Тол системата тръгна днес с много въпросителни

Тол системата тръгна днес с много въпросителни

© АПИ



Тол системата тръгна днес в 5 часа сутринта въпреки мнението на превозвачите, че няма условия за това и липсата на пълна яснота как ще плащат за ползването на пътищата превозните средства с обща маса над 3.5 тона. Досега те разчитаха на винетки с различен срок, а от днес дължимите суми ще зависят от изминатото разстояние.


То ще се изчислява на база маршрутна карта, бордови устройства, специално за българската тол система или GPS тракери, използвани и в други страни с платена пътна мрежа. Оказа се, че посредниците между АПИ и превозвачите в процеса на събиране и обработване на информацията и таксуването предложиха неприемливи за собствениците на камиони и автобуси договори и към днешна дата едва около 10 хил. от над 200 хил. превозни средства имат договори, позволяващи таксуване с някакъв вид електронно устройство.





На този фон премиерът Бойко Борисов обяви в парламента в четвъртък, че до 27 март останалите ще разчитат на винетки както досега, но тяхната продажба реално е спряна. В същото време от Агенция "Пътна инфраструктура" очакват да се ползват предимно маршрутни карти, които обаче не са подходящи за курсове с няколко спирки, тъй като в тях се посочват начална, крайна и до четири междинни точки. Това ги прави неподходящи за автобуси по редовни линии, камиони, зареждащи обекти из страната, както и за фирмите с големи автопаркове заради нуждата от издаване на стотици маршрутни карти.


В същото време отклоняването от декларирания маршрут без основателна причина и липсата на маршрутни карти би трябвало да води до глоби, които варират между 150 и 1800 лева. Вчера от АПИ съобщиха, че на първо време контролът ще се осъществява само от мобилните екипи, които са 105, но не и от близо 300 камери. Инспекторите ще помагат на шофьорите, като ги насочват към най-близкото място, от което да се снабдят с маршрутна карта - на пътя това са големите бензиностанции.


Тол системата тръгна днес с много въпросителни

© АПИ


Това съобщение предполага, че без да се обявява официално, глоби ще се налагат в краен случай. Подобен гратисен период имаше и при хаоса около въвеждането на електронните винетки на 1 януари 2019 година.


Като цяло товарните автомобили и автобусите ще дължат тол такса за ползване на общо 3115 км магистрали и първокласни пътища (вижте картата). За сравнение, за собствениците на леките автомобили платени са общо 20 хил. км шосета. Първоначално идеята беше тол системата да тръгне на 16 август 2019 г., но заради спорове за тарифите в крайна сметка се реши промяната да влезе в сила от 1 март 2020 г.


Карта на обхванатите от тол системата пътища.

© АПИ

Карта на обхванатите от тол системата пътища.


Към момента в зависимост от масата на пътното превозно средство, екологичния му клас, както и категорията на пътя тарифите са между 1 и 20 стотинки на километър. След три месеца предстои преразглеждане на цените и обхвата на тол системата, като ако не бъдат изпълнени планираните приходи, са възможни промени.


Въпреки сериозното свиване на обхвата на пътищата, за който ще се плаща от камионите и автобусите, в сравнение с първоначалния вариант има недоволство, че платените шосета нямат безплатна алтернатива. Отговорът на пътната агенция е, че много ключови за тежкотоварния трафик отсечки не са обхванати от тола.


Пълна мобилизация за успешен старт


Броени часове преди тръгване на тол системата отговорните ведомства обявиха пълна техническа готовност тя да заработи без проблеми. На граничните пунктове са обособени 34 допълнителни места за продажба на маршрутни карти и 58 терминала за самообслужване. Това дава възможност за едновременно обслужване на 92 тежкотоварни автомобила.


На основните пунктове са пренасочени служители на Националното тол управление, които владеят езика на съседната държава. Те ще информират шофьорите за новия начин на таксуване, ще им помагат в купуването на маршрутни карти и ще представят информация за текущите ограничения на пътя, за да могат шофьорите да изберат най-подходящия маршрут.


Според проведените стрес-тестове на системата на ден могат да се обработят до 250 хил. маршрутни карти, при положение че до момента никога не са продавани повече от 110 хил. винетки за товарни автомобили и автобуси за 24 часа.


Временни смущения са възможни


В четвъртък министърът на регионалното развитие Петя Аврамова все пак допусна появата на "временни смущения", на които ще се реагира своевременно. Опозицията и немалка част от превозвачите обаче очакват повторение на хаоса при въвеждането на електронните винетки, заради които в началото на 2019 г. тогавашният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов подаде оставка, а още двама служители от ръководството и съветник на регионалния министър бяха уволнени.


С тръгването на тол системата на практика се завършва въвеждането на новия начин за плащане за ползването на републиканските пътища. Той беше разработен от консорциума "Капш" срещу малко над 200 млн. лв. Първата крачка от реформата беше замяната на стикерите с електронни винетки в началото на 2019 година.


Нищо не се променя за леките автомобили


Важно е да се отбележи, че тръгването на тол системата не променя нищо за ползването на републиканските пътища от леките автомобили. Както и досега, те ще се нуждаят от електронна винетка. Цената зависи от това за какъв период е тя, като вариантите са уикенд, седмична, месечна, тримесечна и годишна, без да има значение какво разстояние изминава превозното средство.


Единствената новост за леките коли при тръгването на тол системата е, че вече нарушения ще се засичат и чрез камерите, ползвани от нея. Те са близо 300. До 17 февруари контролът се извършваше само от мобилни екипи.


Тъй като 41 от камерите на тол системата се намират в населени места, което създаде опасения, че и за там ще трябва винетка, от АПИ вчера уточниха, че това не е така. "Камерите на тол системата, които се намират на републикански пътища в рамките на населените места, не се използват за контрол и правоприлагане за платени е-винетки или тол такси. Те имат допълнителни функции", се казва в съобщение на агенцията от вчера.


В него се уточнява, че данните от тях служат за подпомагане на борбата със сивия сектор в транспортната дейност, както и за мониторинг на трафика (повече вижте тук). Камерите наблюдават и движението на тежкотоварните превозни средства по отношение на пътната безопасност, се казва още в съобщението. От него става ясно, че 21% от първокласните пътища в България преминават през урбанизирани територии.


Към момента остава изискването републиканските пътища в крайградските територии да се ползват с винетка, въпреки че често те са единствена връзка между различна част на населеното място. Решение за изваждане от обхвата на винетката система има само за 115 км в района на София и 40 край Варна.


Проблемите за останалите пътни отсечки като цяло са два - незаинтересованост от страна на общините и тромавите процедури за уреждане на всички формалности. Има две възможности жителите на дадена община да не плащат при преминаване по републикански път, който се намира в близост до населено място или свързва негови части. Първата е общината да поиска да й бъде прехвърлено съответното шосе и да поеме ангажимента да го поддържа. Вторият начин е да сключи споразумение с Агенция "Пътна инфраструктура" и да плаща всички или част от разходите по поддръжката на пътя (повече по темата тук).


За проблемите с винетките в крайградските зони четете тук


За предвидените в закона глоби за нередовните тук

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Изключително ниското ниво на българските управляващи е до тук: и винетки, и такси за неподдържани и неефективни пътища...
    Много по-лесно е да си купиш къща в Барселона с подкупите, от колкото да управляваш държава....

  2. 2 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2697 Неутрално

    Така или иначе ,хубава или лоша ,ТОЛ системата трябва да тръгне ,защото сега през нас преминават десетки хиляди тирове ,разрушават пътната система и то почти безплатно за тях ,вече няма да е така , въпреки протестите на местните превозвачи , е , няма как всичко без пари ,още повече ,че цените им на превозите никак не са ниски и са напълно европейски ,затова няма защо да протестират ,а нека тръгне системата ,за да имаме и по хубави пътища , не че управляващите не ни крадат и тези пари .

  3. 3 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3363 Неутрално

    Тръгването е леко. Да видим вървенето как ще е. 200 млн не са малко пари.

  4. 4 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2073 Весело

    Следвайки апела на бай Тошо,честито светло бъдеще!Днес е ден за прошка,простете и напред към още по светлото бъдеще!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    Честито на Шайката и обръчите, които че намажат дебело филията с мас и черен хайвер !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 659 Весело

    Айде хаирлия да е и баба Марта да помага..

  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3669 Неутрално

    Тоест от днес официално напълно безплатно 40 тонни камиони могат да трошат пътища от кариери и ниви до зърнобази и заводи

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#7] от "дерибеев":

    Повечето от тези камион редовно се претоварват но това никой не го следи. Така уврежданията на пътищата са още по-големи. Да не говорим колко опасни стават за движението.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3669 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И това, но досега плащаха поне винетки.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#9] от "дерибеев":

    Нали знаеш кой им разреши . Това е лично решение.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4257 Любопитно

    Да видим какви приходи ще има тол системата тази година, с любезните многократни отстъпки на премиера ако и 300 млн.лв. стигнат, ще е някакво чудо.
    А че системата ще хълца поне няколко месеца - нямам никакво съмнение, както и нямам съмнение, че има и ще има хора, намазали покрай въвеждането й.

  12. 12 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1167 Любопитно

    Много бързо тол системата ще заработи нормално!
    Като почнат глобите!

    Българинът само от лошо разбира...

    Машини прости, народ неук.
  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    Проблемът е, че и с просто око се вижда мисълта за "далавера" която води управляващите в намеренията им за въвеждане на по-високи цени за товарния транспорт. Това е вроден порок на тази ТОЛ система!

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    До коментар [#7] от "дерибеев":

    Карай...! Важното е една точно определена фирма да събира едни пари. ;)

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 500 Весело

    Както винаги - хаос. За успокоение и в Германия беше същото, години наред се гониха. Извън темата: Изразът "републикански пътища" респ. "републиканска пътна мрежа" направо кърти мивки. Какво пречи вместо "републиканска" мрежата да е "национална"? В Белгия или Великобритания примерно да нямат "монархическа пътна мрежа"?

    master
  16. 16 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    ,,След три месеца предстои преразглеждане на цените и обхвата на тол системата, като ако не бъдат изпълнени планираните приходи, са възможни промени.”

    Нали се досещате ако няма пари какво ще последва?

  17. 17 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#15] от "gigabyte":

    Във Великобритания почти всичко е кралско.

  18. 18 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2797 Весело

    До коментар [#17] от "acarid":

    А при нас пък-вандалско!

  19. 19 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    И аз мисля че с ТОЛ при сегашния формат ще събират не повече около 20млн. месечно или 250млн. годишно. Половината турски ТИР транзит ще плаща 10лв. за Русе/Кап. Андреево, при 23лв. винетка да вчера. Още от юли/септември ще вдигнат с +25% тарифите и ще включат още 10-на пътя в системата. Прохода на Републиката, Русе-Силистра-Добрич-Варна са първите.

  20. 20 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Не може да се отрече, това е успех!
    Дано да няма издънки, а повече приходи и по-добри пътища!

  21. 21 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    И да си пожелаем след 5-6 години стотиците назначени да дебнат кой е с винетка и кой не, да се прелеят към реалната икономика, а събираемостта да е електронна и безусловна.

  22. 22 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1354 Весело

    Честита ТОЛ система, Баба Марта и Сирни Заговезни!
    И за недоволниците - в Германия, когато я въведоха тази система, поне няколко години имаше редица проблеми. Но тогава нямаше там форуми, фейсбуци, протестъри, други времена бяха...народът си плащаше като поп, убеден, че така трябва.

  23. 23 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    Тол система трябва да има, който ползва пътища трябва да плаща.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  24. 24 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Със системата ТОЛ, джобът ти винаги ще е гол !!!

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#23] от "Корки":

    Само милицията не плаща.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Весело

    GPS-тракери, използвани и в други страни.....???????

  27. 27 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Весело

    Трябва да се публикуват, мисля алтернативните безплатни трасета.... примерно София-Бургас....София-Варна и т.н..... по примера на Атина - Солун........ http://eu.camperistas.com/721/athens-thessaloniki-no-tolls-road

  28. 28 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#15] от "gigabyte":

    Използва се термина "републиканска" защото една голяма част от пътищата са общински.

  29. 29 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1938 Неутрално


    До коментар [#27] от "MPetr":

    Аз не виждам безплатни алтернативи. Освен това да си декларираш предварително маршрута и да се наложи да отбиеш от него поради някакви обстоятелства води до глоба. Ами ако има катастрофа пред теб и отбият движението, или пътя е наводнен или каквото и да е? Ония тол-вампири, май ще печелят повече от глоби отколкото от тол-такси.

    мурзилка
  30. 30 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#29] от "Маршалов":

    Знам....пиша го със ирония .....

  31. 31 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Трябва да се публикуват, мисля алтернативните безплатни трасета.... примерно София-Бургас....София-Варна и т.н..... по примера на Атина - Солун........ http://eu.camperistas.com/721/athens-thessaloniki-no-tolls-road
    —цитат от коментар 27 на MPetr


    Купуваш си джип и караш през стърнищата, така е безплатно.
    Българинът най се боял от две неща: да не настине и да не се мине.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  32. 32 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#23] от "Корки":Само милицията не плаща.
    —цитат от коментар 25 на КМЕТ В СЯНКА


    Кандидатствай, какво чакаш, закалката я имаш.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  33. 33 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 735 Неутрално

    И с недостатъци,важното ,че е тръгнала! Нима в другите държави,например Гърция,Италия,Сърбия всичко е било наред със стартирането и?Стига с кръшкането да се плаща символично или нищо, особенно от съсипващите пътищата ни тежкотоварни автомобили,били те чужди или наши....

  34. 34 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Със системата ТОЛ, джобът ти винаги ще е гол !!!
    —цитат от коментар 24 на valtoro


    “Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество — винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.”
    Атанас Буров

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  35. 35 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Весело

    До коментар [#31] от "proventuss":

    А през нашите "стърнища" може ли с AutoSecurit 0/24....  POS за 94 евро на Eurowag OBU ????? Или......

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#32] от "proventuss":

    Дай адреса на деловодството ви.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#36] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Sedentaler Str. 110, 40699 Erkrath

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  38. 38 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Така е замислена, че да е от полза предимно на чуждестранният (турски предимно) трафик........

  39. 39 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Първият минус ще е намаляване на "рейсовете" между селищата и между градовете и столицата. А през някои сезони изобщо няма да има връзка между тях.Вероятно ще са по веднъж седмично,защото няма никакъв смисъл автобус с 1-2-ма пътника да пропътува 1000-1200 километра (в двете посоки всеки ден)Втория минус ще е увеличаване на цената на винетката,защото преброителната система ще отчете много повече изминати километри от леки автомобили.Третия минус ще са по малкото разходи постъпили от тол системата и заради това всички междуселищни пътища ще влезнат в обхвата на тол системата. България е малка по територия и с много на брой населени места( но без многобройно население по територията)а е "нарязана" от републикански пътища и пътни съоръжения и подръжката на пътната мрежа е много скъпа. (А за в бъдеще едва ли ще поевтинее)Затова и очаквам завръщане на винетката с нови по високи цени за всички след 4-5 години.Плюсът от тол системата е само един,но не е в интерес на всички.

  40. 40 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1938 Любопитно

    Въпрос, митничар, или тол-таксаджия, е по-печелившият избор?

    мурзилка
  41. 41 Профил на walking.dead
    walking.dead
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Така или иначе ,хубава или лоша ,ТОЛ системата трябва да тръгне ,защото сега през нас преминават десетки хиляди тирове ,разрушават пътната система и то почти безплатно за тях ,вече няма да е така , въпреки протестите на местните превозвачи , е , няма как всичко без пари ,още повече ,че цените им на превозите никак не са ниски и са напълно европейски ,затова няма защо да протестират ,а нека тръгне системата ,за да имаме и по хубави пътища , не че управляващите не ни крадат и тези пари .
    —цитат от коментар 2 на edin drug


    Днес турските търове утре теб ще таксуват. тгака се почва. от личен опит ти го казвам

  42. 42 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Нека да заработи, винаги може да има корекции.

  43. 43 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Въпрос, митничар, или тол-таксаджия, е по-печелившият избор?
    —цитат от коментар 40 на Маршалов


    Въпросът е интересен
    Такъв вид елементи висящи по пътищата не съм виждал в Европа.

  44. 44 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#39] от "Armagedon":

    Стига плака на чужд гроб!

    Има ли въобще в България редовна автобусна линия покриваща 600км в една посока? Благоевград - Добрич е по-малко!
    А има ли превозвач, който до вчера би пътувал по този маршрут с двама пътника, защото Лу е изгодно, а от днес ще се откаже?
    Няма!

  45. 45 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#43] от "мики маус":

    Мисля, че глобите ще се събират по електронен път, така, че по-добре е митничар. В Германия се готвеха да въведат ТОЛ система за чуждестранните леки коли, направиха инфраструктурата, камери и т.н., но Европейският съд ги поряза. Сега фирмите, които изградиха системата, съдят правителството за 560 млн. евро. Между впрочем, от 16 март в Холандия влиза ограничение на скоростта от 100 км./час от 6 сутринта до 9 вечерта, в останалото време - 130. Заради вредните емисии. А в Люксембург от вчера градският транспорт е безплатен.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  46. 46 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#45] от "proventuss":

    Във Франция също има ограничение на скоростта по магистралите при влошаване качеството на въздуха.

  47. 47 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4459 Неутрално

    " Единствената новост за леките коли при тръгването на тол системата е, че вече нарушения ще се засичат и чрез камерите, ползвани от нея. Те са близо 300. До 17 февруари контролът се извършваше само от мобилни екипи."

    Т. е който е пробвал да кара гратис или без винетка там, където тя се изисква, по - добре да си купи такава, иначе ще плаща в пъти повече за глоби и накрая пак ще трябва да си я купи, защото огромен брой камери вече съблюдават налиието или липсата и ! А иначе за тежкотоварните автомобили - досега отлагаха старта на тол системата, като се договаряха с батман, а през това време много малко се направи от страна на държавата системата да стартира без проблеми, та нормалните неразбории тепърва предстоят.....

  48. 48 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Нека да заработи, винаги може да има корекции.
    —цитат от коментар 42 на stedim


    От типа монтиране на лазерни устройства, които разчитат номерата на колите, съхраняването на всички данни в регистър, така, че да може да се установи точната дата, час и минута, както и маршрута на превозното средство, връзването на тези данни с данните на мобилните оператори за да се направи връзката автомобил-човек. Така ще се знае къде си ходил, с кога си се върнал, с каква скорост си карал, на кого си се обаждал и т.н.
    Добре дошли в 21 век!

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2857 Весело

    До коментар [#7] от "дерибеев":

    А за търговски микробус те късат от данъци, хеле да е с две оси.

  51. 51 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 537 Неутрално

    От статията не става ясно къде са “многото въпросителни” от заглавието. Но когато на един журналист с много въпросителни му се плаща да плюе, явно се прибягва до жълти заглавия. Следващия път направо сложете “шок” и “бомба” за по-сигурно. Иначе 111 място, нали, с много удивителни!

  52. 52 Профил на Julian Pressyanov
    Julian Pressyanov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    Това че шепа мутри-собственици на фирми за превози не искат да си плащат е нормално. Мисля че правилно решение е да се въведат тол таксите, но според мен трябва и да се увеличат. И който му хрумне да блокира пътища и да спре доставки при подписани договори, незабавно да му се национализира бизнеса по примера с Божков. Аман от мутри тираджии

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Добре де....... сателитно решение от Kapsch TrafficCom работи с Axxès .........
    Клиентите на Axxès могат с един OBU...... в Австрия, Белгия, Испания, Франция, Португалия, Herrentunnel (Германия) и тунела Liefkenshoek (Белгия). 26-те италиански концесионера и т.н.........регистрира OBU който предлагат в България за кои страни, в които се влиза важи???? По точно договора с един доставчик на EETS и един OBU за кои важи, ако някои може да даде по подробна информация.......

  55. 55 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Kapsch TrafficCom работи уж в 50 страни по света..... а Axxès , като доставчик на EETS и с над 39 000 компании........ С кои страни сме съвместими, ми е интересно, след "всички тея пари" дето дадохме??? Axxès OBU включва високо прецизни технологии за геолокация (GPS / GLONASS / Galileo) и телекомуникации (DSRC - Специализирани комуникации на къси разстояния)....."уж"........ Как са урегулирани в общата система на Европа,някои може ли да обясни "авторитетно"?

  56. 56 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    До коментар [#13] от "Petleshev":

    "и с просто око се вижда мисълта за "далавера" която води управляващите в намеренията им за въвеждане на по-високи цени за товарния транспорт."

    Не е с "просто око", а с точни сметки ще се види, че товарният автомобилен транспорт е бил облагодетелстван за сметка на гражданите с лични МПС. До тук, приходите от винетки за 2019 г. спрямо 2018 г. нямат съществена промяна,ръст от 12% и са под 400 млн. лв. вместо очакваните над един млрд. лв, та дори 1.2 млрд. лв.
    И да, ръстът се дължи почти изцяло от преминаващите транзит чужди (основно турски) МПС-та.

  57. 57 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    ++++++ Точно така е! Наскоро говорих ( хубаво е да го прочетат вечните хейтъри в този форум) с познат собственик на малка с 2-3 камиона транспортна фирма, която прави само с 1 около 150 курса годишно София -Бургас. Това са около 140 хил. км. и около 1 400 000 тонкм., за които винетка( до м.г.) струва около 1400 лв./годишно. Това е разход от 1 СТОТИНКА/ км. и 0, 1 Стотинка на тонкм. Аз бих казал , че това е безплатно ползване на РПМ. И сега отново вода от 100 дерета, само и само нищо да не се промена , пък и заплахи от разни тарикати. Е такава наглост няма! Затова пътищата ни са и ще бъдат в див вид. И най ме е яд , че няма никакъв обществен отпор на тези претенции и манкиране. За страхливия и малодушен Премиер не ми се говори.

  58. 58 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 743 Весело

    Честито на Шайката и обръчите, които че намажат дебело филията с мас и черен хайвер !
    —цитат от коментар 5 на КМЕТ В СЯНКА

    Селяндур червен, хайвер и мас не вървят заедно.
    Ама ти откъде да знаеш - нали нагъваш само свински пръжки...

  59. 59 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 743 Весело

    Важното е една точно определена фирма да събира едни пари. ;)
    —цитат от коментар 14 на Petleshev

    И що не кажеш КОЯ е тази фирма, кух дърдорко?!

  60. 60 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Имаше такава сезонна линия преди
    Варна-Банско сезонна и ежедневна.А има и ежедневни международни линии не само от София.Всички ли столичани си мислите,че София е столица на света.Точно за да си спестите покупката на винетка искате тол система,която предварително е обречена на провал.Мислите си,че хората от провинцията са глупави и прости и не познават шопския ви манталитет."Я не сакам я да съм добре.Сакам Вуте да е зле" (национален фолклор)

  61. 61 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 743 Весело

    GPS-тракери, използвани и в други страни.....???????
    —цитат от коментар 26 на MPetr

    Да, работят и тук!!!

  62. 62 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 743 Весело

    Такъв вид елементи висящи по пътищата не съм виждал в Европа.
    —цитат от коментар 43 на мики маус

    Аз пък съм виждал - в Словения, Австрия, Чехия, Унгария ...
    Достатъчно ли е?

  63. 63 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#27] от "MPetr":

    Алтернатива на какво, 1ст/км за автобусите? Онзи ден го гледах един Ганю как рева по Нова Тв, че нямало безплатно до Пловдив и до Видин от София. А то има! Същия тоз, плаща 20 пъти по скъпо в Сърбия о Гърцоя. Тук ербап, щял да фалира с едната стотинка:-(

  64. 64 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Системата си тръгна без проблеми ама дневник трябва за всичко да си плюе като някаква Корнелия...

  65. 65 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Весело

    До коментар [#61] от "uporit":
    Хахаха.......
    "високотехнологичният" продукт TollPass GNSS бордово устройство  ..... "тол таксуване" в чужбина може ли бе колега? .... за бордовото оборудване (OBE) говоря - да или не? ....че не ми е ясно, затова питам ... и в кои страни е съвместимо и работи?..........на А1 дето е !........ Защо мислиш според теб не направиха "оптиката" ?........ щото е излишна или що?.....
    До коментар [#63] .......... След 3 месеца колега, пак ще си говорим, дали цените са .......1ст/км за автобусите........ И що гледаш само тях се чудя?.....
    .......

  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#58] от "uporit":

    Вървят , и още как само вървят. Можеш да питаш в Барселона ако не вярваш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#62] от "uporit":

    А кажи драги, колко са отчисленията за фирмата посредник ф другите държави ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#13] от "Petleshev":

    В България цените с най-ниски,бре!

  69. 69 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#19] от "acarid":

    Затова след 3 месеца ше има преразглеждсне на тарифите.

  70. 70 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1907 Неутрално
  71. 71 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    И за електронните винетки беше голяма истерия...сега какво? Всеки си купува такава и чинно си я плаща по интернет че ако те щракне камерата че нямаш се оръсваш 300 кинта. И с ТОЛ системата ще стане така, сега се изчистват някои неща и до 2-3 месеца би трябвало да е ОК.

    Само не съм съгласен с таксите - какви са тези такси от 1 стотинка!?! за километър? И защо трябва да си на по-ниски от Сръбските да кажем? Как се подържа 20 000 километра пътна мрежа с такси от по 10 стотинки на километър???

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  72. 72 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    И все пак,според мен,винетната система за всички превозни средства
    си остава най правилното решение за страната ни,защото е по евтина за подръжка и по доходна.Просто трябва да се подобри контрола.

  73. 73 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Като знам ,какви гении имаме в електрониката и ай ти спецове,няма начин да не я "срутят"няколко пъти поне.Спомням си и за тахографите и за"таксиметровите помпи" и за касовите апарати и з НАП и за Търговския регистър през миналата година.А загубите ще са за всички ,както е било винаги до ден днешен.Дето се вика:-"а дано ама надали"

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#71] от "Пешката":

    Нали знаеш кой определя еднолично таксите?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Тол системата още бе в пробен период и "първата жертва"(един стълб с камери бе отрязан) падна а пък през годините в КАТ,какви ли не камери и системи бяха сменяни и сега са в някой техен гараж,захвърлени и прашясали а глобите несъбрани.А след като ги увеличиха,събираемостта им "замръзна" защото всеки,който я е обжалвал му е отменена.

  76. 76 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    След три месеца,пак ще си пишем за нея и тогава ще е голямата "геролтия",защото ще е в сезона на лятото.

  77. 77 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Весело

    Аз обаче, още не мога да разбера, можем ли, или не можем да плащаме пътни такси в целия ЕС само с един абонаментен договор с един доставчик на услуги и с един бордови блок (OBU). .......... трябваше май Единен договор с един доставчик на EETS да позволи на потребителите на EETS да плащат таксите си във всички EETS домейни на европейската пътна мрежа в съответствие с член 3, параграф 1 от Директива 2004/52 / ЕО .......
    Тази Директива спазена ли е или не? https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX :32004L0052R(01)&from=EN

  78. 78 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Ще има ли ъпгрейд на нашият "тол" до година две и за чия сметка ще е, ако някоя директива не е спазена, разбира се?.... https://bit.ly/2IcNQ3a
    https://bit.ly/2TrGyhs

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    "...Той беше разработен от консорциума "Капш" срещу малко над 200 млн. лв. ..."

    Приходите от винетни такси за 2019г. са 392 млн, т.е. вместо за пътища, хайдутите на БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ окрадоха повече от половината под формата на нещо си...

    ГЕРБ: Ще крадем, ще крадем, докато се посерем!

    Пауновски, някой ще попита ли Петя Аврамова защо акцизът за горивата в ЕС се използва за строителство на пътища, а у нас за фонд джобни и барцелонски?

  80. 80 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8295 Неутрално

    Въпросителните са от мисирките. Гледах репортаж, в Сърбия за е 160 лв, а при нас за толкова километри е 53 лв. и човека каза, че е минал бързо и е доволен.

  81. 81 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8295 Неутрално

    Въпросителните са от мисирките. Гледах репортаж, в Сърбия за е 160 лв, а при нас за толкова километри е 53 лв. и човека каза, че е минал бързо и е доволен.

  82. 82 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7584 Неутрално

    Като всяка българска работа - недовършена, недоизпипана, недоизкусурена

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#81] от "Peni Nikol":

    Партийката пенка на барикадата защитава стабилността.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8295 Любопитно

    Кмете, ти понякога спиш ли, какво ще ги правиш толкова копейки, мъка ми е за тебЕ горкия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK