... "кажеш на варненци, че "Хемус" се строи" и заяви, че ако ГЕРБ не бяха в управлението, "никога нямаше да стане "Хемус"." A ako ne beshe gerb, hele pa ti sllanceto nikoga nyamashe da izgree Deyba i tolupa, deyba
"Борисов обяви надпревара между Варна и Бургас за градска железница с европари"
Каква ще е тази гратска железница? Метро, трамваи или влак? Отлично ни "иформират" от Дневник. Но ако ставаше въпрос за истамбулска конвенция, гейове, Лозан Панов или Калин Калпакчиев, тогава информашията и възхвалата шеше да е в изобилие.
Имаше план навремето за подобно нещо: https://bg.wikipedia.org/wiki/Вуперталска_окачена_железница, която да свързва града с курортните комплекси. Разликата е, че Вупертал е като Велико Търново, а Варна е равна, но до Златните и Св. Константин и Елена става.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
В Бургас са по-напред с материала за градска железница защото още от соц време има линия до Поморие. Тя минава на около 2км от летището и ще е сравнително лесно или да се направи гара от която да има минибус-чета до летището (пътуването с тях ще е под 5 минути) или леко да се измени трасето така, че да стига до самото летище.
Тази линия преди няколко години мислеха да я продължават до Сл. Бряг, ама не знам дали нещо конкретно се свърши по този проект.
Във Варна не знам да има подобни проект при все, че има нужда от връзка между аерогара, автогара и жп. гара. На Запад те се планират да са на едно място или поне да има удобна връзка между тях. Във Варна в момента не е точно така.
Другото смислено нещо е да се направи директна линия от Варна до Добрич със спирка на летището. Сега линията обикаля през гара Разделна и, де факто, разстояние дето е под 50км по пряка линия се взема за почти 2 часа, а и няма никаква връзка с летището. Ако линията минава напряко то може да има спирка на летището. Няма да е евтино щото това са 50км жп линия, но теренът е равнинен, а и така Варна и Добрич могат да се превърнат в една агломерация и да се стига от център до център за под 30 минути с включена междинна спирка на летището.
И в Париж има. Но надземното метро в центъра на града се движи по мостове/естакади НАД улиците. В Бургас и Варна това как и най-вече защо да се прави?! Иначе надземното метро извън центъра на града,в покрайнините вече се движи по земята. Борисов пак се прави на интересен... По-точно,на него не му пука за Бургас и Варна,а само търси как да открадне (усвои) някакви пари от ЕС,въпреки че тези два наши морски града нямат нужда от никаква железница/метро.
Какво е общото между управляващия джипката и ръсещият глупости?! Че са все една и съща Тиква. А тя е словоохотлива само тогава когато се хвали, но не и като го емнат с неудобните въпроси. Тогава кръвното му стига 200 и почва да пие апове. А кметът на Варна отдавна трябваше вече да не е кмет, и защо да се надпреварват Варна и Бургас, ако има достатъчно обосновани икономически проекти за изграждане на градски железници, защо да няма и в двата града такива и без европейски пари.
Пловдив е с горе-долу същото население като Варна.
Пловдив по принцип си има градска железница - тази дето ходи до Асеновград. Само дето не е много смислено организирана. Минава през улиците и се налага да се пускат бариери. Трябва да я вкарат под земята и в рамките на Пловдив да стане един вид метро. И да добавят спирка за летището - или пък да пуснат минибусчета от гарата в Маврудово - пътуването с тях до летището би траело под 5 минути.
Въобще аерогара Пловдив е с най-лоша връзка с обществения транспорт от всички действащи летища в БГ. Общината можеше поне един автобус да пусне. Ама явно предпочитат да оставят тоя маршрут на такситата.
Варна я е имало преди ,ще я има и след ГЕРБ.Стига празни приказки за виртуални железници .Една дума за Варненското езеро не каза,за втория Аспарухов мост.Много бърза да изчезне от Варна,нещо не му понася въздуха.
Хубаво би било, ама това са над 150км жп линия. Един км жп линия на запад струва 25 милиона евро. У нас ако не се краде би трябвало да стане за 20-тина милиона евро. Можеш сам да сметнеш колко ще излезе тая линия.
А и теренът хич не е лек - пресича се източна Стара Планина.
Ако Бургас един ден направи градска железница до Сл. Бряг то има по-евтин вариант да пуснат продължение до с. Старо Оряхово. От Сл. Бряг това са 25-30 км. Едно време до Старо Оряхово имаше жп линия. Тя беше с дължина 20-25 км и се свързваше с жп линията Карнобат - Варна при с. Юнак. БДЖ демонтира релсите в края на 90-те. Но тези 20-25км трасе и сега са собственост на БДЖ така, че няма да има нужда да отчуждават. Та така с общо 25-30км ново трасе (Сл. Бряг - Старо Оряхово) + възстановяване на бившата линия м/у Ст. Оряхово и Юнак (20-25км) ще може да се направи връзка между Бургас - Сл. Бряг и Варна. Което пак няма да е евтино, но ще в в пъти по-евтино от 150км нов жп път. Проблемът е, че при този вариант линията няма да е съвсем пряка и пътуването между Бургас и Варна със спирка в Сл. Бряг ще е поне час и половина. Така, че не е ясно дали си струва.
Варненци и бургазлии, я кажете нещо повече за тази градска железница? В смисъл като градски клюки. ЖП линия с мотриси ли трябва да е? За трамвай, метро и т.н. не мисля. Ако трябваше да се прави нещо такова, то Пловдив щяха да извадят от нафталина техните проекти за Пловдив/Асеновград
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Аз сериозно... Доколкото съм чувал, има някакви европари за усвояване, за развитие на железопътния транспорт. Любопитно ми е какво умувате по вашия край
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Варненци и бургазлии, я кажете нещо повече за тази градска железница? В смисъл като градски клюки. ЖП линия с мотриси ли трябва да е? За трамвай, метро и т.н. не мисля. Ако трябваше да се прави нещо такова, то Пловдив щяха да извадят от нафталина техните проекти за Пловдив/Асеновград
Аз съм варненец, но мисля, че от трите града Бургас има най-голям шанс за градска железница понеже ще стъпят на до голяма степен съществуваща инфраструктура (виж #12).
Според мен най-добре ще е да си е нормална жп линия и така експресът Сл. Бряг да ходи до самия Сл. Бряг със спирки в Бургас, Сарафово и Поморие.
Варненци и бургазлии, я кажете нещо повече за тази градска железница? В смисъл като градски клюки. ЖП линия с мотриси ли трябва да е? За трамвай, метро и т.н. не мисля. Ако трябваше да се прави нещо такова, то Пловдив щяха да извадят от нафталина техните проекти за Пловдив/Асеновград
Във Варна метро не е смислен вариант заради подпочвените води. Не, че не може да се направи, ама км линия ще излезе повече отколкото в София. А и неизбежно ще открият някой археологически артефакт и работата ще се забави значително.
Моето лично мнение е, че нито Бургас, нито Варна имат крещяща нужда от метро защото градския транспорт е що-годе приемлив, а и има чалъм да се подобри и без метро.
Виж да се инвестира във връзка с близки селища според мен е по-смислено. За Варна за мен най-смисленото нещо е пряка жп линия до Добрич с междинна спирка на летището. За Бургас - жп линия до Сл. Бряг със спирка на летището.
Бургаския вариант ще е в пъти по-евтин както обясних по-горе.
Аз единствения смислен вариант за Варна, които виждам е да се направи връзка от летището надоло към езерото и там да се влее със съшествуващата жп инфраструктура. В смисъл от летището бързо да се придвижиш до жп гарата и евнтуално автогарата, ако я преместят в обозримо бъдеще.
То щото БДЖ цъфна и върза при управлението на ГЕРБ, сега я удариха на приказки за градска желеница. Сигурно ще окачват релсите по стълбовете, иначе не знам откъде ще минава тая железница. Специално за Варна, трябва да свържат летището с новата промишлена зона, за да могат да насмогнат на чуждите инвеститори, които се изсипват ежедневно. ;)
Аха...! От летището трябва да стигнеш по-бързо до гарата, за да се прехвърлиш на БДЖ. Това е мечтата на пътниците, без никакво съмнение. И накъде ще поемат тия пътници слизащи от самолета? Към Нови Пазар и Горна Оряховица вероятно? Иначе е добре автогарата във Варна да се премести, ама къде? Място не остана... Освен ако не сринат Максуда. Ама не вярвам...
П.П. А някъде четох, че един от основните им проблеми бил, че не пиели изобщо, което правело разговорите с тях особено трудни, както и измъкването на информация и обещания...
Предлагам на умният ни министър председател на направи метро свързващо Бургас с Варна. Варна с Добрич. Добрич със Силистра. Силистра с Русе. Русе с Търново и т.н.
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
До коментар [#5] от "Корки":То щото БДЖ цъфна и върза при управлението на ГЕРБ, сега я удариха на приказки за градска желеница. Сигурно ще окачват релсите по стълбовете, иначе не знам откъде ще минава тая железница.Специално за Варна, трябва да свържат летището с новата промишлена зона, за да могат да насмогнат на чуждите инвеститори, които се изсипват ежедневно. ;)
Въпросът не е до БДЖ, а по-скоро до НКЖИ. За БДЖ-то ако намерят някакви програми, ще са друг вид....
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Ако ГЕРБ не беше се създавал и не бяха крали като за последно АМ Хемус щеше да е факт преди поне 5 год. Опоскаха еврофондове за къщи за тъщи, тръбички и голямо плюскане. Само ако събираха таксите от Божков вече щеше да има магистрала до Белград.
Е, то и за Хемус ГЕРБ-ерите доста години разправяха, че няма да е рентабилна, защото нямало да има трафик по нея. После като се усетиха, че има голям келепир и аванта, превключиха на други приказки. Ако не е станало ясно от статията, управляващите не се вълнуват къде и какво трябва, че да се развива района и да е удобно на хората, ами ги вълнува какви пари могат да се усвоят от Европа. И друго... Като потрошиха стотици милиони за спортни зали в градчета със затихващи функции и за пречиствателни станции на гъза на географията без канализация, какво? Да не мислеха за рентабилност? Като стана въпрос за Варна-Добрич, вероятно и за следващите избори пак ще лъжат, че ще правят пътя с две ленти в посока и че ще ремонтират околовръстното. Колко депутатски кампании започваха и свършваха с това, ехе-е-е-е... И колко ли още ще има...!
Аз не виждам смисъл от такава железница в който и да е от споменатите градове. Българските населени места са доста компактни за да се оправдае такъв разход. При мен крайградските/градските железници се ползват, но разстоянията в агломерациите са други. Явно пак ще се усвояват едни пари без много да се мисли. На тоя принцип в Испания се построиха някакви летища.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
Ще има пари за крадене!!!! "Бързата автобусна линия" в Бургас глътна милиони... и трупа загуби за милиони. Евентуална железница до Сарафово- Слънчака.... ще си стои празна!!!Дори микробусите пътуват празни... кой ще товари железницата? Целта е "строеж на нещо" за усвояване на пари!
каква градска железница има в Пловдив? Минават няколко линии точно през центъра на града, като разделят квартал Южен от останалата част. Сега поне тръгна поръчката за пробива под централна гара. Има и такава за обновяване на целият жп възел Пловдив. Но като градска железница може само да се каже че има една линия до Асеновград и една до Карлово което е крайно недостатъчно. Дано да се мисли за още спирки в агломерацията защото става вече трудно придвижването. А ГТ е пълна трагедия.
Ще има пари за крадене!!!! "Бързата автобусна линия" в Бургас глътна милиони... и трупа загуби за милиони. Евентуална железница до Сарафово- Слънчака.... ще си стои празна!!!Дори микробусите пътуват празни... кой ще товари железницата? Целта е "строеж на нещо" за усвояване на пари!
чичак, ти верно ли? Я се позаинтересувай малко - в Бургас е най-смисления и правилно организиран ГТ в България!
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Аз не виждам смисъл от такава железница в който и да е от споменатите градове. Българските населени места са доста компактни за да се оправдае такъв разход. При мен крайградските/градските железници се ползват, но разстоянията в агломерациите са други. Явно пак ще се усвояват едни пари без много да се мисли. На тоя принцип в Испания се построиха някакви летища.
явно не си особено запознат с българските градове - пишеш си от УСАто без да си посещавал нито Варна нито Бургас или Пловдив последните няколко години май. Не можем да се придвижваме от задръстванията.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Концепцията на железниците като цяло е сбъркана. Жп линиите заобикалят всяко баирче което значително удължава пътя, износва повече бордовете на колелата, разходите на ел енергия. Това ги прави неконкурентноспособни спрямо автомобилния транспорт както за пътници, така и за товари. В този си вид железницата бавно загива.
Какъв е смисълът на тази спирка на летището в Бургас, то функционира през 3 месеца от годината. През останалото време има полети до Москва и Лондон.
Иначе за мен това са поредните лъжи на нашия министър-председател. АМ "Хемус" е до под кривата круша, а за АМ "Черно море" нищо не се чува, тръгнали да правят градска железница.
Портних 9 месеца една канализационна тръба не може да завари, железница ще прави...Видяхме и БРТ коридора, и системата за таксуване в автобусите, и неработещите камери във Варна. и наводнения булевард, и 10 год строеж на стадиона.Между Николов и Портних, за кой бихте сложили 2 лева, че може да го организира:)
От Варна съм, и нещо не се сещам за къде ще е удачна тази железница? Или: абе има някакви пари, дайте да ги усвоим и присвоим! Варна има нужда от втори Аспарухов мост, и истински околовръстен път от АМ Хемус за на север, към Златните и Балчик. И разбира се хубав път между двата града.
Това е много стар бургаски проект - а линията си съществува още от соца, само трябва да се пусне едно малко отклонение през солниците до Сарафово. А Варна, както винаги диша праха на Бургас... особено в културно отношение.
Варна я е имало преди ,ще я има и след ГЕРБ.Стига празни приказки за виртуални железници .Една дума за Варненското езеро не каза,за втория Аспарухов мост.Много бърза да изчезне от Варна,нещо не му понася въздуха.
От Брюксел още ли не са забелязали, че големият проблем на България е централното разпределение и преразпределение на еврофондовете? Варна има нужда от втори Аспарухов мост, инфраструктура заобикаляща центъра, облагородяване на северния и южния бряг на Варненското езеро. А тоз Рапон дошъл и се подхилква като селски тарикат и... дайте ми проект, ще ви дам пари за влакче!?
Не познавам градските транспортни проблеми на Варна и Бургас, но се съмнявам, че градската железница ще реши най-големите, като усвои десетки милиони европейски пари. Сега за Пловдив. Околовръстното шосе е трагедия - по една лента във всяка посока. Освен в часовете пик, през другото време е по-бързо да излезете на магистралата през центъра на града отколкото през околовръстното. Някой знае ли колко лева са дали за пловдивското околовръстно в сравнение с стотиците милиони (а може би и няколко милиарда) за софийското околовръстно?
До коментар [#27] от "Николов":Какъв е смисълът на тази спирка на летището в Бургас, то функционира през 3 месеца от годината. През останалото време има полети до Москва и Лондон.Иначе за мен това са поредните лъжи на нашия министър-председател. АМ "Хемус" е до под кривата круша, а за АМ "Черно море" нищо не се чува, тръгнали да правят градска железница.
АМ Хемус е все още наникъде. Освен това на никъде е и магистралата между Русе и Бяла.
А ако трябва да ги дават парите за жп пак има по-смислени проекти - още не е завършена рехабилитацията на жп трасето София - Пловдив - Бургас. А го почнаха още преди повече от 15 години. За това трасе има да се дават още поне 500 милиона евро. Отделно изобщо не е почвала рехабилитация на линиите в Северна България. А тя ще струва поне милиард и половина евро.
На кратко - всичката Мара втасала и сега точно остана да правим градска железница.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Doge
Рейтинг: 714 НеутралноИ къде точно ще минава тази градска железница? То всичко е толкова презастроено ...
Слава Україні!Роси
Рейтинг: 7599 Неутрално"ако ГЕРБ не бяха в управлението, "никога нямаше да стане "Хемус".
То бива да ръсиш простотии, но той направо изби рибата.
Хи-хи
Рейтинг: 2043 НеутралноНий, дето не живейме у Сф, Вн и Пв, само слушаме Самохвалкото по ТВ-то. А дела нема, само лъжи и бръснати т-ви.
deaf
Рейтинг: 2876 НеутралноКакво е това "градска железница"? Надземно метро ли? Освен линията до летището в Сарафово,градският транспорт напълно устройва и Бургас,и Варна.
Корки
Рейтинг: 3150 ВеселоЖелезница не се яде.
Червена линия, червен картонserafin
Рейтинг: 815 Неутрално... "кажеш на варненци, че "Хемус" се строи" и заяви, че ако ГЕРБ не бяха в управлението, "никога нямаше да стане "Хемус"."
Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисияA ako ne beshe gerb, hele pa ti sllanceto nikoga nyamashe da izgree
Deyba i tolupa, deyba
рИформата идва
Рейтинг: 715 Неутрално"Борисов обяви надпревара между Варна и Бургас за градска железница с европари"
И в морето ми е до колене .....................Каква ще е тази гратска железница? Метро, трамваи или влак? Отлично ни "иформират" от Дневник. Но ако ставаше въпрос за истамбулска конвенция, гейове, Лозан Панов или Калин Калпакчиев, тогава информашията и възхвалата шеше да е в изобилие.
tyg36557049
Рейтинг: 8 ЛюбопитноАз пък смятам, че по-рентабилно ще е да има надземно метро, /като в Берлин например/, в град Пловдив, по-голяма територия и повече население!
serafin
Рейтинг: 815 НеутралноMolya za izvinenie, che pisha na latinica, no klaviaturata pravi nomera...
Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисияКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4119 ВеселоДо коментар [#5] от "Корки":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Яде се откраднатото покрай нея !!!
proventuss
Рейтинг: 576 НеутралноИмаше план навремето за подобно нещо: https://bg.wikipedia.org/wiki/Вуперталска_окачена_железница, която да свързва града с курортните комплекси. Разликата е, че Вупертал е като Велико Търново, а Варна е равна, но до Златните и Св. Константин и Елена става.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниеНиколов
Рейтинг: 957 НеутралноВ Бургас са по-напред с материала за градска железница защото още от соц време има линия до Поморие. Тя минава на около 2км от летището и ще е сравнително лесно или да се направи гара от която да има минибус-чета до летището (пътуването с тях ще е под 5 минути) или леко да се измени трасето така, че да стига до самото летище.
Тази линия преди няколко години мислеха да я продължават до Сл. Бряг, ама не знам дали нещо конкретно се свърши по този проект.
Във Варна не знам да има подобни проект при все, че има нужда от връзка между аерогара, автогара и жп. гара. На Запад те се планират да са на едно място или поне да има удобна връзка между тях. Във Варна в момента не е точно така.
Другото смислено нещо е да се направи директна линия от Варна до Добрич със спирка на летището. Сега линията обикаля през гара Разделна и, де факто, разстояние дето е под 50км по пряка линия се взема за почти 2 часа, а и няма никаква връзка с летището. Ако линията минава напряко то може да има спирка на летището. Няма да е евтино щото това са 50км жп линия, но теренът е равнинен, а и така Варна и Добрич могат да се превърнат в една агломерация и да се стига от център до център за под 30 минути с включена междинна спирка на летището.
deaf
Рейтинг: 2876 НеутралноДо коментар [#8] от "tyg36557049":
И в Париж има. Но надземното метро в центъра на града се движи по мостове/естакади НАД улиците. В Бургас и Варна това как и най-вече защо да се прави?! Иначе надземното метро извън центъра на града,в покрайнините вече се движи по земята.
Борисов пак се прави на интересен... По-точно,на него не му пука за Бургас и Варна,а само търси как да открадне (усвои) някакви пари от ЕС,въпреки че тези два наши морски града нямат нужда от никаква железница/метро.
lpi31580057
Рейтинг: 311 Неутралнорибата я изби Портних, във варненското езеро
Martin Ivanov
Рейтинг: 867 НеутралноКакво е общото между управляващия джипката и ръсещият глупости?! Че са все една и съща Тиква. А тя е словоохотлива само тогава когато се хвали, но не и като го емнат с неудобните въпроси. Тогава кръвното му стига 200 и почва да пие апове. А кметът на Варна отдавна трябваше вече да не е кмет, и защо да се надпреварват Варна и Бургас, ако има достатъчно обосновани икономически проекти за изграждане на градски железници, защо да няма и в двата града такива и без европейски пари.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 434 НеутралноТикво проста!!Вземете да изградите ЖП трасе между Бургас и Варна!
Тоя ще свърши като учителя си тодор правешки.
selqnin
Рейтинг: 2915 ВеселоВарна изгуби много отдавна не само това "съревнование"...
Николов
Рейтинг: 957 НеутралноПловдив е с горе-долу същото население като Варна.
Пловдив по принцип си има градска железница - тази дето ходи до Асеновград. Само дето не е много смислено организирана. Минава през улиците и се налага да се пускат бариери. Трябва да я вкарат под земята и в рамките на Пловдив да стане един вид метро. И да добавят спирка за летището - или пък да пуснат минибусчета от гарата в Маврудово - пътуването с тях до летището би траело под 5 минути.
Въобще аерогара Пловдив е с най-лоша връзка с обществения транспорт от всички действащи летища в БГ. Общината можеше поне един автобус да пусне. Ама явно предпочитат да оставят тоя маршрут на такситата.
karakurum
Рейтинг: 221 НеутралноВарна я е имало преди ,ще я има и след ГЕРБ.Стига празни приказки за виртуални железници .Една дума за Варненското езеро не каза,за втория Аспарухов мост.Много бърза да изчезне от Варна,нещо не му понася въздуха.
Николов
Рейтинг: 957 НеутралноХубаво би било, ама това са над 150км жп линия. Един км жп линия на запад струва 25 милиона евро. У нас ако не се краде би трябвало да стане за 20-тина милиона евро. Можеш сам да сметнеш колко ще излезе тая линия.
А и теренът хич не е лек - пресича се източна Стара Планина.
Ако Бургас един ден направи градска железница до Сл. Бряг то има по-евтин вариант да пуснат продължение до с. Старо Оряхово. От Сл. Бряг това са 25-30 км. Едно време до Старо Оряхово имаше жп линия. Тя беше с дължина 20-25 км и се свързваше с жп линията Карнобат - Варна при с. Юнак. БДЖ демонтира релсите в края на 90-те. Но тези 20-25км трасе и сега са собственост на БДЖ така, че няма да има нужда да отчуждават. Та така с общо 25-30км ново трасе (Сл. Бряг - Старо Оряхово) + възстановяване на бившата линия м/у Ст. Оряхово и Юнак (20-25км) ще може да се направи връзка между Бургас - Сл. Бряг и Варна. Което пак няма да е евтино, но ще в в пъти по-евтино от 150км нов жп път. Проблемът е, че при този вариант линията няма да е съвсем пряка и пътуването между Бургас и Варна със спирка в Сл. Бряг ще е поне час и половина. Така, че не е ясно дали си струва.
Günther
Рейтинг: 1989 ЛюбопитноВарненци и бургазлии, я кажете нещо повече за тази градска железница? В смисъл като градски клюки. ЖП линия с мотриси ли трябва да е? За трамвай, метро и т.н. не мисля. Ако трябваше да се прави нещо такова, то Пловдив щяха да извадят от нафталина техните проекти за Пловдив/Асеновград
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Günther
Рейтинг: 1989 ЛюбопитноАз сериозно... Доколкото съм чувал, има някакви европари за усвояване, за развитие на железопътния транспорт. Любопитно ми е какво умувате по вашия край
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Lilith
Рейтинг: 274 Гневно"Брюксел иска да види освен метрото и в други големи градове градска железница."
Този не може, просто не може да е толкова невеж.
Просто е подсъдно да е такъв!
Николов
Рейтинг: 957 НеутралноАз съм варненец, но мисля, че от трите града Бургас има най-голям шанс за градска железница понеже ще стъпят на до голяма степен съществуваща инфраструктура (виж #12).
Според мен най-добре ще е да си е нормална жп линия и така експресът Сл. Бряг да ходи до самия Сл. Бряг със спирки в Бургас, Сарафово и Поморие.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2022 ЛюбопитноИ кой ще я строи във Варна ?ТИМ ли ?С руски влакчета ли ще бъде?Че в града алкашите са чорбаджиите......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2022 ЛюбопитноИ кой ще я строи във Варна ?ТИМ ли ?С руски влакчета ли ще бъде?Че в града алкашите са чорбаджиите......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Николов
Рейтинг: 957 НеутралноВъв Варна метро не е смислен вариант заради подпочвените води. Не, че не може да се направи, ама км линия ще излезе повече отколкото в София. А и неизбежно ще открият някой археологически артефакт и работата ще се забави значително.
Моето лично мнение е, че нито Бургас, нито Варна имат крещяща нужда от метро защото градския транспорт е що-годе приемлив, а и има чалъм да се подобри и без метро.
Виж да се инвестира във връзка с близки селища според мен е по-смислено. За Варна за мен най-смисленото нещо е пряка жп линия до Добрич с междинна спирка на летището. За Бургас - жп линия до Сл. Бряг със спирка на летището.
Бургаския вариант ще е в пъти по-евтин както обясних по-горе.
encor3
Рейтинг: 436 НеутралноДо коментар [#26] от "Willy Messerschmitt":
Софийското метро е с руски влакчета само да вметна. Явно и там алкашите са на власт.
Fiji
Рейтинг: 474 НеутралноСвържете първо Варна и Бургас с магистрала, пък после им правете метро!
encor3
Рейтинг: 436 НеутралноДо коментар [#21] от "Günther":
Аз единствения смислен вариант за Варна, които виждам е да се направи връзка от летището надоло към езерото и там да се влее със съшествуващата жп инфраструктура. В смисъл от летището бързо да се придвижиш до жп гарата и евнтуално автогарата, ако я преместят в обозримо бъдеще.
shisharko
Рейтинг: 226 НеутралноТова са едни безмислени проекти, колкто едни наши фирми да глътнат едни пари. Но нали Баце трябва да помпа едни пари в обръчите на едни другари.
Fiji
Рейтинг: 474 НеутралноДо коментар [#8] от "tyg36557049":
Баце нещо в Пловдив не обича да ходи. А обещанията се дават намясто, за да хващат дикиш.
Petleshev
Рейтинг: 2829 НеутралноДо коментар [#5] от "Корки":
Бивш tww09306483.То щото БДЖ цъфна и върза при управлението на ГЕРБ, сега я удариха на приказки за градска желеница. Сигурно ще окачват релсите по стълбовете, иначе не знам откъде ще минава тая железница.
Специално за Варна, трябва да свържат летището с новата промишлена зона, за да могат да насмогнат на чуждите инвеститори, които се изсипват ежедневно. ;)
Petleshev
Рейтинг: 2829 НеутралноДо коментар [#30] от "encor3":
Бивш tww09306483.Аха...! От летището трябва да стигнеш по-бързо до гарата, за да се прехвърлиш на БДЖ. Това е мечтата на пътниците, без никакво съмнение. И накъде ще поемат тия пътници слизащи от самолета? Към Нови Пазар и Горна Оряховица вероятно?
Иначе е добре автогарата във Варна да се премести, ама къде? Място не остана... Освен ако не сринат Максуда. Ама не вярвам...
kdn18621931
Рейтинг: 8 НеутралноОтново се търсят схеми за точене на пари .
Lilith
Рейтинг: 274 ВеселоДо коментар [#25] от "Willy Messerschmitt":
Чувала съм да обвиняват ТИМ в много неща, но за първи път- в аклохолизъм.
алка́ш • (alkáš) m anim (genitive алкаша́, nominative plural алкаши́, genitive plural алкаше́й, feminine алка́шка)
(derogatory) alcoholic
Забавно. :))))))
П.П. А някъде четох, че един от основните им проблеми бил, че не пиели изобщо, което правело разговорите с тях особено трудни, както и измъкването на информация и обещания...
neut
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#12] от "Николов":
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restВарна-Добрич - да забравим веднага, защото няма да е рентабилна. Бургаският проект е за предпочитане
Николов
Рейтинг: 957 НеутралноТо никъде няма да е рентабилна. И софийския градски транспорт зависи от субсидии при все, че има голяма гъстота на населението.
Иначе да - бургаския проект ще е по-евтин от варненския и, като цяло, по-смислен.
caterpillar
Рейтинг: 81 НеутралноДо коментар [#29] от "Fiji":
caterpillarАбсолютно !
То почти път няма Варна-Бургас. Не може времето за път Вн-Бс да е почти , а лятото и повече от Вн-ВТ. Нищо не се говори за това.
Тиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноПредлагам на умният ни министър председател на направи метро свързващо Бургас с Варна. Варна с Добрич. Добрич със Силистра. Силистра с Русе. Русе с Търново и т.н.
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!Günther
Рейтинг: 1989 НеутралноВъпросът не е до БДЖ, а по-скоро до НКЖИ. За БДЖ-то ако намерят някакви програми, ще са друг вид.... "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
helemong
Рейтинг: 19 НеутралноАко ГЕРБ не беше се създавал и не бяха крали като за последно АМ Хемус щеше да е факт преди поне 5 год. Опоскаха еврофондове за къщи за тъщи, тръбички и голямо плюскане. Само ако събираха таксите от Божков вече щеше да има магистрала до Белград.
Petleshev
Рейтинг: 2829 НеутралноДо коментар [#37] от "neut":
Бивш tww09306483.Е, то и за Хемус ГЕРБ-ерите доста години разправяха, че няма да е рентабилна, защото нямало да има трафик по нея. После като се усетиха, че има голям келепир и аванта, превключиха на други приказки. Ако не е станало ясно от статията, управляващите не се вълнуват къде и какво трябва, че да се развива района и да е удобно на хората, ами ги вълнува какви пари могат да се усвоят от Европа. И друго... Като потрошиха стотици милиони за спортни зали в градчета със затихващи функции и за пречиствателни станции на гъза на географията без канализация, какво? Да не мислеха за рентабилност?
Като стана въпрос за Варна-Добрич, вероятно и за следващите избори пак ще лъжат, че ще правят пътя с две ленти в посока и че ще ремонтират околовръстното. Колко депутатски кампании започваха и свършваха с това, ехе-е-е-е... И колко ли още ще има...!
tsyrvulan
Рейтинг: 488 НеутралноАз не виждам смисъл от такава железница в който и да е от споменатите градове. Българските населени места са доста компактни за да се оправдае такъв разход. При мен крайградските/градските железници се ползват, но разстоянията в агломерациите са други. Явно пак ще се усвояват едни пари без много да се мисли. На тоя принцип в Испания се построиха някакви летища.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.chichka
Рейтинг: 3290 НеутралноЩе има пари за крадене!!!!
Русия е проказата на планетата Земя."Бързата автобусна линия" в Бургас глътна милиони... и трупа загуби за милиони. Евентуална железница до Сарафово- Слънчака.... ще си стои празна!!!Дори микробусите пътуват празни... кой ще товари железницата? Целта е "строеж на нещо" за усвояване на пари!
pesheff
Рейтинг: 1184 Неутрално[quote#18:"Николов"][/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.каква градска железница има в Пловдив? Минават няколко линии точно през центъра на града, като разделят квартал Южен от останалата част. Сега поне тръгна поръчката за пробива под централна гара. Има и такава за обновяване на целият жп възел Пловдив. Но като градска железница може само да се каже че има една линия до Асеновград и една до Карлово което е крайно недостатъчно. Дано да се мисли за още спирки в агломерацията защото става вече трудно придвижването. А ГТ е пълна трагедия.
pesheff
Рейтинг: 1184 Неутралночичак, ти верно ли? Я се позаинтересувай малко - в Бургас е най-смисления и правилно организиран ГТ в България! Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
pesheff
Рейтинг: 1184 Неутралноявно не си особено запознат с българските градове - пишеш си от УСАто без да си посещавал нито Варна нито Бургас или Пловдив последните няколко години май. Не можем да се придвижваме от задръстванията. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Kamenarski
Рейтинг: 221 ВеселоБаце, ако ше строите железница, да не забраеш да отрежеш и едно парче релса за валерко...
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!kokoto2
Рейтинг: 471 НеутралноКонцепцията на железниците като цяло е сбъркана. Жп линиите заобикалят всяко баирче което значително удължава пътя, износва повече бордовете на колелата, разходите на ел енергия. Това ги прави неконкурентноспособни спрямо автомобилния транспорт както за пътници, така и за товари. В този си вид железницата бавно загива.
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝprimerno
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#27] от "Николов":
Какъв е смисълът на тази спирка на летището в Бургас, то функционира през 3 месеца от годината. През останалото време има полети до Москва и Лондон.
Иначе за мен това са поредните лъжи на нашия министър-председател. АМ "Хемус" е до под кривата круша, а за АМ "Черно море" нищо не се чува, тръгнали да правят градска железница.
babalyuga
Рейтинг: 412 РазстроеноПортних 9 месеца една канализационна тръба не може да завари, железница ще прави...
Видяхме и БРТ коридора, и системата за таксуване в автобусите, и неработещите камери във Варна. и наводнения булевард, и 10 год строеж на стадиона.
Между Николов и Портних, за кой бихте сложили 2 лева, че може да го организира:)
primerno
Рейтинг: 274 НеутралноНиколов освен строителни книжа за палата на Доган какво е организирал?
historama
Рейтинг: 648 НеутралноОт Варна съм, и нещо не се сещам за къде ще е удачна тази железница? Или: абе има някакви пари, дайте да ги усвоим и присвоим!
Варна има нужда от втори Аспарухов мост, и истински околовръстен път от АМ Хемус за на север, към Златните и Балчик. И разбира се хубав път между двата града.
historama
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#53] от "primerno":
"Николов освен строителни книжа за палата на Доган какво е организирал?"
послушен е, акуратно заделя за централата на ГЕРБ в София
One Hour
Рейтинг: 328 ВеселоДо коментар [#4] от "deaf":
Мисля, че е някакво надморско метро.
От гарата направо в Сарафово или направо в Слънчака.
suhi
Рейтинг: 14 НеутралноТова е много стар бургаски проект - а линията си съществува още от соца, само трябва да се пусне едно малко отклонение през солниците до Сарафово. А Варна, както винаги диша праха на Бургас... особено в културно отношение.
suhihistorama
Рейтинг: 648 НеутралноОт Брюксел още ли не са забелязали, че големият проблем на България е централното разпределение и преразпределение на еврофондовете? Варна има нужда от втори Аспарухов мост, инфраструктура заобикаляща центъра, облагородяване на северния и южния бряг на Варненското езеро. А тоз Рапон дошъл и се подхилква като селски тарикат и... дайте ми проект, ще ви дам пари за влакче!?
Божидар Здравков
Рейтинг: 280 НеутралноНе познавам градските транспортни проблеми на Варна и Бургас, но се съмнявам, че градската железница ще реши най-големите, като усвои десетки милиони европейски пари.
Сега за Пловдив. Околовръстното шосе е трагедия - по една лента във всяка посока. Освен в часовете пик, през другото време е по-бързо да излезете на магистралата през центъра на града отколкото през околовръстното. Някой знае ли колко лева са дали за пловдивското околовръстно в сравнение с стотиците милиони (а може би и няколко милиарда) за софийското околовръстно?
Николов
Рейтинг: 957 НеутралноПрав си.
АМ Хемус е все още наникъде. Освен това на никъде е и магистралата между Русе и Бяла.
А ако трябва да ги дават парите за жп пак има по-смислени проекти - още не е завършена рехабилитацията на жп трасето София - Пловдив - Бургас. А го почнаха още преди повече от 15 години. За това трасе има да се дават още поне 500 милиона евро. Отделно изобщо не е почвала рехабилитация на линиите в Северна България. А тя ще струва поне милиард и половина евро.
На кратко - всичката Мара втасала и сега точно остана да правим градска железница.