Хазната е празна. Всички служби са хвърлени на улицата да събират пари. КАТ, НАП, ДАИ, икономическа полиция, ХЕИ, общинска полиция и т.н. Бъдете много внимателно!
Сега ще излезнат маса тролчета като този от коментар 8, например, да търсят под вола теле - "ами като нема къде да паркират", "ами много скъпа е зоната", "ами не е заградено и се не види да е зелена площ"... Аре у лево, ве, не се види, че е зелена площ, щото люлинският бек паркира всяка вечер там 20-годишното Бенве и то вече ни трева никне, ни дявол...
Глупости, драги! В строителните нормативи, т.е. законово, са залегнали конкретни изисквания за паркоместата съобразно типа на обекта, както и в градоустройствените планове. Плюс, че любимите на всеки гражданин общинари предизборно вече четвърт век регулярно се кълнат и верят, че сред основните им приоритети е де решат точно тези проблеми.
Хазната е празна. Всички служби са хвърлени на улицата да събират пари. КАТ, НАП, ДАИ, икономическа полиция, ХЕИ, общинска полиция и т.н. Бъдете много внимателно!
Хазната е празна. Всички служби са хвърлени на улицата да събират пари. КАТ, НАП, ДАИ, икономическа полиция, ХЕИ, общинска полиция и т.н. Бъдете много внимателно!
Еее, най после, от кога чакам! Сега и ако глобите съберат, направо няма да е за вярване! Както някой беше написал по-нагоре, хазната е празна... Дано стане ежедневие испектората да си върши работата а не като акциите на КАТ, от време на време!
Само че в нормативите пише примерно 1 кола на апартамент, а Ганьо има 2 в движение и още 6 "за части". Да не говорим за старите панелни комплекси които са стоени по времето когато кола имаха 1 на 10 семейства.
Все по-често ставам свидетел на паркиране на тротоара при свободни места наоколо, просто най-близо до входа е най-голямата гъзария. От близо 10 години имам кола, и досега не съм я паркирал на зелена площ или тротоар. Щом аз мога, значи и другите могат. Като не могат - bezahlen
Целия град трябва да стане зона, да се определи точния брой паркоместа и да се отдават на търг, който не си купи паркомясто и няма гараж, да си кара колата в друг град. Не може сульо и пульо да си купува трошляк за 1000лв да плаща 30лв данък на година и да претендира, че трябва да има къде да си паркира кочината безплатно.
Екстра, екстра. Ама нека не е само днес, щото на тия служби нали затова им плащат. Иначе ми е чудно как с един ден работа "на улицата" си заработват целия месец, аз също искам така... А и "гражданинът" с таралясника не е вся и всьо, просто Боко е оставил всеки (шофьор) да си прави каквото си иска, за да не губи електорат...
А на старите кошници без номера зарязани с години по улици и градинки, как точно им търсят собствениците? Дори и в провинцията започва да става проблем.
Щом някой е разрешил на някой да продава таралясник за 1000лв, защо сульо и пульо да не си го купят? Докато се продават такива коли, ще има и кой да ги взима. Но ако, ако почне се следи какво става по пунктовете за технически преглед и се иска сервизна история на всека кола (ако нямаш, да те задължават да ходиш да събираш експертизи, че всичко ти е изрядно по колата) тогава може и да се случат нещата. Така с хречене и обиждане на съграждани няма как да стане
Отдааавна трябваше това да се случи, но както се казва, по-добре късно, отколкото никога...
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Има, има, тук са пропуснали да споменат че след репатрирането се дължат 2 лв за всеки започнат час за съхранението на колата, за ден това са 24лв. И така едно дигане става стотак и хората бързо схващат какво не трябва да правят.
По номера на рамата. Но обикновено процеса завършва бързо след като се появи жълтия стикер - собственика веднага се сеща че това желязо струва 400-600лв и е по-добре да ги вземе, отколкото да ги подари на общината.
Аз чакам с нетърпение кога ще се изисква да докажеш, че имаш нужда от автомобил и след като успешно докажеш, да ти вземат капаро и оставят три години да размисляш, дали наистина имаш нужда.😉 Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Масово?!!!И кое му е масовото - това, че има 500-600 хванати, които са си паркирали колите на зелена площ?!Или по-скоро - било е зелена площ, защото вече е суха, сбита пръст, на която не може нищо да поникне, докато не завали и не стане кал до колене!?И неусетно подобни "зелени площи" между блоковете са се превърнали в място за паркиране на коли, които влизат все по и по-навътре в тази места и това се приема за нещо нормално и обичайно. Наблизо до мен, преди две години едни хорица заградиха едно място, което си е с трева, наистина зелена площ, защото се оказало частно и май ще се строи нещо - малък блок или нещо подобно.Имаше дори протести, оплаквания и подобни прояви.За сега няма нищо подобно на мястото, но неусетно то се превзема от коли, които бавно но постоянно паркираха до мрежата, която пак бавно и постоянно е бутана и поваляна и колите навлизат все по-дълбоко и дълбоко на терена.Е, май е по-добре някой да построи нещо, отколкото колите да го превземат, така или иначе. Аз например паркирам през 2-3 блока, ако има място, но никога не и в зелени площи или на места, където дори и малко ще преча на някого.Но докато обикалям постоянно да намеря подобно място, като се върна и виждам, че току що или някой вече е спрял великата си кола там - възможно най-близо до мястото, където живее, защото той се е родил в кола и в кола и ще умре.Дано! Друг въпрос е вече, че почти около всяко такова място е и пълно с фасове, салфетки и всякакъв боклук, който паркиращия е изхвърлил от чистата си кола, защото той е възпитан всичко да е чисто в нея и в дома му, но като излезе - това вече е проблем на онези, които били длъжни да чистят и той дори и затова хвърлял така - за да им създава работа, нали затуй им плащат.Чувал съм, а и тук съм чел подобно думи!!!
Целия град трябва да стане зона, да се определи точния брой паркоместа и да се отдават на търг, който не си купи паркомясто и няма гараж, да си кара колата в друг град. Не може сульо и пульо да си купува трошляк за 1000лв да плаща 30лв данък на година и да претендира, че трябва да има къде да си паркира кочината безплатно.
А според мен е редно да се построят от държавата паркинги на няколко нива във всеки квартал и всеки, който няма къде да паркира, да го прави там!Срещу някаква сума, естествено.Ако ли не - солени глоби.Или си плащаш място за паркиране - на улица или където е разрешено. защото по твоето разбиране и телевизор, и пералня, и каквото се сетиш не трябва да си купува човек, ако не му трябва и така неусетно се връщаме в комунизма, когато за кола се чакаше с години, а за електроуреди - с връзки!
Хубаво е преди да гласувате да се сетите, че ГЕРБ мразят собствениците на автомобили.
PS: Относно паркирането, автомобилите са паркирани на път. Точка. Път –определение в ЗДвП -всяка земна площ, в населено или извън населено място, предназначена или ОБИКНОВЕНО ИЗПОЛЗВАНА за движение на пътни превозни средства или на пешеходци.
Е да де, това имах предвид, класик!!! Тук няколко сте тези които като някой е на различно мнение от вашето е Калинка гербава!!! Та забавен си наистина, класик.
Никъде в законите не пише че матриала не трябва да спазва правилата ....А правилото е че е забранено паркиране по зелените площи... Отделно никъде не се казва че Задължително матриала трябва да притежава кола или коли .... МАтриала кат иска кола да си намери и гараж .....като не да обикаля и да си търси паркомясто
Каквито и да са мотивите на тази акция, одобрявам! Защото спазването на законите е единственият начин да отучим Ганьо Балкански да купува дупки в коптори, без грам свободна площ, без паркинг, без детска площадка и без стрък зеленина, обаче пък са в центаро и за туй сме баровци. Току виж и сред строителите пропаднал интереса да корумпират УСАГ и общината, за застрояване на всеки свободен парцел, независимо от предназначението му и възможностите на околната инфраструктура.
не по-малко дразнещо от паркирането в зелени площи е и дежурното оправдание, че видиш ли нямало ограда около природата - затова така билЕ паркирАлЕ.
вместо да поставяме огради и решетки (най-вече бетонни) на живата природа, може да пробваме да поживеем с нея като приятели, току виж станем пак с бенефитс.
До коментар [#1] от "442":Никой не е длъжен да осигурява места за паркиране.В Токио трябва да докажш, че имаш гараж, за да можеш да си купиш автомобил.Но да паркиаш назелените площи таралясника го има само по места, в които няма ред и закон, а хаос и безразличие.
Пак там, в метрото имат професия "набутвач", ама си пропуснал да го споменеш, пък е точно по темата. В тази посока, скоро ще пищите, че едни тарикати превръщат зелените площи в паркинги и дават местата под наем, ма то ще е на по-късен етап. Сега първо ще глобяват, та да образуват търсене на паркоместа, пък после по схемата. Така де, в държавите дето "няма ред и закон, а хаос и безразличие", много често една неправда се поправя с още по-голяма неправда.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Когато от отдел Архитектура и благоустройство не си гледат работата се стига до проблеми между гражданите, като в сегашния форум. В София има страшно много разрешения за строежи, които не предполагат необходимото пространство за паркинги и гаражи. А това е предпоставка за проблеми с паркирането.
Навсякъде, където понеча да паркирам, са изникнали никому ненужни, пустеещи и неподдържани тротоари и псевдо-залени площи, които аз считам за незаконни!
Много просташко. Вместо да се мисли да се увеличи броя парко места за да има достатъчно само глоби. Ама глобата няма да промени факта че местата не стигат.
Има, разбира се струват пари и е вероятно притежателите на таралясници от 1000лв да им се сторят скъпи. Но това е положението, в София има добри заплати и си е скъпо.
Ами нали редовните оплаквачи-лузерчета пак ще нададат вой за корупция,за планове,че им крадат от светлината!Да продължавам ли?Няма угодия на дежурните лумпени във форума!
До коментар [#14] от "xm...":Колата е право,а не задължение!Откъде накъде аз,т.е.общината ще трябва да ти осигури паркинг на *чисто новата на 10 години кола*?!?
Пазете шофьорите. Пазете ги, щото когато приключат с тях ще дойде реда на пешеходците... Транспорта е свобода, и колкото повече я ограничавате, толкова по-скъпо ще платите накрая.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
В районите където спечелиха районни кметоже на ДБ обещаха, че ще насипват кални запустели площи с чакъл за да създадат нови паркоместа. Ко стана ? Нема пари за чакъл ли ?
Мерките са твърде закъснели! Глобяването трябва да се случва с целия наличен състав, всеки ден и с отчет за събраните глоби в края на месеца. А в края на всяка седмица да се съобщава за броя издадени глоби. Да се направи щаб, подобен на този за Covid-19, и всяка седмица да се съобщава броя заболели от простотия '' граждани'', които пречат на останалите и заразяват с поведението си други податливи на простотия съпростаци. Непрекъснато да се говори по всички медии за предприетите мерки и ограничения, които ще се налагат и т.н, докато не се преборим със заболяването и новите случаи на паркирали неправилно МПС не достигне до под 100 на ден от 10 000 на ден.
Аз понякога паркирам неправилно. Не искам да го правя, но ми се налага. Реално, алтернатива не е създадена. В последните 50 години, същата тази община, която прави "акций" (задължително с й) е дала разрешение да се построят хиляди блокове, но не е поставила изискване да имат съответният брой паркоместа и гаражи. Нито сама е изградила големи, общински гаражи, каквито може да има във всеки квартал, срещу символично заплащане. Повярвайте, много от "лошите шофьори" биха си платили, за да спрат в такъв гараж. Но те просто не съществуват. Както се съществуват и паркоместата и гаражите в "новото строителство", всяко едно от които има разрешение от нашата любима община... Та, след като са наблъскали блок във всеки парцел, където преди е имало еднофамилна къщичка с дворче, от общината се тюхкат, че има проблеми с паркирането. И кампанийно налагат глоби, които не вършат нищо. Просто оскубване на гражданите с един пари, които ще бъдат отклонени към частни джобове. А на морализаторите, които обясняват, че нямало нужда от кола или била лукс, мога да отговоря, че когато им се наложи да водят деца на училище, възрастни родители на лекар, да носят документи по институциите (да, мили мои, БГ институциите още не са "открили" интернет и искат да отидеш при тях с лист), да прекосиш цяла София, за да отидеш на работа и т.н., и т.н., нека го направят с обществения транспорт. Да видим как ще стане.
Блокът, в който живея, има 48 апартамента и нито един гараж или обособено паркомясто. Абсолютно нереалистично е да се очаква от 48 семейства да нямат личен автомобил. Дори да НЕ ИСКАТ да имат, на половината ще им се налага. "Алтернативата" за която говорите е абсолютно неприложима. Родителите ми живеят в квартал Банишора в София. Там цели улици се застроиха в последните 20 години с 5-етажни блокове на мястото на еднофамилни къщи. Тези блокове нямат гаражи или паркоместа. Наистина ли смятате, че е възможно да се изисква от тези стотици семейства да нямат нито един автомобил, при условие че в масата им са млади хора с деца? Или е логично, възможно и правилно да се изисква от т.нар. "инвеститор" вместо 15 апартамента да направи толкова, за колкото би могъл да осигури паркоместа в рамките на дадения имот? Продължавайте да търсите проблема в шофьорите. Това работи отлично за безхаберната (от десетилетия) община.
Всеки като си купува жилището гледа и си избира. Ако сте си избрал жилище без гаражи и паркоместа, няма как да очаквате такива да се построят в последствие. Най-малко пък от общината (тоест, с чужди пари - от другите данъкоплатци). Донякъде ви разбирам, ако сте млад и живеете още с родителите, тоест не сте си купувал сам жилището. Тогава, като ви дойде време да заживеете самостоятелно, изберете си жилище според нуждите - или до спирка на трамвай, или пък по-далеч, но с паркоместа, та да може да си ходите с колата.
Не виждам проблем блок с 48 апартамента да няма паркоместа... стига да е до удобен градски транспорт. в Ню Йорк например съм виждал много такива. Возят се на метрото хората. Вярно, налага се понякога да ползваш кола - за такива случаи има таксита.
Забравих да добавя: не е нужно гаража и паркомястото да е лично. Има и места на улицата все пак. Говорим за позволеното паркиране отдясно на платното. Аз когато си купувах апартамента, също не си купих гараж... Но се уверих, че на улицата е разрешено паркирането. Като се прибера отнякъде с колата, ако няма място точно пред нас не я качвам на тротоара или в градинката, а обикалям из квартала, докато намеря свободно място. Не ми пречи да мина 5 минути пеша после. Ако тези 5 минути станат 10-15, ще трябва да се бръкна и да си купя гараж. Няма да тръгна да паркирам на зелената площ за по-лесно, или да ревна общината да ми построи гараж, за по-евтино.
Точка по точка, след като го докарахме до там - Не съм млад. Не живея с родителите си от години. Жилището е наследено. Но дори да беше закупено от мен впоследствие, пак няма къде да се спира, защото колите в квартала са в пъти повече от местата отдясно на улицата и наличните гаражи. Ако искате не 5, а 50 минути обикаляйте с колата, след като се върнете от работа - все тая. Големи блокове, малки улици, кое не разбирате? В целият квартал няма паркоместа, не става дума за липса на желание да наема гараж или нерационален стремеж да спра под терасата си. В момента съм паркирал на 3 пресечки от блока. Става дума за липса на гараж(и). Липса за мен, липса за съседите ми - тотална липса. Говорим за хиляди семейства и в пъти по-малко места за паркиране. Което е уравнение без решение. А нито един от живущите в квартала не е изработил градоустройствения план. Общината го е направила. И, да, ЕСТЕСТВЕНО че очаквам от общината да построи общински гараж там, където има нужда от него. За какво ми е иначе тая община? Не ми давайте примери със метрото на Запад, защото няма нищо общо. В Париж съм ходил много пъти. Никога не ми е трябвала кола. Защото при площ около 2,5 пъти тази на София има 10 пъти повече метроспирки. Какво сравняваме? Софийското ми жилище е 2 километра от най-близката метроспирка, до която няма директен транспорт. В близост до работата ми също няма метроспирка. Спокойно може да е на Луната това метро, същата работа ще ми върши. И понеже е лесно да плюеш, без да посочваш какво да се направи - посочвам. В Белгия съм живял в малко, средновековно градче, в което всеки имаше кола и буквално цялото градче се изнасяше през уикенда. Как става ли? Под централния площад на града имаше огромен, подземен паркинг. Колата е защитена от кражби, градушки, не загрозява улиците и т.н. Паркира се там срещу такса. И когато говорите за общината, кои "чужди пари" сънувате? Когато се построи гараж, като този в Белгия, колко години ще се използва? 30, 40, 50? Тези такси ще са в пъти стойността на самия гараж, който може да е под двора на кварталното училище, например. Шофьорите ще го платят двойно и тройно за периода на екплоатация. Общината не само няма да "даде чуждите пари", а ще изкара пари от това, в дългосрочен план. А какво прави нашата община, за да реши проблемите с паркирането? Измислицата наречена "зона". Която ти взима парите, но място ти осигурява в режим "ако си намериш". Брат ми живее в центъра на София, плаща съответния стикер, а в отредената му зона места ня-ма! Това като система би отпаднало във всеки един нормален съд. Не може да те таксуват 100%, но услуга - евентуално. Продължавам за зоната (която сельогражданите на столицата масово харесват, предполагам че просто заслужават града, в който живеят). Каква беше целта на "зоната", когато я създадоха преди повече от десетилетие? Да събере пари, с които да се решат проблемите с паркирането. Какво става всъщност? "Зоната" има постъпления от десетки милиони на година, от които в общинския бюджет влизат под 10 процента. 90 процента отиват в джобовете на частниците, които реално оперират "зоната", която по неясна причина се управлява по тоя начин. За 10 години със събраните от нея стотици милиони колко подземни паркинга можехме да направим? В заключение повтарям и потретвам - проблемите с паркирането в София са създадени най-вече от десетилетия калпаво планиране, обективна неспособност на назначените по роднинска и политическа линия общинари да си вършат работата и традиционната за нашите институции тежка корупция. А вие ако искайте вярвайте на припевчето на общината, което чрез "акциЙ" като описаната в статията имитира дейност и в допълнение умишлено настройва хората с коли срещу хората без коли (и не само по това разделение), за да отклонява вниманието от собствената си несъстоятелност. В крайна сметка и това ще повторя - живеем в града, който заслужава(т)ме.
Виж сега, изглеждаш интелигентен човек. Тоест такъв, който може сам да си реши проблемите, вместо да чака друг да му ги решава. Твоите проблеми са предимно твои: тоест, създал си семейство, нанесъл си се в жилище, което ти е дошло наготово: ама нямало паркоместа. А виждаш, че и на улицата пред него няма. Спирката далеч... офиса ти далеч... ами такова в жилище аз не бих се нанесъл. Малко ли са апартаменти на пазара? Има такива без паркоместа, но пък близо до спирка. Има и далеч от спирка, но с паркоместа и гаражи. Избор колкото искаш. Сега сети ли се как можеш да си решиш проблема?
А пък общината да строяла гаражи, че да ги давала на хората под наем, че и да печелела от това... То ако имаше печалба в тази работа, досега някой частен инвеститор да го е направил. Не го правят, защото никой няма да плаща достатъчно за да се изплати инвеститцията. И защо ли да плаща, като може и без пари да паркира - в градинката. Но когато почнат глобите, ама не само когато има акция, а ежедневно, ето тогава ще са готови да плащат, и ще има смисъл да се построят гаражи. Аз също съм живял в чужбина. И там беше със стикери, много подобни на нашата зелена зона - дават ти право да паркираш в квартала, но не ти гарантират място. Един път бил ми изтекъл стикера, той е перфориран докога. Изтекъл на 31-во число, а аз чак на 3-то се сетих и отидох да си платя новия и да го залепя. Знаеш ли колко честитки за глоби имах залепени? Не една, а три - по една за всеки ден, който съм бил в нарушение. Добре, че се сетих на третия, защото след 7 или 10 май направо изтеглят колата, и ако не платиш да я прибереш я продават на търг за да си прихванат глобите. Даже имах един познат българин, това му беше бизнеса - ходеше по такива търгове и купуваше коли, зарязани и вдигнати от общината. Идват без ключ, но по документи стават твои - вадиш си ключ и я препродаваш, а старият собственик пие една студена вода.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1445 НеутралноОооо дА. Матряла обича да го глобяват за това, че няма къде да паркира автомобила си.
m17
Рейтинг: 2004 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Матряла да си закупи паркомясто или да ползва градския транспорт.
ial
Рейтинг: 505 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Никой не е длъжен да осигурява места за паркиране.
В Токио трябва да докажш, че имаш гараж, за да можеш да си купиш автомобил.
Но да паркиаш назелените площи таралясника го има само по места, в които няма ред и закон, а хаос и безразличие.
fma07648440
Рейтинг: 8 НеутралноВместо глоби - пукане на гуми.
Калник
Рейтинг: 698 НеутралноДо коментар [#2] от "m17":
Ако ги правеше тези неща, нямаше да е матрял , а гражданин.
bez_ime2
Рейтинг: 294 ВеселоАко искате да направите мръсно на съседа или шефа, сложете му два чима под колата...
MrHide
Рейтинг: 368 ВеселоИма ли достатъчно паркинги за репатриране?
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.fma07648440
Рейтинг: 8 НеутралноТова на снимката не прилича много на зелена площ. Защо не се поддържа и огради, ако е такава?
ju.li
Рейтинг: 1093 НеутралноИдеално.
Колата е много ангажираща вещ и ако някой собственик не намира къде да си съхранява вещите - обикновено ги губи или се отказва сам.
popovski31
Рейтинг: 1103 НеутралноТо и да има къде да паркира, "матряла" просто се мисли за голЕма работа и как така някой ще го глобява, за каквото и да било нарушение на закона...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
moreee
Рейтинг: 486 НеутралноХазната е празна. Всички служби са хвърлени на улицата да събират пари. КАТ, НАП, ДАИ, икономическа полиция, ХЕИ, общинска полиция и т.н. Бъдете много внимателно!
pariah
Рейтинг: 1081 НеутралноСега ще излезнат маса тролчета като този от коментар 8, например, да търсят под вола теле - "ами като нема къде да паркират", "ами много скъпа е зоната", "ами не е заградено и се не види да е зелена площ"...
- A witty saying proves nothing. VoltaireАре у лево, ве, не се види, че е зелена площ, щото люлинският бек паркира всяка вечер там 20-годишното Бенве и то вече ни трева никне, ни дявол...
xm...
Рейтинг: 1442 ВеселоГлупости, драги!
В строителните нормативи, т.е. законово, са залегнали конкретни изисквания за паркоместата съобразно типа на обекта, както и в градоустройствените планове.
Плюс, че любимите на всеки гражданин общинари предизборно вече четвърт век регулярно се кълнат и верят, че сред основните им приоритети е де решат точно тези проблеми.
bez_ime2
Рейтинг: 294 ВеселоКомрад, тези служби не пълнят хазната, а собствените си джобове...
xm...
Рейтинг: 1442 ВеселоИ кой ти наби минуси, след като това си е очевадната истина!
blondofil
Рейтинг: 2342 НеутралноКолко ли процента ще кажат "Амчи къде да паркирам?"
potop
Рейтинг: 8 НеутралноОния 80% ?
kalimanata
Рейтинг: 872 ВеселоЕее, най после, от кога чакам! Сега и ако глобите съберат, направо няма да е за вярване! Както някой беше написал по-нагоре, хазната е празна... Дано стане ежедневие испектората да си върши работата а не като акциите на КАТ, от време на време!
potop
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#14:"xm..."][/quote]
Само че в нормативите пише примерно 1 кола на апартамент, а Ганьо има 2 в движение и още 6 "за части". Да не говорим за старите панелни комплекси които са стоени по времето когато кола имаха 1 на 10 семейства.
vasill
Рейтинг: 524 НеутралноАкции, акции - 0 системно решение.. Работа, работа..
borkar
Рейтинг: 294 НеутралноА в Борисовата градина защо не глобявате? Нещастници!!!
stanchopansa
Рейтинг: 249 НеутралноВсе по-често ставам свидетел на паркиране на тротоара при свободни места наоколо, просто най-близо до входа е най-голямата гъзария. От близо 10 години имам кола, и досега не съм я паркирал на зелена площ или тротоар. Щом аз мога, значи и другите могат. Като не могат - bezahlen
Pandipool
Рейтинг: 488 НеутралноКрайно време е! Дано продължат ежедневно!
reply
Рейтинг: 486 Неутралнощо не минат вечер да видат по паркингите по улиците секой си паркира където си иска и както си иска
popovski31
Рейтинг: 1103 Любопитно[quote#14:"xm..."][/quote]
В строителните нормативи отпреди 10.11.89 или след?!
popovski31
Рейтинг: 1103 Любопитно[quote#14:"xm..."][/quote]
В строителните нормативи отпреди 10.11.89 или след?!
popovski31
Рейтинг: 1103 Любопитно[quote#14:"xm..."][/quote]
В строителните нормативи отпреди 10.11.89 или след?!
Гошо Диша
Рейтинг: 237 НеутралноАко глобите се събират както трябва, никой няма да смее да паркира така.
grigoo
Рейтинг: 586 НеутралноЦелия град трябва да стане зона, да се определи точния брой паркоместа и да се отдават на търг, който не си купи паркомясто и няма гараж, да си кара колата в друг град. Не може сульо и пульо да си купува трошляк за 1000лв да плаща 30лв данък на година и да претендира, че трябва да има къде да си паркира кочината безплатно.
geordgeo
Рейтинг: 1259 ЛюбопитноЕкстра, екстра. Ама нека не е само днес, щото на тия служби нали затова им плащат. Иначе ми е чудно как с един ден работа "на улицата" си заработват целия месец, аз също искам така...
А и "гражданинът" с таралясника не е вся и всьо, просто Боко е оставил всеки (шофьор) да си прави каквото си иска, за да не губи електорат...
Petleshev
Рейтинг: 3004 НеутралноДо коментар [#30] от "grigoo":
Бивш tww09306483."... Не може сульо и пульо да си купува трошляк...".
Както виждаш може.
xm...
Рейтинг: 1442 НеутралноДо коментар [#26] от "popovski31":
И преди, и след.
Само дето "логиката" им е различна по разбираеми причини. Но ги има ...
Petleshev
Рейтинг: 3004 НеутралноА на старите кошници без номера зарязани с години по улици и градинки, как точно им търсят собствениците? Дори и в провинцията започва да става проблем.
Бивш tww09306483.kapitan_laino
Рейтинг: 963 НеутралноСамият факт, че такова нещо е новина, не говори добре за града. Това трябва да е ежедневие, а не акция.
kapitan_laino
Рейтинг: 963 НеутралноТъпо. Зелените площи се определят по кадастър. И оранжерия да му сложиш под колата на съседа, ако не се води зелена площ няма как да го глобят.
nehaen
Рейтинг: 344 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "grigoo":
Щом някой е разрешил на някой да продава таралясник за 1000лв, защо сульо и пульо да не си го купят?
Докато се продават такива коли, ще има и кой да ги взима.
Но ако, ако почне се следи какво става по пунктовете за технически преглед и се иска сервизна история на всека кола (ако нямаш, да те задължават да ходиш да събираш експертизи, че всичко ти е изрядно по колата) тогава може и да се случат нещата.
Така с хречене и обиждане на съграждани няма как да стане
hamiltonf
Рейтинг: 4644 НеутралноОтдааавна трябваше това да се случи, но както се казва, по-добре късно, отколкото никога...
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!rumen_s
Рейтинг: 1999 НеутралноВреме беше, ама пак ще вдигнат само малко пушилка. Трябва да го правят постоянно и масово.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Petleshev
Рейтинг: 3004 НеутралноДо коментар [#39] от "rumen_s":
Бивш tww09306483.Трябва... Ама как да посегната на електората, който така безрезервно обича Данчето?! ;)
m17
Рейтинг: 2004 НеутралноДо коментар [#7] от "MrHide":
Има, има, тук са пропуснали да споменат че след репатрирането се дължат 2 лв за всеки започнат час за съхранението на колата, за ден това са 24лв. И така едно дигане става стотак и хората бързо схващат какво не трябва да правят.
m17
Рейтинг: 2004 НеутралноДо коментар [#34] от "Petleshev":
По номера на рамата. Но обикновено процеса завършва бързо след като се появи жълтия стикер - собственика веднага се сеща че това желязо струва 400-600лв и е по-добре да ги вземе, отколкото да ги подари на общината.
m17
Рейтинг: 2004 НеутралноДо коментар [#30] от "grigoo":
Който кмет го направи ще гласувам до гроб за него.
DDR
Рейтинг: 2342 ВеселоАз чакам с нетърпение кога ще се изисква да докажеш, че имаш нужда от автомобил и след като успешно докажеш, да ти вземат капаро и оставят три години да размисляш, дали наистина имаш нужда.😉
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2034 ЛюбопитноВерно ли?Айде бе...това трябва да е всеки ден!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...DDR
Рейтинг: 2342 Весело... после на канчета. 😂😂😂 Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
hope
Рейтинг: 2631 НеутралноОбщинските терени се разпродадоха, а ние трябва да си откупване правото да си паркираме колите?
Любовта ще спаси света!!!Капабланка
Рейтинг: 412 НеутралноМасово?!!!И кое му е масовото - това, че има 500-600 хванати, които са си паркирали колите на зелена площ?!Или по-скоро - било е зелена площ, защото вече е суха, сбита пръст, на която не може нищо да поникне, докато не завали и не стане кал до колене!?И неусетно подобни "зелени площи" между блоковете са се превърнали в място за паркиране на коли, които влизат все по и по-навътре в тази места и това се приема за нещо нормално и обичайно.
Наблизо до мен, преди две години едни хорица заградиха едно място, което си е с трева, наистина зелена площ, защото се оказало частно и май ще се строи нещо - малък блок или нещо подобно.Имаше дори протести, оплаквания и подобни прояви.За сега няма нищо подобно на мястото, но неусетно то се превзема от коли, които бавно но постоянно паркираха до мрежата, която пак бавно и постоянно е бутана и поваляна и колите навлизат все по-дълбоко и дълбоко на терена.Е, май е по-добре някой да построи нещо, отколкото колите да го превземат, така или иначе.
Аз например паркирам през 2-3 блока, ако има място, но никога не и в зелени площи или на места, където дори и малко ще преча на някого.Но докато обикалям постоянно да намеря подобно място, като се върна и виждам, че току що или някой вече е спрял великата си кола там - възможно най-близо до мястото, където живее, защото той се е родил в кола и в кола и ще умре.Дано!
Друг въпрос е вече, че почти около всяко такова място е и пълно с фасове, салфетки и всякакъв боклук, който паркиращия е изхвърлил от чистата си кола, защото той е възпитан всичко да е чисто в нея и в дома му, но като излезе - това вече е проблем на онези, които били длъжни да чистят и той дори и затова хвърлял така - за да им създава работа, нали затуй им плащат.Чувал съм, а и тук съм чел подобно думи!!!
Капабланка
Рейтинг: 412 НеутралноА според мен е редно да се построят от държавата паркинги на няколко нива във всеки квартал и всеки, който няма къде да паркира, да го прави там!Срещу някаква сума, естествено.Ако ли не - солени глоби.Или си плащаш място за паркиране - на улица или където е разрешено.
защото по твоето разбиране и телевизор, и пералня, и каквото се сетиш не трябва да си купува човек, ако не му трябва и така неусетно се връщаме в комунизма, когато за кола се чакаше с години, а за електроуреди - с връзки!
yavooor
Рейтинг: 1608 НеутралноХубаво е преди да гласувате да се сетите, че ГЕРБ мразят собствениците на автомобили.
PS: Относно паркирането, автомобилите са паркирани на път. Точка.
Път –определение в ЗДвП -всяка земна площ, в населено или извън населено място, предназначена или ОБИКНОВЕНО ИЗПОЛЗВАНА за движение на пътни превозни средства или на пешеходци.
kalimanata
Рейтинг: 872 ВеселоДо коментар [#50] от "yavooor":
Класик, много си забавен!!! Предлагам ти до морето да караш по полето, според теб то се води път!!!
yavooor
Рейтинг: 1608 НеутралноНе ме коментирай мен, а чети, Калинке гербава!
forza
Рейтинг: 803 ВеселоЗахранваме ЦГМ, че имат да наваксват приходи - за това е цялата пушилка, пък вие си спорете за принципни въпроси.
Камен
Рейтинг: 937 НеутралноХубаво, но не знам защо това трябва да е новина? Трябва да е ежедневие, както е в нормалните държави.
kalimanata
Рейтинг: 872 ВеселоДо коментар [#52] от "yavooor":
Е да де, това имах предвид, класик!!! Тук няколко сте тези които като някой е на различно мнение от вашето е Калинка гербава!!! Та забавен си наистина, класик.
vesko19
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Никъде в законите не пише че матриала не трябва да спазва правилата ....А правилото е че е забранено паркиране по зелените площи...
Отделно никъде не се казва че Задължително матриала трябва да притежава кола или коли ....
МАтриала кат иска кола да си намери и гараж .....като не да обикаля и да си търси паркомясто
ivanpopov
Рейтинг: 335 НеутралноКаквито и да са мотивите на тази акция, одобрявам! Защото спазването на законите е единственият начин да отучим Ганьо Балкански да купува дупки в коптори, без грам свободна площ, без паркинг, без детска площадка и без стрък зеленина, обаче пък са в центаро и за туй сме баровци. Току виж и сред строителите пропаднал интереса да корумпират УСАГ и общината, за застрояване на всеки свободен парцел, независимо от предназначението му и възможностите на околната инфраструктура.
хм
Рейтинг: 2072 Неутралноне по-малко дразнещо от паркирането в зелени площи е и дежурното оправдание, че видиш ли нямало ограда около природата - затова така билЕ паркирАлЕ.
вместо да поставяме огради и решетки (най-вече бетонни) на живата природа, може да пробваме да поживеем с нея като приятели, току виж станем пак с бенефитс.
gost22
Рейтинг: 2125 НеутралноПак там, в метрото имат професия "набутвач", ама си пропуснал да го споменеш, пък е точно по темата. В тази посока, скоро ще пищите, че едни тарикати превръщат зелените площи в паркинги и дават местата под наем, ма то ще е на по-късен етап. Сега първо ще глобяват, та да образуват търсене на паркоместа, пък после по схемата. Така де, в държавите дето "няма ред и закон, а хаос и безразличие", много често една неправда се поправя с още по-голяма неправда. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
vesela
Рейтинг: 294 НеутралноКогато от отдел Архитектура и благоустройство не си гледат работата се стига до проблеми между гражданите, като в сегашния форум. В София има страшно много разрешения за строежи, които не предполагат необходимото пространство за паркинги и гаражи. А това е предпоставка за проблеми с паркирането.
veselaМитко Палаузофф
Рейтинг: 563 НеутралноЗелените площи са незаконни!
В Гейропа съм! В Гейропа съм!Митко Палаузофф
Рейтинг: 563 НеутралноНавсякъде, където понеча да паркирам, са изникнали никому ненужни, пустеещи и неподдържани тротоари и псевдо-залени площи, които аз считам за незаконни!
В Гейропа съм! В Гейропа съм!rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#2] от "m17":
Има ли достатъчно парко места за закупуване ?
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноМного просташко. Вместо да се мисли да се увеличи броя парко места за да има достатъчно само глоби. Ама глобата няма да промени факта че местата не стигат.
rdb41527334
Рейтинг: 294 Неутралнои има много локални улички където се забранява паркирането без видима причина. което яде още и без оскъдните парко места.
m17
Рейтинг: 2004 НеутралноДо коментар [#63] от "rdb41527334":
Има, разбира се струват пари и е вероятно притежателите на таралясници от 1000лв да им се сторят скъпи. Но това е положението, в София има добри заплати и си е скъпо.
tedif
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#14] от "xm...":
Колата е право,а не задължение!
Откъде накъде аз,т.е.общината ще трябва да ти осигури паркинг на *чисто новата на 10 години кола*?!?
tedif
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#49] от "Капабланка":
Ами нали редовните оплаквачи-лузерчета пак ще нададат вой за корупция,за планове,че им крадат от светлината!Да продължавам ли?Няма угодия на дежурните лумпени във форума!
gost22
Рейтинг: 2125 НеутралноПазете шофьорите. Пазете ги, щото когато приключат с тях ще дойде реда на пешеходците... Транспорта е свобода, и колкото повече я ограничавате, толкова по-скъпо ще платите накрая. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноВ районите където спечелиха районни кметоже на ДБ обещаха, че ще насипват кални запустели площи с чакъл за да създадат нови паркоместа. Ко стана ? Нема пари за чакъл ли ?
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#67] от "tedif":
Кво значение има дали колата е на 10 на 1 или на 30 години ? Все трябва да се паркира. Баси просташкото мислене.
Антон Чипев
Рейтинг: 8 НеутралноМерките са твърде закъснели! Глобяването трябва да се случва с целия наличен състав, всеки ден и с отчет за събраните глоби в края на месеца. А в края на всяка седмица да се съобщава за броя издадени глоби.
Да се направи щаб, подобен на този за Covid-19, и всяка седмица да се съобщава броя заболели от простотия '' граждани'', които пречат на останалите и заразяват с поведението си други податливи на простотия съпростаци.
Непрекъснато да се говори по всички медии за предприетите мерки и ограничения, които ще се налагат и т.н, докато не се преборим със заболяването и новите случаи на паркирали неправилно МПС не достигне до под 100 на ден от 10 000 на ден.
sylvester
Рейтинг: 513 НеутралноАз понякога паркирам неправилно. Не искам да го правя, но ми се налага. Реално, алтернатива не е създадена. В последните 50 години, същата тази община, която прави "акций" (задължително с й) е дала разрешение да се построят хиляди блокове, но не е поставила изискване да имат съответният брой паркоместа и гаражи. Нито сама е изградила големи, общински гаражи, каквито може да има във всеки квартал, срещу символично заплащане. Повярвайте, много от "лошите шофьори" биха си платили, за да спрат в такъв гараж. Но те просто не съществуват. Както се съществуват и паркоместата и гаражите в "новото строителство", всяко едно от които има разрешение от нашата любима община... Та, след като са наблъскали блок във всеки парцел, където преди е имало еднофамилна къщичка с дворче, от общината се тюхкат, че има проблеми с паркирането. И кампанийно налагат глоби, които не вършат нищо. Просто оскубване на гражданите с един пари, които ще бъдат отклонени към частни джобове. А на морализаторите, които обясняват, че нямало нужда от кола или била лукс, мога да отговоря, че когато им се наложи да водят деца на училище, възрастни родители на лекар, да носят документи по институциите (да, мили мои, БГ институциите още не са "открили" интернет и искат да отидеш при тях с лист), да прекосиш цяла София, за да отидеш на работа и т.н., и т.н., нека го направят с обществения транспорт. Да видим как ще стане.
Камен
Рейтинг: 937 НеутралноАлтернативата е да не си купуваш кола, докато първо не си купиш или наемеш паркомясто.
sylvester
Рейтинг: 513 НеутралноДо коментар [#74] от "Камен":
Блокът, в който живея, има 48 апартамента и нито един гараж или обособено паркомясто. Абсолютно нереалистично е да се очаква от 48 семейства да нямат личен автомобил. Дори да НЕ ИСКАТ да имат, на половината ще им се налага. "Алтернативата" за която говорите е абсолютно неприложима. Родителите ми живеят в квартал Банишора в София. Там цели улици се застроиха в последните 20 години с 5-етажни блокове на мястото на еднофамилни къщи. Тези блокове нямат гаражи или паркоместа. Наистина ли смятате, че е възможно да се изисква от тези стотици семейства да нямат нито един автомобил, при условие че в масата им са млади хора с деца? Или е логично, възможно и правилно да се изисква от т.нар. "инвеститор" вместо 15 апартамента да направи толкова, за колкото би могъл да осигури паркоместа в рамките на дадения имот? Продължавайте да търсите проблема в шофьорите. Това работи отлично за безхаберната (от десетилетия) община.
Камен
Рейтинг: 937 НеутралноДо коментар [#75] от "sylvester":
Всеки като си купува жилището гледа и си избира. Ако сте си избрал жилище без гаражи и паркоместа, няма как да очаквате такива да се построят в последствие. Най-малко пък от общината (тоест, с чужди пари - от другите данъкоплатци).
Донякъде ви разбирам, ако сте млад и живеете още с родителите, тоест не сте си купувал сам жилището. Тогава, като ви дойде време да заживеете самостоятелно, изберете си жилище според нуждите - или до спирка на трамвай, или пък по-далеч, но с паркоместа, та да може да си ходите с колата.
Не виждам проблем блок с 48 апартамента да няма паркоместа... стига да е до удобен градски транспорт. в Ню Йорк например съм виждал много такива. Возят се на метрото хората. Вярно, налага се понякога да ползваш кола - за такива случаи има таксита.
Камен
Рейтинг: 937 НеутралноЗабравих да добавя: не е нужно гаража и паркомястото да е лично. Има и места на улицата все пак. Говорим за позволеното паркиране отдясно на платното. Аз когато си купувах апартамента, също не си купих гараж... Но се уверих, че на улицата е разрешено паркирането. Като се прибера отнякъде с колата, ако няма място точно пред нас не я качвам на тротоара или в градинката, а обикалям из квартала, докато намеря свободно място. Не ми пречи да мина 5 минути пеша после. Ако тези 5 минути станат 10-15, ще трябва да се бръкна и да си купя гараж. Няма да тръгна да паркирам на зелената площ за по-лесно, или да ревна общината да ми построи гараж, за по-евтино.
sylvester
Рейтинг: 513 НеутралноТочка по точка, след като го докарахме до там - Не съм млад. Не живея с родителите си от години. Жилището е наследено. Но дори да беше закупено от мен впоследствие, пак няма къде да се спира, защото колите в квартала са в пъти повече от местата отдясно на улицата и наличните гаражи. Ако искате не 5, а 50 минути обикаляйте с колата, след като се върнете от работа - все тая. Големи блокове, малки улици, кое не разбирате? В целият квартал няма паркоместа, не става дума за липса на желание да наема гараж или нерационален стремеж да спра под терасата си. В момента съм паркирал на 3 пресечки от блока. Става дума за липса на гараж(и). Липса за мен, липса за съседите ми - тотална липса. Говорим за хиляди семейства и в пъти по-малко места за паркиране. Което е уравнение без решение. А нито един от живущите в квартала не е изработил градоустройствения план. Общината го е направила. И, да, ЕСТЕСТВЕНО че очаквам от общината да построи общински гараж там, където има нужда от него. За какво ми е иначе тая община? Не ми давайте примери със метрото на Запад, защото няма нищо общо. В Париж съм ходил много пъти. Никога не ми е трябвала кола. Защото при площ около 2,5 пъти тази на София има 10 пъти повече метроспирки. Какво сравняваме? Софийското ми жилище е 2 километра от най-близката метроспирка, до която няма директен транспорт. В близост до работата ми също няма метроспирка. Спокойно може да е на Луната това метро, същата работа ще ми върши. И понеже е лесно да плюеш, без да посочваш какво да се направи - посочвам. В Белгия съм живял в малко, средновековно градче, в което всеки имаше кола и буквално цялото градче се изнасяше през уикенда. Как става ли? Под централния площад на града имаше огромен, подземен паркинг. Колата е защитена от кражби, градушки, не загрозява улиците и т.н. Паркира се там срещу такса. И когато говорите за общината, кои "чужди пари" сънувате? Когато се построи гараж, като този в Белгия, колко години ще се използва? 30, 40, 50? Тези такси ще са в пъти стойността на самия гараж, който може да е под двора на кварталното училище, например. Шофьорите ще го платят двойно и тройно за периода на екплоатация. Общината не само няма да "даде чуждите пари", а ще изкара пари от това, в дългосрочен план. А какво прави нашата община, за да реши проблемите с паркирането? Измислицата наречена "зона". Която ти взима парите, но място ти осигурява в режим "ако си намериш". Брат ми живее в центъра на София, плаща съответния стикер, а в отредената му зона места ня-ма! Това като система би отпаднало във всеки един нормален съд. Не може да те таксуват 100%, но услуга - евентуално. Продължавам за зоната (която сельогражданите на столицата масово харесват, предполагам че просто заслужават града, в който живеят). Каква беше целта на "зоната", когато я създадоха преди повече от десетилетие? Да събере пари, с които да се решат проблемите с паркирането. Какво става всъщност? "Зоната" има постъпления от десетки милиони на година, от които в общинския бюджет влизат под 10 процента. 90 процента отиват в джобовете на частниците, които реално оперират "зоната", която по неясна причина се управлява по тоя начин. За 10 години със събраните от нея стотици милиони колко подземни паркинга можехме да направим? В заключение повтарям и потретвам - проблемите с паркирането в София са създадени най-вече от десетилетия калпаво планиране, обективна неспособност на назначените по роднинска и политическа линия общинари да си вършат работата и традиционната за нашите институции тежка корупция. А вие ако искайте вярвайте на припевчето на общината, което чрез "акциЙ" като описаната в статията имитира дейност и в допълнение умишлено настройва хората с коли срещу хората без коли (и не само по това разделение), за да отклонява вниманието от собствената си несъстоятелност. В крайна сметка и това ще повторя - живеем в града, който заслужава(т)ме.
Камен
Рейтинг: 937 НеутралноДо коментар [#78] от "sylvester":
Виж сега, изглеждаш интелигентен човек. Тоест такъв, който може сам да си реши проблемите, вместо да чака друг да му ги решава. Твоите проблеми са предимно твои: тоест, създал си семейство, нанесъл си се в жилище, което ти е дошло наготово: ама нямало паркоместа. А виждаш, че и на улицата пред него няма. Спирката далеч... офиса ти далеч... ами такова в жилище аз не бих се нанесъл. Малко ли са апартаменти на пазара? Има такива без паркоместа, но пък близо до спирка. Има и далеч от спирка, но с паркоместа и гаражи. Избор колкото искаш. Сега сети ли се как можеш да си решиш проблема?
А пък общината да строяла гаражи, че да ги давала на хората под наем, че и да печелела от това... То ако имаше печалба в тази работа, досега някой частен инвеститор да го е направил. Не го правят, защото никой няма да плаща достатъчно за да се изплати инвеститцията. И защо ли да плаща, като може и без пари да паркира - в градинката. Но когато почнат глобите, ама не само когато има акция, а ежедневно, ето тогава ще са готови да плащат, и ще има смисъл да се построят гаражи.
Аз също съм живял в чужбина. И там беше със стикери, много подобни на нашата зелена зона - дават ти право да паркираш в квартала, но не ти гарантират място. Един път бил ми изтекъл стикера, той е перфориран докога. Изтекъл на 31-во число, а аз чак на 3-то се сетих и отидох да си платя новия и да го залепя. Знаеш ли колко честитки за глоби имах залепени? Не една, а три - по една за всеки ден, който съм бил в нарушение. Добре, че се сетих на третия, защото след 7 или 10 май направо изтеглят колата, и ако не платиш да я прибереш я продават на търг за да си прихванат глобите. Даже имах един познат българин, това му беше бизнеса - ходеше по такива търгове и купуваше коли, зарязани и вдигнати от общината. Идват без ключ, но по документи стават твои - вадиш си ключ и я препродаваш, а старият собственик пие една студена вода.