Злополучният варненски булевард "Васил Левски " за над 100 млн. лв. отново пропадна

Пропадналото пътно платно на бул. "Васил Левски"

© Фейсбук група

Пропадналото пътно платно на бул. "Васил Левски"



Отново пропадна злополучният варненски бул. "Васил Левски", който бе изграден преди изборите за местна власт преди 2019 г. без проект и с ударни темпове. Няколко снимки, публикувани днес в различни групи във Фейсбук илюстрираха как над 20 кв. м. асфалт са буквално всмукани от водопроводна авария в средата на едно от пътните платна.
Според официалното съобщение на местната администрация във Варна


причината за пропадането е дефектирал водопровод,


захранващ пожарен хидрант в локалното платно на булеварда в района на гетото "Максуда". Отстраняването на аварията щяло да е за сметка на изпълнителя - компанията "Хидрострой", тъй като булевардът все още бил в гаранция.




Сперд местната администрация причина за пропадането на чисто новия булевард е ВиК авария

© Фейсбук група

Сперд местната администрация причина за пропадането на чисто новия булевард е ВиК авария


В по-детайлен анализ на случилото се управителят на "Хидрострой" Николай Пашов обясни пред местното електронно издание Moreto.net", "че се е получило слягане на почвите, водата изнесла инертни материали, от което пък се образувало пропадане".


Историята на реконструкцията, която трябваше да превърне варненския бул. "Васил Левски" в по-малко от трикилометрова градска магистрала срещу 113 млн. лв., е сглобена от


поредица нарушения на закона, претупвания и недомислици.


Тя бе и добър пример и за това как парите на данъкоплатците се харчат без контрол, тъй като по груби изчисления километър от нея излезе над 38 млн. лв.


Пропадането е достатъчно голяма, за да предизвика пътен инцидент

© Фейсбук група

Пропадането е достатъчно голяма, за да предизвика пътен инцидент


Най напред на 22 май м.г., само часове след като премиерът Борисов похвали варненския кмет Иван Портних за свършената работа по булеварда, пролетен дъжд срути части от конструкцията на едно от трите му двуетажни кръгови кръстовища, повали стълб на осветлението му, а върху пътното платно на първото му ниво се свлякоха камъни и бетонни отломки. Въпреки това пресцентърът на Портних обяви, че


"проблеми по самото трасе няма".


Но само два дни по-късно тонове земна маса от неукрепен скат над булеварда се срутиха върху едното от платната му и само по чудо се размина без жертви.


Как премиерът Борисов построи бул. "Васел Левски" "по снимки" - тук.


Пропадналото кръстовище през май м.г.

© Фейсбук група

Пропадналото кръстовище през май м.г.


Преди това, по време на строителството, новото трасе на градската магистрала "прегази" футболния стадион "Спартак", като премина буквално през няколко реда от трибуните му, въпреки уверенията на кмета на града Иван Портних, че "нито една седалка от стадиона няма да бъде бутната".


Как булевардът мина през трибуните на стадион спарта - тук.


Заради липсата на проект трасето на бул. "Васил Левски" мина през трибуните на стадион "Сапартак" във Варна

© Камара на орхитектите в България

Заради липсата на проект трасето на бул. "Васил Левски" мина през трибуните на стадион "Сапартак" във Варна


След това се оказа, че при строителството на нови платна са били блокирани гаражите на жилищни блокове, а дъждовната канализация край тях е била разрушена.


Едно от трите двуетажни кръгови кръстовища по булеварда се оказа наклонено


при недопустима разлика във височините от около 4 м., а на всичко отгоре вместо кръгло, то бе яйцевидно, което го направи опасно за шофиращите.


Защо кръстовищата във Варна се накланят и стават елипсовидни - тук.


Елипсовидното наклонено кръстовище

© Дневник

Елипсовидното наклонено кръстовище


В същото време заради изпълнението на строителните работи по булеварда без предварително изготвен технически проект Административният съд във Варна беше буквално засипан от


жалби за неадекватни обезщетения за частни имоти.


Коригираните размери на компенсациите бяха между два и четири пъти по-високи от предвидените, което допълнително оскъпи проекта. С колко точно не е ясно и до този момент.
През есента на миналата година в социалните мрежи се появи и любителско видео, което илюстрираше как по време на силен дъжд заради лошото планиране тонове вода преливат през една от естакадите и падат върху пътното платно под нея. Клипът иронично бе озаглавен "Варненските водопади".


Видео от "Варненските водопади" - тук.


Превръщането на бул. "Васил Левски" в градска магистрала бе сравнено от кмета на Варна със строителството на


"втори Аспарухов мост".


За реконструкцията през есента на 2017 г. община Варна поръча преработка на стар проект отпреди 30 години. За тази цел на дружеството "Трафик холдинг" бяха платени 830 хил. лв. (без ДДС). Договорът за преработка на проекта беше подписан на 11 октомври 2017 г. Само два дни по-късно - на 13 октомври, правителството отпусна за строителството 80.5 млн. лв., въпреки че към тази дата работата по проекта няма как да е била приключена, а и едва ли изобщо е била започната.


По-късно прокурорска проверка, назначена по сигнали на неправителствени организации, показа, че


изграждането на булеварда е станало без задължителните строителни книжа.


Те са били издадени едва шест месеца по-късно. Куриозен е и фактът, че кметът на Варна бе насрочил публично обсъждане на проекта повече от месец след като вече бе сключил договор за изработването му. В крайна сметка нещо като проект на новото трасе на булеварда беше публикуван едва четири месеца по-късно.


За резултатите от прокурорската проверка - тук.


Резултат от всичко това е и поредната авария по булеварда, при която днес част от платното му отново пропадна.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK