Ще има полза от тази метростанция , ако направят паркинги и хората от Бистрица , Железница , Симеоново , Панчарево , Герман и т.н. могат да си оставят автомобилите и да пътуват с метрото .
Софийското метро много ми харесва, защото показва много неща... Ако всички държави строяха с такива темпове (за 1 година се строи една спирка, понякога за 2 г...), то държавите и до днес нямаше да имат метро.
В едно не са прави. Идеята на метрото е, че влизаш вътре и излизаш където пожелаеш. А не да излизаш да чакаш тепърва рейс и то тоя рейс да чака по задръствания и да се клати по скапаните софийски пътища. И много интересно ако тръгне човек от метростанция "Витоша" как така за 7 минути ще стигне до лифта в кв. "Симеоново"? Ами той само да слезе от метрото, да отиде до спирката на рейса и ето ги 7 минути. А после ще чака рейс, като знаем, това са още 5-15 мин. (зависи кой рейс, и какво му е разписанието), и то в делничен ден. За събота и неделя не ми се мисли, а точно тогава народа ще се юрва към лифта.
То ако се следва логиката на ДБ и "Спаси София" въобще метрото е безсмислено. Да купят нови автобуси, да направят нови пътища и готово, евтинджос, келепирец... Да, ама не... Защо по света тогава се строи метро? Нали идеята е да се намали трафика в града, освен всичко друго (бързина, удобство).
да само за софиянци а кой плаща за строежа Европа и цяла България от данъците си за да може софийските кифли да щъкат в моловете представям си някой с мебели от ИКЕА как влиза в метрото :D:D:D:D
"Струва ли си Столичната община да инвестира 100 млн. лева за метро към слабо заселен район"
Зависи за кого. Ако е за тези, които предвидливо са изкупили парцелите около двете бъдещи спирки - много си струва. Като мине метрото парцелите ще се застроят с жилища "с много добра локация - в близост до спирка на метрото". Справка - странните чупки на метрото през "Младост-3" и "Дружба" и станциите насред нищото. Нищо, нищо, ама вече е нещо - в "Дружба" строителството на сграда "Авигея" на "Артекс" върви с бързи темпове.
Да речем, че от метростанция "Витоша" човек тича да хване рейса (там се губят поне 2-3 мин.), светофарите не го хващат, и той хваща в движение рейса, който е на спирката (макар че шофьорите в София като те видят че бягаш да се качиш, нарочно затварят вратата и дават газ), и да речем че 5-те спирки шофьора дава мръсна газ, защото закъснява от графика си... и пак е невъзможно да вземете разстоянието от метростанцията до лифта за 7 мин. Рейса ще спира на спирки, хора слизат качват се, на кръговото на Околовръстното ще има задръстване (поне малко ще изчакате там). А и разстоянието от кв. "Хладилника" до кв. "Симеоново" никак не е малко.
То ако се следва логиката на ДБ и "Спаси София" въобще метрото е безсмислено. Да купят нови автобуси, да направят нови пътища и готово, евтинджос, келепирец...Да, ама не... Защо по света тогава се строи метро?Нали идеята е да се намали трафика в града, освен всичко друго (бързина, удобство).
По света идеята може и да е да се намали трафика в града, ама в София не е точно така. Ако беше така метрото за Младостите и Летището щеше да мине под бул. "Цариградско шосе". Ама не би - то мина под бул. "Драган Цанков" като в резултат бяха премахнати трамвайни линии 14 и 19, а автобусите по "Цариградско шосе" си останаха.
Ако се вгледате как третият лъч на метрото дублира отдавна съществуващи и добре работещи тролейбусни и трамвайни линиии също може да си зададете въпроса каква все пак е идеята.
А идеята е проста - майната им на трафика и замърсяването, въпросът е да се вдигне цената на парцелите и жилищата, построени от нашите хора, които знаят къде ще мине метрото. Или които определят къде да мине.
Такива пари за само два км отсечка биха били безумие. Идеята на метрото е да може да обере масата хора, които отиват на и се връщат от работа, за да не са зависими от наземния трафик и съответните задръствания. Към това прибавяме и други важни логистични хъбове като летище и (авто)гари.
Да се прави метро, тип рекреационна отсечка, айде нема нужда. Нали и без друго станция "Витоша" спира точно на входа на мола на "Черни връх". Стига вече мутро-барок.
ДБ вече и от метро разбира - хахахахах! Метро трябва да има под цялото околовръстно на София, но проблема е че не го построиха когато строиха околовръстното - тъпаци!
Не на глобалистите и глобуса!
Make Earth Flat Again!
Метрото не се разширява в посока нужда на хората от пренаселените квартали, а в посока на тия, които "предвидливо" са си купили парцели на точното място и са си платили на когото трябва, за да стане на тяхното. А всички знаем, че интереса клати феса, какво като нямало да стига до Студентски град и де факто няма файда от това разклонение. Нашите пари се трошат с милиони от общинарите, все едно са си техни лични. И докато не започне да се търси наказателна отговорност за умишлено причинени вреди и безстопанственост на властимащите, все така ще сме, наникъде...
Що не го качите и на Черни връх това метро. При толкова квартали в София задъхващи се от липса на бърз и екологичен транспорт, те щели да осигурят метро за всички къщи в Симеоново и Драгалевци. Навярно следващия напън ще бъде да осигурят метро и на Бояна !
Да се пусне една подписка между живеещите в Студентски град за събиране на рушвет за да могат да се надцакат пред общинарите собствениците на големи магазини до Околовръстното. Ако онези са дали 2 милиона, студентите да наддадат с 4 :)
Ако не се построи продължението на метрото и се спрат рейсовете ще излезе още по евтино, всички ще ходят пеша и ще бъде и по-здравословно. Ето за такива предложения ще си стите на 3% и ще си правите общите събрания под опашката на коня.
"Така ще се поеме изцяло обявения брой от 18 000 пътници като времето на пътуване с метро ще е 4 минути, а с автобус - 7."
Вариантът с автобуси е пълен дебилизъм! Да свържеш две крайни спирки на метрото с автобус е малоумие в чист вид. - Автобус, който да вземе разстоянието за 7мин. в час пик няма, освен, ако не е някакъв хвърчащ модел. Освен това да пуснеш автобусна линия по маршрут, който се реализира само за 7 минути е без коментар. За да се случи това, трябва да пуснат бус-лента по околовръстното, което ще се отрази брутално на останалия трафик. Колкото до Бонев, нали вече се навря в борда на приватизационния фонд. Във видео, линкнато и тук човекът не беше наясно дали парите, които се дават са много или малко...
Хубаво е, ако няма метро, поне да има нов автобус до Ринг Мол. Харесвам го, но ми е неудобен, защото нямам кола. Трябва да хващам метрото до Парадайс, оттам да чакам автобус до Околовръстното и от Околовръстното претъпкания с роми и често нередовен автобус 111.
Ей уникални коментатори, метро под околовръстното, по-голяма тъпотия трудно може да се измисли и ще е светоно постижение. Метро под Цариградско за да намали трафика, кой на автобуси и тролей ли? Трябва да се намалява трафика на автомобили не на наземния ГТ. Там ГТ е по безкомфликтен булевард по бус лента, скоростта на метро и автобус Околовръстно-Плиска е почти нулев. Минаването под Драган Цанков с използване на готовия соц, тунел беше от малкото умни и икономични решения. Доказва го факта, че МС Г.М.Димитров е почти с натоварването на Сердика 1 и Универститета, далич пред Бизнес парка, Младост 1 и дори Люлин. Тази глепост за метро до Ринг мола направо не е за коментиране. Но не по-малка глупост беше съсипването на разклонението към Дружба за да се обслужи Летището. Станция Светата гора е най-ненатоварената в София, два пъти по-зле дори от пародията Ломско шосе, а Летището е номер 3 след него. Та изсипаните на боклука пари за проваленото трасе след Цариградско е топ тъпотията на софийското метро.
Дори сега при пандемията на тъпаците не им светна да го скасят до Цариградско и возеше въздух и заразни гастарбайтери за по 18 лв на километър пробег. Дори кмета на Варна се светна да спре ГТ до летището за по 2 ч след кацане на самолет. Но Фанъка и сие са безмозъчени идиоти и затова половината заразени сега са в София.
Ей уникални коментатори, метро под околовръстното, по-голяма тъпотия трудно може да се измисли и ще е светоно постижение. Метро под Цариградско за да намали трафика, кой на автобуси и тролей ли? Трябва да се намалява трафика на автомобили не на наземния ГТ. Там ГТ е по безкомфликтен булевард по бус лента, скоростта на метро и автобус Околовръстно-Плиска е почти нулев.Минаването под Драган Цанков с използване на готовия соц, тунел беше от малкото умни и икономични решения. Доказва го факта, че МС Г.М.Димитров е почти с натоварването на Сердика 1 и Универститета, далич пред Бизнес парка, Младост 1 и дори Люлин.Тази глепост за метро до Ринг мола направо не е за коментиране. Но не по-малка глупост беше съсипването на разклонението към Дружба за да се обслужи Летището. Станция Светата гора е най-ненатоварената в София, два пъти по-зле дори от пародията Ломско шосе, а Летището е номер 3 след него. Та изсипаните на боклука пари за проваленото трасе след Цариградско е топ тъпотията на софийското метро.Дори сега при пандемията на тъпаците не им светна да го скасят до Цариградско и возеше въздух и заразни гастарбайтери за по 18 лв на километър пробег. Дори кмета на Варна се светна да спре ГТ до летището за по 2 ч след кацане на самолет. Но Фанъка и сие са безмозъчени идиоти и затова половината заразени сега са в София.
Това няма абсолютно никакво значение. Фактите са, че от Дружба например до центъра (ЦУМ) са 40 минути и солидно ходене. С метро през цариградско щеше да бъде 10-15 минути. Смисъла на метрото е да намали времето за пътуване, а не да създава връзки с други транспорти. Метро трябва да има и под цариградско, без значение дали това дублика за 5 спирки автобусите или не. Ако някой смята, че е ок да има метро до единия край на Цариградско, ти да си хванеш автобус за 20 минути да минеш цялото цариградско и после да си хванеш друга линия метро от университета, явно не разбира изобщо от ГТ или не се е возил никога в метро в европейски столици. Метрото не е просто обикновена линия, а е гръбнака на транспортната система на всеки град. Причината Младост да има зверски задръствания в Младост е, защото 70% от София не може да ползва метрото, за да иде там. И под 70% наистина имам предвид толкова - никой нормален човек няма да дойде от Гео Милев (например) да прекачи 2 превозни средства и да изгуби 40 минути поне като може да се качи на колата. И аз искам да ползвам метро, ама ако трябва да прекачвам по 2-3 пъти за да си стигна до дестинацията - сори, имам си кола. Та в тази връзка метрото трябва да създаде един сериозен гръбнак, който горе-долу да обхваща целия град, а не да се разглежда просто като един от многото транспорти. Това е разликата между София и градове като Париж, Мадрид, Лондон и т.н, които имат по 10-20 линии
Има смисъл - тъй като на спирката преди Икея има огромна плош с бизнес сгради- Гаритидж. Т.е. не трябва да се гледат само живущите ами и тези които ходят всеки ден на работа там. За тези които ще ходят до Икея и Ринг мол отделно... Явто Борис Бонев се чуди как да изпъкне като реформатор и различен... еми не е това начина.
Много се кефя на коментарите под статии за (явно) любимата тема на ДайБългария относно София - разклонението до Ринг мола. Явно нямат имоти в околността и няма да намажат нищо. Иначе се кефя на коментатори, които явно са минавали през тоя участък само в неделя преди обяд, да ходят да си купят някой стол от ИКЕА или "на молче". Аз понеже работя от не помня вече колко години там и съм ползвал през тия години всички опции - автобуси, метро, а последните години (като ми писна, въпреки че мразя да шофирам) и кола - мога да кажа само едно. Като не сте запознати с обстановката, по-добре не говорете наизуст, като Бойкикев на интервю в "Панорама". Какъв автобус дето щял да върти на Бизнес парка?!? Къде ще върти там? Обратен на светофара, или ще ходи до колелото на 213?!? Знаете ли на какво прилича спирката на автобусите в посока "Околовръстното" в час пик? Именно защото всички работещи от Кока Кола до ИКЕА слизат от метрото и се прехвърлят на автобус там - а те ще стават все повече с новите офис сгради (да се надяваме, че пандемията няма да убие бизнеса)? Тази спирка не може да поеме повече хора. Въобще - само глупости. Нали искате улеснения за туризъм - ами ето - метро до лифта. Вече няма да има оправдания да ходиш с кола на Витоша (стига лифта да работи де).
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Предложението е да има автобус свързващ метростанциите Витоша и Бизнес парка. В момента времето за пътуване между двете с метрото е около 40-45 минути с прекачването, затова много хора пътуват между Лозенец и Младост с кола за 10 - 15 минути в час пик. Автобусна линия ще намали трафика на колите и хаоса с паркирането в двата квартала. Хубаво би било този автобус да дублира всички спирки на 111 и да не влиза в тапата на Симеоновско шосе. Даденото време от до 7 минути е от слизането на Метро станция Бизнес парк до спирката на Ринг мол.
Става ясно кой мисли за многобройните хора по кварталите и кой мисли за бизнес интересите на една каруца "бизнесмени" със собственост около моловете. Толкова са печени в бизнеса, че сега трябва да платим едни 100 милиона и да им доведем клиенти, понеже си набили обектите по горите. Метрото трябва на хората, а не на моловете.
Ако построя голям мол някъде около Костинброд, ще ми пуснат ли и на мен едно разклонение? Да могат да идват хората... То тия студенти си седят по общежитията и учат нали...
"Като мине метрото парцелите ще се застроят с жилища "с много добра локация - в близост до спирка на метрото""
И какво? Това лошо ли е? Нали метрото се прави с поглед за бъдещето - 30-40-50 години минимум! Сега там може да няма много живеещи, но след 10 години? И много ясно, че ше се строи покрай спирки на метрото - нали трябва да им е удобно на живеещите?
Метрото е ефективно при пътникопоток от 40 - 50 000 пътника/час в посока. Гаритидж парк със се виличките и офисите на Кока Кола са 15 000 живеещи/служители. Това са 14 влака. Ако приемем, че 100% от работещите/живеещите в района ще ползват метрото, при интервал от 3 минути в час пик, можем да ги извозим всиките за 42 минути, а през останалите 18 часа и 15 минути, в които ще се плаща по 16лв/км за всеки пътуващ по тунелите влак, ще возим пазаруващи в ИКЕА, които сигурно ще си пренасят диваните и масите с метрото.
За 78 милиона може да се изгради бул. Копенхаген и продължението на ул. Самара до Гаритидж парк и да се пусне трамвая от Дружба по ул. Филип Аврамов. Така хем ще се обслужва цяла Младост, хем Младост III и Ia ще се довозват до две метростанции, хем всички от офисите южно от Околовръстното ще могат да пътуват до там за 4 минути след прекачване от МС Бизнес парк.
И що не? Лошо е хората да излизат сред природата, що ли? Има хора стари, болни, с малки деца. Те какво, да не излизат сред природата?или, викаш, да си ходят с колите?
Идеята бе да има метро ПОД околовръстното но я изоставиха за да гепят европарите тогава поради сроковете. А сега не върви да се разкопава шосето. Пак има начин но от тези калинки - ТОЛКОВА !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Интересно е, че дебатът (поне в смислената си част) се оформя около това дали трябва или не трябва да има метро. Аз все си мислех, че 3 линии по-късно и милиарди вложени пари е ясно, че метро по принцип искаме всички. Но не виждам много хора, които да обсъждат цената (което е темата на статията). Цената, която Вие плащате. Става въпрос за рентабилност и за финансовите възможности на Столична община. Ако София беше толкова подреден и организиран, и чист град, и всички критично нужни метростанции бяха вече построени, че да се чудим къде да инвестираме или просто да похарчим едни 100 млн, щеше да е супер! Но има поне 100 проекта, които приоритетно се нуждаят от по 100 милиона всеки, за да поне да придобие някакъв по-нормален вид София. Като бликне петрол под НДК да строим нужни и ненужни, рентабилни и нерентабилни - всякакви станции! Направо вътре в мола да е станцията. А до тогава урбанистичната, архитектурна логика и икономическа обосновка показват, че такова разширение не е рентабилно, за момента не е нужно и има далеч по-належащи, логични и рентабилни продължения на метрото, в случай, че Трейс скучаят вече и нещо трябва да им се даде да правят. Припомням само, че предпроектното проучване на фирма “Рикат” за продължение на метрото след станция “Бизнес парк” през 2012г. е в изпълнение на заповед на кмета на СО, а възложител е.. “София Саут Ринг Мол”. И скоро след това метрото изведнъж решава, че вместо да завие на изток, както е предвидено до този момент, на запад започва рязко да му харесва повече.
Аз съм един от 1500-те живущи и мога да кажа, че и автобуса в момента върти напразно. Елате и се уверете сами. Просто в зоната предстоят нови комплекси с къщи и искат да ги продават с екстра метро...
А каква е идеята на това? Да направиш луксозни жилища в кой-знае защо считаната за баровска част на София и... да ги населиш с цървули, дето ще пътуват с метрото?
Тази отсечка на метрото мирише, ама отвсякъде. Защо ще се предпочете връзка към планината, вместо към отдалечени и изолирани райони , като Горубляне и Горубляне експериментален? Кой има сметка от това освен собствениците на МОЛ-а и инвеститори в района. Малко хора знаят вероятно, но от мола поддържаха доста време автобусна линия с начали метростанцията на Г.М. Димитров. Защо общината трябва да субсидира точно тази гръцка компания ? Колко са си платили ?
Проблема господине е, че утре билетчето за метро ще стане 2 лева с обяснението, че станциите са вече много и искат поддръжка. Докато по същото време задръстванията няма да се променили и транспорта на половината град ще продължава да е пълен батак. Транспортната инфраструктура не е, за да се субсидират мутри и " инвеститори", а за даже развива града.
За сведение в Пловдив има едни по-тъпи и от вас - искат да строят лифт до крепостта на Стария град - денивелацията е около 30 метра. Който е болен и стар не ходи по чукарите, а на санаториум или СПА. А тия отгоре съвсем за идиоти ни вземат. То бива да крадеш, ама чак толкова...
Аз като им казвам, че леводесните са политически импотентни ми цъкат минуси обаче. Тва, че те не са виждали някакъв проблем някъде си означава, че няма такъв. А ако видят вече има за пръв път в историята прецедент. Същото беше и с простотията им 2017та, с ултралевичарството, refugee, lgbtq+16 friendly политика и конвенции и прочие измишльотини до правото им да изискват като извънпарламентарна опозиция. То и до Хладилника не трябваше да има метро по тая логика, какво ти е достъп до услуги. Такива неща са непонятни за тия люде.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноМачкай како данче. Никакъв фандък за раята !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Dankol
Рейтинг: 731 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Както винаги "Първи и Яростни" !
Dankol
Рейтинг: 731 НеутралноЩе има полза от тази метростанция , ако направят паркинги и хората от Бистрица , Железница , Симеоново , Панчарево , Герман и т.н. могат да си оставят автомобилите и да пътуват с метрото .
bretschneider
Рейтинг: 486 ВеселоНе, щом няма да се похарчат едни 100 милиона, значи не е интересно за общината!
anonimnii
Рейтинг: 316 НеутралноСофийското метро много ми харесва, защото показва много неща...
Ако всички държави строяха с такива темпове (за 1 година се строи една спирка, понякога за 2 г...), то държавите и до днес нямаше да имат метро.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1844 НеутралноДо коментар [#2] от "Dankol":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове......и прости!Без връзка със статията!План гони "човека"
anonimnii
Рейтинг: 316 НеутралноВ едно не са прави. Идеята на метрото е, че влизаш вътре и излизаш където пожелаеш. А не да излизаш да чакаш тепърва рейс и то тоя рейс да чака по задръствания и да се клати по скапаните софийски пътища. И много интересно ако тръгне човек от метростанция "Витоша" как така за 7 минути ще стигне до лифта в кв. "Симеоново"?
Ами той само да слезе от метрото, да отиде до спирката на рейса и ето ги 7 минути. А после ще чака рейс, като знаем, това са още 5-15 мин. (зависи кой рейс, и какво му е разписанието), и то в делничен ден. За събота и неделя не ми се мисли, а точно тогава народа ще се юрва към лифта.
anonimnii
Рейтинг: 316 НеутралноТо ако се следва логиката на ДБ и "Спаси София" въобще метрото е безсмислено. Да купят нови автобуси, да направят нови пътища и готово, евтинджос, келепирец...
Да, ама не... Защо по света тогава се строи метро?
Нали идеята е да се намали трафика в града, освен всичко друго (бързина, удобство).
juk
Рейтинг: 264 Неутрално"Това е становището на групата на "Демократична България"
Благословени сме, че имаме такава партия. И че имаме Дневник да ни осведомява за тях.
MititU
Рейтинг: 556 Неутралнода само за софиянци а кой плаща за строежа Европа и цяла България от данъците си за да може софийските кифли да щъкат в моловете представям си някой с мебели от ИКЕА как влиза в метрото :D:D:D:D
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХЕдин препатил
Рейтинг: 2538 Неутрално"Струва ли си Столичната община да инвестира 100 млн. лева за метро към слабо заселен район"
Зависи за кого. Ако е за тези, които предвидливо са изкупили парцелите около двете бъдещи спирки - много си струва. Като мине метрото парцелите ще се застроят с жилища "с много добра локация - в близост до спирка на метрото". Справка - странните чупки на метрото през "Младост-3" и "Дружба" и станциите насред нищото. Нищо, нищо, ама вече е нещо - в "Дружба" строителството на сграда "Авигея" на "Артекс" върви с бързи темпове.
anonimnii
Рейтинг: 316 НеутралноДа речем, че от метростанция "Витоша" човек тича да хване рейса (там се губят поне 2-3 мин.), светофарите не го хващат, и той хваща в движение рейса, който е на спирката (макар че шофьорите в София като те видят че бягаш да се качиш, нарочно затварят вратата и дават газ), и да речем че 5-те спирки шофьора дава мръсна газ, защото закъснява от графика си... и пак е невъзможно да вземете разстоянието от метростанцията до лифта за 7 мин. Рейса ще спира на спирки, хора слизат качват се, на кръговото на Околовръстното ще има задръстване (поне малко ще изчакате там). А и разстоянието от кв. "Хладилника" до кв. "Симеоново" никак не е малко.
Един препатил
Рейтинг: 2538 НеутралноДо коментар [#8] от "anonim440":
По света идеята може и да е да се намали трафика в града, ама в София не е точно така. Ако беше така метрото за Младостите и Летището щеше да мине под бул. "Цариградско шосе". Ама не би - то мина под бул. "Драган Цанков" като в резултат бяха премахнати трамвайни линии 14 и 19, а автобусите по "Цариградско шосе" си останаха.
Ако се вгледате как третият лъч на метрото дублира отдавна съществуващи и добре работещи тролейбусни и трамвайни линиии също може да си зададете въпроса каква все пак е идеята.
А идеята е проста - майната им на трафика и замърсяването, въпросът е да се вдигне цената на парцелите и жилищата, построени от нашите хора, които знаят къде ще мине метрото. Или които определят къде да мине.
Rodrigo
Рейтинг: 213 НеутралноТакива пари за само два км отсечка биха били безумие. Идеята на метрото е да може да обере масата хора, които отиват на и се връщат от работа, за да не са зависими от наземния трафик и съответните задръствания. Към това прибавяме и други важни логистични хъбове като летище и (авто)гари.
Да се прави метро, тип рекреационна отсечка, айде нема нужда. Нали и без друго станция "Витоша" спира точно на входа на мола на "Черни връх". Стига вече мутро-барок.
ivo
Рейтинг: 1086 НеутралноДБ вече и от метро разбира - хахахахах! Метро трябва да има под цялото околовръстно на София, но проблема е че не го построиха когато строиха околовръстното - тъпаци!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!geordgeo
Рейтинг: 1138 ЛюбопитноМетрото не се разширява в посока нужда на хората от пренаселените квартали, а в посока на тия, които "предвидливо" са си купили парцели на точното място и са си платили на когото трябва, за да стане на тяхното. А всички знаем, че интереса клати феса, какво като нямало да стига до Студентски град и де факто няма файда от това разклонение. Нашите пари се трошат с милиони от общинарите, все едно са си техни лични. И докато не започне да се търси наказателна отговорност за умишлено причинени вреди и безстопанственост на властимащите, все така ще сме, наникъде...
Yavor Raychev
Рейтинг: 213 НеутралноСмисъла на метрото не е да го ползваш и след това да се прекачиш на автобус. Не говорете глупостите на смучи София
dorn
Рейтинг: 1438 НеутралноЩо не го качите и на Черни връх това метро. При толкова квартали в София задъхващи се от липса на бърз и екологичен транспорт, те щели да осигурят метро за всички къщи в Симеоново и Драгалевци. Навярно следващия напън ще бъде да осигурят метро и на Бояна !
gripen
Рейтинг: 729 НеутралноДа се пусне една подписка между живеещите в Студентски град за събиране на рушвет за да могат да се надцакат пред общинарите собствениците на големи магазини до Околовръстното. Ако онези са дали 2 милиона, студентите да наддадат с 4 :)
За Европа: бяла, християнска и силна!Христо Атанасов
Рейтинг: 1139 НеутралноАко не се построи продължението на метрото и се спрат рейсовете ще излезе още по евтино, всички ще ходят пеша и ще бъде и по-здравословно. Ето за такива предложения ще си стите на 3% и ще си правите общите събрания под опашката на коня.
dokoga...
Рейтинг: 264 НеутралноИскам метро станция на не повече от 1000 м от вилата ми!
Спечелихме битка, но не и войната!2.5
Рейтинг: 1154 Неутрално"Така ще се поеме изцяло обявения брой от 18 000 пътници като времето на пътуване с метро ще е 4 минути, а с автобус - 7."
I Want To BelieveВариантът с автобуси е пълен дебилизъм! Да свържеш две крайни спирки на метрото с автобус е малоумие в чист вид. - Автобус, който да вземе разстоянието за 7мин. в час пик няма, освен, ако не е някакъв хвърчащ модел. Освен това да пуснеш автобусна линия по маршрут, който се реализира само за 7 минути е без коментар. За да се случи това, трябва да пуснат бус-лента по околовръстното, което ще се отрази брутално на останалия трафик. Колкото до Бонев, нали вече се навря в борда на приватизационния фонд. Във видео, линкнато и тук човекът не беше наясно дали парите, които се дават са много или малко...
rdb41527334
Рейтинг: 264 НеутралноЗа хората живеещи в многобройните комплекси над ринг мола не е излишен проекта.
vzt34526152
Рейтинг: 282 НеутралноХубаво е, ако няма метро, поне да има нов автобус до Ринг Мол. Харесвам го, но ми е неудобен, защото нямам кола. Трябва да хващам метрото до Парадайс, оттам да чакам автобус до Околовръстното и от Околовръстното претъпкания с роми и често нередовен автобус 111.
Nick F
Рейтинг: 514 НеутралноКомплексите над Ринг Мол не са много населени. А и предвид цените там не живеят хора които ползват метро.
subaru
Рейтинг: 587 РазстроеноДо коментар [#10] от "MititU":
+++
Днес бях в ИКЕА. Купих един диван и една голяма маса и натоварих 8(осем големи кашона във и върху Форестъра).
Anton Andonov
Рейтинг: 8 НеутралноЕй уникални коментатори, метро под околовръстното, по-голяма тъпотия трудно може да се измисли и ще е светоно постижение. Метро под Цариградско за да намали трафика, кой на автобуси и тролей ли? Трябва да се намалява трафика на автомобили не на наземния ГТ. Там ГТ е по безкомфликтен булевард по бус лента, скоростта на метро и автобус Околовръстно-Плиска е почти нулев.
Минаването под Драган Цанков с използване на готовия соц, тунел беше от малкото умни и икономични решения. Доказва го факта, че МС Г.М.Димитров е почти с натоварването на Сердика 1 и Универститета, далич пред Бизнес парка, Младост 1 и дори Люлин.
Тази глепост за метро до Ринг мола направо не е за коментиране. Но не по-малка глупост беше съсипването на разклонението към Дружба за да се обслужи Летището. Станция Светата гора е най-ненатоварената в София, два пъти по-зле дори от пародията Ломско шосе, а Летището е номер 3 след него.
Та изсипаните на боклука пари за проваленото трасе след Цариградско е топ тъпотията на софийското метро.
Дори сега при пандемията на тъпаците не им светна да го скасят до Цариградско и возеше въздух и заразни гастарбайтери за по 18 лв на километър пробег. Дори кмета на Варна се светна да спре ГТ до летището за по 2 ч след кацане на самолет. Но Фанъка и сие са безмозъчени идиоти и затова половината заразени сега са в София.
Yavor Raychev
Рейтинг: 213 НеутралноТова няма абсолютно никакво значение. Фактите са, че от Дружба например до центъра (ЦУМ) са 40 минути и солидно ходене. С метро през цариградско щеше да бъде 10-15 минути. Смисъла на метрото е да намали времето за пътуване, а не да създава връзки с други транспорти. Метро трябва да има и под цариградско, без значение дали това дублика за 5 спирки автобусите или не. Ако някой смята, че е ок да има метро до единия край на Цариградско, ти да си хванеш автобус за 20 минути да минеш цялото цариградско и после да си хванеш друга линия метро от университета, явно не разбира изобщо от ГТ или не се е возил никога в метро в европейски столици. Метрото не е просто обикновена линия, а е гръбнака на транспортната система на всеки град. Причината Младост да има зверски задръствания в Младост е, защото 70% от София не може да ползва метрото, за да иде там. И под 70% наистина имам предвид толкова - никой нормален човек няма да дойде от Гео Милев (например) да прекачи 2 превозни средства и да изгуби 40 минути поне като може да се качи на колата. И аз искам да ползвам метро, ама ако трябва да прекачвам по 2-3 пъти за да си стигна до дестинацията - сори, имам си кола. Та в тази връзка метрото трябва да създаде един сериозен гръбнак, който горе-долу да обхваща целия град, а не да се разглежда просто като един от многото транспорти. Това е разликата между София и градове като Париж, Мадрид, Лондон и т.н, които имат по 10-20 линии
sw51
Рейтинг: 268 НеутралноИма смисъл - тъй като на спирката преди Икея има огромна плош с бизнес сгради- Гаритидж. Т.е. не трябва да се гледат само живущите ами и тези които ходят всеки ден на работа там. За тези които ще ходят до Икея и Ринг мол отделно...
Явто Борис Бонев се чуди как да изпъкне като реформатор и различен... еми не е това начина.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3188 ВеселоМного се кефя на коментарите под статии за (явно) любимата тема на ДайБългария относно София - разклонението до Ринг мола. Явно нямат имоти в околността и няма да намажат нищо. Иначе се кефя на коментатори, които явно са минавали през тоя участък само в неделя преди обяд, да ходят да си купят някой стол от ИКЕА или "на молче". Аз понеже работя от не помня вече колко години там и съм ползвал през тия години всички опции - автобуси, метро, а последните години (като ми писна, въпреки че мразя да шофирам) и кола - мога да кажа само едно. Като не сте запознати с обстановката, по-добре не говорете наизуст, като Бойкикев на интервю в "Панорама". Какъв автобус дето щял да върти на Бизнес парка?!? Къде ще върти там? Обратен на светофара, или ще ходи до колелото на 213?!? Знаете ли на какво прилича спирката на автобусите в посока "Околовръстното" в час пик? Именно защото всички работещи от Кока Кола до ИКЕА слизат от метрото и се прехвърлят на автобус там - а те ще стават все повече с новите офис сгради (да се надяваме, че пандемията няма да убие бизнеса)? Тази спирка не може да поеме повече хора. Въобще - само глупости. Нали искате улеснения за туризъм - ами ето - метро до лифта. Вече няма да има оправдания да ходиш с кола на Витоша (стига лифта да работи де).
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Maslara
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#22] от "2.5":
Предложението е да има автобус свързващ метростанциите Витоша и Бизнес парка. В момента времето за пътуване между двете с метрото е около 40-45 минути с прекачването, затова много хора пътуват между Лозенец и Младост с кола за 10 - 15 минути в час пик. Автобусна линия ще намали трафика на колите и хаоса с паркирането в двата квартала. Хубаво би било този автобус да дублира всички спирки на 111 и да не влиза в тапата на Симеоновско шосе.
Даденото време от до 7 минути е от слизането на Метро станция Бизнес парк до спирката на Ринг мол.
deymus
Рейтинг: 944 НеутралноДо коментар [#2] от "Dankol":
Остави го да заработва
Индиана
Рейтинг: 470 НеутралноСтава ясно кой мисли за многобройните хора по кварталите и кой мисли за бизнес интересите на една каруца "бизнесмени" със собственост около моловете. Толкова са печени в бизнеса, че сега трябва да платим едни 100 милиона и да им доведем клиенти, понеже си набили обектите по горите. Метрото трябва на хората, а не на моловете.
Imaginary Friend
Рейтинг: 667 НеутралноАко построя голям мол някъде около Костинброд, ще ми пуснат ли и на мен едно разклонение? Да могат да идват хората... То тия студенти си седят по общежитията и учат нали...
Не цъкам плюсове и минуси.Веселин Дечев
Рейтинг: 3669 НеутралноДо коментар [#11] от "Един препатил":
В Русия съм! В Русия съм!"Като мине метрото парцелите ще се застроят с жилища "с много добра локация - в близост до спирка на метрото""
И какво? Това лошо ли е? Нали метрото се прави с поглед за бъдещето - 30-40-50 години минимум! Сега там може да няма много живеещи, но след 10 години?
И много ясно, че ше се строи покрай спирки на метрото - нали трябва да им е удобно на живеещите?
Гергин Борисов
Рейтинг: 213 НеутралноМетрото е ефективно при пътникопоток от 40 - 50 000 пътника/час в посока. Гаритидж парк със се виличките и офисите на Кока Кола са 15 000 живеещи/служители. Това са 14 влака. Ако приемем, че 100% от работещите/живеещите в района ще ползват метрото, при интервал от 3 минути в час пик, можем да ги извозим всиките за 42 минути, а през останалите 18 часа и 15 минути, в които ще се плаща по 16лв/км за всеки пътуващ по тунелите влак, ще возим пазаруващи в ИКЕА, които сигурно ще си пренасят диваните и масите с метрото.
http://spasisofia.orgЗа 78 милиона може да се изгради бул. Копенхаген и продължението на ул. Самара до Гаритидж парк и да се пусне трамвая от Дружба по ул. Филип Аврамов. Така хем ще се обслужва цяла Младост, хем Младост III и Ia ще се довозват до две метростанции, хем всички от офисите южно от Околовръстното ще могат да пътуват до там за 4 минути след прекачване от МС Бизнес парк.
Веселин Дечев
Рейтинг: 3669 НеутралноДо коментар [#14] от "Rodrigo":
В Русия съм! В Русия съм!"Нали и без друго станция "Витоша" спира точно на входа на мола на "Черни връх". Стига вече мутро-барок."
И какъв е проблема с тази спирка? Хиляди работят
Веселин Дечев
Рейтинг: 3669 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "dorn":
В Русия съм! В Русия съм!"Що не го качите и на Черни връх това метро."
И що не? Лошо е хората да излизат сред природата, що ли? Има хора стари, болни, с малки деца. Те какво, да не излизат сред природата?или, викаш, да си ходят с колите?
Веселин Дечев
Рейтинг: 3669 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "PisnaMi":
В Русия съм! В Русия съм!"Искам метро станция на не повече от 1000 м от вилата ми!"
Това е ужасно много! Това да не ти е Москва!
"Не повече от 1000 метра" означава спирките да са през 2 километра. А това е много за София.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#28] от "Yavor Raychev":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Планът беше такъв но ГЕРБ го промениха и съсипаха цялата схема.
Цариградско бе гръбнакът на метрополитена в тази посока на града.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#30] от "Тюфлекчия":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Идеята бе да има метро ПОД околовръстното но я изоставиха за да гепят европарите тогава поради сроковете. А сега не върви да се разкопава шосето. Пак има начин но от тези калинки - ТОЛКОВА !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 ВеселоДо коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!То се вижда кой е простия в случая щом не разбира писан текст !!!
maginot
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно е, че дебатът (поне в смислената си част) се оформя около това дали трябва или не трябва да има метро. Аз все си мислех, че 3 линии по-късно и милиарди вложени пари е ясно, че метро по принцип искаме всички. Но не виждам много хора, които да обсъждат цената (което е темата на статията). Цената, която Вие плащате. Става въпрос за рентабилност и за финансовите възможности на Столична община. Ако София беше толкова подреден и организиран, и чист град, и всички критично нужни метростанции бяха вече построени, че да се чудим къде да инвестираме или просто да похарчим едни 100 млн, щеше да е супер! Но има поне 100 проекта, които приоритетно се нуждаят от по 100 милиона всеки, за да поне да придобие някакъв по-нормален вид София. Като бликне петрол под НДК да строим нужни и ненужни, рентабилни и нерентабилни - всякакви станции! Направо вътре в мола да е станцията. А до тогава урбанистичната, архитектурна логика и икономическа обосновка показват, че такова разширение не е рентабилно, за момента не е нужно и има далеч по-належащи, логични и рентабилни продължения на метрото, в случай, че Трейс скучаят вече и нещо трябва да им се даде да правят. Припомням само, че предпроектното проучване на фирма “Рикат” за продължение на метрото след станция “Бизнес парк” през 2012г. е в изпълнение на заповед на кмета на СО, а възложител е.. “София Саут Ринг Мол”. И скоро след това метрото изведнъж решава, че вместо да завие на изток, както е предвидено до този момент, на запад започва рязко да му харесва повече.
ivanpopov
Рейтинг: 300 НеутралноИкономиката икономична, дело на всеки!
А, не, не така...
Икономиката ДЕМОКРАТИЧНА, работничско дело!
szk25612051
Рейтинг: 8 НеутралноАз съм един от 1500-те живущи и мога да кажа, че и автобуса в момента върти напразно. Елате и се уверете сами. Просто в зоната предстоят нови комплекси с къщи и искат да ги продават с екстра метро...
ivanpopov
Рейтинг: 300 НеутралноДо коментар [#45] от "szk25612051":
А каква е идеята на това? Да направиш луксозни жилища в кой-знае защо считаната за баровска част на София и... да ги населиш с цървули, дето ще пътуват с метрото?
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#13] от "Един препатил":
Тази отсечка на метрото мирише, ама отвсякъде. Защо ще се предпочете връзка към планината, вместо към отдалечени и изолирани райони , като Горубляне и Горубляне експериментален? Кой има сметка от това освен собствениците на МОЛ-а и инвеститори в района. Малко хора знаят вероятно, но от мола поддържаха доста време автобусна линия с начали метростанцията на Г.М. Димитров. Защо общината трябва да субсидира точно тази гръцка компания ? Колко са си платили ?
bullgar
Рейтинг: 487 НеутралноПо-скоро, “политически неизгоден” и повод за поредното изнудване на заинтересованите частни инвеститори.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#37] от "Веселин Дечев":
Проблема господине е, че утре билетчето за метро ще стане 2 лева с обяснението, че станциите са вече много и искат поддръжка. Докато по същото време задръстванията няма да се променили и транспорта на половината град ще продължава да е пълен батак. Транспортната инфраструктура не е, за да се субсидират мутри и " инвеститори", а за даже развива града.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#38] от "Веселин Дечев":
За сведение в Пловдив има едни по-тъпи и от вас - искат да строят лифт до крепостта на Стария град - денивелацията е около 30 метра. Който е болен и стар не ходи по чукарите, а на санаториум или СПА.
А тия отгоре съвсем за идиоти ни вземат. То бива да крадеш, ама чак толкова...
Веселин Дечев
Рейтинг: 3669 ВеселоДо коментар [#49] от "Vassil Stoychev":
В Русия съм! В Русия съм!"Проблема господине е, че утре билетчето за метро ще стане 2 лева "
Преместете се в Москва. Там биметчето е 38 рубли. Под лев. 😁
Бензина да не ви казвам.колко е....
Deadpudding
Рейтинг: 348 НеутралноДо коментар [#30] от "Тюфлекчия":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Аз като им казвам, че леводесните са политически импотентни ми цъкат минуси обаче. Тва, че те не са виждали някакъв проблем някъде си означава, че няма такъв. А ако видят вече има за пръв път в историята прецедент. Същото беше и с простотията им 2017та, с ултралевичарството, refugee, lgbtq+16 friendly политика и конвенции и прочие измишльотини до правото им да изискват като извънпарламентарна опозиция. То и до Хладилника не трябваше да има метро по тая логика, какво ти е достъп до услуги. Такива неща са непонятни за тия люде.
мики маус
Рейтинг: 2061 НеутралноКазано е преди има-няма сто години “идеите наши, бензинът ваш”.
Ако има будали да де вържат, добре дошло за собствениците на мола.