Ограниченията за тирове временно отпадат

Ограниченията за тирове временно отпадат

© Цветелина Белутова, Капитал



Временно ограниченията за движение на тежкотоварните превозни средства се преустановяват, за да може да се движат по т.нар. зелени коридори, въведени от Европейската комисия за ограничение разпространението на COVID-19. Това каза Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", в предаването "Седмицата" на "Дарик радио".


Агенцията има ангажимент да установи плавна пропускателна способност по маршрутите, част от европейската транспортна мрежа - от ГКПП "Калотина" до ГКПП "Капитан Андреево", от ГКПП "Видин - Дунав мост" до ГКПП "Кулата", от ГКПП "Русе - Дунав мост" до ГКПП "Капитан Андреево" и за коридора до пристанище "Бургас".


Като част от мерките за осигуряване на подходящи условия за превозвачите е обособяването на паркинг край Узунджово близо до ГКПП "Капитан Андреево" от петък. Агенцията отговаря за инфраструктурата му, поддържането и дезинфекцията му. Асенов посочи и цената за част от дейностите - дезинфекцията на един тир струва 11 лв., а за един квадратен метър стойността е 1.18 лв.




Допълнително, на вътрешните граници на ЕС са


отворени т.нар. бързи зелени ленти,


като целта е камионите да преминават през тях за 15 минути. Оттам ще бъдат пропускани както медицински,така и служебен персонал, който е свързан с транспортна дейност, например микробуси с шофьори, които трябва да поемат курсове. За специфичните превози с бързоразвалящи се стоки е осигурен и конвой, обясни Асенов.


От 1 март, когато тол системата беше въведена в търговска експлоатация, досега са купени над 363 хил. маршрутни карти, като


средно 10 хил. пътувания дневно се таксуват по този метод,


съобщи още той. Близо 30 хил. камиона и автобуса са оборудвани с бордови устройства или GPS тракери. Това са почти всички превозни средства, част от най-интензивния тежкотоварен трафик, показват анализите на Националното тол управление. Предварителните заявки са за още около 60 хил. камиона и автобуса, които ще започнат в най-скоро време да използват монтираните GPS тракери за отчитане на тол.


В диалог с превозвачите е отчетено, че е нужно допълнително време в условията на извънредно положение, за да приключи дооборудването на превозните средства. Затова, отчитайки затрудненията, които браншът изпитва, до края на извънредното положение - 13 април, се


удължава времето за оборудване на тежкотоварните превозни средства.


В същото време не отпада необходимостта за ползването на платените участъци да се заплаща такса, уточни Асенов, като посочи, че ограниченията за движение между областните центрове в рамките на извънредното положение, не влияят на тежкия трафик.


На въпрос дали е възможно и необходимо да се удължи валидността на годишните е-винетки за леките автомобили, засегнати от забраните за пътуване, той посочи, че при взимането на решението трябва да надделее здравият разум. Данните на Националното тол управление показват, че половината от купените е-винетки са с валидност за една година.


Цената на административната тежест при евентуалната промяна на срока на годишните е-винетки би била в пъти по-голяма от тази за потребителите, които плащат по 26 ст. на ден или около 8 лв. на месец за пътни такси, изчислява той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5959 Неутрално

    Опасно е но има резон. Само да внимават като карат и да пазят другите участници в движението.
    Добре, че трафикът е намален.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1472 Весело

    Къде беше подобна организация на транспорта при положение, че в китайската зараза тръгна през януари? Щабове, комисии и какви ли не си чешат то.. езиците из телевизиите, а тирове и хора не мога да пресичат границите. Цялата идея за свободно придвижване се разпадна за дни. Естонци висят на германската граница, българи на унгарската, поляците спират санитарни материали за Норвегия, французите за Великобритания, а немците за Швейцария. Толкова ли беше трудно да се планират и организират зелените коридори? По една ясно видима лепенка на задното и предно стъкло на автомобил и 5 бензиностанции разрешени за спиране между двете граници. Бензиностанциите обеззаразявани редовно и готово.
    ЕС не успя да реагира като едно цяло срещу външна заплаха. За какво са ни толкова милиарди налети в Брюксел? За пенсии и привилегии на търтеи? Ръководителите на ЕС да се събират веднъж на 2 седмици ще управляват по-добре и далеч по-евтино.

  3. 3 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    Ако са спрени тировете намалява мазнинката...

  4. 4 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1472 Весело

    * Ръководителите на държавите от ЕС...

  5. 5 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#2] от "puknatastotinka":

    Даже не са им нужни други бензиностанции освен на границата. Резервоарите им събират гориво поне за 1000 км. Няколко буферни паркинга с ограничен достъп и транзитно преминаване.

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    дезинфекцията на един тир струва 11 лв.
    ________________
    Еха бричедите пак намазват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Любопитно

    Това и за тировете от Гватемала и Филипините ли се отнася? 😂🤣

  8. 8 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Изобщо - само карантина без нищо друго - не става.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK