
© Юлия Лазарова
Доказаните случаи на COVID-19 в България нараснаха до 549, а починалите - до 22 души, по данни от Националния оперативен щаб от днес следобед. Междувременно, парламентът обсъжда окончателно нови мерки, свързани с извънредното положение заради коронавируса.
"Дневник" следи събитията в реално време.
Предстои пускането на информационен уеб портал
Системата осигурява централизирано управление и съхранение на информация за всички диагностицирани и карантинирани лица и предоставя функционално обезпечение на всички компетентни институции, свързани с борбата с Covid-19, се казва в официалното съобщение на ведомството. Системата включва информационен уеб портал за граждани с актуална информация за епидемичната обстановка в страната; мобилно приложение, в което те да отразяват здравния си статус (подробности за приложението четете тук), ще може да се ползва от общопрактикуващите лекари, националния щаб, общините, лабораториите, НОИ, МВР и други институции.
Забранява се влизането в България на граждани на 9 държави от ЕС
железопътен и автомобилен транспорт.
Временно се забранява да влизат в България и хора, пристигащи от : Италия, Испания, Франция, Великобритания и Северна Ирландия, Германия, Нидерландия, Швейцария, Австрия, Белгия, Исландия, Лихтенщайн и Люксембург независимо от гражданството им.
Какво съдържа заповедта на министъра четете тук.
Фирмите са посочили, че искат да получат помощ за осигуряване на доходите на 7231 свои служители. Те са предимно микро и малки предприятия в секторите "Ресторантьорство", "Хотелиерство", "Преработваща промишленост" и др. Сред тях има ресторанти, питейни заведения и такива за бързо хранене, както и цехове за изработка на мебели.
Заповед регламентира работата на пазарите
На пазарите трябва да има минимум 2 м дистанция между продавачите и клиентите.
Какви са мерките за фермерските пазари, четете тук.
Потвърдените случаи са 549, а жертвите - 22
През деня са доказани още 8 нови случаи, като всички те са от София. В сравнение с неделя по същото време, броят на заразените се е увеличил с 18.
201 са пациентите, настанени в болници, 26 от които са в интензивни отделения и клиники. Заразените с коронавирус медици са общо 30. От всички заболели към момента 313 са мъже и 236. Средната възраст на хората с доказана коронавирусна инфекция е 47.7 години.
Нов случай на заразен на гара Илиянци
Подробности - тук
С над 50% по-малко пътници на летище "София" през март
Още по темата - тук
Акт от 5000 лв. за графити при извънредно положение

© Столичен инспекторат
Вандалският надпис.
Акт за установяване на административно нарушение е съставен на 19-годишен, който в неделя писал със спрей цинизми по една от страничните фасади на НДК, съобщиха от Столичния инспекторат. Младежът е заловен от служители на Общинска полиция, а актът е съставен от служители на инспектората. Предвидените глоби за нерегламентирано драскане и рисуване са от 100 до 5000 лв.
"С оглед циничния характер на деянието в условията на ситуация на въведено извънредно положение, ограничаващо безцелното движение на граждани на територията на СО, в случая Столичен инспекторат ще наложи максимално предвидената санкция от 5000 лв", се казва в съобщението. Тя няма да бъде намалена, въпреки че извършителят написал на акта: "Извинявам се за делата си". © Столичен инспекторат Авторът на графита се е извинил писмено.
Не знам дали като работоспособност или добавена стойност сме ги достигнали, но духовно очевидно сме дотам конвергирали, че вече да се сравняваме с водещите икономики в света

министър на финансите
Допълни, че за съжаление финансовите реалности не са точно такива. Повече четете тук.
Препоръка от МОН: Частните градини да не искат такси
Общините предупредиха за тежки проблеми в малките болници
"Сред най-често срещаните проблеми, за които алармират местните власти, е липсата на достатъчно обучени медицински специалисти, тъй като и в момента общинските болници работят с минимума от необходимия им персонал, голяма част от който попада в рисковата група – пенсионери", предупреждават от НСОРБ. Посочват и че не навсякъде има достатъчно апаратура и изискванията заради коронавируса не могат да бъдат покрити в пълна степен.
Всички от "Спешна помощ" в София ще минат бързи тестове, 7 са болни
© Велко Ангелов
От медиците с коронавирус всички са с леки оплаквания. Към момента не е известно откъде са се заразили, но в петък се е разбрало, че техен колега, завърнал се от чужбина, е с положителна проба. Последвали тестове на цялата смяна - общо 101 души, и в събота се оказало, че още шестима души са заразени.
На въпрос имат ли спешните медици достатъчно предпазни облекла, Гелев каза, че има 1200 еднократни гащеризони, още около 200 за многократна употреба, като са поръчани общо 1 000. По думите му за следващите 3-4 дена това е достатъчно, но в дългосрочен план не е. Повече по темата - тук.
.
ВАП се е самосезирала и е разпоредила на Окръжна прокуратура-Благоевград да разпореди на съответните структури на районната здравна каса, медицинския одит, Инспекцията по труда, финансовата инспекция и др. да извършат проверка. Ще бъдат изискани и становище и действия от страна на Общинския съвет и кмета на Гоце Делчев, както и от лекари и ръководство на болницата.
Щеше ми се да остана в полето на здравия разум, но уви нямам такъв шанс.

ДПС
С тези думи депутатът от ДПС остро критикува колегите си от БСП заради дадените от тях примери за мерките, които взимат правителствата в други държави като Румъния, Северна Македония, Гърция. Той посочи, че Румъния има възможност да девалвира валутата си, а освен това, ако поиска заем, може изобщо да не го получи или ще е при много високи лихви. Северна Македония пък още не била въвела правилно пазарната икономика. "Много неща искам да кажа, но няма да ме разберете", заключи той.
Миналата седмица след среща с Националния оперативен щаб Светият Синод реши богослуженията за Великден да бъдат изнесени извън храмовете, които ще останат отворени за миряните.
Отделно се готви и програма със сходни параметри в помощ на дейността на малките и средните предприятия - да взимат безлихвени заеми с гратисен период и изплащане в рамките на 3 или 5 г.
Повече по темата - тук.
От общината уверяват, че всеки ден се извършва дезинфекция на спирките на градския транспорт и на самите превозни средства, както и на контейнерите за битови отпадъци.
© Столична община
По-рано днес се разбра, че Джонсън, който на 27 март съобщи, че е заразен с коронавирус, е настанен в болница.
"Дневник" следи разпространението и ефектите от коронавируса по света на живо. Четете всичко важно по темата тук.
Социалното министерство отчитат, че в момента завърнали се от чужбина подлежат на домашна карантина и вероятно част от тях ще се регистрират на по-късен етап. Заради извънредното положение са удължени сроковете за регистрация в бюрата по труда.
Случващото се в пленарната зала следете на живо тук.
Междувременно депутати демонстрират модния си усет и при носенето на предпазни маски и ръкавици. На снимката: Нона Йотова, "БСП за България".
© Георги Кожухаров
Пострадалите болници ще получат 85% от очакваните приходи
Той посочи, че предстои да се приеме механизъм, който вече е съгласуван с Българския лекарски съюз. Според него лечебните заведения ще получат 85% от средномесечната си заработка при нормални периоди. Направена е преценка, че лимитирането на дейността, би трябвало да доведе и до елемент на спестяване от клиничните пътеки, защото не е извършвана медицинска дейност, обясни Горанов.
Повече - тук.
Той посочи и още една важна промяна, която ще помогне на бизнеса. "Това е отпушването на строителния сектор. До момента оборотът беше спрян, което означава, че строителите не могат да работят. Тази мярка също беше приета", уточни Иванов.
3 хиляди дневно без работа заради извънредното положение
По последни данни безработните в страната са 236 142 души. Над 45 хиляди души са се регистрирали като безработни от обявяването на извънредното положение на 13 март. Има градове с по-голям ръст на регистрациите като безработни, например Варна, но също и други областни градове.
"Молим правителството да ни разреши да продадем продукцията си. Това е нещо живо и не можем да го изхвърлим", каза Пламен Петров, собственик на оранжерия. Семейството му посочи, че производителите от цялата страна са в това положение и изтъкна, че не искат пари от държавата, а само разрешение да продадат продукцията, за която имат стотици обаждания на ден.
По-късно днес премиерът Борисов се е обадил на производителите и казал, че могат да продават на пазара, но при строг контрол, предаде Би Ти Ви.
През миналата седмица благодарение на доброволчески мобилни екипи общо 55 пловдивчани са получили топъл обяд и помощ за купуване на храна и лекарства. "Сред посетените бяха не само възрастни самотни хора, но и бедстващи семейства, както и хора под карантина", съобщи директорът на Областния съвет на Българския червен кръст в Пловдив Таня Георгиева.
Срив при полетите от и до България
Продадените карти за БДЖ пък са 4 пъти по-малко. Той уточни, че с наличния състав БДЖ ще осигури възможността да се пътува по Великден, като се спазва физическата дистанция.
Повече четете тук.
От днес започва да работи лабораторията в Плевен, след като вчера там са направени тестове на апаратурата. "Разкриването на лаборатории не е достатъчно за увеличаване на тестваните. Все пак трябва да имаме достатъчно тестове. Те не са някаква друга категория, което ей така се намира много лесно", каза Мутафчийски. В София в момента има 11 400 теста - във ВМА и в Националната референтна лаборатория.
На върпос за броя тествани за коронавирус хора, председателят на щаба каза, че са достигнати стойности около 2 200 души на милион население. До миналата седмица нивото е било около 1200 души на 1 млн. население. "Спрямо останалите държавни се намираме в средата", каза още той.
По думите му "още тази седмица ще имаме един или друг вариант, който ще влезе в действие". Андронов каза още, че мярката за облекчаване на плащанията по кредити, която трябва да бъде гласувана днес в парламента, се отнася само за банковите институции и техните дъщерни фирми, но не и за отделни фирми за бързи кредити.
Заразените вече са 541, починалите - 21
От заразените 210 души са в болници, 22-ма са в интензивни отделения. Общо 30 медицински работници са заразени с коронавирус, или 5.5% от всички. Седем медици от "Спешна помощ" са с установен коронавирус.
На въпрос за данните за заразените българи в чужбина Мутафчийски уточни, че единствената информация в щаба е от българските посланици и то най-вече в "горещите точки". Знае се за починал българин в Лондон. В Северна Италия по последна информация има 10-ина заразени българи.
Очаква се депутатите да намалят и глобата за разходки в паркове и събирания по площадки от сегашните 5 хил. лв. на 300 лева за първо нарушение и 1000 за следващо. Народните представители ще гласуват и замразяване на заплатите си и спиране на партийните субсидии за времето на изолация.
"Дневник" следи на живо дебатите и гласуването в пленарната зала. Всичко по темата - тук.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1158 НеутралноПърво, да подчертая - спазвам всички мерки за социална изолаця. Но не смятам, че отлагането на епидемията (доколкото я има) във времето ще спаси човешки живот. Дано бъркам...
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5758 НеутралноИнатът за мерките в защита на децата ще им изиграе много лоша шега.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Утре да не ми реват за прошка !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5758 НеутралноДо коментар [#1] от "eju47647781":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ето как ще го направят ! Ама друг път.
https://afera.bg/гледай-бойко-щото-такъв-не-ни-трябваш/
blondofil
Рейтинг: 3339 НеутралноПърво. Броят на тестовете се фиксира на 240 на ден.
Второ. Всеки депутат се тества всеки ден
Трето пожелаваме на електората весели Великденски празници, курбан байрями или квото там празнуват.
тракиец
Рейтинг: 305 РазстроеноКоронавирусът съм се отказал да го коментирал, но имитацията на политика-не!
O sancta simplicita!Все повече лъсва голия за*ник на българските политици и факта, че няма държава в нормалния смисъл на понятието! Нуждата от предефиниране на това, какво е държава вече е крещяща!
Whoops
Рейтинг: 601 НеутралноТака сме я изгладили тази крива че ще откараме до другата година.
Fred
Рейтинг: 1810 НеутралноБългария плътно следва италианският модел. А той е много полицейщина и пълна липса на медицина. Затова и епидемията при нас ще е жестока и безмилостна. Като италианската, а не примерно като немската.
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.Чакайте допълнителен анализ на смъртността при нас, излизам да пазарувам в разрешените ми 2 часа.
Соколов
Рейтинг: 123 Неутрално4%, ко викахте за БЦЖ?
Пазете се и стойте в къщи.
boevbisser
Рейтинг: 3292 НеутралноДо коментар [#8] от "Fred":
Не говори глупости, какъв италиански модел, какви пет лева.
А това е може би единственият случай, в който поне аз съм готов да се примиря с полицейщината, а такава има навсякъде в изобилие.
дерибеев
Рейтинг: 3019 НеутралноДо коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васВсички държави залагат на изолация . Къде изчезнаха сарс, ебола ... Както каза Борисов "като в американски филм"
hamiltonf
Рейтинг: 4307 НеутралноДобро начало на седмицата, дано така да продължи.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Хубав ден и се пазете!
truly
Рейтинг: 832 НеутралноАко може някой от мозъците да обясни защо бяха поставени тези ленти на входовете на парковете и защо глобявате хората, които разхождат кучето си, пък били те и минали зад въпросната лента? Да разбирам, че вече не може да минаваш през парка и за работа например, или магазина, и трябва да заобикаляш тези секретни зони?
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#11] от "дерибеев":
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.Не всички. Има поне една която не го прави - Швеция. Ще видим дали изолацията е била ефективна след края на епидемията. Старците се брят напролет...
Николай Георгиев
Рейтинг: 1114 НеутралноВ Швеция определено не се тества както наоколо. Може да се види по смъртните им случаи и оздравелите.
Наистина пилците ще ги броим на есен, но имам близки приятели там, жената работи като учителка в предучилищен клас. Даже й забраняват да носи маска, за да не плаши децата.
Твърди, че не е чувала наоколо да се тестват хора.
rincewind
Рейтинг: 642 НеутралноУникални тъпанари! Просто нямам друг коментар!
T.M.
Рейтинг: 613 ГневноАз пък да попитам защо само тия с кучета примерно следва да имат приоритет и да могат да си се разхождат навсякъде, а тези без да не могат?! Или важат правилата за всички или за никой, тва е, равни сме, с кучета, без кучета. Иначе съм напълно съгласен с твоя въпрос!
4ort
Рейтинг: 1195 НеутралноКой си ти, Бай Тотьо, че некой от теб да иска прошка???
gripen
Рейтинг: 930 НеутралноСъщо Беларус и Туркменистан. Добре е, че ще може да се направи съпоставка след месец-два-три как се е развила болестта при тях и при съседите им, но мисля, че за сега е по-добре да играем на сигурно, пък ако времето покаже, че там са прави да сменим политиката. За Европа: бяла, християнска и силна!
lil_alex
Рейтинг: 816 НеутралноХипотези: 1. изкарали сме го вече; 2. закачили сме по-малко опасен щам; 3. българинът си е темерут, всеки си живее в балонче и не си менкаме вируси в цялото общество; 4. ако не бяха завърналите се отвън, щеше да има още по-малко случаи; 5. лекарите успяват да овладеят нещата, преди да се стигне до болница, но не се говори много за това. Българинът си прави най-българското нещо - като понастине, си самоизписва антибиотик; 6. на запад ги държат на парацетамолче, докато станат много зле и после в болниците ги довършват; 7. нямаме старчески домове, където да пламнат нещата.
Та така, тия модели с експоненциалния растеж не работят винаги, имат спънки. Тук явно има достатъчно спънки.
Но все пак е дебилно да има градски транспорт,а парковете да са затворени.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tsvetko_51
Рейтинг: 1819 НеутралноНе съм съгласен с мерките, такива каквито са, но ги спазвам и не мога да се съря точно за тях на правителството, както има много други неща за които да ги упрекваме, по простата причина, че света е на тази вълна и с изключение на Швеция почти навсякъде действат по подобен начин.
Не съм вярвал, че ще дойде време да съм съгкасен с Андрей Райчев, но с вчерашното му участие и изказване по БНТ съм съгласен. За да не съм голословен, сравнете резултатите на Дания и Швеция, като отчетете, че разликата в населението е 2 пъти.
Лошото е, че дори да се опита в социално-икономически план нещо да промени правителството, няма как това да даде резултат, предвид че нашата икономика е отворена и ние няма къде да пласираме това, което бихме произвели..
Така че, ще си минем по общия ред, ами дано все пак края да настъпи по-скоро, според мен има някаква надежа в това отношение.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5758 НеутралноДо коментар [#18] от "4ort":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Този, който не ти дава покой на теб и те побърква ведно с другите милиционери и корумпета !!!
Сега вдена ли ?
4ort
Рейтинг: 1195 НеутралноДефинирай от случващото се в САЩ, Франция, Италия, Белгия, Австрия, Швейцария ....!
Big_Villager
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#15] от "Николай Георгиев":
7 хиляди заразени и 500 умрели в Швеция.
Население 10 милиона...
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#19] от "gripen":
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.Да подчертая, в пост #2 започнах с: "Първо, да подчертая - спазвам всички мерки за социална изолаця." И ще ги спазвам докато обществото го изисква... И други закони не ги одобрявам, но ги спазвм.
Дано изолацията е за добро. Изкрено са надявам, ча да!
lil_alex
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#25] от "Big_Villager":
Да, ама не се удвояват всеки ден, нали? И при тях нещата стигнаха плато горе-долу. По модела с удвояването вече трябваше да са до 30 хил. заразени и да пламнат наистина експоненциално.
Локална култура, лайфстайл, генетика, лична хигиена и обноски - не е като да е маловажно.
Big_Villager
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#27] от "lil_alex":
Отлично се справят виждам ...
001
Рейтинг: 709 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "Nil satis nisi optimum":
Нека гледаме Англия.
Даже може и друга теза да защитите.
Докато Борката две седмици повтаряше , че Англия няма да налага никакви мерки и да блокира държавата си , починалите дневно там бяха около стотина дневно.
От както въведаха мерките и в Англия за последните 5 дни средно починалите от вируса са се увеличили 6 Пъти, до средно над 600 на ДЕН.
Сега остава умните и красивите да направят заключение, че без мерки нещата са 6 пъти по-добре и починалите са 6 пъти по-малко дневно
Дон Кихот
Рейтинг: 2790 ВеселоНа графиката, която самият "Дневник" любезно ни представя, довчерашните потвърдени случаи са 531. Днешните, според същия "Дневник", са 541. Корифеите на най-най-медията в България вадят калемите и след два часа потене и четири трудоемки изчисления хвърлят бомбата, че отново потвърдените случаи са 19.
С което дават заявка да броят бюлетините на изборите...
uq
Рейтинг: 2083 Неутрално35->24->19...... Боцко...утре ако са 18 УЙде извънредното положение
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#30] от "Дон Кихот":
Графиката е шашава. Вчера сутринта бяха 522. После по някое време през деня станаха 531
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":
Това е въпросът за 1000000$. Лошото е, че когато става дума за човешки животи, не е добре да се работи със смятам и не смятам
truly
Рейтинг: 832 НеутралноДо коментар [#17] от "T.M.":
Съгласен съм. Глупаво да може за куче, а хората да не могат. Но след като е разрешено разхождането на животни, защо глобяват? Да забраняват за всички и да се знае. Но сега някакви ченгета, дали им малко повече власт, се изживяват като богове.
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#8] от "Fred":
Когато последното ти изречение е пълна и очевадна лъжа, някак всички почваме да си мислим, че всичко което пишеш е такова
Николай Георгиев
Рейтинг: 1114 НеутралноРеално не знаем дали се удвояват или не. Както писах по-горе, моите приятели твърдят, се тества както при нас - ако покажеш симптоми и ако отидеш на място.
Така че да се говори за плато е още рано - за цяла Европа.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#33] от "uq":
И за това се радвам, че решенията не ги взимам аз. Но имам право да имам мнение по въпроса. И да го изрзявам... Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
buggie
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#13] от "truly":
Не Ви ли заболяха ръцете да пишете едно и също?
Да обясня защо посещението в парковете създава риск:
Българина по навик плюе и храчи (не само в преносния смисъл). Та всички тези паркинари, планинари, баирбудали и други, като плъзнат по паркове, планини и баири и като наплюят и нахрачат всичко наоколо, и след това като минат от там неолибералните кучета без каишки, като прокопиевото, и след това като се обършат, отъркат и оцелуват със зоомилосърдните си стопани и любители, такава зараза ще настане, че Великденски епидемии ще изглеждат като малки семейно събирания.
Айде неко слагането на минуси под този коментар да започне сега...
scott
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#19] от "gripen":
прозореца за "общ имунитет" вече се затвори.
Край. Заложихме на изолация и срив в икономиката. Ако там са прави - ше им оцелеят бизнесите и структурите, ше дръпнат напред.
беше или-или. И както винаги, заложихме ва губещия кон.
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#19] от "gripen":
В Беларус заразените и умрелите ще са колко каже Лукашенко. Останалите ще са умрели от "извънболнична пневмония". В Рассия е така.
Fred
Рейтинг: 1810 НеутралноЩе го видиш след малко какъв е италианският модел и разликите с другите страни. Накратко, италианският модел залага ЕДИНСТВЕНО на бруталната изолация и напълно е изоставил медицината. В нормалните държави имат карантините но дават ПРЕДИМСТВО на медицината.
РАЗУМНИТЕ мерки не са полицейщина, хората ги спазват и не протестират: дистанция 2м, спиране масовите мероприятия и т.н.
Тъпа Полицейщина е да ти демонтират пейките в парка защото са "заразни" но да стоят по спирките, ако си разхождаш кучето парка да е безопасен но ако си правиш сам разходката да е опасен, да нареждаш задължителното носене на маски без да има такива в продажба и т.н..
А върхът на полицейщината е да снабдиш полицията с маски и тестове и да оставиш без тях медиците. Включително тези от Бърза помощ и личните лекари които имат директен контакт с заразените. За нещастните продавачки край които минават хиляди на ден да не говоря, за тях никой не се сеща. Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
dobri_i
Рейтинг: 433 НеутралноМного ми е интересно как от НОЩ определят, че пика ще е около Великден?
За последните 17 дни ново заразените са средно по 25 човека на ден, със няколко максимума (35,36,38,40) и няколко минимума (13,14,15,17):
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Bulgaria #3_April
Като безчувствен инженер, на мен графиката на ново заразените ми изглежда на плато.
А ако говорим като процент, то ново заразените намаляват чувствително - преди 17 дни увеличението беше около 12% на ден, сега е средно 5% на ден , с тенденция да намалява.
rw
Рейтинг: 356 НеутралноПрав си! И в Бг е така. Без карантина у нас заразени 0. С карантина - 541.
КАРАНТИНАТА Е ВИНОВНА!
Дон Кихот
Рейтинг: 2790 ВеселоДо коментар [#6] от "тракиец":
"Все повече лъсва голия за*ник на българските политици и факта, че няма държава в нормалния смисъл на понятието! Нуждата от предефиниране на това, какво е държава вече е крещяща!"
Ти да не си от учредителите на чалгаджи-партията "Няма такава държава", която след това стана "Няма такава партия"?
Нещичко бях чувал, но не знаех, че при нужда крещите...Изглежда, това ви отличава от умнокресливите, които крещят и без нужда...На тях им е достатъчно само да прочетат някъде "Винету" или да чуят за него.
boevbisser
Рейтинг: 3292 НеутралноДо коментар [#41] от "Fred":
За полицейщината си прав, само изпускаш факта, който всички знаем - българите не са дисциплинирани. Пусни ги на разходки по двама в парка - ще се препълни...
А за Италия - те действително наложиха полицейски мерки, след като поне месец се правеха, че нищо се не случва, и в резултат понесоха повече жертви. Засега ние не правим тази грешка, поне не в този мащаб, да се надяваме, че ще се разминем по-леко.
Fred
Рейтинг: 1810 НеутралноДо коментар [#30] от "Дон Кихот":
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.Нещата са прости: спазвайки рецептата "Жаба са вари на бавен огън" Главният Лъжец г-л Мутафчиъски ни сервира броят заразени на 3 порции:
1. Сутринта ни дава данните за вчерашният ден. Правеки уточнението, че част от тях още се обработват.
2. В 17:00 ч ни дава данните за деня. Правейки уточнението, че още доста от тях не са обработени. Наивниците обаче бурно се радват, гледайки че все пак по-малко от вчерашното нарастване. Без да се замислят, че пълните данни ще ги имат чак сутринта.
3. На следващият ден новата порция и бавничко завъртане вентила на горелката,жабата вече е свикнала с толкова заразени и умрели. .
Колко далеч са тези данни от истината не коментирам. Известна представа можете да придобиете от теста на депутатите: 3 заразени на 240 депутата, т.е. 1.25%. Или от теста на полицаите, там нещо шикалкавят, частични данни ала бала но се изпуснаха да кажат 3 заразени за 1060 теста. Т.е. минимум 0.28% вероятно доста повече. Приемаме средно 0.75% значи в момента заразени в България са 56,250 души. Сравнявайте с тези 522 които ни сервира Генерал ЛЪЖА.
lil_alex
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#38] от "buggie":
Може би трябва да монтираме нови табелки "не храчи". Или да се глобява за храчене и полицията да не се свени да спира и прибира отрепки и маргинали (не от фриленсърския вид). Има доста хора, които не храчат в парка.
Семейството ми спазва лична изолация, но НЕ се чувствам по-защитена от мерките и именно затова смятам, че личното пазене е най-важно.
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#37] от "Nil satis nisi optimum":
По никакъв начин не оспорвам правото ти на мнение и да го изразяваш, просто казвам, че наистина това е важният въпрос и той няма категоричен отговор поради което повечето държави са предприели в една или друга степен консервативния подход.
Fred
Рейтинг: 1810 НеутралноДа, в парка вече може да се разхождат само полицаите. Полезно е за здравето, не случайно при тях има само 3 заразени полицаи а при медиците са цели 30. Освен това така те ще могат да си допълнят месечният бюджет, предлагайки глобите за разходка с голям дискаунт.
За всичко е помислено, вие просто си стойте спокойно в тенджерата. Властта взема всички мерки огънят да нараства бавно. Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
boevbisser
Рейтинг: 3292 НеутралноДо коментар [#46] от "Fred":
Той сам каза, че вероятно ловят 2 на 11, по неговите думи директно можем да сметнем, че поне 3 000 заразени има. И като сложим и това, че могат да правят и повече тестове - може би още толкова. Чак пък 50 000....
Ако станат 50 хил., направо да ходим да си пишем завещанието.
SS
Рейтинг: 3094 ЛюбопитноНe издържaмe ли 2000 души в нaциoнaлния cтaтиcтичecки инcтитут? Зaщo e нeoбхoдимo шeфът нa нaй-гoлямaтa бoлницa дa брoи кoлкo души умирaт нa дeн oт рaзлични зaбoлявaния???
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#38] от "buggie":
Някой май прави изводи за българите на база собственото си поведение. Аз не съм видял някой да плюе и да храчи в парка, явно не съм те срещал там
001
Рейтинг: 709 НеутралноАко погледнем най пострадалите страни в ЕС.
Това са Испания и Италия.
Там закъсняха с мерките и въпреки , че въведоха много по-строги мерки от България им трябваше около 20 дни за да стигнат платото и още десетина дни за да започне видимо да спада броя на починали и новозаразени.
Тоест ако се водим от това, че при нас мерките не са толкова строги и всеки може да ходи из града. Даже работят и много други които не са аптеки и хранителни.
Всички магазини които не са в молове , реално никой не им е забранил да работят, даже и фризьорските салони.
С тези мерки които бяха много навремени , аз смятам, че България няма да достигне до повече от 50 заразени дневно и повече от 5 починали дневно.
Тоест при нас нещата дори ще затихват и към края на този месец, придвиждам да не сме стигнали и 100 починали и 1500 официално потвърдени заразени, които се равняват на около 5 хиляди, защото беше казано, че ние откриваме около 2 случая, на 11 реални.
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#51] от "SS":
Кой е шефът на най-голямата болница и какво брои?
Един плешив генерал излиза всеки ден В УНИФОРМА да съобщава едни числа, ако него имаш предвид, то отговорът е прост - излиза за да се пъчи в униформа по телевизията, всички да го видят колко е страшен умен и важен и за да нагнетява напрежение, страх и паника в населението. Така работи пропагандната и репресивната машина на всяка власт
lil_alex
Рейтинг: 816 НеутралноПак ще припомня, че по сегашната ситуация друга голяма простотия е "стойте у дома, докато усетите задух". Не знам защо се разпространява митът, че за вирусна пневмония нищо не може да направиш отрано, трябва да чакаш да видиш как се развива. А то може, и колкото по-отрано, толкова по-добре. Да седиш у дома с дни на парацетамолче е ужас, да не кажа некомпетентно лечение.
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#50] от "boevbisser":
И що? Очевидно тия 50 000 го карат и изкарват без симптоми. Ако е така, даже е добре значи стадния имунитет семслучва
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1158 ВеселоДо коментар [#48] от "uq":
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.Пак стигнахме там, откъдето започнахме. Спазвам мерките и ще ги спазвам, докато обществото ги изисква. Но ще си запазя правото са смятам, че има и друг начин. Не решавам аз и се подчинявам на решенията, защото обикновено нещо по средата е по-лошо от двете крайни решения...
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#57] от "Nil satis nisi optimum":
Ма нищо не съм започвал бе човек :) не споря с теб изобщо :)
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#58] от "uq":
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.Моля за извинение...
Voiko
Рейтинг: 1765 НеутралноДо коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":
Отлагането няма да спаси човешки живот. Разковничето е да се пресече заразата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ciaran
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#25] от "Big_Villager":
Ако в България имаше пропорционално толкова заразени и починали, то тука всичките, които критикуват правителството за мерките, щяха да рИвЪт, че нищо не се прави и се провежда геноцид срещу българите.
ь
Рейтинг: 1174 НеутралноВсеки ден у нас умират поради различни причини, примерно като старост, боледуване, злополуки около 300 човека. В момента достъпа на населението до лекарски услуги за лечение на други болести е силно ограничен. Интересно колко ли са починалите поради тази причина? Не знам кое е по- правилно да се употребява "вече" или "само" 21.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!baba_zozolana
Рейтинг: 1145 НеутралноДо коментар [#55] от "lil_alex":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Абсолютно вярно.
"Наричат ги корона таксита: медици, облечени в защитно облекло, обикалят по празните улици на Хайделберг, Германия, за да проверяват пациенти, които са у дома и от 5-6 дни са болни от коронавирус. Те правят кръвни тестове, търсейки признаци, че пациентът ще започне рязко да се влошава. Може да предложат хоспитализация дори на пациент, който има само леки симптоми; шансовете за оцеляване от такова влошаване са много по-големи, когато пациентът е в болница, когато то започне...
... Причината, поради която в Германия имаме толкова малко смъртни случаи в момента в сравнение с броя на заразените, може да се обясни до голяма степен с факта, че поставяме изключително голям брой лабораторни диагнози", заяви д-р Кристиан Дростен, главен вирусолог в Charité, чийто екип разработи първия тест."
Немско изключение? Защо смъртността от коронавирус в страната е ниска?
https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/a-german-exception-why-the-countrys-coronavirus-death-rate-is-low/articleshow/74989886.cms
Jordan J
Рейтинг: 673 НеутралноПаркове и градинки трябва да бъдат отворени. Затварянето им е огромна глупост. Необходимостта от движение и свеж въздух е безусловна!
Съвсем друг е въпроса за дистанция и избягване на струпване от повече от 2-3 души, което е безспорно правилно и належащо.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1867 НеутралноВсе повече места показват очевидно измиране освен официалните данни. Еквадор, Хондурас, Индонезия, Филипините и други. Просто няма никакво значение от коментари като виждаш труповете.
Котаракът в чизми
Рейтинг: 76 НеутралноДо коментар [#16] от "rincewind":
Законите са като наденичките. По-добре да не виждаш как се правят. /Ото фон Бисмарк/Хем тъпанари, хем хитри! При 21 починали за три седмици, те ще държат извънредното положение още 40 дни и ще си разиграват коня, както на тях им е удобно. Четвъти ден броят на заболелите е около 20 + - човека, обаче фуражката ни обяснява, че сме далеч от платото и драмата тепърва предстои.
ban
Рейтинг: 728 ВеселоДо коментар [#63] от "ь":
А, а сакън, за времето на епидемията, са починали 21 човека само, и то всичките само и единствено от вируса! Баце е говорил с началника, и оня му е казал, че ще ни пощади, ако извънредното положение продължи до 2021!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Martin Dimitrov
Рейтинг: 8 Неутралноидва втора вълна балъции
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Fred
Рейтинг: 1810 НеутралноДо коментар [#20] от "lil_alex":
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.Защо си изпуснал най-елементарната хипотеза, ЛЪЖАТ НИ?
Или си млад и не си чувал за Чернобил? Как бодро марширувахме пред мавзолея и рупахме щастливи радиоактивните марули. Тогава за правоимащите имаше чисти храни от чужбина, сега пак за тях има тестове и маски, за нас няма... доста общи неща виждам.
Да го гледат филмчето Главният Лъжец Мутафчийски и Боко Тиквата, явно не са взели поуки. Разликата е само, че сега няма да се чакат цели 15 години.
https://btvnovinite.bg/predavania/120-minuti/posledstvijata-ot-chernobil-teparva-predstojat.html
realguru
Рейтинг: 2749 НеутралноСъс и без извънредно положение икономиката отива на кино.
Бил Гейтс в едно интервю по темата преди седмица каза нещо от сорта на "Не може да кажеш на хората да продължават живота си по стария начин и да игнорират планината от трупове в ъгъла".
Представете си със или без извънредно положение дали щеше да има някакъв бизнес сега в Испания или Франция. Или па в Ню Йорк.
Имам познати в Ню Йорк които преди са си поръчвали храна, щото ги било страх да излизат. Сега вече не работят тези дето доставят - страх ги е да не се заразят.
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#60] от "Voiko":
Не може да се пресече с карантина, това мнение все повече надделява
realguru
Рейтинг: 2749 НеутралноА без карантина хем умират хора, хем икономиката отива на кино.
В момента в цяла Западна Европа имаш сериозни мерки. В Южна Европа са по-стриктни и от нашите. Само че тези мерки са въведени след дъжд качулка. И икономиката работи ли им?
Voiko
Рейтинг: 1765 НеутралноИкономическото отражение на епидемията е много силно, при това повсеместно. Години ще са необходими за излизане от кризата и то при положение, че до 2-3 месеца пандемията бъде ликвидирана.
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#78] от "Voiko":
Какво е "излизане от кризата"?
uq
Рейтинг: 2083 НеутралноДо коментар [#77] от "realguru":
Не ти схванах тезата ама карай
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Максимилиан Живков Богомилов
Рейтинг: 8 ЛюбопитноВъпреки простотията във властта, България се справя добре, ЗАЩОТО при нас както се вижда на графиката заболелите нарастват в аритметична прогресия, а целта на взетите мерки е да не се стигне до геометрична прогресия. Искам да кажа че в противен случай болните щяха да се умножават с всеки ден, а сега просто се увеличават с еднакво количество. Хубавото на това е чр здравната система не се претоварва и наистина болните хора все още могат да се възползват от калпавата ни система на здравеопазване.
Максимилиан Живков Богомилов
Рейтинг: 8 ЛюбопитноВъпреки простотията във властта, България се справя добре, ЗАЩОТО при нас както се вижда на графиката заболелите нарастват в аритметична прогресия, а целта на взетите мерки е да не се стигне до геометрична прогресия. Искам да кажа че в противен случай болните щяха да се умножават с всеки ден, а сега просто се увеличават с еднакво количество. Хубавото на това е чр здравната система не се претоварва и наистина болните хора все още могат да се възползват от калпавата ни система на здравеопазване.
realguru
Рейтинг: 2749 НеутралноКато гледаш как покрай теб умират хора, как има полеви болници както има в Ню Йорк сега - според теб ще се чувстваш ли сигурен да ходиш на работа, да ходиш по барове и да си живееш живота както преди?
Или ще гледаш да оцелееш физически преди това.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
lil_alex
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#74] от "Fred":
Бях малка, но имам реален спомен от Чернобил. Още от ранна възраст научих разликата между официалния наратив и това, което знаят знаещите. Имах медицински лица в семейството и не сме рупали марули.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
nniikkii
Рейтинг: 601 НеутралноЕ, да де, ама не е е ,,заради извънредното положение", а е заради вирусът, които вършее на планетарно ниво.
С отмяната на извънредното положение, не може да се отмени вирусът, уви! Нито у нас, нито в Италия, нито в Испания, нито във Франция, нито в САЩ...
Dark
Рейтинг: 1885 НеутралноЗащо никой не задава въпроса защо се тества толкова малко? Ние сме на последните места, по 81 теста на милион човека?! Или викате - не се тестваме, да не се хващаме?
almladenov
Рейтинг: 8 НеутралноПаркове и градинки да са достъпни за движение, но само за движение, без право на сядане. Махнете пейките, лафките и капанчетата. А забраната да се ходи нс витоша е най- голямата глупост. Много лесно се спазва дистанция в планината. Защо има забрана? Защото някой щял да седне да пие бира на Витоша? Защо не забраните градския транспорт?
bacillus
Рейтинг: 71 НеутралноЗащото не са закупили тестове, а вече е късно и невъзможно да се купят нови.
samoedin
Рейтинг: 3853 НеутралноТолкова е тягостно да виждаш стотици безработни пред бюрото по труда на опашката от сутринта, та чак до вчерта ! Подаване на молбите за регистрация може да става и по пощата, само да припомня !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
nniikkii
Рейтинг: 601 НеутралноДо коментар [#90] от "almladenov":
Каква е връзката с градския транспорт и неудържимия порив да се качиш на Витоша?! Ами, да се спрят автобусите и да се затворят магазините, по-добре ли ще е или пак ще си недоволен?!?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
mitko11
Рейтинг: 1831 ВеселоДо коментар [#17] от "T.M.":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Вземи си едно плюшено куче и си го разхождай. В закона не пише какво трябва да е кучето...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
mmv46588562
Рейтинг: 22 НеутралноVoiko, големият въпрос е дали вирусна епидемия може да бъде пресечена? Вирусолозите считат, че не може. Крайните й последици, като брой заразени, могат само да бъдат отложени във връмето. Вирусните епидемии са форсмажор, те не зависят от нашата воля, а просто се случват. В случая единствено забавяме процеса на разпространение, но последиците рано или късно настъпват. Това поставя въпроса до кога ще издържим в този режим и дали ограниченията, наложени ни сега, няма да предизвикат пикова вълна след отпадането им.
А що се отнася до разходките, считам, че да забраниш на хората да са на слънце и въздух, е крайно малоумна противовирусна мярка. Струпванията е по-лесно да бъдат контролирани в парка, отколкото по домовете, където нещата са оставени на нашата собстена съвест.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.