Хотелите и магазините извън молове могат да работят, обяви здравният министър

Хотелите и магазините извън молове могат да работят, обяви здравният министър

© Велко Ангелов



Хотелите могат да продължат да работят, ако организират кетъринг по стаите. Магазините, които не са в молове, също не е нужно да затварят. Това каза днес на брифинг в Министерския съвет здравният министър Кирил Ананиев в отговор на въпроси по издадената вчера от него заповед.


Преди това премиерът Бойко Борисов съобщи, че с цел избягване на струпване на много хора на едно място, се удължава с половин година срокът за подновяване на личните документи, а решенията на ТЕЛК ще важат до края на май.


Заради опасността от разпространение на коронавируса от вчера България е в извънредно положение. До момента установените случаи на коронавирус в страната са 31. Жертвите са две, като днес в "Пирогов" почина мъж на 74 години.




Днес Ананиев уточни пред журналисти обхвата на забраните, които бяха въведени с негова заповед от вчера. До 29 март се затварят големите търговски центрове, заведенията и игралните зали,


но не и останалите магазини, които ще работят при строги санитарни изисквания


Учебният процес ще е само дистанционно, тъй като училищата и университетите също са затворени. Не работят и детските градини и яслите. Целта е да се избегнат струпвания на много хора, което до момента била най-добрата мярка за ограничаване на разпространението на коронавируса.


Ананиев отново уточни, че в големите търговски центрове могат да продължат да работят застрахователни офиси, банкови гишета, офиси, аптеки и хранителни вериги. Там обаче трябва да има организация, за да не се стига до струпване на хора.


Държавният здравен инспектор д-р Ангел Кунчев посочи, че пред големите търговски вериги има екипи на МВР, които да вземат мерки, ако се забележи струпване на хора. Кирил Ананиев уточни, че е


отчетен рискът мерките да ударят бизнеса, затова и изискванията са били смекчени


още във вчерашния ден. Според него всички магазини, които не са в молове, могат да работят, стига да не позволят струпване на хора. Ако допуснат това, те ще бъдат затворени.


Премиерът също предупреди хипермаркетите за техника и строителни материали да не допускат събиране на много хора, ако искат да продължат да работят.


Той уточни, че заведенията за бързо хранене могат да работят, ако храната се взима за вкъщи


Същото важи и за ресторантите.


Премиерът Борисов изрази надежда, че до две седмици мерките ще дадат резултат и може да започне разхлабване на режима. Той обяви, че всички въпроси, свързани със заповедта на здравния министър, могат да се задават на спешния телефон 112.


Борисов и министрите отново повтаряха, че целта на забраните е да не се струпват много хора на едно място. И че ако бъде установено такова струпване - ще затварят обекти. Те


не дадоха конкретни примери колко човека или при какви условия се отчита струпване


Някои от веригите магазини в София обявиха различни мерки - напр. "Фантастико" определи брой хора, които ще бъдат допускани едновременно и въпреки, че обектите им са големи - максимумът е 30 човека. В други магазини има изчакване отпред, на много места хората влизат след повикване и се следи за спазване на дистанция.


Читатели на "Дневник" сигнализираха за затворен хотел и с въпроси за обекти, които работят, за курортите и фитнес центровете - въпросите предстои да бъдат изяснени. (А ако имате въпроси, сигнали или информация за коронавируса и ситуацията на извънредно положение изпращайте през формата тук или на dnevnik@dnevnik.bg. )


В извънреден брой на "Държваен вестник" днес бяха обнародвани и влизат в сила


строгите наказания за нарушаване на карантина и мерките в извънредната ситуация


Според промените в Наказателния кодекс който наруши правилата или мерките, издадена против разпространяването на заразна болест по хората, се наказва с лишаване от свобода до 3 години и глоба от хиляда до 10 хил. лева. Преди наказанието бе пробация или с глоба от 100 до 300 лева. Освен това се предвижда, ако нарушението е извършено по време на епидемия, пандемия или извънредно положение, свързано със смъртни случаи, наказанието да бъде лишаване от свобода до 5 години и глоба от 10 хил. до 50 хил. лева.


Пълен списък на мерките от заповедта на министър Ананиев - четете тук.


Ситуацията с коронавируса следете в реално време тук
Какво се ограничава при извънредно положение вижте - тук
Как да реагирате, ако имате симптоми на коронавирус - тук
Докога няма да се учи - тук


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (134)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    Пак половинчати мерки.
    Или се прави нещо или нищо.

  2. 2 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Разумни решения. Дано и хората да са разумни.

  3. 3 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#1] от "Virgin":

    не е ако ги затворят ще искат обезщетения, сега да работят пък нямали посетители държавата не е виновна

  4. 4 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Пунта мара. Ще си отмине и след година никой няма да си спомня.

  5. 5 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 804 Разстроено

    Тези "мерки" само ще удължат агонията и ще ни струват много по-скъпо от варианта с пълна забрана или липсата на всякаква. Причината е проста - и сега ще имаме доста заболели, но и доста бизнес ще приключи дейност. Това е най-лошият вариант.

  6. 6 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    "Хотелите могат да продължат да работят, ако организират кетъринг по стаите. Магазините, които не са в молове, също не е нужно да затварят врати. Това каза днес на брифинг в Министерския съвет здравният министър Кирил Ананиев."

    Тогава какъв е смисъла от обявеното извънредно положение ? Като не са в моловете ( то хотелите по дефиниция са си извън тях, така или иначе !), нима не може да се получи струпване на хора и пренасяне на зарази и вируси ?

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#2] от "stedim":

    Хората не са разумни, ошашавени са. Вчерашното решение само създаде паника

  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    Гледай какво прави Европа, Тикво...
    —цитат от коментар 7 на pvm11641924

    Тиквата е само марионетка. Днес прави каквото трябва, вечерта му се накарат и на следващата сутрин вече се е отметнал.
    За какво обявиха извънредно положение? За да изпразнят магазините, ама не от хора, а от стока!
    Можеше само да кажат, че затварят моловете.
    А можеше и нищо да не казват. Нали така и така трябва всички да преболедуваме.

  10. 10 Профил на pavelsilistra
    pavelsilistra
    Рейтинг: 855 Весело

    - Коронавирус година храни ! : цитат на Бай Ганьо (собственик на хранителен магазин. Продава и тоалетна хартия)

  11. 11 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Пак олабихме коланите! Естествено поради лобизъм.
    Сега и хотелиерите намазаха

  12. 12 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    До коментар [#3] от "1001":


    Те пак ще хленчат за държавна помощ, отмяна на данък печалба и намаляване на ДДС.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на jlb02632781
    jlb02632781
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#13] от "pvm11641924":

    Глупости, верно ли мислиш, че у ваше село нема?

  15. 15 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#13] от "pvm11641924":

    Доста прост си, но ако дойде вирусът около тебе, други глупости ще пишеш.

  16. 16 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Най-големия цирк е забраната за струпване на хора в магазините. В магазина пускат по 3 човека а отвън на опашка са се събрали един до друг като стадо овце 30 човека.

  17. 17 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Тези мерки трябва да се вземат по начина, по който Лешек Балцерович проведе икономическите реформи в Полша - веднага, шоково и всеобхватно. Портативните мерки няма да доведат до нищо. Или по-скоро ще се наложи на по-късен етап да се вземат верните решения. Такива, каквито взе Китай, колкото и да не ни се харесва

  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    Имало е обаждане по телефона от RIU Pravetz...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 935 Неутрално
  20. 20 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    До коментар [#11] от "мики маус":

    Намазали са трънки, както казва колегата по-горе, хем ще са празни заради масовата истерия хем няма да могат да искат компенсация щото държавата не ги затвори.

  21. 21 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    До коментар [#13] от "pvm11641924":

    “ да не изпукате от глад софиянците...”

    Още един, който си мисли, че той храни гражданята. 👿

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  22. 22 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#13] от "pvm11641924":

    Подкрепям. Сега е момента да се отцепи града, пред вид колко софиянци ги няма в момента в София. Кой в Плевен, кой в Габрово, кой по незнайни още огнища.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    До коментар [#17] от "asroma1927":

    Нека разсеем една заблуда. Китай въвежда драконовски мерки, но военните разнасят храна на хората и мерят температурата, а и не вярвам след това хората да са плащали сметки за този период. Българската държава изобщо няма потенциала да постави всички хора под домашна карантина и да ги изхранва, още по-малко има потенциала да опрости всякакви битови сметки, данъци, осигуровки, ментел, интернет, наеми и други такива за периода на карантина. Боко иска хем да има мерки хем да върви някакъв бизнес, че да може да се пълни бюджета. Затова и китайските мерки са неприложими за нас.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#24] от "Billy Pilgrim":

    Ние нямаме друг известен ни и работещ вариант. Ако е необходимо, трябва да се ползва фискалния резерв или влизане в нов дълг плюс актуализация на бюджета. Можем да си ги позволим. Барба Ганьос ви е крайно неприятен, но с Нинова начело щеше да е още по-голям шит.
    Общо взето, време е за мерки, които са крайно непопулярни и скъпи.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ако ЕС действаше единно, можеше за 1 месец да се обяви пълна пауза на всякакви бизнеси които не са в хранителна, козметична или фармацевтична промишленост. След края на паузата, никой от спрените дотогава бизнеси няма да има съревнователно предимство, ще се налеят (напечатат) малко евра от кризисни фондове, опрощават се всички задължения за този месец към хазна, банки и поддоставчици, и се продължава все едно месеца е бил изрязан.

    Реалността е, че всяка страна тръгна да се оправя поединично и това ще доведе до огромен икономически хаос след това.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на Папайа с коронавирус
    Папайа с коронавирус
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#1] от "Virgin":

    Ми ко да са праи ма драга? Да курдисаме Корнела за министър председател? Ммм?

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  31. 31 Профил на bocovid_19
    bocovid_19
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Все пак си мисля , че вируса е мимолетен проблем пред това което се задава в икономически план. На практика кризата от 2009 не е свършила, а новата ще е по-тежка дори по най-оптимистичните мнения на експерти. Лихвите са на 0 - път за спасение в намаляване няма. Алчността на цели общества материалисти изяде всичко за десетилетия напред. Кой ще отговаря за това предателство пред децата ни?

  32. 32 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Може пък да се размине, пу-пу-пу.

  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4392 Неутрално

    Бургас ще има звено, което да доставя хранителни продукти по домовете заради коронавируса

    Скоростен индекс "Y"
  34. 34 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#28] от "irobot":

    А опрощават ли се и задълженията към работниците за този месец, или пък ако няма такива защото не са работили, тогава кой ще ги храни и ще им плаща сметките? Или и техните сметки ги опрощаваме? Бая евра ще трябват за тази работа.

  35. 35 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#17] от "asroma1927":

    Кви решения взе Китай и как помогнаха ??? Да не спряха заразата по цял свят?
    То6тално неадекватни мерки и тормоз на населението, ама могат да си го позволят - Китай е диктатура на комунизма.
    Аиде спрете с тази истерия , че побъркахте народа - смъртността е колкото обикновен грип. данните които се публикуват са грешни и неточни и затова смътрността е 3-4 %.
    В действителност е под 1%, даже под 0.5% , ама на паниката очите са големи.
    Никъде не се цитират данни за действително заболели , които не са имали сериозни проблеми , а това са 80% от случаите. Ако се вземат и те при сметките, то картината става различна - обикновен грип. Ама досега сума държави са нагазили в дълбокото и никой нема да си признае. Ще скапят икономиката, ама да не кажат ,че са сбъркали ...Тотална катастрофа ще предизвикат , (а и вие сте в хора с неадекватни коментари) заради пълна некомпетентност на световни здравни организации.
    Или птосто са решили , че сега е момента да изкарат едни лесни пари, шашкайки целия свят с пандемия от хрема примерно.

  36. 36 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Изключително слаб министър. Слаб 2. Оставка и да идва някой способен. Ще умрем заради тоя

  37. 37 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    До коментар [#27] от "pvm11641924":

    “ В София има само чиновници и тук-таме по некой кол-център...”

    Би ли споделил в твоето населено място какво има?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  38. 38 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#26] от "asroma1927":

    Аман от политически популизъм и омраза!
    С изключение ба герберските калинки всеки друг би се справил значително по-добре - включително и мразение Нинова и Костов.
    Да отмениш едно свое решение засягащо всички граждани в държавата защото сутринта си размислил означава, че вчера като си го вземал изобщо не си мислил!
    За 10 години не се ли насърбахте на попарата на вожда?

  39. 39 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#31] от "bocovid_19":

    я ми кажи за някое общество
    от нематериалисти.
    сещам се за някои йоги, които
    се хранели със слънчеви лъчи.
    ми аз не мога.
    храня се с хляб и други материални неща.

  40. 40 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4392 Весело

    До коментар [#35] от "amanotwas":

    "Кви решения взе Китай и как помогнаха ??? Да не спряха заразата по цял свят?"!?



    Брей, така ли, сигурно трябваше да сложат под карантина и милионите чужденци, които безрасъдно ходеха на екскурзии по никое време, или работещите там чужди специалисти и работници, не взели по-адекватни мерки?!

    Скоростен индекс "Y"
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#40] от "hamiltonf":

    Нали са взели мерки и са спряли заразата? Те не знаят колко са заразените в Китай, ама взели мерки... Единствените им неадекватни мерки , поради липса на реална информация е , че съсипаха икономиката си, а по този начин и на голяма част от света, щото в Китай се изработва почти всичко.
    Толкоз за китайската компетенция.

  43. 43 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#35] от "amanotwas":

    нещо май не загрвяваш за какво иде реч.
    не е въпроса дали ти-средностатичстическия
    човек на около 40-50 години ще издържиш,
    а е дали ти няма да заразиш някой възрастен
    с много по-слаба имунна система. нещо да не си
    си въобразил, че цялото ни общетво е съставено
    от 20-50 годишни хора със мега развита имунна система.
    което на български му викат кален.

  44. 44 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1398 Весело

    Днес в квартала видях камион, предполагам, на "чистотата", с двама работници, пръскаха с някаква течност кофите за боклук. Попитах ги какво правят и единият от циганите ми отговори усмихнат: "Пръскаме за вирОс, бате!" Не разбирам - епидемия от холера ли се е появила в София? Или пък коремен тиф? Няма ли кой да обясни на учителката по руски език Фандъкова каква е разликата между COVID 19 и холерен вибрион? И какъв е смисълът от подобни имитации на действия? Може би потенциалните заразени ще ходят да кихат и да се секнат върху контейнерите за боклук?

  45. 45 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    Няма топки тоя човек ..... уж Генерал, военен...

    Любовта ще спаси света!!!
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    черен хумор, но абсолютно заслужен.
    даже и да не е така, замо мисълта за това е
    ужасна.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    „...мерки трябва да се вземат по начина, по който Лешек Балцерович проведе икономическите реформи в Полша“
    До [#17] от "asroma1927":
    В Полша реформите в икономиката приключиха в 1990-та година. Резултатът е 200% по-силна икономика от нашата. Тук хората си разменят вируса на опашката пред магазина и се радват на гешевото разследване приватизацията.

  51. 51 Профил на koftio_matrial
    koftio_matrial
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#29] от "pvm11641924":

    Най-голямото огнище е, щото всичките ти съселяни всезнайковци са тук.

    Баце. толкова ме дразниш, че вече се уморих да те плюя
  52. 52 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Днес в квартала видях камион, предполагам, на "чистотата", с двама работници, пръскаха с някаква течност кофите за боклук. Попитах ги какво правят и единият от циганите ми отговори усмихнат: "Пръскаме за вирОс, бате!" Не разбирам - епидемия от холера ли се е появила в София? Или пък коремен тиф? Няма ли кой да обясни на учителката по руски език Фандъкова каква е разликата между COVID 19 и холерен вибрион? И какъв е смисълът от подобни имитации на действия? Може би потенциалните заразени ще ходят да кихат и да се секнат върху контейнерите за боклук?
    —цитат от коментар 44 на murry


    практически по целия свят сега с това пръскат - това е, щото руският е ноо търсен и учитилките по него са окупирАли сичко

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  53. 53 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Хотелите и магазините извън молове могат да работят, обяви здравният

    Вакханалия по български . Суетня и суматоха , по- голяма , отколкото при строежа на ваваилонске(ата кула . Нощни заседания , Куп ангикризисни задачи и мероприятия , приемане от НС , публикуване, последваща ревизия на плануваното , на мероприятията ... Типично за управляващите . Хвалби за изпреварващи инициативи спрямо други засегнати страни , " пренастройване на икономиката " за шиене на маски , , същевременно застраховане заради стрес в икономиката и ВЕЧЕ очертаващо се правителствено мнение за срив с три милиарда до сега - всичко говори за паника и суетене . И накрая ще се окаже , бе просто е трябвало да се практикува елементарно усилие за предотвратянване на кризата . Да се ДИША ДЪЛБОКО от застрашените от зараза . По Стивън Кинг .

  54. 54 Профил на taci
    taci
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Така май е по-добре да се действа:"Испания въвежда пълна блокада и забрана да се излиза, ако не е наложително." https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/03/14/4041014_ispaniia_obiavi_pulna_blokada_i_zabrani_da_se_izliza/?ref=home_layer2 #comments-wrapper

  55. 55 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#35] от "amanotwas":нещо май не загрвяваш за какво иде реч.не е въпроса дали ти-средностатичстическиячовек на около 40-50 години ще издържиш,а е дали ти няма да заразиш някой възрастенс много по-слаба имунна система. нещо да не сиси въобразил, че цялото ни общетво е съставеноот 20-50 годишни хора със мега развита имунна система.което на български му викат кален.
    —цитат от коментар 43 на mihail_p


    не не е съставено обществото от 20 годишни "калени" типове, ама и всяка зима си има поне 2-3 вида грип, на който никой не обръща внимание с изключение на некви хипохондрици , дето дават лудипари за ваксини , ама за миналия щам на грипа.
    И си умират хора от усложнения и то не малко, ама не е на първите страници, та не знаете. В България поне 1 милион боледуват от сезонен грип. а при 0.1 % направете си сметка за смъртни случаи. Иначе около 1000 човека на месец се явяват при св.Петър по различни причини, това че 2-ма са заразени с коронавирус не променя статистиката.

  56. 56 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    В София е основното огнище. Незабавно да отцепят града, поне да не разнасят заразата по останалите части на страната. Да пропускат само камиони с храна за да не изпукате от глад софиянците, но при строги мерки за безопасност.
    —цитат от коментар 13 на pvm11641924


    —-
    Изобщо не съм съгласна. Сега се прибират всички студенти от цяла Европа.
    Най-много са от провинцията. Също и гастербайтерите, не случайно първите случаи не бяха в София.
    Сега очаквам Дупница да се “похвали”, там масово работят в Италия.

    Любовта ще спаси света!!!
  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4790 Неутрално

    До коментар [#45] от "hope":

    Не е военен, а е пожарникар!

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    До коментар [#46] от "pvm11641924":

    "аз пиша само по темата на статиите."

    И умно пишеш, признавам ти го. :))))

    Само дето те е срам да кажеш откъде си - спокойно де, няма да ти се смеем. Сигурно е хубаво място, макар да се раждат и такива като теб в него.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  60. 60 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 804 Любопитно

    Интересно ми е какво и как е изпълнено по линия на национален/областни/общински планове за действие при бедствие?

  61. 61 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 609 Неутрално

    [quote#55:"amanotwas"][/quote]

    И това трябва да успокои нещата може би? Сметките са лесни. И нямат нищо общо с 0.1% 100% население, 60-70% болни, кой разбрал че е, кой не, от тях 5-10% в интензивното и 2-5% умрели. Какво му е толкова сложното за смятане не знам.

  62. 62 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#34] от "Locke":

    Не е проблем и работниците да се компенсират на същите си заплати докато са вкъщи. Всичко това може да се поеме от кризисен фонд и след края на режима няма да има резки сътресения и структурни кризи. Това което се задава в момента не е просто финансова криза, а огромно земетресение което ще изкара хора и бизнеси на улицата, рязка безработица, неплатежоспособност, и всичко ще се предава чрез ефекта на доминото.

  63. 63 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#55] от "amanotwas":

    оф, проблемът е , че
    1.това е пандемия-разпространява се
    много по-бързо от грипа и
    2. инкубационния период е много по-дълъг

  64. 64 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#51] от "koftio_matrial":

    Така е кореняко столичанин. Ти си друга бира - по-умна и по-красива, интелигентна и културна, но с изказването си демонстрираш своята селяния.
    Селянията не показва местонахождение а манталитет!

  65. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    Малоумна работа. Отворете и кръчмите и.чалготеките и границата да може хората да си ходят в Италия на ски, извън моловете

  66. 66 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 890 Весело

    В София е основното огнище. Незабавно да отцепят града, поне да не разнасят заразата по останалите части на страната. Да пропускат само камиони с храна за да не изпукате от глад софиянците, но при строги мерки за безопасност.
    —цитат от коментар 13 на pvm11641924


    е тва ускам да го видя, ще е забавно за другите градове.
    И чат-пат по някоя друга компютърна програма пишат, ама тя не се яде

  67. 67 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#52] от "hhhuuunnnn":

    Може би са проверили, дали убиват с това нещо.
    В Китай гледах, че с някакъв аерозол пръскат, едни камиони, като бетоновози. Това при нас е течно?

    Любовта ще спаси света!!!
  68. 68 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Истината е че държавата не иска да слага мерки както в Италия или Испания щото ще фалират сумати бизнеси а проблема е че България няма толкова амортисьори както другите държави

  69. 69 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#55] от "amanotwas":оф, проблемът е , че 1.това е пандемия-разпространява семного по-бързо от грипа и2. инкубационния период е много по-дълъг
    —цитат от коментар 63 на mihail_p


    по т.1 не си прав - просто при грипа превенцията почти я няма.
    по втора - да, доста по-мръснишка е

  70. 70 Профил на Habibi
    Habibi
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Практикер, Бриколаж и още куп строителни хипермаркети не са в молове, но са затворени днес. На сайтовете на някои от тях има изрично съобщение за затваряне до 29.03. Подлудиха хората тия кретени с неясните си разпоредби, и сега има не толкова страх от вирус, колкото от глоби и преследване.

    Представете си Сизиф като хоум-офис уъркър ...
  71. 71 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Хем душата в рая, хем оная работа до края. Това рядко се случва, г-н "министър" и ти, император Тиквоний.
    Ваша ще е отговорността за жертвите. Пред Технополис има опашки. Не знам какво правят там вирусоносителите.
    Представих си сега как Сульо и Пульо се втурва в Практикер да си кърпи кочинката. 500-600 души на едно място не е проблем. Еми, тогава отворете моловете бе?!

  72. 72 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    Иначе около 1000 човека на месец се явяват при св.Петър по различни причини,

    До коментар [#55] от "amanotwas":
    По скоро 10 000, но за сметките е ясно.

  73. 73 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3591 Неутрално

    Очевидно вируса е изтрил първите седем у мнозина или просто изкарва на показ липсата им.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  74. 74 Профил на koftio_matrial
    koftio_matrial
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#64] от "ПАСТОРА":

    Айде пак се засегнахме на тема "селяни" и изплещихме куп ненужни тъпотии.

    Баце. толкова ме дразниш, че вече се уморих да те плюя
  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Гербаджиите в типичната им танцова стъпка - едно напред, две назад, водят България към пълна катастрофа. Гледай какво прави Европа, Тикво, масово затварят граници, спират полети и ограничават придвижването и струпването на хора.
    —цитат от коментар 7 на pvm11641924


    Но европейските президенти не ги е обзел вирусът на омразата.

  77. 77 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Това уточнение можеше да се направи и вчера, а не търговците в кварталните магазинчета да се чудят как ще си платят наемите и тока!
    Има и други недомислици.
    Добре ще е "три пъти мери и тогава режи", а не обратното.

  78. 78 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Хем душата в рая, хем оная работа до края. Това рядко се случва, г-н "министър" и ти, император Тиквоний. Ваша ще е отговорността за жертвите. Пред Технополис има опашки. Не знам какво правят там вирусоносителите. Представих си сега как Сульо и Пульо се втурва в Практикер да си кърпи кочинката. 500-600 души на едно място не е проблем. Еми, тогава отворете моловете бе?!
    —цитат от коментар 71 на Slick


    Не е нужно да со го представите, вече се слуяи. 500-600 души бяха само снощи между 7 и 8. в големите минават средно по 6-7 хиляди на ден

  79. 79 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1947 Неутрално


    До коментар [#62] от "irobot": Всичко това може да се поеме от кризисен фонд и след края на режима няма да има резки сътресения и структурни кризи.

    И откъде ще се напълни тоя кризисен фонд?Този или такъв фонд би трябвало отдавана да е създаден от заинтересованите страни . Криза може по всяко време , по различни причини и поводи да се разрази . Тогава е късно за създаване . Но когато се стигне до въпроса кои да го пълни , оказва се че желаещи за "дарители " няма . И се отива да се гребе от хазната . Което веднага ще образува фронт от противоречащи си бийни единици Едните пазищи хазната , другите желаещи да бръкнат в нея . .

  80. 80 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Хем душата в рая, хем оная работа до края. Това рядко се случва, г-н "министър" и ти, император Тиквоний. Ваша ще е отговорността за жертвите. Пред Технополис има опашки. Не знам какво правят там вирусоносителите. Представих си сега как Сульо и Пульо се втурва в Практикер да си кърпи кочинката. 500-600 души на едно място не е проблем. Еми, тогава отворете моловете бе?!
    —цитат от коментар 71 на Slick


    Какво правиха вирусоносителите на Шипка? Какво говореше Главният Вирусолог? Как му се радвахте???

  81. 81 Профил на koftio_matrial
    koftio_matrial
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#75] от "pvm11641924":

    Гледай да не гепиш вируса, че такива като мене ти осигуряват и лечението, и пенсията.

    Баце. толкова ме дразниш, че вече се уморих да те плюя
  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1947 Весело

    До коментар [#57] от "vassilun":Не е военен, а е пожарникар!

    И не обикновен пожарникар , а Оператор на пожарникарски струйник . Демек оня , дето държи маркуча при гасене .

  84. 84 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#69] от "limbize":

    е как т.1 да не е така.
    този вирус се разпространява
    много по-бързо, което означава, че
    е много по-заразен(по-лесно е да го хванеш),
    отколото грипния. по-дълго остава във въздуха,
    по-дълго остава върху повърхности.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    две напред, една назад.

    какво извънредно имаше тогава, дето чак и с 5 години затвор го наказаха?

    аз като отговорен гражданин мисля да изкарам следващите 10-15 дена вкъщи, излизайки само за разходка.

    изглежда доста безсмислено упражнение на фона на държавно промотираното безхаберие, но удоволствието да си представям зомбита-политици по улиците си е прайслес :)

    държавата като гледам по-скоро мисли за бизнеса на един сектор, дето доста окендза природата, вместо за здравето на гражданите, ама нормално - банки, кредити, пранета, схеми ...

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    До коментар [#84] от "mihail_p":

    “ по-дълго остава във въздуха,
    по-дълго остава върху повърхности.”

    Особено второто, затова и миенето на ръцете е толкова важно. Вирусите на класическия грип са анаеробни, върху суха повърхност умират, докато тия остават. Даже по капков път не се предава толкова ефективно, колкото с пипане.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  89. 89 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 890 Любопитно

    До коментар [#69] от "limbize":е как т.1 да не е така.този вирус се разпространява много по-бързо, което означава, чее много по-заразен(по-лесно е да го хванеш),отколото грипния. по-дълго остава във въздуха,по-дълго остава върху повърхности.
    —цитат от коментар 84 на mihail_p


    как да е така като фактите са против вас,? тази зима имаше 2 грипни епидемии до сега,а ко бройм и есента са три

  90. 90 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    До коментар [#86] от "хм":

    “ държавата като гледам по-скоро мисли за бизнеса на един сектор, дето доста окендза природата.”

    На Барба Гани повечето му преатели са хотелиери. 😜

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  91. 91 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    До коментар [#85] от "pvm11641924":

    “... айде беги сега...”

    Мдааа...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално



    как да е така като фактите са против вас,? тази зима имаше 2 грипни епидемии до сега,а ко бройм и есента са три
    —цитат от коментар 89 на limbize

    няма смисъл да спорим за ферарита и фордове.
    ето как се дефинира пандемия.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Пандемия

  94. 94 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#1] от "Virgin":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Половинчати мерки, а епидемията тепърва ще ни атакува остро!

  95. 95 Профил на pvm11641924
    pvm11641924
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#56] от "hope":

    Това са голи предположения, а фактите са, че София е основното огнище.

  96. 96 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#62] от "irobot":

    Как така не е проблем? Имаш ли представа за колко пари става въпрос в твоя сценарий? Не милиони, не милиарди, а трилиони. Спре ли всичко за един месец, икономиката е загубена, а жертвите от последващата депресия ще са в пъти повече отколкото от вируса в сегашния му вид. Ако тръгне да измира човечеството, ок, майната й на икономиката, но засега няма такива данни и такава опасност. Няма и да има. Хора ще умрат, но такова е положението като сме над 7 милиарда.

    Каквото и да стане, хора ще умират. Колкото повече хора живеят на тази планета, толкова по-маловажна ще е всяка трагедия, която взима хиляди жертви, защото ще представлява все по-малък процент от общата популация. Маловажна като ефект върху човечеството, не като ефект върху близките на жертвите. Ако този вирус убие 70000000 човека, това по човешки стандарти ще е тотална трагедия, но няма да представлява и 1% от човешкото население. За други организми на планетата да загубят под 1% от популацията си даже не е новина. Даже не би се регистрирало като събитие което изисква адаптация. Вид който прави крайни маневри (еквивалентни на срив на икономическия живот за един месец), за да спаси няма и 1% от популацията си е вид който сам тича към пропастта.

    Колкото и гадно да звучи, ако възнамеряваме да продълбим да се размножаваме с тези темпове, трябва да сме готови да приемем смъртта на хиляди индивиди като нещо неизбежно, поне докато не станем пълни господари на околната си среда и можем да подчиним природата напълно. Стремежът да избегнем дори и единични смъртни случаи когато имаме да избираме как да реагираме срещу някаква природна заплаха само ще ни парализира и ще ни отвори към далеч по-големи опасности.

  97. 97 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#62] от "irobot":

    Ъъъ, тоя кризисен фонд, дето ще дава заплати, кой ще го пълни, при положение, че работниците не работят?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  98. 98 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#16] от "Billy Pilgrim":Най-големия цирк е забраната за струпване на хора в магазините. В магазина пускат по 3 човека а отвън на опашка са се събрали един до друг като стадо овце 30 човека.

    Най- голям цирк е , че хората не виждат в подобна забрана за струпване на хора основната причина - забраната де факто на ПРОТЕСТИТЕ . ,Този вирус дойде дюшеш за цялата управленска гилдия Сега много дълго време ще звучи мантрата за " спасението на държавата от кризата , въпреки срива на икономиката . Който вече срив е изял три милиарда от приходите ДО СЕГА . Кой и как е изчислявал тези данни , не се знае . Затова и основния призив на Простия , повтарян непрекъснато от мисирките около него е - Да покажем на света , че сме дисциплинирана и обединена нация . Ами естествено - мирлък да има . А вместо празните щабни приказки , би било по- добре експертите в него да са се поинтересували и да са разбрали че този НОВ вирус всъщност е доста стар . Още някъде през шестдесетте години е изучаван във ветеринарната наука точно като КОРОНЕН ВИРУС . По повод приликата му със слънчевата корона Определян като свински вирус , , но поразяващ и хората . Напълно вероятна новинка , но би трябвало да излезе именно от така наречения Национален щаб . Би било странно , ако са знаели нащо по въпроса и да не са обърнали внимание .

  99. 99 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1440 Любопитно

    Надумкахте ли вече мазите и килерите с тоалетна хартия и ориз?

  100. 100 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Когато се напълнят болниците и се виведе пълна карантина тогава "бизнеса" ще се напечели. За какво се въведе това инзвъредно положение като не се взимат ограничителни мерки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK