 Неутрално“Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество — винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.”
Атанас Буров Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
MPetr
Рейтинг: 2162 ВеселоДо коментар [#31] от "proventuss":
А през нашите "стърнища" може ли с AutoSecurit 0/24.... POS за 94 евро на Eurowag OBU ????? Или......
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#32] от "proventuss":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дай адреса на деловодството ви.
proventuss
Рейтинг: 1285 НеутралноДо коментар [#36] от "КМЕТ В СЯНКА":
Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.Sedentaler Str. 110, 40699 Erkrath
MPetr
Рейтинг: 2162 НеутралноТака е замислена, че да е от полза предимно на чуждестранният (турски предимно) трафик........
Armagedon
Рейтинг: 462 НеутралноПървият минус ще е намаляване на "рейсовете" между селищата и между градовете и столицата. А през някои сезони изобщо няма да има връзка между тях.Вероятно ще са по веднъж седмично,защото няма никакъв смисъл автобус с 1-2-ма пътника да пропътува 1000-1200 километра (в двете посоки всеки ден)Втория минус ще е увеличаване на цената на винетката,защото преброителната система ще отчете много повече изминати километри от леки автомобили.Третия минус ще са по малкото разходи постъпили от тол системата и заради това всички междуселищни пътища ще влезнат в обхвата на тол системата. България е малка по територия и с много на брой населени места( но без многобройно население по територията)а е "нарязана" от републикански пътища и пътни съоръжения и подръжката на пътната мрежа е много скъпа. (А за в бъдеще едва ли ще поевтинее)Затова и очаквам завръщане на винетката с нови по високи цени за всички след 4-5 години.Плюсът от тол системата е само един,но не е в интерес на всички.
Маршалов
Рейтинг: 589 ЛюбопитноВъпрос, митничар, или тол-таксаджия, е по-печелившият избор?
мурзилкаwalking.dead
Рейтинг: 513 НеутралноДнес турските търове утре теб ще таксуват. тгака се почва. от личен опит ти го казвам
stedim
Рейтинг: 2093 НеутралноНека да заработи, винаги може да има корекции.
мики маус
Рейтинг: 1148 НеутралноВъпросът е интересен
Такъв вид елементи висящи по пътищата не съм виждал в Европа.
мики маус
Рейтинг: 1148 НеутралноДо коментар [#39] от "Armagedon":
Стига плака на чужд гроб!
Има ли въобще в България редовна автобусна линия покриваща 600км в една посока? Благоевград - Добрич е по-малко!
А има ли превозвач, който до вчера би пътувал по този маршрут с двама пътника, защото Лу е изгодно, а от днес ще се откаже?
Няма!
proventuss
Рейтинг: 1285 НеутралноДо коментар [#43] от "мики маус":
Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.Мисля, че глобите ще се събират по електронен път, така, че по-добре е митничар. В Германия се готвеха да въведат ТОЛ система за чуждестранните леки коли, направиха инфраструктурата, камери и т.н., но Европейският съд ги поряза. Сега фирмите, които изградиха системата, съдят правителството за 560 млн. евро. Между впрочем, от 16 март в Холандия влиза ограничение на скоростта от 100 км./час от 6 сутринта до 9 вечерта, в останалото време - 130. Заради вредните емисии. А в Люксембург от вчера градският транспорт е безплатен.
мики маус
Рейтинг: 1148 НеутралноДо коментар [#45] от "proventuss":
Във Франция също има ограничение на скоростта по магистралите при влошаване качеството на въздуха.
samoedin
Рейтинг: 3888 Неутрално" Единствената новост за леките коли при тръгването на тол системата е, че вече нарушения ще се засичат и чрез камерите, ползвани от нея. Те са близо 300. До 17 февруари контролът се извършваше само от мобилни екипи."
Т. е който е пробвал да кара гратис или без винетка там, където тя се изисква, по - добре да си купи такава, иначе ще плаща в пъти повече за глоби и накрая пак ще трябва да си я купи, защото огромен брой камери вече съблюдават налиието или липсата и ! А иначе за тежкотоварните автомобили - досега отлагаха старта на тол системата, като се договаряха с батман, а през това време много малко се направи от страна на държавата системата да стартира без проблеми, та нормалните неразбории тепърва предстоят.....
proventuss
Рейтинг: 1285 НеутралноОт типа монтиране на лазерни устройства, които разчитат номерата на колите, съхраняването на всички данни в регистър, така, че да може да се установи точната дата, час и минута, както и маршрута на превозното средство, връзването на тези данни с данните на мобилните оператори за да се направи връзката автомобил-човек. Така ще се знае къде си ходил, с кога си се върнал, с каква скорост си карал, на кого си се обаждал и т.н.
Добре дошли в 21 век! Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Deaddark
Рейтинг: 2673 ВеселоДо коментар [#7] от "дерибеев":
А за търговски микробус те късат от данъци, хеле да е с две оси.
Hydroxy
Рейтинг: 447 НеутралноОт статията не става ясно къде са “многото въпросителни” от заглавието. Но когато на един журналист с много въпросителни му се плаща да плюе, явно се прибягва до жълти заглавия. Следващия път направо сложете “шок” и “бомба” за по-сигурно. Иначе 111 място, нали, с много удивителни!
Julian Pressyanov
Рейтинг: 5 НеутралноДо коментар [#2] от "edin drug":
Това че шепа мутри-собственици на фирми за превози не искат да си плащат е нормално. Мисля че правилно решение е да се въведат тол таксите, но според мен трябва и да се увеличат. И който му хрумне да блокира пътища и да спре доставки при подписани договори, незабавно да му се национализира бизнеса по примера с Божков. Аман от мутри тираджии
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
MPetr
Рейтинг: 2162 НеутралноДобре де....... сателитно решение от Kapsch TrafficCom работи с Axxès .........
Клиентите на Axxès могат с един OBU...... в Австрия, Белгия, Испания, Франция, Португалия, Herrentunnel (Германия) и тунела Liefkenshoek (Белгия). 26-те италиански концесионера и т.н.........регистрира OBU който предлагат в България за кои страни, в които се влиза важи???? По точно договора с един доставчик на EETS и един OBU за кои важи, ако някои може да даде по подробна информация.......
MPetr
Рейтинг: 2162 НеутралноKapsch TrafficCom работи уж в 50 страни по света..... а Axxès , като доставчик на EETS и с над 39 000 компании........ С кои страни сме съвместими, ми е интересно, след "всички тея пари" дето дадохме??? Axxès OBU включва високо прецизни технологии за геолокация (GPS / GLONASS / Galileo) и телекомуникации (DSRC - Специализирани комуникации на къси разстояния)....."уж"........ Как са урегулирани в общата система на Европа,някои може ли да обясни "авторитетно"?
wanderer
Рейтинг: 2318 НеутралноДо коментар [#13] от "Petleshev":
"и с просто око се вижда мисълта за "далавера" която води управляващите в намеренията им за въвеждане на по-високи цени за товарния транспорт."
Не е с "просто око", а с точни сметки ще се види, че товарният автомобилен транспорт е бил облагодетелстван за сметка на гражданите с лични МПС. До тук, приходите от винетки за 2019 г. спрямо 2018 г. нямат съществена промяна,ръст от 12% и са под 400 млн. лв. вместо очакваните над един млрд. лв, та дори 1.2 млрд. лв.
И да, ръстът се дължи почти изцяло от преминаващите транзит чужди (основно турски) МПС-та.
glaxo11
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#2] от "edin drug":
++++++ Точно така е! Наскоро говорих ( хубаво е да го прочетат вечните хейтъри в този форум) с познат собственик на малка с 2-3 камиона транспортна фирма, която прави само с 1 около 150 курса годишно София -Бургас. Това са около 140 хил. км. и около 1 400 000 тонкм., за които винетка( до м.г.) струва около 1400 лв./годишно. Това е разход от 1 СТОТИНКА/ км. и 0, 1 Стотинка на тонкм. Аз бих казал , че това е безплатно ползване на РПМ. И сега отново вода от 100 дерета, само и само нищо да не се промена , пък и заплахи от разни тарикати. Е такава наглост няма! Затова пътищата ни са и ще бъдат в див вид. И най ме е яд , че няма никакъв обществен отпор на тези претенции и манкиране. За страхливия и малодушен Премиер не ми се говори.
uporit
Рейтинг: 799 ВеселоСеляндур червен, хайвер и мас не вървят заедно.
Ама ти откъде да знаеш - нали нагъваш само свински пръжки...
uporit
Рейтинг: 799 ВеселоИ що не кажеш КОЯ е тази фирма, кух дърдорко?!
Armagedon
Рейтинг: 462 НеутралноИмаше такава сезонна линия преди
Варна-Банско сезонна и ежедневна.А има и ежедневни международни линии не само от София.Всички ли столичани си мислите,че София е столица на света.Точно за да си спестите покупката на винетка искате тол система,която предварително е обречена на провал.Мислите си,че хората от провинцията са глупави и прости и не познават шопския ви манталитет."Я не сакам я да съм добре.Сакам Вуте да е зле" (национален фолклор)
uporit
Рейтинг: 799 ВеселоДа, работят и тук!!!
uporit
Рейтинг: 799 ВеселоАз пък съм виждал - в Словения, Австрия, Чехия, Унгария ...
Достатъчно ли е?
acarid
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#27] от "MPetr":
Алтернатива на какво, 1ст/км за автобусите? Онзи ден го гледах един Ганю как рева по Нова Тв, че нямало безплатно до Пловдив и до Видин от София. А то има! Същия тоз, плаща 20 пъти по скъпо в Сърбия о Гърцоя. Тук ербап, щял да фалира с едната стотинка:-(
rdb41527334
Рейтинг: 472 НеутралноСистемата си тръгна без проблеми ама дневник трябва за всичко да си плюе като някаква Корнелия...
MPetr
Рейтинг: 2162 ВеселоДо коментар [#61] от "uporit":
Хахаха.......
"високотехнологичният" продукт TollPass GNSS бордово устройство ..... "тол таксуване" в чужбина може ли бе колега? .... за бордовото оборудване (OBE) говоря - да или не? ....че не ми е ясно, затова питам ... и в кои страни е съвместимо и работи?..........на А1 дето е !........ Защо мислиш според теб не направиха "оптиката" ?........ щото е излишна или що?.....
До коментар [#63] .......... След 3 месеца колега, пак ще си говорим, дали цените са .......1ст/км за автобусите........ И що гледаш само тях се чудя?.....
.......
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#58] от "uporit":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Вървят , и още как само вървят. Можеш да питаш в Барселона ако не вярваш.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#62] от "uporit":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А кажи драги, колко са отчисленията за фирмата посредник ф другите държави ?
yanne
Рейтинг: 1033 НеутралноДо коментар [#13] от "Petleshev":
В България цените с най-ниски,бре!
yanne
Рейтинг: 1033 НеутралноДо коментар [#19] от "acarid":
Затова след 3 месеца ше има преразглеждсне на тарифите.
uq
Рейтинг: 2028 НеутралноПа са ocpaxтe
Пешката
Рейтинг: 1289 НеутралноИ за електронните винетки беше голяма истерия...сега какво? Всеки си купува такава и чинно си я плаща по интернет че ако те щракне камерата че нямаш се оръсваш 300 кинта. И с ТОЛ системата ще стане така, сега се изчистват някои неща и до 2-3 месеца би трябвало да е ОК.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Само не съм съгласен с таксите - какви са тези такси от 1 стотинка!?! за километър? И защо трябва да си на по-ниски от Сръбските да кажем? Как се подържа 20 000 километра пътна мрежа с такси от по 10 стотинки на километър???
Armagedon
Рейтинг: 462 НеутралноИ все пак,според мен,винетната система за всички превозни средства
си остава най правилното решение за страната ни,защото е по евтина за подръжка и по доходна.Просто трябва да се подобри контрола.
Armagedon
Рейтинг: 462 НеутралноКато знам ,какви гении имаме в електрониката и ай ти спецове,няма начин да не я "срутят"няколко пъти поне.Спомням си и за тахографите и за"таксиметровите помпи" и за касовите апарати и з НАП и за Търговския регистър през миналата година.А загубите ще са за всички ,както е било винаги до ден днешен.Дето се вика:-"а дано ама надали"
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#71] от "Пешката":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нали знаеш кой определя еднолично таксите?
Armagedon
Рейтинг: 462 НеутралноТол системата още бе в пробен период и "първата жертва"(един стълб с камери бе отрязан) падна а пък през годините в КАТ,какви ли не камери и системи бяха сменяни и сега са в някой техен гараж,захвърлени и прашясали а глобите несъбрани.А след като ги увеличиха,събираемостта им "замръзна" защото всеки,който я е обжалвал му е отменена.
Armagedon
Рейтинг: 462 НеутралноСлед три месеца,пак ще си пишем за нея и тогава ще е голямата "геролтия",защото ще е в сезона на лятото.
MPetr
Рейтинг: 2162 ВеселоАз обаче, още не мога да разбера, можем ли, или не можем да плащаме пътни такси в целия ЕС само с един абонаментен договор с един доставчик на услуги и с един бордови блок (OBU). .......... трябваше май Единен договор с един доставчик на EETS да позволи на потребителите на EETS да плащат таксите си във всички EETS домейни на европейската пътна мрежа в съответствие с член 3, параграф 1 от Директива 2004/52 / ЕО .......
Тази Директива спазена ли е или не? https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX :32004L0052R(01)&from=EN
MPetr
Рейтинг: 2162 НеутралноЩе има ли ъпгрейд на нашият "тол" до година две и за чия сметка ще е, ако някоя директива не е спазена, разбира се?.... https://bit.ly/2IcNQ3a
https://bit.ly/2TrGyhs
historama
Рейтинг: 3775 Неутрално"...Той беше разработен от консорциума "Капш" срещу малко над 200 млн. лв. ..."
Приходите от винетни такси за 2019г. са 392 млн, т.е. вместо за пътища, хайдутите на БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ окрадоха повече от половината под формата на нещо си...
ГЕРБ: Ще крадем, ще крадем, докато се посерем!
Пауновски, някой ще попита ли Петя Аврамова защо акцизът за горивата в ЕС се използва за строителство на пътища, а у нас за фонд джобни и барцелонски?
Peni Nikol
Рейтинг: 7364 НеутралноВъпросителните са от мисирките. Гледах репортаж, в Сърбия за е 160 лв, а при нас за толкова километри е 53 лв. и човека каза, че е минал бързо и е доволен.
Peni Nikol
Рейтинг: 7364 НеутралноВъпросителните са от мисирките. Гледах репортаж, в Сърбия за е 160 лв, а при нас за толкова километри е 53 лв. и човека каза, че е минал бързо и е доволен.
neut
Рейтинг: 6025 НеутралноКато всяка българска работа - недовършена, недоизпипана, недоизкусурена
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5786 НеутралноДо коментар [#81] от "Peni Nikol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Партийката пенка на барикадата защитава стабилността.
Peni Nikol
Рейтинг: 7364 ЛюбопитноКмете, ти понякога спиш ли, какво ще ги правиш толкова копейки, мъка ми е за тебЕ горкия.