Пострадалите в тунела ще бъдат лекувани във ВМА по настояване на директора й

Пострадалите в тунела ще бъдат лекувани във ВМА по настояване на директора й

© Джи Пи Груп



Тримата работници, които пострадаха тази сутрин при срутване в новостроящия се тунел "Железница", ще бъдат лекувани във ВМА. Това обяви премиерът Бойко Борисов, който отиде на мястото на инцидента и разговаря с лекуващите лекари в двете благоевградски болници, където първоначално бяха приети пострадалите. По традиция посещението му се предаваше на живо във фейсбук профила му.


Допълни, че предложението е на директора на ВМА и председател на Националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски, който го придружаваше при посещението. Мутафчийски от известно време не се е появявал публично, нито бе съобщено да е участвал в обсъжданията между правителството и щаба на актуалната ситуация със заразените с коронавирус. Мутафчийски бе с маска дори на открито, а премиерът подканяше качващите се в автомобила му да си ги слагат, защото "месеци наред работехме без заплати, а сега и глоби".


"Не че подценяваме двете болници", обясни Борисов за преместването на ранените, но обяви, че по предложение на Мутафчийски лечението ще продължи във ВМА. Разбра се, че няма опасност за живота на пострадалите, като един от тях има травма на крака, друг на ребрата, а при трети на белия дроб.




По-късно от съобщение на ВМА се разбра, че там са настанени двама от пострадалите. Съобщава се, че са в стабилно състояние, контактни и адекватни. Единият пострадал е с охлузвания в областта на главата и на гръдния кош, по първоначални данни - има счупване на три ребра, пневмоторакс, контузионен бял дроб. Вторият пациент е с незначителна рана на главата, счупване на дясна бедрена кост, счупване на големия пищял на десния крак.


В свой стил Борисов посъветва работниците на обекта да се пазят и обяви, че ако той е бил лесен още комунистите са щели да го построят за олимпиадата в Гърция, имайки предвид заявката на правителството "Костов" да доизгради автомагистрала "Струма" до началото на олимпийските игри в Гърция през 2004 г.


"Зарадвах се на иконите в тунелите, защото Господ ги спаси тези хора", обобщи случилото се Борисов. По-рано пред него строителите обясниха, че няма нарушение на правилата за работа, а просто непрекъснатите дъждове напоследък са направили скалата ронлива и тя се е срутила в участъка, в който е работено сутринта. Разбра се, че бързата реакция на другите работници е довела до своевременно изваждане на затрупаните.


Работата по обекта ще продължи - в другата тръба на тунела и в тази преди срутването, а експертна комисия, назначена от строителния министър Петя Аврамова, ще провери какво се е случило. Междувременно представители на проектанта и на строителния надзор ще направят предписания за укрепване. По-късно Районната прокуратура в Благоевград обяви, че води разследване по случая.


Николай Костурков от строителния надзор уточни пред Би Ти Ви, че няма нарушения при строителството на тунела, като всички работници са били екипирани, преминали са обучение и са с опит. Той добави, че започва аварийна консервация, за да няма следващи такива инциденти.


"Просто българите не знаят колко огромен, грандиозен строеж е и се надявам вие да им го покажете", обяви Борисов пред медиите и описа как по скатовете като лястовички са разположени 20-30-тонни машини.

Тунелът се строи в момента, като е предвидено 2 километра тръби да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата. На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна. При започването на строежа на тунела се разбра, че работниците се трудят в тунела 24 часа на три смени.


Предвидено е в съоръжението освен пътните платна да бъдат изградени и автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации. Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи. Освен това вътре ще има автомобилна връзка, която ще се използва само от Спешна помощ и Пожарната.
Очаква се тунелът да бъде завършен през пролетта на следващата година, а през март 2022 г. трябва да бъде приключено и строителството на целия ЛОТ 3.1 от Благоевград до Крупник.


Изпълнител на проекта е "Джи Пи груп" като част от обединението ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което влизат още "Глобал кънстръкшън" ООД и "Виа план" ЕООД.


Стойността на тунела е 185 млн. лв. Пътните участъци преди и след него се изграждат съответно от обединения на ГБС и "ПСТ груп". Цялата отсечка на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник, дълга 12.6 км, в момента се строи. Тя трябваше да е готова през август 2019 г., но се забави по различни причини, включително и археологически разкопки.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1405 Разстроено

    "Зарадвах се на иконите в тунелите, защото Господ ги спаси тези хора", обобщи случилото се Борисов.


    Шах и мат!!!

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Ми незнам какъв е намекът, но болниците в Благоевград изобщо не могат да предоставят тази болнична помощ, която ВМА в София може. Явно положението е сериозно, дано се оправят хората.

  3. 3 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Вижте, дайте да не преувеличаваме.

    ВМА, бидейки "Военна болница" с над вековна история, е специализирана, за това е създадена, да лекува войници пострадали по време на военни действия. Апропо - Николай Пирогов е военен лекар, но това е друга тема. В мирно време, както всеки може да се досети, една Военна болница няма пациенти от техния контингент.

    Затова, още по време на социализма (преди това постоянно воюваме, и има пациенти) е въведена практика във ВМА да се настаняват всички пациенти, които са с "наранявания" наподобяващи поражения по време на война. Това е необходимо за да може медицинският персонал да поддържа необходимата квалификация.

    В случая, затрупаните работници имат множество поражения идентични с такива ако бяха в зоната на разрив на оръдеен снаряд по време на реални военни действия.

    С една дума - данъкоплатците плащаме за това в подобни случаи ВМА да бъде на линия, а медицинския персонал "под пагон" да поддържа необходимото ниво на компетентност и да налагат стандартите в медицината в България.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  4. 4 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Дано догодина вече да имаме трета напълно завършена магистрала след Тракия и Марица. Аутобаните до Белград и Солун дори са по-важни от Хемус, но щом Евросъюзът е отпуснал парите да действат.

  5. 5 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Вного по - добър вариант е ВМА. Дано да оздравеят.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  6. 6 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 765 Разстроено

    "Зарадвах се на иконите в тунелите, защото Господ ги спаси тези хора, обобщи случилото се Борисов."
    Добре че е господ да ни пази , защото ако разчитаме на работодатели и правителство досега нямаше да има българи .И да не забравим да се помолим и за собственика на Джи Пи Груп"https://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/vuzhodut-na-dji-pi-grup
    И аз отивам да се моля .

  7. 7 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 359 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jazzdevil":

    У нас само Господ ни пази, защото няма кой друг!

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  8. 8 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    Явно генерал Мутафчийски вече се е върнал от почивката на Халкидики.

  9. 9 Профил на wawa
    wawa
    Рейтинг: 231 Весело

    Строежът на магистралата е обект от национално значение за всички нас и от стратегическо значение за управляващите. Това означава, че всеки участник в строителството й се ползва с преференциален режим, т.е. пострадал редови строител ще бъде лекуван във ВМА, а пострадал такъв инженер или ръководител – в Правителствена болница.

  10. 10 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Чест му прави на Бойко че отиде да види пострадалите, а не като Виденов, да тропка хорце след трагедия.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    А аз имах наивността да смятам че не е важно Къде а Как се лекува човек
    Но като се има предвид че ние на село не ги разбираме тези неща

  12. 12 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    До коментар [#10] от "Корки":

    Отиде да си направи Пи Ар. Той по цял ден това прави, обикаля със Секвоя-та, на наши разноски, и си прави Пи Ар.

  13. 13 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    До коментар [#11] от "selqnin":

    За съжаление в българия има значение къде се лекува човек. как е функция и на апаратура и на специалисти.
    Не ,че го одобрявам този факт, но това е българската действителност в здравеопазването. Дай Боже да се променят нещата.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    Сигурно са си спестили укрепването за икономия на пари и време! Тунелът е като подземен рудник винаги може да се получи обрушване ако скалният масив не е укрепен.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4249 Весело

    "Мутафчийски бе с маска дори на открито, а премиерът подканяше качващите се в автомобила му да си ги слагат, защото "месеци наред работехме без заплати, а сега и глоби".

    Хахаха... да го ожалиш горкия Боко, явно му е неприятно, че го глобиха. Да беше някой обикновен българин разбирам. Но ти си доста богат и не бива да се оплакваш, ще извадиш някоя 500 - тачка евро от нощното си шкафче и си готов. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на Aleko
    Aleko
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Моме, генерал-майор професор д-р Венцислав Мутафчийски е НАЧАЛНИК на ВМА! За теб може да не е важно, но показва ниво!

  17. 17 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    премиерът подканяше качващите се в автомобила му да си ги слагат, защото "месеци наред работехме без заплати, а сега и глоби"."" .. тоя може ли да е по-нагъл. 1 милион държи в чекмеджето и се прави дръж ми шапката..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Гневно

    Поредните НЕвинни жертви на алчни строители !!!
    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на rw
    rw
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Явно генерал Мутафчийски вече се е върнал от почивката на Халкидики.
    —цитат от коментар 8 на Fiji


    Няма как да се върнеш от място на което не си ходил.

  20. 20 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    "Дано догодина вече да имаме трета напълно завършена магистрала"
    До коментар [#4] от "David Moyseev":

    Нещо не си разбрал. Туй тунелче, ако стане ще отвори пътя до Крупник. За участъка от Крупник до Кресна не се говори, даже не се мечтае. Там са плеяда тунели и естакади, които не са по силите на скромния ни строителен гений. Тунелите се правят от миньори, а не от пишман-майсторите на Геп-пи груп. Някой трябва да поеме отговорност за човешките жертви. Гешефф дали се е самосезирал, или чака да го сезират?

  21. 21 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 434 Весело

    ГеПи груп не беше ли герой на роман от Фандъкова из София преди време?

  22. 22 Профил на brusuev
    brusuev
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Дано догодина вече да имаме трета напълно завършена магистрала след Тракия и Марица. Аутобаните до Белград и Солун дори са по-важни от Хемус, но щом Евросъюзът е отпуснал парите да действат.
    —цитат от коментар 4 на David Moyseev


    А дано, ама надали! Всъщност има един участък от 25 км., който не е започнат и няма да се започне скоро. Така че Струма няма да е готова цялата минимум още 4-5 годин.

  23. 23 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Рядък образ. Щеше да е забавен, ако не ни беше премиер-самодържец....

  24. 24 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 332 Неутрално
  25. 25 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 528 Неутрално

    МУТРИТЕ ТОЛКО СИ МОГАТ , КРАДАТ ПРОЕКТИ КРАДАТ ПАРИ И ИЗБИВАТ

  26. 26 Профил на venziko
    venziko
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Трябва да се развиват технологиите а не да се пълнят дупките с асфалт. Много изоставаме с технологиите а те са бъдещето.

  27. 27 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 908 Неутрално

    мутрата освен да раздвижва жипката и да говори глупости друга работа няма ли си?

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  28. 28 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Тунелът не е укрепен,а парите за укрепване откраднати от ОПГ Герб. В мините в град Маджарово минните галерии са също в скали,но миньорите ги укрепват с дървен материал и когато скалата почне да се свлича натоварва дървения крепеж и той започва да пука и хората напускат галерията. Тук в тунела са шприцвали бетон с цел да свърже скалите,но бетонът постига 80% от якостта си едва на 28-мия ден и до тогава укрепването трябва да стои.

  29. 29 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2507 Неутрално

    Ех, ако това беше станало в пРосия някъде, щеше да има много повече компетентни коментари, от рода на хотели как лучше...путинправославие и подобни бисери.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK