Увеличението на заразените показва грубо неспазване на правилата, заяви д-р Кунчев

Доц Ангел Кунчев

© Надежда Чипева, Капитал

Доц Ангел Кунчев



Увеличението на броя на заразени с коронавируса през последните две седмици показва, че той удря точно там, където има грубо неспазване на противоепидемичните правила - при събиране на ловна дружинка, на религиозно, партийно, спортно събитие. Това коментира в интервю за Нова телевизия главният санитарен инспектор д-р Ангел Кунчев.


Ако заболеваемостта продължава да расте, е отворена възможността за връщане на най-сериозните мерки, подчерта той, но добави, че при взимането на всяко решение се отчита и границата на търпимост на обществото към тях, както и желанието да не се пречи на икономическия живот. ."Търсим баланса, но ако има медицински показания за нови мерки - ще ги препоръчаме, а дали ще се приемат от правителството, е друг въпрос", поясни той.


Кунчев потвърди, че премиерът Бойко Борисов, хората от неговия екип и репортерите и операторите, които са били без предпазни маски вчера в църквата на Рилския манастир, ще бъдат глобени с по 300 лв. всеки. "С Борисов не сме говорили по въпроса, няма и нужда. Има заповед на министъра и тя е съвсем ясна", каза д-р Кунчев.




По думите му с Министерството на здравеопазването се обсъжда нов подход за тестване на хората, които влизат в болница. Идеята е те да преминават евтиния бърз тест, платен от болницата, а ако той покаже дори минимално отклонение, ще се прилага PCR тест за сметка на общественото здравеопазване. До тази идея се стига след като Българският лекарски съюз възрази срещу заповедта на министъра да не се тестват принудително и за тяхна сметка с PCR тест влизащи в болница.


"Личното ми мнение е, че е добра мярка да се тества всеки влизащ в болница. Това е скрининг, подкрепям лекарския съюз", каза Кунчев и добави, че "въпросът е кой да го плаща".


Според д-р Кунчев в сегашната ситуация при увеличен брой заразени процентът на влизащи в болница е по-малък, което е знак, че вирусът, преминал през повече хора, става по-"дружелюбен". Все пак експертът направи уговорката, че това негово наблюдение трябва да бъде потвърдено с повече данни за по-продължителен период. Изрази убеденост, че при горещо - над 30 градуса, и сухо време за десетина дни, разпространението на коронавируса ще се забави.

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Показва най-вече, че се правят огромно количество тестове спрямо предходните месеци. Днес са почти 3000. Април бяха 400.

  2. 2 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Другарю Кунчо! Правите ли разлика между ЗАРАЗЕНИ и БОЛНИ? Скоро всички или поне 70% от всички ще бъдем "ЗАРАЗЕНИ" и само 0.1% ще се почувстват БОЛНИ. И тогава какво - обявяваме край на света???

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Истината е, че идва доста трудно време. Всяко отпускане на мерките ще води до нов пик и така. Ще има масови фалити, спорта и културата ще са първите жертви. Не вярвам и ваксината да е ефективна, дори да я направят.
    Ама трябва да се живее все пак, ще намерим някакъв баланс.

  4. 4 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1075 Любопитно

    2009 г. 1700 починали от пневмония. 2020 + 207 с корона.
    Изводите всеки да си ги направи. А и спря да се говори за пачки и кюлчета...

    https://dnews.bg/mezdu-1300-i-1700-balgari-godishno-umirat-ot-pnevmonii-pochinalite-ot-covid-19-do-momenta-sa-207.html

  5. 5 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Глупости, показва невероятно тъпа комуникация от властимащите. Не може да говорим единия ден за намаляване, а на следващия за увеличение и така постоянно.

  6. 6 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Правилата са ясни.
    Просто в долното изречение трябва да заменим "Пекин" със "София" и нещата бързо ще си дойдат на мястото.

    "В Пекин временно се отменят спортните събития, както и събитията с много хора на открито. Музеите, галериите и библиотеките ще ограничат посетителите си до 30 на сто от капацитета си. В града и провинцията временно спира груповият туризъм. Двете големи пекински летища отмениха голяма част от вътрешните си полети - повече от хиляда, съобщи "Франс прес".

    Още по-строго ще се следи за носенето на маски, спазването на дистанция и дезинфекцията. Част от кварталите около двата засегнати пазара са поставени под пълна карантина и хиляди хора ще трябва да бъдат тествани.
    Прекратени са занятията в училище, всички детски градини са затворени, учениците минават отново на онлайн обучение, предаде ДПА. Временно се отлага подновяването на лекциите в за студентите. Забраняват се всички неналожителни пътувания извън Пекин, всеки, който иска да излезе от града, трябва да покаже, че има отрицателен тест за вируса."

  7. 7 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Стягай примката на врата на населението, Кунчо! Днес с маски в лятната жега, утре - домашен арест и КПП-та на градовете!
    Ще ми четат комикси на Али баба и ще питат за снимки на deep fake!!!

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  8. 8 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Кунчо, с маски от плат ли ще ловиш вирус с големина няколко нано метра, към който никой няма антитела? Не си никак прост, но изпълняваш задачи, които не са с медицинска цел!

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  9. 9 Профил на bobinews
    bobinews
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Стига сте давали трибуна на тоя "специалист"! Няма никакво увеличение! Просто се правят повече тестове и вирусът си се разпространява по нормалния си път, както в други държави. Ако бяха почнали с по 3000 теста от ден 1, резултатите щяха да са същите - по 100 или повече всеки ден. Ужасно манипулиране и всяване на страх и паника. И накрая пак хората виновни за неспазване на "мерки"..

  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 723 Неутрално

    С неадекватни данни (взети от най-различен брой тестувания върху съвсем различни контингенти от хора), с фалшив "щаб" (който не е никакъв щаб, защото няма правомощия да взема решения и да разпорежда) и "специалисти" като този Кунчев се получава това, което се получава - поръчкова манипулация на населението с цел аргументиране на раздаването на милиарди "помощи" на приближени фирми и отклоняване на вниманието на хората от корупционните скандали.

  11. 11 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Др. Кунчо, спазването на безсмислените правила ще донесе ли спиране на броя заразени? И какво като са заразени, а им няма нищо т.е. здрави са? И само 0.1% от заразените са болни? Мачкай Кунчо, простия народ, да не питот Началника неудобни въпроси!

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  12. 12 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Другаря Кунчо си е калинка отвсякъде, барабар с другите смешници от щаба и най-вече главния епидемиолог на републиката другаря Барба Ганьос. Тези вече каквото и да правят все ще е грешно. До един момент им се получаваше. Нямаха абсолютно никаква стратегия от самото начало. Импровизираха и според това какво става го обясняваха впоследствие, че това е било целта.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    Вие, докторе, не можете да му кажете на Ганьо, той е безсмъртен, закусва чесън и се тупа по гърдите като орангутан. Горе-долу там е спряла и еволюцията.
    Животното разбира само от дисциплина, това не ти е цивилизована държава.

  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Нямаха абсолютно никаква стратегия от самото начало. Импровизираха и според това какво става го обясняваха впоследствие, че това е било целта.
    —цитат от коментар 12 на helemong

    :))) :))) Добре и точно казано!

  16. 16 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Кунчев, имам новина за теб!
    Ти си следващият бушон на Баце. Дал ти е микрофона за малко, да плашиш и обвиняваш населението и в решителния мжмент, Той ще дойде на бял кон да ни освободи от теб!
    Справка - ген. Годжи - яко ще измрете!

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  17. 17 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#9] от "bobinews":Хе-хе, как няма да дават дневник трибуна на специалиста от снимката? Ами нали от една бозка бозаят? Трябва да се подкрепят в общата цел - грантове срещу сплашване и насаждане на вина и страх у хората!
    —цитат от коментар 13 на Скакауец


    Дали е така ?

  18. 18 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4027 Неутрално


    Във Франция тежко засегнати са отделни региони. В Париж и околностите смъртността възлиза на 128% спрямо същия период на миналата година, а в част от областта Елзас - дори на 144%. Това съобщава Националният статистически институт.
    Без карантината жертвите щяха да са много повече
    Ръстът на смъртността може би е индикация за това, че от Ковид-19 са починали повече хора, отколкото се знае досега, пише АРД.”

    “Между 23 март и 19 април 2020 в Европа са починали 100 000 души повече, отколкото средно за същия период в предишните години. Дали причината е новият коронавирус?
    По данни на EuroMomo (European Mortality Monitoring - мониторинг на смъртността в Европа), за последните четири седмици в Европа са починали около 100 000 души повече, отколкото средно за същия период в предишните няколко години. EuroMomo следи смъртността в 24 европейски държави. ”

    Любовта ще спаси света!!!
  19. 19 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Колегите му от щаба го оставиха сам да дежури, докато медитират по чуждестранните курорти.
    Лекарите на първа линия нямаха късмет с това лошо време да си ползват ваучерите за почивка.

  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    при взимането на всяко решение се отчита и границата на търпимост на обществото към тях
    ______________________
    От 4000 болни 13 са настанени интензивни отделения, демек по-важно е да се гледат други новини, за корупцията в здравеопазването,примерно!?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Е, се пак трябва да сме радостни и благодарни, че Боку ни е премиер!

    Щото без него щяхме яко да измрем - както обяви баш Нощното мекере, сега отмарящо от непосилното лизачество в ... Гърция!

    А бай Аню Кунчев си е обикновен държавен чиновник.
    Неговата единствена задача - като на всеки държавен чиновник - е да крепи стабилността.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  22. 22 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 210 Неутрално

    при взимането на всяко решение се отчита и границата на търпимост на обществото към тях______________________От 4000 болни 13 са настанени интензивни отделения, демек по-важно е да се гледат други новини, за корупцията в здравеопазването,примерно!?
    —цитат от коментар 20 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    4000 са заразени. В интензивни отделения около 13.

  23. 23 Профил на Bolg Aryan
    Bolg Aryan
    Рейтинг: 41 Неутрално

    дебил, лъжец, подлога и манипулатор като цялата герб измет

  24. 24 Профил на Danail Mindov
    Danail Mindov
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Абе Хора Спрете да се Психопатясвате и на село Всички болници явно имат тестове да Обаче никой репортер не отива да види и провери дали е така. Стига Вече Глупусти Децата Ви Имат повече Разсъдък от Вас

  25. 25 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Д-р Кунчев да каже какви са дневните стойности на починалите от вируса за последните 3 месеца. Напоследък май само за заразени се говори, за умрели нищо се не чува.

  26. 26 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    "...има грубо неспазване на противоепидемичните правила - при събиране на ловна дружинка, на религиозно, партийно, спортно събитие.."

    Кунчев явно визира Бойко Борисов.
    Заедно с Валентин Златев е засечен в ловното стопанство "Палмира" по време на извънредното положение. (ловна дружинка)
    Вчера беше в Рилския манастир без маска. (религиозно събитие)
    Миналата седмица първо в сградата на ГЕРБ събра всички депутати и партийното си ръководство, без да се спазва дистанция, дори нацелува една дама, а после в Стара Загора отново събра в зала тълпа гербери. (партийно събитие)
    За участие на Борисов в спортно събитие няма официални данни (или аз не се сещам), но като си го знаем, че без мачле не може да изкара деня, сигурно и в този контекст е нарушил правилата.

  27. 27 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    “Във Франция тежко засегнати са отделни региони. В Париж и околностите смъртността възлиза на 128% спрямо същия период на миналата година, а в част от областта Елзас - дори на 144%. Това съобщава Националният статистически институт.Без карантината жертвите щяха да са много повечеРъстът на смъртността може би е индикация за това, че от Ковид-19 са починали повече хора, отколкото се знае досега, пише АРД.”“Между 23 март и 19 април 2020 в Европа са починали 100 000 души повече, отколкото средно за същия период в предишните години. Дали причината е новият коронавирус?По данни на EuroMomo (European Mortality Monitoring - мониторинг на смъртността в Европа), за последните четири седмици в Европа са починали около 100 000 души повече, отколкото средно за същия период в предишните няколко години. EuroMomo следи смъртността в 24 европейски държави. ”
    —цитат от коментар 18 на hope


    А дали причина не е, че много хронично болни не са имали достъп до здравеопазване заради цирка с короната?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  28. 28 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    Броят заразени (вече) не важи за властта, така че не го гледайте ! И 200 да станат за денонощие, ние вървим към колективен ! Дали е имунитет или безумие, ще се види скоро !

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3845 Весело

    " Ако заболеваемостта продължава да расте, е отворена възможността за връщане на най-сериозните мерки, подчерта той, но добави, че при взимането на всяко решение се отчита и границата на търпимост на обществото към тях, както и желанието да не се пречи на икономическия живот."

    А търпимостта на едрия бизнес по Бетономорие е никаква спрямо каквито и да са мерки, защото загубата се очертава да е опустошителна ! Това е от значение за властта, не нещо друго ! Затова и заканите на премиера, че ако броят заразени надхвърлел 100 човека, мерките се връщали, са приказки за лека нощ !

  31. 31 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    Тоз на кво се надява. Прасетата в кочината какви правила спазват? Единствено се натискат да са по-близо до копанята.

  32. 32 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Ами, затворете отново хората по къщите и никакво напускане на страната. Оставете само хотелите на нашите хора да работят без гости и персонал и по разни програми да им се наливат свежи парички.
    Вирусът ще е полезен и за частните болници на КОЙчо, така че не отпускайте контрола!
    Никакви сбирки на повече от двама човека не трябва да допуска полицията.

  33. 33 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    Ми то мерките бяха отпаднали бе Кунчев, какво да спазват хората като сте ги махнали. Хем така хем иначе, скапахте живота на хората и икономиката с вашите неадекватни мерки, после поне ги махнахте ама се оказва че то трябвало да се спазват въпреки че сте ги махнали. И какво като има заразени, важното е дали са болни. Че вируса ще го изкара почти всеки, такива като мангъров ви го обясниха преди няколко месеца, няма никаква драма в това, така действат вирусите.

  34. 34 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#29] от "joro4900":

    Говори за себе си.

  35. 35 Профил на stable
    stable
    Рейтинг: 275 Неутрално

    2009 г. 1700 починали от пневмония. 2020 + 207 с корона.Изводите всеки да си ги направи. А и спря да се говори за пачки и кюлчета... https://dnews.bg/mezdu-1300-i-1700-balgari-godishno-umirat-ot-pnevmonii-pochinalite-ot-covid-19-do-momenta-sa-207.html
    —цитат от коментар 4 на Paolo Di Canio


    Никой не го оспорва това.
    Става въпрос за вирус, който се държи по-различно от други 'грипни' вируси когато влезе в тялото и клетката. Размножава се много по-бързо, процента на "завладяване" на различни видове функции в тялото е също по-мощен. Точните причини и разликите при различните хора не са ясни все още.
    Проблема вече е потенциалния дългосрочен ефект върху организма дори и самото заразяване да е асимптоматично. Има първоначални изследвания, че може да засяга и нервната система в дългосрочен план: нещо което не съществува за обикновенния грипен вирус.

    Докато в началото целта беше да се предпази здравната система от колапс, сега целта (може би) е също по-малко хора да се заразят. Поради неяснотата от дългосрочен ефект върху организма. За съжаление това няма как да се знае в толкова кратък период и с оскъдни данни изследвания.

    Не значи да се затвори всичко, но все пак хората трябва да се пазят, а не да правят напук и да показват колко са безсмъртни и да игнорират с 'грипче'. Защото симптомите може да са грипни, но самия вирус действа по-различен начин в тялото.

  36. 36 Профил на StandBy
    StandBy
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Показва то, грубо оплескване с мерките...
    От "ЩАБ" плашило до "ЩАБ" пародия, грубо оплескване с комуникацията м/у щаба и народа.
    От 5000 лв. разходка в парка, кашони с пътни листи по КПП и изкъртени пейки по паркове и градинки на 180 градуса - до отворени молове, чалготеки и публика по мачове.
    А защитни средства по много болнци липсваха или бяха в тежък недостиг - после ревем по медиците, че се били заразявали (сега не се чуват толкова оплаквания, дали са стигнали най-после или просто се примириха медиците не знам) и болниците са ковидарници.
    Само за месец бе отложено струпването на големи групи хронично болни по поликлиники и кабинети - сега пак се виси с часове заради безумията да изписваме едни и същи лекарства на конвейр, че да се получат някакви отстъпки от НЗОК.
    Сума ти административни срокове не бяха удължени, чакаме резултатите от струпванията по гишетата.
    В целия хаос решихме, че сега е момента да пратим всички в КАТ да си проверят задълженията и платят глобите. И предплатените вече са с ЛК, да бяха си направили тъпия сайт да иска тел. номер за СМС код и да показва невръчени по номер автомобил или по номер книжка.
    Носи парцалче, не носи парцалче, а пак носи парцалче... и никакви пояснения защо е зора и като как точно се употребява и почиства/стерилизира това чудо за да няма алергии или бактерии.

    И пак се играе на ЩАБ плашило... нищо чудно, че за повечето вирус няма, грипче е или световна конспирация.

    Изобщо крайно време е да се спре с истерията... и да се мисли за мерки за намаляване на струпването на много хора на закрито за дълго време, а където това е невъзможно - да се дезинфекцира и да се носят маски.

  37. 37 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Другарят Кунчев с кои от управляващите обсъждат мерките над населението, след като признава, че не е с премиера?

  38. 38 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Поне падна мита, че циганите не работят. Вчера са се прибрали в Белица и околности тия от кланиците в Германия.
    Значи, оказва се , че от Цюрих до Неапол, циганите работят и получават доходи.

  39. 39 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    Показва най-вече, че се правят огромно количество тестове спрямо предходните месеци. Днес са почти 3000. Април бяха 400.
    —цитат от коментар 1 на Paolo Di Canio


    Щото има повече позитивни.

    Като имаш заразен и той има 1-2-3 контактни кой да тестваш - тестваш тях.

    Сега всеки щъка има поне по 10-20 контактни лица. И като някой се появи в болницата със симптоми и има положителен тест за корона вирус почват да му тестват неговите контактни.

    Реално и тогава и сега се движим около 1 положителен тест на 30 извършени.

    2 946 теста и 130 положителни = на 22 теста - 1 положителен
    400 теста и 10 положителни = на 40 теста - 1 положителен

    Средното ни е 30 - което е едно доста добро число.

  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    "Увеличението на заразените показва грубо неспазване на правилата, заяви д-р Кунчев"

    Именно, ако мерките се спазваха вируса щеше да изчезне за 1-2 месеца.

    На открито почти не се разпространява, или трябва да се натискате да го хванеш. Разпространява се на закрито при по продължителен контакт със заразен. В една стая да имаш 10 човека и 1 заразен и хоп всички заразени после - полицейското в Пазарджик, тея с пастора и пр. подобни тъпи случки.

    Маски, дезинфекция, дистанция, дисциплина и след 1 месец няма да има вирус. Но Ганьо не може да спазва тези 3-4 елементарни правила и после правителството му виновно, че броя на заразени скача, че бизнеса страда. Но ще си научим урока по трудния начин.

  41. 41 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Увеличението на заразените показва рЕзкото увеличение на тестваните. В началото на пандемията тестваха 1000 и откриваха 60-70 заразени. Сега тестват 3000 и откриват 100 заразени.

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    България - 122 502 теста, 17 628 теста на 1 милион население
    Има заразени 4 114 - средно на 30 теста 1 излиза положителен

    Германия - 5 029 696 теста, 60 035 теста на 1 милион население
    Има заразени 192 778 - средно на 26 теста 1 излиза положителен

    Второто число е по-важно. Виждате че Германия е направила 3-4 пъти повече тестове на 1 милион, но тя съответно има повече заразени и съответно в Германия на 26 теста 1 е положителен, у нас правим по-малко тестове на 1 милион, щото имаме с по-малко заразени, съответно излиза 1 положителен тест на 30 направени.

  43. 43 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Накрая ще стане така както казва доцент Мангъров-и с мерки и без мерки ще се заразим 70-80% от населението.Стила му на говорене обаче плаши -който се зарази-зарази,който се разболее-разболее,който се излекува - излекува и който умре-умре.Плаши ама е вярно.Повече никъде не могат да се затварят икономиките.Носим маски на закрито,спазваме физическа дистанция,дезинфекция,хигиена.Така ще е оттук нататък.Всеки ще си носи отговорност с кого ще се среща,къде ще ходи.Това - разхлабвам,затягам не върши никаква работа.

  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    Увеличението на заразените показва рЕзкото увеличение на тестваните. В началото на пандемията тестваха 1000 и откриваха 60-70 заразени. Сега тестват 3000 и откриват 100 заразени.
    —цитат от коментар 41 на blaf


    Т.е. преди с 1000 теста откриват 60-70. Сега с 2000 теста отгоре откриват само 20-30 отгоре. :)

    Което показва че ако сложат още 2000 теста отгоре ще отриват само 10 отгоре.

    Т.е. с 6000 теста няма да откриват 200 заразени, а само 150.

    Или това не го разбираш. Че нарастването не е линейно. Колкото повече тестове правиш, толкова повече заразени откриваш. Но то не е линейно. На първите 1000 теста ще откриеш 100 заразени. На вторите 1000 теста отгоре ще откриеш 20 заразени. На третите 1000 теста отгоре ще откриеш само 10 или 5 заразени.

  45. 45 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    До коментар [#43] от "chicago514":

    Не, няма да стане.

  46. 46 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    До коментар [#43] от "chicago514":Не, няма да стане.
    —цитат от коментар 45 на realguru

    Кое?

  47. 47 Профил на StandBy
    StandBy
    Рейтинг: 692 Неутрално

    "Увеличението на заразените показва грубо неспазване на правилата, заяви д-р Кунчев"Именно, ако мерките се спазваха вируса щеше да изчезне за 1-2 месеца.На открито почти не се разпространява, или трябва да се натискате да го хванеш. Разпространява се на закрито при по продължителен контакт със заразен. В една стая да имаш 10 човека и 1 заразен и хоп всички заразени после - полицейското в Пазарджик, тея с пастора и пр. подобни тъпи случки.Маски, дезинфекция, дистанция, дисциплина и след 1 месец няма да има вирус. Но Ганьо не може да спазва тези 3-4 елементарни правила и после правителството му виновно, че броя на заразени скача, че бизнеса страда. Но ще си научим урока по трудния начин.
    —цитат от коментар 40 на realguru


    Това би проработило само ако се направи в целия свят едновременно, инак след мерките първия заразен влязъл отвън и прекарал на закрито повече от 2 часа с други хора ще ти остави поне една нова бройка и започваш отначало.
    Вече стана ясно, че с прекачване може да се заобиколи карантина... никак не е трудно да си внесем заразен докато го има по целия свят. А ако полета е по-дългичък, ей ти цял самолет заразени. Същото важи за влакове и автобуси.

    Тия мерки трябва да контролират скоростта на разпространение и да пазят уязвимите (най-малкото пазейки здравеопазването, че да ги лекува не само от тоя вирус), няма как да го изчезнат напълно.


  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    Истината е, че идва доста трудно време. Всяко отпускане на мерките ще води до нов пик и така. Ще има масови фалити, спорта и културата ще са първите жертви. Не вярвам и ваксината да е ефективна, дори да я направят.Ама трябва да се живее все пак, ще намерим някакъв баланс.
    —цитат от коментар 3 на НеКой


    Че то ВЪОБЩЕ НЯМАШЕ МЕРКИ!

    Я виж заводите , примерно в Севлиево!

    Идеал Стандард-Видима , имат 3 големи завода , с няколко хиляди работници на три смени , Хамбергер са на смени , Никипласт са на сменир АББ и ЕМКО-и те , СИВИ- и те , Паралел май са само на една смяна.

    ЗА ВСИЧКИ ЗАВОДИ СЕ ПРЕВОЗВАТ ХОРА С АВТОБУСИ от Ловеч , Троян , Дряново, Търново , Габрово.
    Мнозина от работещите си живеят и в Севлиево , някои на квартира , съотношението е примерно 60% пътуващи на работа от самото Севлиево и 40% от други градове.

    Хората ходят насам-натам из града , в магазини и къде ли не , в заводите са в местата за почивка заедно , в местата за хранене , в местата за пушене и кафе , в баните и тоалетните .
    В автобусите са си заедно .

    И въпросът е , а що не затваряме заводите и не ни пука , а се шашкаме за агитките ?

  49. 49 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    "Увеличението на заразените показва грубо неспазване на правилата, заяви д-р Кунчев"Именно, ако мерките се спазваха вируса щеше да изчезне за 1-2 месеца.
    —цитат от коментар 40 на realguru


    Как точно


    П П
    А що - като е толкоз безпроблемно не лашнем мерки и против други тежки болести

  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    хората трябва да се пазят, а не да правят напук и да показват колко са безсмъртни и да игнорират с 'грипче'. Защото симптомите може да са грипни, но самия вирус действа по-различен начин в тялото.
    —цитат от коментар 35 на stable


    Ярък пример за неглижиране и мангъровщина - случка от тръмпова Америка .
    Иде реч за Джордж Флойт от Минеаполис , разбира се .
    Ей за неговото дередже
    -----------------------------
    Coronavirus deaths and those of George Floyd

    George Floyd was infected with COVID-19, autopsy reveals

    Autopsy report: George Floyd had COVID-19
    -------------------------------
    Заразен с Ковид-19 - не спазва самоограничения , джитка насам-натам , няма никаква маска и не му пука , ходи вечерта да си купува пиячка с некви 20 долара там , отива близо до полицаите.

    "Не можга да дишам!" - ми не можеш зер , то оставаше и да можеш .

    Ковид-19 , Бро !

    Било "леко грипче" , а ?

    И ако си служител на реда , или си в магазин , или си таксиджия , или просто си жител на Минеаполис - как ще се опазиш от такива , като Джордж Флойд ?

    А се намериха хора - даже и в София - да приемат подобно поведение , да издигат Джордж Флойд за знаме!

    " Такова поведение ще зарази майките и бащите ни ?
    Ще пречи на Мерките на Генерал Бойко Борисов и генерал Мутафчийски ?
    Бе стига глупости бе - няма никакъв Ковид - Это всё придумал Черчилль в восемнадцатом году !
    Джордж Флойд много хубаво е бил , човекът без маска и не се е спирал да джитка та да си купува качествено пиене !
    Да е с маска и да си стои в къщи ограничава неговите права! Та те искат подобно нещо и от ромите - а то няма Ковид! Значи е лъжа , за да ги ограничават!
    Айде да сме всички на митинг в София! "

    Умнокрасивци , сър !

  51. 51 Профил на StandBy
    StandBy
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Накрая ще стане така както казва доцент Мангъров-и с мерки и без мерки ще се заразим 70-80% от населението.Стила му на говорене обаче плаши -който се зарази-зарази,който се разболее-разболее,който се излекува - излекува и който умре-умре.Плаши ама е вярно.Повече никъде не могат да се затварят икономиките.Носим маски на закрито,спазваме физическа дистанция,дезинфекция,хигиена.Така ще е оттук нататък.Всеки ще си носи отговорност с кого ще се среща,къде ще ходи.Това - разхлабвам,затягам не върши никаква работа.
    —цитат от коментар 43 на chicago514


    Плаши защото се държи сякаш е бизнесмен - шеф на погребално бюро, а не лекар - шеф на детска клиника. Ако е лекар работата му е да не се разболяват и ако се разболеят да се излекуват, а не да умират. И впечатлението остава, че толкова е и лекар. А е много по-просто и ефективно да се каже - мерки въздушно капкова инфекция не спират, целта на разумните такива е да я държат под някакъв контрол за да не умират ненужно хора.
    Принудителното носене на маски на закрито също е мярка, задължителната дезинфекция и тя.

  52. 52 Профил на FL
    FL
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Кой да плащал тестовете! Ми ББ ще ги плати, нали спря контрабандата, осъди Газпром, ускори икономиката, привлече чужди инвестиции, взе 10 млрд кредит. Все ще намери някой лев.

  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7993 Неутрално

    Ето, заговорихме пак за вируса и спряха да се споменават СМС-ите, снимките, милионите и пищова на шкафчето. Знаят те, как се прави. Учили са от учебниците на КГБ.

  54. 54 Профил на G.Okatova
    G.Okatova
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Интервюто на д-р Кунчев при Поли Златарева в "Още от деня" вчера беше много добро и изчерпателно. Но не виждам да цитирате точно него,а избрани и удобни за дневника автори и цитати...

  55. 55 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1526 Весело

    До коментар [#53] от "Роси":

    От вирусчето може да предадеш богу дух,а от изброеното от тебе само да получиш болки в пръстите от чукане по клавиатурата!
    Май си съгласна с *дебил плистов 80%*,че вирусът не е опасен - това е *измъдрил* червеното глистче в поредния си мисловен напън!

  56. 56 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    До коментар [#4] от "Paolo Di Canio":

    Чакай - пилците се броят наесен! Починалите от пневмонии или от ковид също! Даже не наесен, а кам 31.12.
    207 починали за три месеца означава над 800 починали за година. Само че ежедневният брой на починалите последния месец е по-голям, пък и може още да нарасне.

  57. 57 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    д-р Кунчев: "Увеличението на заразените показва грубо неспазване на правилата"
    Д-р Кунчев прави впечатление на точен и премерен в изказванията си, но в конкретния случай, поне така, както е изведено в заглавието, стои малко на границите на манипулацията. Сто процента е прав, че правилата се погазват. Бих казал дори, че махалото на отношението на българина преминава от фазата на респект към вируса, към фазата на пренебрегване на опастността от него. Простата сметка обаче показва, че броят на новозаразените към броят на направените тестове е почти постоянен процент - и преди, около 30-40 заразени/ден и при около 1000 теста и сега, около 130 заразени/ден при около 3000 теста - около 4%. Дори парадоксално - сега, при "грубо" неглижиране на опастността, процентът се задържа почти същият - няма лято, пролет зима, нещо друго ще да има и по това следва да се замислим. А по принцип, да, разбира се, че правилата - хубави, лоши, трябва да се спазват!

  58. 58 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7920 Неутрално

    Не сме достатъчно дисциплинирани, сър

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  59. 59 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Какви мерки какви 5 лв. Само социалната дистанция помага. Тоест да не се ходи на работа, на училище, да не се спортува. Заседнал живот. Да ама заседналия живот води до наднормено тегло, хипертония, сърдечни заболявания, диабет т.е. все неща, с които вируса става смъртоносен. И последните глупаци разбраха, че докато се пазим ставаме по-уязвими.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK