
© Джи Пи Груп
Няколко работници са затрупани в тунел "Железница" край Симитли, съобщи БНТ. По първоначална информация, двама от работниците вече са извадени и транспортирани в Благоевградската болница. Към тунел "Железница" пътуват министърът на регионалното развитие Петя Аврамова и председателят на АПИ Георги Терзийски.
Министърът на здравеопазването Кирил Ананиев потвърди по време на брифинг за случая, като каза, че информацията се уточнява, но знае за четирима пострадали, които са живи. Увери, че всички органи, които са длъжни да окажат помощ при този случай, който той определи като бедствие, са налице, включително и спешната медицинска помощ.
В ранния следобед премиерът Бойко Борисов отиде в Благоевград да разговаря с лекарите, които го увериха, че и тримата пострадали са в стабилно състояние и без опасност за живота. Борисов бе придружаван от ръководителя на Националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски, който от известно време не се е появявал публично.
По-късно строителят на съоръжението - ДЗЗД "АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018", обяви, че при възникнало срутване на скална маса при изграждането на тунел "Железница" са пострадали трима работници, които са откарани в болница. Инцидентът е станал при забоя от южната страна.
Районът се охранява от МВР и външни лица не се допускат, съобщава БНР.
© Джи Пи Груп
Тунелът се строи в момента, като е предвидено 2 километра тръби да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата. На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна. При започването на строежа на тунела се разбра, че работниците се трудят в тунела 24 часа, на три смени.
Предвидено е в съоръжението освен пътните платна, да бъдат изградени и автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации. Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи. Освен това вътре ще има автомобилна връзка, която ще се използва само от Спешна помощ и Пожарната.
Очаква се тунелът да бъде завършен през пролетта на следващата година, а през март 2022 г. трябва да бъде приключено и строителството на целия ЛОТ 3.1 от Благоевград до Крупник.
Изпълнител на проекта е "Джи Пи Груп" като част от обединението ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което влизат още "Глобал кънстръкшън" ООД и "Виа план" ЕООД.
Стойността на тунела е 185 млн. лв. Пътните участъци преди и след него се изграждат съответно от обединения на ГБС и "ПСТ груп". Цялата отсечка на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник, дълга 12.6 км, в момента се строи. Тя трябваше да е готова през август 2019 г., но се забави по различни причини, включително и археологически разкопки.