Кратки новини: Тол системата е увеличила трафика по второкласните пътища

Кратки новини: Тол системата е увеличила трафика по второкласните пътища

© Юлия Лазарова



"Кратки новини" е рубрика на "Дневник", в която редакцията събира новините, за които няма да бъде написана статия, но е важно да бъдат отбелязани.


Съдът отложи поредното дело за смъртта на Чората


Върховният касационен съд отложи за юли делото за смъртта на Ангел Димитров - Чората, починал преди 15 години по време на полицейско задържане в рамките на акция "Респект". През 2019 г. бившите полицаи Мирослав Писов, Иво Иванов, Борис Механджийски, Янко Граховски и Георги Калинков бяха окончателно осъдени на по 7 години затвор. Впоследствие обаче тогавашният главен прокурор Сотир Цацаров поиска възобновяване на делото, с петчленен състав на ВКС се съобрази с искането като реши, че предишният състав е допуснал процесуални нарушения при интерпретацията на доказателствата.


Днес в съдебната зала трябваше да бъде изслушана отново медицинска експертиза за причините за смъртта на Чората, но част от вещите лица не се явиха. Именно споровете за причината за смъртта - дали е в резултат на задушаване при задържането, или заради здравословни проблеми и злоупотреба с наркотици, са причина за проточването на делото вече 15 години.


Апелативният съд отново отложи делото срещу Огнян Донев




По искане на защитата Софийският апелативен съд отложи за 30 юли делото срещу бившия председател на КРИБ и настоящ изпълнителен директор на "Софарма" Огнян Донев и съдружникът му Борис Борисов. Двамата са подсъдими за укриване на данъци, а процесът се води по съкратената процедура. Това е второ отлагане на делото от февруари насам, когато повод стана необходимостта от назначаване на нови експертизи.


Процесът се точи от 7 години. През 2015 г. Софийския градски съд (СГС) прекрати делото и го върна на прокуратурата, но после апелативният съд отмени това решения. Последва ново дело на първа инстанция, а през 2019 г. обвиненията на прокуратурата, че Донев е укрил данъци в размер на 63 млн. лв., а Борисов - на 7 млн. лв., не издържаха пред СГС и той произнесе оправдателни присъди.


Тол системата е увеличила трафика по второкласните пътища


Между 15 май и 15 юни Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще събира данни за второкласните пътища, по които натоварването след въвеждането на тол системата се е увеличило с повече от 50% спрямо 2019 г. Това е и една от причините да се обмисля разширяването на обхвата на пътищата, където има таксуване за преминаване на тежкотоварните превозни средства. Това се разбра от думите на члена на управителния съвет на АПИ Олег Асенов пред БНТ. Той добави, че в област Смолян няма автомагистрала, нито първокласен път, което означава, че камионите и автобусите над 3.5 т се движат, без да плащат такси. В област Добрич панорамният крайбрежен път, който не е най-често използваният в маршрутите на транспортния бранш, е единственият с тол такси, подчерта още той. Разговорите за промените в обхвата на тол системата ще се водят след края на извънредното положение заради коронавируса.


Двама души пострадаха при пожар в цех до Пазарджик


Двама души са пострадали при пожар в леярна цех в пазарджишкото село Драгор. Инцидентът е станал снощи, а пострадалите са работници в цеха, съобщава Би Ти Ви. Двамата са в болница в Пловдив и са с опасност за живота. По първоначална информация става въпрос за трудова злополука с една от машините, от която се е разляло масло и то е нанесло изгаряния на пострадалите. Пожарът е потушен бързо.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    Толкова модерна леярна, всичко в цеха е производство 2019-2020, и да се случи втори подобен инцидент?! Да не би хората да са поуморени и да правят грешки, от работата на три смени?!

    Скоростен индекс "Y"
  2. 2 Профил на hdn38633229
    hdn38633229
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Давайте имена на обектите. Знае се и трябва да е ясно - каква новина е това ? Днес някъде се случи нещо. Точка. Другият път скрийте имто и на селото да не би някой да намери, че някакъв инцидент е станал някъде...

  3. 3 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    В Гърция стъпиш ли на магистрала и плащаш такса. Ако не искаш да плащаш, караш по други пътища и пак стигаш до където си тръгнал, но по-бавно.

  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    Накрая ще се окаже, че просто е можело винетките да поскъпнат.

  5. 5 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1516 Весело

    Ако не помогне, да обхване цялата пътна мрежа, ако и това не помогне- винетка на всеки пешеходец!

  6. 6 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Тол пътища трябва да има там където има и алтернативни неплатени пътища.
    Кви са тия глупости кат нема движение по тол мрежата да я разширяват.

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3184 Весело

    ... Тол системата може да се разшири заради увеличена натовареност по второкласните пътища ...

    Ша им бЕгат от джезието те, а?!

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    Сега, след увеличената натовареност на второкласните пътища, същите ще бъдат качествено разрошени, и парите от ТОЛ с-мата едва ли ще стигнат само за тях, а трябва да останат за магистралите и първокласните пътища...
    Но така ще е, като разни консултанти на системата са били група "Лилана и другари"...

    Скоростен индекс "Y"
  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3184 Весело

    Тол пътища трябва да има там където има и алтернативни неплатени пътища.Кви са тия глупости кат нема движение по тол мрежата да я разширяват.
    —цитат от коментар 6 на lino_santino


    Глупост?
    За вас ...
    Логиката е "да приберем е'ни пари", а не да оправяме движението ...

  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3184 Весело

    Ако не помогне, да обхване цялата пътна мрежа, ако и това не помогне- винетка на всеки пешеходец!
    —цитат от коментар 5 на fio41315648


    И за бебешките колички!
    При това - и съобразно класа на количката.
    Че има и "Ферари" ...

  11. 11 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 889 Неутрално

    КРАДЦИ НЕНАКРАЛИ СЕ , НА ПАЯКОШОПАРАРА МАЛЦЕ ЛИ МУ Е

  12. 12 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    В Гърция стъпиш ли на магистрала и плащаш такса. Ако не искаш да плащаш, караш по други пътища и пак стигаш до където си тръгнал, но по-бавно.
    —цитат от коментар 3 на anonim440


    Да ама някой от нашите така наречени първокласни пътища нямат алтернативи - старите шосета дето дублират Тракия на много места са като след бомбардировка - някакви остатъци от асфалт с половин метрови ями. Миналата година какво ми щукна да мина от Ихтиман до Вакарел по стария път под магистралата -12км = 45мин и това с лека кола - един камион ако успее да се промуши през тия дупки цялата му стока ще е на дроб сърма накрая.

  13. 13 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    До коментар [#6] от "lino_santino":

    Ми нали трябва да се избият загубите.

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8642 Неутрално

    Българите ще му намерят цаката, каквото и да направят.

  15. 15 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 983 Неутрално

    ТОЛ системата в сегашния си вид е абсолютно безполезна. Събират се 10млн лв, на месец, колкото за издръжката и. Турските камиони, дори и да искат да плащат за преминаване през Балкана, няма къде. Всичко на изток от Витиня е безплатно за тях. Какво има да се разговаря още с разни хитри превозвачи. Нали платиха и на Световната Банка за знализи, ясно е какви трябва да са цени и обхват за да има смисъл от ТОЛ системата, да се генерират достатъчно приходи за подръжка и инвестиции, за да не се пипат пари от бюджета.
    Всеки който е ПРОТИВ адекватни цени и обхват, е ЗА почти безплатен турски транзит и ЗА да плаща той през данъците си!
    МИСЛЕТЕ!

  16. 16 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#3] от "anonim440":

    Така е, но там има и такса и за леки автомобили. И тя е 3-на на тукашната за автобусите. От Кулата до Атина и обратно ти е колкото годишна БГ винетка.

  17. 17 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    А нима камионите по-малко трошат второкласен път, отколкото първокласен? Даже сигурно повече го трошат, защото все пак първокласният вероятно е изпълнен по-стабилно, с по-дебела основа, хубаво трамбован, хубаво асфалтиран. Доколкото има хубав български път, де.

  18. 18 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    ТОЛ системата в сегашния си вид е абсолютно безполезна. Събират се 10млн лв, на месец, колкото за издръжката и. Турските камиони, дори и да искат да плащат за преминаване през Балкана, няма къде. Всичко на изток от Витиня е безплатно за тях. Какво има да се разговаря още с разни хитри превозвачи. Нали платиха и на Световната Банка за знализи, ясно е какви трябва да са цени и обхват за да има смисъл от ТОЛ системата, да се генерират достатъчно приходи за подръжка и инвестиции, за да не се пипат пари от бюджета.Всеки който е ПРОТИВ адекватни цени и обхват, е ЗА почти безплатен турски транзит и ЗА да плаща той през данъците си!МИСЛЕТЕ!
    —цитат от коментар 15 на acarid


    Самата идея за отделяне на магистралите в ТОЛ-система на всеки с два грама пипе му беше ясно, че ще я "пробие" всеки, който поиска, защото България е къса отсечка за транзита.
    Затова преди на транзитнит етирове им събираха таксата на границата. Плащаш и ако щеш карай по магистралата. Даже при бай Тошо още първите само 5 км. готови им ги пишеха и им вземаха таксата.
    После дойдоха венетките. И пак им събираха таксата.
    Но ТОЛ-ът е по същество "ако щеш". Такава му е логиката! Но тези, които "усвоиха е'ни пари" и другите управници, зинали за Големите пари от ТОЛ-таксите, си мислеха, че животът е това, което им се ще. Е да, ама не!
    И понеже "им се губи "тяхното", а на тях дори не им и хрумва, че ще изпуснат набелязаното за "тяхно" - сега, по съвсем тоталитарен, хунтаджийски тертип, решават, че ако нЕкой им бЕга - требе да завардят така, че да не може да им избЕга.
    Колко познато, нали?
    Е, пак няма да познаят, защото няма как да стане.
    Ни на всяко село да сложат КПП за такса, като при Феодализма, ни са кадърни да я направят, въпреки че им се ще - спомнете си колко време я влачиха тази, сегашната "ТОЛ-система" ...

  19. 19 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5311 Неутрално

    "Тол системата е увеличила трафика по второкласните пътища"

    По-закономерно от това няма





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK