Пострадалите в тунела ще бъдат лекувани във ВМА по настояване на директора й

Пострадалите в тунела ще бъдат лекувани във ВМА по настояване на директора й

© Джи Пи Груп



Тримата работници, които пострадаха тази сутрин при срутване в новостроящия се тунел "Железница", ще бъдат лекувани във ВМА. Това обяви премиерът Бойко Борисов, който отиде на мястото на инцидента и разговаря с лекуващите лекари в двете благоевградски болници, където първоначално бяха приети пострадалите. По традиция посещението му се предаваше на живо във фейсбук профила му.


Допълни, че предложението е на директора на ВМА и председател на Националния оперативен щаб ген. Венцислав Мутафчийски, който го придружаваше при посещението. Мутафчийски от известно време не се е появявал публично, нито бе съобщено да е участвал в обсъжданията между правителството и щаба на актуалната ситуация със заразените с коронавирус. Мутафчийски бе с маска дори на открито, а премиерът подканяше качващите се в автомобила му да си ги слагат, защото "месеци наред работехме без заплати, а сега и глоби".


"Не че подценяваме двете болници", обясни Борисов за преместването на ранените, но обяви, че по предложение на Мутафчийски лечението ще продължи във ВМА. Разбра се, че няма опасност за живота на пострадалите, като един от тях има травма на крака, друг на ребрата, а при трети на белия дроб.




По-късно от съобщение на ВМА се разбра, че там са настанени двама от пострадалите. Съобщава се, че са в стабилно състояние, контактни и адекватни. Единият пострадал е с охлузвания в областта на главата и на гръдния кош, по първоначални данни - има счупване на три ребра, пневмоторакс, контузионен бял дроб. Вторият пациент е с незначителна рана на главата, счупване на дясна бедрена кост, счупване на големия пищял на десния крак.


В свой стил Борисов посъветва работниците на обекта да се пазят и обяви, че ако той е бил лесен още комунистите са щели да го построят за олимпиадата в Гърция, имайки предвид заявката на правителството "Костов" да доизгради автомагистрала "Струма" до началото на олимпийските игри в Гърция през 2004 г.


"Зарадвах се на иконите в тунелите, защото Господ ги спаси тези хора", обобщи случилото се Борисов. По-рано пред него строителите обясниха, че няма нарушение на правилата за работа, а просто непрекъснатите дъждове напоследък са направили скалата ронлива и тя се е срутила в участъка, в който е работено сутринта. Разбра се, че бързата реакция на другите работници е довела до своевременно изваждане на затрупаните.


Работата по обекта ще продължи - в другата тръба на тунела и в тази преди срутването, а експертна комисия, назначена от строителния министър Петя Аврамова, ще провери какво се е случило. Междувременно представители на проектанта и на строителния надзор ще направят предписания за укрепване. По-късно Районната прокуратура в Благоевград обяви, че води разследване по случая.


Николай Костурков от строителния надзор уточни пред Би Ти Ви, че няма нарушения при строителството на тунела, като всички работници са били екипирани, преминали са обучение и са с опит. Той добави, че започва аварийна консервация, за да няма следващи такива инциденти.


"Просто българите не знаят колко огромен, грандиозен строеж е и се надявам вие да им го покажете", обяви Борисов пред медиите и описа как по скатовете като лястовички са разположени 20-30-тонни машини.

Тунелът се строи в момента, като е предвидено 2 километра тръби да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата. На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна. При започването на строежа на тунела се разбра, че работниците се трудят в тунела 24 часа на три смени.


Предвидено е в съоръжението освен пътните платна да бъдат изградени и автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации. Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи. Освен това вътре ще има автомобилна връзка, която ще се използва само от Спешна помощ и Пожарната.
Очаква се тунелът да бъде завършен през пролетта на следващата година, а през март 2022 г. трябва да бъде приключено и строителството на целия ЛОТ 3.1 от Благоевград до Крупник.


Изпълнител на проекта е "Джи Пи груп" като част от обединението ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което влизат още "Глобал кънстръкшън" ООД и "Виа план" ЕООД.


Стойността на тунела е 185 млн. лв. Пътните участъци преди и след него се изграждат съответно от обединения на ГБС и "ПСТ груп". Цялата отсечка на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник, дълга 12.6 км, в момента се строи. Тя трябваше да е готова през август 2019 г., но се забави по различни причини, включително и археологически разкопки.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK