Инфекционист: "Чукът и танцът" са реакцията срещу коронавируса

Инфекционист: "Чукът и танцът" са реакцията срещу коронавируса

Виж видеото
Главният архитект на София: Бюджет има, трябват терени за детски градини

Главният архитект на София: Бюджет има, трябват терени за детски градини

Виж видеото
"Алтернативата" по TV1 (30.05.2020 г.)

"Алтернативата" по TV1 (30.05.2020 г.)

Виж видеото
Емил Димитров: Вината за премълчаното замърсяване на Варненското езеро е на общината

Емил Димитров: Вината за премълчаното замърсяване на Варненското езеро е на общината

Виж видеото
Проф. Коста Костов: Надделя паниката отвън и "педалът беше натиснат повече"

Проф. Коста Костов: Надделя паниката отвън и "педалът беше натиснат повече"

Виж видеото

Елена Шемтова създава галерия Zелена през 2012 г.. Завършила е текстил в Националната художествена академия, но се занимава с изкуство в различни направления и форми. Преминава през разнообразни периоди. Занимава се с живопис, рисувано стъкло, бижута и аксесоари от разнородни материали, илюстрации и др.


След въвеждането на извънредното положение на 13 март, за да помогне да се ограничи разпространението на новия коронавирус, галерията не работи и приходите на Елена рязко са намалели.


В момента тя се опитва да премести галерията на друго място и казва, че ще се възползва от времето от оставащото извънредно положение, за да подреди новата галерия и доразвие своя онлайн магазин, и ще започне всичко от начало. Вярва, че колкото и дълго да продължи това положение, в един момент човек ще има нужда да си купи нещо ново - бижу, картина, керамика за себе си или за дома си. Хората имат нужда и да се обградят с хубави неща, убедена е Елена.


В галерията Как се прави бижу от полишринк (специална пластмаса, която се свива при нагряване), може да се запознаете с работата на Елена Шемтова.


Гледайте във видеото какво разказва за работата на творците в тази ситуация.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 199 Неутрално

    Щото ние мислехме, че няма...

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Велика мислА. Ще си я татуирам на челото !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Тази е е бати пророка.

  4. 4 Профил на buggie
    buggie
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Много бързат журналистите да пишат и вече не си проверяват написаното! Напоследък доста правописни, стилистични и логически грешки се срещат, както и пълни глупости почнаха да пишат.

    Например, от статията:
    "Завършила е текстил в Националната художествена галерия".

    Ко? От кога може да се учи или следва в галерии?

  5. 5 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Вярно. След епидемията. Не сега.

    Абе, не съвсем вярно. Бялото злато и диамантите винаги ще имат пазар, ама цветните стъкълца...не знам кога, някой вече ще е достатъчно глупав, за да даде 500 лева за камъни Сваровски.

  6. 6 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Остава и да уточним, дали красивите неща са в нейната галерия ...

  7. 7 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    "Остава и да уточним, дали красивите неща са в нейната галерия ...""

    Уточнявай на други места. Никой не те кара дори и да стъпиш в нейната галерия.
    Жената разсъждава много трезво за разлика от много други.

  8. 8 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    Дали ще купуват красиви неща?Да желание сигурно ще има,но действителноста ще ги кара да са много по прагматични!Въпреки всичко,успех за госпожата!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  9. 9 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":"Остава и да уточним, дали красивите неща са в нейната галерия ...""Уточнявай на други места. Никой не те кара дори и да стъпиш в нейната галерия.Жената разсъждава много трезво за разлика от много други.
    —цитат от коментар 7 на gmbh


    Кое те кара да си мислиш, че можеш да ми се караш и да ми нареждаш!?

    Голям си естет, няма що!

  10. 10 Профил на Ди Съ Измий
    Ди Съ Измий
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Много бързат журналистите да пишат и вече не си проверяват написаното! Напоследък доста правописни, стилистични и логически грешки се срещат, както и пълни глупости почнаха да пишат. Например, от статията:"Завършила е текстил в Националната художествена галерия".Ко? От кога може да се учи или следва в галерии?
    —цитат от коментар 4 на buggie


    Преди да отоговря на въпроса ви, само да кажа, че се пише "откога", а във видеото очевидно са имали предвид "академия".

  11. 11 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    До коментар [#9] от "Тангра":

    "Кое те кара да си мислиш, че можеш да ми се караш и да ми нареждаш!?"

    Много нежна чувствителност.
    Явно заради краткост и пестеливост от моя страна съм бил разбран погрешно.

  12. 12 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#9] от "Тангра":"Кое те кара да си мислиш, че можеш да ми се караш и да ми нареждаш!?"Много нежна чувствителност.Явно заради краткост и пестеливост от моя страна съм бил разбран погрешно.
    —цитат от коментар 11 на gmbh


    Забележи, че аз нито на теб, нито на госпожата нареждам къде да ходи и какво да прави!
    Продавачите на мъниста, обикновено отварят сергии, върху щайги в парка.
    Но аз не я пращам там!
    Нито тебе те пращам някъде, а би трябвало!

    Не опира до чувствителност, а до елементарни принципи!

  13. 13 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Тя е съвсем права - хората обичат и искат да са обградени с естетични неща, с красота. Но трябва да са спокойни, за да помислят и за това. Поради тази причина бизнес като нейния процъфтява във време на икономическа конюнктура и е една от първите жертви на по-сериозна криза.


    До коментар [#5] от "klecho":

    И да, и не. Благородните материали реално имат ограничен пазар, също зависим от конюнктура и в историята много пъти се е оказало, че "златото не се яде"- т.е. имаш достатъчно предмети на лукса или суровини за тях, но няма търсене и всъщност печеливши се оказват далече по-обикновени стоки.
    Гледах "бижутата" на Салвадор Дали в театъра-музей във Фихуерес - на север от Барселона. Фантастични са. Но най-високо ценените произведения на изкуството обикновено не са от благородни материали, а са да кажем платна или дъски с боя по тях.

    E PLVRIBVS VNVM
  14. 14 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    До коментар [#12] от "Тангра":

    "Не опира до чувствителност, а до елементарни принципи!"

    Елементарен принцип отнасящ се и до мен. Търся нещо, не го намирам на едно място, естествено отивам да го търся на друго и ако все още ми трябва го купувам.
    От видяното става въпрос за декоративни работи предназначени за интериор.
    Претенциозното "красиви неща" е меко казано неуместно и неподходящо използвано.
    В изкуството има много стойностни неща макар и на пръв поглед да не са красиви за много от гледащите ги.

  15. 15 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#13] от "PavelCZ":

    Съзнателно не дадох пример със злато, а с бяло злато и диаманти.
    Защото те нямат инвестиционно приложение. Иначе е очевидно, че за диверсификация на портфейла се ползват кюлчета,че накитите не са ядат, и че в общия случай, съставляват много лоша инвестиция.
    От друга страна, в Индия никога няма да се уморат да се кичат с метали, манталитет.
    И въпреки феминизма, диамантът продължава да е един от най-добрите приятели на една жена, и доказан способ, жената да бъде превърната в дива газела или покорна кошута, по желание.
    Така че, този пазар никога няма да застине напълно, което в случая беше и моята теза.

    Темата за предполагаемата и действителна цена на обектите на изкуството е безкрайна. И това не е случайно, в света има твърде много заинтересовани, критериите да са разтегливи. Меко казано. Спекула на квадрат.
    Не е тайна, че в средновековна Европа, един от любимите похвати из кралските дворове е бил, да си отгледат придворен художник, брутално да го пропият и продрусат, след това да приберат всичките му платна за едното пиене и дрога, а след преждевременната му кончина, да го обявят за гений и тайно да разпродадат картините му срещу десетократна печалба.

  16. 16 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#13] от "PavelCZ":

    Ако ви допада Дали, препоръчвам музея "Рейна София", в Мадрид.

    Невероятна колекция, срещу символичен вход от няколко евро.

    Като бонус, прочутата "Грешника" на Пикасо.

    П.С. Едно от малкото неща, за което каталунците действително са прави, че мадридчани ги ощетяват. Няма разумна причина, творчеството на каталунеца Дали да е в Мадрид.

  17. 17 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#15] от "klecho":

    Клечо, дай пример, ако си в настроение. Благодаря.

  18. 18 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#15] от "klecho":

    Пардон, забравих да цитирам за какво да дадеш пример:

    "Не е тайна, че в средновековна Европа, един от любимите похвати из кралските дворове е бил, да си отгледат придворен художник, брутално да го пропият и продрусат, след това да приберат всичките му платна за едното пиене и дрога, а след преждевременната му кончина, да го обявят за гений и тайно да разпродадат картините му срещу десетократна печалба."

  19. 19 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#18] от "bryghtlyght":

    Ами, от доказаните, Ханс Холбайн, Дюрер, Ван Дайк, Ван Ейк, Ван Гог, Ван Ло, Грюневалд, Доси.

    Предполгаеми, много повече: Тициан, Рафаел, Караваджо, Джорджоне...

  20. 20 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Веднага след като бъдат изхвърлени от жилищата си поради неплащане на наем/ипотека хората ще се втурнат да купуват красиви неща.

  21. 21 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    Аз разбира се не съм специалист, но ми се струва, че младите и красиви жени същи ще се харчат добре и след кризата. Лично мое мнение, без да съм завършил художествената галерия.

  22. 22 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 831 Разстроено

    Успех на момичето!
    За Горанов, тя е от маргиналите....

  23. 23 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#19] от "klecho":

    Клечо, това, което казваш, е много интересно. Как ще го докажеш, обаче? Историческите извори често са суспектни, защото как да изключим завист от страна на бездарни писачи, а и всякакви други манипулации? Тънкостта е да ги хванеш red handed, което е невъзможно в случаите с вече отишли си художници и робовладелските им меценати, не че и ако бяха живи можеше да ги изловиш току-така. Така и аз не мога да докажа догадката, макар участниците в нея да са все още сред нас, която ме обзе, когато преди години на един концерт на Ролинг Стоунс тук в Кънетикът съзрях паркираните им тирове, чийто брой някак надхвърляше нуждата от тир да им пренесе фамозната сценичка, което ме наведе на едни мисли за наркокартели и какво ли не. Да не говорим, че една CBS или SONY, теоретично, наистина имат интерес от зависими кукли, за да ги разкарват като панаирджийски мечки по света, та да им припечелват, там, каквото им припечелват.

    Наистина, наркоманската същност на подобни суперзвезди е доказана отвъд всяко съмнение, но дали наистина това е направедно нарочно, за да ги превърне автоматично в conduits на наркокартелите, ползващи световната им великост, ерго, недосегаемост, това е в сферата на догадките -- "обосновано предположение", цитирайки знаем кого, но все пак догадка. Както е в сферата на догадките, че зли компании са ги наркотизирали нарочно, за да ги ползват като послушни панаирджийски номера, за да захлебят некой и друг долар … пардон, милион. От друга страма, се пак, не мое толкова наркотик да се излее, без да има сигурни канали. Едно, че правителствата са in on it, но трябват и шерпи за физическия пренос. Така е и във всяка друга област на тъмното, като почнеш от паричното препиране, минеш през тайно организираната проституция и стигнеш до най-високите етажи на корупцията, дето, даже ачик, докато си вице-президент пращаш сина си в Украйна, и той малко за замези с някой и друг милион. Нема а го остаиме да умира от глад, я.

  24. 24 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1943 Весело

    До коментар [#16] от "klecho":

    За сега Реина София, както и каквато и да галерия по света, ще я видя най-много на снимка (на филм, по интернет). Чешките галерии - отвън, че поне мога да стигна до каква да е точка в Чехия, но не мога да припаря извън. Ако много се напъна, може и до България да стигна, под предлог, че съм и български гражданин и "си идвам у дома", но май в България ще ме сложат под карантина. Че може и да се върна до Чехия под предлог, че като гражданин, си "идвам у дома"- тук карантината ми е в кърпа вързана. Но май и на българските галерии най-много фасадите да видя.
    Дай Боже да се укроти вирусът (ясно е вече, че няма да изчезне), та пак да тръгна да пътувам.

    E PLVRIBVS VNVM
  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Даже и преди края на епидемията много хора ще желаят да купят Красиви Неща. Красиви хляб, мляко, красиво пиле, красива ябълка. Ама няма да има с какво да ги купят тези красоти.

  26. 26 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Ще искат, ама ще имат ли пари е въпросът.
    Те и досега хем искаха, хем пари имаха, хем не се утрепаха да купуват изкуство, а в кризата баш ще им е до галериите.
    Но успех де, дано е права госпожицата.

  27. 27 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    Те ако бяха в нейната галерия красивите неща, тази галерия щеше да е световноизвестна и дори вирусът нямаше да намали продажбите ѝ. Повече от ясно е, че в тази галерия е пълно с "неща", но нищо повече.

  28. 28 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    Те ако бяха в нейната галерия красивите неща, тази галерия щеше да е световноизвестна и дори вирусът нямаше да намали продажбите ѝ. Повече от ясно е, че в тази галерия е пълно с "неща", но нищо повече.

  29. 29 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#23] от "bryghtlyght":

    :)

    С музиката е по-специфично. Като дадеш 100 евро за концерт на Металика, няма как да се скрие стойността на сделката. Докато, в изобразителното изкуство нещата са на кантар.

    Понякога, аукционите сами не могат да предвидят дори порядъка, за който ще се изтъргува една картина на Пикасо.
    ОК, Пикасо е гений, ама и Миро е такъв- сходен период, сходен стил, защо Пикасо да е 100 пъти по-скъп, кой го определя? Някои веднага ще кажат, пазара. Ами то хубаво, ама доколко не се влияе на този пазар? Например, ако си продам картината за 100 милиона, дето съм я купил за 40, това са автоматично 60 милиона печалба. Ако тайно го продам на свързана компания, тя пак ще си е моя, но като си платя данъците върху 60-те милиона, ще съм изпрал примерно едни 30 милиона (да кажем, от наркотици).

    Така че, ако се върнем на твоето предположение, според мен, по-скоро създават предпоставките, за намирането на нови потребители. Не би ме учудило и да има нещо повече (безкрайно ме съмнава, че частните самолети, яхти и пр. минават митническа проверка), но всъщност трафикът на наркотици е по-лесен, отколкото се опитват да го представят. Не че не се ползват мулета и т.н., но истината е, че вероятността контейнер, по документи превозващ дрехи, да бъде спрян за проверка на пристанище е нулева. Ще го проверат единствено, ако е подадена някаква информация към митницата. С един контейнер лесно се превозват 20 тона дрога. Дори да се случи невъзможното и контейнерът все пак да бъде задържан, при техните маржове, това наистина е без значение (кило кокаин в Боливия струва 1000 евро, в Испания 100,000 евро).

  30. 30 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#29] от "klecho":

    В подкрепа, това май съм го споменавал преди време тук, но да ти го кажа и на теб. Преди години приятел ме помоли да се свържа тука със Содъбийз и Кристийз и да занеса там пет цигулки за оценка. Едната беше Амати, между другото. Речено-сторено. Обаждам се аз и Сотъбийз ми определя среща с техен експерт, професор по инструментознание в Йейл. И, си ме представѝ как накачулен с пет цигулки прекосявам Манхатъня и право у Содъби-то.

    Там ме чака професорът и аз с нетърпение му показвам първата цигулка. Ми, това е германска фабрична цигулка. Можеш да вземеш петдесетина долара за нея, а беше хубава цигулка иначе, звучна, с богат тембър. Добре. Подавам му втората цигулка. Попогледна я той и казва, е, за тая осемдесет-деведесет долара не ти мърдат. Чакам аз, обаче, както се досещаш, да дойде време за аматито. Е, дойде, и той го поразгледа малко по-така и отсече. За тази хилядарката може и да ти се усмихне. Ма, чакай, викам, аз очаквах милиона да падне. Но, нямало да падне милиона, защото и тя била нещо си серийна и не знам си що си, Добре, казвам в отчаянието си, дай да посвиря на нея.

    Аз съм цигулар и, ако не ме беше завлякла науката, днес щях да съм музикант. То, и днес мога да си изкарвам хляба с тая цигулка, ако толкова вземе, че се наложи. Та, казвам аз, дай да посвиря, може пък да си промениш мнението. Че, като ми подскочи оня ми ти човек, не, в никакъв случай. Що, казвам, цигулката не е ли направена да се свири на нея? Не, вика, не е. Ти, казва, виждал ли си оригинален Страдивариус? Ми, то струните му са направени от котешки черва, та лъкът и да го мажеш с колофона, почти не извлича звук. Ако отидеш там в ъгъла хич даже няма и да я чуеш. После, видял ли си ѝ грифа? Ми, то, понеже тогава хората са имали малки ръце, грифът е къс, няма да можеш да свириш на него. Е, добре, де, как тогава свирят по разни сцени със Страдивариуси по над барем пет милиона? Всичкото това било преправено и удължено. Ако отидеш в Метрополитън Мюъзиъм, там в залата с музикалните инструменти, можеш да видиш по-отблизо нещата. То, оттогава, колчем отида в Мет-а, не пропускам музикалната зала, да ги поизуча по-отблизо тези пусти неща. Винаги избягвам грипния сезон, обаче. Всяка година го изчаквам самосиндикално да отмине, хич и не давам пет пари за генералски заповеди, и тогава отивам в МетМюъзиъм, за естетическо зареждане.

    Озадачих се обаче аз. Е, добре, какво му е специалното на Страдивариуса тогава? Лакът, може би? Не, нищо подобно. Лютиерите в Кремона са купували лака от едни и същи аптекари. Добре, де, какво тогава? Ми, глей ся, работата е проста. Ние си се познаваме по света няколкото експерти и когато трябва да оценим една цигулка, се събираме и започваме да я разглеждаме. Това, кое ние, с нашето набито експертно око преценяваме, са фините и елегантни пропорции на цигулката. Ние я разглеждаме така, както един мъж, ценител на жените, би разглеждал едно женско тяло като еманация на чистата естетика. Ето тук, например, трябвало да имало не знам какъв си овал, там трябвало да има не знам каква си извивка и изпъкналост и изобщо от скъпата цигулка лъхала някаква специална пропорционалност, какват само гениалният лютиер можел да докара и, която специална пропорционалност могло да бъде оценена единствено от няколкото световни експерти по цигулкова пропоционалност. Добре, де, има ли обективен измерител, нещо там, да вземем шублера, начи, да измерим и да го съпоставим с друго? Няма такова нещо. Всичко се прави на око и се разчита на изтънчената експертност на оценителя, който не намира мястото си сред нас току-така. В резутат на този на вид леко занимателен, но всъщност тежък и изнурително специализиран труд, решаваме каква ще е цената на цигулката, издаваме ѝ сертификат и цигулката поема по пътя на успеха и славата, както и на трезорите и специалната охрана. Схващаш drift-a. мисля. След което си събрах партакешите и се прибрах в къщи с празни ръце; откъм печалба, разбира се, защото трябваше да върна цигулките в изходното им положение. Цигулките после отидоха в ръцете на децата и внуците на приятеля ми като семеен спомен и така приключи цялата тази работа.

  31. 31 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#30] от "bryghtlyght":

    Голям майтап, благодаря за коментара.

    Значи, в общия случай, ако завършиш "История на искуството", реализацията ти ще клони към нула. Но ако след завършването специализираш оценка на музикални инструменти и...познаваш нужните хора, за да бъдеш признат за изтънчен експерт, успехът ти е гарантиран!

  32. 32 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#31] от "klecho":

    В ютюба нали, като го отвориш, те заливат с непоискани филмчета под рубриката Recommended, гледай какво филмче ми пратили, моля ти се, днес:

    https://www.youtube.com/watch?v=E21NATEP9QI

    Тея у ютюба са направо медиуми. Как са разбрали, че за това си говорим в любимия форум? Да нямат тайни агенти в редакцията на Дневник? Гугълджийските ютюбци обикновено ти пращат нещо, свързано с предишни твои търсения, като са си внушили, че така ти правят голяма услуга. Това, че е досадно няма спор, но аз не съм и търсил да гледам филмчета за Страдивариус. Както и да е, филмчето илюстрира основната идея в предишната ми дописка. Приятно гледане.

  33. 33 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#32] от "bryghtlyght":

    Сред познатите си имам доста сноби. Типичните изтънчени разбирачи, дето трудно ще сметнат 12 х 13 без ЕЛКА, но иначе са с огромни претенции. Естествено, всичките се изкарват мега-, хипер-, топ- енолози.

    Като правя купон вкъщи, винаги си правя експеримент с тях. Давам им вино от 6-7 евро бутилката и от 35-40 евро бутилката, и ги питам кое им харесва повече.

    Засега нямам статистически значимо надмощие.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK