Масови глоби за коли, паркирани в зелените площи на София

Масови глоби за коли, паркирани в зелените площи на София

© Велко Ангелов



Екипи на Столичния инспекторат проверяваха днес за паркирани коли в зелените площи в София. Най-честата санкция беше поставяне на предното стъкло констативен протокол с призовка водачът да се яви на посочено място, където да плати глоба. Колата се снима за доказателство на нарушението.


266 констативни протокола и 190 фиша са издадени, а 128 коли са преместени принудително до наказателен паркинг, обяви Полина Асенова, началник "Контрол по паркирането" на инспектората пред Би Ти Ви.


При вдигната кола с репатрак водачът плаща 61 лева за "услугата", както и фиш от 50 лева за нарушението. Ако на предното стъкло на автомобила, паркиран в зелена площ, е поставен констативен протокол, водачът трябва да се яви в посочения офис и да плати глоба. При неявяване той бива открит със съдействието на пътната полиция и му се съставя акт за нарушението, който е до 200 лева.


Проверките за неправилно паркирали продължават, съобщиха от Столичния инспекторат.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Оооо дА. Матряла обича да го глобяват за това, че няма къде да паркира автомобила си.

  2. 2 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Матряла да си закупи паркомясто или да ползва градския транспорт.

  3. 3 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Никой не е длъжен да осигурява места за паркиране.
    В Токио трябва да докажш, че имаш гараж, за да можеш да си купиш автомобил.

    Но да паркиаш назелените площи таралясника го има само по места, в които няма ред и закон, а хаос и безразличие.

  4. 4 Профил на fma07648440
    fma07648440
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Вместо глоби - пукане на гуми.

  5. 5 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    Ако ги правеше тези неща, нямаше да е матрял , а гражданин.

  6. 6 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 828 Весело

    Ако искате да направите мръсно на съседа или шефа, сложете му два чима под колата...

  7. 7 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 698 Весело

    Има ли достатъчно паркинги за репатриране?

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  8. 8 Профил на fma07648440
    fma07648440
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Това на снимката не прилича много на зелена площ. Защо не се поддържа и огради, ако е такава?

  9. 9 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    Идеално.
    Колата е много ангажираща вещ и ако някой собственик не намира къде да си съхранява вещите - обикновено ги губи или се отказва сам.

  10. 10 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Оооо дА. Матряла обича да го глобяват за това, че няма къде да паркира автомобила си.
    —цитат от коментар 1 на 442



    То и да има къде да паркира, "матряла" просто се мисли за голЕма работа и как така някой ще го глобява, за каквото и да било нарушение на закона...

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    Хазната е празна. Всички служби са хвърлени на улицата да събират пари. КАТ, НАП, ДАИ, икономическа полиция, ХЕИ, общинска полиция и т.н. Бъдете много внимателно!

  13. 13 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Сега ще излезнат маса тролчета като този от коментар 8, например, да търсят под вола теле - "ами като нема къде да паркират", "ами много скъпа е зоната", "ами не е заградено и се не види да е зелена площ"...
    Аре у лево, ве, не се види, че е зелена площ, щото люлинският бек паркира всяка вечер там 20-годишното Бенве и то вече ни трева никне, ни дявол...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3705 Весело

    До коментар [#1] от "442":Никой не е длъжен да осигурява места за паркиране.
    —цитат от коментар 3 на ial


    Глупости, драги!
    В строителните нормативи, т.е. законово, са залегнали конкретни изисквания за паркоместата съобразно типа на обекта, както и в градоустройствените планове.
    Плюс, че любимите на всеки гражданин общинари предизборно вече четвърт век регулярно се кълнат и верят, че сред основните им приоритети е де решат точно тези проблеми.

  15. 15 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 828 Весело

    Хазната е празна. Всички служби са хвърлени на улицата да събират пари. КАТ, НАП, ДАИ, икономическа полиция, ХЕИ, общинска полиция и т.н. Бъдете много внимателно!
    —цитат от коментар 12 на moreee


    Комрад, тези служби не пълнят хазната, а собствените си джобове...

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3705 Весело

    Хазната е празна. Всички служби са хвърлени на улицата да събират пари. КАТ, НАП, ДАИ, икономическа полиция, ХЕИ, общинска полиция и т.н. Бъдете много внимателно!
    —цитат от коментар 12 на moreee


    И кой ти наби минуси, след като това си е очевадната истина!

  17. 17 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    Колко ли процента ще кажат "Амчи къде да паркирам?"

  18. 18 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Колко ли процента ще кажат "Амчи къде да паркирам?"
    —цитат от коментар 17 на blondofil


    Ония 80% ?

  19. 19 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 623 Весело

    Еее, най после, от кога чакам! Сега и ако глобите съберат, направо няма да е за вярване! Както някой беше написал по-нагоре, хазната е празна... Дано стане ежедневие испектората да си върши работата а не като акциите на КАТ, от време на време!

  20. 20 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    [quote#14:"xm..."][/quote]

    Само че в нормативите пише примерно 1 кола на апартамент, а Ганьо има 2 в движение и още 6 "за части". Да не говорим за старите панелни комплекси които са стоени по времето когато кола имаха 1 на 10 семейства.

  21. 21 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Акции, акции - 0 системно решение.. Работа, работа..

  22. 22 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 482 Неутрално

    А в Борисовата градина защо не глобявате? Нещастници!!!

  23. 23 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Все по-често ставам свидетел на паркиране на тротоара при свободни места наоколо, просто най-близо до входа е най-голямата гъзария. От близо 10 години имам кола, и досега не съм я паркирал на зелена площ или тротоар. Щом аз мога, значи и другите могат. Като не могат - bezahlen

  24. 24 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Крайно време е! Дано продължат ежедневно!

  25. 25 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    що не минат вечер да видат по паркингите по улиците секой си паркира където си иска и както си иска

  26. 26 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1335 Любопитно

    [quote#14:"xm..."][/quote]


    В строителните нормативи отпреди 10.11.89 или след?!

  27. 27 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1335 Любопитно

    [quote#14:"xm..."][/quote]


    В строителните нормативи отпреди 10.11.89 или след?!

  28. 28 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1335 Любопитно

    [quote#14:"xm..."][/quote]


    В строителните нормативи отпреди 10.11.89 или след?!

  29. 29 Профил на Гошо Диша
    Гошо Диша
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Ако глобите се събират както трябва, никой няма да смее да паркира така.

  30. 30 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Целия град трябва да стане зона, да се определи точния брой паркоместа и да се отдават на търг, който не си купи паркомясто и няма гараж, да си кара колата в друг град. Не може сульо и пульо да си купува трошляк за 1000лв да плаща 30лв данък на година и да претендира, че трябва да има къде да си паркира кочината безплатно.

  31. 31 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1232 Любопитно

    Екстра, екстра. Ама нека не е само днес, щото на тия служби нали затова им плащат. Иначе ми е чудно как с един ден работа "на улицата" си заработват целия месец, аз също искам така...
    А и "гражданинът" с таралясника не е вся и всьо, просто Боко е оставил всеки (шофьор) да си прави каквото си иска, за да не губи електорат...

  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    До коментар [#30] от "grigoo":

    "... Не може сульо и пульо да си купува трошляк...".

    Както виждаш може.

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3705 Неутрално

    До коментар [#26] от "popovski31":

    И преди, и след.
    Само дето "логиката" им е различна по разбираеми причини. Но ги има ...

  34. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    А на старите кошници без номера зарязани с години по улици и градинки, как точно им търсят собствениците? Дори и в провинцията започва да става проблем.

    Бивш tww09306483.
  35. 35 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Самият факт, че такова нещо е новина, не говори добре за града. Това трябва да е ежедневие, а не акция.

  36. 36 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Ако искате да направите мръсно на съседа или шефа, сложете му два чима под колата...
    —цитат от коментар 6 на bez_ime2


    Тъпо. Зелените площи се определят по кадастър. И оранжерия да му сложиш под колата на съседа, ако не се води зелена площ няма как да го глобят.

  37. 37 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 393 Любопитно

    До коментар [#30] от "grigoo":

    Щом някой е разрешил на някой да продава таралясник за 1000лв, защо сульо и пульо да не си го купят?
    Докато се продават такива коли, ще има и кой да ги взима.
    Но ако, ако почне се следи какво става по пунктовете за технически преглед и се иска сервизна история на всека кола (ако нямаш, да те задължават да ходиш да събираш експертизи, че всичко ти е изрядно по колата) тогава може и да се случат нещата.
    Така с хречене и обиждане на съграждани няма как да стане

  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4462 Неутрално

    Отдааавна трябваше това да се случи, но както се казва, по-добре късно, отколкото никога...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  39. 39 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Време беше, ама пак ще вдигнат само малко пушилка. Трябва да го правят постоянно и масово.

  40. 40 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    До коментар [#39] от "rumen_s":

    Трябва... Ама как да посегната на електората, който така безрезервно обича Данчето?! ;)

    Бивш tww09306483.
  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#7] от "MrHide":

    Има, има, тук са пропуснали да споменат че след репатрирането се дължат 2 лв за всеки започнат час за съхранението на колата, за ден това са 24лв. И така едно дигане става стотак и хората бързо схващат какво не трябва да правят.

  42. 42 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#34] от "Petleshev":

    По номера на рамата. Но обикновено процеса завършва бързо след като се появи жълтия стикер - собственика веднага се сеща че това желязо струва 400-600лв и е по-добре да ги вземе, отколкото да ги подари на общината.

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#30] от "grigoo":

    Който кмет го направи ще гласувам до гроб за него.

  44. 44 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3153 Весело

    До коментар [#1] от "442":.... В Токио трябва да докажш, че имаш гараж, за да можеш да си купиш автомобил...
    —цитат от коментар 3 на ial

    Аз чакам с нетърпение кога ще се изисква да докажеш, че имаш нужда от автомобил и след като успешно докажеш, да ти вземат капаро и оставят три години да размисляш, дали наистина имаш нужда.😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  45. 45 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4415 Любопитно

    Верно ли?Айде бе...това трябва да е всеки ден!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  46. 46 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3153 Весело

    Вместо глоби - пукане на гуми.
    —цитат от коментар 4 на fma07648440


    ... после на канчета. 😂😂😂

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  47. 47 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    Общинските терени се разпродадоха, а ние трябва да си откупване правото да си паркираме колите?

    Любовта ще спаси света!!!
  48. 48 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Масово?!!!И кое му е масовото - това, че има 500-600 хванати, които са си паркирали колите на зелена площ?!Или по-скоро - било е зелена площ, защото вече е суха, сбита пръст, на която не може нищо да поникне, докато не завали и не стане кал до колене!?И неусетно подобни "зелени площи" между блоковете са се превърнали в място за паркиране на коли, които влизат все по и по-навътре в тази места и това се приема за нещо нормално и обичайно.
    Наблизо до мен, преди две години едни хорица заградиха едно място, което си е с трева, наистина зелена площ, защото се оказало частно и май ще се строи нещо - малък блок или нещо подобно.Имаше дори протести, оплаквания и подобни прояви.За сега няма нищо подобно на мястото, но неусетно то се превзема от коли, които бавно но постоянно паркираха до мрежата, която пак бавно и постоянно е бутана и поваляна и колите навлизат все по-дълбоко и дълбоко на терена.Е, май е по-добре някой да построи нещо, отколкото колите да го превземат, така или иначе.
    Аз например паркирам през 2-3 блока, ако има място, но никога не и в зелени площи или на места, където дори и малко ще преча на някого.Но докато обикалям постоянно да намеря подобно място, като се върна и виждам, че току що или някой вече е спрял великата си кола там - възможно най-близо до мястото, където живее, защото той се е родил в кола и в кола и ще умре.Дано!
    Друг въпрос е вече, че почти около всяко такова място е и пълно с фасове, салфетки и всякакъв боклук, който паркиращия е изхвърлил от чистата си кола, защото той е възпитан всичко да е чисто в нея и в дома му, но като излезе - това вече е проблем на онези, които били длъжни да чистят и той дори и затова хвърлял така - за да им създава работа, нали затуй им плащат.Чувал съм, а и тук съм чел подобно думи!!!

  49. 49 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Целия град трябва да стане зона, да се определи точния брой паркоместа и да се отдават на търг, който не си купи паркомясто и няма гараж, да си кара колата в друг град. Не може сульо и пульо да си купува трошляк за 1000лв да плаща 30лв данък на година и да претендира, че трябва да има къде да си паркира кочината безплатно.
    —цитат от коментар 30 на grigoo


    А според мен е редно да се построят от държавата паркинги на няколко нива във всеки квартал и всеки, който няма къде да паркира, да го прави там!Срещу някаква сума, естествено.Ако ли не - солени глоби.Или си плащаш място за паркиране - на улица или където е разрешено.
    защото по твоето разбиране и телевизор, и пералня, и каквото се сетиш не трябва да си купува човек, ако не му трябва и така неусетно се връщаме в комунизма, когато за кола се чакаше с години, а за електроуреди - с връзки!

  50. 50 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    Хубаво е преди да гласувате да се сетите, че ГЕРБ мразят собствениците на автомобили.

    PS: Относно паркирането, автомобилите са паркирани на път. Точка.
    Път –определение в ЗДвП -всяка земна площ, в населено или извън населено място, предназначена или ОБИКНОВЕНО ИЗПОЛЗВАНА за движение на пътни превозни средства или на пешеходци.

  51. 51 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 623 Весело

    До коментар [#50] от "yavooor":

    Класик, много си забавен!!! Предлагам ти до морето да караш по полето, според теб то се води път!!!

  52. 52 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#50] от "yavooor":Класик, много си забавен!!!
    —цитат от коментар 51 на Калиманата


    Не ме коментирай мен, а чети, Калинке гербава!

  53. 53 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 775 Весело

    Захранваме ЦГМ, че имат да наваксват приходи - за това е цялата пушилка, пък вие си спорете за принципни въпроси.

  54. 54 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Хубаво, но не знам защо това трябва да е новина? Трябва да е ежедневие, както е в нормалните държави.

  55. 55 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 623 Весело

    До коментар [#52] от "yavooor":

    Е да де, това имах предвид, класик!!! Тук няколко сте тези които като някой е на различно мнение от вашето е Калинка гербава!!! Та забавен си наистина, класик.

  56. 56 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Никъде в законите не пише че матриала не трябва да спазва правилата ....А правилото е че е забранено паркиране по зелените площи...
    Отделно никъде не се казва че Задължително матриала трябва да притежава кола или коли ....
    МАтриала кат иска кола да си намери и гараж .....като не да обикаля и да си търси паркомясто

  57. 57 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Каквито и да са мотивите на тази акция, одобрявам! Защото спазването на законите е единственият начин да отучим Ганьо Балкански да купува дупки в коптори, без грам свободна площ, без паркинг, без детска площадка и без стрък зеленина, обаче пък са в центаро и за туй сме баровци. Току виж и сред строителите пропаднал интереса да корумпират УСАГ и общината, за застрояване на всеки свободен парцел, независимо от предназначението му и възможностите на околната инфраструктура.

  58. 58 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    не по-малко дразнещо от паркирането в зелени площи е и дежурното оправдание, че видиш ли нямало ограда около природата - затова така билЕ паркирАлЕ.

    вместо да поставяме огради и решетки (най-вече бетонни) на живата природа, може да пробваме да поживеем с нея като приятели, току виж станем пак с бенефитс.

  59. 59 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":Никой не е длъжен да осигурява места за паркиране.В Токио трябва да докажш, че имаш гараж, за да можеш да си купиш автомобил.Но да паркиаш назелените площи таралясника го има само по места, в които няма ред и закон, а хаос и безразличие.
    —цитат от коментар 3 на ial


    Пак там, в метрото имат професия "набутвач", ама си пропуснал да го споменеш, пък е точно по темата. В тази посока, скоро ще пищите, че едни тарикати превръщат зелените площи в паркинги и дават местата под наем, ма то ще е на по-късен етап. Сега първо ще глобяват, та да образуват търсене на паркоместа, пък после по схемата. Така де, в държавите дето "няма ред и закон, а хаос и безразличие", много често една неправда се поправя с още по-голяма неправда.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  60. 60 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Когато от отдел Архитектура и благоустройство не си гледат работата се стига до проблеми между гражданите, като в сегашния форум. В София има страшно много разрешения за строежи, които не предполагат необходимото пространство за паркинги и гаражи. А това е предпоставка за проблеми с паркирането.

    vesela
  61. 61 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Зелените площи са незаконни!

  62. 62 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Навсякъде, където понеча да паркирам, са изникнали никому ненужни, пустеещи и неподдържани тротоари и псевдо-залени площи, които аз считам за незаконни!

  63. 63 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    Има ли достатъчно парко места за закупуване ?

  64. 64 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Много просташко. Вместо да се мисли да се увеличи броя парко места за да има достатъчно само глоби. Ама глобата няма да промени факта че местата не стигат.

  65. 65 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    и има много локални улички където се забранява паркирането без видима причина. което яде още и без оскъдните парко места.

  66. 66 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#63] от "rdb41527334":

    Има, разбира се струват пари и е вероятно притежателите на таралясници от 1000лв да им се сторят скъпи. Но това е положението, в София има добри заплати и си е скъпо.

  67. 67 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":

    Колата е право,а не задължение!
    Откъде накъде аз,т.е.общината ще трябва да ти осигури паркинг на *чисто новата на 10 години кола*?!?

  68. 68 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1477 Весело

    До коментар [#49] от "Капабланка":

    Ами нали редовните оплаквачи-лузерчета пак ще нададат вой за корупция,за планове,че им крадат от светлината!Да продължавам ли?Няма угодия на дежурните лумпени във форума!

  69. 69 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":Колата е право,а не задължение!Откъде накъде аз,т.е.общината ще трябва да ти осигури паркинг на *чисто новата на 10 години кола*?!?
    —цитат от коментар 67 на tedif


    Пазете шофьорите. Пазете ги, щото когато приключат с тях ще дойде реда на пешеходците... Транспорта е свобода, и колкото повече я ограничавате, толкова по-скъпо ще платите накрая.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  70. 70 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    В районите където спечелиха районни кметоже на ДБ обещаха, че ще насипват кални запустели площи с чакъл за да създадат нови паркоместа. Ко стана ? Нема пари за чакъл ли ?

  71. 71 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#67] от "tedif":


    Кво значение има дали колата е на 10 на 1 или на 30 години ? Все трябва да се паркира. Баси просташкото мислене.

  72. 72 Профил на Антон Чипев
    Антон Чипев
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Мерките са твърде закъснели! Глобяването трябва да се случва с целия наличен състав, всеки ден и с отчет за събраните глоби в края на месеца. А в края на всяка седмица да се съобщава за броя издадени глоби.
    Да се направи щаб, подобен на този за Covid-19, и всяка седмица да се съобщава броя заболели от простотия '' граждани'', които пречат на останалите и заразяват с поведението си други податливи на простотия съпростаци.
    Непрекъснато да се говори по всички медии за предприетите мерки и ограничения, които ще се налагат и т.н, докато не се преборим със заболяването и новите случаи на паркирали неправилно МПС не достигне до под 100 на ден от 10 000 на ден.

  73. 73 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Аз понякога паркирам неправилно. Не искам да го правя, но ми се налага. Реално, алтернатива не е създадена. В последните 50 години, същата тази община, която прави "акций" (задължително с й) е дала разрешение да се построят хиляди блокове, но не е поставила изискване да имат съответният брой паркоместа и гаражи. Нито сама е изградила големи, общински гаражи, каквито може да има във всеки квартал, срещу символично заплащане. Повярвайте, много от "лошите шофьори" биха си платили, за да спрат в такъв гараж. Но те просто не съществуват. Както се съществуват и паркоместата и гаражите в "новото строителство", всяко едно от които има разрешение от нашата любима община... Та, след като са наблъскали блок във всеки парцел, където преди е имало еднофамилна къщичка с дворче, от общината се тюхкат, че има проблеми с паркирането. И кампанийно налагат глоби, които не вършат нищо. Просто оскубване на гражданите с един пари, които ще бъдат отклонени към частни джобове. А на морализаторите, които обясняват, че нямало нужда от кола или била лукс, мога да отговоря, че когато им се наложи да водят деца на училище, възрастни родители на лекар, да носят документи по институциите (да, мили мои, БГ институциите още не са "открили" интернет и искат да отидеш при тях с лист), да прекосиш цяла София, за да отидеш на работа и т.н., и т.н., нека го направят с обществения транспорт. Да видим как ще стане.

  74. 74 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Аз понякога паркирам неправилно. Не искам да го правя, но ми се налага. Реално, алтернатива не е създадена.
    —цитат от коментар 73 на sylvester

    Алтернативата е да не си купуваш кола, докато първо не си купиш или наемеш паркомясто.

  75. 75 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#74] от "Камен":

    Блокът, в който живея, има 48 апартамента и нито един гараж или обособено паркомясто. Абсолютно нереалистично е да се очаква от 48 семейства да нямат личен автомобил. Дори да НЕ ИСКАТ да имат, на половината ще им се налага. "Алтернативата" за която говорите е абсолютно неприложима. Родителите ми живеят в квартал Банишора в София. Там цели улици се застроиха в последните 20 години с 5-етажни блокове на мястото на еднофамилни къщи. Тези блокове нямат гаражи или паркоместа. Наистина ли смятате, че е възможно да се изисква от тези стотици семейства да нямат нито един автомобил, при условие че в масата им са млади хора с деца? Или е логично, възможно и правилно да се изисква от т.нар. "инвеститор" вместо 15 апартамента да направи толкова, за колкото би могъл да осигури паркоместа в рамките на дадения имот? Продължавайте да търсите проблема в шофьорите. Това работи отлично за безхаберната (от десетилетия) община.

  76. 76 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#75] от "sylvester":

    Всеки като си купува жилището гледа и си избира. Ако сте си избрал жилище без гаражи и паркоместа, няма как да очаквате такива да се построят в последствие. Най-малко пък от общината (тоест, с чужди пари - от другите данъкоплатци).
    Донякъде ви разбирам, ако сте млад и живеете още с родителите, тоест не сте си купувал сам жилището. Тогава, като ви дойде време да заживеете самостоятелно, изберете си жилище според нуждите - или до спирка на трамвай, или пък по-далеч, но с паркоместа, та да може да си ходите с колата.

    Не виждам проблем блок с 48 апартамента да няма паркоместа... стига да е до удобен градски транспорт. в Ню Йорк например съм виждал много такива. Возят се на метрото хората. Вярно, налага се понякога да ползваш кола - за такива случаи има таксита.

  77. 77 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Забравих да добавя: не е нужно гаража и паркомястото да е лично. Има и места на улицата все пак. Говорим за позволеното паркиране отдясно на платното. Аз когато си купувах апартамента, също не си купих гараж... Но се уверих, че на улицата е разрешено паркирането. Като се прибера отнякъде с колата, ако няма място точно пред нас не я качвам на тротоара или в градинката, а обикалям из квартала, докато намеря свободно място. Не ми пречи да мина 5 минути пеша после. Ако тези 5 минути станат 10-15, ще трябва да се бръкна и да си купя гараж. Няма да тръгна да паркирам на зелената площ за по-лесно, или да ревна общината да ми построи гараж, за по-евтино.

  78. 78 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Точка по точка, след като го докарахме до там - Не съм млад. Не живея с родителите си от години. Жилището е наследено. Но дори да беше закупено от мен впоследствие, пак няма къде да се спира, защото колите в квартала са в пъти повече от местата отдясно на улицата и наличните гаражи. Ако искате не 5, а 50 минути обикаляйте с колата, след като се върнете от работа - все тая. Големи блокове, малки улици, кое не разбирате? В целият квартал няма паркоместа, не става дума за липса на желание да наема гараж или нерационален стремеж да спра под терасата си. В момента съм паркирал на 3 пресечки от блока. Става дума за липса на гараж(и). Липса за мен, липса за съседите ми - тотална липса. Говорим за хиляди семейства и в пъти по-малко места за паркиране. Което е уравнение без решение. А нито един от живущите в квартала не е изработил градоустройствения план. Общината го е направила. И, да, ЕСТЕСТВЕНО че очаквам от общината да построи общински гараж там, където има нужда от него. За какво ми е иначе тая община? Не ми давайте примери със метрото на Запад, защото няма нищо общо. В Париж съм ходил много пъти. Никога не ми е трябвала кола. Защото при площ около 2,5 пъти тази на София има 10 пъти повече метроспирки. Какво сравняваме? Софийското ми жилище е 2 километра от най-близката метроспирка, до която няма директен транспорт. В близост до работата ми също няма метроспирка. Спокойно може да е на Луната това метро, същата работа ще ми върши. И понеже е лесно да плюеш, без да посочваш какво да се направи - посочвам. В Белгия съм живял в малко, средновековно градче, в което всеки имаше кола и буквално цялото градче се изнасяше през уикенда. Как става ли? Под централния площад на града имаше огромен, подземен паркинг. Колата е защитена от кражби, градушки, не загрозява улиците и т.н. Паркира се там срещу такса. И когато говорите за общината, кои "чужди пари" сънувате? Когато се построи гараж, като този в Белгия, колко години ще се използва? 30, 40, 50? Тези такси ще са в пъти стойността на самия гараж, който може да е под двора на кварталното училище, например. Шофьорите ще го платят двойно и тройно за периода на екплоатация. Общината не само няма да "даде чуждите пари", а ще изкара пари от това, в дългосрочен план. А какво прави нашата община, за да реши проблемите с паркирането? Измислицата наречена "зона". Която ти взима парите, но място ти осигурява в режим "ако си намериш". Брат ми живее в центъра на София, плаща съответния стикер, а в отредената му зона места ня-ма! Това като система би отпаднало във всеки един нормален съд. Не може да те таксуват 100%, но услуга - евентуално. Продължавам за зоната (която сельогражданите на столицата масово харесват, предполагам че просто заслужават града, в който живеят). Каква беше целта на "зоната", когато я създадоха преди повече от десетилетие? Да събере пари, с които да се решат проблемите с паркирането. Какво става всъщност? "Зоната" има постъпления от десетки милиони на година, от които в общинския бюджет влизат под 10 процента. 90 процента отиват в джобовете на частниците, които реално оперират "зоната", която по неясна причина се управлява по тоя начин. За 10 години със събраните от нея стотици милиони колко подземни паркинга можехме да направим? В заключение повтарям и потретвам - проблемите с паркирането в София са създадени най-вече от десетилетия калпаво планиране, обективна неспособност на назначените по роднинска и политическа линия общинари да си вършат работата и традиционната за нашите институции тежка корупция. А вие ако искайте вярвайте на припевчето на общината, което чрез "акциЙ" като описаната в статията имитира дейност и в допълнение умишлено настройва хората с коли срещу хората без коли (и не само по това разделение), за да отклонява вниманието от собствената си несъстоятелност. В крайна сметка и това ще повторя - живеем в града, който заслужава(т)ме.

  79. 79 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#78] от "sylvester":

    Виж сега, изглеждаш интелигентен човек. Тоест такъв, който може сам да си реши проблемите, вместо да чака друг да му ги решава. Твоите проблеми са предимно твои: тоест, създал си семейство, нанесъл си се в жилище, което ти е дошло наготово: ама нямало паркоместа. А виждаш, че и на улицата пред него няма. Спирката далеч... офиса ти далеч... ами такова в жилище аз не бих се нанесъл. Малко ли са апартаменти на пазара? Има такива без паркоместа, но пък близо до спирка. Има и далеч от спирка, но с паркоместа и гаражи. Избор колкото искаш. Сега сети ли се как можеш да си решиш проблема?

    А пък общината да строяла гаражи, че да ги давала на хората под наем, че и да печелела от това... То ако имаше печалба в тази работа, досега някой частен инвеститор да го е направил. Не го правят, защото никой няма да плаща достатъчно за да се изплати инвеститцията. И защо ли да плаща, като може и без пари да паркира - в градинката. Но когато почнат глобите, ама не само когато има акция, а ежедневно, ето тогава ще са готови да плащат, и ще има смисъл да се построят гаражи.
    Аз също съм живял в чужбина. И там беше със стикери, много подобни на нашата зелена зона - дават ти право да паркираш в квартала, но не ти гарантират място. Един път бил ми изтекъл стикера, той е перфориран докога. Изтекъл на 31-во число, а аз чак на 3-то се сетих и отидох да си платя новия и да го залепя. Знаеш ли колко честитки за глоби имах залепени? Не една, а три - по една за всеки ден, който съм бил в нарушение. Добре, че се сетих на третия, защото след 7 или 10 май направо изтеглят колата, и ако не платиш да я прибереш я продават на търг за да си прихванат глобите. Даже имах един познат българин, това му беше бизнеса - ходеше по такива търгове и купуваше коли, зарязани и вдигнати от общината. Идват без ключ, но по документи стават твои - вадиш си ключ и я препродаваш, а старият собственик пие една студена вода.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK