Заради нова велоалея ще се пренареди движението в част от центъра на София

Проектът за промени по бул. "Патриарх Евтимий". В розово са велоалеите, в жълто е новата буслента. Предвиждат се и паркоместа край южния тротоар

© Столична община, НАГ

Проектът за промени по бул. "Патриарх Евтимий". В розово са велоалеите, в жълто е новата буслента. Предвиждат се и паркоместа край южния тротоар



Нова велоалея по бул. "Патриарх Евтимий" ще реорганизира сериозно движението по този булевард. Тя ще започва от кръстовището с ул. "Граф Игнатиев" и ще стига до площад "Руски паметник". По същото трасе се обособява и буслента за тролейбусите. Тези промени бяха представени като проект от кмета Йорданка Фандъкова и Борис Бонев от "Спаси София".


Целта на проекта е чрез бъдещата велоалея по бул. "Патриарх Евтимий" да се свържат няколко разделени в момента велоалеи - по бул. "Цар Борис III", по бул. "Витоша", по бул. "Фритьоф Нансен" и по ул. "Раковски".


Новата велоалея (в зелено) ще свърже действащите велоалеи по няколко булеварда и улици на София

© "Спаси София"

Новата велоалея (в зелено) ще свърже действащите велоалеи по няколко булеварда и улици на София


"Този проект не изисква сериозни финанси, а чрез него ще се насърчава пешеходното движение, велосипедното, както и ще се прояви предимството на градския транспорт. В този проект е помислено за всички участници в движението и той показва нашата визия за превръщането на София в град на хората", обясни Фандъкова.




Борис Бонев изтъкна, че е готов да застане заедно с политическия си опонент - Фандъкова, когато общата работа е в полза на целия град.


И по ул. "Граф Игнатиев" ще могат да се карат велосипеди


На въпрос дали не са били грешно проектирани без велоалеи ремонтите на бул. "Черни връх", на ул. "Граф Игнатиев", ул. "Цар Иван Асен II" Фандъкова обясни, че това не са били пропуски.


"Тук не говорим за грешки, а за цялостна система за велоалеите. Където можем, ги правим. Ето на бул. "Искърско шосе" е обособена велоалея", отговори Фандъкова.


Заради липсата на велоалея по ул. "Граф Игнатиев" от "Спаси София" са отправили запитване до Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР) дали може да се сподели движението на трамваи и велосипеди.


"Те изказаха мнение, че няма проблем за това и чрез новата велоалея (от Попа до Руски паметник) ул. "Граф Игнатиев" също се свързва в работещата веломрежа", каза Андрей Зографски от "Спаси София".


Йорданка Фандъкова, главният архитект на София Здравко Здравков и зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев (вдясно) при представянето на проекта

Йорданка Фандъкова, главният архитект на София Здравко Здравков и зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев (вдясно) при представянето на проекта


Ул. "Фритьоф Нансен" ще става двупосочна


Тролейбусната линия №7 занапред ще върви по ул. "Фритьоф Нансен" до бул. "Патриарх Евтимий", като там ще завива наляво и по бул. "Скобелев" ще се спусне към ул."Опълченска" и бул. "Сливница" и към жк "Люлин". Така маршрутът на тролея ще се съкрати значително - сега той върви от ул. "Фритьоф Нансен", завива надясно по бул. "Васил Левски" и се спуска до Сточна гара. Оттам продължава по бул. "Сливница" към жк "Люлин".


По този начин ще се спестят 170 000 лева годишно от съкратения маршрут, обясни зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев. Заради новия маршрут бул. "Фритьоф Нансен става двупосочен според представения проект.


Паркоместата ще се намалят в този участък на булеварда, но движението по малките улици в този район - ул. "Любен Каравелов" и "Раковски", ще се облекчи, разясни Борис Бонев.


Предстои обществено обсъждане на проекта


По процедура проектът за реорганизацията на движението по тези улици ще бъде качен на страницата на Направление "Архитектура и градоустройство". Около десетина дни ще се събират мнения и предложения на граждани. С общественото обсъждане проектът ще се внесе в Столичния общински съвет и до месец Борис Бонев се надява да започне реализацията му.


"Само БСП и "Патриоти за София" не са тук на представянето на проекта, което значи, че ще имаме мнозинство при гласуването", предположи той. Наистина на представянето беше и Трайчо Трайков от "Демократична България", който е кмет на район "Средец". Половината промени в проекта са на територията на "Средец", а другата - на район "Триадица".


"През февруари организирах обществено обсъждане на тази идея в район "Средец". Поканих зам.-кмета по транспорта Кристиян Кръстев, дойде и Борис Бонев", каза Трайков. Тогава основният патос беше дали да стане двупосочна ул. "Фритьоф Нансен", но говорихме и за бул. "Патриарх Евтимий" и Кръстев каза, че когато има конкретен проект, ще го представим пред живеещите в район "Средец". Сега се представя първо пред медиите, без да е имало обществено обсъждане с живеещите на тези улици и в района", подчерта Трайков.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1346 Весело

    Ако и Архитект Игнатов е съгласен, значи всичко е 6!

  2. 2 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Най-сетне нещо, което изглежда като нормален европейски булевард.

  3. 3 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Не знам каква ще е тази велоалея, защото ако е на самото платно... Виждал съм на "Дондуков" на велоалеята паркирал автомобил... Как да се кара колело така?

  4. 4 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    На въпрос дали не са били грешно проектирани без велоалеи ремонтите на бул. "Черни връх", на ул. "Граф Игнатиев", ул."Цар Иван Асен II", Фандъкова обясни, че това не са били пропуски.

    Права е!Това си е абсолютно нарочно и умишлено, за да се копае и кърти постоянно.Така едни наши фирми се хранят редовно!

  5. 5 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 711 Весело

    Алелуя. Най-после, и то от кого е инициативата...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  6. 6 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    До коментар [#4] от "Капабланка":

    Черни връх толкова пъти го ремонтираха и къртиха... Колко му е още веднъж за велоалея да го къртят... Макар тази велоалея ще отива в нищото, защото след "Околовръстното" пътят става много тесен, а по самото "Околовръстно" май е забранено за велосипеди.

  7. 7 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    по принцип на запад велоалеи
    се маркират с линии в по-големите улици или булеварди.
    в по-малките само се маркира, че в дясната част на лентата
    се движат веолсипедисти. тея глупости с повдигнатите ограничители
    по раковска и прага са супер дърво. не само, че не се спазва от велосипедистите,
    но и е страшно неудобно, заради това и са почупени полвината ограничители.
    да не говорим за супер дървото с бус лентите по канала и някои други места,
    където са излишни. с бус лента по канала не става по-бързо изливането към
    драган цанков и по нататък седенето в двулентовото при стадиона. защо
    ще правиш бус лента, след като профилите на улицата се сменят сериозно.
    същото и с патриарха. кво като има бус лента, не става по-бързо. само на
    градски магистрали, като цариоградско и българия има смисъл.

  8. 8 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    В този участък традиционно се събират мераклии да въртят педали.

  9. 9 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 913 Неутрално

    До коментар [#3] от "anonim440":

    Къде да бъде велоалеята? Под земята?
    Напротив, направено е добре, стига сте мрънкали.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5866 Неутрално

    Така доста се затормозява трафикът . Да му мислят тия дето ще дишат газовете при задръстванията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 369 Неутрално

    За Патриарха одобрявам донякъде , но за Графа е тъпотия.

  13. 13 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 725 Весело

    А някой кара колело = кучетата си лаят, кервана си върви...

    age of Λquarius!
  14. 14 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1229 Весело

    Не знам каква ще е тази велоалея, защото ако е на самото платно... Виждал съм на "Дондуков" на велоалеята паркирал автомобил... Как да се кара колело така?
    —цитат от коментар 3 на anonim440


    Имате два варианта:
    1. Телефон на център за градска мобилност: 0700 13 233
    2. Пирон за писане на забележки, подходящ за всякакви видове автобои.

  15. 15 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2583 Неутрално

    20+ човека 6 месеца раждат 300 метра велоалея. с това КПД....

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5866 Неутрално

    До коментар [#14] от "Kosta Delev":

    Знаете ли как е решена конфликтната точка на пресичане между велосипедите и линейките на болницата ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Странно заглавия, човек би си помислил, че Дневник не харесва идеята ...

  18. 18 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    До коментар [#17] от "d.berov":

    Скивай, че Трайков нещо недоволства - Дневник точно следват партийната линия.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  19. 19 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Сега да вземат и да вдигнат цената на синята зона и да въвед зони в центъра само за коли над Евро5 за да се махне транзитния трафик и ще започне да заприличва на Европейски град.

  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    Това да се чува!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  21. 21 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#9] от "taratanki":

    Кое му е добре направеното? Тази велоалея на Дондуков е неизползваема. Уикенда представлява паркинг, през останалото време - дебили на аварийки в нея. Дебилно разделена е и от платното естествено - с паркинг елементи, които вече липсват поне на 20%. Не е трудно да беше разделена от кашпи с растения, по-високи от паркинг елементите, та да не може автоталибани да я ползват за паркинг, а каращите колело да се чувстват по-комфортно.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5866 Разстроено

    Явно никой не знае .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на dido7801
    dido7801
    Рейтинг: 237 Неутрално

    това да сложи велоалея между тротоар и паркоместа може да го направи човек дето не се е качвал на колело в града. построянно трябва да си нащрек дали някой не слиза от автомобила си. аз такива велоалеи в други държави не съм виждал.

  24. 24 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Движението на коли в центъра на София трябва да се забрани изцяло. Улиците са ужасно тесни и пълни с паркирани коли. Всички коли да се забранят и да се махнат от центъра, а улиците да се направят в градини!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  25. 25 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    Движението на коли в центъра на София трябва да се забрани изцяло. Улиците са ужасно тесни и пълни с паркирани коли. Всички коли да се забранят и да се махнат от центъра, а улиците да се направят в градини!
    —цитат от коментар 24 на ivo


    Ами градът не е бил предвиден в него да се изсипят близо милион селяни, на които да им пречат паркираните коли в центъра, докато те си паркират кочините в градинките извън синя и зелена зона... Не е ли по-справедливо да се махнат дивите селяни отвъд околовръстното, тогава няма да има никакви проблеми с паркирането!

    I Want To Believe
  26. 26 Профил на ocean
    ocean
    Рейтинг: 366 Разстроено


    Как ще се паркира назаден успоредно при 2 движещи се ленти при такова натоварени движение, ще стават егати задръстванията. Не одобрявам! Това не е малка уличка в квартала, а булевард драги господа!

  27. 27 Профил на usernotfound
    usernotfound
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Спасихме София отново!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK