
© Юлия Лазарова
Задръстванията по бул. "Ген. Данаил Николаев" са неизбежни при тази организация на кръстовището при Сточна гара.
Парадоксално, но новоремонтираните и новоизградените булеварди по-скоро допринасят за увеличаването на произшествията в София. Това се дължи на факта, че дори и новото пътно строителство следва стари възгледи за транспортното развитие на града. В момента през него преминава и транзитен трафик, защото тук се срещат четири магистрали - "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Европа". В същото време не е завършен Околовръстният път и това е причина за допълнително натоварване на трафика.
Това са изводи в в Плана за пътна безопасност на София, изготвен от "Демократична България" и представен през седмицата. В него са заложени политиките, които ще развива през новия мандат групата на обединението в Столичния общински съвет.
В плана е анализирано още, че София е на първо място в Европа по брой коли на глава от населението и е сред първите по смъртност, причинена от пътнотранспортни произшествия. София и Виена са сходни по брой население, но тук има 680 автомобила на 1000 души, докато в австрийската столица те са почти два пъти по-малко - 370, сочат данните за 2016 г. в програмата "Визия за София". В последните три години в града се наблюдава сериозен ръст в броя на загиналите при пътнотранспортни произшествия (ПТП). През 2017 г. те са били 37, през 2018 г. - 51, а през 2019 г. вече са 75, според данните на Националния статистически институт и на Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР).
Тази тенденция е отчетена на фона на намаляващ общ брой на ПТП за същия период, което показва липса на добро планиране и обща неефективност на мерките за пътна безопасност, се отбелязва в Плана на "Демократична България".
За предотвратяване на катастрофите "Демократична България" предлагат проучвания в три направления.
Сточна гара е най-натовареното кръстовище
Проучване за опасни кръстовища - събирането на данни и изготвянето на анализи на най-натоварените и най-опасните от тях ще даде веднага моментната картина, което ще позволи да бъдат предприети конкретни мерки за намаляване на риска от ПТП. Най-натовареното кръстовище в София е кръговото на Сточна гара - с над 300 000 преминаващи превозни средства за денонощие по данни от 2016 г.
Пробивът на бул. "Ген. Данаил Николаев", който се планира от десетилетие, но не се реализира, ще облекчи значително трафика в тази точка на града, се отбелязва в плана. Столичната община отдавна само заявява намерения да реализира пробива, но все го отлага. Идеята е трафикът по бул. "Ген. Данаил Николаев" да не се влива в кръговото на Сточна гара и после да натовари допълнително бул. "Сливница", а да минава транзитно през кръстовището и да излиза на бул. "Мария Луиза" при Централната автогара.
© Юлия Лазарова Пресичането на кръговото кръстовище при Сточна гара е изпитание и за пешеходците, и за водачите.
В Плана се посочва, че изграждането на Околовръстния път в частта от бул."Братя Бъкстон" до жк "Люлин" ще е факторът, който реално ще изнесе част от трафика от центъра на града към периферията. В момента фокусът е върху строителството в участъка между жк "Младост" и бул. "Цариградско шосе".
Други важни инфраструктурни проекти, които непременно трябва да се довършат са бул. "Тодор Каблешков", връзка на бул. "Брюксел" с Околовръстния път, както и пробива на бул. "Пенчо Славейков" от УМБАЛСМ "Пиригов" до ул. "Инж.Иван Иванов".
Да се възстанови споделеното пътуване по примера на Букурещ
Една от заявените цели в Плана е да се върнат различните форми на споделено пътуване в София. Примерът с услугите тип Uber доказа, че така успешно се намалява ползването на лични автомобили. Спирането на Uber беше класически пример за лобизъм, след като неговия руски конкурент Maxim бе оставен да работи, посочват от "Демократична България".
При правилно законодателство компаниите за споделено пътуване могат да се превърнат в големи данъкоплатци и тези приходи да се инвестират в пътна безопасност, както е в Букурещ.
Проучване на пътникопотоците в градския транспорт - Центърът за градска мобилност (ЦГМ) трябва да направи актуално проучване за използването на градския транспорт в столицата. На базата и на данни от продажбите на билети и карти, ще бъде очертана актуалната картина за нуждите на гражданите, както и кои линии са претоварени и трябва да се увеличат колите по тях, Целта е да се установят конкретните причини, намаляващи конкурентоспособността на градския транспорт спрямо личните автомобили.
И тук тенденцията е обратна на заявените намерения на Столичната община. През 2011 г. градският транспорт е бил ползван от 44% от софиянци. През 2017 г. те са намалели до 37%, въпреки развитието на метрото и обновяването на автобусите, трамваите и тролеите, сочат изследванията на "Визия за София".
© Юлия Лазарова От всички видове наземен транспорт само трамваи още няма на Сточна гара.
Проучване на автомобилния трафик ще покаже кои булеварди и улици са натоварени повече от допустимото и къде трябва да се инвестира с предимство в капиталовата програма на общината, за да бъдат осигурени алтернативни маршрути. За целта ще бъдат използвани и данните от датчиците, вградени в пътните платна. Стъпването върху Big Data данните при планирането и приоритизирането на големите инфраструктурни проекти трябва да има водеща роля при разходването на бюджета на София.
Видеонаблюдение на движението в целия град
Групата на "Демократична България" заявява, че ще работи за монтирането на нови видеокамери през 500 м, като целта е да се покрие цялото улично движение. Заснемането на нарушителите ще позволява да бъдат преследвани и глобявани без изключения и в кратък срок.
За покриването на целия град със скоростно видеонаблюдение ще са нужни 20 милиона лева, но те ще бъдат възстановени само за няколко месеца от наложените глоби на нарушителите.
Бъдещето е на велосипедите и ходенето пеша
За да се намали радикално пътния травматизъм в София трябва велосипедният и пешеходният транспорт да са приоритет, а разрешената в кварталите скорост да се намали до 30 км/ч., посочват от "Демократична България".
Solomon Goibali
Рейтинг: 8 НеутралноМного съм щастлифт от плановете на ДеБъ!Скоро България ще цъфти под мъдрото ръководство на ДеБъ,времето е наше!
Мислех си, че имам орган полов,но ме убедиха,че съм третополов.kvasimodo
Рейтинг: 1599 НеутралноТака се прави! Десните са силни с това, че предлагат решения на проблемите.
"Което беше порок стана обичай" - СенекаЗа разлика от леви и популисти, които умеят само да критикуват и да преразпрделят обществен продукт.
samoedin
Рейтинг: 3633 ЛюбопитноПовечето мерки на ДБ за намаляване на задръстванията в Столицата и безопасността на движението са съвсем адекватни и разумни ! Мисля, че ще облекчат натоварения трафик ако се приложат с мисъл !
001
Рейтинг: 644 НеутралноНяма такива смешници.
Ами то завършването на околовръстното е приоритет още от техните кметове Янчулев и Софиянски.
В момента ДъБъ и БСП са в коалиция в общинския съвет, нека поне някоя от тях да спечели избори и тогава да се прави , че нещо зависи от нея
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Александър
Рейтинг: 0 НеутралноКои бяха тия ДеБъ и що има по 10 статии за тях всеки ден в Дневник?
Много ще рева, ако следващите парламентарни избори ДеБъ влезнат в парламента и се коалириат с ГЕРБ за втори път.
Дали тогава ще разберат тук, че биват използвани от един олигарх и шепа кариеристчета ? Тогава ще има други тези. Сигурно,че пак за предизборни трикове и поемане на политическа отговорност.
palav_nik
Рейтинг: 1091 Любопитно"Десните са силни с това, че предлагат решения на проблемите."
ДъБъ, които масово гласуваха на балотажа за Мая Общата.
Те ли са десните...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноВече е късно. ГЕРБ тотално скапаха София.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#7] от "palav_nik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не бе старши. Тоя дето седеше от дясно на бай ТодАр докато му разтриваше ушенцата !!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2223 Неутралноще бъде очертана актуалната картина за нуждите на гражданите
Libertarianism is just anarchy for rich people______________
Е то е ясно ,че където герберугите направят транспорта през половин-един час човеко потока се изнася към алтернативни маршрути.
Дивашкото строителство край големите булеварди си показва резултата - няма паркоместа , висене по задръствания, тапа във всички посоки а майките с джиповете още не са излезли да карат децата - септември ще е ад, за да си прикрият бакиите може да продължи извънредното положение!
Jazzdevil
Рейтинг: 1226 Неутрално"Най-натовареното кръстовище в София е кръговото на Сточна гара - с над 300 000 преминаващи превозни средства за денонощие по данни от 2016 г"
След 5-6 месеца като почнат да ви говорят пак за чистотата на въздуха и удобно да ви сочат трафика като основен замърсител може да се запитате как така най-мръсното не е на Сточна гара ами все в Овча Купел и Красна поляна.
telqk
Рейтинг: 1484 НеутралноОпасното движение е в резултат на опасното презастрояване на София безпорна заслуга за което има банкянския визионер. Преди 2009 година в София все още се караше спокойно!
Gretel
Рейтинг: 1554 НеутралноНачи с 2 думи “планът” им е да се продължи започналото строителство и да се наслагат повече камери по улиците. ... плюс добронамерено пожелание за повече и бавни велосипеди. Умниците ми те!
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#10] от "palav_nik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Днес разрешаваш ли да пиша !?!?!?
Doge
Рейтинг: 1625 НеутралноЗначи, един град като надмине 1 млн. жители започват транспортните проблеми. Има два вида подход, единият е американсият, другият е нека да го наречем европейският. Американският е да се строят градски магистрали и широки булеварди. Обаче трябва и средата да го позволява. Защото освен движението паркирането съще е проблем. Там повечето хора не живеят , като тук в жилищни блокове, а в къщи, което решава проблема с паркирането у дома. Чрез големи паркинги в ситито, се решава проблема с паркирането в центъра. Но градовете са задръстени и смогът е на ниво, справка Лос Ангелис. Не мисля , че е приложим за СОфия, няма къде да се разширят булевардите и улиците, паркирането е огромен проблем в квартали с 7-8 етажни блокове.
Европейския подход е, като отличен пример е Амстердам, много ападноевропейски градове, най-вече в скандинавието, следват техния пример. Много силно развит градски транспорт, (метро и градкса железница) за по-големите разстояния и автобусен за по-малките. Силно, ама много силно развита велосипедна мрежа. Дори и за сметка на изкуственото затрудняване на автомобилния транспорт (примерно пътни платна стават велоалеи) , с цел да се принудят граждданите да свикнат с новия начин на придвиждане. Щом градове, като Копенхаген и Осло, могат да слязат от колите и да яхнат велосипеди, а такава е и тенденцията в Германия, не виждам причина в София да не може.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#13] от "telqk":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Именно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Jazzdevil
Рейтинг: 1226 НеутралноПрез 2011 г. градският транспорт е бил ползван от 44% от софиянци. През 2017 г. те са намалели до 37%, въпреки развитието на метрото и обновяването на автобусите, трамваите и тролеите, сочат изследванията на "Визия за София".
Тия така и не разбраха, че ако ще и Майбах автобуси да купят някой няма да се юрне да пътува с ГТ докато се налага да ги чака по 20минути на спирката - ама какво ли се учудвам - кой знае колко от тия дето са писали проекта пътуват с ГТ и се прекачват 1-2 от вкъщи до работа...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#16] от "Doge":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не всеки може да кара колело. Особено старите и немощните.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#18] от "palav_nik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти къде си роден ? Очеизвадно не е в София.
espresso
Рейтинг: 274 НеутралноЗа да има по-малък трафик, трябва да има по-добър и по-евтин обществен транспорт, дори с цената на сериозни субсидии. Няма как публичният транспорт да стане по-добър, когато метрото води до молове, а не до гъстонаселени квартали, просто няма как.
ГЕРБ - Граждани... Европейско... Развитие... - баси тъпия виц.Дотам стига стратегическото мислене на суджуците - до мола.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#19] от "Jazzdevil":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!В транспорта е мръсно и опасно от зарази. Пълно с роми и смърдящи клошари. НЕ МЕРСИ !!!
Doge
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#16] от "Doge":
Ето едно хубаво кратко филмче. https://www.youtube.com/watch?v=DKbRL6Opifg
Jazzdevil
Рейтинг: 1226 НеутралноЗа да се намали радикално пътния травматизъм в София трябва велосипедният и пешеходният транспорт да са приоритет, а разрешената в кварталите скорост да се намали до 30 км/ч., посочват от "Демократична България".
Еми тя и в момента е толкоз - болшинството от кварталните улици са в такова състояние че там повече от 30 не можеш да вдигнеш.
telqk
Рейтинг: 1484 НеутралноДо коментар [#18] от "palav_nik":
Пропускате банкянския цървул.
Λllαν Βalckmore
Рейтинг: 132 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "haq30626233":
All games must end... https://m.youtube.com/watch?v=Wa0Nmruih_AПредлагам финално решение на проблема, наречен "прогресивно човечество". Пробвай да ме позиционираш по спектъра...
Doge
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":
Ами за тях има градски транспорт. Също така е добре да се отбележи, че по велоалеите могат да се джижат скутерчета до 50 куб. см. И не е невъзможно да караш кола, просто не е удобно. Улиците са тесни, разрешената скорост е ниска и няма къде да паркираш (ако намериш е много скъпо).
palav_nik
Рейтинг: 1091 Весело"Ти къде си роден ? Очеизвадно не е в София."
Къде съм роден не е важно.
Пътувам с влака 20 минути до Централна гара и след това за 10 минути с метрото съм на работното си място. Некви други тъпи въпроси...
Александър
Рейтинг: 0 ВеселоДо коментар [#29] от "palav_nik":
Придържай се към темата, а именно брилянтните предложения на Дебъ. По твое мнение мислиш ли, че ще успеят да прехвърлят 3 процентовата бариера догодина?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#29] от "palav_nik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Волуяк.
Yavor Raychev
Рейтинг: 259 НеутралноС кола на работа - 11 минути в час пик.
С ГТ на работа - 50 минути
Имам дрес код костюм. След една разходка с ГТ, особено лятото в 35 градуса без климатик, приличам на парцал.
putinxujlo
Рейтинг: 3167 НеутралноДо коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Чуждестранен агент"Не всеки може да кара колело. Особено старите и немощните.
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
И какво правиш? Пеш?;)
hamiltonf
Рейтинг: 3973 НеутралноИскам като влизам в София да стигам до летището за три, макс четири минути, и да не ми се пречкат разни таралясници.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Браво, на "ДБ"!
Тангра
Рейтинг: 459 НеутралноВъв Виена имало 2 пъти по-малко коли на 1000 човека!?
И защо по-точно да ме интересува това?
Обявили план срещу движението в София.
Ще изхвърлят бебето с легена.
Айде нЕма нужда, от таквизи планове!
Те и преди някой месец - година се пъчеха да обясняват, че в Западна Европа имало много по-малко болници, следователно било лошо да имаме.
Уникална логика!
Глупаци!
дерибеев
Рейтинг: 2929 ВеселоДо коментар [#32] от "Yavor Raychev":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васЗа вашия случай ще бъде обявен план
parcaleste
Рейтинг: 705 НеутралноА! Някой може ли да ми каже какво се случи с учестяването на миенето на улиците? Щото ми се чини, че от началото на годината досега присъствах на два случая машини да мият улици из квартала, и не съм сигурен дали единият път машината не беше викната на частно, да измие около новопостроена и щастливо отворила врати сграда.
В същото време масово пред бордюрите има наслоен пясък, който си стои и си се трупа година след година.
putinxujlo
Рейтинг: 3167 ВеселоДо коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Чуждестранен агент"Днес разрешаваш ли да пиша !?!?!?
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Днес КМЕТ работи с документи:)))
kvasimodo
Рейтинг: 1599 НеутралноДо коментар [#2] от "haq30626233":
"Което беше порок стана обичай" - СенекаСамо една добавка. Ако ДСБ продължат да подкрепят личности като г-жа Манолова и г-н Радев, ОТ ДЯСНОТО ИМ НЕ ОСТАВА НИЩО!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#33] от "putinxujlo":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Да. А ти ?
kvasimodo
Рейтинг: 1599 НеутралноДо коментар [#27] от "Λllαν Νeemore":
"Което беше порок стана обичай" - СенекаЯвно съм доста глупав и на разбирам въпроса Ви.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#34] от "hamiltonf":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ако си по-умен си купи самолет или поне хеликоптер.
stedim
Рейтинг: 1980 НеутралноКомбинацията ДБ с БСП ми е отвратителна.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#35] от "Тангра":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Във Виена ГТ цепи секундата.
palav_nik
Рейтинг: 1091 ВеселоСилиците на Дъбъ стигат между ул. "Оборище" и Орлов мост.
Това не знам колко десети от процента са...
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноЕ то е лесно така отстрани да стоиш и да си недоволен. Тези не помнят какво беше "Околовръстното" преди да се направят няколко кръстовища и пътят от кв. "Младост" до бул. "Цар. Борис lll". То не може всичко наведнъж. Ако някой каже, че София не се оправя откъм пътища, не знам тогава какво да се каже за останалата част от България.
praseta_mezeta
Рейтинг: 391 НеутралноА какво се прави с безразборното презастрояване? Кварталите на София заприличаха на пакистанско гето!
Улици в кварталите за новософиянци кога ??
Миене на улиците кога? Фъндъката обеща по 1 път на месец, циганския вот я докара на власт, до момента на моя булевард са мили улицата точно НУЛА пъти!!
Многоетажни паркинги кога ?? Умрялите от глад сърби строят поне по 1 всяка година в Белград, ние тука с евросоциал от стотици милиони- нула !!
Dankol
Рейтинг: 726 НеутралноАвтентичните десни разбират от всички сфери на управление в държавата . Може би затова не обичат таксиметровите шофьори , защото и те разбират от всичко !
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#47] от "praseta_mezeta":
То по веднъж на месец се мият. Но според мен е недостатъчно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#46] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Зле и още по-зле !!! Това казваме.
И МНОГО КРАДЕНЕ !!!
zero_day
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#37] от "parcaleste":
И тук, в нашия квартал циганите два пъти минаха да мият. Естествено самото миене е пълна пародия, по-скоро може да се нарече мокрене на улицата и нахвърляне на пясъка по тротоара, ама за толкова им стигат силите.
palav_nik
Рейтинг: 1091 Весело"Многоетажни паркинги кога ??"
В Монако е пълно с тях.
На всяка улица има по няколко.
Само, че трябва да плащаш по няколко евро на час...
proventuss
Рейтинг: 1237 НеутралноНека да се пробват да оправят София, ако не им се получи, нямат шанс да оправят България. Да започнат като чираци, после калфи и майстори.
Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.Днес се разходих до Нидерландия, 100 по магистралата, спокойствие и дисциплина, на връщане сто немски идиота, да се чудиш как да бягаш в другата лента.
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДБ да си изяснят някои неща за положението в България и да се запитат кой ще гласува за тях, ако те са за кандидат на БКП.
И като фейсове не ми харесват, и като поведение, говорене. На какво се надяват? Като кажат само "десни сме" и всички да гласуват за тях?
hamiltonf
Рейтинг: 3973 ВеселоДо коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Ти на мен не ми обяснявай... Купи си ти...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#52] от "palav_nik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Само че за резидентите е безплатно. Чети бе старши ! ЧЕТИ !!!
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#50] от "КМЕТ В СЯНКА":
Е те ако са зле, то тогава тези преди тях какви са?
Че нещо не се сещам комунист да е управлявал София след 1989 г.
Вие комунистите винаги сте против, защото не управлява ваш кмет. Но то и затова София е на светлинни години в България, защото тук червен крак не може да стъпи.
praseta_mezeta
Рейтинг: 391 НеутралноИ в момента плащам по 180 кинта на месец за гараж в "елитния" столичен квартал Лозенец.Проблем не виждам - имаш кола, плащаш за спорния лукс да я търкаляш в града.
Бих плащал и на общината в центъра левчета за паркинг като хората, а не да се въртя като пумпал за свободно място в синя зона , когато ми се налага да ходя там с кола по работа....
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноУлиците се мият, не е като преди, но трябва по-често.
Dankol
Рейтинг: 726 НеутралноАвтентичната десница защо не си направят един експеримент и да върнат за предстоящите избори Иван Костов , Петър Стоянов и другите стари седесари !? Сигурен съм че ще съберат поне едни 10-15%, за разлика от трите процента на сегашното си ръководство , което само гледа да изкара някой лев с лобизъм за АирБнБ , Юбър , Спарк , тротинетки и т.н. !
palav_nik
Рейтинг: 1091 ВеселоНе го настъпвай др. Кмет по мазола.
Още не може да обясни защо за 45 години комунистическа власт в София не беше построен нито един километър от метрото...
Petko Popov
Рейтинг: 302 НеутралноВ Прага трамвай , автобуси от градският транспорт се движат с 60км. , или средна скорост 15км.,а не пълзат както в София, при това пешеходците имат абсолютно предимство на пешеходна пътека, даже колите спират много често преди да си стъпил на нея ,така ,че тук въпроса е на възпитание и уважение и по това се познава културата на хората.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#55] от "hamiltonf":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Имах !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#57] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ВИЕ сте комунистите чугунени !!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#59] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ето как се издаде, че и ти си пришълец в София !!! Къде си роден ?
Модераторът е безполезник
Рейтинг: 8 НеутралноСъс сигурност на по-умни от теб хора.
praseta_mezeta
Рейтинг: 391 НеутралноСъгласен съм,че трябва по-често.
За миенето-на късмет за квартала/фирмата която го поддържа.
При нас булеварта- 4 пъти миналата година, нула тази. Уличките двете до блока - 1 път миналата година предизборно септември месец, нула пъти тази година...
palav_nik
Рейтинг: 1091 Весело"Бих плащал и на общината в центъра левчета за паркинг като хората, а не да се въртя като пумпал за свободно място в синя зона , когато ми се налага да ходя там с кола по работа...."
Ъхъм и после пищите защо в София въздухът бил мръсен...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#61] от "palav_nik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Беше построено в някои части(подготвителни) и бяха купени влаковете. Стояха в депото, също построено. Искаш ли да питаш Братоев ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#64] от "КМЕТ В СЯНКА":
Е ти си червен, ама се правиш на демократ.
Аз съм си антикомунист.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#69] от "palav_nik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защото и ти зи на твърдо.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#66] от "КМЕТ В СЯНКА":
Само ти си роден в София... То това колко пъти ще го обсъждаме? Да речем, че не съм роден в София и какво? Какво се променя?
София не ми харесва и при всеки възможен случай да съм вън от нея се махам. Един ден да съм вън от този град и си почивам.
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#74] от "КМЕТ В СЯНКА":
Никога не съм гласувал за Герб.
Цайко
Рейтинг: 1122 НеутралноБе, тъпаци, не всички коли със софийска регистрация се карат в София, така че колите в софия може и да са толкова, ама само на книга.
praseta_mezeta
Рейтинг: 391 ВеселоВъздуха ти и твоите братя го правите тегав зимата, като бухате дрехи и гуми в печките за дърва ;)
parcaleste
Рейтинг: 705 НеутралноВече десет години се пробваха - резултатите са видни за всички. #hubavoе
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#61] от "palav_nik":
А как? Разкопаха цяла София. Детството ми мина по едни разкопани улици. И така си седеше разкопана София. Има и нещо друго, след много години, когато вече метрото беше пуснато говорих с един, който работеше по изграждане на новите станции, и той ми каза, че като бил млад, по комунистическо пак е работил при копаенето и е чул как шефовете комунисти са казали, че София никога няма да има метро, защото от партията (БКП) са казали, че няма финансиране (пари) и няма и да има. И понеже те тогава смятаха, че комунизма е вечен, то никога нямало да се построи метро в София.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#75] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защото не познаваш града и пишеш НЕИСТИНИ.
Широкия център на София се миеше ВСЯКА НОЩ !
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#81] от "КМЕТ В СЯНКА":
Къде се е миел? В сънищата ти?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#76] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А за кой си гласувал? Като гледам как се мяташ баш ти повЕрвах !!!
Λllαν Βalckmore
Рейтинг: 132 ЛюбопитноДо коментар [#35] от "Тангра":
All games must end... https://m.youtube.com/watch?v=Wa0Nmruih_AВ Бутан няма нито една кола. В столицата на Бутан-Пропан, се предполага, че няма и хора, които биха могли да ги управляват.
Реми
Рейтинг: 639 НеутралноХубав въпрос. Мисля, че Костов не би преживял отново падението от 2013. А и т. самонареклата се "десница" е наясно, че в този си лилаво-розово-зелен вариант ще гледа Парламента през крив макарон.
Планове тръгнали да обявяват. Чрез ЧИЕ парламентарно/общинско представителство ще ги реализирате ве ирационалници такива?! Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#82] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Питай който искаш по на години и роден тук.
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#70] от "КМЕТ В СЯНКА":
Те влаковете затова са някакви архивни, част от тях. Това, че било построено, интересно коя линия?
dzenlandia
Рейтинг: 437 НеутралноМного по-радикален план е нужен за справяне с проблема с трафика. Придвижването с автомобил в рамките на градовете трябва да е бавно, гадно и най-важното - изключително СКЪПО. Това е единственият начин да се накарат Бай Ганьовците да слязат от 20 годишните си кошници, които и без това се разпадат по улиците.
Разбира се в същото време трябва да има ударно развитие на градския транспорт и вело мрежата. Не съм видял досега адекватен план за развитие на транспорта в София. Може би най-много се доближават от Спаси София, но пак не е осататъчно. Градовете трябва да са за хората, не за колите. Когато узреем да възприемем подобна идея, тогава ще можем да живеем и в нормална градска среда. Дотогава ще си говорим празни приказки като тези в статията по-горе.
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#86] от "КМЕТ В СЯНКА":
Какво разбираш под "широк център"? Кои точно улици и булеварди?
Модераторът е безполезник
Рейтинг: 8 НеутралноКато европейския парламент, или през по-крив?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#87] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Казал съм кое е било построено. ЪТи не можеш ли да четеш. Бяха изпълнени ВСИЧКИ отчуждавания от Люлин до Сердика и РАЗЩИСТЕНИ терените.
Беше извършено цялото планиране и проектиране. Беше изместена подземната инфраструктура по трасето.
Имаше и много изкопни работи и завършено укрепване на изкопите и подложни бетони.
Сега проясни ли ви се мамини сладки.
Първата линия я откри Софиянски БЕЗ НИТО ЕДНА стотинка еврофинансиране.
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#88] от "dzenlandia":
Те къде по Света са го решили този проблем, та тук да го решат? В Атина е ужас, за Истанбул да не говорим... София след 2007 г. (след като се пуснаха безмитни евтини автомобили втора употреба от ЕС и всеки си взе по два) е ужас.
А за чистотата на въздуха трябва сигурно да им пуснат на циганите безплатно парно, но и тогава не се знае, защото те могат пак да искат да си горят отпадъци в печките.
opoziciq
Рейтинг: 531 НеутралноВ Булгаристан, никакви планове не сработват.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#89] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нали познаваш София . Отговори си. Знанието не е безплатно. Особено за герберсти !!!
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#91] от "КМЕТ В СЯНКА":
Ами на тунелите комунистите бяха ги зазидали с бетонни плочи.
Ако останеше на БКП щеше просто да има една разкопана столица и толкова.
както е сега положението в Солун (макар там да направиха за много кратко време почти цялото метро наведнъж, но свършиха парите и сега си седи така).
А комунистите даже и при копаенето бяха калпави.
Реми
Рейтинг: 639 ВеселоСамо ако се влеят в "армията " на Боец, под зелените чорапи на едно решетниково творение. Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
anonim440
Рейтинг: 2252 НеутралноДо коментар [#94] от "КМЕТ В СЯНКА":
Че то това да не е гатанка? Ти нали даваш някаква теза, защити я.
Doge
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#88] от "dzenlandia":
В София, всеки кмет, който се опита да направи това, което предлагаш, няма да изкара мандата си, а ако случайно го изкара няма да получи нов.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ГневноДо коментар [#95] от "anonim440":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Спирката при НДК кога е построена знаеш ли ? Заедно сцялото трасе??
Тунелът от стадиона до кулата знаеш ли кога и за какво беше построен?
ЛЪЖЕЦ СИ ТИ герберастче !!!
Както и оня провоктор дето усети тоягата и избяга към Волуяк !!!