Двуетажни паркинги да се монтират в "Младост", "Люлин" и "Овча купел", предлага Борис Бонев

Монтажен паркинг на два етажа.

© "Спаси София"

Монтажен паркинг на два етажа.



План за изграждане на десет монтажни паркинги в гъсто населени райони на столицата внесе в Столичния общински съвет (СОС) Борис Бонев от "Спаси София". Така ще се създадат нови 3500 паркоместа.


Според доклада трябва да бъдат изградени по три монтажни паркинга в районите "Люлин", "Младост" и "Овча купел", както и един в "Зона Б-18".


"След няколко месеца на проучвания и търсене на документи от районните кметства идентифицирахме първите десет подходящи терена, на които ще предложим Столичната община да изгради обществени монтажни паркинги. Готови сме и с официалния доклад, който днес внесох за разглеждане в Столичния общински съвет", заявява Бонев.




От гражданската организация "Спаси София" са проучили стотици терени във всички големи столични квартали, които отдавна се сблъскват с остър недостиг на места за паркиране.
"Намерихме достатъчно големи общински терени, подходящи за строителство на
монтажни паркинги. Те са сравнително лесни, евтини и бързи за изграждане и не се
нуждаят от постоянна поддръжка. Изграждането на монтажен паркинг с едно
надземно ниво двойно увеличава капацитета на паркинга и не нарушава визуално
или функционално, качеството на обитаване на съседните сгради. Затова монтажни
паркинги масово се изграждат в европейски и балкански градове", обяснява Андрей
Зографски от "Спаси София".


Столичната община не може да продължи да игнорира проблема с паркирането в големите софийски квартали, които са планирани за многократно по-малко автомобили и плътност на застрояване. През годините те се превърнаха във все по-неприятни места за обитаване, където автомобилите са върху почти всички свободни публични пространства - по тротоарите и уличните платна, върху зелени площи, детски и спортни площадки и т.н. Всичко това води до драстично влошаване на градската среда и качеството на живота.


София изостава по обществени паркинги от Пловдив и Бургас


Десетки общински терени за паркиране се дават под наем на частни фирми, особено в кварталите. Всички балкански столици са изпреварили София по брой общински паркинги, дори Пловдив и Бургас са далеч напред, отбеляза Бонев. Той даде пример в софийски панелен квартал, където общински терен със 120 паркоместа се дава на частна фирма срещу наем от 1500 лева.


"Кой печели от това? Живеещите там граждани няма къде да паркират, а наемателят на паркинга определя условията и цените за ползването му", очерта системния проблем с паркирането в кварталите Бонев.


Монтажни паркинги ще се планират и в кварталите "Надежда" и "Хаджи Димитър"


"Новите места ще позволят да премахнем паркираните по тротоарите и зелените площи коли, а междублоковите пространства да бъдат ремонтирани и да се ползват по предназначение", посочва Бонев. Независимият общински съветник очаква подкрепата на всички колеги общински
съветници и добавя, че от "Спаси София" подготвят още едно предложение за изграждане на този вид паркинги в северни квартали "Надежда", "Обеля", "Хаджи Димитър" и "Левски".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 467 Любопитно

    Аз не съм разбирач, нито съм от София, ама два етажа не са ли малко? Като ще правиш надземен паркинг, то поне с мисъл за бъдещето да се прави.

  2. 2 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2387 Разстроено

    София изостава в много направление, едното е читав кмет.

  3. 3 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Някой прави ли му впечатление, че Спаси София "били поръчали и проучили" това няма как да се случи ако СО не възложи работата на районните кметове или те сами не го направят...

  4. 4 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    гражданската организация
    спаси сифия се държи, като сос в сянка
    или алтернативен такъв или политическа формация.
    така че тоя борис бонев и другите около него и като
    него да престанат да ми се държат като гражданаска
    платформа. това е политическа работе вече. палячовци.
    самодоволни самовлюбени палячовци. гражданска платформа,
    ама без гражданите и с тяхна подкрепа. за това ли гласуваха
    толкова за неги и се преебаха десетки хиляди десни гласа.
    за да си присвояват идеите на хората и да ги представят за техни.

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1862 Весело

    както казваха Илф и Петров : "Идеите от нас, парите/инвестициите- от вас"!!!

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    Столичната община не може да продължи да игнорира проблема с паркирането
    _______________________
    Не е ли по-лесно сгради в които има съмнение за корупция да се спрат строежите и да се разрушат? А чиновниците разрешили строежите да се разследват внимателно!
    Няколко мола ако се разкарат както нямат клиенти, ще се облекчи трафика а общината може да ги изкупи под кота 0 за обществени паркинги!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    големите софийски квартали, които са планирани за многократно по-малко автомобили и плътност на застрояване
    ___________________
    Ама преди да влязат герберите в СО как се намираше място за паркиране , а сега няма място за паркиране и масово застрояване на всяка градинка?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7688 Неутрално

    Борис Бонев и "Спаси София" работят здраво, дано успеят

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Два етажа са много малко, но пак са по-добре от нищо.

  11. 11 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Не че в някои райони на панелните комплекси няма проблеми с местата за паркиране , ама то всъщност най-трагично е положението в Центъра , Лозенец, Витоша , Манастирски ливади , Борово , Стрелбище , Бели брези и други подобни "баровски" квартали . А то пък там вече няма и сантиметър свободно място , защото разни строителни фирми , спонсори на "Спаси София" , са застроили всеки парцел още от времето на Софиянски .

  12. 12 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 361 Неутрално

    А защо общината трябва да харчи от моите данъци, за да уреди място за паркиране на някой си? Аз съм си купил два гаража, а разни тарикатчета чакат на общината.
    Паркираните коли от градинки и тротоари се чистят с паяк, а не с общински паркинзи!

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2019 Любопитно

    хайде де ...Кога???КОГА?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Единично паркомясто в такъв паркинг грубо излиза към 10 000 евро , без цената на земята. 3500 паркоместа са грубо 70 милиона лева. Кой ги плаща и защо трябва да влагаме пари за апркомента а не за училища или детски градини на тези парцели примерно? Отделно това с наличните парцели ме притеснява щото такива няма, това най-вероятно са зелени площи които са заети от незаконно паркирани автомобили. Но за строеж на каквото и да е ще трябва смяна на предназначението т.е ще се намали процента озеленяване на квартала а те и досега са на минимума по ПУП.

  15. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Отговора е съвсем лесен - хората се замогнаха и всеки прошляк може да си купи таралясник и да си го кара. И реве че няма къде да го паркира.

  16. 17 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Подкрепям. Два етажа да са само началото! :)

  17. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#3] от "vasill":

    Проучили най-вероятно значи да минат веднъж по улиците, видели къде паркират таралясниците в калта и готово - ето ги парцелите.

  18. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4470 Неутрално

    До коментар [#11] от "Dankol":

    "А то пък там вече няма и сантиметър свободно място , защото разни строителни фирми , спонсори на "Спаси София" , са застроили всеки парцел още от времето на Софиянски ."

    Аха! Значи Спаси София издава разрешения за строеж, а не общината?! Бравос!

  19. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4470 Любопитно

    До коментар [#14] от "m17":

    "Единично паркомясто в такъв паркинг грубо излиза към 10 000 евро , без цената на земята."

    Как стигнахте до тази сума? Може ли подробности?

  20. 21 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":
    НИКМИ о*ра Манастирски ливади още по времето на умнокрасавците в Общината . Същото положение е и в Борово и Бели брези.

  21. 22 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Борис Бонев и "Спаси София" работят здраво, дано успеят
    —цитат от коментар 8 на neut


    Стига сте писали глупости...
    Всичко което се случва в града се дължи на мнозинството в столичния общински съвет.
    Там Спаси София имат ЕДИН ГЛАС от 61

    Всичко което се случва или не се случва в София се дължи само на мнозинството на Фандъкова.
    Запомнете го това

    И аз мога да предлагам хиляда неща, ама какво от това.
    После да кажа, аз исках метро и заради мен го има
    хахахаахахаха

  22. 23 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 518 Неутрално

    зелена зона до околовръстното
    забрана гаражите да се ползват за търговски цели, а не по предназначение
    нова кооперация само с двойно повече паркоместа от броя на апартаментите

    Ти за мен си Мики Маус!
  23. 24 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    По-добре да не се дават такива идеи на общинарите, че ще го почнат като паркинг, а ще завърши като 20 етажна жилищна сграда.

  24. 25 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    Добра идея, но проспаха 20 години. Като 15 от тях, ГЕРБ използва за да застроена о възможност всяко свободно местенце. Но не с детски ясли и детски градини.

  25. 26 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Аз наистина се надявам да се случи, а да не е само на приказки.

  26. 27 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":
    Ми за толкова му го продават и така по някаква си негова логика .....:)

    VD
  27. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4470 Любопитно

    До коментар [#22] от "001":

    "Всичко което се случва или не се случва в София се дължи само на мнозинството на Фандъкова."

    И ремонтът на Графа, нали? 😂🤣

  28. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Отговора е съвсем лесен - хората се замогнаха и всеки прошляк може да си купи таралясник и да си го кара. И реве че няма къде да го паркира.
    —цитат от коментар 16 на m17


    Абе това да не ти е Перник, София просто си има много коли хората ги ползват а няма къде да се паркира защото презастрояването е с подписите на Фандъкова! Да не говорим,че над сто хиляди хиляди коли са служебни - държавни или корпоративни на герберски креатури - роднини дошли в София и те паркират където сварят! Замогнали са се нали?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4470 Любопитно

    До коментар [#21] от "Dankol":

    "НИКМИ о*ра Манастирски ливади още по времето на умнокрасавците в Общината ."

    От колко години ГЕРБавите държите властта в общината? 🤣😂

  30. 31 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#22] от "001":"Всичко което се случва или не се случва в София се дължи само на мнозинството на Фандъкова."И ремонтът на Графа, нали? 😂🤣
    —цитат от коментар 28 на vassilun


    Да всичко..
    И ремонта на графа и новите трамваи, метро, тролеи
    и ремонта на ремонта
    Всичко

    Аз както казах лесно мога да предложа триетажен паркинг и какво от това.
    Защо да не е триетажен
    хахаха

  31. 32 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ksharp":

    Трябва и работещ общински съвет, сегашното мнозинство се явяват само говорители без право на собствено мнение и решение.

  32. 33 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    10000 евро е цената на паркомясто в мазето на частна кооперация. Поне във Варна около центъра е така. В София може и да е повече. Разбира се цената е изсмукана от "пръстите" и се определя на "пазарен принцип". Себестойност максимум 500 лв. Предложението на СС вероятно предполага върху съществуваща равна площ да се изгради метално скеле и естакада към него, а не солидна постройка. Според мен крайно време е да се вземат сериозни мерки за ограничаване на автомобилите в големите ни градове. Никакви улеснения и привилегии както досега. Сини и зелени зони в целите градове, а не само в центъра.

  33. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    Сведения от познати строители.

  34. 35 Профил на reformatorr
    reformatorr
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Този безполезник е бита карта, да не мисли че не помним как се подложи на ГЕРБ.

  35. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#33] от "Oggie Petkov":

    Е как себестойноста на едни 20 квадрата паркомясто ще бъде 500лв ?. Парцела струва доста пари а може да се застрои с краен брой разгърната площ, копаен, бетона, всичко струва маса пари. В София себестойността на стандартно строителство е 300-500 евро на квадрат, отделно е земята.

  36. 37 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ивайло Вълчев":

    Става дума за някакви преместваеми метални конструкции - едва ли могат да носят супер много.

    И те хубаво ще ги направят, но не трябва да са безплати, защото си искат поддръжка. А и в момента има проблем с индивиди (търговци), които складират по 5-6 коли...

  37. 38 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 81 Неутрално

    Аз не съм разбирач, нито съм от София, ама два етажа не са ли малко? Като ще правиш надземен паркинг, то поне с мисъл за бъдещето да се прави.
    —цитат от коментар 1 на Ивайло Вълчев


    Е да де , но то и акъл трябва !!!

  38. 39 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":

    Ами не, проучили означава, че наистина са проучили.
    Ако те интересува, можеш да прочетеш как работят младите: https://spasisofia.org/bg/montazhni-parkingi.html

  39. 40 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Най-сетне някой да се сети!
    Браво на Бонев.

  40. 41 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5831 Неутрално

    Минимум четири етажа нагоре и още толкова подземни надолу!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  41. 42 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Най-сетне някой да се сети! Браво на Бонев.
    —цитат от коментар 40 на johnniewalker


    nнито бонев се е сетил, нито е ново.
    просто десега общината спеше за тея
    неща.

  42. 43 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 822 Любопитно

    Не че в някои райони на панелните комплекси няма проблеми с местата за паркиране , ама то всъщност най-трагично е положението в Центъра , Лозенец, Витоша , Манастирски ливади , Борово , Стрелбище , Бели брези и други подобни "баровски" квартали . А то пък там вече няма и сантиметър свободно място , защото разни строителни фирми , спонсори на "Спаси София" , са застроили всеки парцел още от времето на Софиянски .
    —цитат от коментар 11 на Dankol


    Кои строителни фирми са спонсори на Спаси София?

  43. 44 Профил на zahariy
    zahariy
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Много отдавна трябваше София да е залята с подобни паркинги. Не мисля, че се изисква толква много усилие. Вместо да се построят 3 блока, може да се направи един паркинг!

  44. 45 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Единично паркомясто в такъв паркинг грубо излиза към 10 000 евро , без цената на земята. 3500 паркоместа са грубо 70 милиона лева. Кой ги плаща и защо трябва да влагаме пари за апркомента а не за училища или детски градини на тези парцели примерно? Отделно това с наличните парцели ме притеснява щото такива няма, това най-вероятно са зелени площи които са заети от незаконно паркирани автомобили. Но за строеж на каквото и да е ще трябва смяна на предназначението т.е ще се намали процента озеленяване на квартала а те и досега са на минимума по ПУП.
    —цитат от коментар 14 на m17


    И предпочиташ да ходиш по улицата, защото тротоарите и малкото зелени площи са заети от коли, така ли?!Строеж на градина или училище изисква много по-голямо място от подобен паркинг.Паркирането е огромен проблем в София!Дори визуално само е отвратително - навсякъде коли и там, където има и малко зеленина - вече следи от гуми се виждат и скоро ще се превърне в паркомясто.
    Според мен трябва да се изградят и подземни паркинги и да се плаща месечна или годишна такса, който иска да паркира там.Който не ще - да си плати такова място на улицата, където е възможно.А ако си спрял неправилно - глоба и то солена!

  45. 46 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Най големият проблем на София е че новите сгради вместо да имат паркинги за всеки апартамент ,пишат едни 50% от апартаментите ателиета за които не трябва гараж И всички си затварят очите , а ателиетата не се водят жилища и ако в един момент някой реши че в тях не трябва да се живее а само да се работи ще настане революция ,

  46. 47 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    може да се добавят и няколко паркоместа със зарядни станции. първите години ще е гъзария, ама после не се знае. много спретнато предложение. учудвам се че 2020 всички предложения не са такива, а не от халваджийски тефтери

  47. 48 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 822 Любопитно

    До коментар [#46] от "lout66":

    Не знам дали това е най-големият проблем. Аз живея в нова сграда и си имам гараж, но повечето паркоместа стоят празни. Просто българите не са свикнали да си плащат за паркирането и възприемат публичната собственост като бащиния. Много от тях дори не разбират концепцията за зоните и си мислят, че това са им гарантирани за тях места. И се дразнят като няма.

  48. 49 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Най големият проблем на София е че новите сгради вместо да имат паркинги за всеки апартамент ,пишат едни 50% от апартаментите ателиета за които не трябва гараж И всички си затварят очите , а ателиетата не се водят жилища и ако в един момент някой реши че в тях не трябва да се живее а само да се работи ще настане революция ,
    —цитат от коментар 46 на lout66


    И така е и не е така.
    За ателиетата много отдавна се изисква паркомясто - поне от няколко години. Причината някои сгради да са пълни с "ателиета" е друга. Построени са на парцел със смесено предназначение и сградата може да е да кажем до 50% жилищна площ. Затова останалата е "нежилищни" ателиета.
    А проблемът не е в новите сгради. Те все пак имат гаражи и паркоместа. Например аз живея в съвсем нова сграда със 100 апартамента и над 150 паркоместа.
    Проблема е в старите панелки, които нямат и един гараж даже. Имат някакво подобие на паркинг - за един вход с 40-50 апартамента - място за 5-6 коли. Още по зле е положението с високите ЕПК блокове. А в някои по-стари квартали с блокчета от 60-те години е още по трагично - няма нито едно предвидено място за паркиране и се паркира само на улицата и в зелените площи.

  49. 50 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3714 Любопитно

    Еми браво. Тоя момък е умен, образован, работлив и има харизма.
    Още ме е яд, че Демократична България не го подкрепиха за кмет. Нищо, поне да помислят за следващите избори.

  50. 51 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Виждал съм такива в Бон, Германия и си казах тогава: умно и просто, метална конструкция с панели от бетон и места за около 100 коли. Като на картинката. Аз съм "за"!

  51. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Весело

    До коментар [#31] от "001":

    Веднага те надцаквам с 4 подземни нива паркинг с метростанция и отгоре детска градина на два етажа . НАД градината още 8 -10 нива паркинг а на покрива общинско СПА с обществен басейн и изкуствени палми !
    Хайде сега е твой ред смехурко !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 53 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Първо трябва да се въведе денонощно платено паркиране до околовръстното на двойни цени на час спрямо сегашните, и на петорни цени за годишните стикери по местоживеене. И на всичко това е необходим зверски контрол!!!
    После тия паркинги, в момента тези паркинги ще допринесат само за увеличение на броя автомобили в дадените точки на града...

  53. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Весело

    До коментар [#34] от "m17":

    Ще ти го построя 2 пъти по-евтино и ще има за по едно къще в гръцко за теб и мен. Нали другарю Владов !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#22] от "001":

    АААААААААААХАХАХАХАХХАХ, баш така се случва...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 56 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    На четири подземни нива. Отгоре градинки и детски площадки.

  56. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#50] от "boevbisser":

    Страшно умен е. Ще строи двуетажни паркинги на места, на които няма нужда, но така или иначе финансирането на СС трябва да върви.
    И понеже много иска да разтовари София от коли, та затова ще направи още удобства за коли.

    ДБ ако беше подкрепила това недоразумение, сега нямаше да има районни кметове.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#50] от "boevbisser":

    Ама разбира се. Ще строи паркоместа в райони, в които няма такава нужда, но нали финансирането на СС трябва да върви.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 59 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    хватката е че частен паркинг без връзки не става. ако се пуснат такива общински паркинги ще се вгорчи живота на частните.

  59. 60 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1033 Весело

    Той и Волен Сидеров предложи преди 5 години минималната заплата да станела 1000 лева.
    Ако всичко е наред след десетина години може той да се бие в гърдите, че заради него е станало

  60. 61 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Еми браво. Тоя момък е умен, образован, работлив и има харизма.Още ме е яд, че Демократична България не го подкрепиха за кмет. Нищо, поне да помислят за следващите избори.
    —цитат от коментар 50 на boevbisser


    а той що не ги подкрепи. щото е самовлубен пуяк.
    както всички от спаси софия.
    самовлубени пуяци.

  61. 62 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Аз съм за подобни паркинги, но против общината да ги прави. Ако струва примерно 1 милион, те ще намерят на кого да го възложат за 3. Малко ли примери има?
    Просто трябва да засилят контрола върху вдигането с паяци от тротоари и зелена площ, от кръстовища, пешеходни пътеки и всички други забранени места, както е по ЗДП.
    Хората като видят, че авантата свърши и няма къде да се паркира, ще направят едно от две неща:
    - ще си разкарат втората, третата и четвърта кола в семейството, която ползват предимно да държат буркани в нея
    - за първата (и втората, ако наистина им е нужна) ще си купят паркомясто на частно.
    Няма лошо общината да зонира и определи такива терени за паркинги в ОУП, ама без да може да им се сменя предназначението после. И да остави частната инициатива да ги построи.

  62. 63 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#39] от "Smile":

    Аз бяха на обсъждането на ПУП на Красно Село и лично чух заключението на експертите че в нашия квартал няма как дори всички "съществуващи" паркинги да се отбележат като такива защото не може да падне под процент озеленяване. И сега на практика има доста места които се ползват за паркинги а се водят зелени площи. И не говоря за паркирали в градинки а за чакълирани пространства.

  63. 64 Профил на bored2009
    bored2009
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#33] от "Oggie Petkov":Е как себестойноста на едни 20 квадрата паркомясто ще бъде 500лв ?. Парцела струва доста пари а може да се застрои с краен брой разгърната площ, копаен, бетона, всичко струва маса пари. В София себестойността на стандартно строителство е 300-500 евро на квадрат, отделно е земята.
    —цитат от коментар 36 на m17


    Каква земя те гони, тя си е на общината. И тук ще има трикамерна дограма, гранитогрес, топлоизолация, .... Чукча писател.....

  64. 65 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#54] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Давайте, ако изкарате поне един под 10к евро ще ви свържа с моя човек и ще забогатеете заедно.

  65. 66 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Не че нещо, но хората на запад строят паркинги ПОД земята, а над земята има зелени площи и пешеходни зони. Или пък строят многоетажни паркинги, колкото цели блокове. Тази половинчата идея тук не знам откъде идва.

  66. 67 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#45] от "Капабланка":

    Разбира се че искам да има паркинги и достатъчно зелени площи, просто ме притеснява момента с плащането. Щото желаещите за купуване на паркоместа не са много очевидно, ако бяха достатъчно частниците отдавна да са настроили многоетажни паркинги. А сега се говори общината да строи ама това са маса пари, как ще се избият ?

  67. 68 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#64] от "bored2009":

    Що не вземете дори една боя да ударите на мизерния коптор където живеете и после да дойдете да ми обяснявате за цените в строителството ?

  68. 69 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3714 Весело

    Основният проблем е, че всъщност общината има терени, но вместо да направи паркинг на тях - на 2, 3, 5 етажа, ги дава под наем почти без пари на разни приближени другари.
    Всичко останало са строителни подробности.
    Впрочем, вчера прочетох тук материал, че доста общини в София са настанени в детски градини, които не просто не достигат, а са на критично ниво след 10 години щедри обещания за обратното.
    Абе не става вече Фандъкова, трябва да се сложи лимит - 3 мандата стигат.
    То това важи и за централната власт, ама нейсе.

  69. 70 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    До коментар [#67] от "m17":

    А защо да ги продава общината, да ги дава под наем. Или да си наеме някой, който да й управлява проекта. Това е чудесен приходоизточник, стига да се управлява разумно.
    И строителството на надземен паркинг едва ли излиза повече от 250-300 евро на кв.м.
    Еми да се напънат малко, колко години само - метро, околовръстен път.

  70. 71 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    До коментар [#67] от "m17":А защо да ги продава общината, да ги дава под наем. Или да си наеме някой, който да й управлява проекта. Това е чудесен приходоизточник, стига да се управлява разумно.И строителството на надземен паркинг едва ли излиза повече от 250-300 евро на кв.м.Еми да се напънат малко, колко години само - метро, околовръстен път.
    —цитат от коментар 70 на boevbisser


    общинарите са партия с частните паркинги, които ще глътнат вода ако цопнат общински паркинг наблизо. така че и извънземен паркинг от спейс екс да изкара бонев, едва ли общинските шанаджии ще пуснат фъндък

  71. 72 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#70] от "boevbisser":

    Т.е вие мислите че обикновения софиянец, дето кара таралясник за 1-2-3 хиляди лева ще дава по 100-150лв на месец за да паркира в такъв паркинг ?. В Красно Село има общински паркинг на 60лв на месец и едва напоследък се понапълни но още има места. И сега говорим за строеж на паркинги на цена поне 10к евро на паркомясто. Колко време ще я избиваме тая инвестиция ?.

  72. 73 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    Борко, младеж, тия пари не се копат от Манастирски ливади. Първо. И второ: по-голяма е нуждата от детски градини, а не от паркинги, за да може на Сульо и Пульо да му е удобно да си спира пълнолетната трошка пред блока. Зелена зона до Околовръстното и да се приключва с тая драма. Елате в Лозенец да видите как се изчисти квартала след зелената зона

  73. 74 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    До коментар [#72] от "m17":

    аз съм строител. а кой каза 10 х. евро на парко място?
    ако паркингът е подземен, може и 20 х. евро да не стигнат, но ако е надземен - глупости, зависи от проекта, но и 5-6000 евро на място трябва да са достатъчни.
    ако пък е от тези, които Бонев предлага, там ще е още по-евтино.
    за 15 години е нормално да се върне такава инвестиция, а и общината няма нужда да вади кеш - всяка банка с удоволствие ще я финансира. един паркинг само от бетон може да изкара поне 50-60 години, че и повече.
    абе, не им се работи, това е.

  74. 75 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Истината е че само с една мярка не става. Едните викат постройте паркинг на 40 нива под земята, другите дай да направим зона до Перник, третите трето. А трябва да са комплексни мерки. Морков и тояга. Морковът - да се оптимизират алтернативните начини на превоз на софиянци - т.е. велоалеи и градски транспорт, да се намалят служебните абонаменти, да се строят монтажни и подземни паркинги, тоягата - да се направи по-скъпо притежаването на автомобил, особено старите трошки, да се разшири зоната, да са редовни и големи глобите за нарушители.

    Ако само построиш паркинг какво става - още места за още трошляци, за нула време се връщаш на стария проблем. Ако е платен, а наоколо е безплатно - никой няма ти спира там. Ако само разшириш зоните, а не дадеш алтернатива на шофирането - хората пак ще шофират, просто ще обеднеят заради таксите. Нещата не трябва да се правят на парче.

  75. 76 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    До коментар [#75] от "kapitan_laino":

    Точно така, никакво безплатно паркиране, цена 60- 70 лв. Месечно е поносима.

  76. 77 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Да видим доколко ще стане рееално.

  77. 78 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 783 Любопитно

    Къде ще ги сложат тия паркинги според Бонев , ще премахнат и малкото останали зелени площи за да си паркираме колите .Как ще реагират хората с малки деца и кучкарите .Вместо да предлага добър и евтин градски транспорт , по високи данъци за всяка следваща кола на един адрес .Има хора които са паркирали по 4-5 коли пред блока и не ги мърдат с месеци.

  78. 79 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1033 Весело

    Бонев като е такъв плащач и живее в центъра в зона , да предложи пазарни цени за спиращите на улицата в зоните.
    Как така Бонев има право да си паркира пред къщата за по 100 лева на година, а ще иска хората от крайните квартали да плащат многократно повече.
    Мисля си че няма да има човек от Люлин, Младост, Овча Купел който да дава по 10 лева на месец за да паркира пред дома си.
    Точно като господин Бонев

  79. 80 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    До коментар [#78] от "lout66":

    прочети пост 75, колегата го е казал много добре.

  80. 81 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Единично паркомясто в такъв паркинг грубо излиза към 10 000 евро , без цената на земята. 3500 паркоместа са грубо 70 милиона лева. Кой ги плаща и защо трябва да влагаме пари за апркомента а не за училища или детски градини на тези парцели примерно? Отделно това с наличните парцели ме притеснява щото такива няма, това най-вероятно са зелени площи които са заети от незаконно паркирани автомобили. Но за строеж на каквото и да е ще трябва смяна на предназначението т.е ще се намали процента озеленяване на квартала а те и досега са на минимума по ПУП.
    —цитат от коментар 14 на m17


    Така ли, герберска скапана калинко на издръжка на нашите пари за НИЩОПРАВЕНЕ!

    А КЪДЕ СА ПАРИТЕ ОТ ЗОНИТЕ НЕЩАСТНИКО !
    МИЛИОНИ НА ГОДИНА, стотици МИЛИОНИ

  81. 82 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Къде ще ги сложат тия паркинги според Бонев , ще премахнат и малкото останали зелени площи за да си паркираме колите
    —цитат от коментар 78 на lout66


    Местата, които Бонев предлага, и сега се ползват за паркинги. Може да им видиш локациите в ком. 39.

  82. 83 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#56] от "Котаракът на Шрьодингер":
    Подземните паркинги изискват непрекъснато работеща вентилация и с цел икономии тя никога не работи. А в отработилите газове - серен диоксид, въглероден диоксид и т.н. с вода от сняг и дъжд става киселина и оттам - химична корозия.
    И още - около 80% от автомобилите на бензин са на газ. С тях, какво правим.

    И един въпрос към вносителите на това предложение: Колко от метростанцийте имат паркинги (не тези "довеждащите", те стоят празни. Защо в нормативите има за различни сгради изискване за брой паркоместа, а за метростанцийте - йок.



  83. 84 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 977 Неутрално

    На визуализацията обаче не виждам бариери и будки за плащане? Тоест, без пари ли ще са тези паркинги? Ако ще е тъй, забравете. Да не го правим като със санирането - с общи пари се изграждат блага за някои опрелени частни индивиди (като половината пари се открадват в процеса).
    Би могло евентуално само с бариери, без пазач, и да се вдига бариерата с абонаментна безконтактна карта... но като се развали бариерата, пък бързаш да излезеш с колата, какво правим? Затова по български обичай вероятно ще има будка с пазач. За да се осигури човек да има там, това са поне 3-4 души за да покриват смените. На всеки заплата, осигуровки... мениджър ще им трябва. Па и фирмата, на която ще са служители, борд ще трябва да й назначим... Абе сладка работа се отваря за общинарите.

  84. 85 Профил на xui41651O96
    xui41651O96
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Защо не подземни, а отгоре да се залеси?

  85. 86 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Двуетажни паркинги само заемат ценна площ, решават малко проблеми и не са икономични. Трябват поне 4-5 етажни.

  86. 87 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1930 Любопитно

    Първо трябва да се въведе денонощно платено паркиране до околовръстното на двойни цени на час спрямо сегашните, и на петорни цени за годишните стикери по местоживеене. И на всичко това е необходим зверски контрол!!!После тия паркинги, в момента тези паркинги ще допринесат само за увеличение на броя автомобили в дадените точки на града...
    —цитат от коментар 53 на borkar

    А ти готов ли си да платиш цената за такива такси. И да знаеш, че дори да нямаш автомобил, то живота ти ще поскъпне точно щото всичко свързано с обслужването ти ще е поскъпнало заради таксите. Отделно, че всеки ден една армия коли ще се юрват да влизат в столицата, а всяка вечер същата армия ще се юрва да излиза щото края на работния ден, пък после ще имаш и едно яко тъпкане по автобуси и в метрото... Ма то даването на акъл е в стотици пъти по-лесно от плащането за последиците от акъла...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  87. 88 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1930 Любопитно

    До коментар [#84] от "Камен":

    А една камера на рампата и терминал за плащане или направо с СМС... Така де, нЕма четири смени пазачи с "шапката", няма запецнали бариери, ако сгафиш сметката ти пристига със снимка "влязъл/излязъл" по часове и минути... Абе тези технологии за нищо ли ги нямате?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  88. 89 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 977 Неутрално

    До коментар [#88] от "gost22":
    Хе-хе, тия технологии ги има, но на 500 километра западно от нас. Тук как мислиш ще ги направят нашите общини, дето за една бележка да си извадиш трябва да ти бият печат и да те заведат в книгата.
    Ако ше има такива технологии, ще трябва да ги дадат на концесия частна фирма да ги оперира. В някои градове е така, например в Несебър ако си ходил има електронни табла още на входа на града, показват в кой паркинг колко свободни места има, и други разни екстри. Но дали общината печели нещо от това, или печели правилната фирма, на която е даден паркинга?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK