Тол системата спря за обновяване след ден работа, но вече е пусната (допълнена)

Георги Терзийски

© Георги Кожухаров

Георги Терзийски



Толсистемата спря за обновяване. Това съобщи пред БНТ председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски. Системата заработи официално вчера, а ъпдейтът се налагал за улеснение на шофьорите.


Около 8.34 ч. пътната агенция изпрати съобщение, че работата на системата е възобновена. Тол системата функционира нормално, след като тази сутрин имаше временно прекъсване, информира институцията.


Вчера за пръв път шофьорите са започнали да купуват маршрутни карти, а системата се обновява, "за да се ускори процесът и да стане по-разбираем за тях".




Има неудобство за част от потребителите, призовавам за малко търпение, но ще бъде по-удобно за тях, каза Терзийски.


Превозвачите получиха гратисен период до 27 март, в който могат да пътуват без бордови устройства и GPS тракери, а отчитането ще става с маршрутни карти. Конзолите за продажбата им обаче не работят, информира Би Ти Ви. "Исках да си купя маршрутна карта за деня, но системата е фал. Казаха, че в национален мащаб системата се е сринала. Нищо не знам. Ще изчакам. ", каза водачът на тежкотоварен автомобил Стефан Попов пред медиата.
Прекъсването трябваше да е 10 минути, малко е по-голямо, но в най-кротки срокове системата ще бъде пусната", каза Олег Асенов, член на управителния съвет на пътната агенция пред Би Ти Ви.


Системата е в търговска експлоатация от вчера и има преходен период, затова сме осигурили купуване на маршрутни карти на границата, а мобилни екипи указват на тези, които не са купили, да го направят на най-близкото място, където тази услуга се предлага, добави Терзийски в отговор на въпрос на БНТ защо не е бил предвиден тестов период за системата, както предлагаха превозвачите.


С превозвачите сме в постоянен контакт, ние сме активната страна. До 27-ми март ще се осигури максимално бърза възможност всички превозвачи, които желаят да се снабдят с бордови устройства и GPS - тракери да го направят, каза той.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1525 Гневно

    Българска работа … това е работа необмислена или недомислена, зле започната, без ръководство или нескопосано ръководена, коят сякаш по задължение свършва със скандал, за да послужи само за позорна регистрация на печалните си герои.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    А защо Радост ГешеФФ не направи една хубава проверка на тези от БГТол, а и на министерството на Петя Аврамова.
    Само няколко факта, без коментар!
    Приходите от винетни такси за 2019г. са в размер на 392 млн.
    Хонорарът на Капш за тол с-мата бе в размер на 200 млн, повече от 50% от приходите от винетки..
    Разходите по дирекция БГ Тол не са ми известни, 630 служители със специални автомобили, оборудвани със специална техника + офиси, телефони, командировки, и т.н.
    Оказва се че тол с-мата пак не работи. а парите от винетките пак са джобни за приумици. Или за барцелонски?

  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3429 Весело

    Имат късмет, че Борисов е зает до довечера да се разправи с Тайпи

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 848 Неутрално
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    Терзийски спомена ли колко десетки милиона ще струва "ъпдейтването"? Или са пропуснали да го попитат?

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    Докато ГешеФФ громи приватизаторите, ГЕРБ и шайката им присвоиха едно 200-300 милиончета с тол -с-мата.

  7. 7 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Единственият проблем с тол системата е в министър-председателя, който няма дупе и поддава на всякакви лобистки и кретенски искания на превозвачите. Отдавна системата трябваше да тръгне и то в пълния си размер, за да има ефект от нея. Във всичко се действа типично по български, половинчато и естествено без желания резултат. Все пак е добре, че се създаде тази система, каквото и да говорят недоброжелателите и, тя има огромен потенциал. Рано или късно ще я нахлузят и на леките автомобили и ако не се краде прекомерно, може би ще имаме по-добри пътища в обозримо бъдеще. Освен това ще помогне да се ловят всякакви престъпници по пътищата.

  8. 8 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1954 Весело

    До коментар [#7] от "Oggie Petkov":

    Всичко това е така и даже би било потенциално вярно, но при едно условие: че това чудо изобщо може да работи 😄

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  9. 9 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Гешев спиш, докато ревизираш приватизация от преди 25 години с изтекла давност кражбата на 2019 ще заметат следите. Кой и кога ще направи пълен одит на цялата Тол система с всички подизпълнители и анекси? В тези договори няма ли заложени минимални изисквания за качество на системата и неустойки?
    Тъй като много сме вързали със софтуера в държавата решиха ръководител на Информационно обслужване става директор на Тотото очаквам Тол системата да започне да продава билети за Тотото. Може там да е по-успешна.
    Защо в държавната администрация няма 100 кадъра, които да работят по професията си? Тотото ли е по важно да работи с приходи 10 пъти по-малки от приходите на Тол системата?

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Проблемът с тол системата е, че бордните устройства се продават само от една фирма, която е и мобилен оператор. Сключва се договор за две години по 16 лева на месец. 70 000 български камиона по 16 лева можете да сметнете каква прилична сума се получава. Ако продадеш камиона или го бракуваш, пак продължаваш да плащаш тези 16 лева. В Западна Европа отчитането на тол таксите обикновено е по gps. Има и бордни устройства, но след като не ти трябва устройството можеш да го върнеш. За разлика от тук.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#10] от "EU defender":

    Старо ти е инфото. От Петък насам, след като слънцето се разпореди, вече не искат такса и договора може да се прекрати с 3 месеца предизвестие.

  12. 12 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#7] от "Oggie Petkov":

    Кретенско ли е превозвачите да не искат да плащат такса, каквато няма никъде в Европа? Кретенско ли е да искат да им се предостави време, за да се снабдят с ОБУ-та. Наясно ли си, че реално от миналата Сряда започнаха да доставят устройства, защото тогава беше обнародвана тарифата в държавен вестник? Що не коментирате плетки, а се бутате там, където и понятие си нямате.

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    До коментар [#10] от "EU defender":Старо ти е инфото. От Петък насам, след като слънцето се разпореди, вече не искат такса и договора може да се прекрати с 3 месеца предизвестие.
    —цитат от коментар 11 на encor3


    А защо пак Слънцето? В тази държава няма ли ЗАКОНИ, разпоредби, за чий са държавните служители, работещи в дирекция БГ Тол?
    Ега ти държавата, която сътвориха хайдутите на ГЕРБ за 10 години!

  14. 14 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Весело

    А1..... сега ще ги обземе "спонсорско" настроение.....

  15. 15 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Не разбирам защо е тази драма сред коментиращите.

  16. 16 Профил на stan_da_man
    stan_da_man
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#12] от "encor3":

    Коквато няма в Европа? Хайде да покажете цените за страна и да сравним, а? Хайде стига неверни твърдения в подкрепа на един бранш, който е свикнал да пренебрегва всякакви правила.

  17. 17 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    Един ъпгрейт след първия ден експлоатация е съвсем логично. За работещите с Хуавей беше популярен израза "еври дей ъпгрейд". Друг е въпроса че ъпгрейда трябва да се прави в часове с минимално натоварване на системата обикновено 2-4 часа сутрин.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  18. 18 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    До коментар [#12] от "encor3":Коквато няма в Европа? Хайде да покажете цените за страна и да сравним, а? Хайде стига неверни твърдения в подкрепа на един бранш, който е свикнал да пренебрегва всякакви правила.
    —цитат от коментар 16 на stan_da_man


    Тук рева е в защита на робовладелците на българските шафьори!
    А днес сутринта един ТИР въпреки платената тол такса е пукнал гума на магистрала Тракия!!! Уау, ужас, бомба, трагедия.... веднага да се пуснат пет теми с оплюване на управляващите, да се пратят два ТВ екипа и всеки 30 минути да се информира общественоста, че на магистрала ТИР е пукнал гума въпреки платената тол такса!!! Убийци, грабители, некадърници.....
    Това очаквайте днес и утре в медиите! Лек и весел ден.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  19. 19 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#15] от "stedim":

    https://fakti.bg/world/442562-programisti-uvolniha-ministar-v-chehia

    Защото едни калинки са похарчили над 200 милион лева и имаме трудно работеща система при която нищо не тръгва от първия път....

  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    До коментар [#19] от "Maslara":

    "Защото едни калинки са похарчили над 200 милион лева и имаме трудно работеща система при която нищо не тръгва от първия път...."

    Оня ден пуснаха шефа на ТАД Груп под гаранция и той пак подло ги удари в гръб...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    Този младеж от АПИ по-добре да не говори пред камера и микрофон..... това тежко, трудно изразяване, това ъъъъ ааааа надмина Маямата!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    До коментар [#15] от "stedim":https://fakti.bg/world/442562-programisti-uvolniha-ministar-v-chehia Защото едни калинки са похарчили над 200 милион лева и имаме трудно работеща система при която нищо не тръгва от първия път....
    —цитат от коментар 19 на Maslara


    А 200 млн са над половината от приходите от винетки за 2019г. (общо 392 млн)

  23. 23 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5439 Неутрално

    Терзийски спомена ли колко десетки милиона ще струва "ъпдейтването"? Или са пропуснали да го попитат?
    —цитат от коментар 5 на historama


    Няколко милиярда ще са.

    Gunter glieben glauchen globen
  24. 24 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5439 Неутрално

    Докато ГешеФФ громи приватизаторите, ГЕРБ и шайката им присвоиха едно 200-300 милиончета с тол -с-мата.
    —цитат от коментар 6 на historama


    Да щурмува е офисите на ГЕРБ и да си върнем откраднатото.

    Gunter glieben glauchen globen
  25. 25 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Защо да е лесно, след като може да е трудно. България няма развита пътна инфраструктура, за да въвежда толсистема. Просто старата приказка за жабата и вола. Пари за разработка на системата, пари за поддръжка на системата, пари за хиляди наблюдаващи, следящи, контролиращи, отчитащи, наказващи, пари за стотици автомобили за "контрольорите", т.н. Да, пътища трябва да се строят, пътища трябва да се ремонтират, да, за това трябват пари. Обикновено най-простото решение е най-удачното - трябваше просто да се работи с цената на горивата и да се отчете специален режим за транзитния през страната транспортен поток. Но не, жабата иска подкови!

  26. 26 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5439 Неутрално

    Не разбирам защо е тази драма сред коментиращите.
    —цитат от коментар 15 на stedim


    Самото заглавие в стил "другарю старшина, Иванчо пак иска отпуска" предполага и тона на коментарите.

    Gunter glieben glauchen globen
  27. 27 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#18] от "chichka":

    Това ноеина по ЬТВ ли е било?!

  28. 28 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    АХАХАХАХХАХАХ

    ГЕРБерска НЕКАДЪРНОСТ ОТНОВО

    ще има ли нещо, нещичко, което да се пусне и да работи бе неадекватници ?!?

    #ХУБАВОЕНОНЕЕГОТОВО

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  29. 29 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1037 Гневно

    За 250 милиона толкова. Смешници. Апропо, това са наши пари, в джобовете на "техни, читави хора".
    Търпете още. Рая!

  30. 30 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Прогнозирам яко крадене от въпросната тол система, която е не обмислена и с безумни начини на употреба. По-добре да сложат каси на КППТ-та, плаща-минаваш , неплащаш избираш друг маршрут. Тоз от АПИ дето стои като виновна ученичка пред божеството отдавна трябваше д си е подал оставката, а гърбавите крадци изметени.

  31. 31 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Едни "хора" ще вземнат много пари и информация, каквото и да става.
    Защото си иимат "държава", те решават, кой, колко и докога да получава.

  32. 32 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#16] от "stan_da_man":

    Кое твърдение е невярно? Къде има такса за обслужване на тол-машинка? И то месечна?
    Къде има договор за ползване на тол машинка? Правите ли разлика между тол такса и такса за обслужване?

  33. 33 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    Тол системата е по-справедлива от винетките за разпределението на парите за поддръжка на пътищата. Ако има съпоставима информация за цена на такава система, може да се преценява дали има корупция. Иначе е ЕЖК и т.н..

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  34. 34 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    ...... Има една директива......" член 3, параграф 1 от Директива 2004/52 / ЕО "........където пише че трябва да можем да плащаме пътни такси в целия ЕС , само с един абонаментен договор с един доставчик на услуги и с един бордови блок (OBU) или GPS устройството........ Кой в България е "европейски доставчик" на тази услуга??? ...Не национален, а европейски !!!!!......ми е въпроса?......Списък на Доставчиците на декларирани данни (ДДД)........с договор с НДУ, за цяла Европа? ... коя фирма е изпълнила в България "тази директива"?..... Има ли? И за кои страни.....и ако няма.....защо няма?

  35. 35 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    До коментар [#18] от "chichka":Това ноеина по ЬТВ ли е било?!
    —цитат от коментар 27 на yanne


    Какво БТВ, аз не гледам такива ТВ! Я прочети пак какво съм написал!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  36. 36 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#7] от "Oggie Petkov":

    Хубава работа е тол системата, ама гербава - скъпа, неефективна, ненадеждна.

    Eddie lives... somewhere in time!
  37. 37 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Kapsch TrafficCom работи с Axxès .........
    Клиентите на Axxès могат с един OBU...... в Австрия, Белгия, Испания, Франция, Португалия, Herrentunnel (Германия) и тунела Liefkenshoek (Белгия). 26-те италиански концесионера и т.н......... що не е така в България? Някой от АПИ няма ли "да се изцепи" нещо по въпроса?........ Пак се осраха Гербавите яко ............... !!!

  38. 38 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Весело

    .....и като няма да се вържем с "европейският ТОЛ"....... с руският ли, ще се вържем? ....... А после, кой ще плаща "ъпгрейда".....Бойчо ли? или оня професора?.......

  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    тъй, какво следва?
    След 2 дни Главният Главанак на ГЕРБ ще се върне от Анкара, ще се скара на всички, ще ОТЛОЖИ тол с-мата до след 6 месеца, всички ще си отдъхнат, и никой няма да попита къде потънаха пак половин милиард лв!
    НИКОЙ!
    Ни в НС, ни мисирките, и силата на протестите ще се премести отново в Брюксел срещу пакета на Макрон.

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    Сега пък Тол системата била отново пусната. И колко % от таксите ще са по подръжката й, и колко предназначение (за пътищата)? 7%? Или 2%?

  41. 41 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Нищо ново, новина щеше да бъде, ако нямаше проблем с тол системата. Но нали Аврамова предупреди, че са възможни временни затруднения в началото. Разбира се, не уточни колко време ще продължат тези временни затруднения.

    Marinov
  42. 42 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    ..... Всич не им пука.......важното е А1 да "усвоят" пазара и после да "спонсорират"........

  43. 43 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    Прогнозирам яко крадене от въпросната тол система, която е не обмислена и с безумни начини на употреба. По-добре да сложат каси на КППТ-та, плаща-минаваш , неплащаш избираш друг маршрут. Тоз от АПИ дето стои като виновна ученичка пред божеството отдавна трябваше д си е подал оставката, а гърбавите крадци изметени.
    —цитат от коментар 30 на Martin Ivanov


    Това с касите е отработено. Казваше се "пътни такси и разрешителни"! Кантари, бележки плащане... на смяна се прибираше по 20-30 000$ рушвет!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  44. 44 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    Нищо ново, новина щеше да бъде, ако нямаше проблем с тол системата. Но нали Аврамова предупреди, че са възможни временни затруднения в началото. Разбира се, не уточни колко време ще продължат тези временни затруднения.
    —цитат от коментар 41 на Marinov


    Ами сабахлян е било 46 минути!!!! А в медиите имаше престои с часове, колапс, погром, сриване.... Уточнявам... става въпрос само за издаване на маршрутни карти... другите начини са работили ОК!!!! Засегнати са били 10-тина камиона които след двудневно чакане на границата са се забавили 40-50 минути на автомата за карти!
    Ако Наполеон имаше българските медии.... никой нямаше да научи че е загубил битката при Ватерлоо!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  45. 45 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#2] от "historama":

    Като си прав, прав си. От това, което и аз знам, австрийците дерат кожи и прибират огромни пари по поръчката за тол-системата. Със сигурност не е само за себе си, а се "отчитат" много дебело на някой, който им е разрешил това. с Става въпрос за мега-злоупотреба. В МОМЕНТА - не преди 20 г по време на приватизацията.

    Ама Радостта е ангажирана да арестува с качулки лелките по басейновите дирекции и да прави ПиАр акции по селата. Това му е нивото - милиционер, та дрънка.

  46. 46 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Това е система за следене на всеки детайл от живота на 'матряла'. Следи се придвижването и всяка стотинка оборот.
    В същото време основните активи в държавата са собственост на офшорни фирми с неизвестни собственици и капитал.
    За какъв ТОЛ изобщо става въпрос?!
    Ако въпросът беше да се подържат едни пътища има къде по-ефективни решения - евтини, прости и работещи.
    Ясно, че това е поредната мутро-гербаджийска схема за ограбване, ама матряла явно си го заслужава.

  47. 47 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Никакво спиране!!!
    Шиши трябва да си получава паричките!

    Миша
  48. 48 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1037 Гневно

    За тия пари ТОЛкова. 200 милиона, пак казвам, и 700 човека персонал.

  49. 49 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3332 Весело

    Малииий! Цял ден работа??!! Ми, тя се е преуморила, та спряла да си почине малко. Тц, тц, тц! Хубава работа, ама герберска! 😀

  50. 50 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Гледах "преди време" ........ че няма нужда от тея дивотии, дето се лепят по стъклата......и се сещам за Голдън Гейт........при нас дали не е така????? Говорих с "американци"-колеги и те казаха "така е" но пък що да не продадем малко "етикети" за 200-300 милиона.......Хаааа.....те си станаха милярд.......че един цитат от сайта им, за размисъл:
    "Ако по някаква техническа причина вашият етикет за пътни такси не звучи, камерите ще заснемат изображения на регистрационните табели на вашето превозно средство. Ако тази регистрационна табела е свързана с вашия акаунт на FasTrak, след това на вашия акаунт ще бъде начислена съответната такса. " ........... https://www.goldengate.org/bridge/tolls-payment/toll-payment-options/

  51. 51 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    А във Вирджиния ... Мериленд "етикета" т.е винетката на леките коли.... не е вързан към колата....... Може от кола на кола да го слагаш..... Вързан е към кредитната ти карта.... И мисля е по справедливо......

  52. 52 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Пълни идиоти сме в България еееййй.... !!!! .....и търпим някакви " каскети" да си разиграват коня.......и да ни крадат.....утре и "аварийните ленти" ще ги направят "скоростни" и платени....... Но първо да станат задръстванията.........

  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5849 Неутрално

    До коментар [#51] от "MPetr":

    Тук дерат и тези коли, които не са на пътя. ГЕРБЕРАСТИ, сър !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8640 Неутрално

    И след години, пак няма да са готови. Българска работа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK