Божков обвини българските власти, че са потулили реакция на ЮНЕСКО за колекцията му

Божков обвини българските власти, че са потулили реакция на ЮНЕСКО за колекцията му

© Прокуратура на РБ



Бизнесменът Васил Божков, който е с 11 повдигнати обвинения и се намира в Обединените арабски емирства, обвини българските власти са потулили случая с иззетите от неговата фондация "Тракия" артефакти. Новото си обвинение Божков отправи чрез "Фейсбук", който се превърна в основният му канал за комуникация.


Божков определя като "незаконното заграбване на артефакти" от прокуратурата и Министерство на културата изземването на предмети от колекцията му. Двете институции не са коментирали новата публикация.


През февруари прокуратурата изнесе частната му колекция от антики и обяви, че част от нея е незаконна, а Министерството на културата каза, че Васил Божков не е регистрирал 2700 артефакта.




В публикацията си днес Божков посочва, все още няма реакция по сигналите на Фондация "Тракия", която е сезирала международни институции, включително централата на ЮНЕСКО.


"ЮНЕСКО реагират веднага и предават случая на българските представители там, но случаят е потулен от българските власти", казва бизнесменът с интереси в хазарта и към движимите културни ценности.



Кога и какви обвинения бяха повдигнати на Божков - четете тук и тук
За разследването срещу него, по което все още няма достатъчно доказателства - тук

Ключови думи към статията:

Коментари (131)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5685 Неутрално

    ПАК скандал !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Не можах да разбера на талибаните на Гешев, що им трябваше да ги местят?

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    А вярно ли е, че Божков вече е защитен свидетел на Кьовеши ???

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    ПАК скандал !?!?!?
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Какъв е скандалът, Бай Тотьо?

  5. 5 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    ЮНЕСКО е с нов генерален директор. Французойката Одре Азуле застава начело на Организацията за образование, наука и култура на ООН.

    Тя е втората жена след Ирина Бокова., но не е като Ирина Бокова !
    Жалко за Васил Божков , похитената колекция , усилията на Дикофф и акциите ! "Левски " ще се възроди и без Божков като птицата "ФЕНИКС" !

  6. 6 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    Ама верно ли вече крием ноти от агенции на ООН ?
    И всичко тайно ще стане явно! Също като в дебелата книга на началника.

    SHADOWS of SOFIA
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#2] от "Doge":

    Не можах да разбера на талибаните на Гешев, що им трябваше да ги местят?
    —цитат от коментар 2 на Doge


    Вие се радвайте, че не са напънали да понесат нанякъде и бившата Телефонна палата - нали Божков я купи за да изложи там колекцията си.

  9. 9 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 697 Неутрално

    [quote#4:"4ort"][/quote]

    Той не Тотьо, а Тъпиййй...

  10. 10 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 4202 Неутрално

    Браво на Божков. Сега ще видите как крадливата културна мафия ще му върне всичко-до последната счупена стомничка.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    До коментар [#2] от "Doge":

    Е как да пооткраднат, ако не ги преместят?

  13. 13 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    Те не са там, за да коментират, а да грабят.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  14. 14 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    Браво на Божков. Сега ще видите как крадливата културна мафия ще му върне всичко-до последната счупена стомничка.
    —цитат от коментар 10 на Петя


    Божков може да е всякакъв но е събрал безценна колекция която е богатство за България. А останалите от олигархичния елит , пълнят единствено фекалната канализация.

    SHADOWS of SOFIA
  15. 15 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    [quote#14:"2LOOP"][/quote]

    Той може да е събирал, ама те видехте ли как му ги зеха.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  16. 16 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    [quote#14:"2LOOP"]
    —цитат от коментар 15 на Един вампир броди из Европа
    Той може да е събирал, ама те видехте ли как му ги зеха.[/quote]

    Бива ги.

    SHADOWS of SOFIA
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4064 Весело

    Най-големият жив "археолог" на планетата проплака...
    Майко мила...

    Скоростен индекс "Y"
  18. 18 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    До коментар [#10] от "Петя":

    Ти сериозно ли? Горката няма как да ти се помогне.

  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4064 Весело
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    Божков - дисидент! Божков - президент!
    Ураааааааааааааа!!!!!!!!!!!!!!!

    Еретик
  22. 22 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    Най-големият жив "археолог" на планетата проплака...Майко мила...
    —цитат от коментар 17 на hamiltonf


    Не е Археолог но поне е събрал нещо ценно! А другите олигарси , правят това което могат най-добре! Опитват се да го ограбят.Вероятно не за друго а за да няма различни.Също като в казана на Луци ,който нямал нужда от охрана.

    SHADOWS of SOFIA
  23. 23 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    До коментар [#14] от "2LOOP":

    Прав си Черепа е събрал колекцията си по честен и почтен начин и за благото на българите. Той Гешев разбрал каква е ролята на Черепа и за това я прибра в националния музей. Чудя се човек защитава и най-голямия престъпник от последните 39 години има ли нещо под скалпа или го защита на просто защото мрази управляващите?

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    Другарят Череп е един неосъществен Лоренцо Великолепни...

  26. 26 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Да приемем, че ЮНЕСКО са критикували начина на прибирането на колекцията на Черепа, това правило от него най-почтения б главен след като всички знаят, че е най-голямия бандит през последните 30 години?

  27. 27 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    До коментар [#14] от "2LOOP":Прав си Черепа е събрал колекцията си по честен и почтен начин и за благото на българите. Той Гешев разбрал каква е ролята на Черепа и за това я прибра в националния музей. Чудя се човек защитава и най-голямия престъпник от последните 39 години има ли нещо под скалпа или го защита на просто защото мрази управляващите?
    —цитат от коментар 23 на tda10501756


    Не защитавам никой! Обвинявам целия олигархичен елит.
    Не е лошо , че не си го разбрал. Неразбирането също е човешко качество

    SHADOWS of SOFIA
  28. 28 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#14] от "2LOOP":

    Божков може да е всякакъв но е събрал безценна колекция която е богатство за България.......
    —цитат от коментар 14 на 2LOOP


    Добре е да се припомни и, че Божков купи от БТК бившата Телефонна палата, издейства разрешение за промяна на покривната контрукция (по подобие на отстрещната сграда) с цел вкарването на повече светлина и замисълът му беше там да изложи цялата си колекция за всеобщ достъп.

    Не е известно, а и сега прокуратурата не твърди, че се е опитвал или ще се опита да изнася или разпродава колекцията си.

    Не е е много ясно и какво точно означава "незаконно" когато става дума за археологически ценности - след като тези ценности са налице каква е "законната" алтернатива? Да си стоят в земята или "законно" да бъдат продадени в чужбина?

    А иначе ако питаме Гешев той сигурно ще обяви, че по-голямата част от колекциите и в "Смитсониън" и "Гугенхайм" са "незаконни". Което всъщност няма да бъде толкова далеч от истината.

  29. 29 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2571 Неутрално

    До коментар [#20] от "ḇ̪̘̹̩̓̍ͫͤ̍e̸̟̹͈͌̾ͦͪ͘ͅa̸̳̘̲̠͑̐͆ͦ͢s̷̶̵̘͓̲̻͎ͫ̚t̸̡̹̰͖̣̱̲͗ͧi̴͓͉͎̱̋̐̚͜͡e̴̷̮͇̱̘ͬ͂̑̇":

    https://www.facebook.com/VassilKrumovBojkov/posts/163437701880875

  30. 30 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Крадецът се оплаква, че му откраднали колекцията!😀

  31. 31 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    По отношение на "колекцията" на Божков, която е придобита по изцяло престъпен начин държавата не е длъжна да дава отчет на когото и да е било. Държавата трябва да продължи разследването на ОПГ за незаконно придобиване и търговия с движими археологически паметници, докато разкрие всички участници с нея. След завършването на такова разследване и разгромяването на групата от ЮНЕСКО ще ни хвалят и дават за пример (нали Боко все това иска). Наместо на това Органите позабравиха за тази тема и се съсредоточиха върху спасяването на някакъв си футболен отбор.

    CONTADOR GRATUITO!
  32. 32 Профил на pavelsilistra
    pavelsilistra
    Рейтинг: 770 Неутрално

    90 % от акциите на Лефски имат ли някаква стойност и защо също не са конфискувани ? То вярно, че и в античната колекция на Божков не са намерили Купи на сините.

  33. 33 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6757 Неутрално

    Засега надали има злоупотреба с колекцията

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  34. 34 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 609 Неутрално

    "Божков обвини българските власти"

    Ееееее......................... Днес липсваше реклама на "спонсора Божков" в Дневник. Но накрая пак се отчетоха.

    И в морето ми е до колене .....................
  35. 35 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4063 Разстроено

    Все електоратът ще плаща , както е досега десетилетия......но , както казват някои " упълномощени " ...ами , затова ни избирате и нямате никакво основание да се оплаквате ни на ходжата , ни на патриарха …...

  36. 36 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    Колекцията на Божков - менте? Не думайте! Това Гешев знае ли го? Че като го научи "кво прайм ся?" Как така ще има обвинение за "незаконна колекция" като колекцията е менте?

    Ами ако и съдът отмени актовете на ДКХ срещу лотариите?

    Недейте така, къвсем ще го съсипете човека.

  37. 37 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2235 Весело

    До коментар [#5] от "doroteus":

    Тиквата и бездомния министър, да заложат в бюджета милиони, за плащане на обезпечения по случаите Цветан Василев, Иванчева и Петрова, Божков...
    Левски ще се възроди... Ще си купиш ли червена саксия с пискюл за глава и широки гащи? New style в мърчандайзинга...

  38. 38 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    Тази колекция принадлежи на България. Експонатите са безценни и всъщност, това е най-голямата колекция от ритони!

    Борисов лично трябва да отговори, къде се съхранява и кой носи отговорност, да не се подменят експонатите. Как се охранява?

    Любовта ще спаси света!!!
  39. 39 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    Ето го отговорът на UNESCO на сигнала на „Фондация Тракия“ от 7 февруари 2020:

    „ОТ: Lazare Eloundou Assomo
    Директор Дирекция „Култура и Спешни случаи“

    В ОТГОВОР НА: СПЕШНО ИСКАНЕ ЗА ПОМОЩ/ЗАЩИТА

    Благодаря за Вашия e-mail и за това, че информирахте UNESCO за въпрос, касаещ незаконното изземане и транспортиране на артефакти от Колекция Васил Божков. Предвид спешността на ситуацията, за която ни информирахте прехвърляме случая ви на Постоянната делегация при ЮНЕСКО за България.

    Благодаря Ви,
    Lazare Elondou“

    Ето го и г-н Lazare Eloundou Assomo - https://www.frh-europe.org/contributors/lazare-eloundou-assomo-deputy-director-world-heritage-centre-unesco/ - който прехвърля случая Черепухин на Постоянната делегация при ЮНЕСКО за България на 7 февруари 2020, преди 3 месеца и половина. Ако някой си мисли, че Постоянната делегация при ЮНЕСКО за България е на заплата към българското правителство и че някой в България може да въздейства на ЮНЕСКО, световната организация - нека пак да помисли, ако не му е особено затруднително. Ние не смятаме така, а този „сигнал“ заминава в „кръглия класьор“ при чатовете и хвърчащото листче на Черепчо и Домусчо! Ако „българските власти, че са потулили реакция на ЮНЕСКО за колекцията му“, то ЮНЕСКО какво правѝ 3 месеца и половина, та не реагира? Нещо въпроси?

  40. 40 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    Крадецът се оплаква, че му откраднали колекцията!😀
    —цитат от коментар 30 на princess_x



    —-

    Дали е крадец се доказва в съда.
    Без съд обаче можем да направим аналогия с комунистите, които с калните си галоши, са разграбвали ценни предмети на изкуството 1944 година. Борисов направи същото с тази колекция. Главният прокурор се назначава, не се избира пряко от гражданите!!

    Любовта ще спаси света!!!
  41. 41 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Ето го отговорът на UNESCO на сигнала на „Фондация Тракия“ от 7 февруари 2020:„ОТ: Lazare Eloundou AssomoДиректор Дирекция „Култура и Спешни случаи“В ОТГОВОР НА: СПЕШНО ИСКАНЕ ЗА ПОМОЩ/ЗАЩИТАБлагодаря за Вашия e-mail и за това, че информирахте UNESCO за въпрос, касаещ незаконното изземане и транспортиране на артефакти от Колекция Васил Божков. Предвид спешността на ситуацията, за която ни информирахте прехвърляме случая ви на Постоянната делегация при ЮНЕСКО за България.Благодаря Ви,Lazare Elondou“Ето го и г-н Lazare Eloundou Assomo - https://www.frh-europe.org/contributors/lazare-eloundou-assomo-deputy-director-world-heritage-centre-unesco/ - който прехвърля случая Черепухин на Постоянната делегация при ЮНЕСКО за България на 7 февруари 2020, преди 3 месеца и половина. Ако някой си мисли, че Постоянната делегация при ЮНЕСКО за България е на заплата към българското правителство и че някой в България може да въздейства на ЮНЕСКО, световната организация - нека пак да помисли, ако не му е особено затруднително. Ние не смятаме така, а този „сигнал“ заминава в „кръглия класьор“ при чатовете и хвърчащото листче на Черепчо и Домусчо! Ако „българските власти, че са потулили реакция на ЮНЕСКО за колекцията му“, то ЮНЕСКО какво правѝ 3 месеца и половина, та не реагира? Нещо въпроси?
    —цитат от коментар 39 на Santos


    Sorry, малък лапсус – да се чете „Ако са виновни „българските власти,…“.

  42. 42 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    "Бизнесменът Васил Божков..."

    Стига с това "Бизнесмен"!
    Черепа си е мафиот! Колкото и да квичи, не мога да го съжаля!

  43. 43 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Тази колекция принадлежи на България. Експонатите са безценни и всъщност, това е най-голямата колекция от ритони!Борисов лично трябва да отговори, къде се съхранява и кой носи отговорност, да не се подменят експонатите. Как се охранява?
    —цитат от коментар 38 на hope


    Всъщност ритоните са една малка част от цялата колекция. Нейната стойност (въпреки че, по принцип тя не може да има цена) в пъти надминава активите на ПФК "Левски", барабар със стадиона и парцалите на чистачките. Борисов, който е във властта от 2001 г. трябва да отговаря на далеч по други въпроси от теб посочените. Той трябва да отговаря, как, кой, кога и при какви обстоятелства на Божков му се разреши да придобие тази колекция.

    CONTADOR GRATUITO!
  44. 44 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    До коментар [#20] от "ḇ̪̘̹̩̓̍ͫͤ̍e̸̟̹͈͌̾ͦͪ͘ͅa̸̳̘̲̠͑̐͆ͦ͢s̷̶̵̘͓̲̻͎ͫ̚t̸̡̹̰͖̣̱̲͗ͧi̴͓͉͎̱̋̐̚͜͡e̴̷̮͇̱̘ͬ͂̑̇":https://www.facebook.com/VassilKrumovBojkov/posts/163437701880875
    —цитат от коментар 29 на Lemmy


    #HUBAVOE

    Те казват, че няма пликчета и кашончета, той слага снимки с пликчета и кашончета.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#31] от "г-н Думанов":

    .... Наместо на това Органите позабравиха за тази тема и се съсредоточиха върху спасяването на някакъв си футболен отбор.
    —цитат от коментар 31 на г-н Думанов


    Ау-у, как го бяхме позабравили това - "органите"! Че и с главна буква!

    За несведущите - по времето на социализма "органите" беше евфемизъм от "новоговора" на комунистическата номенклатура за това, което днес наричаме "службите" и преди всичко за Държавна сигурност. Идва от "органите на народната власт".

    Другарю Думанов, оправете си ника. Прикритието повече не е необходимо.

  47. 47 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    тоя човек така и не можа да разбере, че и колекцията е негова колкото акциите на Леевски... да пита там шестаците, на кого са я джиросали

  48. 48 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    [quote#40:"hope"][/quote]

    @hope, виждам, много ти е тежко, че „Главният прокурор се назначава, не се избира пряко от гражданите!!“. Но помисли си за момент, ако главният прокурор се избираше пряко от гражданите, кого щяха да изберат? Ние нямаме нищо против, настоявайте за такъв избор, нека се избира пряко от гражданите, само после да няма сърдене, че не е избран този, на когото залагате, нали?

  49. 49 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    До коментар [#31] от "г-н Думанов":Органите
    —цитат от коментар 46 на Един препатил


    Биещото сърце на Партията.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  50. 50 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1809 Весело

    До коментар [#45] от "ḇ̪̘̹̩̓̍ͫͤ̍e̸̟̹͈͌̾ͦͪ͘ͅa̸̳̘̲̠͑̐͆ͦ͢s̷̶̵̘͓̲̻͎ͫ̚t̸̡̹̰͖̣̱̲͗ͧi̴͓͉͎̱̋̐̚͜͡e̴̷̮͇̱̘ͬ͂̑̇":

    о
    дубрутро бе тулуп


    Пеевски и Божков поздравиха българите за 24 май
    09:52 | 24 май 2020
    https://www.mediapool.bg/peevski-i-bozhkov-pozdraviha-balgarite-za-24-mai-news307744.html

  51. 51 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4472 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Не разчитайте на Кьовеши в този случай! Европейската прокуратура ще разследва САМО злоупотреби с евросредства!

  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4472 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Не разчитайте на Кьовеши в този случай! Европейската прокуратура ще разследва САМО злоупотреби с евросредства!

  53. 53 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    Къде са находките от царската

    гробница в Чернозем,

    където през 2001 г. проучих три могили? Самата царска гробница със стенописите беше разграбена от хисарската иманярска група. Има данни, че са изнесени в един частен музей. А те като количество и ценност са били равностойни на цялата колекция на Васил Божков. Няма ги, а легенди се носят за тях. Открадната през 1995 г. шлем-маска чрез въоръжен грабеж от нашия музей, която едва след 20 г. се завърна, къде се е намирала? Била е поръчана от швейцарски колекционер. Имайки предвид колко много могили в Пловдивско са разрушени и ограбени, се питаме къде са предметите. Всичко е изнесено и е постъпило чрез аукциони в западни колекционери и музеи.

    - Каква може да е съдбата на колекцията на Божков?

    - Доколкото разбирам от публикации, тя е регистрирана на фондация "Тракия". Ако е в обществена полза, а някъде прочетох, че е точно така, всъщност това, което сега е в колекцията, то е държавна собственост. Защото по закон, когато се закрива сдружение с идеална цел - фондация в обществена полза, всички нейни активи, остават за държавата. Този, който е регистрирал находките на фондацията, е мислил в перспектива.

    - Искате да кажете, че един ден колекцията на Божков ще остане за държавата?

    - Тя и в момента е държавна, а той е само държател.

    /Доц. д-р Костадин Кисьов е изтъкнат археолог с десетки проучени могили и открития. Работил е в НИМ, а понастоящем е директор на Археологическия музей в Пловдив.

    Автор е на 5 монографии и над 100 научни публикации.

    Проучвател и откривател е на най-стария селищен тракийски център от VІ – V в.пр.Хр. на площ от 30 декара до с. Васил Левски, община Карлово.


    https://www.168chasa.bg/amp/8191545

    Любовта ще спаси света!!!
  54. 54 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    [quote#40:"hope"]
    —цитат от коментар 48 на Santos
    @hope, виждам, много ти е тежко, че „Главният прокурор се назначава, не се избира пряко от гражданите!!“. Но помисли си за момент, ако главният прокурор се избираше пряко от гражданите, кого щяха да изберат? Ние нямаме нищо против, настоявайте за такъв избор, нека се избира пряко от гражданите, само после да няма сърдене, че не е избран този, на когото залагате, нали?[/quote]

    Ценко Чоков?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  55. 55 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    [quote#40:"hope"]
    —цитат от коментар 48 на Santos
    @hope, виждам, много ти е тежко, че „Главният прокурор се назначава, не се избира пряко от гражданите!!“. Но помисли си за момент, ако главният прокурор се избираше пряко от гражданите, кого щяха да изберат? Ние нямаме нищо против, настоявайте за такъв избор, нека се избира пряко от гражданите, само после да няма сърдене, че не е избран този, на когото залагате, нали?[/quote]


    —-/

    Борисов носи отговорност за тази колекция,това искам да кажа.
    Гешев е една пионка.

    Любовта ще спаси света!!!
  56. 56 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4282 Весело

    Колекцията ще иде там от дето е дошла ,в други Васил Божковци и съм сигурен че повече не ще я видим!
    Къде са картините на Мустака които Б Димитров щеше да пази?

    klimentm
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    До коментар [#46] от "Един препатил":

    Очевидно за теб не е проблем, че сегашните Органи действат като тогавашните органи. Ти, да не смяташ, че защитеното от закона иманярство е измислено от Божков? Измислено е от Органите на народната власт с цел по-бързо сдобиване с валута. Какъв ти е проблема с правописа ми?

    CONTADOR GRATUITO!
  59. 59 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#48] от "Santos":

    Защо не конфискувахте багерите и самосвалите на Божков ами се фърлихте да грабите колекцията и лукс автомобилите,гиди мискини и суджукджии?!

    klimentm
  60. 60 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    Колекцията ще иде там от дето е дошла ,в други Васил Божковци и съм сигурен че повече не ще я видим!Къде са картините на Мустака които Б Димитров щеше да пази?
    —цитат от коментар 56 на klimentm


    ——

    С тези платени медии - толкова!
    Как една мисирка не попита за тези картини?

    Любовта ще спаси света!!!
  61. 61 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Весело

    " Божков определя като "незаконното заграбване на артефакти" от прокуратурата и Министерство на културата изземването на предмети от колекцията му. Двете институции не са коментирали новата публикация."


    Черепът дълго време се радваше на комфорта да показва иманярските си придобивки на тракийски съкровища, чието място е само и единствено в музея, но сега ще си свиква с реалността, че похищенията му вече са обратно там, където трябваше да бъдат мнооого отдавна !

  62. 62 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Посягане на публичен музей е доста вулгарна постъпка. Така са постъпвали болшевиките навреме. Музеят и артефактите стоят много по-високо и от Божков и от нас. Ние всички сме преходни и ще се превърнем в прах. А артефактите са поздрав и завет от далечни времена, далечни хора, който са се издигнали над ежедневието. Но трява да има изграден пиетет към разбирането за ролята на един музей с грижливо събрани артефакти, за да се проумее какво казвам. Също не мога да разбера много чудовищната сила на съпругата на Божков, та трябва да я затворят в кафеза.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  63. 63 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1809 Весело

    Очевидно за теб не е проблем, че сегашните Органи действат като тогавашните органи. Ти, да не смяташ, че защитеното от закона иманярство е измислено от Божков? Измислено е от Органите на народната власт с цел по-бързо сдобиване с валута. Какъв ти е проблема с правописа ми?
    —цитат от коментар 58 на г-н Думанов



    че те тогавашните органи са днешната фондация Тракия... кво има да му мислим... е да, и още няколко други :)

  64. 64 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#47] от "extraCACA":

    " тоя човек така и не можа да разбере, че и колекцията е негова колкото акциите на Леевски... да пита там шестаците, на кого са я джиросали"

    Дори и по - малко, защото все пак някога акциите са му принадлежали, но тракийските съкровища - никога !

  65. 65 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    "90 % от акциите на Лефски имат ли някаква стойност и защо също не са конфискувани ?"

    Имат отрицателна стойност.
    Минус 30 милиона дългове...

  66. 66 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#57] от "ḇ̪̘̹̩̓̍ͫͤ̍e̸̟̹͈͌̾ͦͪ͘ͅa̸̳̘̲̠͑̐͆ͦ͢s̷̶̵̘͓̲̻͎ͫ̚t̸̡̹̰͖̣̱̲͗ͧi̴͓͉͎̱̋̐̚͜͡e̴̷̮͇̱̘ͬ͂̑̇":

    Фалшивките и репликите по скоро са в музеете а оригиналите в колекциите на ченгетата. Митьо Гестапото,Божо Димитров и Черепа бяха знаменит триумвират в тази сфера!

    klimentm
  67. 67 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Весело

    До коментар [#42] от "Tzar Vova Josei-ki":

    " "Бизнесменът Васил Божков..."

    Стига с това "Бизнесмен"!
    Черепа си е мафиот! Колкото и да квичи, не мога да го съжаля!"


    У нас дълго време " бизнесмен" беше политкоректното наименование за мафиот !

  68. 68 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    Колекционерите от цял свят потриват ръчички за тези предмети, а ние като най-големите тъпаци, ще оставим четата на Борисов, да им я продаде.

    Спирам да пиша, защото толкова ме е яд, че едвам се сдържам, да не ги нарека с точните имена тези идиоти!

    Любовта ще спаси света!!!
  69. 69 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3341 Весело

    До коментар [#3] от "442":

    Не, онова с Магнитски по ви се получаваше.
    "Румънката ще има двама заместници и Съвет на националните прокурори. Службата ще работи чрез специално определени прокурори в 22-те страни членки, които участват в засиленото сътрудничество по темата. Те ще разследват по места случаи на злоупотреба с европейски средства и с ДДС над 10 милиона евро, засягащи повече от една държава, както и със случаи на корупция, свързани с изразходването на бюджета на ЕС."

    Ако вдяваш за какво е Кьовеши.....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  70. 70 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Весело

    До коментар [#10] от "Петя":

    " Браво на Божков. Сега ще видите как крадливата културна мафия ще му върне всичко-до последната счупена стомничка. "

    То никога не му е принадлежало, че да му се връща !

  71. 71 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Писна ми всеки ден ДнеСник да ме занимава с Божков!

  72. 72 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#39] от "Santos":

    ..... Ако някой си мисли, че Постоянната делегация при ЮНЕСКО за България е на заплата към българското правителство и че някой в България може да въздейства на ЮНЕСКО, световната организация - нека пак да помисли, ако не му е особено затруднително. Ние не смятаме така, а този „сигнал“ заминава в „кръглия класьор“ при чатовете и хвърчащото листче на Черепчо и Домусчо! Ако „българските власти, че са потулили реакция на ЮНЕСКО за колекцията му“, то ЮНЕСКО какво правѝ 3 месеца и половина, та не реагира? Нещо въпроси?
    —цитат от коментар 39 на Santos


    Да, имам въпрос. На 4-ти километър или в Карлуково сте тези "ние", които мислите, че Постоянната делегация на България при ЮНЕСКО (а не при ЮНЕСКО за България) не е на заплата на българското правителство?

    https://fr.unesco.org/countries/bulgarie/information

    Че май постоянният делегат на България при ЮНСКО е не някой друг, а българският посланик във Франция. А Националната комисия на България за ЮНЕСКО се помещава в Министерството на външните работи.

    А колкото до "кръглия класьор" сте учудващо прав.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  74. 74 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#43] от "г-н Думанов":

    " Всъщност ритоните са една малка част от цялата колекция. Нейната стойност (въпреки че, по принцип тя не може да има цена) в пъти надминава активите на ПФК "Левски", барабар със стадиона и парцалите на чистачките. Борисов, който е във властта от 2001 г. трябва да отговаря на далеч по други въпроси от теб посочените. Той трябва да отговаря, как, кой, кога и при какви обстоятелства на Божков му се разреши да придобие тази колекция."

    Ние трябва да си отговорим на въпроса как толкова дълго оставихме тия уникални артефакти в престъпни ръце !!!

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  76. 76 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#2] от "Doge":

    Защото не могат да преместят и музея му барабар с тухлите (законно).
    Любопитно след колко години дела ще можем да видим някъде в национална или градска галерия изложени тези неща.
    Ще събират праха по стелажите в някое депо, докато им съчинят историята откъде са и що са вместо да бъдат достояние за гражданите да се запознават с тях.

  77. 77 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3341 Весело

    До коментар [#22] от "2LOOP":

    Разбира се трябва да делим олигарсите на добри (само пробутвали министри и преди мнооого години приватизирали) и лоши (понеже дарявали щото са крали)

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  78. 78 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#62] от "Сатана Ликующий":

    Точно както колегата писа за Органите които са арестували наред цели семества за да изнудват подписването на фалшиви показания,закваската им е такава,ДНК какво да се прави!

    klimentm
  79. 79 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    Конституционният съд узакони колекцията на Васил Божков. На кого служат институциите?

    Иван Бакалов5 октомври 2009

    Снимка: Булфото

    Златна маска, V в. пр. Хр. Снимка: Каталог на изложбата в Брюксел, януари 2007 г.
    През седмицата Конституционният съд узакони най-важната колекция от антики в държавата – тази на Васил Божков. Със 7 на 5 гласа съдиите отхвърлиха изисквания в Закона за културното наследство, според които притежателят трябва да доказва произхода на антиките си. Стойността на колекцията „Божков” се оценява между 100 и 200 млн. евро. Оценката е разтеглива, в зависимост от това как могат да се продават тези предмети. След узаконяването й като лично притежание, цената скача нагоре, той е свободен да ги продава.
    Колекционерът Божков за по-малко от 10 години е събрал тези ценности от национално значение – мраморни статуи, златни предмети като от Панагюрското съкровище, златен венец на тракийски владетел, колекция от кратери (древногръцки съд с рисунки), каквато няма и в Националния музей и мн. др. Нетърпелив е и отдавна настоява да му я узакон

    Любовта ще спаси света!!!
  80. 80 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#73] от "ḇ̪̘̹̩̓̍ͫͤ̍e̸̟̹͈͌̾ͦͪ͘ͅa̸̳̘̲̠͑̐͆ͦ͢s̷̶̵̘͓̲̻͎ͫ̚t̸̡̹̰͖̣̱̲͗ͧi̴͓͉͎̱̋̐̚͜͡e̴̷̮͇̱̘ͬ͂̑̇":

    тц, прекалено на мързи

  81. 81 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#74] от "samoedin":

    Ам че нали самият бивш шеф на НИМ Б Димитров каза че колекцията е законно и чиста?!

    klimentm
  82. 82 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Ам че нали самият бивш шеф на НИМ Б Димитров каза че колекцията е законно и чиста?!
    —цитат от коментар 81 на klimentm


    че той беше във фондация Тракия... какво друго да каже :)

  83. 83 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    До коментар [#57] Митьо Гестапото,Божо Димитров и Черепа бяха знаменит триумвират в тази сфера!
    —цитат от коментар 66 на klimentm


    Божо Димитров беше само посредник. На негово място тури Боян Радев и ще оправим триумвирата. По времето на соца Органите определиха като посредници Ал. Фол, Светлин Русев и Богомил Райнов - всеки в своя ресор.
    За всички пискуни, които не знайно, как и защо харесват и защитават Божков - цялата му колекция в момента се съхранява в НИМ. Знаете ли какво е НИМ и какво беше преди това?

    CONTADOR GRATUITO!
  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  85. 85 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Весело

    До коментар [#30] от "princess_x":

    "Крадецът се оплаква, че му откраднали колекцията!😀"

    Точно така ! Нали се сещаш колко ще му съчувствам на крокодилските му сълзи ?

  86. 86 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    До коментар [#48] от "Santos":Защо не конфискувахте багерите и самосвалите на Божков ами се фърлихте да грабите колекцията и лукс автомобилите,гиди мискини и суджукджии?!
    —цитат от коментар 59 на klimentm


    Защото „багерите и самосвалите на Божков“ ще имат колекционерска стойност след 2-3000 години, ръз‘биъш ли? Друго да питаш?

  87. 87 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#14] от "2LOOP":

    Да, Божков вероятно не е чист, като сълза.
    Нещата с хазарта и колекцията му са идентични.
    Плащал е по-малко данъци защото закона я позволявал това. Колекцията му не я е крил в пещера ами е узаконил (пак според действащо законодателство) и стои на видно място и всичко това със знанието от портиера на министерство до министър години наред.
    Какъв е проблема да се разследва бизнес и колекции без да се затваря и изземва а след доказателства и съдебни решения после да се действа?
    И каква става с човечетата от властта дето са давали законен или незаконен "съпорт"?
    Проблема е, като с третото ухо на заека и тигъра с ножиците. Заека е с 2 уши но бяга, защото тигъра реже и после брои.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  89. 89 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Ние трябва да си отговорим на въпроса как толкова дълго оставихме тия уникални артефакти в престъпни ръце !!!
    —цитат от коментар 74 на samoedin


    Ето това е правилният въпрос, който трябва да ни постави ЮНЕСКО. Как и защо се стигна дотук? Според старите и нови действащи закони иманярството е престъпление. Тези закони обаче са врата в полето и от години Органите не са направили нищо по отношение на ликвидирането на тази дейност. Всички придобвики от трафик с които се гордее МВР от последните двадесетина години са в съвместни акции с чужди служби. Чистият принос на родните е 0. Колекционерството спонсорира иманярството, а това е чист бизнес в сравнение с дрогата, оръжието, трафика на хора. Нишата е оставена за избраните от властта чрез закони, лобирани от Гоце Първанов и в крайна сметка гласувани от ГЕРБ.

    CONTADOR GRATUITO!
  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#89] от "г-н Думанов":
    добре вие кога ще проумеете, че иманярите от край време работят за тнр. "органи","служби" и т.п, а Божков е просто един от многото перачи... елементарни неща са това, 50 години сеир не са ли достатъчни

  92. 92 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    До коментар [#72] от "Един препатил":

    Да, признавам, че сте прав. Така е, наистина: „постоянният делегат на България при ЮНСКО е не някой друг, а българският посланик във Франция. А Националната комисия на България за ЮНЕСКО се помещава в Министерството на външните работи“. Но, в такъв случай, щом Божков обвинява „българските власти, че са потулили реакция на ЮНЕСКО за колекцията му“, а друга реакция от ЮНЕСКО няма вече 3 месеца и половина, защо той не се обърне пак към Lazare Eloundou Assomo - https://www.frh-europe.org/contributors/lazare-eloundou-assomo-deputy-director-world-heritage-centre-unesco/ - или дори по-високо: ООН, НАТО, ЦРУ, ФБР, МИ6, Съюза на пчеларите или арменския поп? Какво чака – една армия да мине Дунава ли?

  93. 93 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#26] от "tda10501756":

    Не, не го прави почтен. Но прави властите непочтени, а това вече е страшно. Щото престъпници винаги ще има, страшно е когато те са държавата.

  94. 94 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Знаете ли какво е НИМ
    —цитат от коментар 83 на г-н Думанов


    ние знаем, ама ти явно - не :) - мизерно, мръсно и неприятно, почти безсмислено... впрочем, като каза Фол. не е ли прелестен момента, в който каскетурата се интересува от колекцията на Божков, но изглежда не е чувала за колекциите на Фол или Митьо Гестапото ако щеш, или един Шоселов да речем :)

  95. 95 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8138 Неутрално

    При това, тази колекция е узаконена ,още когато беше министър на културата Божидар Димитров, а заедно с това още няколко колекции. Защо никой не се занимава с тях. Защо толкова години никой не пипна Божков, както и неговия бизнес. Какво се промени сега, на кого взе да пречи или кой поиска бизнеса му.

  96. 96 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#86] от "Santos":

    Вас ва влече всяка стойстоиност ,не само 'колекционерска' а бързоликвидна леснопреносима и колкото се може по голяма!

    klimentm
  97. 97 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 4202 Весело

    До коментар [#70] от "samoedin":

    Е т пък сега, това е лично мнение.

  98. 98 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Весело

    До коментар [#81] от "klimentm":

    " Ам че нали самият бивш шеф на НИМ Б Димитров каза че колекцията е законно и чиста?!"

    Слушай ти Божо Димитров за подобни казуси ! Той най ми харесваше как громеше макета....За тракийските артефакти беше гола вода !

  99. 99 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    [quote#91:"extraCACA"] Ние това сме го проумели от години. Държава, служби, органи, божковци, гестаповци формират мафията, която работи в тази сфера. Нормално е мафията подборно да отстрелва остарелите кадри, но в специалния случай трябва да си намери нов, а няма откъде. Затова държавната мафия си прибира съкровищата и ги заключва. Но тъй като сега не сме в соца и някои въпроси са позволени, те тези съкровища няма да изчезнат.
    Не трябва да съжаляваме, че е един мафиот е наказан по начин, съответен на неговите подходи.

    CONTADOR GRATUITO!
  100. 100 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1113 Весело

    До коментар [#96] от "klimentm":

    Вас може да „ва влече всяка стойстоиност“, но не и нас, уважаеми @klimentm! И лека нощ, че нещо взе да фъфлиш, а аз имам една много интересна книга - да си почета още малко!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK