
© Надежда Чипева, Капитал
Депо "Обеля", 28 февруари. Кметът Фандъкова показва стар метровлак (вляво), а вдясно е негов връстник след модернизацията.
Единият от двата метровлака, върнати на 28 февруари в София след капитален ремонт в Русия, се оказа с дефект и не е пуснат в движение, научи "Дневник" от инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД. Те са първите от поръчка за модернизиране на общо 12 метровлака, произведени през 1990 г. за софийското метро. Цената за ремонта на един метровлак излезе 5.35 млн.лева, а общата стойност на поръчката на Столичната община е 65.34 млн.лева без ДДС. Тя бе спечелена от единствения явил се кандидат - руския "Метровагонмаш". Компанията явно ще остане предпочитаният партньор на българското дружество, ако се съди по плановете му и думите на Братоев.
При представянето на първите ремонтирани влакове направи впечатление, че те са изцяло обновени - изглеждат като нов вид мотриси, но според "Метрополитен" това са старите, модернизирани напълно. При подобна поръчка в Унгария местните медии са писали, че вместо ремонтирани вагони, "Метровагонмаш" е върнала нови мотриси, които не са били използвани в московското метро.
Дефектът не разколебава София за ремонт на още 10 метровлака
"Дефектът е в дисплея, по който се съобщават станциите на пътниците, иначе от време на време се движи като изпитателен. Трябва да се смени чипа, но влакът няма да се кара обратно в завода. Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система", обясни инж. Братоев за проблема с ремонтирания влак.
© Максим Караджов Депо "Обеля", 28 февруари. В обновения метровлак са инж. Стоян Братоев (вдясно), новият зам.-кмет по транспорта Кристиян Кръстев и Екатерина Йорданова от ГЕРБ, съвносител на доклада в общинския съвет за ремонт на метровагоните.
Договорът с "Метровагонмаш" предвижда първо да се ремонтират два метровлака с опция, ако София ги одобри, което не е задължително, да се подпише допълнително споразумение за още десет метровлака. Това се посочва в съобщение на руския завод от 25 март. В договора обаче пише, че тя се задейства "ако се осигури допълнително финансиране".
От съобщението на руснаците става ясно, че през март е била подписана тази опция със софийското метро. Столичната община досега не е обявявала публично този факт.
"Реализирането на опцията говори за положителната оценка от страна на софийския метрополитен за изпълнението (на ремонта) досега", посочват от руското дружество. Така София дава зелена светлина за ремонт и на останалите 10 метровлака (с общо 40 вагона), въпреки, че единият от двата модернизирани влака е с проблем и не е пуснат в експлоатация.
"Опцията сме я стартирали, но заради коронавируса не могат да се закарат сега и ще започнем да им ги пращаме есента", потвърди пред "Дневник" съобщението на руснаците Братоев. Те са най-старите, в движение са от 1998 г. (когато е открито софийското метро). Досега са навъртяли около 1.4 млн.км, разясни причината той.
Защо в съобщението за подписаната опция руският завод толкова държи да подчертае за "положителната оценка" на София за ремонта на първите два влака?
Будапеща изпраща 210 метровагона за ремонт
Проверка на "Дневник" показа, че всички източноевропейски столици с руско метро, вече ремонтираха най-старите си влакове. Варшава и Прага сториха това в свои заводи - "Невак" и "Шкода", Букурещ е в сътрудничество с френската компания "Алстом", а Будапеща и после София изпратиха своите в руския завод производител "Метровагонмаш".
Община Будапеща още през 2013 г. започва обсъждане дали да ремонтират старите метровлакове, които са над 40-годишни, или направо да купи нови. В дебатите се намесва управляващата партия "Фидес", която прокарва проруската доктрина на Орбан за "отваряне на Изток". Поставя се ясно условие старите влакове да се ремонтират, а да не се купуват нови, пише унгарското издание G7. Това е и руската цел, според друго местно издание Vsquare. Община Будапеща няма избор, тъй като трябва да тегли заем от 60 млрд.форинта (200 млн.евро) за сделката, а никоя банка няма да го отпусне за нови влакове, щом държавата не иска това.
Търгът за обществената поръчка се провежда през август 2014 г. В него участват "Метровагонмаш" и украинският филиал на естонската компания "Skinest rail". Офертата на естонците е с 20 млн.евро по-ниска, дава 30 години гаранционен срок, с 5 години по-дълъг от руската оферта. Те обаче са елиминирани от търга, тъй като малко преди крайната дата за подаване на оферти унгарците включват допълнително изискване, свързано с евакуационна система.
"Метровагонмаш" получава поръчката за 220 млн.евро и старите метровлакове са изпратени в Русия. През 2016 г. са върнати първите, които са пуснати да обслужват най-дългата линия №3 на будапещенското метро.
През лятото на 2017 г. се появява дефект във вратите
При температура на времето в Будапеща от 35 градуса вратите на метровлак не се отварят и стотици пътници остават блокирани вътре. Няма климатици, а вратите остават блокирани дори след удари с аварийния чук. Той също се оказал дефектен, пише тогава унгарският журналист Саболч Пани в изданието Vsquare, цитиран от "Капитал". Само след 15 минути пътниците са освободени, но инцидентът не се оказал единствен.
Първоначално от "Метровагонмаш" пращали свои специалисти в Будапеща да отстраняват повредите, но те зачестяват и тази практика била преустановена. От всичките 210 модернизирани вагони 78 били спрени от движение заради открити различни дефекти.
Унгарците поискали да ги върнат за ремонт на ремонта, защото още били в гаранционен срок, но им било отказано. Изданието G7 прокарва версията, че старите вагони били толкова зле, че дори не са били ремонтирани, а "Метровагонмаш" са върнали вместо тях чисто нови, произведени още през 2009 г., които не са им били нужни. Унгарската медия проучила, че те били предназначени за московското метро, но били отказани заради видимо лошо качество. После по същата причина не ги купили и за метрото в Ташкент. Тези ненужни нови вагони били изпратени в Будапеща като уж ремонтирани стари, смята изданието G7.
Заведено е съдебно дело, но в договора за ремонта имало клауза, че спорове между страните ще се изясняват само в руски съд. То се води от три години, съобщават унгарските медии.
"Метровагонмаш" отхвърля нападките
Изданието Magyar Nemzet на 7 юли 2017 г. публикува отговор на завода "Метровагонмаш" на питане защо няколко месеца след ремонта се появяват дефекти и дали някои поставени части не са втора употреба. "Не, няма как да са втора употреба. Ние сме завод, специализиран в производството на нови метровлакове и не притежаваме части втора употреба. Единственият ремонт, който сме поели досега, е този на метрото в Будапеща", се посочва в отговора на "Метровагонмаш".
Само година по-късно Столичната община решава да обнови най-старите си метровагони в същия завод.
София също се договаря с "Метровагонмаш"
През 2018 г. общински съветници от ГЕРБ - Екатерина Йорданова и Зафир Зарков, внасят предложение в Столичния общински съвет за модернизиране на най-старите метровлакове. То е прието и общината обявява обществена поръчка за избор на изпълнител на ремонта, на която се явява само един кандидат - "Метровагонмаш". Естонският конкурент за будапещенското метро въобще не участва. Чешкият завод "Шкода" и полският "Невак" също ремонтират руски вагони, но не кандидатстват.
© BKV Ремонтираните влакове на метрото в Будапеща. Те са по-стар модел от софийските, но доста си приличат. Снимката е от сайта на унгарската държавна транспортна компания BKV. © Максим Караджов Депо "Обеля", 28 февруари. Софийски стар метровлак, току-що докаран след ремонт в Русия.
"Нямаше как да има друг кандидат за поръчката, защото производителят е един", обясни избора Зафир Зарков пред "Дневник". "Метровагонмаш" е заводът в град Митищи, Московска област, където през 1990 г. са произведени най-старите софийски метровлакове, а и всички закупени по-късно, без последните 20, които са "Siemens" и ще обслужват само новата трета метролиния.
Според Зарков експлоатационният живот на метровлаковете е много дълъг и "много развити държави по тази причина също ползват стари влакове". Затова въобще не е бил обсъждан вариант за купуване на нови. Инж. Братоев също разяснил, че купуването на нови ще струва минимум два пъти по-скъпо.
На 6 декември 2018 г. общинското дружество "Метрополитен" ЕАД сключва договор за капитален ремонт и модернизация на 48 метровагона (12 метровлака) с руския завод. Цената, която ще плати София е 65.34 млн.лева без ДДС.
Ремонтът на софийските е с 25% по-евтин от унгарските
На въпрос на "Дневник" дали знае за проблемите с вече ремонтираните метровагони на Будапеща, инж. Братоев отговаря "Не, не знам". Той изтъква, че модернизирането на софийските излиза с 25% по-евтино спрямо унгарските. Един вагон от Будапеща е ремонтиран в Русия за 900 хил.евро, докато за софийски договорената цена е 700 хил.евро.
© Максим Караджов Обновеният вагон за София вътре е със светли седалки, а този за Будапеща (снимката по-долу) - със синя тапицерия. © сайт на BKV
"Нашите са направо нови и имат ресурс поне за 15-20 години. Всичко в тях е ново, двигателите са японски, "Hitachi", цялото вътрешно оборудване е ново, спирачните системи - също, компресорите - също На унгарските оставиха старите талиги, а на нашите и талигите смениха с нови. Руснаците искат да влязат по този начин в Европа, а и ние имаме с тях стари традиции и те искат да покажат, че имат отношение към нас", подчертава Братоев.
Взаимоотношения с руския завод до средата на ХХI век
В съобщението си от 25 март "Метровагонмаш" посочва, че целият сегашен парк на софийското метро от 168 вагона, е произведен от тях. Сега се модернизира първата 1/4, които ще бъдат в експлоатация поне още 15 години - до 2035 г. По изтъкнатата логика, че производителят единствено може да ремонтира, в същия завод в Подмосковието ще бъдат изпращани до 2050 г. и останалите руски влакове, купувани като нови от Столичната община.
Последните 18 - през 2014 г. като цената на един тогава излезе 8.5 млн. лева, съобщава "Капитал". Те бяха платени със средства по оперативна програма "Транспорт".
Сега за ремонт на един влак (произведен през 1990 г. и с четири вагона) общината плаща 5.35 млн.лева. По договор гаранцията е една година за ремонтираните части и три - за модернизираните.
SS
Рейтинг: 2890 Весело...Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система"...
Руските шпиони - най добрите техници за руската шпионска система !!!
ПП. Само дето чипа не работи ...
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноТрансмашхолдинг са си мошеници !
Далече от тях!
442
Рейтинг: 1347 НеутралноТака става като си съсипеш цялата индустрия. Ако се направи едно изследване, ще се види, че са закупени такива кари на много по-висока стойност от построяването на няколко завода за производството им у нас. Ама майната му, да бачкат маймуните, Ние ще харчим пари.
SSS
Рейтинг: 798 НеутралноС една дума - СОС купува скапана съветска техника, след което я изпраща обратно в кооператива за ремонт, където криво -ляво сковават някакви безалтернативни ремонти, а богатата и пребогата Столична община заплаща .
Безценно. В 21 век да си купиш техника от Урал е все едно да изстреляш с прашка човек до Луната.
И Братоев и оная селска пръчка от Самоков са за рециклиране.
Garbage.
asdas200
Рейтинг: 273 НеутралноУжас! И оттук ли започнаха да ни доят тия наглеци?!?
hamiltonf
Рейтинг: 3973 НеутралноРемонт свързан с Русия няма как да не е най-скъпия на света
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.angeles
Рейтинг: 1097 НеутралноТоя “ метровагонмаш” го чета като “метровагоннаш”, а че тея грозотии ми приличат на оня електрическия “ИЖ” ,дето го бяха сделали,е отделен въпрос! Абе,Блядска работа,ма както казва нашия многоуважаван шут” тайга”, Велик Путин!!!
angeles
Рейтинг: 1097 НеутралноДо коментар [#5] от "asdas200": Те пък от къде и кога не са ни доили! Доят ни управляващите дебили! Каква вина имат блядовете??
venci4
Рейтинг: 994 НеутралноСамо да не ги ремонтират в понеделниците
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgНиколай Бучков
Рейтинг: 4496 НеутралноТрябваше да отиде г-жа Кметът , да каже , че предпочита новите им мотриси , да използва своя управленски чар и се върне тук със старата цена , но с нови мотриси , които между другото са добри...….Цялата работа е " герберска ю' поради професионалната им незаинтересованост !
historama
Рейтинг: 3545 НеутралноА защо забравяте банкянгския интелектуалец-футбалер?
historama
Рейтинг: 3545 НеутралноПроверка на "Дневник" показа, че всички източноевропейски столици с руско метро, вече ремонтираха най-старите си влакове. Варшава и Прага сториха това в свои заводи - "Невак" и "Шкода", Букурещ е в сътрудничество с френската компания "Алстом", а Будапеща и после София изпратиха своите в руския завод производител "Метровагонмаш"."
Да, само София изпрати своите влакове в Русия, където братята Крили и Методий ремонтираха славянската им азбука. ГЕРБ продължават да наливат парите на немислещите си данъкоплатци при Путин
Hawaii
Рейтинг: 3907 НеутралноДАНЪК РУСИЯ
трябва да се плаща редовно
venelingeologia
Рейтинг: 1050 НеутралноМного задълбочено копаене в тунела на метрото, грижлив подбор на темите и добронамерен коментар от инженерите-машиностроители. В същото време САЩ се възвисяват на околоземна орбита. Иска ми се следващия влак да го ремонтира Елон Мъск.
venelingeologia
Рейтинг: 1050 НеутралноМного задълбочено копаене в тунела на метрото, грижлив подбор на темите и добронамерен коментар от инженерите-машиностроители. В същото време САЩ се възвисяват на околоземна орбита. Иска ми се следващия влак да го ремонтира Елон Мъск.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 2935 ВеселоДо коментар [#1] от "SS":
Е, чипът не е руски. Да се оплачат на производителя му.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 2935 ВеселоДо коментар [#10] от "Николай Бучков":
Е, няма да ѝ се вържат.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 2935 ВеселоДо коментар [#11] от "historama":
Не пипай вожда, че лошо се пише! Ще те погне Гешев (е радост)! 😀
koko65bg
Рейтинг: 807 Неутрално"Дефектът е в дисплея, по който се съобщават станциите на пътниците, иначе от време на време се движи като изпитателен. Трябва да се смени чипа, но влакът няма да се кара обратно в завода. Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система", обясни инж. Братоев за проблема с ремонтирания влак.
То пък като я пипнат нашите специалисти нещо ще разберат. Иначе ремонт на каквото и да е в Русия излиза много евтино - и то няколко пъти.
Николай Бучков
Рейтинг: 4496 ВеселоДО " 10 " - Не е сигурно.....първо , ТЕ МОГАТ......и второ , времената са такива......
dolna4erti4ka
Рейтинг: 884 НеутралноТехника от Русия?До там ли се докарахме.
padrino
Рейтинг: 3089 ВеселоТи да не си мислиш, че тези ремонтирани в Петък са по-добри 😂😂😂 Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
Рейтинг: 953 Неутралноруснак е символ на некадърност, немарливост и корупция - ситуацията описана в статията напълно обяснява защо
РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГАа ако ситуацията с унгарците се повтори и тук, подписалите договора за наште влакове трябва да носят наказателна отговорност
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноТия влакове точно са много скъпи на ГЕРБ защото са им наследство от ТАТО !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
batzdravo
Рейтинг: 1791 ВеселоЦитат:"Евтин ли е ремонтът на старите софийски метровагони в Русия"
Отговорът е: Некачественият ремонт никога не е евтин! ;)
FourOhFive
Рейтинг: 1784 НеутралноВреме е тези руски щайги да бъдат върнати на производителите или нарязани на скрап и да бъдат заменени от съвременни мотриси - дали ще са Сименс или други - няма значение.
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#27] от "FourOhFive":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти колко пари ще дадеш ?
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноЧиповете са общо-взето френски !
На Алстром!
То имат съвместно производство
https://img03.rl0.ru/f9ba2d557484adc0a75c95c9818bb2af/c615x400i/news.rambler.ru/img/2019/07/05122609.733242.569.jpeg
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноЩайгите са френски - Alstom Transport притежава 30% квота в холдинга !
И скоростните влакове с които се гордее Русия са си френски!
А пък французите вземат окачване и шасита от заводите на Искандер Махмудов
Искандер Махмудов - точно така се казва биг босът!
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноКомпанията е общо-взето френска!
Между другото първият влак-стрела в Европа е техен!
ь
Рейтинг: 1102 НеутралноНяма отърване от руснаците. Купиш нещо евтино от тях и после ... цял живот ти го ремонтират, защото е "безаналогово" и друг не може.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!АмброзСП
Рейтинг: 866 НеутралноОт Русия не се препоръчва да се купува изделие състоящо се от повече от два детайла.Примерно е добре,лопата,кирка,има ли още един елемент вече е проблем!
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКАVlado Nikolov
Рейтинг: 2935 ВеселоДобре давате минуси, но с кое не сте съгласни? Че чипа не е руски, или, че е калпав? И двете са верни! Нали руснаците чипове не правят според вас? Останалото просто си е обикновена злоба, продажност, завист и първосигнално реагиране. 😂😂😂
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#33] от "АмброзСП":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тия не са от Русия !
Северозападнал
Рейтинг: 933 НеутралноПрокуратурата да се разходи до Бистрица. Да види, къде са изразходвани част от парите за софийското метро. И да престанат да се правят на улави!!!
Judjuk
Рейтинг: 3183 Неутрално"Тя бе спечелена от единствения явил се кандидат - руския "Метровагонмаш".
Ми що пък наште евроатлантически братя са отказали готината поръчка?
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноЕ знаем и чипът от къде е и кой го е монтирал - Шнайдер Елекртик са производителите с най-голяма вероятност а Трансмашхолдинг има рамково споразумение с Alstom Transport
И французите да не са чудо на чудесата
А руснаците имат дял наред с французи и китайци в Опел!
Съветвам всички мои познати да нямат нищо общо!
historama
Рейтинг: 3545 НеутралноДо коментар 29 от "simChо": "..Чиповете са общо-взето френски ! На Алстром!"
Алстом, но не това е важно.
Да, двигателите японски, Хитачи, спирачките не знам какви, Брембо ли, ЗАЗ ли, уж все реномирани марки, но странно желание все от Россия да мине! И накрая както всичко сделано в Россия - все дефектно.
Като ония китайски автобуси, за които ни убеждаваха че двигателите били Евро 6, английски, не знам какво американско, ама накрая пак "Мейд ин Чайна", и купени с бюджетни на общината пари, а не по европейски програми.
Али Ибн Абдул Обстул Бей
Рейтинг: 468 НеутралноМного си ни е добро метрото - браво на госпожа Фъндъкова!
No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpgEU defender
Рейтинг: 1322 НеутралноОт Расия всичко излиза по-скъпо.
The best way to predict the future is to invent it.truly
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#19] от "koko65bg":
Подценяваш нашите специалисти. Вече имам опит с подмяна на множество модули, за които чуждите производители ми искаха 5 пъти по-висока цена.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#41] от "EU defender":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ПАК не си разбрал !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ЛюбопитноДо коментар [#40] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Какво общо има мадам Ф с метрото ?
Али Ибн Абдул Обстул Бей
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":
No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpgПодписва чековете)))
bobbyperu
Рейтинг: 447 НеутралноГледам русоробите леко са се съвзели от снощният шок покрай Мъск и вече запушват с космати гърди амбразурата! И да напомня то и двигателя на друго руско техническо чудо Супер джета е френски но както и в този случай има една важна подробност - произвеждат се във федерацията......тоест дори най-добрата техника или части попаднали в ръцете на мужика се превръщат в ТОТАЛНА ЩЕТА!
historama
Рейтинг: 3545 НеутралноДо коментар 38 от "simChо":
"И французите да не са чудо на чудесата
А руснаците имат дял наред с французи и китайци в Опел!..."
Още един техноспец от Горубляне. И защо този чип руснаци ще го слагат, а не специалистите на Алстом?
По-голямата част от западна Европа е кръстосана от влаковете на Алстом, ТЖВ. Аероспасиал къде според теб ги сглобяват? В Тулуза или на Луната? Двигатели на Редбул от Владивосток ли идват?
Все адамакълии по земите ни, и само тръби на Газпрром монтираме (също сделани в Германия или Франция)
psz58488391
Рейтинг: 249 НеутралноДо коментар [#33] от "АмброзСП":
Така е, а лопатите и кирките наистина са добри!
Най-добре за тях е да се съсредоточат в това производство, като по този начин ще избегнат негативното отношение към руското.
niksan1
Рейтинг: 1985 НеутралноНикой не би могъл да ни дои против нашата воля, но нас ни доят, защото онзи по върховете СЪЩО НАМАЗВАТ от това доене .
Тоест изгодата за руснаците и нашите синковци е на наш гръб и не ни доят руснаците, а дечицата на БКП и ДС . Без ДС - ченгета! Лустрация!
petrapetra
Рейтинг: 488 НеутралноИ когато ГЕРБ започне да ни плаши, че ако не гласуваме за тях, няма кой да ни опази от руснаците, не забравяйте, че Борисов и с дявола ортак ще стане за си спаси власта.
Petko Popov
Рейтинг: 302 НеутралноВсяко ефтино излиза скъпо! Зделано- недоделано!
stedim
Рейтинг: 1980 НеутралноКойто не е работил, само той е произвеждал бездефектна продукция. Въпросът е дефектите да са малко, бързо отстраними и да влизат в гаранционния срок.
petrapetra
Рейтинг: 488 НеутралноДа се чува за намаление на билетите за метро при толкова ниска цена на горивото?
foxa5
Рейтинг: 552 Неутралноа и ние имаме с тях стари традиции и те искат да покажат, че имат отношение към нас", подчертава Братоев.
Да, щото сме братушки и все от нас минава.
Martin Ivanov
Рейтинг: 847 Гневно""Ремонт на ремонта". Типично за другарката. Това че а миали 1,1 млн. километра предпоставка ли е, да се ремонтират?! По-добре да се купчт нови. А защо не се инвестира и да се ремонтират и произвеждат тук, ама де ти акъл.
niksan1
Рейтинг: 1985 НеутралноНе, до там НИ докараха ! Без ДС - ченгета! Лустрация!
tos_buratino
Рейтинг: 415 НеутралноКоето доказва за пореден път, че ГЕРБ, когато не са му стъпили западняците на врата, предпочита да прави алъш-вериш с руснаците.
Семейна традиция, какво да правиш.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#45] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Само държи послушно перото.
Нинов
Рейтинг: 2444 НеутралноЗначи след като лани Алстом придоби ж.п. транспортния бизнес на Бомбардие, той може би номер едно в света, след китайци, после идват Сименс, Хиначи.... и така нататък.
Бомбардие транспортейшън е германска фирма закупена за безпари от Даймлер Бенц навремето. С годините тя носеше мангизи на канадския Бомбардие, горяш кеш за разработката на нов самолет.
Накрая трябваше да го продадат за да избегнат фалита.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#55] от "Martin Ivanov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защото се ликвидираха всички подходящи заводи.
Λllαν Βalckmore
Рейтинг: 132 НеутралноНякой помни ли потопа в метрото от 2-ри юни 2006-та? Беше страшно.
All games must end... https://m.youtube.com/watch?v=Wa0Nmruih_AVirgin
Рейтинг: 2164 НеутралноАми като видиш цифрите, излиза че ремонтът на 12 метровлака излиза по-евтино от 40-те милиона долара, които САЩ поискаха за курсовете по английски за пилотите ни на F-16.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Virgin
Рейтинг: 2164 НеутралноНадявам се авторът да публикува и как изглеждат мотрисите на Siemens във Варшава и тези в София!
Ще му помогна.
Варшава:
https://i.ytimg.com/vi/OCPz3K1LZak/maxresdefault.jpg
София:
https://webnews.bg/uploads/images/37/4337/344337/768x432.jpg?_=1520523110
Batezuzi
Рейтинг: 529 НеутралноАз не държа да са красиви, а да им е евтина поддръжката. Поне на мен ми се вижда шумно в нашето метро и нещо не виждам да се говори за това колко ток харчат старите и новите иначе разликата между 900000 евро и 700000 евро на вагон ми се струва по-скоро като отстъпка за покупка на нов от добър клиент иначе съм съгласен, че по-добре да се ремонтира старото отколкото да се купува ново.
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноАлстром взе евтинджос 30% от акциите на холдинга и произвежда доста неща в разни руски заводи - вместо във Франция!
Това е аджеба положението- Капитализъм!
Иначе може би френски завод на Шнайдер или Алстром ще изкарат по-качествена продукция!
То така и Боинг - аутосорснаха си някои от нещата по разработките в Масква!
И видя ли какво стана - да си видят русоробите инженерното ниво - Боингите падат падат от небето!
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноМи ликвидират се!
Капитализъм!
Шнайдер си изнася производството до Прловдив Алстром- в Русия а разни други хора - в Китай!
Това е дереджето - свиквайте
Нинов
Рейтинг: 2444 НеутралноДо коментар [#64] от "Virgin":
Ами Сименс прави нещата по поръчка според
изискванията (спецификацията) на клиента.
Това е типично за градския транспорт - всяка доставка е уникална изработка. Дори при автобусите.. едни искат кабината на шофьора да е противокуршумна, други да е затъмнена... трети искат седалки за пътници с дебели гъзове, четвърти за тънки. Пети искат по-малко седалки.... и т.н.
pornpig
Рейтинг: 213 НеутралноКрайно време е този хитър старец да бъде пенсиониран. Наистина има заслуги за построяването на метрото въобще, но отдавна се е превърнал в пречка и разбиранията са му останали в 90те. Пък и не като да не взима 😄
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноМани ги бе
Че то ясно от кой завод идват двигателите от кой шаситата!
Иначе руснаците купиха FTD Dessau а собствеността отиде в Холандия - в The Breakers Investments B.V !
--------------------
6 октября 2008 года был подписан меморандум о взаимопонимании по вопросам стратегического партнерства с французским машиностроительным концерном Alstom Transport. 31 марта 2009 года Трансмашхолдинг подписал с Alstom Transport соглашение о стратегическом партнерстве, в соответствии с которым французская компания должна приобрести 25% + 1 акцию The Breakers Investments из пакета мажоритарных акционеров. Соглашение предполагает технологическое сотрудничество компаний, создание новых поколений российской железнодорожной техники.
Акционерный капитал компании распределен между группой российских бизнесменов и французской компанией Alstom. Компании Alstom принадлежит 20 % капитала. Компаниям, принадлежащим Искандеру Махмудову, Андрею Бокареву, Дмитрию Комиссарову и Кириллу Липе принадлежит 79,4 % капитала. Контролирующими акционерами являются Дмитрий Комиссаров и Кирилл Липа
------------------------------
А французите що са се набутали- горките- неясно!
Виж кво лошо качество!
Иначе с ей таа своя дъщерна фирма - Трансмашхолдинг - в която имат 20% Алстром май имат вече договори за 2 милиарда долара за скоростните влакове в Русия!
Що тъй правят тез хора - французи - ама излиза да са продажници !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#68] от "Нинов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 ВеселоДо коментар [#69] от "pornpig":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Съветските кадри никой не смее да ги пенсионира.
space35
Рейтинг: 638 НеутралноСлучайно или не, Дневник не отразява ситуацията в САЩ. Иначе са много загрижени за свободата на словото.
Храбър
Рейтинг: 3333 Любопитно"Единият от двата метровлака, върнати на 28 февруари в София след капитален ремонт в Русия, се оказа с дефект и не е пуснат в движение......Тя бе спечелена от единствения явил се кандидат - руския "Метровагонмаш". Компанията явно ще остане предпочитаният партньор на българското дружество, ако се съди по плановете му и думите на Братоев..."
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Този Братоев като как обяснява изнесеното от него решение след очевидния некачествен реммонт?
gianni
Рейтинг: 804 НеутралноТова дава ли гаранция, че 20% парите завлечени от руснаците за ремонт, ще отидат във Франция. Трябва ли да се смята, че сме с 20% по-малко прекарани.
vhv
Рейтинг: 547 ВеселоБаси и кухите гепаджии!
Само тези не разбраха, че всичко сдялано в расия, не струва и хартията на договора.
Колко тъп трябва да си, за да продължаваш да наливаш пари на някой, който не става за нищо!?
Max91
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#73] от "space35":
Ало космическия,статията е за метрото.
herbaltea
Рейтинг: 800 НеутралноНов епизод от сериала "ГЕРБ ни пазят от комунистите". Просто на изборите следващата година не гласувайте за тях.
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 895 НеутралноМетрото в ЛА ще го инспектирам на есен, но от опита си с ийст коуст мога да ти кажа че американските влакове и метра са най-грозните на света... Също както и автобусите. Но там се търсят евективност и ниски разходи - удобство и красота в Западна Европа хахаха без Берлин , че там влакчетата имаш чуството че са от времето на Хитлер.. Общо взето ти си се хванал за най малко важното и безсмислено нещо ама малко се возиш по влакчета по света... Старото си иска лукса ;)
А нашите да ги бяха карали до пълно счупване и с през това време да бяха почнали лека полека модерзнизация с немски.... Ама така как да туриш в джоба много накуп... Pure Chewing Satisfaction
gianni
Рейтинг: 804 Неутрално"Първоначално от "Метровагонмаш" пращали свои специалисти в Будапеща да отстраняват повредите, но те зачестяват и тази практика била преустановена. От всичките 210 модернизирани вагони 78 били спрени от движение заради открити различни дефекти..."
Най-добрият ремонт е руският ремонт, ако ги бяха ремонтирали в САЩ, нищо нямаше да работи. Допълнителен бонус за руския ремонт е някое рубле под масата за поръчителя, топла бира и студена скара за хепънинга на мурзилажа.
ceci_
Рейтинг: 624 ЛюбопитноКак върви настройката на 3тата линия, нещо сименс, срокове?
Капабланка
Рейтинг: 501 НеутралноКой, ако не ние - по-точно - нашите управляващи, които са руски подлоги, няма да наливаме пари в руската сволоч и помия!!!
Наши пари, които се раздават от всички - БСП, ГЕРБ, ДПС и цялата лъжепатриотарна сган!
Virgin
Рейтинг: 2164 НеутралноТова имах предвид, визирайки сравнението на снимките между влаковете в Букурещ и София.
За София винаги се поръчва най-постното и евтино решение.
Новите влакчета са на Сименс, но са оборудвани постно и грозно.
Също като автобусите МАН с пластмасовите седалки на които се пързаляш.
Молотовка
Рейтинг: 437 НеутралноГешев, влез в тая община бе! Има работа за години там!
historama
Рейтинг: 3545 НеутралноРемонтите на влаковете били много евтини, но в посочената цена дали е включена доставката до гр. Митище и обратно?
Молотовка
Рейтинг: 437 НеутралноСърпико, видно е, че техникат и технологиите са ти хоби, в най-добрия случай...
gianni
Рейтинг: 804 Неутрално"Инж. Братоев също разяснил, че купуването на нови ще струва минимум два пъти по-скъпо."
Новите вагони на Сименс, Бомбардиер или Алстом са доста повече от два пъти по-добри от руските самоделки. А бе защо разни Братоевци и тям подобни не си ремонтират старите жигули, че е по-евтино, па дадат личен пример?
Молотовка
Рейтинг: 437 НеутралноА защо не и японските Кавазаки, които шетат по "ийст коуст" както един недоразбрал се изказа.....
Нинов
Рейтинг: 2444 НеутралноДо коментар [#83] от "Virgin":
Пластмасовите пързалящи се седалки по-лесно се чистят и по-евтино се поддържат за разлика от облечените в крокодилска кожа,
Демек за 1,60 лв билетчето толкоз. Ако то струваше 6,66 лв тогаз може да се мрънка и предявяват претенции.
ТНТ
Рейтинг: 845 ВеселоТц. Цената на кюмюра се вдигна вследствие патакламите в Донбас... "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
almladenov
Рейтинг: 8 НеутралноКметицата знае ли нещо друго, освен руски език? А гербеджийската шайка знае ли нещо друго, освен да прахосва и да краде?
Virgin
Рейтинг: 2164 НеутралноВъв Варшава билет за 75 минути със смяна на различни видове транспорт струва 1,93 лв. При значително по-висока заплати в сравнение със софийските.
Günther
Рейтинг: 587 ВеселоМного хубаво журналистическо разследване! Браво!
Бог да благослови Америка за България!Само един зададен въпрос ми липсваше:
"Кой е основният кредитор на Метрополитен София, на Метровагонмаш, както и на унгарския оператор на метрото в Будапеща?"
Ще се радвам ако в бъдеща статия журналистите от Дневник проведат по-сериозно журналистическо разследване и извадят на показ връзките между Taisei Corporаtion, Японската банка за международно развитие, Метрополитен ЕАД, Метровагонмаш и Budapesti Közlekedési Központ.
Сигурен съм, че ще стане много скандална статия, за която разследващия журналист ще бъде достоен за голямата награда „Валя Крушкина – журналистика за хората“
Иначе, сега, статията е хубава но недовършена и предубедена. Написана е по предварителен сценарий - един вид - "вижте как злите руснаци ни точат". Разбира се, и това е журналистика, но някак е по-свързана с другата популярна у нас медийна групировка :))
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 895 НеутралноДо коментар [#86] от "averatec":
Pure Chewing SatisfactionПрав си, занимавам се с реклама и дизайн и точно поради това коментирам външният вид. А ти си тъпак и от нищо не разбираш, дори и от заяждане
До руските мекерета
Рейтинг: 1238 РазстроеноМисля си, че и 200 пъти да прочетеш, пак няма да разбереш.
До руските мекерета
Рейтинг: 1238 Любопитно[quote#31:"simChо"][/quote]
"Общо взето" какво означава, Филипе?
Ти как си роден - след нещо, което общо взето е било бременност?
simChо
Рейтинг: 2473 Неутрално[quote#75:"gianni"][/quote]
Много хора прекарани са се родили.
Иначе поне 50% са отишли в Китай
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноКъв е тоя твой Филип, дето го виждаш във всеки срещнат и все го споменаваш , неадекватно и идиотски ?
Филип Димитров?
И мислиш , че съм аз?
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноКъв е тоя твой Филип, дето го виждаш във всеки срещнат и все го споменаваш , неадекватно и идиотски ?
Филип Димитров?
И мислиш , че съм аз?
До руските мекерета
Рейтинг: 1238 Неутрално[quote#99:"simChо"][/quote]
Може ли трети път, Филипе?
И извади пръстите от контакта.