Атлантическият съвет състави карта на непремахнатите съветски паметници

"Съветските паметници в България днес са изненадващо много. Не става въпрос само за Альоша на тепето и за М.О.Ч.А. в центъра на София, които като че ли забелязваме повече, за сметка на останалите. В нашите градове и села, къде на по-видимо място, къде по-встрани, тези символи на окупацията присъстват в живота ни. Дали ги игнорираме или не, няма значение. Те са тук сред нас. Все още. Ревностно ги пази руското посолство, с колаборацията на местни власти", пише Атлантическият съвет.

© Юлия Лазарова

"Съветските паметници в България днес са изненадващо много. Не става въпрос само за Альоша на тепето и за М.О.Ч.А. в центъра на София, които като че ли забелязваме повече, за сметка на останалите. В нашите градове и села, къде на по-видимо място, къде по-встрани, тези символи на окупацията присъстват в живота ни. Дали ги игнорираме или не, няма значение. Те са тук сред нас. Все още. Ревностно ги пази руското посолство, с колаборацията на местни власти", пише Атлантическият съвет.



Атлантическият съвет на България състави карта с все още надемонтираните съветски паметници на територията на България, които определя като "монументи на позора и националното ни унижение", които "продължаваме да търпим повече от 30 години след падането на Берлинската стена".


"В нашите градове и села, къде на по-видимо място, къде по-встрани, тези символи на окупацията присъстват в живота ни. Дали ги игнорираме или не, няма значение. Те са тук сред нас. Все още. Ревностно ги пази руското посолство, с колаборацията на местни власти. Това се прави по заръка на Кремъл, който, фетишизирайки тези символи и налагайки фактически култови ритуали за честване на годишнини, вярва, че ще съхрани во веки веков влиянието си в нашите земи", пише Атлантическият съвет.


Организацията призовава правителството и кметовете по места да започнат да работят за възможно най-бързото демонтиране на останалите съветски паметници и да ги изпратят в музей.




Картата е интерактивна, към някои обекти са добавени снимки и описания. Инициаторите призовават гражданите да им изпращат снимки, които да допълнят картата.



Инициативата се обявява днес 9 май в Деня на Европа. Междувременно политици от БСП и АБВ по-рано през деня положиха цветя на Паметника са съветската армия в София. Наскоро в телефонен разговор с външния министър Екатерина Захариева руският й колега Сергей Лавров за пореден път постави въпроса за необходимостта от правна уредба на статута на военните гробници и мемориали.

Ключови думи към статията:

Коментари (311)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yvp50646379
    yvp50646379
    Рейтинг: 24 Весело

    Бургас - Паметник на... метилово-алкохолното самоотравяне

    на отровилите се с метилов алкохол съветски солдати - поне 200 умряли а още повече ослепяли. А преди да пият, убили пазача на цистерната, който се опитвал да им обясни, че това не се пие. Бояришникът и антифризът са любими напитки в Русия не от вчера.

    Хахахаха, яко описание.

  2. 2 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    "В нашите градове и села, къде на по-видимо място, къде по-встрани, тези символи на окупацията присъстват в живота ни."

    Никаква окупация не е имало.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Трябва да се оформи движение за премахването на тези лъжовни монументи.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  5. 5 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#4] от "zz_s":

    Дори да олицетворяват грозно минало, паметниците трябва да бъдат оставени, защото въпреки това те са част от нашата история.. А тези, които забравят историята си, са обречени да я повторят..

    Унищожаването на паметници е равносилно на горенето на книги :)

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3028 Разстроено

    "Атлантическият съвет на България " - е, след като такива космополити са прогледнали и в краката си, висотата на това тяхно, велико дело ще пребъде. Бравос и още по-атлантически, може и индийски също.
    п.п. В обикновено селско гробище има ПАМЕТНИЦИ - от черен мрамор, офицер от "царската армия", с православен кръст, с ордените за службата, до него - от камък, на партизанин, с петолъчка, сърп, чук...
    Атлантици!?! Как е лесно от вкъщи да се поства, брои, умува...

    Обичай света като самия себе си - тогава наистина ще можеш да се грижиш за всичко
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    "недемонтираните " ???
    Че то има ли ДЕМОНТИРАНИ ??????

  11. 11
    dark'star
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

    Трябва да се оформи движение за премахването на тези лъжовни монументи.
    —цитат от коментар 4 на zz_s


    ... опитай в някоя друга държава = в България няма как да стане :-)

  12. 12 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Ба си мамата. Че то на всеки умрял от препиване с метанол мужик се падат по три и половина паметника ?

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 738 Весело

    Атлантическия кой се изказал!?

    Аз чакам сега да се изкаже и тихоокеанския съвет.

  18. 18 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Може да ги оставят, само обаче ако са разрешени да се боядисват от гражданите с различни цветове.

  19. 19 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Чехия е добър пример какво ще последва със всеки който оскверни паметници. Отделно българският народ няма да позволи на шепа фашизоиди да посегнат на паметта и братските ни чувства към близкте ни съветски народи - ние българите трудно правим разлика СЕГА кой е украинец, беларус или руснак ... всички са ни братя .
    —цитат от коментар 3 на dark'star


    Ми айде на поезда и при братята си. Що щеш тука ?

  20. 20 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    "недемонтираните " ???Че то има ли ДЕМОНТИРАНИ ??????
    —цитат от коментар 10 на doroteus


    Пиша и си отговарям - да има ! В гр.Сталин се издигаше внушителен монумент на Генералисимус Сталин . Имал съм честта да го видя и даже , о,, боже прости , като пионерчета ни снимаха пред него ! Та той изчезна за една нощ! Ако знаят къде е Шаренкова и Русофили могат да го издирят и изправят отново да" краси" морската градина във Варна ! Защо ли ? Ами защото днес на МОЧА "фосили " безсрамно носеха портрети на САТРАПА !

  21. 21 Профил на yvp50646379
    yvp50646379
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Да се демонтират и съберат на едно поле някъде в България. И да се сложи вход 5 лева - който иска да почита и коленичи пред такива паметници - да си плаща. Хем държавата доволна, че ще прибира пари от нещо, хем комундетата ще отдават почит вкупом на всички паметници, хем останалите хора ще бъдат оставени на мира. Не искам в центъра на всеки град да има паметници на съветски комунисти - нито са направили нещо добро за България, нито са ме освобождавали от нещо. А за оня дето дава за пример Чехия - те си направиха Музей на комунизма именно от такива - и къртят пачките от западни туристи.

  22. 22 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Все още не можем да се освободим от освободителите. Особено по черноморието.

  23. 23 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#17] от "Шоршо":

    За какво?За нивото на Тихия океан?

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4801 Неутрално

    До коментар [#7] от "ЗаНиЗа":

    Никой не иска да се премахнат надгробни паметни плочи! А паметници в прослава на едни поробители!

    За какво напомня (защото паметникът трябва да напомня) паметникът на съветската армия? За какво? За едни пропиляни 45 години!

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4801 Неутрално

    До коментар [#7] от "ЗаНиЗа":

    Никой не иска да се премахнат надгробни паметни плочи! А паметници в прослава на едни поробители!

    За какво напомня (защото паметникът трябва да напомня) паметникът на съветската армия? За какво? За едни пропиляни 45 години!

  27. 27 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Защо не сме изгорили уредите за мъчения от миналото, а ги държим в музей ? Те нищо хубаво не олицетворяват... Но въпреки това ги пазим, защото ни напомнят какво се крие под повърхността, под нашата любезност :)

    Ако смятате, че всичко се оправя с чука, давайте... В бъдещето ще говорят за вас като за първобитни...

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    До коментар [#9] от "poa52655104":

    В такъв случай летището те чака, Германия, Франция, Италия, Испания те чакат с "отворени" обятия. Там "няма да те мачкат", ще те "галят с перце".
    Бъди за пример, направи като останалите 2-3 милиона, които изоставиха Родината, но пък се връщат тук да си оправят зъбите. Чудно, защо ли не си останаха в новата им Родина и сега покрай кризата.
    Ама не безпакойся, цял живот да празнуваш, че вече имаме банани в магазина.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4801 Неутрално

    До коментар [#8] от "dark'star":

    И като са ни били съюзници твоите "братушки", защо са допуснали западните покрайнини да бъдат дадени на Югославия, а Беломорска Тракия - на Гърция? Знаеш ли защо!? Защото не им пука за нищо българско! За това!

  31. 31 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#4] от "zz_s":Дори да олицетворяват грозно минало, паметниците трябва да бъдат оставени, защото въпреки това те са част от нашата история.. А тези, които забравят историята си, са обречени да я повторят..Унищожаването на паметници е равносилно на горенето на книги :)
    —цитат от коментар 5 на Ramon Asvalda


    Те не олицетворяват минало, а една историческа лъжа.
    Левски е по велик от альоша, но паметникът му е по малък.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  32. 32 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 509 Любопитно

    До коментар [#27] от "Ramon Asvalda":

    Рамончо,именно за това става въпрос.Да ги оставят тези паметници в музея,а не из цяла Б-я.Ето дори и ти,син на испански интернационалист си съгласен с това.

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4801 Неутрално

    До коментар [#29] от "Taiga":

    А ти цял живот ще се кланяш на една армия, която е окупирала България! Защото НЕ си българин, а си русороб!

  34. 34 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Бургас - Паметник на... метилово-алкохолното самоотравянена отровилите се с метилов алкохол съветски солдати - поне 200 умряли а още повече ослепяли. А преди да пият, убили пазача на цистерната, който се опитвал да им обясни, че това не се пие. Бояришникът и антифризът са любими напитки в Русия не от вчера.Хахахаха, яко описание.
    —цитат от коментар 1 на yvp50646379


    Но сега надгробният има камък го обновиха, разшириха.... стана пантеон на "освободителите". Близката черква в стария бургаски гробищен парк се надстроява, разширява и ще се слее с гроба на пиянките и сигурно отгоре ще сложат руския кръст. Интересно с какви милиони се строи този комплекс?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  35. 35 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#8] от "dark'star":И като са ни били съюзници твоите "братушки", защо са допуснали западните покрайнини да бъдат дадени на Югославия, а Беломорска Тракия - на Гърция? Знаеш ли защо!? Защото не им пука за нищо българско! За това!
    —цитат от коментар 30 на vassilun


    това са загубени територии от друга война ... през ВСВ Царство България като победена страна е можело да загуби още територии, но с цената на участие във разгрома на Райха с 455 000 български войника и 32 500 жертви запазваме територията си , дори запазваме върнатите малко по-рано Добрич и Силистра.
    ВЕЧНА СЛАВА на българските ФРОНТОВАЦИ допринесли за ПОБЕДАТА
    на Съюзниците = Британия, СССР, САЩ и Китай (Чан Кайши)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  36. 36 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3028 Весело

    До коментар [#7] от "ЗаНиЗа":Никой не иска да се премахнат надгробни паметни плочи! А паметници в прослава на едни поробители!За какво напомня (защото паметникът трябва да напомня) паметникът на съветската армия? За какво? За едни пропиляни 45 години!
    —цитат от коментар 25 на vassilun


    Пропиляването е личен избор - дали от мързел, дали заради ларж отношение, а може и заради раболепно примирение. Е, при нЕкои може и заради паметниците да е.

    Обичай света като самия себе си - тогава наистина ще можеш да се грижиш за всичко
  37. 37 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 792 Неутрално

    За Русе само альошата е за сваляне. Другата плоча е в гробище, което е на 200м от руското консулство в града. Без да се изравят гробове и да се разкарат руснаците от хубавата сграда на консулството няма да стане. Проблемите които това би донесло и колко е морално да изравяш гробове нека всеки сам прецени.

    This is the place where puddings die.
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    Бургас - Паметник на... метилово-алкохолното самоотравянена отровилите се с метилов алкохол съветски солдати - поне 200 умряли а още повече ослепяли. А преди да пият, убили пазача на цистерната, който се опитвал да им обясни, че това не се пие. Бояришникът и антифризът са любими напитки в Русия не от вчера.Хахахаха, яко описание.
    —цитат от коментар 1 на yvp50646379


    Подобни са и тези от "костницата" в Лозенец -- измрели са в лазарет предимно от венерически заболявания, пиенето отделно.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  40. 40 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    Ей това е хубава карта. Всички тези брутални паметници трябва да бъдат или демонтирани, или взривени!

    Скоростен индекс "Y"
  41. 41 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    До коментар [#15] от "Освалдо Риос":


    Пропуснали са паметника на загиналите летци от Кравария в градинката зад Гранд Хотел София. А тези летци са били част от атаки над София , в които са убити почти мирни жители от летяще кропести Б52 и техните бомби.
    —цитат от коментар 13 на Освалдо Риос


    Вие от коя паланка сте ? Знаете ли къде е София , а хотел София , а Американското посолство , а паметника на американците ...???

  42. 42 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#7] от "ЗаНиЗа":Никой не иска да се премахнат надгробни паметни плочи! А паметници в прослава на едни поробители!За какво напомня (защото паметникът трябва да напомня) паметникът на съветската армия? За какво? За едни пропиляни 45 години!
    —цитат от коментар 26 на vassilun


    Никой не говори за премахване на паметници на погребани воини! Трябва да се премахнат тотемите на нашия окупатор! Моча, Альоша..... са тотеми на поробителя!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  43. 43 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    вече имаме банани в магазина.
    —цитат от коментар 29 на Taiga


    Тва за бананите хубаво, ами къде го намерихте тоз магазин в тайгата?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  44. 44 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 13 Весело

    Най-добре ще е да премахнем атлантическия съвет. Лобистите на производителите на оръжие тръгнали да раздават морал...... смех.

  45. 45 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    До коментар [#28] от "dark'star":


    [quote#28:"dark'star"][/quote]

    Туркофили , русофили , гръкомани ....все са еничари и национални предатели , убивали Българи....!!

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Eд
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#15] от "Освалдо Риос":

    За разлика от поробителските паметници на твоята родина - СССР, този на загиналите американски военнослужещи е на територията на САЩ посредством посолството им! И забележи гигантската разлика, предателю:
    Съветските монолити са сложени по време на човекомразната окупация на България! Американският паметник е сложен по време в, което ние сме съюзници на САЩ и сме признали и НАЦИСТКИЯ, и неговият БРАТСКИ режим, СТАЛИНИСКИЯ, като ПРЕСТЪПНИ. Купи си един учебник с рублите си, чугун!

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#35] от "dark'star":

    Добрич и Силистра ги запазваме само и единствено защото са придобити, чрез спогодба преди да влезем официално във войната. Ние губим всички територии, част от азбуката си и интелигенцията си. Да бяхме водили война срещу СССР и Третият Райх щяхме да сме по-добре в дългосрочен план. Все пак Студената война започва непосредствено след края на ВСВ.

    This is the place where puddings die.
  50. 50 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 490 Неутрално

    ЛЪЖАТ фашизоидите !
    —цитат от коментар 8 на dark'star


    Никакви фашизоиди не са това. Просто продажни мекерета в ползва на зап. левичари - космополити - не по-малки фенове на Интернационала от тебе самия. ;–)

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  51. 51 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4837 Неутрално

    До коментар [#8] от "dark'star":

    Таньо, ако поназнайваше история за 7-ми клас щеше да знаеш, че Съветският съюз ни обявява война и без да сме изпратили и един войник срещу нея, тя ни окупира.
    Ама на чугун да му свириш Моцарт - не става...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    До коментар [#46] от "dark'star":


    [quote#46:"dark'star"][/quote]Ние си празнуваме ПОБЕДАТА, .... а ти си поплачи самотен - вашите загубиха

    Къде го СеСерето .....победительницата.....май в клоаката утече.....

  54. 54 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Време им е да се премахнат.

    SHADOWS of SOFIA
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2083 Весело

    Атлантическият съвет добре се сетил!Сега предлагам да вдигнем нивото,да поканим другаря Радев и поемайки инициативата ни покаже какво може един генерал от НАТО и пРезидент на държава от ЕС!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Още преди 20 години, като живеех в София, ме дразнеше паметника на руските войници от Втората световна война, в близост до Софийският университет, пада се между Лъвов мост и Софийският университет, адреса сега не си го спомням.

    Съветският съюз не ни освободи от нацистите, ами ни пороби. България имаше що годе добри заплати преди 1944 г. на ниво на Западните държави, които след това драстично паднаха, на сегашно ниво, може да ме коригирате, към 550 лв нето според официалната статистика. След 200 години ще се изравни с тези в Германия. Може би и по-скоро заради корона пандемията. На мен ще ми е недостатък, ако с 800€ искам да правя почивка в България и тези пари при един повишен стандар на живот в България да не са достъчни. Както ако бих правил почивка тук в Северно море в Шлезвих-Холщайн, хотелската стая ми струва на ден само 60€ при оферта, иначе повече.

    Es muß Geld fließen!
  60. 60 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5819 Неутрално

    Тъкмо да се знае какво има за демонтаж......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  61. 61 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3478 Неутрално

    До коментар [#24] от "Димитър Димитров":
    С голям кеф опикавам Альоша доста често
    >>> Ako наистина говорите сериозно...представям си какво щеше да ви се случи зад Голямата Вода- Атлантика, за уриниране на публично място.:) Ама тук има ред и даже Атлантическият съвет няма да се застъпи за вас пред полицията, колкото и да ви се струва правилно да упражните Първата поправка в такава ..оригинална форма.:)

  62. 62 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    "Братушките са дошли като съюзници"

    И като е така, нека въпросните братушки бъдат така добри да ни върнат заграбените от тях архиви и златен резерв на Царство България...

  63. 63 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Кютюка у Варна с естетическа стойност колкото препарирана хлебарка, на какво точно е паметник? Това е монумент възвеличаващ СССР. Аналог с древни времена би бил езическо капище на което се провеждат сборища за преклонение.


    До коментар [#46] от "dark'star":


    До коментар [#2] от "Taiga":

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  64. 64 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 574 Гневно

    Ако на някой му пречат, да плати за премахването им!

    На мен не ми пречат и не съм съгласен с моите пари (тези на данъкоплатеца) да се взривява нещо след което да се извозват останките.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  65. 65 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3478 Неутрално

    До коментар [#51] от "Депутат 241":Съветският съюз ни обявява война и без да сме изпратили и един войник срещу нея, тя ни окупира.
    >>> Ако е зависело от такива като вас и съмишленици, можеше и да сме пратили. Политическата мъдрост на цар Борис се е съобразила и с преобладаващите сред народа проруски и даже просъветски симпатии. Имало разбира се и относително неголям брой българи, верни на съюзниците немци. Да напомня за българската противотанкова бригада към СС, сформирана през септември 1944 и наброяваща към 700 човека.


  66. 66 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Трябва да се знае, че ние не сме били под германско робство, но под съветско сме и до сега (поне ментално за някои). Историята се описва в книгите не в паметниците. Паметниците са за почит и признателност. А какво е признанието към СССР. Освен за тези, които си живяха като царе 45 години, а после станаха най-големите капиталисти.

  67. 67 Профил на yvp50646379
    yvp50646379
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Ако на някой му пречат, да плати за премахването им! На мен не ми пречат и не съм съгласен с моите пари (тези на данъкоплатеца) да се взривява нещо след което да се извозват останките.
    —цитат от коментар 64 на kokoto2


    Къде се събират дарения? Само гледай колко бързо ще се съберат пари.

  68. 68 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1244 Весело

    Ако на някой му пречат, да плати за премахването им! На мен не ми пречат и не съм съгласен с моите пари (тези на данъкоплатеца) да се взривява нещо след което да се извозват останките.
    —цитат от коментар 64 на kokoto2


    Ако ше ги гърмиме, идвам да полагам доброволен труд по разчистване на отпадъците.

    П.С. Дано остане джепане и за чинията на вр. Хаджи Димитър (Бузлуджа)...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  69. 69 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    До коментар [#65] от "тулса":

    Нека не забравяме че СССР обяви война на България с единствената цел да я превземе и включи в сферата си на влияние. Други причини, поне лично аз, не откривам. Нито сме участвали на източния фронт, нито сме богати на ресурси, нито сме имали някакво особено стратегическо местоположение в светлината на ВСВ. Били сме глуха и тиха периферия. Май все още сме такава.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  70. 70 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2212 Весело

    "Гигантският паметник "Родината-майка зове"във Волгоград претърпява епична реставрация. Той е толкова голям, че работниците неочаквано намират изненадващи скривалища вътре. "При извършване на работи във вътрешността на статуята открихме цели помещения, пълни с боклук, които конструкторът ѝ е оставил през 1967 година. Намерихме и 1200 рубли, останали там от работници, извършаили ремонт през 2010 г.", каза строителният директор Владимир Антонов."
    https://bg.rbth.com/живот/331252-rodinata-maika-zove-restavratsiya

  71. 71 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2212 Весело

    "Работите трябва да приключат през 2020 г. точно преди 75-ата годишнина от Деня на победата през Втората световна война на 9 май."

    И разбира се още не са приключили...

  72. 72 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    АС е неправителствена организация, която няма никакво право да налага каквото е да е свое становище. Тя е съставена от убедени и много надъхани русофоби като бившите министри на отбраната Велизар Шаламанов и Тодор Тагарев. Там участват и такива глашатаи на русофобията като Александър Йорданов, Георги Мишев и т.н. Каквито и карти да съставят, народното събрание ще реши дали да се премахнат паметниците. А те няма да си сложат гтаралеж в гащите с едно такова крайно и мракобесно тешение, продиктувано от омраза към всичко руско.

  73. 73 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4801 Любопитно

    До коментар [#46] от "dark'star":

    "вашите загубиха."

    Мурзилка, в победителката (Русия) или в победената (Германия) хората живеят по-добре! 😂🤣

  74. 74 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2007 Весело

    До коментар [#72] от "proza":

    И какво ще решава народното събрание за монументи изградени на общинска собственост? Ама това червените все към централизация и свръхцентрализация ви тегли. Има нещо наречено местно самоуправление. Нали за това има местни избори. Ако тия капища/монументи са изградени върху общинска собственост, не държавната администрация а общинската такава имат думата.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  75. 75 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    До коментар [#72] от "proza":

    Апропо, във Варна, всички по-малки монументи/статуи възвеличаващи СССР, Ленин, КПСС/БКП и прочее исторически недоразумения, бяха отдавна премахнати. Остана само грозното капище да стърчи на хълма към Почивка/Бриз.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  76. 76 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#8] от "dark'star":Таньо, ако поназнайваше история за 7-ми клас щеше да знаеш, че Съветският съюз ни обявява война и без да сме изпратили и един войник срещу нея
    —цитат от коментар 51 на Депутат 241


    И после ни открадва златния резерв, държавния архив и ни налага контрибуции.

    Освен това БГ 3 години изхранва съветски окупационен корпус.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  77. 77 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2003 Гневно

    Чехия е добър пример какво ще последва със всеки който оскверни паметници..
    —цитат от коментар 3 на dark'star


    Какво ще последва?

    русия ще изпрати убийци? Както винаги?

    И това те изпълва с радост и гордост? Че чужденци ще влязат в родината ти да убиват?

    Пу!

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  78. 78 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    Никаква спогодба за съветските паметници не трябва да се сключва с Русия.

    Вместо това по Пражки маниер паметниците трябва да се демонтират и поставят в някой музей на тоталитаризма. А ако много искат може да им ги пратим ако си платят транспорта.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  79. 79 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Всеки паметник на окупираната ни СССР, трябва да бъде взривен и унищожен завинаги. Така, както нямаме нацистки паметници, така не трябва да имаме и комунистически. И двата строя са идентични - терор, страх и подчинение. Сталин и Хитлер са двете лица на една монета.

  80. 80 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2003 Гневно

    Пропуснали са паметника на загиналите .
    —цитат от коментар 13 на Освалдо Риос


    ЗАГИНАЛИ, рашка, ЗАГИНАЛИ

    Колко са загиналите в бойни действия ушанки, м?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  81. 81 Профил на haq30626233
    haq30626233
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Като гледам картата имам чувството, че съм в СССР.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  82. 82 Профил на lii07621540
    lii07621540
    Рейтинг: 68 Неутрално

    Днес рубладжийте са на двойна надница.

  83. 83 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4837 Неутрално

    Аз се чудя как има толкова невежи хора, такива исторически профани, които да твърдят, че:
    1. СССР е водила Отечествена война. Щеше да е такава, ако Червената армия беше спряла на границата си от 1938 г.
    2. СССР е освободител на България. Да, но не ни освобождават, а ни обявяват война и ни окупират за цели три години.
    3. СССР е победил фашизма. Фашизмът е в Италия, а съветски войски там не са водили сражения.
    4. СССР е един от победителите във Втората световна война. И това е лъжа, защото за СССР войната все още не е приключила и СССР и Япония нямат подписан мирен договор, така че победител не е излъчен.

    С една дума всички съветски капища с петолъчки и шмайзери трябва да се бутнат. Това не са паметници, а истукани на подчинеността.
    Къде в Москва е паметникът на Чингиз хан? Няма? И защо руснаците не си почитат историята?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  84. 84 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#46] от "dark'star":

    Хм, "вашите загубиха"...
    България е сред загубилите ВСВ... явно не си от нас.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4837 Неутрално

    До коментар [#72] от "proza":
    Рожбе, това с паметниците е в правомощието на Общината и тя отдавна се е произнесла, че МОЧА трябва да се демонтира. Решението отдавна е влязло в сила и само следва да се изпълни...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  87. 87 Профил на Stanislav Andreev
    Stanislav Andreev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Пропуснали сте Поморие , с цели два , старателно обгрижвани - т.н Руски паметник и една паметна плоча на подводничари , намираща се до т.н Нов хотел ( хотел Поморие )

  88. 88 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2003 Весело

    Ние си празнуваме ПОБЕДАТА, .... а ти си поплачи самотен - вашите загубиха
    —цитат от коментар 46 на dark'star


    Ти по-добре се разходи до Германия, виж как живеят победените... после ти си поплачи.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  89. 89 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Даркстар,народът по телефона ли ти се обади.Или ти пусна телеграма.Откъде накъде говориш от името на народа.И аз казвам-на мен народът ми каза,че иска всички тези паметници на съветските окупатори да се съберат на една поляна и всички ,които много им се радват да им носят цветя,да ги лъскат ,да ги чистят,да развяват знамена ,да се изпускат в памперсите и каквото искат да си правят.

  90. 90 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4720 Неутрално

    До коментар [#69] от "tsyrvulan":

    И имаме граница с Турция и възможност за бърз изход и на Босфора, и през Гърция на Средиземно Море. Също и натиск по Тито, "слугата на американския империализън с кървавия сатър".
    Не подценявайте стратегическото значение на България - пътят свързващ Ориента с Европа.

  91. 91 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1306 Весело

    Чехия е добър пример какво ще последва със всеки който оскверни паметници. Отделно българският народ няма да позволи на шепа фашизоиди да посегнат на паметта и братските ни чувства към близкте ни съветски народи - ние българите трудно правим разлика СЕГА кой е украинец, беларус или руснак ... всички са ни братя .
    —цитат от коментар 3 на dark'star


    И какво ще последва бе, Таньо? Пак ще го освобождавате ли?

  92. 92 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1306 Весело

    За разлика от безродния Атлантически съвет, чиито членове дори не смеят да застанат с имената си, всеки българин знае името на Альоша - който ще се извисява над Пловдив сто години след смъртта на внуците на последния дебил, с желание за пренаписване на историята ни...
    —цитат от коментар 85 на Мишо Петров


    Гледай, някой ден, Альоша да не ти падне на тиквата, ще видиш тогава едно пренаписване...

  93. 93 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4837 Неутрално

    До коментар [#65] от "тулса":
    Политическата мъдрост на цар Борис се е съобразила и с преобладаващите сред народа проруски и даже просъветски симпатии.
    ––––––––––––––––––––––––––––
    И кой беше изразителят на просъветските и пронацистки симпатии в Царство България? Май точно БРП (к).

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  94. 94 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ramon Asvalda":

    За книгите има библиотеки - отиваш и четеш. Паметника също може да бъде складиран някъде - който иска, да ходи да му се кланя. За тези паметници трябва да има местни референдуми, а които да се реши съдбата им. Не казвам да го претопяваме, но може да се изкарат пари от тези паметници - в специален парк, с билети за вход. Който иска - да раазгледа. Може и поклоннически екскурзии да се организират :)

    Жизнь или Life - избор има.
  95. 95 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1306 Весело

    Докато има кремльовски "паметници", ще бъдем най-бедната страна в Европа.

  96. 96 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2646 Весело

    До коментар [#3] от "dark'star":

    Много братя имаш, бе Таньо! Защо така, бе?

    Хей! Да не са полубратя, а?

  97. 97 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#3] от "dark'star":

    Абе, образ, още същият ден, когато излезна статията за преименувания площад в Прага, изпратих поздравителна картичка до руското посолство там :) Не се е върнала, значи са я получили. Сигурно още ѝ се радват :)

    Жизнь или Life - избор има.
  98. 98 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2007 Весело

    До коментар [#85] от "Мишо Петров":

    Не думай бре! Аз до ден днешен не съм срещал Българин кръстен Альоша. Ама ти щом казваш, значи трябва да има много известен съотечественик, гордо носещ споменатото име!

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  99. 99 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2646 Весело

    До коментар [#85] от "Мишо Петров":


    ... с желание за пренаписване на историята ни...
    —цитат от коментар 85 на Мишо Петров


    Самото поставяне на "паметниците" е обругаване и пренаписване на Историята, бе дядо Мишо!
    България е съюзник на Германия; Япония и Италия!
    На 05-ти Септември 1944-та, Москва обявява война на България!

    Все ИСТОРИЯ! Неподправена; Ненапудрена!

  100. 100 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4837 Неутрално

    До коментар [#85] от "Мишо Петров":

    За разлика от безродния Атлантически съвет, чиито членове дори не смеят да застанат с имената си, всеки българин знае името на Альоша - който ще се извисява над Пловдив сто години след смъртта на внуците на последния дебил, с желание за пренаписване на историята ни...
    —цитат от коментар 85 на Мишо Петров

    Кой бе, Мише, според теб е Альоша? Какво знаеш за "бойните подвизи" на 20-годишния Алексей Иванович Скурлатов, а? Или не си го чувал...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK