Комисията за потребителите съветва да не се отменят планирани дългосрочно пътувания

Димитър Маргаритов

© Дневник

Димитър Маргаритов



Хората да не се поддават на паника и да не се отказват окончателно от планирани дългосрочно пътувания, председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БНТ.


"Сега сме в извънредна ситуация, но нека да си дадем сметка, че тя е временна и да разсъждаваме разумно", каза той.


В отговор на въпрос за възможен отказ от пакетно пътуване с туроператор до Италия и връщане на платените суми, Маргаритов посочи, че в закона ситуацията е обяснена:" Трябва да са възникнали непредвидени извънредни обстоятелства, настъпили или случващи се в мястото на дестинацията, които да засягат изпълнението на туристическия пакет или превоза на пътници до дестинацията. В тези случаи потребителите могат да си възвърнат сумите, които са заплатили, но не и да получат допълнително обезщетение."




Той припомни и какви са правата на пътниците при индивидуални резервации на нощувки и покупка на самолетни билети : "Ако авиокомпанията не отмени полета, пътниците имат право за промяна в датата или заплащане на определена такса за анулирането му. Когато полетът е отменен, пътникът има право на обезщетение от 200 до 600 евро".


"Възможността за пререзервиране винаги съществува и аз мисля, че към момента тя е най-разумната, когато става дума за пътуване в държави, в които туризмът е добре развит като Италия, където е ясно, че и занапред ще могат да се посещават различни културни, исторически и туристически обекти", коментира председателят на КЗП.


При отменени полети потребителите могат да направят справка в сайта на Европейския потребителски център, за да установят на какво обезщетение имат право.


По въпроса за отмяната на ученически лагери и зелени училища той припомни, че съществува заповед, която забранява те да се провеждат в учебно време."Родителите имат право да си получат платените суми обратно", каза още Маргаритов.


Във връзка с възможно забавяне на доставки при онлайн поръчки, председателят припомни за правото на потребителите да връщат дадена стока в 14-дневен срок от доставката и да анулират договора при забавянето ѝ с повече от 30 дни.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK