За чия сметка Студентски град остава без метро, спориха общинари

За чия сметка Студентски град остава без метро, спориха общинари

© Надежда Чипева



Не е рентабилно да се строи метро до Студентски град, защото проучване показало, че ще има малко пътници и няма да е натоварено. Това заяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, пред общинската комисия по архитектура и градоустройство днес. Обсъждането бе за удължаване на метрото от последната сега спирка "Бизнес парк" към "София ринг мол", ИКЕА и връзка със Симеоновския лифт. Ще се построят две нови станции - междинна при "Декатлон" и втората ще е последна.


Общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София" постави въпроса струва ли си Столичната община да инвестира 100 млн. лева за метро към слабо заселен район, където живеят 1458 души и се очаква да се заселят още 5000. Той предложи с автобуси и с трамвайна линия (която е планирана по бул. "Св. Климент Охридски"), "което ще струва 100 пъти по-евтино", да се обслужи транспортно тази част на Витошката яка.


В същото време райони като Студентски град нямат метро, (90 хил. жители), посочи Бонев. "Както и много от северните части на столицата", добави арх.Борислав Игнатов от "Демократична България".




Кой е платил проучването, че е изгодно метро до двата търговски центъра


Проучване от 2012 г. за натоварване на бъдещо трасе от Бизнес парка до Симеоновския лифт доказало, че е достатъчно натоварено и затова е избрано то от 4 предложени варианта. По него щели да се качват 18 хил. пътници дневно, докато ако метрото се развие на изток, към Горубляне, щяло да е с 50% по-малко, посочи инж. Братоев.


"Потенциалът на Студентски град не е достатъчен. Натоварването на метрото там ще е по-малко, отколкото е необходимо. Същото се оказа и (за отклонение) към Илиянци", цитира той проучването като аргумент защо най-динамично развиващият се район на София - Студентски град (90 хил. жители), както и северните части на столицата остават извън обсега на подземната железница.


Кой е платил проучването за новото трасе


Бонев попита дали проучването не е правено с пари на собствениците на двата търговски центъра, докъдето ще стига, но инж. Братоев отхвърли това с твърдението, че през 2012 г., когато е правено, "този мол не е бил даже в проект и целта е била за свързване на метрото със Симеоновския лифт".


Общинският съветник от "Спаси София" обаче направи бърза справка и цитира, че проектът за изграждане на "Ринг мол" е разработен през 2010 г., а през 2012 г., когато е извършено проучването дали ще е рентабилно трасето дотам, вече е бил в процес на изграждане. "И проучването за новото метротрасе, което доказва, че ще има достатъчно пътници по него, е платено от собствениците на тези търговски центрове", отбеляза Бонев.


В отговор инж. Братоев отбеляза, че идейният проект (за маршрута на метротрасето) е бил финансиран "от който си иска там, не сме го финансирали ние... а от местните там бизнесмени". И подчерта, че предпроектните проучвания обаче били платени от Столичната община.


Инж. Братоев: Трасе през Студентски град не е рентабилно


Вариантът метрото да се удължи от станция "Витоша" на бул. "Черни връх" към Студентски град и оттам към "Ринг мол" и Симеоновския лифт също не бил рентабилен, каза Братоев. Дължината била 5 км и се получавал брой пътници под минимума, който се изисква. Това показало проучване и затова бил изоставен засега този маршрут.


Арх.Борислав Игнатов от "Демократична България" отбеляза, че като се построи метро в слабо населена зона като Витошката яка, това крие риск от насочване на инвестиции за бъдещо сериозно застрояване там.


Силвия Христова от ГЕРБ напомни, че с промени в Закона за устройство и застрояване на Столичната община, гласувани през 2018 г., в тези зони е забранено високото строителство.


Тома Белев от "Демократична България" няколко пъти зададе въпроса колко е инвестицията за новото метротрасе, но не получи отговор.


По предложение на Игнатов тази точка от дневния ред на комисията беше отложена със задача да се представи сравнителен анализ с данни за натовареността по тази дестинация и дали не може трафикът да се поеме от наземен транспорт. Против отлагането бяха ГЕРБ и "Атака", а "Демократична България", Борис Бонев и БСП бяха за и тя бе отложена.


Главният архитект на София: Метрото трябва да намалява ползването на коли


Главният архитект на София Здравко Здравков в предишни обсъждания посочва друг мотив за избора на трасето на метрото да тръгва от Бизнес парка към "Ринг мол", а не от бул. "Черни връх" през Студентски град в същата посока. Целта е метрото да обслужи зони, където жителите се придвижват предимно с автомобили, и да ги накара да слязат от тях, а не да допълва градския транспорт.


Район "Студентски" е с най-малко автомобили на глава от населението в столицата, показва "Визия за София". Поради това търсеният ефект от метро там - да свали максимален брой софиянци от колите, няма да е голям, обоснова се арх.Здравков.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1358 Весело

    Аз не знам как се проектира Метро.
    Ама знам че като се прави парк се оставя през зимата и след това където са пъртините се правят директните алей.
    А тука вместо търси жената трябва да се търси кой дава парата.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Ехехе, Студентски бил с най-малко автомобили Пт глава на населението. Дайте детайли как сте направили замерването. Смешници!

  3. 3 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Излиза, че студентите не искат да ползват метро, но пък юпитата в затворените комплекси с радост ще го ползват :-). На тази глупост дори и общинарите не си вярват.

  4. 4 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Проект от 2012 г., тоест преди ОСЕМ години, да отговаря на състоянието на населението, града и трафика в момента????

  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    "Район "Студентски" е с най-малко автомобили на глава от населението в столицата, показва "Визия за София". Поради това търсеният ефект от метро там - да свали маскимален брой софиянци от колите, няма да е голям, обоснова се арх.Здравков."

    Този Арх да отиде в Район Студентдки и да намери място за паркиране.
    Отделно да пробва автобусите – не знам по-претоварени пр.ср.,
    но той си получава неговото плюс заплатата, така че така ЩЕ Е метрото!

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5299 Любопитно

    Аз лично имам резерви доколко хората от новоизградените комплекси около "Ринг София" ше слязат от колите си.....Но пък има доста работещи по офисите и фирмите.Проблем в общината е развитието на трамвайният транспот...Интересно какво стана с продължаването от Дружба на трамвайното трасе и влизането му в Младост?????

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 7 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Ехехе, Студентски бил с най-малко автомобили Пт глава на населението. Дайте детайли как сте направили замерването. Смешници!
    —цитат от коментар 2 на Chubachubs


    толкова са малко че няма къде да паркираш . Там златната младеж демонстрира финансовите възможности на мама и тате чрез лъскави автомобили

  8. 8 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 771 Неутрално

    братоев е дърт комунистин и отдавна трябваше да бъде изритан от хранилката на червените.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 795 Неутрално

    В Студентски град автомобилите на глава от населението са най-много, просто повечето са си с оригиналните номера от ВР, ВН, РВ, РА, КН, РК и т.н. и затова Здравко не ги знае.
    Въобще, тази гербава пасмина строи с пари от данъците метро в полза на ИКЕА, Ринг мол и Парадайс Център, като пренебрегва основни правила за урбанизъм и строеж на транспортни оси.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  10. 10 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Той и докторът хонорис мамата така препоръча на студентите: По-малко учети, повичи . . . спортувайти.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  11. 11 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#5] от "Alexander97":

    Сигурно това проучване е на базата на кой адрес се водят собствениците на автомобилите, което няма нищо общо с реалността, особено в Студентски град.

    Не ме търсете преди обяд
  12. 12 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Тоя дето е правил проучването за Студентски град явно не е стъпвал там.
    Такива проблеми с паркирането няма дори в центъра на София.

  13. 13 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Това е някакъв своеобразен връх на общинарското нахалство и дебелоочие. Значи според капацитети на СО от ГРОБ, метрото съществува единствено да подвози тълпите до моловете на тия, които ги назначават на общинските избирателни длъжности (и това не са редовите избиратели). Надявам се хората живеещи в тия крайни квартали да помнят думите им доста дъъълго, когато висят в задръстванията.

  14. 14 Профил на this is it
    this is it
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Е как ще е изгодно да има метро до Студетски град, като студентите имат карти. То това си е проста сметка. Я пратете метрото в Манастирски ливади бързо:)

  15. 15 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Най-лесно е да се сметне при какъв пътникопоток ще е рентабилна тази отсечка.
    Например:
    При 1000 (че е по лесно за смятане) пътника дневно има смисъл от изграждането и функционирането и. Ако пътниците са 800/дневно, разликата се поема от търговците и те внасят сумата по сметката на Метрополитена. Такива сметки могат да се правят веднъж месечно и ако се налага - МОЛ-овете доплащат. Ако търговците не са съгласни - няма метро...
    П.п. Това за Студентски град си е направо нагло от страна на общинарите...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  16. 16 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Като знам как се промени Студентски град в последните 15 години, мисля че много малко от хората в него са студенти. Там непрекъснато изникват нови жилищни блокове и има хора с желание да живеят там (защо си го причиняват, нямам отговор). Вече малка част от хората там са студенти.
    За сметка на това освен живеещите там, има и много работещи (в университетите там, в хипермаркети, заведения, банки т.н.), т.е. движението там е двупосочно: излизат студенти към университети извън квартала и влизат работещите в квартала. По два пъти на ден. Плюс, че там училища няма и има 1 ОДЗ, та живеещите там си развозват и децата до градини и училища. Та трафик определено има и не е нужно специално изследване. Може общинарите да се разходят с автобуса и да видят за един час какво е положението там.

  17. 17 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 379 Весело

    В отговор инж. Братоев отбеляза, че идейният проект (за маршрута на метротрасето) е бил финансиран "от който си иска там, не сме го финансирали ние... а от местните там бизнесмени". И подчерта, че предпроектните проучвания обаче били платени от Столичната община.

    Бхахаха... как ще ги изтраем още 4 години тия?

  18. 18 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 795 Неутрално

    И двете идеи за отклонения на метролиниите са глупави и неизгодни. До Студентското градче прекрасна работа щеше да свърши трамвайна линия от Семинарията по Симеоновско шосе покрай Дианабад и до Студентското градче. Хем по-евтино, хем релсите ги има до Семинарията. До Икеа на околовръстния път също е глупаво, защото освен за Икеа и мола, други пътници почти няма да има. Освен това за тези магазини хората ходят с автомобили и пътя до там през Младост или Околовръстния път не е натоварен.
    Много по-необходимо ,според мен , е отклонение на метрото от Красно село под бул. Стефан Тошев до околовръстния път ( Археологическия музей). Този район има доста плътна заселеност, бул. България и бул. Бъкстон са задръстени от автомобилно движение. А и на крайната спирка може да се направи голям надземен и подземен паркинг за пристигащите от южното направление към София. Още повече, че планът за околовръстния път от Бъкстон до Цар Борис вече е готов и предстои изграждане.

  19. 19 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Следващата спирка сигурно ще е в Бистрица. И сега от Декатлон нагоре всичко е като една китайска стена. Какво като не е високо? Гъз до гъз е всичко там.

  20. 20 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Според мен първо трябва да се застрои, да се хвърлят много милиони за уличната инфраструктура, а после да се прекопае всичко вече построено, че да се вкара метрото. Най-хубаво се копае през новоположен асфалт.

    мурзилка
  21. 21 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Правилно са го сметнали - "На глава от населението"
    Просто колите са 5 пъти повече от необходимото, а жителите са 15 пъти повече. Затова на трима се пада "само" по една кола. А това , че на паркомясто се падат по 27 коли, няма значение.

    Но, ако ще копате около Декатлон, изчакайте всичко да се застрои и асфалтира. После сте вие, да не объркаме последователността, има си технология , все пак.

  22. 22 Профил на ddiddo
    ddiddo
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Някой си прави грешните сметки, че в Студентски град няма избиратели за местни избори в София, понеже повечето му жители са с регистрации в други места. Само че им е доста грешна сметката... има все повече избиратели от колкото си мислят и първите избори които там ще загубят са парламентарни.

  23. 23 Профил на Elysium
    Elysium
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#16] от "Smile":

    Има поне три детски градини и колеж с ученици + няколко университета.

  24. 24 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#23] от "Elysium":

    Явно имам стара информация за детските градини (или ти говориш за частни такива).
    За колежа с ученици - за частното училище ли говориш? Ако е за него - то то не е за всички деца :-). Може да има и общинско училище, но аз наистина не го знам.

  25. 25 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    И кой човек ще иде до ИКЕА с метрото, та да си превози новия гардероб с него на връщане?
    В Студентски Град каквито ще жители да се водят по адресна регистрация, обаче има УНСС, НСА, ХТИ, ТУ, ЛСУ, и още няколко май, където всеки ден хиляди студенти пътуват с 94 и 280. Не можеш да влезеш в рейса в час пик. Но нямало да има клиенти за метрото?
    Да не би да ползват студентско намаление за абонаметни карти, та да си правят сметката няма да има пълноплащащи пътници?

  26. 26 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Ясно е, че метрото ще обслужва търговските центрове и лифта. Такава беше идеята още някога, когато направиха първата лифрова станция зад околомръсното. Що се отнася до живеещите там, не вярвам повече от 5% от тях да разчитат на обществен транспорт. Пък и защо си мисли, че сегашният маршрут няма да обслужва Студентски град? Големият пътникопоток към квартала е свързан с университетите, а точно за тях сегашният маршрут е оптимален. Бонев просто си търси Фнимание.

  27. 27 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 702 Неутрално

    "В отговор инж. Братоев отбеляза, че идейният проект (за маршрута на метротрасето) е бил финансиран "от който си иска там, не сме го финансирали ние... а от местните там бизнесмени"".

    Май това казва всичко.

  28. 28 Профил на uvr57524198
    uvr57524198
    Рейтинг: 14 Гневно

    Корпоративните интереси пак надделяват над здравия разум. Важни решения за София трябва да се вземат с допитване и гласуване от гражданите. Да видим колко хора от кварталите Витоша, Кръстова вада и Студентски град ще гласуват да ползват метрото и колко гласа ще съберат собствениците на Ринг Мол.
    Именно младите хора, който нямат още автомобили и живеят в студентски град трябва да имат метро - Софийски университет, УАСГ, са в центъра.
    Не мога да повярвам, че главния архитект е взел такава позиция - срамота!

  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4101 Любопитно

    Братоев е говорил глупости, абсурдно е, че Студентски град остана без връзка с метрото.

    Евала на Бонев, че работи съвестно и задава неудобни въпроси в софийският общински съвет.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3823 Весело

    "Общинският съветник от "Спаси София" обаче направи бърза справка и цитира, че проектът за изграждане на "Ринг мол" е разработен през 2010 г., а през 2012 г., когато е извършено проучването дали ще е рентабилно трасето дотам, вече е бил в процес на изграждане. "И проучването за новото метротрасе, което доказва, че ще има достатъчно пътници по него, е платено от собствениците на тези търговски центрове", отбеляза Бонев."

    Хахахах, хванал е тази номенклатура Братоев за мартениците!

    I Want To Believe
  31. 31 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6994 Неутрално

    Братоев е неубудителен използвайки проучване от преди осем години

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    Ами да им припомня едно исказване на шефа на метрото. Ако на последната спирка слизат повече пътници отколкото на предишната вероятно има нужда от нова.
    В случая с бизнес парка очевидно е неприложима. Защото бизнес парка и комплекса са там. Следват ливадите и няколко магазина заради които се говори. А лифта остава на близо км разстояние. Не така стои въпроса със спирката на Хладилника. Нагоре остава цялата вече пренаселена Кръстова вада обслужвана само от селски автобуси. И доста коли.

  33. 33 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Здравко Здравков: "Целта е метрото да обслужи зони, където жителите се придвижват предимно с автомобили, и да ги накара да слязат от тях, а не да допълва градския транспорт"

    - Някой трябва да му налее акъл на този Здравков, че метрото не е достатъчно, за да накара някого да "слезе" от автомобила.
    Не познавам много хора, дето да са слезли от колите си, след като метрото дойде при нас :)

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  34. 34 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    Кой би отишъл да пазарува в ИКЕА с метро?
    И после как ще мъкне кашоните с покупките?!?

    Изобщо идеята метрото да стига до Симеоновсския лифт (той работи ли всъщност?) е изключително тъпа. Че направо до Витоша да го направят метрото, за какво да се прехвърлят туристите на някакъв си лифт?

    За Студентски град не е ли по-добре едно отклонение от Г.М.Димитров да се дръпне?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  35. 35 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#28] от "uvr57524198":
    - То този Здравков е срамота още от назначаването си, но нали ни трябва послушно "наше момче", та затова запуши тая дупка. Апропо, предишният на тоя пост беше още по-голям позор. Явно не ни върви с главните архитекти.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  36. 36 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Как ли наистина няма да има пътници студентски съчетан с квартал витоша и всичките конгломерати наоколо?
    Квартали дето са пълни с млади хора, които са постоянно в движение. Тоя верно са го купили гърчолята да им "обслужи" молчето и кварталчето с едно метронце.

  37. 37 Профил на Alfist
    Alfist
    Рейтинг: 273 Неутрално

    За пореден път оставят квартал Витоша без транспорт....

  38. 38 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Ето защо е от значение да има читава опозиция.
    Не мисля, че има друг начин поне една част от безумията, за които се трошат данъци, да бъдат предотвратени.

  39. 39 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 591 Неутрално

    естествено, че разклонението до Симеоново е по рентабилно от това до студентски град. Достатъчно е да видиш паркинга на мола и икеа и да се разходиш до Витоша. Ако се засече и броя на населението, в района на лифта плюс драгалевци и бистрица, не живеят по-малко хора от студ. град . В същото време рейсовете от студентски град са полупразни. Не трябва да се забравя че има метростанция Г.М Димитров, което е до студентски град.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5656 Неутрално

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":

    Отпадна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8027 Неутрално

    Няма логика студенти да пътуват с коли, а бизнесмените до "Бизнес парк" да пътуват с метро.

  42. 42 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 372 Неутрално

    С метрото ли очакват да си извозват хората мебелите от ИКЕА та да стига до там.

  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Герберастията вместо да копае дъното, да беше прокопала метрото до Студентски град.
    Идеята да оставиш студентско градче без метро е в топ дебилните решения на тази милиционерска шайка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Трябва да му спретнем един протест на тоя чичо! Нещо май се е самозабравил.
    Никой не е незаменим!

  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    В отговор инж. Братоев отбеляза, че идейният проект (за маршрута на метротрасето) е бил финансиран "от който си иска там, не сме го финансирали ние... а от местните там бизнесмени". И подчерта, че предпроектните проучвания обаче били платени от Столичната община.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  46. 46 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    естествено, че разклонението до Симеоново е по рентабилно от това до студентски град. Достатъчно е да видиш паркинга на мола и икеа и да се разходиш до Витоша
    —цитат от коментар 39 на Lazar Petrov


    Пишеш, ма не мислиш.
    Ти видял ли си кифла да иде на мол с метро? И после с чантичките с покупките права в метрото?
    А носил ли си шкаф от Икеа с метро?

    От де ви намират бе?!


    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  47. 47 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Общественият транспорт Е И СОЦИАЛНА УСЛУГА. Не може само за рентабилност да се говори особено за Студ.град. Научете и качете младежите на колите (трошки), пък после ги спирайте да не се изтрепят, а и да слезат от колите като завършат. Имайте малко по-далечен поглед.

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  48. 48 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Отделно, на мол се ходи събота и неделя, а който не работи и през деня.
    Няма трафик и си пътуваш с колата.

    А най-голямото натоварване е в пиков час, 8-9 сутринта и 5-6 вечерта в делничен ден.
    В студентски град хората може да направят 4 курса. Първо до работа/училище, после вечерта да излязат на разходка. Все в натоварено време.
    Отделно, 90 000 жители в Студентски, отделно работещи учещи в УНСС, НСА.

    Квартал Витоша и той колко народ е.

    И както няколко пъти се каза, гардеробите от ИКЕЯ ли ще носиш, или торбите с покупките от мола по метрото.
    И за лифта, там се ходи събота и неделя. Важното е да се покрие работещи и учещи през делничните дни. Там са най-чудовищните трафици.
    До сега не знам някой да е искал да посети лифта и Витоша и да не е отишъл.

  49. 49 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 923 Неутрално

    До коментар [#18] от "marker":

    Така е, ма това е понеже метрото се прави да обслужва разни безумни интереси, а не интересите на живущите. До Ст. град едно трамвайно трасе ще реши въпроса. Да не говорим, че другото направление предразполага презастрояване точно заради метро на споменатите части около молове и шопингцентрове. Братанов-дърт комунист-ОСТАВКА! Герберската мафияпри бай Ставри. начело с даскалицата-кмтица.

  50. 50 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Глупости!
    Трамвай вместо метро е абсолютна гавра!
    Колко ще побере тоя трамвай. Големи автобуси през 2 минути се пръскат по шевовете и маса хора не могат да се качат и остават отвън.

    Отделно, не всеки работи в НДК, че да ползва тоя измислен трамвай.
    Има хора, работят в Младост, Бизнес Парка, Цариградско и тн.
    Метрото отваря към целия град. Нищо по-малко от това не е приемливо.
    То ако ще е трамвай, да си караме с 94 и 280. Те с какво са по-лоши?

    В крайна сметка, от Ринг Мола до Студентски не е застроено все още.
    Ако трябва, още 1 спирка след Ринг Мола до Симеоновско Шосе, и после надолу през НСА и УНСС. Там са все полета и няма проблем с осигуряването на пътя.

  51. 51 Профил на qpankova
    qpankova
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#12] от "Котаракът на Шрьодингер":

    ами то е като лас вегас тоза студентски град
    До коментар [#11] от "nikidimi":

    като плащат данъци някъде другаде защо от моите данъци да им се строи метро?

  52. 52 Профил на qpankova
    qpankova
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#50] от "Тангра":

    да, като игра със Змия да го проектират - после кръстова вада и надолу към Южен парк - че може на някой да му се приходи в Южния парк ...

  53. 53 Профил на qpankova
    qpankova
    Рейтинг: 28 Разстроено

    До коментар [#47] от "Thomas Anderson":

    Ама има 2 автобуса, поколения струденти са се придвижвали успешно с тях. Защо не карате колелета до УНСС и ТУ и т.н. ? Защо не ходите пеша - после дебели били, безплодни били, стендове им трябвали...

  54. 54 Профил на qpankova
    qpankova
    Рейтинг: 28 Разстроено

    До коментар [#42] от "kamenof":

    Аз мебели си купувам след 3 ходения да избирам, които може без кола да ги правя. Повечето хора ходят на оглед повече пъти.

  55. 55 Профил на qpankova
    qpankova
    Рейтинг: 28 Гневно

    Няма логика студенти да пътуват с коли, а бизнесмените до "Бизнес парк" да пътуват с метро.
    —цитат от коментар 41 на Роси


    Да пътуват с каквото си искат - има градски транспорт като слънце, колелета и крака. Студентите като са си надвили на масрафа с хеликоптер да ходят ама милиони за метро "щото е модерно" е несериозно. А в същото време няма детска болница...

  56. 56 Профил на qpankova
    qpankova
    Рейтинг: 28 Гневно

    Няма логика студенти да пътуват с коли, а бизнесмените до "Бизнес парк" да пътуват с метро.
    —цитат от коментар 41 на Роси


    Да пътуват с каквото си искат - има градски транспорт като слънце, колелета и крака. Студентите като са си надвили на масрафа с хеликоптер да ходят ама милиони за метро "щото е модерно" е несериозно. А в същото време няма детска болница...

  57. 57 Профил на qpankova
    qpankova
    Рейтинг: 28 Гневно

    До коментар [#28] от "uvr57524198":

    Има автобуси - те утре с хеликоптери ще искат да ги карат до университета - засрамете се малко..

  58. 58 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    До коментар [#42] от "kamenof":Аз мебели си купувам след 3 ходения да избирам, които може без кола да ги правя. Повечето хора ходят на оглед повече пъти.
    —цитат от коментар 54 на qpankova


    Ми ти може и 30 пъти да ходиш, за да избереш един скрин.
    Или пък искаш да влачиш децата си по пътечките в Икея. За да се пречкате на тези, които знаят какво търсят и отиват за да купят. А не да си запълнят скуката.
    Студентски град са 100к калпака! 1/10 от София. Можеш ли да си го представиш това колко народ е.
    Има хора, млади програмисти, работят, плащат данъци за месец, колкото са твоите за година. Ама то не става само с грачене и претенции.
    Голям лукс било метрото! Хеликоптери!? Село, прибери си версиите!

  59. 59 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Белев още ли е общинар? Добре го прикриват от ДБ след антисемитските му изказвания през есента!

  60. 60 Профил на Ira Zgureva
    Ira Zgureva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Очевидно никой от господате не е обиколил Студентски град да разгледа новото строителство към Околовръстно шосе





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK