Какво да се прави при отменено събитие, съвети от Европейския потребителски център

Какво да се прави при отменено събитие, съвети от Европейския потребителски център

© Reuters



Европейският потребителски център в България дава полезна информация как потребителите могат да си върнат парите за отменени заради коронавируса събития в различните страни-членки. Законодателството в ЕС не предвижда специални условия, общо приложими при отмяната на спортни или културни събития, затова правата на потребителите в тези случаи зависят от конкретното национално законодателство, както и от вида и условията на договора с организаторите на събитието.


Заради пандемията обаче някои държави вече въведоха специални правила за компенсации за отменени заради COVID-19 събития. Ето как са уредили въпроса те.


В Германия организаторите на събития могат да издадат ваучери вместо да върнат пари за неизползаните билети, но е важно те да са били купени преди 8 март 2020 г. Стойността на ваучера следва да е еквивалентна на цената на билета и ако той не бъде използван до 31 декември 2021 г., потребителят може да поиска осребряването му.




В Италия на организаторите на събития е разрешено да издадат ваучер, който е валиден 18 месеца след отлагането на събитието.


В Португалия за отложените фестивали клиентите също могат да получат ваучери с валидност до 31 декември 2021 г. Тези талони могат да се прехвърлят на други хора или да се използват за друго събитие, което предлагат същите организатори. Ако не ги използва до 21 декември 2021 г., потребителят има право да поиска парите си обратно.


В Литва организаторът има право да определи по-късна дата на събитието. Ако обаче тя не е удобна за потребителя, фирмата може да предложи ваучер. Срещу него може да се купят билети за бъдещи събития на същия организатор. Ако купонът не се използва в рамките на 1 година, потребителят може да поиска възстановяване на средствата.


"Ако все пак не искате ваучер, опитайте се да потърсите друго гъвкаво решение, като се свържете с организатора на събитието", съветва Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България.


Първо проверете сайта, откъдето сте купили билетите - най-вероятно вече има обявена информация и съвети какви са възможните опции. Там ще намерите и имейл или друг начин за връзка с продавача. Ако не успеете да се свържете с продавача на билети или с организатор на събитието и те се намират в друга страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, може да ни потърсите за безплатна помощ и съдействие, като подадете жалба към ЕПЦ България, казва още тя. Информация за подаването на жалби към Европейския потребителски център вижте тук.


За закупени онлайн билети може да се използва и Европейската онлайн платформа за решаване на спорове - тук. Ако търговецът се съгласи да участва в помирителното производство, съответната жалба ще бъде прехвърлена на орган за алтернативно решаване на спорове.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1753 Разстроено

    А в България пием по една студена вода. Справка: Hills of Rock. Никаква опция за получаване на пари. Евентуално билетите ще важат за догодина и още по-евентуално може и да върнат пари, когато "обявят всички артисти за следващата година". А дали изобщо ще има фестивал следващата година е доста съмнително, предвид факта, че организаторите са някакви шанаджии и парите от вече продадените билети за тази година отдавна са изпити.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  2. 2 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 935 Неутрално
  3. 3 Профил на zahariy
    zahariy
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Аз оставам с надежда да си използвам билетите които имам догодина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK