
© Правителствена информационна служба
Премиерът Борисов инспектира строителството на бул. "Васил Левски" във Варна в присъствието на варненския владика Йоан и кмета на града Иван Портних (на заден план).
По груби изчисления реконструкцията на печално известния бул. "Васил Левски" във Варна, която завърши през миналата година, струва на данъкоплатците около 38 млн. лв. на километър. В същото време официално обявените цени на 10 лота от изграждащата се в момента автомагистрала "Хемус" показват, че километър от нея е струвал средно около 9-10 млн. лв. Разликата е почти четири пъти. Документи, с които "Дневник" разполага, дават един от възможните отговори на въпроса
как подобна разлика става възможна
Според варненския кмет Варна Иван Портних (ГЕРБ) цената на километър от бул. "Васил Левски" е висока заради мащабите на проекта и сложността на изпълнението му. По тази причина той сам го нарече "втори Аспарухов мост". Всъщност цялата дължина на булеварда е под 3 км, а строителството му бе съпътствано от серия нарушения на закона, претупвания и недомислици. Така булевардът се превърна в един от най-ярките примери за безконтролно харчене на публичен ресурс. (Как Бойко Борисов построи бул. "Васил Левски" по снимки - тук.)
По силата на рамков договор с местната администрация във Варна през 2018 г. обществената поръчка за реконструкция на бул. "Васил Левски" бе възложена на акционерното дружество "Хидрострой". Формирането на цените за различните дейности, извършени при изпълнението на договора, са описани в подробни анализи, които са неразделна част от приложенията към сключения договор (виж прикачения файл).
Строителството на бул. "Васил Левски"
Един от тях се отнася до изграждането на бетонни стълбове. Пълното наименование на дейността е "Бетон С30/37, положен на място за устои и стълбове съгласно ТС, включително доставка, полагане и уплътняване, кофраж, както и всички свързани с това разходи без армировка". Крайната цена за тази дейност, посочена в анализа, е 484.73 лв. за 1 куб.м.
© Фйсбук група Още при първия пролетен дъжд едно от двуетажните кръстовища на новия бул. "Васил Левски" във Варна пропадна.
Втори анализ се отнася до формирането на единичната цена за еластомерни (неопренови) лагери. Според описанието им те са с размер 400/500/84 мм, а цената включва тяхната "доставка, монтаж и всички свързани с това разходи". Всеки от тях е струвал на община Варна 592.74 лв.
За доставката и полагането на един линеен метър преходни конструкции за дилатационни фуги (предназначени за покриване на отвори на мостови съоръжения и пътни конструкции - бел. авт.) с максимална обща дилатация (разширяване) 60 мм, местната администрация във Варна е платила 1260.94 лв.
Четвърта позиция в приложенията към договора на "Хидрострой" за реконструкцията на бул. "Васил Левски" във Варна се отнася за "чугунени отводнители ф150" и всички разходи по доставката и монтажа им. Според приложения анализ за формирането на цената им всеки от отводнителите е струвал 268.79 лв.
Всички тези материали са вложени в реконструкцията на около 2.8 км от бул. "Васил Левски", заключени между улиците "Подвис" и "Девня".
© Фейсбук група Заради липсата на проект новото трасе на бул. "Васил Левски" ненадейно мина през трибуните на градския стадион "Спартак".
Доизграждане на магистрала "Хемус"
Други документи, с които "Дневник" разполага, се отнасят до изготвянето на "идеен проект за доизграждане на автомагистрала "Хемус" (Етап 3)" от Търговище до Белокопитово (виж прикачения файл).
Договорът за строителство на отсечката е сключен на 29 септември 2017 г. с консорциум ДЗЗД "Хемус 16320". В него влизат "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали - Черно море", Трансконсулт-22" и "Инфра експерт". Неофициално в множество публикации в медиите последното дружество се свързва със собственика на "Хидрострой" Велико Желев.
В представеното "описание на работите" по строителството на отсечката са описани напълно идентични позиции с минимални отклонения.
Така например една от позициите гласи: "Бетон за стълбове, устои, ригели и подпорни стени (крила) с клас на якост С30/37, клас по въздействие по околна среда XF1, XC3 доставка, полагане и уплътняване, както и всички свързани с това разходи, включително кофраж без армировка". Това описание съвпада почти напълно с отразеното в документацията за ремонта на варненския бул. "Васил Левски". Посочената единична цена в този случай обаче е 180 лв. за куб.м при почти 485 лв., платени от община Варна при реконструкцията на булеварда.
В две поредни позиции в документите към договора за строителство на автомагистрала "Хемус" са описани същите "преходни конструкции за дилатационни фуги "открит" тип", каквито има и в тези за варненския булевард. Единствената разлика е, че за магистралата те са по-малки като размер. Посочената цена за линеен метър обаче е 400 лв. за едната и 500 лв. за другата позиция срещу 1261 лв., платени във Варна.
Еластомерните лагери "тип С" са също с минимална разлика в размера от този на използваните при ремонта на бул. "Васил Левски". При строителството на магистрала "Хемус" обаче те са били с единична цена 430 лв. срещу почти 600 лв., платени във Варна.
© Морско око След завършването на бул. "Васил Левски" във Варна се оказа че едно от кръстовищата му е силно наклонено и с неправилна форма, а пешеходците няма как да преминат през него.
Сериозна е и разликата в цените на абсолютно еднотипните чугунени отводнители. За бул. "Васил Левски" във Варна те струват близо 270 лв., а за автомагистрала "Хемус" - 150 лв.
Още преди седем години, когато кметът на Варна Иван Портних встъпваше в първия си мандат, Агенцията за държавна финансова инспекция оповести
стряскащи данни от ревизия
в администрацията на предшественика му Кирил Йорданов. Обект на проверката бяха седем обществени поръчки за над 330 млн. лв., както и начинът, по който без задължителните по закон конкурси са били изхарчени още близо 64.5 млн. лв. За сравнение, крайната цена на завършилата през миналата година реконструкция само на бул. "Васил Левски" не бе обявена, но според междинни разчети тя надхвърли 115 млн. лв. От тях 80.5 млн. лв. бяха отпуснати с решение на правителството "на око" - без проект и количествено-стойностни сметки. (Кой сложи подписа си под проект за 1 млн. лв. - тук.)
Според констатациите, отразени в доклада на държавната финансова инспекция от 2013 г., чрез заобикаляне на Закона за обществените поръчки администрацията на бившия варненски кмет Кирил Йорданов бе допуснала компаниите "Хидрострой", "Инжстрайинженеринг", дружествата по Закона за задълженията и договорите "Варна строй 2012", "Зебра Варна" и "Обединение АБ Варна" да извършват ремонтни и други строителни работи в различни райони на Варна при разлика в цените за идентични дейности, достигащи... 1600 пъти. (Какво съдържаше докладът на АДФИ - тук.)
Прокурорската проверка по констатациите от ревизията на Държавната финансова инспекция завърши без резултат. А след като администрацията на сегашния кмет на града Иван Портних обжалва това решение пред грешна инстанция, случаят приключи окончателно. (Защо община Варна скри мотивите, с които обжалва решението на прокуратурата - тук.)
Сега бившият зам.-управител на общинското предприятие "Инвестиционна политика" Христо Иванов, проявил според АДФИ чиновническа небрежност за близо 72 хил. лв., вече е заместник-кмет на Варна с ресор строителство и инфраструктура. Дружествата, упоменати в доклада от 2012 г., продължават да работят по всички инфраструктурни проекти във Варна, при това без конкуренция.
Още на 26 май "Дневник" изпрати до "Хидрострой" въпроси, които трябваше да изяснят на какво се дължат разминаванията в посочените единични цени по идентични позиции, описани в документацията по договора за реконструкция на бул. "Васил Левски" във Варна и проекта за доизграждане на автомагистрала "Хемус". Две седмици по-късно до приключването на работата по този текст отговори не бяха получени.
Sleepy.J
Рейтинг: 72 Неутралнотри пъти по - скъп, но за сметка на това и много некачествен. не скъпи мои, не става дума само за Калинки, а за манталитет и план на "работа". Гарантирано от Калаинки Герб
koko65bg
Рейтинг: 816 НеутралноПо-скъп ли е километър булевард във Варна от километър магистрала
Във Варна отдавна всичко е по-скъпо. За сметка на това обаче е по-некачествено и обикновено не работи.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3060 НеутралноЗависи КОЙ и как смята. И чия фирма прави булеварда /магистралата. И, колко % от парите заминават нагоре по веригата,за партията кърмилница.
padrino
Рейтинг: 3394 ВеселоЕ това така смърди, че аз мога да го помириша дори тук в Шотландия 😂😂😂
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬38 милиона за километър във Варна, срещу 10 милиона по други места.
Само да попитам кой ще излезе днес да обясни, че ние (хората) не сме разбрали това което ТЕ (държавата) са казали? 😂😂😂😂😂😂
Милен Минчев
Рейтинг: 800 ЛюбопитноАз пък съм много доволен от булеварда. От магистралата до Златните е 15 минути - а преди година-две беше 90! Но признавам, че има доста странности, на инженеринга, да не казвам циркове, особено като гледам снимките...
Също, не съм инженер (както и авторът на статията), но е очевидно, че трасе през града ще е много по-скъпо от трасе през полето. Това не оправдава възможни грешки, но Спас Спасов, в традиционния си стил, започва и завършва с внушенията и собствените си разбирания, защото е експерт по всичко. Само от любопитство - това анализ ли е или журналистика? Защото има прекалено малко капацитет по темата авторът за да ни интересува анализът и прекалено много внушения в статията, за да е журналистика.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3060 НеутралноКолкото до качеството, нали трябва да се избие и някой лев допълнително от ремонтите! 😀
1107
Рейтинг: 805 НеутралноБългария е демокртатична държава, Каквото си изберат хората, това получават. Конкретно портних е ПРЕИЗБИРАН два пъти. Значи прави ДОСТАТЪЧНО.
За повече никой не се е борил, дори не е искал.
grem
Рейтинг: 399 НеутралноСигурно е по-скъпо и от етаж на бурж кхалифа.
Alex Ivanov
Рейтинг: 1621 НеутралноПри ГЕРБ не просто си краде, а се краде брутално нагло, с цели шепи .
selqnin
Рейтинг: 1583 НеутралноНе е прилично човек да цитира себе си, но много отдавна писах тук, че :"Във Варна много отдавна много здраво смърди"!!!
petrapetra
Рейтинг: 557 НеутралноБорисов само като го видим и усещаме задушаваща воня на мафиотското му управление, зловонна, противна...
zz_s
Рейтинг: 1430 ГневноСпасе, това което се изгради в новата част на булеварда може да е и 10 по скъпо на километър от проста магистрала.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Претопляш си всичките глупави поръчкови писания по темата.
По булеварда се лети, след малко ще мина по него.
DS
Рейтинг: 565 НеутралноВарненци си го харесват/Портних/ явно ... или са мазохисти.
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"petrapetra
Рейтинг: 557 НеутралноДо коментар [#5] от "Милен Минчев":
Дано да ти плащат за подобни постове иначе си обикновен будала, а не обичайния продажен тарикат.
mitko11
Рейтинг: 1738 ВеселоВарненската кметска администрация са царе на вземането на пари....
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Например в София синята зона е една. Във Варна синята зона е разделена на 10 подзони от по няколко улици и абонаментът/СМС за паркиране важи само за тези няколко улици. Например ако си в синя зона район Чаталджа и отидеш да паркираш в центъра, пак си плащаш....
За сметка на това пък изпълненията на администрацията са над световно ниво.... Преди 2 седмици разчертаха нов район за синя зона.След това преди няколко дни асфалтираха върху боядисаното. Миналия ден пак чертаха отгоре върху асфалта.....
zz_s
Рейтинг: 1430 НеутралноДо коментар [#14] от "petrapetra":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Ти от Варна ли си.
mitko11
Рейтинг: 1738 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "1107":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Не е преизбран, а е преназначен от ТИМ. На изборите мафията представи 4 кандидата, от които втория директно призова избирателите си да гласуват на втория тур за бившия служител на Мултигруп - Портних....
дерибеев
Рейтинг: 2876 НеутралноДо коментар [#5] от "Милен Минчев":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васПрав си за всичко. Ако изключим цената на бетона примерно
soul
Рейтинг: 427 НеутралноУкорите към Спасов, не е ясно за какво са. Той просто ни дава за съпоставка цени на идентични дейности и материали, а читателят и евентуално гешевтурата да разсъждаваме! Портних си е чиста калинка, довереното лице на ГРОБ за апашлъци във Варна!
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалковsoul
Рейтинг: 427 НеутралноУкорите към Спасов, не е ясно за какво са. Той просто ни дава за съпоставка цени на идентични дейности и материали, а читателят и евентуално гешевтурата да разсъждаваме! Портних си е чиста калинка, довереното лице на ГРОБ за апашлъци във Варна!
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков1gmbh1
Рейтинг: 476 НеутралноДо коментар [#12] от "zz_s":
"По булеварда се лети, след малко ще мина по него."
Как няма да се лети. Само разликата в цената на един пиклив еластомерен лагер е 162 кинта, братчед.
ЙЕИ
Рейтинг: 509 НеутралноПри толкова изляти пилоти за да се укрепи това съоръжение е нормално.
Един 6м пилот е към 7-8 хил.лв, а там имаше и доста по-дълги.
Едно съоръжение струва толкова за колкото строителят е готов да го направи, на възложителят може да му е мерак и за без пари да се получи. Ама мама на тати за без пари не дава
zz_s
Рейтинг: 1430 НеутралноОтносно снимките на Спас: Стълба си е прав, стадиона в момента се прави практически наново с нови трибуни и централно тяло, криви кръстовища има насякъде кудето предишната инфраструктура е крива.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Как живее този човек, със собствената си същност, не знам.
famousandco
Рейтинг: 689 НеутралноНе е ненормално да е по-скъп. Ако се изгражда подземна инфраструктура (канализация, ел. захранване, комуникационни мрежи) и неминуемото съобразяване с всички специфики и дадености на градската среда, даже си е напълно логично, тъй като валирането на камъни и полагане на асфалт съвсем не е най-сложната част от проекта.
Друг е вече въпроса тия милиони и за едното, и за другото, доколко са обосновани и какво е качеството, което се получава.
zz_s
Рейтинг: 1430 НеутралноДо коментар [#24] от "famousandco":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Ми за това казвам, че статията още по заглавие си е пълна манипулация, пък който иска да му вярва и да се подмокря от този.
дерибеев
Рейтинг: 2876 НеутралноДо коментар [#12] от "zz_s":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васОткъде докъде прелиташ?
Judjuk
Рейтинг: 3226 НеутралноПри социализма всяко нещо си имаше цена. Цените се утвърждаваха и обявяваха с норматини документи от министерствата. Обектите си имаха проект и сметка, изготвени от проектанта. Инвеститорът със зелено корегираше сметките, ако има грешка. Банката с червено орязваше надвишенията и ги прехвърляше в бюджета. За работи за които нямаше утвърдени цени се правеха анализи по утвърдена технология. Сега вече не е така. "Сега са други времената и друг простора." Сега далаверата се простира дотам, докъдето позволяват физическите възможности. Затуй се строи сто пъти по-малко. А държава, която не строи загнива и мухлясва.
Николов
Рейтинг: 1458 НеутралноНикой не спори, че реконструкцията на булеварда е полезна.
Срава дума за цената.
И се сравнява цена на материали и цена за извършване на някои частични дейности. Няма причина материалите да са по-скъпи за този булевард. Няма причина и поставянето на бетонен стълб да струва повече.
А иначе километър път в града може да струва повече защото земята в града е по-скъпа. Да, ама в случая не става дума за цената на земята, а за цената на строителни материали и за цената на отделни строителни дейности. “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
zz_s
Рейтинг: 1430 НеутралноДо коментар [#26] от "дерибеев":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Така се случва че минавам по 2-4 пъти на ден по него, често по цялото трасе. Карам в града по работа.
Николай Колев
Рейтинг: 2077 НеутралноЩом една дупка струва 42 млн., що един км булевард да не е 48млн.? А Инструмента гледа съсредоточено надолу.
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събраниеJudjuk
Рейтинг: 3226 Неутрално"...но е очевидно, че трасе през града ще е много по-скъпо от трасе през полето. Това не оправдава възможни грешки, но Спас Спасов, в традиционния си стил, започва и завършва с внушенията...."
До коментар [#5] от "Милен Минчев":
Така е, но прави впечатление внушителната разлика. И един и същ продукт вложен в двата обекта е на цени различаващи се няколко пъти. Пазарна икономика е, то и цените на едни и същи неща по магазините се различават, но не е впечатляваща разликата. Очевидно инвеститорът не извършва прецизен контрол. Причините могат да си коренят в далавери и подкупи, но също и в некомпетентност, небрежност и нехайство на конкретни оторизирани лица. Тук най-важното е откъде са парите и кой ги дава. Ако са от хазната, на Варна кво да и пука? И на Боко не му пука, той ще кара джипката по булеварда, ще се фука и ще се хвали.
encor3
Рейтинг: 718 НеутралноДо коментар [#31] от "Judjuk":
Аз от Спасов нищо не очаквам, но пак бях разочерован, ако трябва да перефразираме поговорката. Ако малко по-внимателно се погледне в цените, които е представил като съпоставка се вижда, че при повечето в включен монтажа в цената. Сега ако помислим малко логично, един монтаж къде се извършва по-лесно и по-евтино. На голя поляна или в широкия център на град?
Маршалов
Рейтинг: 543 ВеселоЩеше да е по-евтино да се купят от общината и да се подарят на варналии сюрия малки любителски хеликоптери, да си пехвърчат през тясното място или да им се построи 3-4 километра метро.
мурзилкаdohco
Рейтинг: 465 ВеселоНе че съм тръгнал да защитавам някой, ама пак се сравняват компютри с компоти...
Най-добрите неща в живота идват безплатно...today
Рейтинг: 782 НеутралноВарна - морската столица на корупцията.
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#12] от "zz_s":
И докато набереш скорост вече трябва да се приземяваш! Fkn Idiots!
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#32] от "encor3":
Ако мислеше логично нямаше да се изсереш под статията.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#27] от "Judjuk":
Мхмммм!Толкова яко беше при Тошо, че от 74 година не можаха да построят Хемус. Едни 25 години.... няма 500 километра. Ама американците са виновни. Нали!?
WC1
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#9] от "Alex Ivanov":
ATXгебр измислиха кражбите
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#25] от "zz_s":
Айде бе портник опъни една линия кока и се успокой. Ходи да летиш.
"Портних дава крилааа"😂 🤣
WC1
Рейтинг: 479 Неутралноразбира се, че е по-скъпо да се строи в града отколкото на полето. На 300-500 метра има мостове и кръгови кръстовища. Къде има такава магистрала?
ATXЛитекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 1358 НеутралноБулевард "Васил Левски" не е нов булевард. В по- голямата си част следва изцяло контура на старото трасе и го повтаря без никакви допълнения.
От кръстовището на булевард "8-ми Приморски полк" до стадион"Спартак" практически имаме реконструкция, а не строеж. Реконструкция без нови допълнителни съоръжения и промени, като изключим реорганизацията на кръстовището на ХЕИ и премахването на светофарните уредби. При това, новата настилка е с по- лошо качество от старата.
Булевардът в новия си вид е красив, хваща окото, но ефективността му не е голяма. Практически не оказва влияние върху натовареността на трафика и не решава нито един проблем в тази насока. За такива огромни пари можеше да се свърши много по- полезна, макар и не толкова визуално ефектна работа.
Ясно е, че са завлачени много пари, вложени са също достатъчно много. Една скъпа реклама.
Горе някой беше написал, че сега от магистралата (вероятно "Хемус" има предвид) се стигало за 15 мин. до "Златни", което е глупост и примитивна лъжа. Освен, ако не се ползва хеликоптер.
neptun
Рейтинг: 263 НеутралноСамо да запитам в крайната цена включени ли са парите за обезщетение на имотите по трасето. Щото и там има злоупотреби и явни далавери, но все пак квадратен метър в града е 100 пъти по-скъп от нива!
encor3
Рейтинг: 718 НеутралноДо коментар [#37] от "blaserr93lrs2":
Нещо конкретно имаш ли да кажеш по въпроса, щото не знам аз какво съм направил, но миризмата определено идва от теб тролче
Stargate
Рейтинг: 1718 НеутралноСамата глупост, че наредиха кръгови на трите най-натоварени булеварда на града е абсурдна /да не изпозлвам много по-силни думи/! Трфика по всеки от тези булеварди е поне 3 пъти по-голям от този по Левски. Направиха тапи в града за следващите 100 години. Круговите трябваше да са на Левски!
Ivan Ivanov
Рейтинг: 8 НеутралноВсичко във Варна се прави по Руски модел...
vhv
Рейтинг: 539 Неутрално"Според варненския кмет Варна Иван Портних (ГЕРБ) цената на километър от бул. "Васил Левски" е висока заради мащабите на проекта и сложността на изпълнението му. По тази причина той сам го нарече "втори Аспарухов мост". "
Вчера, мъжът на заместник министър-председателя Захариева каза, че "такива сложни проекти", само 5-6 проектантски бюра в България, са в състояние да ги "реализират" ("Сега не се казва - да скова кочина, а - да реализирам кочина" - Т. К., "Опасен чар")
patrokalche
Рейтинг: 418 НеутралноТрябва да спрете да се излагате с подобни анализи. За да откриете защо има разлика в цените ще трябва сами да проектирате и двата обекта. Това би ви отнело 1 или 2 години ако наемете архитект. Тогава може и да откриете всичко, но няма да сте щастливи. С подобни сметки за 2 часа ала бай ти ганя не става.
B52
Рейтинг: 1493 НеутралноТака е по Бетониморието.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Някой с "спестил" един много важен "фактор" около който се върти всичко в района - ТИМ.
Та да няма изненади по какви причини държавицата е превзета и огрухана, а имя доста "необяснимо богати" с яхти, апартаметни, возила и други "екстри"...
ЗАКРИВАЙ!
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#42] от "Шоуто на щаба":
Бивш tww09306483.Съвсем правилно. Проблемите с трафика във Варна са в други направления и тази златна отсечка не подобрава почти нищо. Просто свърза крайезерния път с района около стадион Спартак. В същото време, като че ли забави движението по Владислав и Сливница. Проблемът на Варна е, че има няколко входни отсечки, които се набиват в пренаселения център и там настава истинския ужас. Всяка улица е презастроена и по нея са паркирани десетки, стотици или хиляди коли. Всички се прескачат, защото просто мястото е малко и трудно се излиза. Задачата е да се изкарат колите от центъра. Но това е много трудно и скъпо. Освен това иска и много акъл... Всъщност, проблемите идват от дефицит на мозък. Останалото е следствие.
Петър Петров
Рейтинг: 823 НеутралноМагистралите са път в полето.Карам много по испанските и с нищо не са по добри от българските.На ден може да се направят 10 пъти повече отколкото в града.И от там идва ниската цена.
Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.historama
Рейтинг: 3664 НеутралноА Борисов и ГЕРБ изобщо не се облажват!
Василева
Рейтинг: 239 Неутрално[quote#49:"B52"]Така е по Бетониморието. Някой с "спестил" един много важен "фактор" около който се върти всичко в района - ТИМ.''
Но на теб явно не ти е спестена нито една градска легенда :)
И истинските варненци знаят, че точно този ''фактор'' няма нищо общо с изграждането на булеварда... Закривай!
Роси
Рейтинг: 7760 НеутралноКрадат, като за последно. Гешеееев!
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#51] от "Петър Петров":
Бивш tww09306483.Хм-м-м-м... Пътищата в Испания са много по-напред от нашите. И в Испания не видях разбити магистрални отсечки, кати при нас. На някаква бензиностанция позяпах как ремонтират едно отклонение. Първото което ми се наби на очи е дебелината на асфалта. Сигурно е над два пъти по-дебел от нашия. Националите са много добри също. Да не споменвам, че на много места имаше пътища с две ленти в посока, които не се водят магистрала и са безплатни. Ако по някаква причина затворят национала, пускат безплатно движението по магистралата. Абе, много сериозна организация имат и много добро поддържане.
historama
Рейтинг: 3664 НеутралноДо коментар [#49] от "B52": "Така е по Бетониморието..."
И винаги има някаква столична (не от морската) следа, особено когато става дума за милиони. Много милиони! Я Портних (родом от София), я Борисов, на 10 км от София, я арх. Захариев (омъжен за столичанка-министър).
Judjuk
Рейтинг: 3226 НеутралноТошо каза: Туй дето сме го построили, вий не можете го боядиса!
fua07571515
Рейтинг: 310 НеутралноИзпортних.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#44] от "encor3":
Какво по-конкретно искаш бе хамалин. Спасов ти го е описал в редица статии подробно. Точно за като такива като теб с мозък като гола поляна където нищо не никне и не се хваща . И Тц. Определено не съм трол.
Judjuk
Рейтинг: 3226 Неутрално"Сега ако помислим малко логично, един монтаж къде се извършва по-лесно и по-евтино."
До коментар [#32] от "encor3":
Относително е. На мене ми изглежда, че в градски условия е по-лесно. Щото Хемус не върви по равна поляна. Пресича безброй баири, реки, дерета с тежки терени, гористи местности, големи наклони и изключително затруднен достъп. Как се мъкне бетонова греда по нагорнище и по крив път? А бетоновозите се пълнят на 1/3, за да не се изсипват. Ма що да се опитваме да оправдаем една далавера? Тя е изгодна само за участващите в нея.
Judjuk
Рейтинг: 3226 НеутралноПутин знае ли?
encor3
Рейтинг: 718 НеутралноДо коментар [#59] от "blaserr93lrs2":
Теб ако Спасов ти е пътеводна свтлина няма надежда за теб. Неговите статии винаги са едностранчиви и с изобилие от манипулирани "факти". Но това, кухо хейтърче , като теб няма как да го схване. За плювалници, без никакви конкретни знания е идеален признавам.
encor3
Рейтинг: 718 НеутралноДо коментар [#60] от "Judjuk":
По принцип за магистралите се избират възможно най-леките терени, защото винаги има отчуждаване, но ти си говори :) Предполагам, че нивите за магистралите също струват, колкото терените до автогарата. Смешно е наистина.
chepokalipsis
Рейтинг: 1357 НеутралноВарненският бетон съдържа стабилен процент фекална маса, а всеки знае старите керпичени къщи от едно време, че нямат мърдане.
bat_plamen
Рейтинг: 4167 Разстроено".................струва на данъкоплатците около 38 млн. лв. на километър. .............................."
Грабеж, който е гарантиран от ГЕРБ!!!!!
sasoss
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#5] от "Милен Минчев":
Всъщност е елементарен манипулатор. В случая за к'ев чеп е снимката на "липсващите" пешеходни преходи...Сигурно по-драматично звучене.
Но е първият, който се рови в количествено-стойностните сметки. Затова днес ще спестя какво мисля за него. А ако направи връзката между Хидрострой и Пеевски дори ще го похваля. Дали ще му стиска...
bat_plamen
Рейтинг: 4167 РазстроеноДо коментар [#8] от "grem":
++++++++++++++++++++++++++++++++
Твърде вероятно!
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#62] от "encor3":
Е,какво майка си търсиш под статия на Спасов?Кой е трол?В общината нямате ли истинска работа за вършене?Всичко е изнесено с факти и документи ама видиш ли Спасов манипулирал.Ами айде друм в пик,блиц и пръц където никой няма да те манипулира!
encor3
Рейтинг: 718 ВеселоДо коментар [#68] от "blaserr93lrs2":
Хаха. Ма той си мисли, че Пик мик и т.н си прокарват тъпотиите, а Дневник не. Честно, много ме забавляват рибоци, като теб. Пуска Спас кукичка и оня няма търпение да изгърми помията. Продължавай много е забавно.
sasoss
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#42] от "Шоуто на щаба":
Малко е прувеличил за 15 минути. Но малко. От крайезерния до светофара са 5-6 минути. след това са 8 минути до Дружба. И всичко това без да надхвърляш 60 км в час. Вероятно не си от Варна, иначе щеше да си забелязал, че трафика в центъра спадна. Например на светофара на ВИНСа, чакащите коли преди стигаха до Спортна зала, а сега на зелено минават всички. На запад от булеварда май не е голямо подобрението.
Все пак си остава въпроса защо се направи булевард Левски, а не околовръстното. Има логични обяснения, които не са в полза на администрацията, но на Спас Спасов още не са му подсказали къде да натиска.
cew08382781
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#13] от "DS":
Мазохисти!
cew08382781
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#13] от "DS":
Мазохисти!
historama
Рейтинг: 3664 НеутралноДо коментар 57 от "Judjuk":
Тошо каза: Туй дето сме го построили, вий не можете го боядиса!
Да приема ли, че има някаква дегенеративна деградация в комунистическите кадри?
Още преди промените се говореше, че построеното през 50-те и 60-те години бе с царските възпитаници (поколението от царско време). След това дойде поколението, родено след 1945г., на бай Тодар. А след 1989г. некадърните им и крадливи внуци и пазванти.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#69] от "encor3":
Е,пак питам!К'во майкината си търсиш в Дневник щом лъжат и манипулират!Каже бе трол!Кажи!Дай факти кое не е така във Варна!За стадион Варна и скритата приватизация на общински терени около вечното му строителство ли лъже Спас.Може би за скъсаната тръба изливаща "планктон".Манипулация е усвоените стотици милиони за ИГТ Варна и жалкия резултат?Златното почистване на града от фирмите на домусчиеви!
Кажи бе трольо!
Маршалов
Рейтинг: 543 ВеселоАе да видим как ще краднат от пътища след 50 гдини Тогава вече сичките коли ще са на антигравитация и ще летят
мурзилкаbiz58591165
Рейтинг: 105 НеутралноНяма нужда да си инженер, за да сравниш цена на кубик бетон за магистрала и в града. Много е вероятно кубика бетон да се транспортира от по-близо в града, в сравнение с тоя на магистралата. Няма абсолютно никаква логика цена на кубик бетон с труда да е с такава голяма разлика, независимо къде се полага.
Точно това е журналистика. Вероятно всеки има достъп до информацията, свързана с тия проекти. Вземаш и сравняваш. Това е работата на журналиста - да рови и да намира данни. Ти не си инженер, но си позволяваш да казваш, че в полето било по-лесно, отколкото в града. Хайде сега прецени дали е по-лесно да транспортираш работниците на 100км, да транспортираш материалите, машини по 10 тона и нагоре, понеже нищо от това не стои на полето. И да, има неща, които се по-лесни в полето, но има и обратното. И няма никаква логика да има такава разлика.
TheRedOne
Рейтинг: 334 НеутралноДа вземеш да обясниш къде точно са тия 10 подзони, че почнах да се чудя във Варна ли живея или в Спасоград?
TheRedOne
Рейтинг: 334 Неутрално[quote#76:"biz58591165"][/quote]
То за теб сигурно няма нужда и да си лекар, за да поставиш диагноза, нали?
А да си чувал, че се изграждат бетонови възли до мястото на потребление и така разходите за транспорт почват рязко да клонят към нула?
Всъщност, Спасе, ти ли си бре? Някакви новини за бившия областен от обратната страна на Земята?
TheRedOne
Рейтинг: 334 НеутралноАхаха, Спасе, ти си.
Judjuk
Рейтинг: 3226 Неутрално"По принцип за магистралите се избират възможно най-леките терени, защото винаги има отчуждаване...."
До коментар [#63] от "encor3":
Не се избират терените. Трасетата са стратегически. Само трябва пътя така да се нагоди към терена, че да се спазят нормите за скорост, наклон и радиус на завоите. И да са минимални разходите. Имам чувството, че се опитваш да ме надприказваш, от което няма смисъл
Judjuk
Рейтинг: 3226 Неутрално"Още преди промените се говореше, че построеното през 50-те и 60-те години бе с царските възпитаници (поколението от царско време). След това дойде поколението, родено след 1945г., на бай Тодар."
До коментар [#73] от "historama":
Построеното от царско време е незначителен дял. Почти нищо. В нашата област имаше само една тухларна, маган и друго не помня. Пътища нямаше никакви, само с влак се пътуваше. То и камиони нямаше, само вършачки с дизелов мотор. Мащабното строителство по време на социализма нямаше връзка с политиката. Просто имаше следвоенен напън за индустриализация, тук и в цяла Европа. След криминалния преход първо умря машиностроенето. После разтуриха ТКЗСТ-ата, за да връщат земята. И докато траеше галимацията земеделието хвърли топа. Напоителните канали и съоръжения изчезнаха, с тях и поливното земеделие, а в нашата климатична зона без вода реколта няма. Строителството не е основен отрасъл, спомагателен е, като няма стопански субекти, няма и строежи. Сега единствен Боко с джипката поддържа няколко обекта, вкл метрото, двата участъка от магистралката, обиколното на Габрово и тунелчето до Симитли. И въпросния булевард, една зала в Бургас, за друго не се сещам. Строежа на плажа не знам дали да го броя, щото е спрян.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#79] от "TheRedOne":
Твърдо нИе!Не е Спас!Да не го сънуваш?
blaserr93lrs2
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#79] от "TheRedOne":
Твърдо нИе!Не е Спас!Да не го сънуваш?
димитър иванов
Рейтинг: 223 ВеселоДо коментар [#5] от "Милен Минчев":
Да , съда разбра всичко , нека сега да влезе убития . Този отговор вашият е възможен само, ако сте на хранилка при кмета ,или сте част от държавната администрация. Логиката подсказва интерес, интереса пристрастия , пристрастията възнаграждения за лоялност,а те сумарно по веригата вдигат цената , на всеки километър+ разбира се и по високите обезщетения за частна собственост в рамките на трасето.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 680 НеутралноДо коментар [#5] от "Милен Минчев":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειАбсолютно съм съгласен с думите Ви.
Булевардът се чакаше от Варненци повече от 30 години. Варна, за разлика от останалите градове в България има много специфична и крайно неблагоприятна за строителство география. Това прави който и да е проект ужасно скъп, труден за реализация и пълен с неизвестни преди реалното започване на работа, дори и само поради фактът, че където и да копнеш в рамките и около града има голяма вероятност да попаднеш на археология. Отчуждаването на имоти в града е кауза пердута - варненци знаем колко иска всеки за квасратен метър от собствеността си. Отделно, сагата с безумният ПУП на града. Ако трябваше да се чака и да се угоди на всички - това щеше да стане за внуците ни, ако изобщо можеше да стане така. Понякога управлението изисква да направиш кавото е необходимо, за да стане един или друг проект. Факт е, че градът се отпуши и връзката между входът на града от запад с изходите към курортните комплекси и Дуранкулак стана в пъти по-бърза.
За отношението на Спас към ГЕРБ всичко тук е казано отдавна и няма смисъл да се отегчаваме взаимно. Като мразиш някого, не можеш да го критикуваш градивно.
димитър иванов
Рейтинг: 223 РазстроеноДо коментар [#81] от "Judjuk":
Защо не се опитате да напишете ,как именно се създадоха ТКЗС-тата, колко народ изпотрепаха и колко вкараха по лагери и затвори и как най помиярската част от българският безимотник и безродник реализира кочината наречена НРБ,как имаше ТКЗС = 1.50 толкова получаваха в началото ,хората които трябваше да обработват собствените си земи ,за интересите на шайка тъмночервени неудачници и папагали , които сляпо следваха инструкциите на Москва ,като много често преиграваха , как на Нюрнберският процес ,бяха осъдени само 12 души за загиналите над 60 милиона във Втората световна война ,и как във НРБ с окръжно Номер -4 от 08.09. 1944, бяха избити с помощта на тричленките ,а по голямата част, без тях ,само са няколко дни над 23.000 души, "народни предатели" .И същите тези които и сега ни крадат са деца и внуци на ония ,които преди ни крадяха.
Judjuk
Рейтинг: 3226 Неутрално"Защо не се опитате да напишете ,как именно се създадоха ТКЗС-тата, колко народ изпотрепаха и колко вкараха по лагери и затвори ........как имаше ТКЗС = 1.50 толкова получаваха в началото ,хората които трябваше да обработват собствените си земи ,за интересите на шайка тъмночервени неудачници и папагали , които сляпо следваха инструкциите на Москва ,......, как на Нюрнберският процес ,бяха осъдени само 12 души......"
До коментар [#86] от "димитър иванов":
Човешкото същество умее да се нагажда и се стреми да се нагажда към конкретни условия и обстоятелства, да извърши и грях, за да получи келепир и прецака ближния. Следваха Москва тогава, сега следват Запада, ква е разликата? Глупаво е да се вторачиш в някаква група и да ги обявиш виновни за.... всичко. В края на ВСВ следващите една посока, трепаха тези които следваха друга посока. Партизаните от цяла Европа убиваха своите душмани и конкуренти на воля. Особено в държави като Югославия, Италия, Франция...... и тук разбира се. Забрави ги тези 12 души, то беше представление. По принцип в ТКЗС се влизаше доброволно с подадена молба. Имаше и натиск, даже и престъпления, но бяха малко. В затвор вкарваха за неплатени данъци и укрито зърно, щото беше военно положението. Да не си помислиш че искам да ти влияя, просто гледай на нещата обективно и само обективно, без идеологически страсти, щото животът продължава и събитията се повтарят. Кон с капаци отива право в пропастта.
Петър Петров
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#55] от "Petleshev":
Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.Нещо си се объркал.Магистралата за андалусия е гола вода.Постоянно в ремонт и цялата е на вълни.А видя ли максималната скорост е 120 километра.И асфалта който слагат е много малко.Ясно е че си бил на почивка в Испания и всичко ти е изглеждало перфектно,ама не е баш така.
edin drugii
Рейтинг: 2235 НеутралноДо коментар [#42] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":
Булеварда е най хубавото нещо ,което се случи на Варна от години , не е вярно ,че не се стига по бързо от Хемус до Златните ,живея в нея посока и трябва да кажа ,че за 9 до 15 мин се стига при нормално каране от Виница до изхода на Варна на Хемус ,а преди минавахме поне 10-12 светофара , което беше чудо и приказ ,понякога и по 2 часа чакане ,колко е крадено не е ясно , но булеварда е голяма работа и има огромно значение за улесняване на трафика във Варна .