Ул. "Съборна" става почти пешеходна, а ул. "Цар Шишман" - изцяло

Главният архитект на София Здравко Здравков и Борис Бонев.

© Велко Ангелов

Главният архитект на София Здравко Здравков и Борис Бонев.



Пешеходна зона ще бъде обособена по улица "Съборна" за сметка на паркоместата, които сега са напречно на улицата. Там ще се поставят дървета в кашпи, пейки и градска мебел, обявиха главният архитект на София Здравко Здравков и Борис Бонев от "Спаси София".


Ул. "Съборна" е дълга едва 300 м - започва от площад "Св. Неделя" и свършва при Градската градина, като еднопосочното движение на коли ще се запази само в участъка от ул. "Леге" до ул. "Цар Калоян". Там ще е разрешено и паркирането, но само успоредно на южния тротоар. Напълно се затваря за коли участъкът от ул. "Леге" до входа на Градската градина, който най-сетне ще се отвори. За тази цел част от паркоместата по ул. "Княз Александър I" също ще се премахнат.


Затваря се за коли и пасажът по "Съборна" между ул. "Цар Калоян" и площад "Св. Неделя". Кашпи ще блокират платното, като ще се преместват само за коли със специален режим. Подходът с автомобил към Софийската митрополия, където е резиденцията на патриарх Неофит, ще бъде откъм бул. "Витоша" и площад "Св. Неделя" покрай Богословския факултет.




Идеята е да се свържат пешеходната зона на бул. "Витоша" през площад "Св. Неделя" с Градската градина, която според изследване била най-предпочитаното място за отдих. Предстои проектът, който е изработен от общинската "София проект", да бъде гласуван от Столичния общински съвет
(СОС).


Проектът за обновяване на ул."Съборна"

Проектът за обновяване на ул."Съборна"


"Това е крачка в посоката София да стане град за хората (не само за автомобилите). Световна тенденция е в условията на пандемията в градовете да се развиват публичните пространства за хората. И така да се спазва по-лесно социалната дистанция от 1.5 м", посочи Бонев.


Премахването на паркоместата по северната страна на ул. "Съборна" няма да ощети живеещите наоколо софиянци, каза кметът на район "Средец" Трайчо Трайков от "Демократична България". Те сега се ползват като служебен абонамент за автомобили на различни институции.


Трайков: Ул. "Цар Шишман" трябва да стане пешеходна! Изцяло


Живеещите по ул. "Цар Шишман" са споделили с районния кмет Трайков, че са съгласни тя да стане изцяло пешеходна. Първоначално това ще е във вечерните часове от петък до неделя, а има варианти и в някои часове от работните дни - вечер или нощем. Идеята получи подкрепа от Борис Бонев, който е проучвал баланса между автомобили и пешеходци и е стигнал до извода, че пространството за хората е много малко. Затварянето на улицата ще трябва да бъде гласувано в СОС.


Обсъжда се вариант по ул. "Цар Шишман" да имат право да паркират само живеещите на нея, както е в много други европейски градове, каза зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев.


Сега ул. "Цар Шишман" цялата е оградена от колчета,

© Юлия Лазарова

Сега ул. "Цар Шишман" цялата е оградена от колчета,


За ул. "Съборна" нагласата е промяната да се извърши до началото на лятото. Обновяването й няма да е скъпо, около 30 хиляди лева според предварителни изчисления на "Спаси София". То ще е временно, тъй като до 3 години би трябвало да започне реконструкцията на площад "Св. Неделя" по проекта на студио "Фуксас", спечелил международния конкурс на Столичната община.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    "Трайков: Ул."Цар Шишман" трябва да стане пешеходна! Изцяло
    Живеещите по ул. "Цар Шишман" са споделили с районния кмет Трайков, че са съгласни тя да стане изцяло пешеходна."

    Затова и не гласувах за този помиярин, както и за поредната формация, в която се изцвъка!
    Какво става с хората, които са платили талон за паркиране по местоживеене за 2г. в тези райони? - Как ще ги компенсират

    I Want To Believe
  2. 2 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    браво.
    първия главен архитект от години, койото
    мисли нещо за София. малко ми се искаше и между леге
    и калоян да стане пешеходна, ама и така е добре.

  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    Само Шишман ли е безумие с тия колци?
    Въобще защо набучиха тия колци в старите части на София, където са тесни тротоарите?
    И за това безумие ще се плати два пъти - веднъж за слагането, втори път за премахването. Плюс нервите и неудобството докато ги има ...

  4. 4 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Малка стъпка в правилна посока.

  5. 5 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1970 Весело

    До коментар [#1] от "2.5":

    Ами могат да им върнат парите. Това ли е големият проблем? Това ли е голямата драма?

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  6. 6 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7364 Неутрално

    Специално за "Съборна" решението е добро

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  7. 7 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Доста добри предложение, пешеходния център се разширавя!

    "Трайков: Ул."Цар Шишман" трябва да стане пешеходна! ИзцялоЖивеещите по ул. "Цар Шишман" са споделили с районния кмет Трайков, че са съгласни тя да стане изцяло пешеходна."Затова и не гласувах за този помиярин, както и за поредната формация, в която се изцвъка!Какво става с хората, които са платили талон за паркиране по местоживеене за 2г. в тези райони? - Как ще ги компенсират
    —цитат от коментар 1 на 2.5

    Споко, скоро ще вдигнат цената на синя зона и ще намалеят приходящите.

  8. 8 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    "Затваря се за коли и пасажът по "Съборна" между ул. "Цар Калоян" и площад "Св. Неделя". Кашпи ще бъдат поставени там, които ще се преместват за минаване само за коли със специален режим. "

    А това как се изпълнява? Кашпите ще са празни, за по-лесно местене или с предварителна заявка? Любопитно ми е, линейка или пожарна как ще минават бързо и безпрепятствено?

  9. 9 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    С тези пешеходни зони София заприличва на провинциалните градчета , които имат по една главна пешеходна улица , и половината град пие кафета по цял ден , а другата половина се разхожда по алеята , и се обсъждат един друг . Нормален човек би се разхождал в парка , а не сред тълпата по Витошка , в която се открояват просяци от ромски произход , тъмнокожи поданици на Кралицата , фрау Меркел , и бъдещи джихадисти на Макрон . Но наличието на кръчми с евтина по западноевропейския стандарт пиячка , евтини пеперудки и евтина дрога , развива бизнеса с имоти на шорт лет , който защитават споменатите по-горе в статията , и скоро след пандемията истинските столичани ще се сблъскат с проблемите които имаха в Барселона , Амстердам и Венеция !

  10. 10 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    До коментар [#9] от "Dankol":

    я отиди в Будапеща,
    виж пешеходните зони
    в историческия център и спри да дрънкаш
    глупости.

  11. 11 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darulio":

    Голямата драма е раковски и гурко, шишман облекчаваше трафика

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    "Трайков: Ул."Цар Шишман" трябва да стане пешеходна! ИзцялоЖивеещите по ул. "Цар Шишман" са споделили с районния кмет Трайков, че са съгласни тя да стане изцяло пешеходна."Затова и не гласувах за този помиярин, както и за поредната формация, в която се изцвъка!Какво става с хората, които са платили талон за паркиране по местоживеене за 2г. в тези райони? - Как ще ги компенсират
    —цитат от коментар 1 на 2.5


    Автоталибаникус неандерталикус не са хора като останалите

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  13. 13 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    Не знам какво ще се постигне с такова накъсано спиране на колите. Реално пак ще си има коли. То и сега ул. "Съборна" не е чак толкова натоварена. И пак според мен ще си минават коли от време на време, защото преди там беше посолството на САЩ, а сега е испанският културен център "Мигел де Сервантес", и явно ще трябва да се обслужва по някакъв начин. Айде сега има епидемия и е затворен, но все някога може и да отвори.

  14. 14 Профил на Yanko
    Yanko
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Трябва всички улици в центъра да станат пешеходни.
    Живеещите там или да свикнат без коли, или да си държат колите на платен паркинг в друг квартал.

  15. 15 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#14] от "Yanko":

    А ти безплатно пред панелката а петък вечер да ми пееш под прозореца или да си форсираш изтърбушеното бмв по раковска ли?

  16. 16 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1350 Любопитно

    Колкото повечко улици се откраднат от автомобилите, толкова по-добре за (почти) всички нас.

    Дано тенденцията продължи уверено и за в бъдеще!

  17. 17 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    До коментар [#10] от "mihail_p":

    https://www.google.bg/search?q=budapest +centre&hl=bg&prmd=imvn&sxsrf=ALeKk03dYlV0pRBsya-CFKVxVtV39TkUrg:1589543329613&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiZzZCs5rXpAhWTFMAKHee0ASIQ_AUoAXoECA8QAQ&biw=412&bih=722&dpr=2.63#imgrc=OE5z4fIEIIOYKM&imgdii=L1hejpa8tR5TdM
    Нищо общо със селско - ориенталския облик на Витошка !

  18. 18 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Ше ми е интересно как ще си карат хората децата в 7-мо

  19. 19 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#1] от "2.5":

    Талоните са бял кахър, кооперациите и къщите с гаражи какво правят?

  20. 20 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    До коментар [#10] от "mihail_p":

    И аз не съм против пешеходните зони , а превръщането им в Слънчев бряг 2 !

  21. 21 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#18] от "limbize":

    Ще спират по-далеч и хлапетата ще ходят мъничко.

  22. 22 Профил на wawa
    wawa
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Първо да довършат Витошка от Алабин до Стамболийски и да я слеят със сегашната пешеходна зона по Витошка. Вече от няколко години си стои както беше преди, въобще не прилича на пешеходна зона.

    След това да се занимават със Съборна.

    Трябва да има ред и последователност в тази работа.

  23. 23 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#21] от "taratanki":

    Моля? Децата до 3-ти клас задължително се придружават до антретп на училището

  24. 24 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 551 Неутрално
  25. 25 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Всъщност единствената причина ДА НЕ СТАНЕ пешеходна цялата Съборна е желанието на митрополитите да си ходят с лимузините до митрополията срещу хотел Рила. Ако си спомняте, те възразиха и срещу пл. Св. Неделя. Тяхната м..а охранена, да ме прости Господ!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  26. 26 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Силно подкрепям, но се надявам малко да пообмислят какво се случва с малките улички които се задънват в Шишман, например Юри Венелин и Х. Димитър, и по-точно колите паркирани по тях. Да не стане като с пресечките на бул. Витоша, където колите паркират безконтролно в задъненото и се блокират по 5-6 една след друга. Един от по-големите софийски абсурди.

  27. 27 Профил на Yanko
    Yanko
    Рейтинг: 567 Весело

    До коментар [#15] от "limbize":

    Нямам кола. Не виждам смисъл от кола за градско ползване.

  28. 28 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1065 Весело

    добре е туй, но малко... целия център между раковска, площад славейков, солунска, витоша и жълтите павета трябва да се затвори за всичко освен, доставки, сервиз и неравностойно положение...
    и заслугата е основно на здравков, а не на троянскто кончé от сорбоната...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  29. 29 Профил на army
    army
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Малка стъпка в правилна посока.
    —цитат от коментар 4 на kapitan_laino


    Определено крачка напред.

  30. 30 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1831 Весело

    Страшно ми хареса дефиницията "почти пешеходна". :)

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  31. 31 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#18] от "limbize":

    Ще ги оставят на "Левски", все 50 метра могат да минат.

  32. 32 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#18] от "limbize":

    А и метрото има спирка на Попа вече.

  33. 33 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    До коментар [#31] от "falkoneti":

    Нали? И къде ще спрат на Попа? Ааа, метро ти да видиш. Софийското метро е известно с това, че не идва от никъде и води на никъде. 10 минути търчане до метрото сутрин, 15 мин път, 10 минути отиване до школото и връщане до метрото, 15 мин на обратно, 10 мин до вкъщи и щастливо в 9 се включваш в софийския трафик. И така 3 години.

  34. 34 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#27] от "Yanko":

    Може и на мен на времето не ми трябваше, после жена деца, работа

  35. 35 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 394 Неутрално

    А може ли да "влезете в кварталите", вместо да трошите пари за грозни и некачествени ремонти?

  36. 36 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 1260 Неутрално
  37. 37 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Отлична идея, дано я доведат докрай.
    Следващ кандидат - ул. Ангел Кънчев.
    Изобщо, защо не махнат колците по всички улички в центъра???
    Тулупите от Градска мобилност така и така обикалят да контролират "Синята зона". Нали уж щяха да им вменяват задължението да санкционират не само тези, които не са си платили зона или са си просрочили престоя, ами и спрелите неправилно: на завой, на "остров", на тротоара? Колците пречат на автомобилите, защото затрудняват паркирането плътно до тротоара, пречат на вратите откъм тротоара, а пречат и на пешеходците, защото ядат от самия тротоар. Колци, топки, кубчета, всички тия "съоръжения" трябва да се разкарат от малките улички.

  38. 38 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#33] от "limbize":


    Еми не е нужно от кварталите да се учи в 7-мо. И там има училища.

  39. 39 Профил на terran
    terran
    Рейтинг: 14 Любопитно

    проект изработен от общинската "София проект", с главния архитект, зам.кмета по транспорта, в район с кмет Трайчо Трайков.
    Т.е. администрацията свършила цялата работа, но Борис го представя, като най-виден опозиционер и обира лаврите...
    Нови кошчета, осветление, кашпи, човек ще рече, че Борис Бонев ги дарява на общината.
    Дали "София проект" оказва таква помощ и на останалите общиснки съветници, да им се лъска имиджа или това правило важи само за герб, и който им е удобен?
    И за капак благоволил да подкрепи идеята на Трайков за ул.Шишман. Това се казва великодушие.

  40. 40 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    До коментар [#13] от "anonim440":

    Испанският културен център го няма от няколко години, сега там е М-во на туризма, Ангелкова къде ще паркира, ще трябва да ходи пеша, което също е вид туризъм. А къде ще паркират живеещите в този район? Дали вече са го измислили, или за това има време, първо да го направим, а мисленето след това.

  41. 41 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    Колко от вас живеят в този район, че така великодушно одобряват? Идеята е тъпа, та дрънка. Живущите на Иван Вазов оти не взеха такова решение?

  42. 42 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#9] от "Dankol":
    "С тези пешеходни зони София заприличва на провинциалните градчета". Ами какъвто главния архитект, такава иска да направи и София. "Да се разходим по главната...."
    И по общ въпрос:
    И на какви преброявания, изследвания и т.н. се вземат решения. Или на "една жена ми каза" или гледайки в тавана. Обосновка ????? Я вижте, че Транспортния план на София за 3,5 млн.лв. ( по времето на Диков) е разработен на база 1500 телефонни анкети????? И от тогава нищо.
    А този гл.(с малки букви) архитект да е чувал за т.н. "споделено пространство" ? Или само за "главната"?
    Тъпанари.

  43. 43 Профил на irina.gergova
    irina.gergova
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Изобщо, защо не махнат колците по всички улички в центъра???
    —цитат от коментар 37 на Николай Николов

    Защото колите веднага се качват на тротоарите, затова. Вече забравихте какво беше преди да сложат колчета. Колчета по централните има във всеки европейски град, за справка - Париж, Лондон, Рим, Виена.

    Така изглеждаха тротоарите преди да поставят колчета:

    https://m.netinfo.bg/media/images/29308/29308047/640-420-obshtinata-zasipana-s-zhalbi-za-nedostypni-trotoari.jpg

    И един пример от Париж:

    https://c8.alamy.com/comp/E5HAWX/paris-street-around-with-buildings-with-black-railings-separating-E5HAWX.jpg



  44. 44 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#41] от "limbize":
    Не взеха такова решение, защото живеят там :)
    За разлика от голямата част тук, които са на мнение, че колата е излишна придобивка.
    Цялото упражнение има смисъл когато се отпуши Обходния трафик, сега просто какафонията става по-голяма


  45. 45 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Колко от вас живеят в този район, че така великодушно одобряват? Идеята е тъпа, та дрънка. Живущите на Иван Вазов оти не взеха такова решение?
    —цитат от коментар 41 на limbize


    Центърът принадлежи на всички, а не само на живущите там. Затова одобряваме великодушно.

  46. 46 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#43] от "irina.gergova":
    В Лондон, има прегради - да не се качват автомобили и да не минават пешеходци.

  47. 47 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    [quote#45:"kapitan_laino"][/quote]

    наистина ли бре, капитане, я кажи някоя градска забележителност или културен център на Шишман?
    Другият искал и Кънчев да затворят за коли, а за пияндурници кога ще го затворят? там проблемът са нощните заведения, не колите

    ПП. Днес Шишман така или инаяе го затвориха да копат.

  48. 48 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Това е добре, но да дадат приоритет на Мария Луиза, че е срамота.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  49. 49 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Относно парковете ген. Мутафчийски заяви, че се обмисля сериозно въпросът, но всяка една тумба, която се събере там да пие бира, застрашава живота на други десетки хора.
    И за пешеходните улици важи- всяка тумба ще се събере да пие бира....Цяла София ще пие бира. Еха-а-а.

  50. 50 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4095 Гневно

    До коментар [#5] от "Darulio":

    Я да видим, дали разбирам правилно:
    Общината въвежда преди 10г. синя зона районира така, че бул. Левски се явява граница между синя и зелена зона! Сега идеята е да се премахнат паркоместата по ул. Шишман, като за това време общината не е направила нищо по въпроса с откриване не нови паркоместа в района. Междувременно повече от две години хората търпят тотален тормоз, благодсарения на ремонти с отвратително качество, за което сега виновен няма!!! През тези мандати кой е бил районен кмет - пълни боклуци от една и съща поолитическа сила!
    Сегашният кмЬет беше министър в първия кабинет на ГЕРБ, със съмнителна биография в енергетиката и блудкав, сапунен семеен кадрил. След което, като кукувица се извъка където можа, за да сервира сега тази промисъл.
    А, забравих че се прояви като тромпетист - знам какво бих направил с тромпета му, ако заеме позата на икониома!

    I Want To Believe
  51. 51 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darulio":Я да видим, дали разбирам правилно:Общината въвежда преди 10г. синя зона районира така, че бул. Левски се явява граница между синя и зелена зона! Сега идеята е да се премахнат паркоместата по ул. Шишман, като за това време общината не е направила нищо по въпроса с откриване не нови паркоместа в района. Междувременно повече от две години хората търпят тотален тормоз, благодсарения на ремонти с отвратително качество, за което сега виновен няма!!! През тези мандати кой е бил районен кмет - пълни боклуци от една и съща поолитическа сила! Сегашният кмЬет беше министър в първия кабинет на ГЕРБ, със съмнителна биография в енергетиката и блудкав, сапунен семеен кадрил. След което, като кукувица се извъка където можа, за да сервира сега тази промисъл.А, забравих че се прояви като тромпетист - знам какво бих направил с тромпета му, ако заеме позата на икониома!
    —цитат от коментар 50 на 2.5


    гледам, че най-много минуси съм отнесъл относно достъпа до 7-мо. Трайков ше пляска на противника на следващите избори, ако затвори достъпа с коли до 7-мо.

  52. 52 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Отделно затварянето на 6-ти е с далеч по-малки щети за всички, защто иначе ще се явява транспортна улица през средата на пешедодната зона, ама някой се събудил с друга идея. 6-ти е входяща улица в карето, Шишман е изходяща

  53. 53 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    До коментар [#51] от "limbize":

    Паренсов в отсечката Шишман - 6ти Септември и без това повече от 50 години се ползва само от МВР! Като искаш хората да не си паркират пред къщи, първо трябва да им предложиш алтернатива!
    Напр. забрани на автомобили със селски номера да влизат отсам окловръстното. Селяните са комбинативни като хлебарките - ще намерят начин!

    I Want To Believe
  54. 54 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Весело

    До коментар [#51] от "limbize":Паренсов в отсечката Шишман - 6ти Септември и без това повече от 50 години се ползва само от МВР! Като искаш хората да не си паркират пред къщи, първо трябва да им предложиш алтернатива!Напр. забрани на автомобили със селски номера да влизат отсам окловръстното. Селяните са комбинативни като хлебарките - ще намерят начин!
    —цитат от коментар 53 на 2.5


    аа, те карат колелета

  55. 55 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Това е добре, но да дадат приоритет на Мария Луиза, че е срамота.
    —цитат от коментар 48 на Алф


    какъв е проблематам?

  56. 56 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1970 Весело

    До коментар [#50] от "2.5":

    Не прочетох нищо такова в оригиналния ти коментар. Ако искаше да мрънкаш за това, да беше мрънкал от самото начало, а не да пищиш като ощипана мома за тъпотии. ;)

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  57. 57 Профил на dav30587645
    dav30587645
    Рейтинг: 31 Неутрално

    Хубава идея е в центъра да има повече пешеходни улици НО:
    - Откритата кръчма Витошка не трява да се повтаря, вместо това Шишман може да стане улица на малки арт магазинчета
    - Платформи за заведения нямат място на тази тясна улица, тя трябва да е за пешеходците
    - Трябва да се реши въпросът с паркирането на живущи и бизнес - идеята за червена зона не е лоша
    - Трябва да се вземат мерки за чистотата на този район, в който се струпва цяла София, но не се чисти повече
    - Трябва да има патрули вечер, които да разхвърлят търкалящите се и биещите се пияници
    - Трябва да се спазва законът и заведенията да затварят в 23 часа, а не да тормозят живущите до сутринта
    - Трябва да има обществено обсъждане на различни варианти

  58. 58 Профил на Ina Киш Toteva
    Ina Киш Toteva
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Интересна статистика би било да се види каква част от приветстващите идеята са живущи в тези райони.

    Защото от години за живущите не се мисли - паркирането е само един пример. И не виждам защо в кварталите паркирането да е ок за живущите там, пък "тея в центъра да си траят и да търпят или да изчезват от там, като не им е удобно".
    Превръщането на тези зони в пешеходни само отваря поле за още ганювски апокалипсис - шум до сред нощ, целодневно дрънкане на цигулки, китари, барабани, шум, шум, шум.

    И преди да ми наблъскате минусите и да ми дадете примери с цял свят, ще дам един, но полезен - Виена.

    Има пешеходни зони, има и строго определени зони, където може да се свири и то, след като си държал изпит и си получил разрешително. А не днес да си взема контрабаса и да ида под нечий прозорец да стържа нагло. В тези зони само живущите могат да паркират. Заведенията са задължени да затворят в 22 часа.

    Виена е много добър пример за София, но, за съжаление, възпитанието на целокупния български народ и менталното му развитие не позволява осмислянето на правилата и това, че като излизаш с половинчати идеи за градоустройството, те не трябва да са в ущърб на едни, за да може други да дойдат от квартал Х, да се разходят едно хубаво, да ти повикат под прозореца и да се приберат дa спят спокойно, докато ти се опитваш да съществуваш с тапи в ушите нон стоп.

  59. 59 Профил на Ina Киш Toteva
    Ina Киш Toteva
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#45] от "kapitan_laino":

    Поживейте на пияни и невъзпитани дрънкачи под прозореца, оставете децата си д не спят, защото Ганьо е решил, че вашата улица е и негова улица и той одобрява да е джангър по нея и след това елате да ми заявите смело и нагло как идеята е брилянтна.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK