На живо

Коронавирусът в България: 192 са заразените медици, футболното първенство се възобновява (хронология)

Избрано от редактора
Коронавирусът в България: 192 са заразените медици, футболното първенство се възобновява (хронология)

© Надежда Чипева, Капитал




"Дневник" следи в реално време ситуацията с коронавируса в България. Най-важното от света - тук.




България е една от десетте държави в ЕС, която е успяла да организира финансиране на проекти, свързани с COVID-19. Това стана известно на брифинг в Българската академия на науките (БАН), в който участваха председателят на академията акад. Юлиан Ревалски, зам.-министърът на образованието Карина Ангелиева и управителят на фонд "Научни изследвания" проф. Георги Вайсилов.


Като резултат от тези проекти учените се надяват да открият лекарства или ваксина, както и да върнат българската наука на едно от челните места в света, за да бъдат привлечени нови инвеститори в България, заяви Карина Ангелиева. Повече четете тук.

Забраната за организирани пътувания ще отпадне с отмяната на извънредното положение на 13 май, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова. Междувременно се очакват насоки от Европейската комисия, които да определят в какъв срок да се връщат парите за такива пътувания. които се провалят или по решение на туроператора, или по искане на туриста. Срокът по Закона за туризма е до 14 дни, което силно затрудни агенциите, тъй като те са направили предплащания за тези пътувания. Ангелкова ще предложи да се обсъди този срок да се увеличи на 6 или 12 месеца


Повече по темата четете тук.

Новите цени на тока може да влязат в сила с 2-3 месеца закъснение, ако парламентът одобри предложение на председателя на енергийната комисия Валентин Николов. Той предлага новата регулаторна година да не започва от 1 юли.


Повече за това четете тук.

"Една от пречките, заради които не се правят трансплантации известно време, беше това, че нямаше добре изградени, сигурни протоколи в условията на COVID-19. Сега тези протоколи вече са изградени и тази дейност се възобновява. В последната заповед на министъра е упоменато", каза по време на брифинг председателят на Националния щаб за коронавируса ген. Венцислав Мутафчийски.


"Дневник" потърси заповедта. Цялата историята четете тук.

Общо 1829 са потвърдените случаи на COVID-19 по данни на Националния оперативен щаб към 17 ч. За днес са доказани още 18 нови случая – 4 в област Ямбол, 1 в Пловдив, 12 в София и 1 във Варна. Лабораториите продължават да работят.


В болница са 355 заразени, от тях 43 са в интензивни отделения и клиники.


192 са заразените медици.


Починалите са общо 84.


Ректорът на Софийския университет "Св. Климент Охридски" удължи до 25 май противоепидемичните мерки. Дотогава занятията ще продължат неприсъствено чрез дистанционни средства. Отлагат се всички видове студентски практики, преустановени са и всички масови мероприятия.


Коронавирусът в България: 192 са заразените медици, футболното първенство се възобновява (хронология)

© Георги Кожухаров

Групата от 73 български сезонни работници, които бяха блокирани на парижкото летище "Шарл дьо Гол" в опит да влязат във Франция, кацнаха в София, предаде Би Ти Ви. Хората казват, че на 5 май са подписали договор с френска фирма за бране на ягоди, но тази дата е след като френските власти наложиха забрана за влизане в страната.


Работниците се оплакват от лошо отношение - били настанени на място, подобно на бежански лагер, багажът им бил преровен, а телефоните - отнети. По техни думи първо им било казано, че са с фалшиви договори за работа, после, че са без адресни регистрации, а накрая е изтъкната пандемията. Сега предстои те да останат под 14-дневна карантина по домовете си.


Разходите по връщането им в България са поети от авиокомпанията превозвач - "България ер".


Повече по темата четете тук.

След отмяната на извънредното положение на 13 май да бъде разрешено залите за танцови занимания да заработят при стриктно спазване на противоепидемичните мерки, съгласувани с Министерството на здравеопазването. За това настояват в петиция работещите в танцови, творчески и музикални зали, съобщава БНР. Тя е адресирана до премиера, Националния оперативен щаб, министрите на здравеопазването и на културата с искане за спешна среща.


Ситуацията поставя под финансов риск десетки хиляди домакинства, работещи в сферата на културата и изкуството, се посочва в текста. "Всъщност искаме и ние да направим избора дали да работим или не. Ако нещата се влошат, разбира се, че ние сме достатъчно отговорни, за да затворим нашата зала, така да се каже", обяснява Стефан Иванов от клуб "Славей".

Футболното първенство се възобновява на 5 юни

Българският футболен съюз (БФС) обяви, че първенството ще бъде възобновено на 5 юни, ако епидемиологичната обстановка позволи клубовете да започнат отново тренировки от средата на май. Решението е взето от след заседание на експертната работна група, включваща представители на Професионалната футболна лига, Аматьорската футболна лига и Асоциацията на българските футболисти.


Как се планира да преминат плейофите четете тук.

Ден след като група от 70 български сезонни работници се оказа блокирана на летище "Шарл дьо Гол" в Париж заради ограниченията за влизане в условията на коронавирусна пандемия, френското посолство в България разпространи отново правилата за допускане на български граждани в страната:

Кметът на Ямбол Валентин Ревански предупреди съгражданите си, че епидемиологичната обстановка в града е сериозна, болните са не само в ромския квартал "Райна Княгиня" и градът е изправен пред трудна ситуация.


В позиция до медиите Ревански призовава собствениците на търговски площи и заведения да не отварят, въпреки дадената от властите възможност, а хората да се въздържат от посещения там. Той подчертава, че ситуацията в многопрофилната болница за активно лечение "Св. Пантелеймон" в града е много тревожна.

Персоналът в болницата не е достатъчен, затова ще бъда безкрайно благодарен, ако има медици от страната, които биха желали да помогнат на техните колеги в този труден момент.


Валентин Ревански,

кмет на Ямбол


През последното денонощие в Ямбол са установени още 12 положителни и с тях броят на заразените достигна 47, съобщава БНР. В болницата са настанени 26 пациенти. Още по темата - тук.


Болница "Св. Пантелеймон" в Ямбол

© Надежда Чипева, Капитал

Болница "Св. Пантелеймон" в Ямбол

Законодателството за след извънредното положение мина първо одобрение

Председателят на правната комисия Анна Александрова по време на заседанието

© Пресцентър на Народното събрание

Председателят на правната комисия Анна Александрова по време на заседанието

Въпреки критиките за прецизността на предложените текстове, мнозинството във водещата парламентарна комисия одобри на първо четене законодателството, което ще регламентира противоепидемичните мерки заради коронавируса след отпадането на извънредното положение от 14 май. Предлаганите от правителството промени в Закона за здравето бяха приети с 14 гласа "за" и седем - "въздържал се". Гласуването в пленарна зала е утре.


Става въпрос за промени, които ще дадат възможност на здравния министър да въвежда "извънредна епидемична обстановка", както и различни мерки. Основният спор пък беше дали подготвените текстове не дават твърде големи правомощия на здравния министър в разрез с Конституцията. Какви бяха критиките четете тук.

Концесионната такса на плажовете да бъде намалена с 50%, срещу което концесионерите да направят безплатни чадърите и шезлонгите за плажуващите - това гласи поредното предложение на партията НФСБ, която е част от управляващата коалиция ГЕРБ - "Обединени патриоти", за спасяване на туризма в условията на епидемия от коронавирус (подробности - тук)


В интервю за "Нова телевизия" председателят на формацията Валери Симеонов каза, че ще иска задълженията за таксите и за безплатните принадлежности да бъдат посочени в законови текстове, за да няма възможност за тълкувания. Все още не е известно как ще стане това и дали ще бъде подкрепено от управляващата партия ГЕРБ. От името на цялата коалиция Симеонов заяви, че въпросът за намаляване на ДДС вече не стои и малките коалиционни партньори са се съгласили с аргумента на ГЕРБ, че данъците не трябва да бъдат пипани. Изявлението му дойде два дни, след като другата партия в "Обединени патриоти" - ВМРО, даде да се разбере, че ще търси още преговори по идеята си за сваляне на ДДС на 5% за ресторанти и кетъринг.

Българин е починал от COVID-19 в Румъния

Заразен с коронавирус български шофьор на ТИР е починал в Румъния, съобщава БТА, като цитира местни медии. Мъжът, на 62 г., е пътувал транзитно през Румъния и на 25 април се е почувствал зле на територията на северозападния окръг Арад. Той е бил приет в Окръжната болница за спешна медицинска помощ в града, където е било потвърдено, че е заразен с COVID-19.


Бил е в тежко състояние - имал е бронхопневмония, развил е остра бъбречна недостатъчност и се е стигнало до септичен шок. Мъжът е починал на 6 май в интензивното отделение на болницата, уточнява БТА.

Коронавирусът в България: 192 са заразените медици, футболното първенство се възобновява (хронология)

© Юлия Лазарова

"Точно сега беше време да облекчим мерките, защото тази епидемия превърна доста здрави хора в болни. И то болни с психосоматични оплаквания - нараснаха случаите на млади хора, които нямат симптоми, но имат оплаквания, които наподобяват болест", коментира в интервю за БНТ проф. Коста Костов, ръководител на медицинския експертен съвет към министър-председателя.


Той посочи, че за времето на изолация е нарушен контролът на хора с хронични заболявания, които стоят у дома и се страхуват да отидат на лекар.

Последствията от нарушения контрол на хроничните заболявания тепърва ще се проявят и подозирам, че могат да надхвърлят и досегашните поражения от епидемията.


Проф. Коста Костов,

шеф на Медицинския експертен съвет


Костов отново настоя за повече тестове, като подчерта, че "за реално увеличение на заболелите можем да говорим само ако се правят еднакъв брой тестове от различни места, а не само на високорискови групи и огнища на зараза, където, естествено, позитивните резултати ще растат".


Означава ли позитивният PCR-тест, че човек е заразен и какво е бъдещето на лечението от коронавирус според Коста Костов четете тук.

Повече от половината българи (57%) са песимисти за развитието на икономиката в следващата една година заради кризата с коронавируса. Общо 31% очакват да е необходима повече от година за завръщането към нормалния начин на живот, докато 9 на сто смятат, че това никога няма да стане. Това показва проучване на "Тренд", по поръчка на "24 часа" между 1 и 5 май чрез телефонни интервюта сред 988 пълнолетни българи.


Агенцията отчита, че продължава дебатът дали България е взела най-правилните мерки. Мнението на интервюираните за стратегията на Швеция за изграждане на т.нар. "стаден имунитет" е разпределено на три равни дяла:

33% смятат стратегията за правилна


33% смятат стратегия за неправилна


34% не могат да преценят

Според проучването липсата на социални отдушници, както и на работа при някои хора, води до високи дялове на негативно влияние върху психическото и физическото им състояние. Социолозите очакват смекчаването на ограниченията в последните дни да доведе до динамика в тези данни.

"Бул Био" произвела хлорохин за 2500 души

Оперативният щаб и премиерът Бойко Борисов посетиха Националния център по заразни и паразитни болести, за да инспектират какво количество хлорохин - лекарството, което се използва за лечение на COVID-19, е произвела държавната фирма "Бул Био - НЦЗПБ ООД".


Посещението беше излъчвано във фейсбук профила на Борисов, а от него се разбра, че само от новото производство


има дози хлорохин за лечението на 2500 души


Общо складираните лекарства във фирмата, заедно с получените с дарения от България и чужбина, би трябвало да стигнат за лечението на 20 хил. души, каза шефът на "Бул Био" Румен Кофинов.


Началникът на центъра по заразни болести Тодор Кантарджиев, който е и член на щаба, обяви, че препаратът на държавната фирма ще бъде разпратен днес към болници в цялата страна. Ген. Венцислав Мутафчийски пък декларира, че още в първите дни на кризата Дружеството на инфекционистите е написало протоколи, които дават инструкции на лекарите как да ползват лекарството.

Правната парламентарна комисия ще заседава от 11 ч. по правителствения проект за промени в Закона за здравето, които трябва да заменят изтичащия на 13 май закон за мерките по време на извънредното положение. За утре е насрочено заседание на Народното събрание, на което текстовете да бъдат одобрени.


Сред мерките, които остават още два месеца според законопроекта, са забраната да се налагат запори, възможността за онлайн заседания на държавни и местни органи, възможността за намаляване на наемите на обекти държавна и общинска собственост, забраната за износ на лекарства, възможността да не се провеждат обществени поръчки при закупуване на предпазни средства и медицинско оборудване и др.


Повече за проекта - тук.

По-голяма част от задържаните на 5 май 73-ма българи на летище "Шарл дьо Гол" в Париж ще летят още днес към София. Това съобщи българският консул във френската столица Милена Узунова пред "Нова телевизия". Тя не уточни колко души от групата ще се качат на самолета, тъй като се оказа, че има хора, които притежават всички необходими документи за влизане във Франция и вече се намират на работните си места.


Повече по темата четете тук.

Заразените медици са 192 по официални данни

Общо 192 са потвърдените случаи на заразени медици в страната, съобщи националният оперативен щаб.


В "Пирогов"


от заболелите 48 медици седем вече са излекувани, а още 14 очакват тази седмица да изтече 28-дневната им карантина. Четирима са на лечение в лечебното заведение в средно тежко състояние и се подобряват, съобщи директорът на болницата за спешна помощ Асен Балтов. Той подчерта, че заради спецификата на болницата има множество заразени медицински лица, тъй като не може да се знае кой от пациентите, отишли там за спешно състояние, има и COVID-19.


Балтов увери, че болничното заведение работи нормално и че има медици в отпуск, които са в готовност да се върнат на работа, за да се осигури ефективността на "Пирогов".


Лечението с плазма


Експерименталното лечение на коронавируса с кръвна плазма досега се прилага само във Военомедицинска академия. До момента един от лекуваните по този способ пациенти е починал - той е бил в по-леко състояние, но е имал придружаващо заболяване - левкемия, обясни шефът на националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски. Той уточни, че другият пациент, който е бил в по-тежко състояние, се подобрява, като вече е екстубиран, контактен е и се храни.

Тестовете до момента - близо 53 хил.

Близо 53 хиляди са направените до момента PCR - тестове за коронавирус, съобщи началникът на националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски. Точният брой е 52 931 проби, което означава 7562 на милион население, уточни той.


Попитан кога ще заработи анонсираната от него преди повече от седмица автоматична система за отчитане на правените в страната тестове Мутафчийски отговори уклончиво" съвсем скоро", като се позова на уверения на информационния център, която работи по системата.

Може да се стигне до ново смекчаване на изискванията, разпоредени в актуализираната от 5 май заповед на здравния министър Кирил Ананиев, с която от вчера на заведенията в страната се позволява да имат право да отворят с маси на открито. Това каза министърът на икономиката Емил Караниколов пред БНТ. В момента разстоянието между масите трябва да е минимум 1.5 м, а не 2.5 м, както беше в първата заповед на Ананиев от 3 май, като това стана след настояване на бранша. Друго изискване е за 4 души максимум на една маса.


Според Караниколов ресторантьорският бизнес трябва да търси новаторски предприемачески решения, а не да се чака само отпускане на мерките. "Ще разгледаме всички техни предложения. Утре обаче някой друг сектор ще поиска нещо и ще стане лавинообразно. Да видим дали самото общество е готово да се върне в заведенията", каза Караниколов.

Коронавирусът в България: 192 са заразените медици, футболното първенство се възобновява (хронология)
Заболеваемостта от коронавирус в България скача два до три пъти в последните дни, но засега разпространението е клъстърно - това каза началникът на националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски. Той обясни, че рязкото повишаване на дневно регистрираните случаи (53 днес, 69 на 6 май и 57 на 5 май при около 20 случая в предходните дни - бел. ред.) се дължи на новооткритите в Ямбол и Хасково на върнали се от чужбина български граждани. Мутафчийски подчерта, че на местата, където има подобно струпване на заболели се взимат стриктни мерки и подчерта, че


засега няма данни за дифузно разпространение


на болестта, което би било тревожно за страната.


Пристигащи от чужбина хора се крият от властите, оплака се шефът на столичната регионална здравна инспекция Данчо Пенчев. Той отрече, че при добилия популярност случай на болна жена, която е слязла от самолет на "България Еър" от Холандия и безпрепятствено е стигнала до родния си град Ямбол, властите са допуснали пропуск. "Жената е била гонена в багажното отделение от властите, а сигналът за това, че не се е чувствала добре е дошъл не от нея, а от пътници вблизост до нея", каза Панчев. Той съобщи и за случай, при който пристигащи пътници са показали температура от 34 градуса по Целзий в резултата на изпити антипиретици, след което са се оказали болни и с реална температура над 38 градуса.

Ето графиката на заболеваемостта в България според данните на Националния оперативен щаб:

До момента положителни проби за COVID-19 са дали 80 настанени в домове за възрастни хора, както и 30 души персонал в тези институции, съобщи главният здравен инспектор Ангел Кунчев. Той уточни, че огромната група заразени е във Видинско - в домовете в село Гара Орешец и в Кула. На другите места положението е оптимистично - или няма положителни, или са една-две санитарки, каза Кунчев. Той увери, че се действа максимално бързо, за да се тушира заразата.


Кунчев обясни, че в момента се изследват всички настанени и персонала на домовете за възрастни, за хора с психични заболявания и на центровете от семеен тип. Там домуващите са над 15 хил. души, а отделно е персоналът, уточни той. По данни на националния оперативен щаб изследването ще продължи поне седмица, защото лабораториите не могат да поемат всички.

Нови 53 случая за денонощие

Новите регистрирани случаи на заразени с COVID-19 в страната са 53 за изминалото денонощие при направени 1163 проби. Така общият брой на потвърдените случаи на коронавирус в страната са 1811.


В болница са 353, като 38 в интензивно отделение. Има двама нови починали, с което общият брой на жертвите на вируса до момента става 84. Излекуваните до момента са 384, съобщи началникът на националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски.


Заболеваемостта расте, никой не отрича този факт, каза в отговор на въпрос Мутафчийски. Той подчерта, че в ситуацията на смекчаване на ограничителните мерки самодислиплината става все по-важна, за да се ограничи заразата.

"Дневник" излъчва на живо брифинга на националния оперативен щаб


В Ямбол се обмисля превръщането на училище в хоспис

Зоната на карантина в ромския квартал в Ямбол е разширена и вече обхваща 14 улици и два жилищни блока, а полиция и жандармерия следят за реда, съобщава БНР .До мярката се стигна след драстичен скок на заразените с коронавируса в квартал "Райна Крягиня" и неспазването на ограничителните мерки.


През последните няколко дни в инфекцизното отделение на областната болница са приети голям брой пациенти и капацитетът се изчерпва, каза прокуристът на лечебното заведение д-р Димитър Рунков. Той предложи едно от училищата в ромския квартал да бъде преустроено за хоспис и в него да се настаняват заразените с коронавируса. В областта от началото на извънредното положение с COVID-19 са диагностицирани 35 души, а 4- ма са починалите. В инфекциозното отделение в момента са настанени 18 пациенти.

Синята и зелената зона в София пак са платени

Коронавирусът в България: 192 са заразените медици, футболното първенство се възобновява (хронология)

© Юлия Лазарова

От днес паркирането в синята и зелената зона на София отново е платено. По данни на общината спирането на двете зони за периода 16 март - 6 май е струвало над 6 млн. лв.


Започва да се възстановява разписанието на градския транспорт, което също беше в извънреден режим в последните два месеца. От днес с нормална честота ще се движат автобусите, трамваите и тролеите, които преминават през центъра, а от понеделник (11 май) - останалите автобуси и метрото, съобщи кметът на града Йорданка Фандъкова. Засега остава намаленото работно време - вечер до 22 ч. за крайградските линии и до 22.30 ч. - за метрото.


От понеделник започват стриктни проверки за спазването на правилата за паркиране в центъра на столицата, както и за носенето на защитни маски в градския транспорт.

До 17 ч. вчера по данни на Националния оперативен щаб потвърдените случаи на COVID-19 са 1778. От тях
353 са настанените в лечебни заведения, като 38 са в интензивни отделения и клиники. 863 от регистрираните случаи са на мъже и 915 - на жени. 191 са заразените медицински служители.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5418 Неутрално

    Винкелите , спалните и Лукойл НЕ харвсват това !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3633 Любопитно

    Едно от малкото хубави неща покрай тоя коронавирус приключи за столичани ! Сега пак паяка ще почне да тормози шофьорите......

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5418 Неутрално

    До коментар [#2] от "samoedin":

    Паякът не е спирал но ти явно не си столичанин.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Един до друг ли ще паркират или на някакво разстояние?

  5. 5 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    "
    "От понеделник започват стриктни проверки за спазването на правилата за паркиране в центъра на столицата, както и за носенето на защитни маски в градския транспорт. "
    Крайно време беше !

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Винкелите , спалните и Лукойл НЕ харвсват това !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА



    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Градът на винкелите е единственият в България,където паркирането е напълно безплатно.

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    Добре де, тази от ПИК няма ли да спре най-накрая с безумните си въпроси?! И винаги първа, вкл. и на брифинги на Бойко.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5418 Неутрално

    До коментар [#7] от "deaf":

    Говорим за София. И като дойдеш в София ли ти е безплатно ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5418 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf":

    Нема да юдиш ивето. тя е от баш фенките на баце.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на hlh26311034
    hlh26311034
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Даа, взеха парите по 60/40 задето жълтите жилетки нямат работа и веднага възстановиха зоните, ама няма да върнат парите...

  12. 12 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#6] от "angeles":

    Те се върнаха в края на Март, щото в западан Европа нямаше какво да "работят", разбирай като затвориха Италия и Испания, не можеха да се препитават с традиционните за тях дейности като джебчийство, просия и проституция.

  13. 13 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Започнаха лъжите за измъкване от лъжата " корона вирус". Икономиката обаче няма да се отърве толкова лесно. Световната Икономическа Война направи обаче милиардерите трилионери , а нас най- вероятно просяците на Европа.

  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да знаеш каква е тая простотия дето е сътворила Жени Калканджиева? Не разбрах точно каква,щото хванах накрая по Нова-ТВ... Нещо май се е карала със съседите...

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5418 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":

    Битов скандал с комшийки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#6] от "angeles":

    "До момента положителни проби за COVID-19 са дали 80 хора..."

    80 хора ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    България трябва рязко да си вдигне броят на направените тестове, че с този брой (7450 на 1 млн. души) сме като някоя африканска държава. Естония има 44443 теста на 1 млн. души.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  19. 19 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2361 Любопитно

    "заболеваемостта расте, никой не отрича този факт" - да де, но нали точно това трябваше да се предотврати, с всички мерки преди? Хаотично и след събитията се действа, а уж алгоритми има, процедури, а и ЛПС май са вече в изобилие. Явно е, че докато не МИНЕМ всички по реда си, няма да отшуми заразата, но защо се преекспонираха до такава степен нещата и защо след всички ясноти, мъглата се спуска повече!?!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  20. 20 Профил на so
    so
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Абе тоз с мундира пак се появи... Носи някакво много неприятно усещане, когато го видя... Не знам защо. Скоро ще има отново идиотски и безмислени блокади заради 100-на м***** от махали и паланки. Дон Цеци ще медиаторства а ние ще потъваме във все по-голяма мизерия. Повишаването на заболеваемостта в момент никак не корелира с "охлабване", защото това са случаи от наличието на КПП-та, забрани за паркове и т.н. Напротив, показва, че тези "мерки" освен че дразнят страшно много, не са изобщо ефективни.

  21. 21 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Ако България продължи да прави по толкова малко тестове на ден това ще означава, че нещо се крие умишлено. И пикът ще е някъде след 2 месеца. Те държавите вече излизат от кризата, тук още няма пик. Защо ли? Кой има интерес от това да не се правят масово тестове?

  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3021 Весело

    Баси,как хората се изнервиха още през първата година на карантината! Спокойно бе хора,ще има карантина още две,три,пет години и ще свикнете.

  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3333 Гневно

    Ало РЕДАКТОРА!
    Как е възможно да допускате такава демонстрация на липса на добро граматическо образование!?

    "Синята и зелената зона в София пак "е платена".
    А би трябвало да бъде "са платени".
    Такава груба грешка е просто невероятна!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Това с ъс старческите домове хич не е добре, жертвите на короната неминуемо ще се увеличат.

    Ако п,амнат и махалите като нищо пикът може да бъде през Юни. Дано не стане така.

  25. 25 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Заразени 100 в старчески домове, 200 души мед. персонал, заразените в ромските махали и пристигащите от чужбина... То излиза, че освен в чужбина, социалните институции и ромските махали, практически в България няма къде другаде да се заразиш. Е, оти ги ручахме жабетата тогаз?

  26. 26 Профил на Анна Христова
    Анна Христова
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#23] от "Храбър":

    Благодаря за справедливата Ви забележка. Грешката е поправена

    Анна Христова
  27. 27 Профил на Sergei Gorbachov
    Sergei Gorbachov
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Аз пак да се изкажа:
    Пак следваме същите числа - 1100 теста малко над 59 заразени.
    Ако капацитета на лабораториите ни е наистина 1200-1500 теста на ден, какво борим?
    Каква пандемия, какви зарази? Къде са парите?Една държава няма пари за да оборудва една лаборатория за повече тестовее ли?Нима частните такива не могат повече?Защо техните резултати не се вземат под внимание? Как една Естония, с 1,5 млн. население има достатъчно пари и технологични възможности за повече тестове? И т.н.
    И пак за начина на поднасянето на информация:
    500 теста - 25-27 заразени
    1000-1100 теста - 50 и около заразени
    1500 теста вчера - 70 заразени.
    Или така ни се представя. Някак си не е реално винаги да са в тези граници бройките, статистически нереално е. Няма как при некоректно представяне на данните, Ганьо или масовият случай да следва каквото и да е. Още повече,че кажи на Ганьо трябва така и той ще намери около 500 наина да заобиколи и неспазва нарежданията, манталитет.
    И по дяволите,защо никой не пита или не разследва (журналистите) как така сме на първо място по заразени медици?Нали уж според НОЩ имаме достатъчно предпазни средства за всички болници?

  28. 28 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 242 Неутрално

    "53 днес, 69 на 6 май и 57 на 5 май при около 20 случая в предходните дни - бел. ред"

    Колко ли лаборатории са работили и колко теста са проверени при дните с 20 случая?

  29. 29 Профил на bastaa
    bastaa
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Стига сте повтаряли лъжата, че в България се правят малко тестове при положение, че само 3,5% са положителни. Германия, която е давана за пример за най-масово и точно тестване има 6% положителни. В Испания са към 13 % положителни, в други държави или места където вирусът е по-широко разпространен са още по-високи процентите.
    Просто вирусът е много слабо разпространен в България, но народът въобще не спазва и малкото останали мерки и 100 нови случая ще направим до седмица и ще станем единствената държава с пик в Европа през май месец Масово разпространение можем да очакваме на есента

  30. 30 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Според мен вече е ясно, че няма да е бързо отминаването. Ще продължи сигурно 2 г., като първата година ще е особено трудно. Говори се, че са необходими поне 2 г. за да се открие ваксина. Т. е. да се надяваме след 2 г. вече да има ваксина и вирусът да отмине. Но тогава идва нещо друго. Сега всеки се е заел с вируса, има някакви програми за подпомагане на населението (не и в България), но след като вирусът отмине ще ни удари една криза (ние сме си перманентно в криза).

  31. 31 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Това с ъс старческите домове хич не е добре, жертвите на короната неминуемо ще се увеличат. Ако п,амнат и махалите като нищо пикът може да бъде през Юни. Дано не стане така.
    —цитат от коментар 24 на olimpipanov


    Според доц. Атанас Мангъров „тук никога няма да се случи това, което се случи в Италия или Испания, просто защото Италия и Испания са на четвърто-пето място в света по средна продължителност на живота. Там има много хора, които са уязвими, там има много хора, които са „сухи съчки“
    Теорията на един истински "Хуманист " !

  32. 32 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    До коментар [#30] от "anonim440":

    Я да чуя какво население трябва да се подпомага в България.
    Може би искате да изливат пари в туризма дето няма да е същият. Значи да изливат нашите пари в каца без дъно. Или във футбола, или къде. Или по ресторантите ли?! Къде да се подпомага. Ами то по 60/40 засега са изхарчени смешните 8 милиона лева.
    И къде освен в САЩ досега са изхарчени и 10 евро. Всичко засега е ЩЕ.

  33. 33 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#29] от "bastaa":

    Турция също вървеше много добре до момента в който не закупи 2 млн. теста от Китай и не започна масово тестване на населението. разбира се не се тестват всички безразборно, има си някаква система. И след като започна да се вдига броят на направените тестове започна да се вдига и броят на откритите заразени.
    така че България може да се самозалъгва, че е добре. Те ако изследват всички цигани и ще изпищят от резултатите, но дори и това не правят. Циганите бъркат в кофите за боклук и санитарните им условия на живот са много лоши. И предполагаемо там ще има заразени. Явно политиката на България е хората да го изкарват на крак.

  34. 34 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 661 Любопитно

    "Пристигащи от чужбина хора се крият от властите, оплака се шефът на столичната регионална здравна инспекция Данчо Пенчев"
    Как няколко циганки успяват да се скрият от властите , а щом успяват това говори много лошо за всички служби във България.
    Вече има примери как да се контролират пристигналите от чужбина , само с показани отрицателни тестове .А ако авиокомпанията е допуснала да се качат на борда заразени ,да си носи съответните санкции.

  35. 35 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Аз пак да се изкажа:Пак следваме същите числа - 1100 теста малко над 59 заразени.Ако капацитета на лабораториите ни е наистина 1200-1500 теста на ден, какво борим?Каква пандемия, какви зарази? Къде са парите?Една държава няма пари за да оборудва една лаборатория за повече тестовее ли?Нима частните такива не могат повече?Защо техните резултати не се вземат под внимание? Как една Естония, с 1,5 млн. население има достатъчно пари и технологични възможности за повече тестове? И т.н.И пак за начина на поднасянето на информация:500 теста - 25-27 заразени1000-1100 теста - 50 и около заразени1500 теста вчера - 70 заразени. Или така ни се представя. Някак си не е реално винаги да са в тези граници бройките, статистически нереално е. Няма как при некоректно представяне на данните, Ганьо или масовият случай да следва каквото и да е. Още повече,че кажи на Ганьо трябва така и той ще намери около 500 наина да заобиколи и неспазва нарежданията, манталитет. И по дяволите,защо никой не пита или не разследва (журналистите) как така сме на първо място по заразени медици?Нали уж според НОЩ имаме достатъчно предпазни средства за всички болници?
    —цитат от коментар 27 на Sergei Gorbachov


    Естония отдавна дръпна напред, имат електронни услуги, които тук ще се появят след поне 20 години и няколко милиарда, така че не се учудвай, че имат по-голям капацитет. И не, не е от народа, цялото нещо идва "отгоре".

  36. 36 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#32] от "Да вярваме на истината":

    Ами това, което съм чул от медии... В Русия получават заплати без да ходят на работа... Уж нямало съкратени... В Турция уж Ердоган беше заповядал да няма уволнени заради вируса, но пък безработицата рязко скочи... Вече е над 8 % и продължава да расте...
    В Канада уж обещали по 2000 долара за 4 месеца, само да си седят вкъщи...
    Тръмп обеща по 1000 долара на човек в САЩ...

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5418 Неутрално

    До коментар [#32] от "Да вярваме на истината":

    +++ Забележи, че и за циганите никой не ги е предупреждавал. Ти поне си честен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5418 Неутрално

    До коментар [#35] от "zero_day":

    Едно електронно правителство щеше да ОГРАНИЧИ много щетите от вируса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Почти 60 хил? При 52390? И разлика от седем хиляди? На някой му куца математиката. Колкото до завръщащите се, няма никакви реални мерки. На много места веднга ги слагат под карантина за 14 до 28 дни. А при нас е слободия. Както винаги, властимащите не мислят адекватно. И действат едно към кесим. Както казват руската - ако мине. Е, не мина и заболеваемостта расте. Починалите - също.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Ако капацитета на лабораториите ни е наистина 1200-1500 теста на ден, какво борим?
    —цитат от коментар 27 на Sergei Gorbachov

    Още преди месец Муфтаджийски се похвали, че капацитета е 3000 теста на ден. Откриха и нови лаборатории така че сега са повече.

    Те просто УМИШЛЕНО не тестват. Защото повече тестове = повече заразени, ще трябва да дават обяснения, да настаняват по болници, повече починали... А така тихомълком едно 80% въобще и не разбират че са заразени, минава за лека настинка, починалите не ги проверяват за вируса и са от традиционните инсулт, инфаркт и т.н., Тиквата се тупа по гърдите как имаме най-ниският брой заразени в ЕС и "Брюксел взема пример от нас"...

    Само че има едно НО. И то е, че не можеш да излъжеш всички завинаги. Че епидемия се бори с намиране и ИЗОЛИРАНЕ НА БОЛНИТЕ от здравите. Не с декоративните парчета плат по устата.

    Затова и логичният резултат е, че другите още преди месец минаха пика. А ние точно според теорията на стадният имунитет чакаме всеки да мине по реда си. Едни по-леко, други по-тежко, повечето неотчетени, който оцелее.

    И впрочем постоянна епидемия идеално пасва на управляващите. Защото докато има епидемия ще има какво да се краде. И Извънредна ВЛАСТ да Раздават Порциите. Което означава всички наредени на редичка, кротки и послушни за да им сипят нещо в паничката.

    Все пак има напредък, признават за гнездата. То е и трудно за криене. И почнаха да се сещат, че заразените трябва да се изолират в хосписи по училищата. Поне за гетата, че те болниците се препълниха от цигани. Който е лежал с циганин в стаята знае каква смрад е.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  42. 42 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#35] от "zero_day":Едно електронно правителство щеше да ОГРАНИЧИ много щетите от вируса.
    —цитат от коментар 38 на КМЕТ В СЯНКА


    И не само, факта, че не се налага да носиш дискети в НОИ, да се разправяш фзически с разни малоумници в НАП и прочие сбъркани места щеше да помогне с последващото възстановяване на икономиката, но нейсе.

  43. 43 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3167 Любопитно

    До коментар [#36] от "anonim440":

    .. В Русия получават заплати без да ходят на работа...
    ==============

    Ооооо:)) Колко интересна информация.
    И КОЙ плаща на хората тая работна заплата?:)))
    И може би имате линк на статия, коята чели😏

    "Чуждестранен агент"
  44. 44 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Всичко може да се регулира (манипулира):
    4.05 - 527 теста - 21 заразени - или 1 заразен на 25 изследвани;
    5.05 - 1158 теста - 57 заразени - или 1 заразен на 20 изследвани;
    6.05 - 1465 теста - 69 заразени - или 1 заразен на 21 изследвани.
    7.05 - 1163 теста - 53 заразени - или 1 заразен на 22 изследвани
    Е има ли увеличение на заболеваемостта? Не, има само на броя на тестовете.
    Ако искат да отчетат 100 заразени за 1 ден, ще направят 2000 теста и готово - затягай примката.

  45. 45 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    Няколко пъти, при това различни хора, но всичките от медицинските среди ясно казаха, че като всяка епидемия и тази, за да изчезне трябва да мине през много от нас, над 60-70%, Колко от тези хора ще го усетят леко или няма да го усетят е друг въпрос, но се вижда, че при голямото болшинство няма особени последствия.
    И оттук е съвсем ясно, че ако взимаш мерки и подтискаш разпространението, няма да имаш струпване по болниците, но ще удължаваш времето до достигане на въпросните проценти и обратно, ударно минава епидемията, има проблем в болниците и както се оказва и в моргите, но времето вероятно ще се скъси.
    Но със затихвания и избухвания, при всяко положение ще кара минимум година, затова наистина е време, всеки да се пази в рамките на възможното и разумното, но живота и икономиката да се връщат към нормалните параметри, за да не ни удари и тази криза, че на двете едновременно всички ще проплачем.

  46. 46 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Започва да избива факт, който беше ясен, но фанатично прикриван от седмици, а именно - огромната част регистрирани заразени са сред циганите и медицински/свързани с медицински лица. Доста скъп ще му излезе на Бойко верният електорат.

  47. 47 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    До коментар [#41] от "Fred":

    Еха. Голяма работа е тестването. То ще спасява. Айде стига глупости. Хората по света сравняват смъртността по седмици. Като започнем да измираме няма кой да го скрие. Само, че виж ти в САЩ 28% починали повече, във Великобритания -32%, в Бергамо -538%, във Еквадор-83%.
    В България-10% по-малко починали.
    Явно навсякъде по света има неверници като тебе та затова това им е мерилото.

  48. 48 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    "Жената е била гонена в багажното отделение от властите, а сигналът за това" Тези стават смешни - това е летище, да не е някой коптор? Изтървана работа. Мухи без глави.

  49. 49 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#23] от "Храбър":

    А за тези "шедьоври" какво ще кажете, храбрий ми приятелю? Вярно е, че са малко старички, но допускането им изобщо не е престанало. Ето ги:

    http://www.dnevnik.bg/biznes/2014/12/18/2441587_valutnite_pazari_ne_se_povliiaha_ot_preskonferenciiata/?ref=topicoftheday
    Изказванията на президента Владимир Путин по време на годишната му пресконференция имаше незначително въздействие върху валутния пазар, съобщи "Комерсант".

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/12/19/2442636_gerb_s_podkrepata_na_dps_i_bdc_prokara_skandalnite/
    Пред депутатите Горанов обявил, че натискът върху него за оттегляне на предложението от страна на фондовете е силно и си давал сметка, че тепърва предстоят медийни атаки срещу него.

    http://www.dnevnik.bg/zelen/2014/12/25/2445026_danuchni_oblekcheniia_za_po-ekologichnite_koli/
    Втората част от предния ми коментар е насочен в частност към тези твърде специални за да се качат на ГТ, а си разнасят кошниците по улиците.

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/01/12/2452312_mvr_niama_da_iska_ot_petko_sertov_da_plati_razhodite/
    Както "Дневник" писа, днес сутринта Сертов е влязъл в България от Гърция с кола, шофирана от брат му Тодор, в който е била и съпругата му.

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/01/18/2455772_vlastta_si_suzdade_koalicionen_organ_suvet_za_razvitie/
    По думите й намаляването на числеността на администрацията е обективно необходима, но ще дойде в резултат от оптимизирането на работата и не е самоцел.

    http://www.dnevnik.bg/biznes/2015/01/21/2457960_kfn_predlaga_taksite_na_pensionnite_drujestva_da_se/
    Според Джалъзов запазването на сегашния размер на таксите би намалил натрупванията по номиналните партиди с 20% за 40 години.

    Депутат Антонов, НС, 13.02.2015
    Криенето зад други аргументи не са състоятелни.

    http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_es/2015/02/20/2477019_gurciia_i_stranite_ot_evrozonata_sa_se_razbrali_za/
    Финалният документ трябва да бъдат одобрени окончателно до края на април.

    http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_es/2015/02/23/2478033_evropeiskiiat_sujuz_moje_da_spre_sdelkata_za_iadrenite/
    ...заяви, че ЕК се опитва да се меси в националната енергийна политика "тихомълком" и предупреди, че опитите на Брюксел за изграждане на единен вътрешен енергиен пазар застрашава суверенитета на държавите-членки на ЕС

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/03/07/2486419_sniag_blokira_smolian_v_rudozem_e_bedstveno_polojenie/
    Екипи на енергодружеството работи по отстраняване на авариите, но не могат да дадат точен час на отстраняването им.

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/03/26/2499696_pilot_na_razbiliia_se_a320_e_ostanal_zakljuchen_izvun/
    Данните от звуковия запис само задълбочава мистерията на този етап, тъй като изглежда не дава информация за състоянието и поведението на пилота, останал в кабината.

    http://www.dnevnik.bg/analizi/2015/06/12/2551314_gurcite_predpochetoha_bednotiiata_ostavete_gi_s_izbora/
    Епохата, когато Британската империя постъпваше така, за щастие, отминаха.

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2015/06/15/2553807_nad_80_ot_mobilniia_trafik_vse_oshte_e_zatvoren_pri/?ref=miniurl
    Първо - драстичното орязване на цените на едро за обаждания от мрежата на един оператор към тази на друг не е довела до очаквания ефект на "отваряне" на трафика.


    http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_es/2015/07/03/2565449_dachich_surbiia_niama_da_jertva_priiatelstvoto_si_s/
    ... докато скорошните социологически проучвания сочат, че броят на сърбите, които се противопоставят на членството на страната в ЕС, растат.

    http://www.dnevnik.bg/analizi/2015/12/22/2672373_2015_-_mejdunarodna_kriza_i_bulgarski_haos/
    - Резултатът от местните избори потвърди статуквото и би трябвало да се възприемат като сигнал за стабилност...

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/12/24/2676196_ognian_minchev_sutreseniiata_v_dps_sa_zaradi_borbata/
    ... защото след разпада на Съветския съюз руската политика в посткомунистическото пространство е свързано с управление на етническите взаимоотношения...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  50. 50 Профил на bastaa
    bastaa
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#33] от "anonim440":

    В Турция към 10.6% са положителните резултати, тоест 3 пъти по-висок резултат от нас. Просто трябва да се разбере, че това което казва Мангъров е напълно невярно и вирусът не е заразил 500 000 хиляди, едва ли са й 20 хиляди към днешна дата, тепърва ще се разпространява, поради неспазване на малкото останали мерки.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#43] от "putinxujlo":

    Слагам многоточие нарочно. Изявлението на Шеломов го има в ютуб.

  53. 53 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Всичко може да се регулира (манипулира):4.05 - 527 теста - 21 заразени - или 1 заразен на 25 изследвани;5.05 - 1158 теста - 57 заразени - или 1 заразен на 20 изследвани;6.05 - 1465 теста - 69 заразени - или 1 заразен на 21 изследвани.7.05 - 1163 теста - 53 заразени - или 1 заразен на 22 изследвани Е има ли увеличение на заболеваемостта? Не, има само на броя на тестовете.Ако искат да отчетат 100 заразени за 1 ден, ще направят 2000 теста и готово - затягай примката.
    —цитат от коментар 44 на Софианец


    При което сами си признават, че бройките идват от циганските махали и домовете за стари хора, там преди много се пазеха да стъпят. Ако махнат тези гнезда и оставят останалото ще се окаже, че епидемията дори е понамаляла. Въобще тяхната статистика е пълна порнография, тотални манипулации.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  54. 54 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    Е то в махалите и домовете просто са лесни за откриване болните, не значи че навън е кой знае колко по-различно. Хем преди месеци се знаеше, какво става в домовете. Пълен провал

  55. 55 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#23] от "Храбър":

    Човек, тя пише антипиретици с А, все едно са против пирати 😂😂😂.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  56. 56 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Няма такива малоумници като тия от щаба - "До момента един от лекуваните по този способ пациенти е починал - той е бил в по-леко състояние, но е имал придружаващо заболяване - левкемия, обясни шефът на националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски. "
    Левкемията е рак на кръвта и е с много висока смъртност. Почти нелечима болест, освен с трансплантация на костен мозък в по-ранна фаза. За какво "придружаващо заболяване" говорите вие нормални ли сте???

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  57. 57 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Започва да избива факт, който беше ясен, но фанатично прикриван от седмици, а именно - огромната част регистрирани заразени са сред циганите и медицински/свързани с медицински лица. Доста скъп ще му излезе на Бойко верният електорат.
    —цитат от коментар 46 на 06210311


    И още един факт, заразата масово навлиза /и продължава да навлиза/ чрез връщащите се от чужбина. В огромната си маса именно цигани, тези които имат стабилна работа нямат намерение да я губят и си стоят там.

    Щаба се оплита в лъжите, преди около месец веднъж казаха за 25,000 под карантина, друг път за 35,000 но от МВР пък са дали данни за 70,000. А под карантина те разбират така, на границата попълва декларация че 14 дена ще стои изолиран в къщи и адреса. И след това го пускат да се връща в къщи /пътем заразявайки целият рейс/. Че не стои където е написал си е повече от ясно.

    При 70,000 такива върнали се само 5-10% да са заболелите това са 3500-7000 заразени. Грижливо разпределени по цялата страна да сеят заразата. А стадото се реди на опашки по КПП-та с наивната вяра, че това е за добро и е изолация.

    Истинското решение е тест на границата, и само доказано здравите се пускат да влязат. Останалите ако е заразен български гражданин 28 дена на хоспис в някое училище. Или в специализиран хотел ако има пари да си плати. Ако е чужденец и е заразен обратно. Всеки който откаже тест 14 дена карантина в хоспис или хотел на собствени разноски.

    Какво значи бягали им, как ще избяга ако го хванат още при самолета или рейса на границата? Заразата влезе и продължава да влиза отвън, българите не ядат прилепи. Значи битката трябва да започне още от границата. .

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  58. 58 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Може ли, накрая една графика за болните по етнически принцип. Понеже ми се струва, че държавата е впрегната да гони здравно и социално неосигурени лица от ромски произход. Не беше ли редно да се каца само на едно летище и там да се направи карантинен лагер от военен тип. Стотици квалифицирани служители ден и нощ гонят и търсят разни роми.

  59. 59 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    Пушилката от цялата галимация взе да се сляга и се очертават контурите на ситуацията в мъглата.
    Светът, вкл и у нас, е разделен грубо казано на две:
    - от една страна революционери, готови да минат и през трупове, но бутнат стария свят и изградят нов според визиите им.
    - от друга консерватори-рационалисти, опитващи се и надяващи се, че всичко ще отмине и нещата продължават по старому.

    Основната муниция на "революционерите" е паниката и където успеят да я посят им се получава засега.
    Действията на ФРОНТА до момента са очевиден превес на "революционерите", с малки изключения. Основната битка предстои в на терена в САЩ.
    В Европа "революционерите" все още имат значителен превес в институциите и от време на време задействат тежката артилерия и пущат гръмовни залпове от СЗО и Брюксел. Докато "консерваторите" в Европа са се окопали дълбоко и действат "партизански" сед низшите класи но обществата.
    Към момента не е ясно кой ще е победител, но който и да е това ще бъде за дълго - поне за десетилетия напред.

  60. 60 Профил на net
    net
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Може ли, накрая една графика за болните по етнически принцип. Понеже ми се струва, че държавата е впрегната да гони здравно и социално неосигурени лица от ромски произход. Не беше ли редно да се каца само на едно летище и там да се направи карантинен лагер от военен тип. Стотици квалифицирани служители ден и нощ гонят и търсят разни роми.
    —цитат от коментар 58 на grayeagle


    Не водят такава статистика

  61. 61 Профил на rooot
    rooot
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Може ли, накрая една графика за болните по етнически принцип. Понеже ми се струва, че държавата е впрегната да гони здравно и социално неосигурени лица от ромски произход. Не беше ли редно да се каца само на едно летище и там да се направи карантинен лагер от военен тип. Стотици квалифицирани служители ден и нощ гонят и търсят разни роми.
    —цитат от коментар 58 на grayeagle


    Гьобелс, ти ли си?

  62. 62 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#34] от "lout66":

    И как ще стане. Хипотеза: прави се тест в деня преди пътиването - отрицателен. Качва се на самалет лети до Бг, прави се тест пак отрицателен, но като нищо се е заразил от от някой като ромлянката от Амстердам или ошое по0вероятно на летущето и изненада - тестът щее отрицателен при пристигането.


    Решението е карантина за 14 дена, тстовете да се пазят за медецинския персонал и контактните след като правим малко тестове.

    При неспазване на карантината санкции.

  63. 63 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#6] от "angeles":

    Не са, около 320 000, просто всяка вечер се събират по +15 човека, кой се върнал от Австрия, кой от Германия, кой от Белгия и т.н., всички са заедно.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  64. 64 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Просто трябва да се разбере, че това което казва Мангъров е напълно невярно и вирусът не е заразил 500 000 хиляди, едва ли са й 20 хиляди към днешна дата,
    —цитат от коментар 50 на bastaa


    Официално в Банско с бързите тестове отчетоха 7% с имунни тела, т.е. че са минали през заразата. Данни от бързите тестове по лабораториите показват 451 заразени от 26241 изследвания, това са 1.72%. В други лаборатории от бързите тестове при 3700 изследвани 158 показват имунни тела от заразяване с Ковид, това са 4.27%.

    https://covistica.com/
    https://www.labtestcovid19.com/dashboard

    Следователно можем да приемем, че 2-3% от популацията са били заразени. А това са 150-200,000 души. ЗНАЧИТЕЛНО повече от тези 1811 с които ни заглавикват. Това са 100 скрити заразени на 1 открит, в света нормалното е 25-30. Ако нашите правеха по 6000 теста дневно както например Австрия щяхме да сме в това нормалното съотношение. Но тогава пък заразените нямаше да са 1811 а 6-8 пъти повече.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  65. 65 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1628 Любопитно

    Значи к'во? Една болна жена гонили из летището и не могли да я хванат? (Софийското летище, което в сравнение с размера на други европейски летища е нещо като хангар за селскостопански самолети...) И това ми били мерки за сигурност? На стратегически обект като летище? - Където иначе ни карат едва ли не по бельо да се събличаме и не можем едно шише вода да си вземем?
    Боже, господи!!!!!!!!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  66. 66 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    И ако продължим с военната аналогия се набива на очи, че тактическото поведение на България е почти същото като през Втората Световна.
    Официално сме с Германия, но не изпращаме войска на фронта.
    "Партизанското" движение е налице, крият се но никой не ги търси, ако не се броят няколко индивидуални акции на объркания в началото Гешев. (А, и той същия се преродил!)
    Властта уплашена се ослушва, накъде ще духне вятъра и се позиционира според ситуацията с надеждата за й се размине.
    В зависимост от развитията на Западния Фронт (САЩ) ще се оформи победител, но важното е кой от съюзниците ще стъпи у нас.
    И това ще бъде за дълго.
    Възможно е сегашната власт заедно с присъдружните й елити от всякакъв тертип да пострада, но със сигурност няма да бъде трагично както сед Втората Световна.
    Ще загубят власт, влияние и пари, но масови жертви няма да има.

  67. 67 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 563 Неутрално

    [quote#57:"Fred"][/quote]

    Попринцип е така, но кой ще плаща за това нещо? Ти съгласен ли си пак на ромбовете да им плащаме в хотелче да си седят? Нещо много специални взеха да идват...

  68. 68 Профил на Sergei Gorbachov
    Sergei Gorbachov
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#35] от "zero_day":

    Съгласен на 101%. Именно в това е проблема, че една държава без нашите дадености като природа и географско положение и т.н. се разви за кратко толкова добре. Колкото до народа - не знам дали не е от народа. В смисъл има много страшно качествени хора тук. ВСЕ ОЩЕ!!! Но народа си избира "горните" и избира дали да ги трае. Виж например какви и колко коментари има тук, на хора които пишат откровени глупости. Пишат дори, че сме добре! Аз не съм съгласен с това. Нямаме реална яснота колко сме зле или добре, защото не се правят достатъчно тестове, за да се види малко по-реална картина. А защо не се правят? Да, тестовете не лекуват, но ще се види реалната заболеваемост и може да излезе,че мерките тотално са сбъркани и не работят. Може да излезе и че са супер мерките. Ако погледнеш Африка повече тестват от нас.
    С две думи ако народа реши, можем всичко, вместо хейт да дадем креативност и да си направим страната като швейцария. Но е въпрос на всенародно желание. Може и да съм много наивен, но все още ми се ще да не губя надежда, че може да се подобри на 20-30% страната. Някога....

  69. 69 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#57] от "Fred":

    При всички положения, ефективни мерки в България могат да бъдат само такива насочени към циганите, медицински лица/домове за стари хора и пристигащи със самолети. Толкова! Тези три групи ако се поставят под строг контрол ситуацията ще бъде овладяна!

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    "Нещо май се е карала (Жени) със съседите... "

    Които пък й правили магии.... Вуду или други не разбрах...

  71. 71 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    И масови тестове ще има и ще се разорим и гробищата ще напълним. Защото сме българи и винаги избираме и солта и боя и плащането, за да не се минем.

  72. 72 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#62] от "olimpipanov":

    Карантина да, но не домашна. Дори човека да е съвестен и да не излиза (а съвсем не всички са такива), той е в контакт с близките си, които ходят на работа, до магазина и т.н. Що за карантина е това? Колегата Фред даде разумно предложение, нещо което се прилага по света - карантина в приспособени за целта хотели, училища... По-лесно за контрол и наистина ограничаващо заразата. Каква полза, че с дни не излизам, щом Айше може да долети от Холандия болна, да зарази още по няколко човека в самолета, на опашките по летищата, в метрото, в автобуса, в селския магазин, в къщата им къдета са 12 човека... После заразените от нея заразяват други, те също и т.н. Спрете гастарбайтерите, подложете ги на истинска карантина, другото е прах в очите.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  73. 73 Профил на srd05575979
    srd05575979
    Рейтинг: 246 Любопитно

    Ограничените места дали са ограничени , защото по улиците се разхождат доста бледолики.....

  74. 74 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Заболеваемостта пада, мерките скачат. Заболеваемостта скача, мерките падат. Милиционерска логика.

  75. 75 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Очевидно нямаме представа колко са заразените и не трябва и да ни интересува много. Трябва да ни интересува колко са хоспитализирани, колко са в интензивно отделение и колко са починалите. Докато сме далече от капацитета на болничните заведения, а смъртността е в рамките на статистическата грешка (в България нормално умират по около 200 души дневно, така че 2ма 3ма починали от COVID са в тези рамки) мерките не трябва да се затягат, така са си ОК

  76. 76 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    До коментар [#75] от "uq":

    Трябва, задължително да мислим позитивно и да се разправяме най-строго с тези които не мислят позитивно като нас и не вярват, че всички заразени ще оздравеят.

  77. 77 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Напоследък започнаха да излизат любопитни новини от САЩ.

    Kметът на Белвиле в Ню Джърси бил изкарал Ковид-19 още Ноември 2019 година, както се разбира от долната статия:

    https://patch.com/new-jersey/belleville/belleville-mayor-has-coronavirus-antibodies-heres-what-it-means

    "We all hear about how COVID-19 didn't really exist here in the U.S. until January," Melham attested. "That is obviously not the case. I am living, breathing proof that we were all dealing with it months earlier." Melham said that other people have told him they were also severely sick in November and December.

    "My fear is that there are many who dismissed a potentially positive coronavirus diagnosis as a bad flu," Melham said.

    "It's my hope that this antibody testing becomes more readily available," Melham said. "My doctor only had 10 of these blood tests at his disposal and was willing to give me one because of my daily work with the public."

    При положение че отдавна има тестове за антитела, които показват дали някои е изкарал заболяването дори месеци назад, защо в град Белвиле разполагат само с 10 теста за антитела?
    Защо тестове за антитела не сe осигуряват за обикновените Американци?
    Не иска ли Американската Агенция по Контрол и Превенция на Заразни Болести да знае кой какво заболяване е изкарал на Американска територия?

    На тeзи въпрос може би CDC могат да отговорят.

    Или може би може да отговори главният вирусолог и виден специалист по лечение с белина и дезинфектант. :Д

  78. 78 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Изглежда ли ви познато сценария? Цитат от немската преса...: ======= Кристиан Дростен, водещият вирусолог в Германия, сега получава заплахи за смърт, според Guardian . В кампанията срещу него се присъедини и министърът на президента на Северен Рейн-Вестфалия Армин Лашет, който е кандидат за наследник на Меркел и настоява за бърз край на блокирането. Вирусолозите променят „мнението си на всеки няколко дни“, каза Лашет, обвинявайки говоренето на Anne Will. Те предупредиха за скок на инфекции, които никога не са дошли, добави той.

    Известната бизнес журналистка Ранга Йогешвар определи това като „глупост“. Реалността е, че втора вълна все още не се е материализирала, тъй като са били последвани съветите на вирусолозите. „Вместо да празнуваме успеха на мерките и да се задоволяваме с положителния ход на събитията досега, критиката към експертите нараства.“

  79. 79 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#36] от "anonim440":

    и хората си ги получват по сметките - например синът ми...
    Тръмп не го търси
    Ако и тука имаше толкова бездомни, нелегални , гангстери и наркопласьори като в големите американски градове , няма начин да се мине с малки поражения от КОВИД -а

  80. 80 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    До коментар [#77] от "dpnps":

    ЗВ Русия как е с тестовете. Какво казват децата които учат там?

  81. 81 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Винету, кво става сега, електората ти мангалски болен?

  82. 82 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    При 100 заразени трябваше да стоим в къщи като арестанти, при 2000 заразени - падат всички ограничения. 200 заразени за ден, но не се притеснявайте, това е само локално?!?

    Поредно доказателство, че на политиците въобще не им дреме за тази болест, просто трябваше параван да се харчи, да се налеят държавни пари в 2-3 частни банки, да се разреши нов заем до 10 милиарда!

  83. 83 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 582 Весело

    До коментар [#77] от "dpnps":ЗВ Русия как е с тестовете. Какво казват децата които учат там?
    —цитат от коментар 80 на blondofil


    Как всегда! :Д

  84. 84 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Изглежда ли ви познато сценария? Цитат от немската преса...: ======= Кристиан Дростен, водещият вирусолог в Германия, сега получава заплахи за смърт, според Guardian . В кампанията срещу него се присъедини и министърът на президента на Северен Рейн-Вестфалия Армин Лашет, който е кандидат за наследник на Меркел и настоява за бърз край на блокирането. Вирусолозите променят „мнението си на всеки няколко дни“, каза Лашет, обвинявайки говоренето на Anne Will. Те предупредиха за скок на инфекции, които никога не са дошли, добави той.Известната бизнес журналистка Ранга Йогешвар определи това като „глупост“. Реалността е, че втора вълна все още не се е материализирала, тъй като са били последвани съветите на вирусолозите. „Вместо да празнуваме успеха на мерките и да се задоволяваме с положителния ход на събитията досега, критиката към експертите нараства.“
    —цитат от коментар 78 на MPetr


    Да. За жалост лумпенизацията е пълна!
    А специалистите са хората които трябва да са в светлините на прожекторите.

    https://www.theguardian.com/world/2020/apr/26/virologist-christian-drosten-germany-coronavirus-expert-interview

    At the moment, we are seeing half-empty ICUs in Germany. This is because we started diagnostics early and on a broad scale, and we stopped the epidemic – that is, we brought the reproduction number [a key measure of the spread of the virus] below 1. Now, what I call the “prevention paradox” has set in. People are claiming we over-reacted, there is political and economic pressure to return to normal. The federal plan is to lift lockdown slightly, but because the German states, or Länder, set their own rules, I fear we’re going to see a lot of creativity in the interpretation of that plan. I worry that the reproduction number will start to climb again, and we will have a second wave.

  85. 85 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Свърши филма с човеколюбието..... Всеки да се спасява сам....... И 5000 души да станат на никой не му пука вече от властта ... Важното е веригите на доставки за Европата да гарантираме и робите да бачкат и да компенсират парите подарени на едрият бизнес.... Няма да се учудя в края на лятото и нов пряк данък "Ковид" да сложат едни 10%......той Бойчо може още да не го знае, но ще му го "кажат"..... И никакво значение няма да има дали сме теглили кредити или помощи или не....... Като кажат 10% от БВП.......от Европа .....и ще се освести завалията кой ще плати сметката ....

  86. 86 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 700 Неутрално

    На Мутафчийски като не му уйдиса въпроса, прехвърля топката на другите и се прави мим. Не отговори на въпроса на репортера на тв 7/8, дали наистина вчера 30 000 души в Европа са починали от ковид 19, както е рекъл премиера, че вземе началникът да го гризне. Генерале, ъм,че ти, ако водиш армия от 30 000 бойци, как си представяш всички ей така да погинат само в една битка? Не посмяваш да посочиш, ако не лъжа, то поне послъгването.

  87. 87 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Основното е в "борбата за държавната помощ" на частни субекти с обществени средства и в крайна сметка кой ще излезе най-силен и със сигурен пазарен дял, спрямо своите конкуренти......нищо не остана от "пазарната икономика"......чиста проба национално-политическа корупция..... Обществени средства да се прилеят в частни ....... Но в "точните" фирми.....

  88. 88 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 772 Весело

    Тука, некои говорят за некви хотели и 'специално приспособени' общежития за настаняване на карантинирани хорица :)
    Оставям настрана, кой би си дал хотела за тази цел и къде са тези 'специално приспособени' общежития. Оставям настрана и въпроса с логистиката: транспорт на тези хора, изхранване и др. грижи.
    Питам: колко от вас биха искали да ги затворят в сграда с потенциално заразени хора, ако самите вие си вярвате, че сте такива, но 'карантината' изисква да престоите на такова място?! :)
    И колко настина здрави хора биха се инфектирали в такава обстановка? :)
    Защо си мислите, че това се отнася само за сиганите и никога не за някои от вас?! :)

  89. 89 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Заразени 100 в старчески домове, 200 души мед. персонал, заразените в ромските махали и пристигащите от чужбина... То излиза, че освен в чужбина, социалните институции и ромските махали, практически в България няма къде другаде да се заразиш.
    —цитат от коментар 25 на Котаракът на Шрьодингер


    И в болниците.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  90. 90 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7573 Неутрално

    Ако самолетите продължават да пристигат и циганските махали да не спазват правилата ще се увеличават, разбира се.

  91. 91 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Случаите скачат очаквано и както стана ясно, пределът, при който ще се замислята за връщане към строгите мерки е 100 нови случая дневно. Като се има предвид, че някои от големите градове според актуалните сводки са почти незасегнати, предполагам че там ще има скок...

    I Want To Believe
  92. 92 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Всичко може да се регулира (манипулира):4.05 - 527 теста - 21 заразени - или 1 заразен на 25 изследвани;5.05 - 1158 теста - 57 заразени - или 1 заразен на 20 изследвани;6.05 - 1465 теста - 69 заразени - или 1 заразен на 21 изследвани.7.05 - 1163 теста - 53 заразени - или 1 заразен на 22 изследвани Е има ли увеличение на заболеваемостта? Не, има само на броя на тестовете.Ако искат да отчетат 100 заразени за 1 ден, ще направят 2000 теста и готово - затягай примката.
    —цитат от коментар 44 на Софианец


    Това е доста добра разбивка, и очевидно показва, че ЩАБът манипулира данните. Да не говорим на колко хора са им отказани тестове

  93. 93 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    До коментар [#92] от "Ksharp":

    Че то това е най-нормалното да го правят. Щом насреща си имат преобладаващо мнозинство да се връзва на данни в абсолютни числа, защо да не го правят.
    И ти да си на тяхно място и ти ще го правиш.
    Иначе е забележително как Борисов, уж "десен" "консервативен", "популист" се оказа в една лодка с тия които от чисто идеологически революционни, леви мотиви хвърлят всички сили да запалят пожара на паниката и прередят Света според собствените си визии.
    За мен единствената причина са парите, или по-точно тяхното преразпределение ако се разпали пожара на паниката.
    Баце успее да ги надушва тия неща.

  94. 94 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Тука, некои говорят за некви хотели и 'специално приспособени' общежития за настаняване на карантинирани хорица :)Оставям настрана, кой би си дал хотела за тази цел и къде са тези 'специално приспособени' общежития. Оставям настрана и въпроса с логистиката: транспорт на тези хора, изхранване и др. грижи.Питам: колко от вас биха искали да ги затворят в сграда с потенциално заразени хора, ако самите вие си вярвате, че сте такива, но 'карантината' изисква да престоите на такова място?! :)И колко настина здрави хора биха се инфектирали в такава обстановка? :)Защо си мислите, че това се отнася само за сиганите и никога не за някои от вас?! :)
    —цитат от коментар 88 на ali_ibn_isa


    А някой кара ли те зорлем да пътуваш при епидемия?

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  95. 95 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    Опаа, и новия кмет на Ямбол инсталиран като такъв от Герб и ДПС да налива масло в огъня белким от Ямбол и им е нареди уйдурмата.
    Що не си гледа чалготеката на Боровец над в махалата бих му рекъл, ама то пък сега затворена и търпи загуби.
    Като нищо може да го подкокорсват че може да стане известен като кмета на Бергамо ако успее да блокира болницата и подпали пожара на паниката в държавата.

  96. 96 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#95] от "k_":

    споко тука няма да е само едно Бергамо. стой и гледай

  97. 97 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 772 Весело

    А някой кара ли те зорлем да пътуваш при епидемия?
    —цитат от коментар 94 на gripen

    Ти верно ли мислиш, че въпросът опира до това, дали на мен или на теб му се пътува?
    Мозък? :)

  98. 98 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    Кмета на Ямбол търси медици за доброволци , ще им дава по 1000 лв ,а само за квартира ще им отиват поне 700-800 лв с разходите ,демек търсят се балъци и идиоти с докторски дипломи ,в същото време в САЩ също се търсят от същия модел медици ,но с начални заплати от по 18000 долара за 40 часова седмица , а в Германия също с 6000-11000 евра заплата ,за 35 часова работна седмица ,пита се в задачката от тук нататък точно на какво се надяват другарите и другарките управляващи държавата и българската здравна система ,идиотите и мазохистите свършиха ,още повече ,досега се покриваха липсите с пенсионери ,но откак се разбра ,че се заразяват предимно медици и то с опастност за живота при над 50-60 годишните ,всеки мисли първо за своя риск и живота си ,все пак и никакви вопли няма да помогнат на никого .

  99. 99 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3799 Весело

    Не беше ли Ямбол града в който строят нова болница от близо 50 години? Мисля че скоро имаше статия за това тук в Делник?

    klimentm
  100. 100 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    До коментар [#98] от "edin drugii":
    Новия кмет на Ямбол е някво ДПС, дето Боко ходи специално да ги инсталира през Герб.
    Изобщо не си и мисли да търси доктори доброволци. Друга му е поставената задачка в ситуацията.
    Защо са наутали 20 и кусур в болницата от махалата положителни и колко точно са "болни" само те си знаят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK