С метро или с автобус до "София ринг мол" - разликата е 70 млн. лева

С метро или с автобус до "София ринг мол" - разликата е 70 млн. лева

© Надежда Чипева



Икономически неизгоден за софиянци е проектът за удължаване на метрото от крайната спирка "Бизнес парк" до "София ринг мол", магазин ИКЕА и Симеоновския лифт. Това е становището на групата на "Демократична България" в Столичния общински съвет след проучване на проекта, който наскоро бе представен от главния архитект на София Здравко Здравков в комисиите по устройство на територията и архитектура, и по транспорт и туризъм.


Строежът на 2 км метро ще струва 78 млн. лева на софиянци, а обслужването на същото трасе с нови автобуси ще излезе 7.8 милиона, са изчислили експертите на "Демократична България". Разликата от близо 70 милиона лева да отиде за изграждането на новите станции по третата линия на метрото към кв. "Левски Г" и по отклонението към многопрофилна болница "Св. Анна", предлагат от обединението.


В становището, изготвено от общинския съветник Симеон Ставрев и юридическия експерт Борис Милчев, се посочва, че освен построяването на 2 км тунел и две метростанции, ще трябва да се изгради и нова начална станция на Симеоновския лифт, който ще се спусне със 700 м надолу от сегашната в посока Околовръстния път. Така общата сума става около 100 милиона лева. Те ще обслужват 18 000 пътници дневно, според инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.




Автобусната линия до мола ще струва 10 пъти по-евтино


Ако същия маршрут се извършва с нови автобуси, които тръгват от метростанция "Бизнес парк" и със същата честота като метрото, цената ще е 7.8 милиона лева, или 10 пъти по-евтино, заявява Симеон Ставрев.


С повечето от парите - 7.2 милиона, ще се купят нови съчленени автобуси на газ. С останалите 0.6 милиона лева ще се укрепи настилката на ул. "Нов ден", по която ще минава маршрутът. Така ще се поеме изцяло обявения брой от 18 000 пътници като времето на пътуване с метро ще е 4 минути, а с автобус - 7.


Маршрутът на предлаганата нова автобусна линия (в синьо), която свързва двете метролинии с Ринг мола и Симеоновския лифт.

© "Демократична България"

Маршрутът на предлаганата нова автобусна линия (в синьо), която свързва двете метролинии с Ринг мола и Симеоновския лифт.


В момента в района на предлагания бъдещ маршрут на метрото живеят 1458 души, като се очаква в бъдеще там да се заселят още 5000.


Общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София" отдавна споделя същата идея за автобуси по този маршрут. "Струва ли си Столичната община да инвестира 100 млн. лева за метро към слабо заселен район", попита той на обсъждането на проекта в общинската комисия.


Автобусната линия ще докарва пътници от две метролинии


Новата автобусна линия ще е е с начална спирка метростанция "Бизнес парк" и с крайна - метростанция "Витоша" на бул. "Черни връх". Маршрутът ще минава през "София ринг мол" и там ще пристигат пътници от двете линии на метрото, а не от една, както е в проекта.


Разликата от 70 милиона лева между двата варианта може да се пренасочи към изграждането на новите станции по третия метродиаметър към кв. "Левски Г" и по отклонението към Окръжна болница, предлага общинският съветник Симеон Ставрев.


"При правилно планиране метрото може да стигне и до Студентски град, където са едни от най-мобилните жители на столицата", смята той.


Експлоатационните разходи на метрото и автобусната линия са приблизително равни - 2.7 милиона лева годишно за автобусите и 2.5 милиона за метрото, се отбелязва в становището на "Демократична България".


За по-лесен достъп до Витоша групата на "Демократична България" предлага да се увеличи броя на автобусите по линиите 66 - до "Алеко", и 63 - до "Златните мостове". Ако те се движат на по-кратки интервали, ще изместят нуждата от качване в планината с лични автомобили. Към автобусите трябва да се закачат багажници за превоз на велосипеди, тъй като сега Симеоновският лифт не позволява това, се посочва в становището.


Проектът за удължаване на метрото бил и законово недопустим


Проектът, който иска удължаване на метрото до Ринг мола, се нуждае от изменение на Общия устройствен план (ОУП) на София, тъй като в него то е планирано да се развие от "Бизнес парка" на изток, към Горубляне, а не на запад. Той обаче е задействан като изменение на Подробния устройствен план на района (ПУП), през който ще мине новото трасе. Това според Борис Милчев юридически експерт към комисията по устройство на територията на общината, не може да стане преди да се извърши промяна в ОУП.


"Съгласно чл. 133, ал. 7 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) промени в ОУП за разглеждания случай може да се извършат само с решение на органа, компетентен да измени ОУП на София, а това е Министерският съвет", се посочва в становището на "Демократична България". Експертен съвет, който да разгледа проекта за изменение на ОУП е Националният експертен съвет по устройство на територията и регионална политика (НЕСУТРП).


Това означава, че до разглеждане на проекта за изменение на ОУП на София от НЕСУТРП, в териториалния обхват на изменението на ОУП не може изобщо да се разрешава изработването на проекти на ПУП и на техни изменения. Това може да стане единствено след това - при определени от закона условия, се заявява в правния анализ на становището на "Демократична България".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    Мачкай како данче. Никакъв фандък за раята !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Както винаги "Първи и Яростни" !

  3. 3 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Ще има полза от тази метростанция , ако направят паркинги и хората от Бистрица , Железница , Симеоново , Панчарево , Герман и т.н. могат да си оставят автомобилите и да пътуват с метрото .

  4. 4 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1333 Весело

    Не, щом няма да се похарчат едни 100 милиона, значи не е интересно за общината!

  5. 5 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    Софийското метро много ми харесва, защото показва много неща...
    Ако всички държави строяха с такива темпове (за 1 година се строи една спирка, понякога за 2 г...), то държавите и до днес нямаше да имат метро.

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5839 Неутрално

    До коментар [#2] от "Dankol":

    ...и прости!Без връзка със статията!План гони "човека"

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 7 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    В едно не са прави. Идеята на метрото е, че влизаш вътре и излизаш където пожелаеш. А не да излизаш да чакаш тепърва рейс и то тоя рейс да чака по задръствания и да се клати по скапаните софийски пътища. И много интересно ако тръгне човек от метростанция "Витоша" как така за 7 минути ще стигне до лифта в кв. "Симеоново"?
    Ами той само да слезе от метрото, да отиде до спирката на рейса и ето ги 7 минути. А после ще чака рейс, като знаем, това са още 5-15 мин. (зависи кой рейс, и какво му е разписанието), и то в делничен ден. За събота и неделя не ми се мисли, а точно тогава народа ще се юрва към лифта.

  8. 8 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    То ако се следва логиката на ДБ и "Спаси София" въобще метрото е безсмислено. Да купят нови автобуси, да направят нови пътища и готово, евтинджос, келепирец...
    Да, ама не... Защо по света тогава се строи метро?
    Нали идеята е да се намали трафика в града, освен всичко друго (бързина, удобство).

  9. 9 Профил на juk35625824
    juk35625824
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    "Това е становището на групата на "Демократична България"
    Благословени сме, че имаме такава партия. И че имаме Дневник да ни осведомява за тях.

  10. 10 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    да само за софиянци а кой плаща за строежа Европа и цяла България от данъците си за да може софийските кифли да щъкат в моловете представям си някой с мебели от ИКЕА как влиза в метрото :D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    "Струва ли си Столичната община да инвестира 100 млн. лева за метро към слабо заселен район"

    Зависи за кого. Ако е за тези, които предвидливо са изкупили парцелите около двете бъдещи спирки - много си струва. Като мине метрото парцелите ще се застроят с жилища "с много добра локация - в близост до спирка на метрото". Справка - странните чупки на метрото през "Младост-3" и "Дружба" и станциите насред нищото. Нищо, нищо, ама вече е нещо - в "Дружба" строителството на сграда "Авигея" на "Артекс" върви с бързи темпове.

  12. 12 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    Да речем, че от метростанция "Витоша" човек тича да хване рейса (там се губят поне 2-3 мин.), светофарите не го хващат, и той хваща в движение рейса, който е на спирката (макар че шофьорите в София като те видят че бягаш да се качиш, нарочно затварят вратата и дават газ), и да речем че 5-те спирки шофьора дава мръсна газ, защото закъснява от графика си... и пак е невъзможно да вземете разстоянието от метростанцията до лифта за 7 мин. Рейса ще спира на спирки, хора слизат качват се, на кръговото на Околовръстното ще има задръстване (поне малко ще изчакате там). А и разстоянието от кв. "Хладилника" до кв. "Симеоново" никак не е малко.

  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    До коментар [#8] от "anonim440":

    То ако се следва логиката на ДБ и "Спаси София" въобще метрото е безсмислено. Да купят нови автобуси, да направят нови пътища и готово, евтинджос, келепирец...Да, ама не... Защо по света тогава се строи метро?Нали идеята е да се намали трафика в града, освен всичко друго (бързина, удобство).
    —цитат от коментар 8 на anonim440


    По света идеята може и да е да се намали трафика в града, ама в София не е точно така. Ако беше така метрото за Младостите и Летището щеше да мине под бул. "Цариградско шосе". Ама не би - то мина под бул. "Драган Цанков" като в резултат бяха премахнати трамвайни линии 14 и 19, а автобусите по "Цариградско шосе" си останаха.

    Ако се вгледате как третият лъч на метрото дублира отдавна съществуващи и добре работещи тролейбусни и трамвайни линиии също може да си зададете въпроса каква все пак е идеята.

    А идеята е проста - майната им на трафика и замърсяването, въпросът е да се вдигне цената на парцелите и жилищата, построени от нашите хора, които знаят къде ще мине метрото. Или които определят къде да мине.

  14. 14 Профил на Rodrigo
    Rodrigo
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Такива пари за само два км отсечка биха били безумие. Идеята на метрото е да може да обере масата хора, които отиват на и се връщат от работа, за да не са зависими от наземния трафик и съответните задръствания. Към това прибавяме и други важни логистични хъбове като летище и (авто)гари.

    Да се прави метро, тип рекреационна отсечка, айде нема нужда. Нали и без друго станция "Витоша" спира точно на входа на мола на "Черни връх". Стига вече мутро-барок.

  15. 15 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 778 Неутрално

    ДБ вече и от метро разбира - хахахахах! Метро трябва да има под цялото околовръстно на София, но проблема е че не го построиха когато строиха околовръстното - тъпаци!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  16. 16 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1378 Любопитно

    Метрото не се разширява в посока нужда на хората от пренаселените квартали, а в посока на тия, които "предвидливо" са си купили парцели на точното място и са си платили на когото трябва, за да стане на тяхното. А всички знаем, че интереса клати феса, какво като нямало да стига до Студентски град и де факто няма файда от това разклонение. Нашите пари се трошат с милиони от общинарите, все едно са си техни лични. И докато не започне да се търси наказателна отговорност за умишлено причинени вреди и безстопанственост на властимащите, все така ще сме, наникъде...

  17. 17 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Смисъла на метрото не е да го ползваш и след това да се прекачиш на автобус. Не говорете глупостите на смучи София

  18. 18 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Що не го качите и на Черни връх това метро. При толкова квартали в София задъхващи се от липса на бърз и екологичен транспорт, те щели да осигурят метро за всички къщи в Симеоново и Драгалевци. Навярно следващия напън ще бъде да осигурят метро и на Бояна !

  19. 19 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Да се пусне една подписка между живеещите в Студентски град за събиране на рушвет за да могат да се надцакат пред общинарите собствениците на големи магазини до Околовръстното. Ако онези са дали 2 милиона, студентите да наддадат с 4 :)

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  20. 20 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Ако не се построи продължението на метрото и се спрат рейсовете ще излезе още по евтино, всички ще ходят пеша и ще бъде и по-здравословно. Ето за такива предложения ще си стите на 3% и ще си правите общите събрания под опашката на коня.

  21. 21 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    Искам метро станция на не повече от 1000 м от вилата ми!

  22. 22 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4172 Неутрално

    "Така ще се поеме изцяло обявения брой от 18 000 пътници като времето на пътуване с метро ще е 4 минути, а с автобус - 7."

    Вариантът с автобуси е пълен дебилизъм! Да свържеш две крайни спирки на метрото с автобус е малоумие в чист вид. - Автобус, който да вземе разстоянието за 7мин. в час пик няма, освен, ако не е някакъв хвърчащ модел. Освен това да пуснеш автобусна линия по маршрут, който се реализира само за 7 минути е без коментар. За да се случи това, трябва да пуснат бус-лента по околовръстното, което ще се отрази брутално на останалия трафик. Колкото до Бонев, нали вече се навря в борда на приватизационния фонд. Във видео, линкнато и тук човекът не беше наясно дали парите, които се дават са много или малко...

    I Want To Believe
  23. 23 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 813 Неутрално

    За хората живеещи в многобройните комплекси над ринг мола не е излишен проекта.

  24. 24 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 366 Неутрално

    Хубаво е, ако няма метро, поне да има нов автобус до Ринг Мол. Харесвам го, но ми е неудобен, защото нямам кола. Трябва да хващам метрото до Парадайс, оттам да чакам автобус до Околовръстното и от Околовръстното претъпкания с роми и често нередовен автобус 111.

  25. 25 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    За хората живеещи в многобройните комплекси над ринг мола не е излишен проекта.
    —цитат от коментар 23 на rdb41527334


    Комплексите над Ринг Мол не са много населени. А и предвид цените там не живеят хора които ползват метро.

  26. 26 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 1041 Разстроено

    До коментар [#10] от "MititU":

    +++
    Днес бях в ИКЕА. Купих един диван и една голяма маса и натоварих 8(осем големи кашона във и върху Форестъра).

  27. 27 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Ей уникални коментатори, метро под околовръстното, по-голяма тъпотия трудно може да се измисли и ще е светоно постижение. Метро под Цариградско за да намали трафика, кой на автобуси и тролей ли? Трябва да се намалява трафика на автомобили не на наземния ГТ. Там ГТ е по безкомфликтен булевард по бус лента, скоростта на метро и автобус Околовръстно-Плиска е почти нулев.
    Минаването под Драган Цанков с използване на готовия соц, тунел беше от малкото умни и икономични решения. Доказва го факта, че МС Г.М.Димитров е почти с натоварването на Сердика 1 и Универститета, далич пред Бизнес парка, Младост 1 и дори Люлин.
    Тази глепост за метро до Ринг мола направо не е за коментиране. Но не по-малка глупост беше съсипването на разклонението към Дружба за да се обслужи Летището. Станция Светата гора е най-ненатоварената в София, два пъти по-зле дори от пародията Ломско шосе, а Летището е номер 3 след него.
    Та изсипаните на боклука пари за проваленото трасе след Цариградско е топ тъпотията на софийското метро.

    Дори сега при пандемията на тъпаците не им светна да го скасят до Цариградско и возеше въздух и заразни гастарбайтери за по 18 лв на километър пробег. Дори кмета на Варна се светна да спре ГТ до летището за по 2 ч след кацане на самолет. Но Фанъка и сие са безмозъчени идиоти и затова половината заразени сега са в София.

  28. 28 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ей уникални коментатори, метро под околовръстното, по-голяма тъпотия трудно може да се измисли и ще е светоно постижение. Метро под Цариградско за да намали трафика, кой на автобуси и тролей ли? Трябва да се намалява трафика на автомобили не на наземния ГТ. Там ГТ е по безкомфликтен булевард по бус лента, скоростта на метро и автобус Околовръстно-Плиска е почти нулев.Минаването под Драган Цанков с използване на готовия соц, тунел беше от малкото умни и икономични решения. Доказва го факта, че МС Г.М.Димитров е почти с натоварването на Сердика 1 и Универститета, далич пред Бизнес парка, Младост 1 и дори Люлин.Тази глепост за метро до Ринг мола направо не е за коментиране. Но не по-малка глупост беше съсипването на разклонението към Дружба за да се обслужи Летището. Станция Светата гора е най-ненатоварената в София, два пъти по-зле дори от пародията Ломско шосе, а Летището е номер 3 след него. Та изсипаните на боклука пари за проваленото трасе след Цариградско е топ тъпотията на софийското метро.Дори сега при пандемията на тъпаците не им светна да го скасят до Цариградско и возеше въздух и заразни гастарбайтери за по 18 лв на километър пробег. Дори кмета на Варна се светна да спре ГТ до летището за по 2 ч след кацане на самолет. Но Фанъка и сие са безмозъчени идиоти и затова половината заразени сега са в София.
    —цитат от коментар 27 на Anton Andonov


    Това няма абсолютно никакво значение. Фактите са, че от Дружба например до центъра (ЦУМ) са 40 минути и солидно ходене. С метро през цариградско щеше да бъде 10-15 минути. Смисъла на метрото е да намали времето за пътуване, а не да създава връзки с други транспорти. Метро трябва да има и под цариградско, без значение дали това дублика за 5 спирки автобусите или не. Ако някой смята, че е ок да има метро до единия край на Цариградско, ти да си хванеш автобус за 20 минути да минеш цялото цариградско и после да си хванеш друга линия метро от университета, явно не разбира изобщо от ГТ или не се е возил никога в метро в европейски столици. Метрото не е просто обикновена линия, а е гръбнака на транспортната система на всеки град. Причината Младост да има зверски задръствания в Младост е, защото 70% от София не може да ползва метрото, за да иде там. И под 70% наистина имам предвид толкова - никой нормален човек няма да дойде от Гео Милев (например) да прекачи 2 превозни средства и да изгуби 40 минути поне като може да се качи на колата. И аз искам да ползвам метро, ама ако трябва да прекачвам по 2-3 пъти за да си стигна до дестинацията - сори, имам си кола. Та в тази връзка метрото трябва да създаде един сериозен гръбнак, който горе-долу да обхваща целия град, а не да се разглежда просто като един от многото транспорти. Това е разликата между София и градове като Париж, Мадрид, Лондон и т.н, които имат по 10-20 линии

  29. 29 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Има смисъл - тъй като на спирката преди Икея има огромна плош с бизнес сгради- Гаритидж. Т.е. не трябва да се гледат само живущите ами и тези които ходят всеки ден на работа там. За тези които ще ходят до Икея и Ринг мол отделно...
    Явто Борис Бонев се чуди как да изпъкне като реформатор и различен... еми не е това начина.

  30. 30 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2500 Весело

    Много се кефя на коментарите под статии за (явно) любимата тема на ДайБългария относно София - разклонението до Ринг мола. Явно нямат имоти в околността и няма да намажат нищо. Иначе се кефя на коментатори, които явно са минавали през тоя участък само в неделя преди обяд, да ходят да си купят някой стол от ИКЕА или "на молче". Аз понеже работя от не помня вече колко години там и съм ползвал през тия години всички опции - автобуси, метро, а последните години (като ми писна, въпреки че мразя да шофирам) и кола - мога да кажа само едно. Като не сте запознати с обстановката, по-добре не говорете наизуст, като Бойкикев на интервю в "Панорама". Какъв автобус дето щял да върти на Бизнес парка?!? Къде ще върти там? Обратен на светофара, или ще ходи до колелото на 213?!? Знаете ли на какво прилича спирката на автобусите в посока "Околовръстното" в час пик? Именно защото всички работещи от Кока Кола до ИКЕА слизат от метрото и се прехвърлят на автобус там - а те ще стават все повече с новите офис сгради (да се надяваме, че пандемията няма да убие бизнеса)? Тази спирка не може да поеме повече хора. Въобще - само глупости. Нали искате улеснения за туризъм - ами ето - метро до лифта. Вече няма да има оправдания да ходиш с кола на Витоша (стига лифта да работи де).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  31. 31 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#22] от "2.5":

    Предложението е да има автобус свързващ метростанциите Витоша и Бизнес парка. В момента времето за пътуване между двете с метрото е около 40-45 минути с прекачването, затова много хора пътуват между Лозенец и Младост с кола за 10 - 15 минути в час пик. Автобусна линия ще намали трафика на колите и хаоса с паркирането в двата квартала. Хубаво би било този автобус да дублира всички спирки на 111 и да не влиза в тапата на Симеоновско шосе.
    Даденото време от до 7 минути е от слизането на Метро станция Бизнес парк до спирката на Ринг мол.

  32. 32 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    До коментар [#2] от "Dankol":

    Остави го да заработва

  33. 33 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Става ясно кой мисли за многобройните хора по кварталите и кой мисли за бизнес интересите на една каруца "бизнесмени" със собственост около моловете. Толкова са печени в бизнеса, че сега трябва да платим едни 100 милиона и да им доведем клиенти, понеже си набили обектите по горите. Метрото трябва на хората, а не на моловете.

  34. 34 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Ако построя голям мол някъде около Костинброд, ще ми пуснат ли и на мен едно разклонение? Да могат да идват хората... То тия студенти си седят по общежитията и учат нали...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  35. 35 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    До коментар [#11] от "Един препатил":

    "Като мине метрото парцелите ще се застроят с жилища "с много добра локация - в близост до спирка на метрото""

    И какво? Това лошо ли е? Нали метрото се прави с поглед за бъдещето - 30-40-50 години минимум! Сега там може да няма много живеещи, но след 10 години?
    И много ясно, че ше се строи покрай спирки на метрото - нали трябва да им е удобно на живеещите?

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 36 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Метрото е ефективно при пътникопоток от 40 - 50 000 пътника/час в посока. Гаритидж парк със се виличките и офисите на Кока Кола са 15 000 живеещи/служители. Това са 14 влака. Ако приемем, че 100% от работещите/живеещите в района ще ползват метрото, при интервал от 3 минути в час пик, можем да ги извозим всиките за 42 минути, а през останалите 18 часа и 15 минути, в които ще се плаща по 16лв/км за всеки пътуващ по тунелите влак, ще возим пазаруващи в ИКЕА, които сигурно ще си пренасят диваните и масите с метрото.

    За 78 милиона може да се изгради бул. Копенхаген и продължението на ул. Самара до Гаритидж парк и да се пусне трамвая от Дружба по ул. Филип Аврамов. Така хем ще се обслужва цяла Младост, хем Младост III и Ia ще се довозват до две метростанции, хем всички от офисите южно от Околовръстното ще могат да пътуват до там за 4 минути след прекачване от МС Бизнес парк.

    http://spasisofia.org
  37. 37 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    До коментар [#14] от "Rodrigo":

    "Нали и без друго станция "Витоша" спира точно на входа на мола на "Черни връх". Стига вече мутро-барок."

    И какъв е проблема с тази спирка? Хиляди работят

    В Русия съм! В Русия съм!
  38. 38 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1857 Любопитно

    До коментар [#18] от "dorn":

    "Що не го качите и на Черни връх това метро."

    И що не? Лошо е хората да излизат сред природата, що ли? Има хора стари, болни, с малки деца. Те какво, да не излизат сред природата?или, викаш, да си ходят с колите?

    В Русия съм! В Русия съм!
  39. 39 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1857 Любопитно

    До коментар [#21] от "PisnaMi":

    "Искам метро станция на не повече от 1000 м от вилата ми!"

    Това е ужасно много! Това да не ти е Москва!
    "Не повече от 1000 метра" означава спирките да са през 2 километра. А това е много за София.

    В Русия съм! В Русия съм!
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#28] от "Yavor Raychev":

    Планът беше такъв но ГЕРБ го промениха и съсипаха цялата схема.
    Цариградско бе гръбнакът на метрополитена в тази посока на града.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тюфлекчия":

    Идеята бе да има метро ПОД околовръстното но я изоставиха за да гепят европарите тогава поради сроковете. А сега не върви да се разкопава шосето. Пак има начин но от тези калинки - ТОЛКОВА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Весело

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":

    То се вижда кой е простия в случая щом не разбира писан текст !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на Maginot
    Maginot
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Интересно е, че дебатът (поне в смислената си част) се оформя около това дали трябва или не трябва да има метро. Аз все си мислех, че 3 линии по-късно и милиарди вложени пари е ясно, че метро по принцип искаме всички. Но не виждам много хора, които да обсъждат цената (което е темата на статията). Цената, която Вие плащате. Става въпрос за рентабилност и за финансовите възможности на Столична община. Ако София беше толкова подреден и организиран, и чист град, и всички критично нужни метростанции бяха вече построени, че да се чудим къде да инвестираме или просто да похарчим едни 100 млн, щеше да е супер! Но има поне 100 проекта, които приоритетно се нуждаят от по 100 милиона всеки, за да поне да придобие някакъв по-нормален вид София. Като бликне петрол под НДК да строим нужни и ненужни, рентабилни и нерентабилни - всякакви станции! Направо вътре в мола да е станцията. А до тогава урбанистичната, архитектурна логика и икономическа обосновка показват, че такова разширение не е рентабилно, за момента не е нужно и има далеч по-належащи, логични и рентабилни продължения на метрото, в случай, че Трейс скучаят вече и нещо трябва да им се даде да правят. Припомням само, че предпроектното проучване на фирма “Рикат” за продължение на метрото след станция “Бизнес парк” през 2012г. е в изпълнение на заповед на кмета на СО, а възложител е.. “София Саут Ринг Мол”. И скоро след това метрото изведнъж решава, че вместо да завие на изток, както е предвидено до този момент, на запад започва рязко да му харесва повече.

  44. 44 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    Икономиката икономична, дело на всеки!
    А, не, не така...
    Икономиката ДЕМОКРАТИЧНА, работничско дело!

  45. 45 Профил на szk25612051
    szk25612051
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Аз съм един от 1500-те живущи и мога да кажа, че и автобуса в момента върти напразно. Елате и се уверете сами. Просто в зоната предстоят нови комплекси с къщи и искат да ги продават с екстра метро...

  46. 46 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    До коментар [#45] от "szk25612051":

    А каква е идеята на това? Да направиш луксозни жилища в кой-знае защо считаната за баровска част на София и... да ги населиш с цървули, дето ще пътуват с метрото?

  47. 47 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":

    Тази отсечка на метрото мирише, ама отвсякъде. Защо ще се предпочете връзка към планината, вместо към отдалечени и изолирани райони , като Горубляне и Горубляне експериментален? Кой има сметка от това освен собствениците на МОЛ-а и инвеститори в района. Малко хора знаят вероятно, но от мола поддържаха доста време автобусна линия с начали метростанцията на Г.М. Димитров. Защо общината трябва да субсидира точно тази гръцка компания ? Колко са си платили ?

  48. 48 Профил на bullgar
    bullgar
    Рейтинг: 536 Неутрално

    По-скоро, “политически неизгоден” и повод за поредното изнудване на заинтересованите частни инвеститори.

  49. 49 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#37] от "Веселин Дечев":

    Проблема господине е, че утре билетчето за метро ще стане 2 лева с обяснението, че станциите са вече много и искат поддръжка. Докато по същото време задръстванията няма да се променили и транспорта на половината град ще продължава да е пълен батак. Транспортната инфраструктура не е, за да се субсидират мутри и " инвеститори", а за даже развива града.

  50. 50 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#38] от "Веселин Дечев":

    За сведение в Пловдив има едни по-тъпи и от вас - искат да строят лифт до крепостта на Стария град - денивелацията е около 30 метра. Който е болен и стар не ходи по чукарите, а на санаториум или СПА.
    А тия отгоре съвсем за идиоти ни вземат. То бива да крадеш, ама чак толкова...

  51. 51 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1857 Весело

    До коментар [#49] от "Vassil Stoychev":

    "Проблема господине е, че утре билетчето за метро ще стане 2 лева "

    Преместете се в Москва. Там биметчето е 38 рубли. Под лев. 😁
    Бензина да не ви казвам.колко е....

    В Русия съм! В Русия съм!
  52. 52 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тюфлекчия":

    Аз като им казвам, че леводесните са политически импотентни ми цъкат минуси обаче. Тва, че те не са виждали някакъв проблем някъде си означава, че няма такъв. А ако видят вече има за пръв път в историята прецедент. Същото беше и с простотията им 2017та, с ултралевичарството, refugee, lgbtq+16 friendly политика и конвенции и прочие измишльотини до правото им да изискват като извънпарламентарна опозиция. То и до Хладилника не трябваше да има метро по тая логика, какво ти е достъп до услуги. Такива неща са непонятни за тия люде.

    This is the place where puddings die.
  53. 53 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Казано е преди има-няма сто години “идеите наши, бензинът ваш”.
    Ако има будали да де вържат, добре дошло за собствениците на мола.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK