Евтин ли е ремонтът на старите софийски метровагони в Русия

Депо "Обеля", 28 февруари. Кметът Фандъкова показва стар метровлак (вляво), а вдясно е негов връстник след модернизацията.

© Надежда Чипева, Капитал

Депо "Обеля", 28 февруари. Кметът Фандъкова показва стар метровлак (вляво), а вдясно е негов връстник след модернизацията.



Единият от двата метровлака, върнати на 28 февруари в София след капитален ремонт в Русия, се оказа с дефект и не е пуснат в движение, научи "Дневник" от инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД. Те са първите от поръчка за модернизиране на общо 12 метровлака, произведени през 1990 г. за софийското метро. Цената за ремонта на един метровлак излезе 5.35 млн.лева, а общата стойност на поръчката на Столичната община е 65.34 млн.лева без ДДС. Тя бе спечелена от единствения явил се кандидат - руския "Метровагонмаш". Компанията явно ще остане предпочитаният партньор на българското дружество, ако се съди по плановете му и думите на Братоев.


При представянето на първите ремонтирани влакове направи впечатление, че те са изцяло обновени - изглеждат като нов вид мотриси, но според "Метрополитен" това са старите, модернизирани напълно. При подобна поръчка в Унгария местните медии са писали, че вместо ремонтирани вагони, "Метровагонмаш" е върнала нови мотриси, които не са били използвани в московското метро.


Дефектът не разколебава София за ремонт на още 10 метровлака




"Дефектът е в дисплея, по който се съобщават станциите на пътниците, иначе от време на време се движи като изпитателен. Трябва да се смени чипа, но влакът няма да се кара обратно в завода. Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система", обясни инж. Братоев за проблема с ремонтирания влак.


Депо "Обеля", 28 февруари. В обновения метровлак са инж. Стоян Братоев (вдясно), новият зам.-кмет по транспорта Кристиян Кръстев и Екатерина Йорданова от ГЕРБ, съвносител на доклада в общинския съвет за ремонт на метровагоните.

© Максим Караджов

Депо "Обеля", 28 февруари. В обновения метровлак са инж. Стоян Братоев (вдясно), новият зам.-кмет по транспорта Кристиян Кръстев и Екатерина Йорданова от ГЕРБ, съвносител на доклада в общинския съвет за ремонт на метровагоните.


Договорът с "Метровагонмаш" предвижда първо да се ремонтират два метровлака с опция, ако София ги одобри, което не е задължително, да се подпише допълнително споразумение за още десет метровлака. Това се посочва в съобщение на руския завод от 25 март. В договора обаче пише, че тя се задейства "ако се осигури допълнително финансиране".


От съобщението на руснаците става ясно, че през март е била подписана тази опция със софийското метро. Столичната община досега не е обявявала публично този факт.


"Реализирането на опцията говори за положителната оценка от страна на софийския метрополитен за изпълнението (на ремонта) досега", посочват от руското дружество. Така София дава зелена светлина за ремонт и на останалите 10 метровлака (с общо 40 вагона), въпреки, че единият от двата модернизирани влака е с проблем и не е пуснат в експлоатация.


"Опцията сме я стартирали, но заради коронавируса не могат да се закарат сега и ще започнем да им ги пращаме есента", потвърди пред "Дневник" съобщението на руснаците Братоев. Те са най-старите, в движение са от 1998 г. (когато е открито софийското метро). Досега са навъртяли около 1.4 млн.км, разясни причината той.


Защо в съобщението за подписаната опция руският завод толкова държи да подчертае за "положителната оценка" на София за ремонта на първите два влака?


Будапеща изпраща 210 метровагона за ремонт


Проверка на "Дневник" показа, че всички източноевропейски столици с руско метро, вече ремонтираха най-старите си влакове. Варшава и Прага сториха това в свои заводи - "Невак" и "Шкода", Букурещ е в сътрудничество с френската компания "Алстом", а Будапеща и после София изпратиха своите в руския завод производител "Метровагонмаш".


Община Будапеща още през 2013 г. започва обсъждане дали да ремонтират старите метровлакове, които са над 40-годишни, или направо да купи нови. В дебатите се намесва управляващата партия "Фидес", която прокарва проруската доктрина на Орбан за "отваряне на Изток". Поставя се ясно условие старите влакове да се ремонтират, а да не се купуват нови, пише унгарското издание G7. Това е и руската цел, според друго местно издание Vsquare. Община Будапеща няма избор, тъй като трябва да тегли заем от 60 млрд.форинта (200 млн.евро) за сделката, а никоя банка няма да го отпусне за нови влакове, щом държавата не иска това.


Търгът за обществената поръчка се провежда през август 2014 г. В него участват "Метровагонмаш" и украинският филиал на естонската компания "Skinest rail". Офертата на естонците е с 20 млн.евро по-ниска, дава 30 години гаранционен срок, с 5 години по-дълъг от руската оферта. Те обаче са елиминирани от търга, тъй като малко преди крайната дата за подаване на оферти унгарците включват допълнително изискване, свързано с евакуационна система.


"Метровагонмаш" получава поръчката за 220 млн.евро и старите метровлакове са изпратени в Русия. През 2016 г. са върнати първите, които са пуснати да обслужват най-дългата линия №3 на будапещенското метро.


През лятото на 2017 г. се появява дефект във вратите


При температура на времето в Будапеща от 35 градуса вратите на метровлак не се отварят и стотици пътници остават блокирани вътре. Няма климатици, а вратите остават блокирани дори след удари с аварийния чук. Той също се оказал дефектен, пише тогава унгарският журналист Саболч Пани в изданието Vsquare, цитиран от "Капитал". Само след 15 минути пътниците са освободени, но инцидентът не се оказал единствен.


Първоначално от "Метровагонмаш" пращали свои специалисти в Будапеща да отстраняват повредите, но те зачестяват и тази практика била преустановена. От всичките 210 модернизирани вагони 78 били спрени от движение заради открити различни дефекти.


Унгарците поискали да ги върнат за ремонт на ремонта, защото още били в гаранционен срок, но им било отказано. Изданието G7 прокарва версията, че старите вагони били толкова зле, че дори не са били ремонтирани, а "Метровагонмаш" са върнали вместо тях чисто нови, произведени още през 2009 г., които не са им били нужни. Унгарската медия проучила, че те били предназначени за московското метро, но били отказани заради видимо лошо качество. После по същата причина не ги купили и за метрото в Ташкент. Тези ненужни нови вагони били изпратени в Будапеща като уж ремонтирани стари, смята изданието G7.


Заведено е съдебно дело, но в договора за ремонта имало клауза, че спорове между страните ще се изясняват само в руски съд. То се води от три години, съобщават унгарските медии.


"Метровагонмаш" отхвърля нападките


Изданието Magyar Nemzet на 7 юли 2017 г. публикува отговор на завода "Метровагонмаш" на питане защо няколко месеца след ремонта се появяват дефекти и дали някои поставени части не са втора употреба. "Не, няма как да са втора употреба. Ние сме завод, специализиран в производството на нови метровлакове и не притежаваме части втора употреба. Единственият ремонт, който сме поели досега, е този на метрото в Будапеща", се посочва в отговора на "Метровагонмаш".


Само година по-късно Столичната община решава да обнови най-старите си метровагони в същия завод.


София също се договаря с "Метровагонмаш"


През 2018 г. общински съветници от ГЕРБ - Екатерина Йорданова и Зафир Зарков, внасят предложение в Столичния общински съвет за модернизиране на най-старите метровлакове. То е прието и общината обявява обществена поръчка за избор на изпълнител на ремонта, на която се явява само един кандидат - "Метровагонмаш". Естонският конкурент за будапещенското метро въобще не участва. Чешкият завод "Шкода" и полският "Невак" също ремонтират руски вагони, но не кандидатстват.


Ремонтираните влакове на метрото в Будапеща. Те са по-стар модел от софийските, но доста си приличат. Снимката е от сайта на унгарската държавна транспортна компания BKV.

© BKV

Ремонтираните влакове на метрото в Будапеща. Те са по-стар модел от софийските, но доста си приличат. Снимката е от сайта на унгарската държавна транспортна компания BKV.

Депо "Обеля", 28 февруари. Софийски стар метровлак, току-що докаран след ремонт в Русия.

© Максим Караджов

Депо "Обеля", 28 февруари. Софийски стар метровлак, току-що докаран след ремонт в Русия.


"Нямаше как да има друг кандидат за поръчката, защото производителят е един", обясни избора Зафир Зарков пред "Дневник". "Метровагонмаш" е заводът в град Митищи, Московска област, където през 1990 г. са произведени най-старите софийски метровлакове, а и всички закупени по-късно, без последните 20, които са "Siemens" и ще обслужват само новата трета метролиния.


Според Зарков експлоатационният живот на метровлаковете е много дълъг и "много развити държави по тази причина също ползват стари влакове". Затова въобще не е бил обсъждан вариант за купуване на нови. Инж. Братоев също разяснил, че купуването на нови ще струва минимум два пъти по-скъпо.


На 6 декември 2018 г. общинското дружество "Метрополитен" ЕАД сключва договор за капитален ремонт и модернизация на 48 метровагона (12 метровлака) с руския завод. Цената, която ще плати София е 65.34 млн.лева без ДДС.


Ремонтът на софийските е с 25% по-евтин от унгарските


На въпрос на "Дневник" дали знае за проблемите с вече ремонтираните метровагони на Будапеща, инж. Братоев отговаря "Не, не знам". Той изтъква, че модернизирането на софийските излиза с 25% по-евтино спрямо унгарските. Един вагон от Будапеща е ремонтиран в Русия за 900 хил.евро, докато за софийски договорената цена е 700 хил.евро.


Обновеният вагон за София вътре е със светли седалки, а този за Будапеща (снимката по-долу) - със синя тапицерия.

© Максим Караджов

Обновеният вагон за София вътре е със светли седалки, а този за Будапеща (снимката по-долу) - със синя тапицерия.

Евтин ли е ремонтът на старите софийски метровагони в Русия

© сайт на BKV


"Нашите са направо нови и имат ресурс поне за 15-20 години. Всичко в тях е ново, двигателите са японски, "Hitachi", цялото вътрешно оборудване е ново, спирачните системи - също, компресорите - също На унгарските оставиха старите талиги, а на нашите и талигите смениха с нови. Руснаците искат да влязат по този начин в Европа, а и ние имаме с тях стари традиции и те искат да покажат, че имат отношение към нас", подчертава Братоев.


Взаимоотношения с руския завод до средата на ХХI век


В съобщението си от 25 март "Метровагонмаш" посочва, че целият сегашен парк на софийското метро от 168 вагона, е произведен от тях. Сега се модернизира първата 1/4, които ще бъдат в експлоатация поне още 15 години - до 2035 г. По изтъкнатата логика, че производителят единствено може да ремонтира, в същия завод в Подмосковието ще бъдат изпращани до 2050 г. и останалите руски влакове, купувани като нови от Столичната община.


Последните 18 - през 2014 г. като цената на един тогава излезе 8.5 млн. лева, съобщава "Капитал". Те бяха платени със средства по оперативна програма "Транспорт".


Сега за ремонт на един влак (произведен през 1990 г. и с четири вагона) общината плаща 5.35 млн.лева. По договор гаранцията е една година за ремонтираните части и три - за модернизираните.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2979 Весело

    ...Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система"...

    Руските шпиони - най добрите техници за руската шпионска система !!!

    ПП. Само дето чипа не работи ...

  2. 2 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Трансмашхолдинг са си мошеници !
    Далече от тях!

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    Така става като си съсипеш цялата индустрия. Ако се направи едно изследване, ще се види, че са закупени такива кари на много по-висока стойност от построяването на няколко завода за производството им у нас. Ама майната му, да бачкат маймуните, Ние ще харчим пари.

  4. 4 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    С една дума - СОС купува скапана съветска техника, след което я изпраща обратно в кооператива за ремонт, където криво -ляво сковават някакви безалтернативни ремонти, а богатата и пребогата Столична община заплаща .
    Безценно. В 21 век да си купиш техника от Урал е все едно да изстреляш с прашка човек до Луната.
    И Братоев и оная селска пръчка от Самоков са за рециклиране.
    Garbage.

  5. 5 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Ужас! И оттук ли започнаха да ни доят тия наглеци?!?

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    Ремонт свързан с Русия няма как да не е най-скъпия на света

    Скоростен индекс "Y"
  7. 7 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Тоя “ метровагонмаш” го чета като “метровагоннаш”, а че тея грозотии ми приличат на оня електрическия “ИЖ” ,дето го бяха сделали,е отделен въпрос! Абе,Блядска работа,ма както казва нашия многоуважаван шут” тайга”, Велик Путин!!!

  8. 8 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    До коментар [#5] от "asdas200": Те пък от къде и кога не са ни доили! Доят ни управляващите дебили! Каква вина имат блядовете??

  9. 9 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1514 Неутрално

    Само да не ги ремонтират в понеделниците

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  10. 10 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4431 Неутрално

    Трябваше да отиде г-жа Кметът , да каже , че предпочита новите им мотриси , да използва своя управленски чар и се върне тук със старата цена , но с нови мотриси , които между другото са добри...….Цялата работа е " герберска ю' поради професионалната им незаинтересованост !

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4434 Неутрално

    ...И Братоев и оная селска пръчка от Самоков са за рециклиране.Garbage.
    —цитат от коментар 4 на SSS


    А защо забравяте банкянгския интелектуалец-футбалер?

  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4434 Неутрално

    Проверка на "Дневник" показа, че всички източноевропейски столици с руско метро, вече ремонтираха най-старите си влакове. Варшава и Прага сториха това в свои заводи - "Невак" и "Шкода", Букурещ е в сътрудничество с френската компания "Алстом", а Будапеща и после София изпратиха своите в руския завод производител "Метровагонмаш"."

    Да, само София изпрати своите влакове в Русия, където братята Крили и Методий ремонтираха славянската им азбука. ГЕРБ продължават да наливат парите на немислещите си данъкоплатци при Путин

  13. 13 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4565 Неутрално



    ДАНЪК РУСИЯ

    трябва да се плаща редовно

  14. 14 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Много задълбочено копаене в тунела на метрото, грижлив подбор на темите и добронамерен коментар от инженерите-машиностроители. В същото време САЩ се възвисяват на околоземна орбита. Иска ми се следващия влак да го ремонтира Елон Мъск.

  15. 15 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Много задълбочено копаене в тунела на метрото, грижлив подбор на темите и добронамерен коментар от инженерите-машиностроители. В същото време САЩ се възвисяват на околоземна орбита. Иска ми се следващия влак да го ремонтира Елон Мъск.

  16. 16 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3462 Весело

    До коментар [#1] от "SS":

    Е, чипът не е руски. Да се оплачат на производителя му.

  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3462 Весело

    До коментар [#10] от "Николай Бучков":

    Е, няма да ѝ се вържат.

  18. 18 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3462 Весело

    До коментар [#11] от "historama":

    Не пипай вожда, че лошо се пише! Ще те погне Гешев (е радост)! 😀

  19. 19 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 982 Неутрално

    "Дефектът е в дисплея, по който се съобщават станциите на пътниците, иначе от време на време се движи като изпитателен. Трябва да се смени чипа, но влакът няма да се кара обратно в завода. Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система", обясни инж. Братоев за проблема с ремонтирания влак.

    То пък като я пипнат нашите специалисти нещо ще разберат. Иначе ремонт на каквото и да е в Русия излиза много евтино - и то няколко пъти.

  20. 20 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4431 Весело

    ДО " 10 " - Не е сигурно.....първо , ТЕ МОГАТ......и второ , времената са такива......

  21. 21 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Техника от Русия?До там ли се докарахме.

  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3247 Весело

    Само да не ги ремонтират в понеделниците
    —цитат от коментар 9 на venci4


    Ти да не си мислиш, че тези ремонтирани в Петък са по-добри 😂😂😂

    Brevity is the soul of wit
  23. 23 Профил на Пунта Мара ПРЕМИЕР
    Пунта Мара ПРЕМИЕР
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    руснак е символ на некадърност, немарливост и корупция - ситуацията описана в статията напълно обяснява защо

    а ако ситуацията с унгарците се повтори и тук, подписалите договора за наште влакове трябва да носят наказателна отговорност

    как корупцията и селянията бяха превърнати в стил на управление на цяла държава
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Неутрално

    Тия влакове точно са много скъпи на ГЕРБ защото са им наследство от ТАТО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2154 Весело

    Цитат:"Евтин ли е ремонтът на старите софийски метровагони в Русия"

    Отговорът е: Некачественият ремонт никога не е евтин! ;)

  27. 27 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2003 Неутрално

    Време е тези руски щайги да бъдат върнати на производителите или нарязани на скрап и да бъдат заменени от съвременни мотриси - дали ще са Сименс или други - няма значение.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Неутрално

    До коментар [#27] от "FourOhFive":

    Ти колко пари ще дадеш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    ...Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система"...Руските шпиони - най добрите техници за руската шпионска система !!!

    ПП. Само дето чипа не работи ...
    —цитат от коментар 1 на SS


    Чиповете са общо-взето френски !
    На Алстром!

    То имат съвместно производство

    https://img03.rl0.ru/f9ba2d557484adc0a75c95c9818bb2af/c615x400i/news.rambler.ru/img/2019/07/05122609.733242.569.jpeg

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Време е тези руски щайги да бъдат върнати на производителите или нарязани на скрап и да бъдат заменени от съвременни мотриси - дали ще са Сименс или други - няма значение.
    —цитат от коментар 27 на FourOhFive


    Щайгите са френски - Alstom Transport притежава 30% квота в холдинга !

    И скоростните влакове с които се гордее Русия са си френски!
    А пък французите вземат окачване и шасита от заводите на Искандер Махмудов

    Искандер Махмудов - точно така се казва биг босът!

  31. 31 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Техника от Русия?До там ли се докарахме.
    —цитат от коментар 21 на dolna4erti4ka


    Компанията е общо-взето френска!
    Между другото първият влак-стрела в Европа е техен!

  32. 32 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    Няма отърване от руснаците. Купиш нещо евтино от тях и после ... цял живот ти го ремонтират, защото е "безаналогово" и друг не може.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  33. 33 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    От Русия не се препоръчва да се купува изделие състоящо се от повече от два детайла.Примерно е добре,лопата,кирка,има ли още един елемент вече е проблем!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  34. 34 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3462 Весело



    Добре давате минуси, но с кое не сте съгласни? Че чипа не е руски, или, че е калпав? И двете са верни! Нали руснаците чипове не правят според вас? Останалото просто си е обикновена злоба, продажност, завист и първосигнално реагиране. 😂😂😂

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Весело

    До коментар [#33] от "АмброзСП":

    Тия не са от Русия !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Прокуратурата да се разходи до Бистрица. Да види, къде са изразходвани част от парите за софийското метро. И да престанат да се правят на улави!!!

  37. 37 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    "Тя бе спечелена от единствения явил се кандидат - руския "Метровагонмаш".

    Ми що пък наште евроатлантически братя са отказали готината поръчка?

  38. 38 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Добре давате минуси, но с кое не сте съгласни? Че чипа не е руски, или, че е калпав? И двете са верни! Нали руснаците чипове не правят според вас? Останалото просто си е обикновена злоба, продажност, завист и първосигнално реагиране. 😂😂😂
    —цитат от коментар 34 на Vlado Nikolov


    Е знаем и чипът от къде е и кой го е монтирал - Шнайдер Елекртик са производителите с най-голяма вероятност а Трансмашхолдинг има рамково споразумение с Alstom Transport

    И французите да не са чудо на чудесата
    А руснаците имат дял наред с французи и китайци в Опел!

    Съветвам всички мои познати да нямат нищо общо!

  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4434 Неутрално

    До коментар 29 от "simChо": "..Чиповете са общо-взето френски ! На Алстром!"

    Алстом, но не това е важно.
    Да, двигателите японски, Хитачи, спирачките не знам какви, Брембо ли, ЗАЗ ли, уж все реномирани марки, но странно желание все от Россия да мине! И накрая както всичко сделано в Россия - все дефектно.

    Като ония китайски автобуси, за които ни убеждаваха че двигателите били Евро 6, английски, не знам какво американско, ама накрая пак "Мейд ин Чайна", и купени с бюджетни на общината пари, а не по европейски програми.

  40. 40 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Много си ни е добро метрото - браво на госпожа Фъндъкова!

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  41. 41 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    От Расия всичко излиза по-скъпо.

    The best way to predict the future is to invent it.
  42. 42 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#19] от "koko65bg":

    Подценяваш нашите специалисти. Вече имам опит с подмяна на множество модули, за които чуждите производители ми искаха 5 пъти по-висока цена.

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Весело

    До коментар [#41] от "EU defender":

    ПАК не си разбрал !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Любопитно

    До коментар [#40] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":

    Какво общо има мадам Ф с метрото ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Подписва чековете)))

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  46. 46 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Гледам русоробите леко са се съвзели от снощният шок покрай Мъск и вече запушват с космати гърди амбразурата! И да напомня то и двигателя на друго руско техническо чудо Супер джета е френски но както и в този случай има една важна подробност - произвеждат се във федерацията......тоест дори най-добрата техника или части попаднали в ръцете на мужика се превръщат в ТОТАЛНА ЩЕТА!

  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4434 Неутрално

    До коментар 38 от "simChо":

    "И французите да не са чудо на чудесата
    А руснаците имат дял наред с французи и китайци в Опел!..."

    Още един техноспец от Горубляне. И защо този чип руснаци ще го слагат, а не специалистите на Алстом?
    По-голямата част от западна Европа е кръстосана от влаковете на Алстом, ТЖВ. Аероспасиал къде според теб ги сглобяват? В Тулуза или на Луната? Двигатели на Редбул от Владивосток ли идват?
    Все адамакълии по земите ни, и само тръби на Газпрром монтираме (също сделани в Германия или Франция)

  48. 48 Профил на psz58488391
    psz58488391
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#33] от "АмброзСП":

    Така е, а лопатите и кирките наистина са добри!
    Най-добре за тях е да се съсредоточат в това производство, като по този начин ще избегнат негативното отношение към руското.

  49. 49 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    Ужас! И оттук ли започнаха да ни доят тия наглеци?!?
    —цитат от коментар 5 на asdas200



    Никой не би могъл да ни дои против нашата воля, но нас ни доят, защото онзи по върховете СЪЩО НАМАЗВАТ от това доене .
    Тоест изгодата за руснаците и нашите синковци е на наш гръб и не ни доят руснаците, а дечицата на БКП и ДС .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  50. 50 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 732 Неутрално

    И когато ГЕРБ започне да ни плаши, че ако не гласуваме за тях, няма кой да ни опази от руснаците, не забравяйте, че Борисов и с дявола ортак ще стане за си спаси власта.

  51. 51 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Всяко ефтино излиза скъпо! Зделано- недоделано!

  52. 52 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    Който не е работил, само той е произвеждал бездефектна продукция. Въпросът е дефектите да са малко, бързо отстраними и да влизат в гаранционния срок.

  53. 53 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Да се чува за намаление на билетите за метро при толкова ниска цена на горивото?

  54. 54 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    а и ние имаме с тях стари традиции и те искат да покажат, че имат отношение към нас", подчертава Братоев.

    Да, щото сме братушки и все от нас минава.

  55. 55 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 950 Гневно

    ""Ремонт на ремонта". Типично за другарката. Това че а миали 1,1 млн. километра предпоставка ли е, да се ремонтират?! По-добре да се купчт нови. А защо не се инвестира и да се ремонтират и произвеждат тук, ама де ти акъл.

  56. 56 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    Техника от Русия?До там ли се докарахме.
    —цитат от коментар 21 на dolna4erti4ka



    Не, до там НИ докараха !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  57. 57 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Което доказва за пореден път, че ГЕРБ, когато не са му стъпили западняците на врата, предпочита да прави алъш-вериш с руснаците.
    Семейна традиция, какво да правиш.

  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Весело

    До коментар [#45] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":

    Само държи послушно перото.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    Значи след като лани Алстом придоби ж.п. транспортния бизнес на Бомбардие, той може би номер едно в света, след китайци, после идват Сименс, Хиначи.... и така нататък.

    Бомбардие транспортейшън е германска фирма закупена за безпари от Даймлер Бенц навремето. С годините тя носеше мангизи на канадския Бомбардие, горяш кеш за разработката на нов самолет.
    Накрая трябваше да го продадат за да избегнат фалита.

  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Неутрално

    До коментар [#55] от "Martin Ivanov":

    Защото се ликвидираха всички подходящи заводи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Някой помни ли потопа в метрото от 2-ри юни 2006-та? Беше страшно.

    е*ах ви у шаха, върнете си ми зарчетата!
  62. 62 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    ДАНЪК РУСИЯ трябва да се плаща редовно
    —цитат от коментар 13 на Hawaii


    Ами като видиш цифрите, излиза че ремонтът на 12 метровлака излиза по-евтино от 40-те милиона долара, които САЩ поискаха за курсовете по английски за пилотите ни на F-16.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  64. 64 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Надявам се авторът да публикува и как изглеждат мотрисите на Siemens във Варшава и тези в София!
    Ще му помогна.
    Варшава:
    https://i.ytimg.com/vi/OCPz3K1LZak/maxresdefault.jpg

    София:
    https://webnews.bg/uploads/images/37/4337/344337/768x432.jpg?_=1520523110

  65. 65 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Аз не държа да са красиви, а да им е евтина поддръжката. Поне на мен ми се вижда шумно в нашето метро и нещо не виждам да се говори за това колко ток харчат старите и новите иначе разликата между 900000 евро и 700000 евро на вагон ми се струва по-скоро като отстъпка за покупка на нов от добър клиент иначе съм съгласен, че по-добре да се ремонтира старото отколкото да се купува ново.

  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар 29 от "simChо": "..Чиповете са общо-взето френски ! На Алстром!"Алстом, но не това е важно.Да, двигателите японски, Хитачи, спирачките не знам какви, Брембо ли, ЗАЗ ли, уж все реномирани марки, но странно желание все от Россия да мине! И накрая както всичко сделано в Россия - все дефектно.Като ония китайски автобуси, за които ни убеждаваха че двигателите били Евро 6, английски, не знам какво американско, ама накрая пак "Мейд ин Чайна", и купени с бюджетни на общината пари, а не по европейски програми.
    —цитат от коментар 39 на historama


    Алстром взе евтинджос 30% от акциите на холдинга и произвежда доста неща в разни руски заводи - вместо във Франция!

    Това е аджеба положението- Капитализъм!

    Иначе може би френски завод на Шнайдер или Алстром ще изкарат по-качествена продукция!

    То така и Боинг - аутосорснаха си някои от нещата по разработките в Масква!
    И видя ли какво стана - да си видят русоробите инженерното ниво - Боингите падат падат от небето!

  67. 67 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#55] от "Martin Ivanov":Защото се ликвидираха всички подходящи заводи.
    —цитат от коментар 60 на КМЕТ В СЯНКА


    Ми ликвидират се!

    Капитализъм!

    Шнайдер си изнася производството до Прловдив Алстром- в Русия а разни други хора - в Китай!

    Това е дереджето - свиквайте

  68. 68 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#64] от "Virgin":

    Ами Сименс прави нещата по поръчка според
    изискванията (спецификацията) на клиента.

    Това е типично за градския транспорт - всяка доставка е уникална изработка. Дори при автобусите.. едни искат кабината на шофьора да е противокуршумна, други да е затъмнена... трети искат седалки за пътници с дебели гъзове, четвърти за тънки. Пети искат по-малко седалки.... и т.н.

  69. 69 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Крайно време е този хитър старец да бъде пенсиониран. Наистина има заслуги за построяването на метрото въобще, но отдавна се е превърнал в пречка и разбиранията са му останали в 90те. Пък и не като да не взима 😄

  70. 70 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар 38 от "simChо":"И французите да не са чудо на чудесатаА руснаците имат дял наред с французи и китайци в Опел!..."Още един техноспец от Горубляне. И защо този чип руснаци ще го слагат, а не специалистите на Алстом?По-голямата част от западна Европа е кръстосана от влаковете на Алстом, ТЖВ. Аероспасиал къде според теб ги сглобяват? В Тулуза или на Луната? Двигатели на Редбул от Владивосток ли идват? Все адамакълии по земите ни, и само тръби на Газпрром монтираме (също сделани в Германия или Франция)
    —цитат от коментар 47 на historama


    Мани ги бе

    Че то ясно от кой завод идват двигателите от кой шаситата!
    Иначе руснаците купиха FTD Dessau а собствеността отиде в Холандия - в The Breakers Investments B.V !

    --------------------
    6 октября 2008 года был подписан меморандум о взаимопонимании по вопросам стратегического партнерства с французским машиностроительным концерном Alstom Transport. 31 марта 2009 года Трансмашхолдинг подписал с Alstom Transport соглашение о стратегическом партнерстве, в соответствии с которым французская компания должна приобрести 25% + 1 акцию The Breakers Investments из пакета мажоритарных акционеров. Соглашение предполагает технологическое сотрудничество компаний, создание новых поколений российской железнодорожной техники.
    Акционерный капитал компании распределен между группой российских бизнесменов и французской компанией Alstom. Компании Alstom принадлежит 20 % капитала. Компаниям, принадлежащим Искандеру Махмудову, Андрею Бокареву, Дмитрию Комиссарову и Кириллу Липе принадлежит 79,4 % капитала. Контролирующими акционерами являются Дмитрий Комиссаров и Кирилл Липа
    ------------------------------

    А французите що са се набутали- горките- неясно!
    Виж кво лошо качество!

    Иначе с ей таа своя дъщерна фирма - Трансмашхолдинг - в която имат 20% Алстром май имат вече договори за 2 милиарда долара за скоростните влакове в Русия!

    Що тъй правят тез хора - французи - ама излиза да са продажници !


  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Неутрално

    До коментар [#68] от "Нинов":

    +

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Весело

    До коментар [#69] от "pornpig":

    Съветските кадри никой не смее да ги пенсионира.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на space35
    space35
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Случайно или не, Дневник не отразява ситуацията в САЩ. Иначе са много загрижени за свободата на словото.

  74. 74 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3658 Любопитно

    "Единият от двата метровлака, върнати на 28 февруари в София след капитален ремонт в Русия, се оказа с дефект и не е пуснат в движение......Тя бе спечелена от единствения явил се кандидат - руския "Метровагонмаш". Компанията явно ще остане предпочитаният партньор на българското дружество, ако се съди по плановете му и думите на Братоев..."

    Този Братоев като как обяснява изнесеното от него решение след очевидния некачествен реммонт?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  75. 75 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    Акционерный капитал компании распределен между группой российских бизнесменов и французской компанией Alstom. Компании Alstom принадлежит 20 % капитала.
    —цитат от коментар 70 на simChо


    Това дава ли гаранция, че 20% парите завлечени от руснаците за ремонт, ще отидат във Франция. Трябва ли да се смята, че сме с 20% по-малко прекарани.

  76. 76 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2435 Весело

    Баси и кухите гепаджии!
    Само тези не разбраха, че всичко сдялано в расия, не струва и хартията на договора.
    Колко тъп трябва да си, за да продължаваш да наливаш пари на някой, който не става за нищо!?

  77. 77 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#73] от "space35":

    Ало космическия,статията е за метрото.

  78. 78 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Нов епизод от сериала "ГЕРБ ни пазят от комунистите". Просто на изборите следващата година не гласувайте за тях.

  79. 79 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Тоя “ метровагонмаш” го чета като “метровагоннаш”, а че тея грозотии ми приличат на оня електрическия “ИЖ” ,дето го бяха сделали,е отделен въпрос! Абе,Блядска работа,ма както казва нашия многоуважаван шут” тайга”, Велик Путин!!!
    —цитат от коментар 7 на angeles


    Тоя “ метровагонмаш” го чета като “метровагоннаш”, а че тея грозотии ми приличат на оня електрическия “ИЖ” ,дето го бяха сделали,е отделен въпрос! Абе,Блядска работа,ма както казва нашия многоуважаван шут” тайга”, Велик Путин!!!
    —цитат от коментар 7 на angeles



    Метрото в ЛА ще го инспектирам на есен, но от опита си с ийст коуст мога да ти кажа че американските влакове и метра са най-грозните на света... Също както и автобусите. Но там се търсят евективност и ниски разходи - удобство и красота в Западна Европа хахаха без Берлин , че там влакчетата имаш чуството че са от времето на Хитлер.. Общо взето ти си се хванал за най малко важното и безсмислено нещо ама малко се возиш по влакчета по света... Старото си иска лукса ;)

    А нашите да ги бяха карали до пълно счупване и с през това време да бяха почнали лека полека модерзнизация с немски.... Ама така как да туриш в джоба много накуп...

    Pure Chewing Satisfaction
  80. 80 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    "Първоначално от "Метровагонмаш" пращали свои специалисти в Будапеща да отстраняват повредите, но те зачестяват и тази практика била преустановена. От всичките 210 модернизирани вагони 78 били спрени от движение заради открити различни дефекти..."

    Най-добрият ремонт е руският ремонт, ако ги бяха ремонтирали в САЩ, нищо нямаше да работи. Допълнителен бонус за руския ремонт е някое рубле под масата за поръчителя, топла бира и студена скара за хепънинга на мурзилажа.

  81. 81 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 726 Любопитно

    Как върви настройката на 3тата линия, нещо сименс, срокове?

  82. 82 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Кой, ако не ние - по-точно - нашите управляващи, които са руски подлоги, няма да наливаме пари в руската сволоч и помия!!!
    Наши пари, които се раздават от всички - БСП, ГЕРБ, ДПС и цялата лъжепатриотарна сган!

  83. 83 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#64] от "Virgin":Ами Сименс прави нещата по поръчка според изискванията (спецификацията) на клиента. Това е типично за градския транспорт - всяка доставка е уникална изработка.....
    —цитат от коментар 68 на Нинов

    Това имах предвид, визирайки сравнението на снимките между влаковете в Букурещ и София.
    За София винаги се поръчва най-постното и евтино решение.
    Новите влакчета са на Сименс, но са оборудвани постно и грозно.
    Също като автобусите МАН с пластмасовите седалки на които се пързаляш.

  84. 84 Профил на averatec
    averatec
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Гешев, влез в тая община бе! Има работа за години там!

  85. 85 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4434 Неутрално

    Ремонтите на влаковете били много евтини, но в посочената цена дали е включена доставката до гр. Митище и обратно?

  86. 86 Профил на averatec
    averatec
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Метрото в ЛА ще го инспектирам на есен, но от опита си с ийст коуст мога да ти кажа че американските влакове и метра са най-грозните на света...
    —цитат от коментар 79 на serpico


    Сърпико, видно е, че техникат и технологиите са ти хоби, в най-добрия случай...

  87. 87 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    "Инж. Братоев също разяснил, че купуването на нови ще струва минимум два пъти по-скъпо."

    Новите вагони на Сименс, Бомбардиер или Алстом са доста повече от два пъти по-добри от руските самоделки. А бе защо разни Братоевци и тям подобни не си ремонтират старите жигули, че е по-евтино, па дадат личен пример?

  88. 88 Профил на averatec
    averatec
    Рейтинг: 893 Неутрално

    "Инж. Братоев също разяснил, че купуването на нови ще струва минимум два пъти по-скъпо."Новите вагони на Сименс, Бомбардиер или Алстом са доста повече от два пъти по-добри от руските самоделки. А бе защо разни Братоевци и тям подобни не си ремонтират старите жигули, че е по-евтино, па дадат личен пример?
    —цитат от коментар 87 на gianni


    А защо не и японските Кавазаки, които шетат по "ийст коуст" както един недоразбрал се изказа.....

  89. 89 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#83] от "Virgin":

    Пластмасовите пързалящи се седалки по-лесно се чистят и по-евтино се поддържат за разлика от облечените в крокодилска кожа,
    Демек за 1,60 лв билетчето толкоз. Ако то струваше 6,66 лв тогаз може да се мрънка и предявяват претенции.

  90. 90 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1178 Весело

    Да се чува за намаление на билетите за метро при толкова ниска цена на горивото?
    —цитат от коментар 53 на petrapetra


    Тц. Цената на кюмюра се вдигна вследствие патакламите в Донбас...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  91. 91 Профил на almladenov
    almladenov
    Рейтинг: 97 Неутрално

    Кметицата знае ли нещо друго, освен руски език? А гербеджийската шайка знае ли нещо друго, освен да прахосва и да краде?

  92. 92 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#83] от "Virgin":Пластмасовите пързалящи се седалки по-лесно се чистят и по-евтино се поддържат за разлика от облечените в крокодилска кожа, Демек за 1,60 лв билетчето толкоз. Ако то струваше 6,66 лв тогаз може да се мрънка и предявяват претенции.
    —цитат от коментар 89 на Нинов

    Във Варшава билет за 75 минути със смяна на различни видове транспорт струва 1,93 лв. При значително по-висока заплати в сравнение със софийските.

  93. 93 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1888 Весело

    Много хубаво журналистическо разследване! Браво!
    Само един зададен въпрос ми липсваше:
    "Кой е основният кредитор на Метрополитен София, на Метровагонмаш, както и на унгарския оператор на метрото в Будапеща?"
    Ще се радвам ако в бъдеща статия журналистите от Дневник проведат по-сериозно журналистическо разследване и извадят на показ връзките между Taisei Corporаtion, Японската банка за международно развитие, Метрополитен ЕАД, Метровагонмаш и Budapesti Közlekedési Központ.
    Сигурен съм, че ще стане много скандална статия, за която разследващия журналист ще бъде достоен за голямата награда „Валя Крушкина – журналистика за хората“

    Иначе, сега, статията е хубава но недовършена и предубедена. Написана е по предварителен сценарий - един вид - "вижте как злите руснаци ни точат". Разбира се, и това е журналистика, но някак е по-свързана с другата популярна у нас медийна групировка :))

    Бог да благослови Америка за България!
  94. 94 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#86] от "averatec":


    Прав си, занимавам се с реклама и дизайн и точно поради това коментирам външният вид. А ти си тъпак и от нищо не разбираш, дори и от заяждане

    Pure Chewing Satisfaction
  95. 95 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1870 Разстроено

    Това е СЕДМИЧНАТА ДОЗА ...анти руски "неща". Гледам ТРОЛЕтарията доволен , ще може да се отчете пред... с брой ЛАЙВАНИЯ срещу Русия. Да се прави вид АНАЛИЗ на някакъв търговски договор с "политически силикон" , и 10 пъти да се прочети няма да разбереш , а какво иска да каже ТОЗИ!? Общината ли прави далавера , руската фирма , българската държава , или Путин ...
    —цитат от коментар 25 на dejmos


    Мисля си, че и 200 пъти да прочетеш, пак няма да разбереш.

  96. 96 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1870 Любопитно

    [quote#31:"simChо"][/quote]

    "Общо взето" какво означава, Филипе?

    Ти как си роден - след нещо, което общо взето е било бременност?

  97. 97 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    [quote#75:"gianni"][/quote]

    Много хора прекарани са се родили.
    Иначе поне 50% са отишли в Китай

  98. 98 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    [quote#31:"simChо"]
    —цитат от коментар 96 на До руските мекерета
    "Общо взето" какво означава, Филипе?Ти как си роден - след нещо, което общо взето е било бременност?[/quote]

    Къв е тоя твой Филип, дето го виждаш във всеки срещнат и все го споменаваш , неадекватно и идиотски ?
    Филип Димитров?

    И мислиш , че съм аз?

  99. 99 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    [quote#31:"simChо"]
    —цитат от коментар 96 на До руските мекерета
    "Общо взето" какво означава, Филипе?Ти как си роден - след нещо, което общо взето е било бременност?[/quote]

    Къв е тоя твой Филип, дето го виждаш във всеки срещнат и все го споменаваш , неадекватно и идиотски ?
    Филип Димитров?

    И мислиш , че съм аз?

  100. 100 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    [quote#99:"simChо"][/quote]

    Може ли трети път, Филипе?

    И извади пръстите от контакта.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK