На живо

Коронавирусът в България: 531 са случаите на COVID-19, жертвите нараснаха на 20 (хронология)

Коронавирусът в България: 531 са случаите на COVID-19, жертвите нараснаха на 20 (хронология)

© Юлия Лазарова



Общо 531 са потвърдените случаи на COVID-19 по данни на Националния оперативен щаб. 210 души са в болнца, от тях 22 - в интензивни отделения и клиники. Излекувани и изписани от лечебни заведения са 37 души. Броят на починалите е 20.


Днес бюджетната комисия на Народното събрание одобри на второ четене предложената от правителството актуализация на бюджета. Правната комисия гласува на торо четене на Закона за извънредното положение държавата да поеме и осигуровките върху тези 60% от заплатата, които ще изплаща по схемата 60/40.


"Дневник" следи в реално време ситуацията с коронавирус в България.




Освен на Витоша, екипи на полицията пазиха вчера и днес и подстъпите към Стара планина, за да не допуска хората да се събират и да ходят на излети, съобщи БНТ. Става дума за екопътеките край софийските села в полите на Стара планина, които са добра алтернатива за туризъм и не попадат в определението парк. Кметът на София Йорданка Фандъкова отново призова за дисциплина. През целия уикенд на входа и на село Кътина, и на останалите села наоколо - Локорско, Подгумер, Войнеговци от 9 до 15 часа имаше разположени екипи на МВР.

В Плевен отвори първата PCR лаборатория в Северна България, съобщи "Нова телевизия". Инвестицията в нея възлиза на над 300 хил. лева. "Пациентът няма да идва при нас, а пробите ще идват от болничните заведения и от Районната здравна инспекция. Максимумът на броя проби, които един колега може да направи, е 24. Имаме и робот, който е напълно автоматизиран за екстракция на нуклеинова киселина, и може да направи 16 проби. Бихме могли общо да реализираме около 50 проби", посочи проф. Мария Средкова от лабораторията.

Близо 7 000 души са се възползвали от електронните услуги, които предлагат структурите към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) от началото на извънредното положение. Агенцията по заетостта е обслужила по електронен път 1890 безработни, съобщи пресцентърът й.


В Агенция социално подпомагане са подадени 1042 заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Агенцията за хора с увреждания е обработила 146 електронни заявки, като в 115 от случаите са за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания.

531 са потвърдените случаи на COVID-19

Общо 531 са потвърдените случаи на COVID-19 по данни на Националния оперативен щаб, съобщи пресцентърът на Министерството на здравеопазването. През деня са доказани още 9 нови случаи, като 5 от тях са в София, 1 в Смолян, 1 в Благоевград, 1 в Стара Загора и 1 в Хасково. Лабораториите продължават да работят.


210 души а с потвърден COVID-19 в болнца, от тях 22 - в интензивни отделения и клиники.


Излекувани и изписани от лечебни заведения са 37 души. Броят на починалите е 20.


Още сутринта от Националния оперативен щаб съобщиха за 49-годишен мъж, хоспитализиран в тежко състояние в "Пирогов", което е наложило да бъде интубиран, но по-късно е издъхнал. По-късно днес две жени – на 75 г. и на 60 г., с потвърден COVID-19, са починали в "Пирогов".


Пациентката на 75 г. е страдала от придружаващи заболявания, сред които хронична обструктивна белодробна болест и артериална хипертония. Жената на 60 г. е страдала от чернодробна недостатъчност, артериална хипертония и исхемична болест на сърцето. И двете са били поставени на апаратна вентилация, но се е стигнало до летален изход.

Държавата поема и част от осигуровките по схемата 60:40

Парламентарната правна комисия изненадващо прие предложение на ДПС държавата да поеме и осигуровките на работодателя по схемата 60/40, съобщи вестник "Сега". Според Йордан Цонев така ще се прекратят твърденията, че държавата баламосва бизнеса и че схемата в действителност е 23/77. "Така съотношението ще е точно 60/40", подчерта депутатът.


Председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова съобщи, че има възможност това предложение да бъде прието и че по-големите разходи на държавата ще се вместят в увеличения фонд "Безработица" на държавното обществено осигуряване, който заради кризата ще разполага с 1 млрд. лв. повече или общо около 1.5 млрд. лв.


Коронавирусът в България: 531 са случаите на COVID-19, жертвите нараснаха на 20 (хронология)

© Юлия Лазарова


Повече за решението можете да прочетете тук.

Утре се открива лаборатория в "Пирогов" с PCR тестове с учени от БАН. В Белодробна болница в "Света Анна" ще има също лаборатория с генетични методи за доказване на коронавирус. Това обяви заместник-началникът на оперативния щаб и директор на Националния център по заразни и паразитни болести проф. д-р Тодор Кантарджиев на редовния сутрешен брифинг.

Мярката 60:40 може да стане 70:30 след месец, ако ситуацията се влоши, прогнозира министърът на икономиката Емил Караниколов пред БНТ. За него критиките към този модел за подпомагане на бизнеса не са основателни, тъй като същата краткосрочна мярка се прилага и във водещи европейски икономики.


Още от разговора вижте тук.

Столичната община ще спре купуването на автомобили, които "не са жизнено необходими в този момент", обяви като мярка за намаляване на разходите кметът на София Йорданка Фандъкова пред БНТ. Тя не посочи коя покупка има предвид, но неотдавна кметството обяви процедура за доставка на леки коли на обща стойност 450 000 лева без ДДС, или 540 000 лв. с данъка. Автомобилите ще бъдат използвани от служителите на дирекция "Транспорт", която е на подчинение на ресорния заместник-кмет Кристиан Кръстев, съобщи "Сега".


Повече вижте тук.

Болницата в Белоградчик официално не е закрита

Част от лекарите в общинската болница Белоградчик са подали молби за напускане. По този начин лечебното заведение е пред риск да бъде закрито.


"Това е една голяма грешка, която стана. Болницата официално не е закрита. Нямаме такова решение на общинския съвет. Официално не е закрита, но реално не функционира от петък. 4-ма лекари, които бяха определени да влязат в екипите за лекуване евентуално на болни от коронавирус, отказаха да лекуват такива и подадоха молби за напускане. Подавайки тези молби, вече болницата спира да функционира, защото имаме недостиг на лекари", съобщи пред БНР Боян Минков, председател на Общинския съвет в Белоградчик.


Във вторник или сряда ще бъде свикано заседание на общинския съвет в Белоградчик, на което ще се обсъдят варианти за спасяване на общинската болница в града.

Бюджетната комисия на Народното събрание одобри на второ четене предложената от правителството актуализация на бюджета. Не бе прието нито едно от предложенията на БСП, с които се въвеждаха повече помощи за пряко засегнатите от от ограничителните мерки заради кооронавируса. За тях четете тук. В понеделник се очаква проектът да бъде приет и на второ четене в пленарната зала.


Коронавирусът в България: 531 са случаите на COVID-19, жертвите нараснаха на 20 (хронология)

© Дневник


Подробности от гласуването - тук.

Направени са близо 16 хил. теста за COVID-19

Общо 15 899 теста за COVID-19 са направени в лабораториите у нас от началото на дейността им до днес, съобщи пресцентърът на министерството на здравеопазването. Първите тестове започнаха да се извършват в Националната референтна лаборатория и във Военномедицинска академия, след което бяха разкрити лаборатории и в Стара Загора и Варна. В Националната референтна лаборатория на 28 януари 2020 г. е проведено първото изследване на проба за COVID-19, а във ВМА първият тест за новия коронавирус е извършен на 2 февруари.


Тестовете са направени в лабораториите, както следва: в Националната референтна лаборатория към НЦЗПБ – 5037, във Военномедицинска академия – 2767, и 1250 бързи, в Стара Загора – 1400, в болница "Токуда" – 470, в Бургас – 300, във Варна – 825, в УМБАЛ "Софиямед" – 750, и в лаборатория "РАМУС" – 3100.


Повече информация ще бъде дадена на редовния брифинг на Националния оперативен щаб.

БЧК ще раздава храна и на хора под карантина

Българският червен кръст започва раздаването на хранителни продукти на социално слаби жители в страната. Пакети с храна от първа необходимост ще получат и над 41 хиляди допълнително включени уязвими граждани. От помощта ще се възползват предимно възрастни хора над 65 години, хора с увреждания, хора под карантина или такива с ниски доходи.


Раздаването на храна ще продължи до 16 април в цялата страна, като поетапно ще бъдат раздадени 1400 тона храна. На хората ще бъдат предоставени и информационни материали с препоръки и указания за предпазване от заразяване с коронавирус.

Около 40 хил. са се регистрирали като безработни

Около 40 хиляди са се регистрирали като безработни, като само миналия петък в бюрата по труда 5075 души са обявили, че са останали без работа заради кризата от епидемията. Това обяви министърът на труда и социалната политика Деница Сачева пред "Нова телевизия". Ръстът на безработицата се очаква да е 2% спрямо началото на годината като в него голям принос имат и завърналите се сънародници от чужбина.


Коронавирусът в България: 531 са случаите на COVID-19, жертвите нараснаха на 20 (хронология)

© Юлия Лазарова


Подробности - тук.

По-ниски глоби за нарушителите на здравни мерки

Депутати от ГЕРБ са внесли в събота (4 април) предложения за промени в закона за извънредното положение, сред които предлагат и сериозно намаление на глобите при нарушения на мерките срещу разпространението на коронавируса. Така те редактират собствените си идеи за строги санкции, определени в приетия на 20 март закон. В неделя (5 април) предложенията ще бъдат обсъждани и гласувани в правна комисия, за да могат в понеделник да бъдат окончателно приети на извъндерно заседание на парламента.


Повече за предложенията - тук.

Цялостна дезинфекция е извършена на квартал "Бистрец" във Враца с разпореждане на кмета на Калин Каменов, след като бе потвърден положителния резултат за заразяване с коронавирус на местен жител, съобщиха от общината. По данни на Регионалната здравна инспекция (РЗИ) във Враца 57-годишният мъж наскоро се е завърнал от Испания. Той живее само с възрастната си майка в квартала и е бил под доброволна карантина. След положителния резултат от от PCR тест той е поставен под 28-дневна карантина, а майка му - под 14-дневна изолация.

Д-р Костов: За Великден не забравяйте, че храмът е в нас

Председателят на прекратилия дейността си вчера Медицински съвет към правителството д-р Коста Костов заяви, че премиерът е приел с разбиране решението на съвета да спре формално работа. Той коментира темата в телевизионно интервю по Би Ти Ви и отказа да уточни как е разговарял с Бойко Борисов. В събота (4 април) Костов съобщи, че след като са представили доклада със съвети и алгоритъм за работата на лекарите в кризата, задачата им поставена със заповед от премиера е изпълнена.


В неделя той каза, че всички членове в съвета са работили безкористно и безвъзмездно и в много добро разбирателство и повтори, че ще работят и неформално.


По повод на предстоящите празници за Великден и притесненията за струпване на граждани в църквите, Костов каза - не забравяйте, че храмът е в нас.


Още по темата със спирането на работата на съвета - тук.


Още от изказването на Костов - тук.

БСП с алтернативен план за кризата

Лидерът на БСП Корнелия Нинова представи в ефира на Би Ти Ви БСП алтернативен план за справяне с кризата, който съдържа четири конкретни мерки, насочени към хората без доходи в момента. Нинова предлага да бъдат подкрепени самоосигуряващите се, земеделските производители, собствениците на заведения и общините. По сметките на БСП мерките общо ще струват около 1.5 млрд. лв., а парите ще са заделените за модернизацията на армията.


За плана на БСП можете да прочетете тук:


Коронавирусът в България: 531 са случаите на COVID-19, жертвите нараснаха на 20 (хронология)

© Анелия Николова

Ромският квартал на Пещара е обграден с контролно-пропусквателни пунктове, съобщи БНТ. Допускането на хора и автомобили от и към него става след полицейска проверка и при крайна необходимост.


Ограниченията са в сила от 7.30 до 19.30 часа. Те бяха въведени след извънредно заседание на Общинския кризисен щаб заради 11 случая на коронавирус в града, 4 от които са в ромската махала "Луковица". Жителите й ще могат да минават през КПП-тата за да пазаруват, да потърсят лекарска помощ и да стигнат до работните си места. Вечерен час в града няма да се въвежда.

Излекувани от коронавирус са 37 души

За последното денонощие в България са регистрирани нови 24 случая на заразени с COVID-19. Общият брой на заразените нарасна на 522. Броят на жертвите у нас достигна 18, след като 49-годишен мъж почина в Пирогов.


В болница са приети 10 души, изследвани са към 400. Това обяви началникът на националния оперативен щаб за борба с коронавируса Венцислав Мутафчийски. От новооткритите случаи 13 са в област София. В Пирогов са настанени трима, в Александровска един, във Втора МБАЛ - един.


Коронавирусът в България: 531 са случаите на COVID-19, жертвите нараснаха на 20 (хронология)

© Министерския съвет


Амбулаторни са 8 случая: В Бургас - младеж на 17 години. В Стара Загора - трима, сред които лекар на 35 години, семейство майка и син, като синът се е върнал от Англия. В Перник - двама мъже на 34 и 39 години, амбулаторни поради леки оплаквания. В Сливен - две жени на 32 и 62 години са приети в болница. В Русе - мъж на 21 години, завърнал се от Англия, амбулаторен, с леки оплаквания. В ПЛовдив - един мъж на 64 години. В Кърджали - 1 мъж на 71 години.


Сред заразените мъжете са 299 (57%), жените - 223 (43%). Най-младият пациент е на 1 година, най-възрастен на 86. Средната възраст е 46.5 години. Сред заразените 53 души са медицински персонал.



Излекувани са 37. Новите са трима установени с отрицателни проби - жена от Хасково на 26 години, мъж на 57 години и мъж на 30 години от Благоевград. Общо 23 мъже и 14 жени на средна възраст 47 години.


За вчерашния ден починалите са четирима - двама от Пирогов и двама от "Св. Ана". Сред тях е и мъж на 49 години от Пирогов, за когото не беше съобщено вчера, защото пробата му е потвърдена късно вечерта.


Общо 18 са починалите. Средната им възраст е 65 години.


9 са засега откритите случаи в МВР, от които няма нито един хоспитализиран. В армията има 2 случая, от които единият е по-тежък.



В момента върви по-обширно тестуване поради 1 установен случай в Бърза помощ в София. Вчера са приети за изследване около 40 души от Бърза помощ-София, днес също ще се изследват около 40 души.


В момента има съвсем слаб трафик по границите и са по-интересни случаите, които се явяват по огнища в страната, обясни Мутафчийски.


Има идея от собственици на хотели в София те да бъдат използвани за поставяне на хора под карантина, ако нямат къде да я прекарат.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (273)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Да пази Господ,но за сега се движим много добре.Благодарение на мерките,които се взеха навреме,ситуацията у нас,за сега,съществено се отличава от други страни.

  2. 2 Профил на ivan92
    ivan92
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#1] от "uvtest":

    Или просто нямаме достатъчно тестове и не виждаме цялата картина.

  3. 3 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Реално време?

    Това е като грък да ти смени името на града от Сердика с неква пилешка смрад. А тая планина над него не беше ли изригнал вулкан ...беше. Където е текло, пак ще тече. И се пазете - panta rheii, но не всичко се пипа...

    age of Λquarius!
  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    До коментар [#1] от "uvtest":


    До коментар [#2] от "ivan92":

    Както се казва - засега и двамата сте прави.

  5. 5 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Току що митрополит Антоний отправи послание по БНТ 1 към миряните във връзка с Великден и Цветница: стойте си вкъщи и помолете се оттам, Бог ще ви чуе.

    Похвално!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  6. 6 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    До коментар [#1] от "uvtest":Или просто нямаме достатъчно тестове и не виждаме цялата картина.
    —цитат от коментар 2 на ivan92


    А картината на тежко болните,тези с пневмонии и починалите виждаме ли я,или и там трябват тестове?И по този показател стоим много добре.

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1503 Весело

    Ужааасс, сега к'о ша пра'им?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#2] от "ivan92":

    Не разбирам тая обсесия по "реалната картина". Хората които не са изследвани, не са търсили помощ, значи не са зле. Ясно е , че не могат всички да се тестват, а и да се тестват и дадат отрицателна проба, утре могат да се заразят и пак няма да знаем реалната картина. Нали не смятате, че могат да се правят 7млн. теста ежедневно.
    От друга страна, видно е, че от хората, които са търсили помощ, са потвърдени 500 случая и са починали 18.

  9. 9 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Бог да прости пчиналите!
    Бог, медицината, близките и цялого общество да помагат за излекуване на заразените и за ликвидирането на пандемията/епидемията!
    Сериозен проблем е поставянето на вирусоносителите и рисковите групи (контактували с вируконосители, пристигащи от чужбина и т.н.) в условията на реална карантина. Може би е добра идеята да се използват хотели като места за настаняване на лица под карантина.
    Всеки физически контакт с хора и обекти е предпоставка за заразяване. Дисциплината е задължителна. Задължително е гражданите да намалят до минимум излизанията от дома, а поставените под карантина да не напускат местата, където са настанени.

  10. 10 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#5] от "дедо Андро":

    Абе, кой ги развъжда тея молци бе? Нафталин не остана ли?

    age of Λquarius!
  11. 11 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Бог да прости пчиналите!Бог, медицината, близките и цялого общество да помагат за излекуване на заразените и за ликвидирането на пандемията/епидемията!Сериозен проблем е поставянето на вирусоносителите и рисковите групи (контактували с вируконосители, пристигащи от чужбина и т.н.) в условията на реална карантина. Може би е добра идеята да се използват хотели като места за настаняване на лица под карантина.Всеки физически контакт с хора и обекти е предпоставка за заразяване. Дисциплината е задължителна. Задължително е гражданите да намалят до минимум излизанията от дома, а поставените под карантина да не напускат местата, където са настанени.
    —цитат от коментар 9 на zhivko6461

    Бог да прости починалите! ...

  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#9] от "zhivko6461":

    Така ли? Добре че ми казА! Мисля, че пандемията вече нанася много по-големи ще щети върху психичното здраве на българите, отколкото вируса, а психичното здраве у нас без това е доста зле и практически никой не се интересува от него.

  13. 13 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    До коментар [#8] от "uq":

    Напълно съгласен с една малка корекция.Тествани са не само такива с оплаквания,а и контактни със заразени,мед.персонал,полицаи и военни.

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Току що митрополит Антоний отправи послание по БНТ 1 към миряните във връзка с Великден и Цветница: стойте си вкъщи и помолете се оттам, Бог ще ви чуе.Похвално!
    —цитат от коментар 5 на дедо Андро

    Наложително е БПЦ официално да отмени масовите прояви в реална обстановка. Въпреки похвалите, които получава за досегашната си позиция.

  15. 15 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Не ви ли прави впечатление малкия брой излекувани?

  16. 16 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Когато лъжата приключи, истината ще е много по болезнена от колкото се надяват управляващите.
    Защо нито една "мисирка" не зададе смислен въпрос?

  17. 17 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#14] от "zhivko6461":

    Няма как БПЦ да затвори Божия дом. Не може свещеник да каже "стойте си вкъщи, тоя вирус е по-могъщ от Бог.".
    За това им казаха на тиквий, че църквата не може да забрани проявите, държавата може. Демек ...забранете, ние няма да се противим ама...тиквий не чуе и дудне глупости от екрана "Няма да забраня, те ако не забранят, доктор Менгеле, идиоти и други бойковизми

  18. 18 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 1053 Разстроено

    Интересно, ето още едни факти: в Кюстендилската МБАЛ, 3 смъртни случая, нито един излекуван от болните, няма Инфекциозно отделение /закрито преди 9 месеца/, 5 заразени лекари и двойно повече сестри и санитарки, две отделения под карантина...и пълна обществена манипулация на местният Феодал и велможите му.

  19. 19 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#15] от "Големи яйца:)":

    Не, това е нормално. За да се излекуват трябва време. Преди две седмици имахме сигурно 30тина заразени. Няма как да има повече излекувани. Така беше и в Китай и в Италия.

  20. 20 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Когато лъжата приключи, истината ще е много по болезнена от колкото се надяват управляващите.Защо нито една "мисирка" не зададе смислен въпрос?
    —цитат от коментар 16 на pitanka_3


    Коя лъжа?Кой е смисленият въпрос?

  21. 21 Профил на hjz08488654
    hjz08488654
    Рейтинг: 52 Неутрално

    ПР щабът не дава точна информация. Къде мога да видя данни колко са диагностицираните с Корона-19 ден по ден от 13-ти март до днес?

  22. 22 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    Всъщност най-позитивната новина от брифинга е, че се откриват нови лаборатории. Доколкото чух - в София в Пирогов и в Александровска болница, както и в Пловдив, и че капацитетът за тестове на ден се увеличава от 1300 на 2500.
    То не че досега този капацитет е ползван, но все пак е добре тестването да може да става в по-голям обем и по-бързо.
    Рано е да сме оптимисти - стойте си вкъщи.

  23. 23 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Защо хората по селата не са в карантина и не се наблюдава разпостранение на вируса по селата. Лъжата на щаба продължава да "страхува" българския народ .

  24. 24 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    "Сред заразените 53 души са медицински персонал."
    ------------------------------
    Спрете да си измисляте числа. Вчера беше с броя на оздравелите, сега това...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  25. 25 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3351 Любопитно

    Ако всичко свърши добре (без проблеми като в Италия и Австрия например) дали ще има ръкопляскания от прозорците и за Щаба и Правителството, че така добре са водили стеаната в пандемията?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  26. 26 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Трендът се обърна.
    https://www.visualcapitalist.com/infection-trajectory-flattening-the-covid19-curve/
    Разработени тестове, ликкарства и ваксини:
    https://www.visualcapitalist.com/every-vaccine-treatment-covid-19-so-far/
    One surprising name on the list is Fujifilm. The Japanese company’s stock recently shot up on the news that Avigan, a decades-old flu drug developed through Fujifilm’s healthcare subsidiary, might be effective at helping coronavirus patients recover. The Japanese government’s stockpile of the drug is reportedly enough to treat two million people.

  27. 27 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#22] от "boevbisser":

    А да не ми казваш какво да правя а?! Моловете са затворени, кръчмите са затворени парковете са затворени, къде да иде човек? Много ясно че някой ако излезе, ще излезе да се поразтъпче ли квартала или да покарам колело, в което няма нищо лошо и пак може да се спазва дистанция и лична хигиена.

  28. 28 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#9] от "zhivko6461":Така ли? Добре че ми казА! Мисля, че пандемията вече нанася много по-големи ще щети върху психичното здраве на българите, отколкото вируса, а психичното здраве у нас без това е доста зле и практически никой не се интересува от него.
    —цитат от коментар 12 на uq

    Кáзал (не казáл) съм лично мнение. Не съм имал намерение да давам мъдри напътствия, още по-малко съвети, на Вас или на когото и да било. Всеки би трябвало да може да оценява ситуациите, в които се намира и сам да определя поведението си. Както и да поема отговорността си пред близките, околните и обществото. Включително и за нарушаване на действащите норми.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    ПР щабът не дава точна информация. Къде мога да видя данни колко са диагностицираните с Корона-19 ден по ден от 13-ти март до днес?
    —цитат от коментар 21 на hjz08488654


    Тук: https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html #/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

    Но и там данните за България се подават от Щаба, така че...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  31. 31 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#25] от "DDR":

    Какво имаш в предвид да завърши добре? След като карантината свърши страната ще е по зле от колкото след Ньоския договор. Да не мислиш ,че икономиката ще почне веднага да функционира. Фалитите на фирмите тепърва предстоят. Оцелелите ще са много по зле от умрелите, просто защото ще бъдат икономически роби за цял живот. Но на това Щаба няма да отговори.

  32. 32 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#15] от "Големи яйца:)":
    Бавно става

  33. 33 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#19] от "uq":

    Ами не, преди 2 седмици потвърдените случаи са били 201.

  34. 34 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#14] от "zhivko6461":Няма как БПЦ да затвори Божия дом. Не може свещеник да каже "стойте си вкъщи, тоя вирус е по-могъщ от Бог.". За това им казаха на тиквий, че църквата не може да забрани проявите, държавата може. Демек ...забранете, ние няма да се противим ама...тиквий не чуе и дудне глупости от екрана "Няма да забраня, те ако не забранят, доктор Менгеле, идиоти и други бойковизми
    —цитат от коментар 17 на uq

    Някои църкви, синагоги, джамии и др. отмениха службите без да очакват предварителна забрана от държавата.

  35. 35 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#21] от "hjz08488654":

    Може да ги видиш на сайта на световната здравна организация и не само за България
    https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports

  36. 36 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 688 Неутрално

    При 400 Гърция въведе пълна карантина.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  37. 37 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#33] от "Големи яйца:)":

    И така да е, оздравял не значи да се чувства добре, а им правят изследвания дали все още имат вируса или там каквото е и изглежда наистина отнема време. Така беше и в Италия и в Китай

  38. 38 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#36] от "qwerty 500":

    А при няколко хиляди Швеция няма никаква карантина. И кво?

  39. 39 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#31] от "pitanka_3":

    Ахахахааааа роби за цял живот. Абе писах аз за психичното здраве ама...

  40. 40 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3351 Любопитно

    До коментар [#31] от "pitanka_3":

    Интересно е да споделиш, какви биха били правилните мерки, как ги виждаш нещата, така, че да се получи правилното равновесие между заболеваемост (смъртност) и икономика?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  41. 41 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Чудя се Бойко колко още го търпи тоя да травмира народа.

  42. 42 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#20] от "uvtest":

    Каква е разликата при разпостранението на вируса за всяка страна.

  43. 43 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#31] от "pitanka_3":

    Когато се прави оценка, трябва да се взема някаква база за сравнение. Примерно как е в ЕС, съседните страни или може би на луната....
    Работата на щаба е да се бори срещу масово разболяване, а не да оправя икономиката. И с тази задача се справя поне според мен отлично. Има в Интернет графики на всички страни, може да се види визуално къде сме. Относно теорията, че се скриват случаи, ако е така смъртността би трябвало да скочи, а тя не скача. По-скоро случаи които не са 100% причинени от вирус, да се обявяват за такива. И един съвет от мен, дори след кризата много бизнеси ще бъдат заличени, не заради щаба, а защото са зависими какво става по света.

  44. 44 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Разстроено

    Вече са 19 починалите...

  45. 45 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#28] от "zhivko6461":Бог да прости, медицината и всички и цялото общество да помагат, само заедно ще оцелеем...това не е лично мнение а симптом на паника и лабилно психическо състояние
    —цитат от коментар 29 на uq

    Това е лично мое мнение и Ваша оценка. Приемам и анализирам всички мнения и оценки, давани за мен от който и да било жител на Земята. По лесно обясними причини огромен брой от тези мнения и оценки са с приоритет много близък до нулевия. Без да оценявам Вашата компетентност да оценявате психическото ми състояние присвоявам на изказаното мнение/оценка приоритет много близък до нулевия. Доверявам се на тестовете от доказани и признати от мен професионалисти.

  46. 46 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    До коментар [#31] от "pitanka_3":

    Какво искаш да ти отговори щабът,как да се избегне СВЕТОВНАТА ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА?Нали не искаш да кажеш,че ако не бяхме под карантина,икономиката ни щеше да бумти,при затворени граници,при спрени хиляди производства по света,при наложени ограничения на всякъде и т н,и т н?Някой път бива да се мисли,преди да се пиша,помага.

  47. 47 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#41] от "niki7":

    Че той Бойко е по-голямо шубе и по-голям паникьор и от него. Бойко както се прави на големия мъж, така е страшно шубе, за това и всяко решение е предпоследно и някои оцеляват само няколко часа

  48. 48 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Разстроено

    До коментар [#15] от "Големи яйца:)":

    Въобще не е малък броя, защото в болница се приемат само тежки случай... другите го изкарват амбулаторно, ако знаеш какво значи...

  49. 49 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#22] от "boevbisser":А да не ми казваш какво да правя а?! Моловете са затворени, кръчмите са затворени парковете са затворени, къде да иде човек? Много ясно че някой ако излезе, ще излезе да се поразтъпче ли квартала или да покарам колело, в което няма нищо лошо и пак може да се спазва дистанция и лична хигиена.
    —цитат от коментар 27 на uq

    Някой пречи ли Ви да излезете да се поразтъпчете и да покарате колело в квартала и не само? На мен не. Правя го. Дори тичам по улиците. Спортувам доколкото мога вкъщи. Приемам ограничения в част спорт.

  50. 50 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Хей, оперативния щаб, това което приказвате е счетоводство, не е статистика. Статистика е анализът на 240-те народни представители. Заразени 1.25%. Това е статистика на една представително извадка. Статистически изследвания са анализ на поне 1000 дущи, разпределени пропорционално сред различните слоеве. Доже може да се направи по райони, социални групи, етничедски групи (ци....) и т.н. Както на изборите. Но това означава, че трябва да направите поне 1000 теста и да дадете данни. Но вие не искате, защото знаете резултата. Ха сега, кажете 1.25%" колко са на 6-7 млн.

  51. 51 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#40] от "DDR":

    България нямаше нужда от въвеждане на никаква карантина. При всяка грипна епидемия загиват хора, но до сега нито веднъж не е въвеждано извънредно положение. Статистика за България за смъртноста при грипните епидемии можеш да видиш от интернет. До сега при "пандемия от корона вирус" нямаме и на половuна починали от колкото при грип "Б" при последната грипна епидемия в България. Проблемът е икономически не с измислената "пандемия"

  52. 52 Профил на Martin Dimitrov
    Martin Dimitrov
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#51] от "pitanka_3":

    Лягай си

  53. 53 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Разстроено

    До коментар [#50] от "evtimvz":

    Ти знаеш ли колко теста са направени досега, че даваш съвет да се направят поне 1000 теста?

  54. 54 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#50] от "evtimvz":

    Че те никъде не са твърдяли че е статистика. А Тиа 1.25% от къде ги измисли и какво са?

  55. 55 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#2] от "ivan92":

    Количеството тестове е от значение, но най-важно е какъв процент са положителните. В щата Ню Йорк през последните дни се правеха над 20.000 теста, но 40% и повече от тях са положителни. Така, че ключово е какво е съотношението между отрицателни и положителни. Дори и да не се правят достатъчно тестове в България, сериозна епидемия няма как да бъде скрита.
    Личното ми мнение е, че се справяме много добре към настоящия момент

  56. 56 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#50] от "evtimvz":

    Доста добър съвет, но мисля че Адемов не ходеше на работа и да се види колко човека са били на работа, колко време са били заедно и т.н. Медицинският съвет можеше да напише една дисертация по тази тема, но за съжаление май се саморазпусна.

  57. 57 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#8] от "uq":

    "Не разбирам тая обсесия по "реалната картина". Хората които не са изследвани, не са търсили помощ, значи не са зле. "
    ==================
    Инак не може да се мрънка.

    Еретик
  58. 58 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#49] от "zhivko6461":

    Никъде не съм казал, че някой ми пречи , господина ми казва да съм си бил стоял вкъщи обаче, което е дразнещо. Какво значи стой си вкъщи, без това няма къде да иде човек

  59. 59 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    Мащабни тестове и в развитите страни не се правят. Само на тези, пътърсили медицинска помощ, и на тези, били в контакт с доказаните случаи. За сведение, само в град Мюнхен, например, бройките на болните и новите случаи са десетократно по-високи от тези в цяла България. Чуват се такива, които мрънкат срещу Боце и калинките му, но това е смешен плач на разглезени, нетърпеливи, недисциплинирани хорица, със слаба здравна култура, или на хора, търсещи политически дивиденти от пандемията, което е доста подло и некоректно.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  60. 60 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 827 Неутрално

    До коментар [#50] от "evtimvz":

    Народното събрание не е представителна извадка. Няма деца, няма пенсионери.
    Затворени заедно в едно помещение...

  61. 61 Профил на bacillus
    bacillus
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Заразените са много повече, те си го знаят много добре. Тестове в България се правят когато:
    1/ си депутат
    2/ вече не можеш да дишаш самостоятелно

    Изчакаха цял месец и се решиха да тестват хората, които работят на гара Илиянци. Тотално безхаберие.

  62. 62 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Трябва да се направят повече тестове и бързи, и бавни, а на хората, които се установи, че са прекарали леко и без лекарски надзор, дори и снимка на белите дробове. Някои хора се страхуват да разкрият истинската картина от страх да не по-лоша, а всъщност може да е по-хубава, но просто трябва да се поряви интерес за истината.
    Ако повече хора са го прекарали безсимптомно и без поражение, дори да не е доказано, че се придобива имунитет, поне може да се предполага, че организъма на тези хора и повторно ще преодолее болестта.

  63. 63 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    До коментар [#40] от "DDR":България нямаше нужда от въвеждане на никаква карантина. При всяка грипна епидемия загиват хора, но до сега нито веднъж не е въвеждано извънредно положение. Статистика за България за смъртноста при грипните епидемии можеш да видиш от интернет. До сега при "пандемия от корона вирус" нямаме и на половuна починали от колкото при грип "Б" при последната грипна епидемия в България. Проблемът е икономически не с измислената "пандемия"
    —цитат от коментар 51 на pitanka_3


    А спри да плещиш глупости,става ли?Първо,ако не знаеш,карантина има в почти цяла Европа.Второ,чак когато свърши пандемията от коронавируса,ще може да се направи съпоставка между смъртността от него и от грипа.Трето,дори да нямахме и един заразен и да не бяхме в карантина,пак щяхме да сме в икономическа криза,защото тя ще е световна.

  64. 64 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#31] от "pitanka_3":

    "Оцелелите ще са много по зле от умрелите, просто защото ще бъдат икономически роби за цял живот. Но на това Щаба няма да отговори."
    ================
    На това му викам преднамерено всяване на паника.
    Бях безработен млад специалист в началото на прехода.
    Имах три долара заплата при Виденов и 700 долара заем. /над 200 заплати/
    Жив съм, не съм икономически роб.

    Еретик
  65. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#59] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Ами не, това е гласът на паниката. Истината е, че генералите (президент, премиер и шеф мащаба) с поведението си излъчват нервност, неувереност и на моменти откровена паника. Въвеждат се някои очевидно глупави мерки, после се отменят, говори се с патос, с неуместни сравнения и това кара хората, които и без това са разклатени, да не им вярват. От друга страна са още по-отвратителните популисти които яхат паниката за да печелят популярност и да изживеят 5те си минути слава И ТЕ ТАКА

  66. 66 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Тая дивотия трябва да спре. Короната явно е тука по - рано от осми март. Нито здравната система се е "задръстила",нито се въргаляха трупове по улиците. И умрелите са ги писали на друга сметка. Сега корона ,та корона. Аман.

  67. 67 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Най ме кефи стринка от БСП излиза и громи врага , ама прав , ама крив, ама верно, ама не е - нема значение 😁😁😁😁, важна е революционната обстановка 😁😁😁😁😁😁😁!

    agent
  68. 68 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Няма информация, дали откритите заразени имат БСЖ ваксина или не. Това е изследване, което се прави в момента.

  69. 69 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    За броя вирусоносители проф. Мутафчийски каза - на 11 заразени вероятно хващаме 2, т.е. при 520 установен общо заразените са към 2700 примерно, но то така е и в другите държави може би без Германия.
    Колко теста - до преди 3 дни числото беше около 7000 в официални лаборатории и още 2-3000 в частни, средно по 400 теста на ден, може би сме минали 10 000.
    Като за малка и бедна България се движим съвсем нелошо, но е много рано да се правят оптимистични прогнози.

  70. 70 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#68] от "ggot":

    Няма как да нямат БЦЖ. У нас е задължително и се следи доста стриктно. По-скоро им правят манту за да се види дали все още имат имунитет от ваксината

  71. 71 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#69] от "boevbisser":

    С една корекция... България не може да се нарече нито малка нито бедна. Не е голяма и не е богата, но в никой случай не е малка и бедна

  72. 72 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    До коментар [#66] от "pavur":

    Вероятно си прав - вирусът е тук по-отрано.
    Но е по-добре, поне според мен, дивотията с ограниченията да не спира, иначе за отрицателно време ще се напълнат болниците.
    И съм съгласен напълно, че е дивотия, но засега като че ли работи.
    Да не надценяваме отговорността и дисциплината на една част от сънародниците ни, и не говоря само за циганите.

  73. 73 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#48] от "Велков":

    Не пиши глупости. Виж съотношението между заразени и излекувани в другите страни.

  74. 74 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    До коментар [#71] от "uq":

    Ние сме в Европа и сме малки и бедни, да не кажем най-бедните в ЕС.

  75. 75 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    До коментар [#65] от "uq":

    Къде видя паника при Мутафчийски...

  76. 76 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#74] от "boevbisser":

    От къде сега вкара Европа пък и ЕС, пък нищо не казваш за малка....... с две думи катилстваш. България не е малка и не е бедна -факт, но е мрънкаща виж за това съм съгласен нема такива мрънкачи и самоунижаващи се нихилисти

  77. 77 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    До коментар [#73] от "Големи яйца:)":

    И какво ти дава това съотношение? НИЩО...защо? Ами виж броят починали... и мисли повечко бе, защо ти е трудно не разбирам...

  78. 78 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Три държави с различен подход - Германия, Швеция и България имат спад. Ако днес е пореден ден със спад, Борисов трябва да спази обещанието си и да разреши поне разходките в парка.

  79. 79 Профил на super6
    super6
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#21] от "hjz08488654":

    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/bulgaria/

    Има разминаване с това което обявява щаба, защото в таблицата е от 00 часа до 24.00 часа. Щаба дава от 08.00 до 08.00 на другия ден.

  80. 80 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#65] от "uq":

    Тиквата и калинките, и те са хора. Звучи смешно, но е така. И политиците в развитите страни, и те са хора. Да не си мислите, че само Боце и калинките му са така, а в развитите държави всички са точни и железни? Борката Джонсън сееше оптимизъм с лозунги за стадния имунитет, а сега се е сврял в миша дупка.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  81. 81 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#60] от "taratanki": "Народното събрание не е представителна извадка. Няма деца, няма пенсионери. Затворени заедно в едно помещение..."

    Да Нар. Събр. не е представителна извадка на страната, но е една ориентировъчна извадка на соц. група с охолен и задоволен живот. Ако прочетеш коментарът ми ще разбереш какво е педставителна извадка. Щом за тази група процентът е 1.25, представяш ли се какъв е сред ..... А примерът е за един минимален процент, определен сред тези добре осигурени хора. Четете, бе, хора!!!

  82. 82 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    До коментар [#74] от "boevbisser":

    Стани богат бе, кой ти пречи? Като нямаш качества какво плачеш? Работи на три места, образовай се.... егати мрънкащия мързел...

  83. 83 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#75] от "Велков":

    Ама верно ли? Треперят му гащите и кърши ръце като невеста. А изказванията му....първо се самоотрича през ден. Първо каза грип било, после "зараза с нечувана ярост", маските не помагали, па после задължително щяло да е.."ама моля ви се! Когато светът е пламнал, вие ще се разхождате! Това е безотговорно! Излизате до магазина веднъж на два три дена, до банката и да си платите сметките"
    Абсолютна паника и

  84. 84 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    До коментар [#79] от "super6":

    ползвай друго - виж надолу таблицата има промяна..
    https://www.worldometers.info/coronavirus/?fbclid=IwAR1U3rslT9wbbeSBO6ND6Dz9EamQuDY8WRDSV_S2NgR9FWbJOgbmTdNXZkU

  85. 85 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Заразените са много повече, те си го знаят много добре. Тестове в България се правят когато:1/ си депутат2/ вече не можеш да дишаш самостоятелноИзчакаха цял месец и се решиха да тестват хората, които работят на гара Илиянци. Тотално безхаберие.
    —цитат от коментар 61 на bacillus

    Към точка 1/ трябва да се добавят още групи. Или да се включат като отделни точки преди 2/.
    Някога изпитвали ли сте съмнение в разделението на обществото на равни и по-равни? Без значение към коя група принадлежите.
    Един бизнесмен предложи да дари апаратура с условието служителите на компанията му да имат предимство. Беше подложен на унищожителна критика. Аз не съм запознат с развитието. Не е важно. Нима Вие, а и който и да било, сте вярвали, че всички граждани на България имат еднакъв достъп до здравеопазване и ако трябва да се избира между редови и ВИП (вери импортант пациент, съвпадение в абревиатурата)
    има шанс редовият да изпревари ВИП? Някой вярвал ли е и вярва ли, че поставянето на диагноза и лечението ще бъдат еквивалентни. Не само в България.

  86. 86 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2400 Неутрално

    До коментар [#51] от "pitanka_3":

    Поне в уикито прочети що е пандемия и има ли почва у нас.

  87. 87 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    До коментар [#81] от "evtimvz":

    Ти изобщо не знаеш какво е представителна извадка...дето викаш чети бе....що не се поразровиш да намериш дефиницията.....

    И да знаеш, бройката май е 1001... та чети бе....

  88. 88 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    Регистрирани 522, излекуване 37, починали 18, другите са в зоната на здрача.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Три държави с различен подход - Германия, Швеция и България имат спад. Ако днес е пореден ден със спад, Борисов трябва да спази обещанието си и да разреши поне разходките в парка.
    —цитат от коментар 78 на Ще върнем България в Европа


    "Швеция да се готви за хиляди смъртни случаи от новия коронавирус" интервю от вчера на Стефан Льовен,премиерът на Швеция.Толкова за тяхния модел за справяне с кризата.

  91. 91 Профил на gosko22
    gosko22
    Рейтинг: 444 Любопитно

    Колко теста се правят на ден в БГ?
    Колко теста се правят на милион човека тук и в Европа.

    Може би ниския брой заразени е просто следствие на малкия брой тествани.

  92. 92 Профил на През прокуракура ми е
    През прокуракура ми е
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Престанете с тази реална картина. Накрая ще се видят резултатите. Сега спазвайте карантината и не внасяйте напрежение. Гледайте по-същество крадливото правителство да не направи някоя глупост покрай кризата!

  93. 93 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4255 Гневно

    До коментар [#18] от "save_knforest":

    " Интересно, ето още едни факти: в Кюстендилската МБАЛ, 3 смъртни случая, нито един излекуван от болните, няма Инфекциозно отделение /закрито преди 9 месеца/, 5 заразени лекари и двойно повече сестри и санитарки, две отделения под карантина...и пълна обществена манипулация на местният Феодал и велможите му."

    По места престъпните интереси на управляващите са превърнали здравните ни заведения в схеми за пране на пари ! Нищо повече или по - малко !

  94. 94 Профил на super6
    super6
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#84] от "Велков":

    Да има промяна. Новооткритите заразени за днес ще са 19+днешните дневни= ?. За вчера по таблицата са 13+5=18. На Мутафчийски сметките са 5+19=24.

  95. 95 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#65] от "uq":

    Как няма да излъчват нервност след като вероятно са непрекъснато ангажирани и едва ли имат време за почивка?
    Виж, вечно вкиснатият е спокоен, отпочинал и единствената му работа е да търси за какво да критикува. Превърна се от президент в лидер на извънпарламентарната опозиция. Дори БСП се държат по-отговорно в ситуацията.

  96. 96 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4255 Любопитно

    До коментар [#31] от "pitanka_3":

    " Какво имаш в предвид да завърши добре? След като карантината свърши страната ще е по зле от колкото след Ньоския договор. Да не мислиш ,че икономиката ще почне веднага да функционира. Фалитите на фирмите тепърва предстоят. Оцелелите ще са много по зле от умрелите, просто защото ще бъдат икономически роби за цял живот. Но на това Щаба няма да отговори."

    Има ли ситуация, в която хем да наложим карантина и да мислим за живота и здравето на хора на първо място, хем да продължим да развиваме икономиката и заводите и предприятията да работят на някакви обороти ? Ако не - избираме между едно от двете и плащаме цената ! Ти какво избираш ? Да работи икономиката ли ? А като започнат стотии мъртви да се извозват до гробищата на ден у нас, ти ли ще си отговорен за това ?

  97. 97 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#2] от "ivan92":

    Нито имаме достатъчно тестове, нито се правят масово. Отделно, че всички прибиращи се, трябваше да изкарат карантина поне две седмици изолирани.

  98. 98 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#96] от "samoedin":

    Предпочитам подхода на Швеция.

  99. 99 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    До [#90] от "uvtest":
    Виж графиките, а не кои какво е казал. И трите държави имаме двудневен спад на смъртност и регистрирани, също и Германия, въпреки нейното многократно увеличение на тестване.

  100. 100 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#95] от "ckn29372393":

    Абе не ми разправяй."зараза с нечувана ярост". "Да излезеш навън е безотговорно" . Това са думи на неуверен и паникьосан човек. Това не е поведение на уморен но уверен професионалист. Отворете си очите, той прави това, което и останалите държави и дудне в истерия "не се спазва" "ние още не сме тръгнали" "това е безотговорно"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK