Пред нас са блеснали...железници! Как премиерът вкара кметовете на Варна и Бургас в нова надпревара

Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик"

© Клъстър

Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик"



На 11 юни над Варна валеше. В поредното риалити, предавано на живо от премиерския джип, бе кметът на града Иван Портних. Седеше зад шофьорското място, за да влиза в кадър заедно с Борисов, пристигнал на внезапно посещение. Дъждът, който редовно потапя града заради сериозните проблеми с канализацията, не бе тема на разговора им. В него ставаше дума пак за злополучния булевард "Васил Левски", за кръгови движения, подлези, надлези, трафик... За всичко онова, за което премиерът обича да слуша. Въпреки това Борисов внезапно сменя темата:


- Брюксел иска да види освен метрото и в други големи градове градска железница.
- Абсолютно важно е, защото това е... - опитва се да влезе в темата Портних, но не получава тази възможност.
- Предупреждавам те, съревновавате се с Бургас, продължава Борисов. Там те искат да правят от гарата до летището в Сарафово. Дайте ми идейния проект!
- Много сме напреднали, така че ще сме първи с нашия проект - все пак успява да довърши изречението си Портних. След това добавя - слава Богу, в Общия устройствен план имаме запазено трасе.


Новината за това, че Варна е "много напреднала" с проекта си за градска железница, бе изненада за всички.




След влизането в сила на Общия устройствен план на града през 2012 г. темата е коментирана спорадично, при това само като елемент от


непрекъснато отлаганото "светло бъдеще".


Тя проблесна и в програмата, с която през 2013 г. Иван Портних обяви, че ще довърши мандата на подалия оставка бивш кмет на града Кирил Йорданов.


"Варна е град с много високи подпочвени води, пишеше в нея. Не че е невъзможно да бъде изградено подземно метро. В градове с изградени подземни железници като Ротердам или Банкок нивото на подпочвените води е по-ниско от това във Варна. Обаче трябва много сериозно да се обърне внимание и на икономическата ефективност. Затова съм на мнение, че най-подходящо за Варна е тук да бъде изградена монорелсова железница".


В същата програма Портних обърна внимание и на друг положителен ефект от реализацията на този проект: "Праховите частици във въздуха, които се срещат в подземната железница, са доста различни от праха, който дишаме в другата заобикаляща ни среда, и това може да е вредно за здравето, написа той в публикация, поместена от местен сайт. Тези частици могат лесно да проникнат в тялото, включително в белите дробове, черния дроб, мозъка и бъбреците".


Темата за


напредъка на Бургас и изоставането на Варна


винаги изнервя Портних. Сигурно за това поредното напомняне от страна на премиера, че отново трябва да се състезава с колегата си Димитър Николов, предизвика серия от бързи интервюта в няколко местни и национални медии. С всички тях Общинският съвет във Варна, доминиран от ГЕРБ, както и кметската администрация са сключили договори за т. нар. съвместни медийни проекти. Но въпреки


гаранциите на предплатената добронамереност


конкретиката в еднотипните текстове упорито чезнеше.


Кметът на Варна Иван Портних докладва на премиера от задната седалка на джипа му на 11 юни т.г.

Кметът на Варна Иван Портних докладва на премиера от задната седалка на джипа му на 11 юни т.г.


За да разбере колко важна е електрическата железница за Варна, какво предвижда "много напредналият" проект за изграждането й и как ще бъде осигурено финансирането й, "Дневник" изпрати до пресслужбата на кметската администрация няколко въпроса. Публикуваме ги заедно с получените отговори без редакторска намеса:


По каква процедура предстои да бъде избран проектант? (за бъдещата железница, бел. авт.)


"Проектантът ще бъде избран чрез открита процедура по Закона за обществените поръчки за комплексен проект, включващ проектиране на разширение на булевард "Цар Освободител" и трасе на бъдещия електрически влак".


Каква е прогнозната стойност на проекта?


"След изработването на проекта ще бъде определена индикативната стойност на проекта, както и на подвижния състав на електрическия влак".


Как ще бъде осигурено финансирането на проекта?


"Ще бъде търсено държавно и европейско финансиране".


На какъв етап е проектирането на бъдещия електрически влак от Летище Варна до Аксаково и курортните комплекси край Варна?


"Предстои да бъде обявена открита процедура за избор на проектант".
Какъв е времевият график за реализацията на отделните етапи на проекта?


"Изготвя се задание за проектиране и документация за избор на проектант за комплексен проект, включващ проект за електрически влак и за булеварда ("Цар Освободител", бел. авт.). Очакван период за приключване на процедурата за избор на проектант е месец октомври 2020".


Единствените конкретни данни бяха предоставени с отговорите на последния въпрос: Кои са отделните етапи на проекта, за които кметът Иван Портних говори в интервю от 12 юни?


"Етап 1 - от Летище Варна до бул. "Христо Смирненски";
Етап 2 - Вариант 1 - от бул. "Христо Смирненски" до курортните комплекси, както е съгласно ОУП; Вариант 2 - от бул. "Христо Смирненски" по/под бул. "Цар Освободител" и бул. "Приморски" до жп гарата, с необходимост от промяна на ОУП;
Етап 3 - от Летище Варна до Индустриалната зона, съгласно ОУП на Аксаково".


От тези отговори става ясно, че, за да бъде реализиран проектът, по който Варна е "много напреднала" в сравнение с Бургас, ще трябва да бъде променен Общият устройствен план на града. Същият, за който във видеото от джипа на премиера Иван Портних е заснет да казва: "Слава Богу, в Общия устройствен план имаме запазено трасе".


Справка с публикациите за напредъка на аналогичния проект, с който Бургас конкурира Варна, показва, че той също дълго е бил част от


виртуалната реалност, в която живеят политиците.


Още през февруари 2009 г. тогавашният и сегашен кмет на Бургас Димитър Николов съобщава, че "пилотният проект по програма Jaspers за цялостна модернизация на градския транспорт рамките на проекта предвижда да бъде изградена и вътрешноградска железница, при която частично да се използва и съществуващата жп инфраструктура".


Единадесет години по-късно железница между Сарафово и жп гарата в Бургас все още няма. Но според коментар на местното електронно издание "Флагман" "идеята редовно се вади от гардероба и се хвърлят медийни бомби". Така в началото на 2017 г. Христо Алексиев, служебен министър на транспорта в правителството на Огнян Герджиков, очертава в регионалния сайт "Черноморски фар" следния


строен график за строежа на железницата:


"През юли и август ще започне процедурата по изграждането на жп линията от летище Бургас до жп гара Бургас. Вече е готов идейният проект, в момента в процедура са парцеларните планове на трасето. Избраният изпълнител ще трябва да изработи технически проект и да започне реалното строителство, което се очаква да стартира в началото на 2018 година. Отсечката ще е готова до 2020 г. и за нея са предвидени 70 млн. лв.".


Трасето на бъдещата електрическа железница между летището в кв. Сарафово и жп гарата в Бургас

© Община Бургас

Трасето на бъдещата електрическа железница между летището в кв. Сарафово и жп гарата в Бургас


Това очевидно не се е случило, но пак през 2017 г. тогавашният главен архитект на Бургас Веселина Илиева споменава пак в разговор за "Флагман" за


предимство на Бургас, с което Варна трудно ще се справи.


Според нея "проектът не е общински, а държавен и правителството ще реши дали да го финансира". Освен това данни на Националната компания "Железопътна инфраструктура" показват, че връзката до летището в кв. Сарафово е фаза от изграждането на националната жп мрежа - линията Пловдив-Бургас, която е определена като "приоритетна в националната железопътна система". Общата стойност на проекта е 425 млн. евро, а крайна дата за завършването на цялото съоръжение е 2023 г.


Довършвайки в медите


разговора, започнат от задната седалка на премиерската "джипка",


кметът на Варна също опита да обвърже строителството на градска железница с друг от проектите, за които Борисов слуша с охота.


"Тя ще обслужва не само градската част, но ще осигурява и връзка с новата индустриална зона край Аксаково", каза Портних при една от последните си срещи с журналисти. По нея двете общини работели съвместно и тя щяла да открие хиляди работни места. Така че новата железница щяла да даде възможност на хората, които щели да работят там, "удобно, безпроблемно и екологично да достигат до работните си места".


С новите зелени програми, които се откриват, завърши Портних, проектът би следвало да може да се реализира в близка перспектива".

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    супер. железница се извива между руините на панелните блокове, на височина 2-3 етаж. вместо да плащат за разрушаване, вибрациите ще ги съборят за нула време. хаирлия да е

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2724 Весело

    да се свързва с мъск. във вегас таман изкопаха първите му йофтинки тунели, ще пребие бургас с едно 15 години

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Релсовият път в Бургас в немалка част го има и досега, ама още преди години спряха да я ползват. Сарафово си е свързан с Бургас с автобусна линия, така че съм скептичен доколко ще е използвана една бъдеща такава железница.

  8. 8 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    Дневник,откъде разбрахте,че Портних бил "изнервен" от опитите на Борисов да го противопостави на кмета на Бургас? Ако има някакво съперничество между двата морски кмета,то е чисто личностно и партийно.
    И въобще откъде дойде тая лъжа,че Бургас бил по-напред от Варна?! Комуниста Николов изкоруби пейките в Бургас за да не могат бургазлии да сядат на тях,заради измислената карантина! Портних не е вършил такава изродщина!

    Иначе статията ви е на ниво. Давам и 9 от 10 точки.

  9. 9 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Абе тука ги виждам едни 300 млн. Ама като става дума за любоф, парите са без значение!

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4531 Неутрално

    Това управление на Варна няма как да се съревновава дори и малко с Бургас, само трябва човек да види главния им архитект, човека който трябва да има представа за облика на града години напред. Та същия ходи с един измачкан панталон, краищата на които са подпетени, с омачкана мазна ризка, неподържано лице и със сандали на бос крак...
    Така че, както се казва, коментарът е излишен

    Скоростен индекс "Y"
  11. 11 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":

    Варна е особено напред под вещото ръководство на Поррних и Боко. Особено силно се вижда, колко е напред в застроената морска градина и в залива... Бургас е изостанал. Нито някой строи в градината, нито има лайна във водата.

  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    И двамата кметове са шаш от идеята на премиера, която няма нищо общо с транспортните проблеми и на двата града! И се чудят как да угодят на егото, и алчността му.
    Варна има 2 големи проблема- околовръстен път, съединяващ АМ Хемус с пътя за Златните и Балчик, и друг но на юг с връзка за Бургас, и нов мост над езерото. И двата варианта сериозно биха облекчили центъра покрай Катедралата, чието натоварване е като при Орлов мост.
    С неспокосаните съоръжения по бул. Левски идеята за околовръстния път пропадна (всъщност тя пропадна със строителството на сервизни работилници преди това), а за втори мост, за който е необходимо национално финансиране, и дума не става (макар и да е по-просто от тунел под Шипка). Може и да се случи това, но при една евентуална децентрализация в далечно бъдеще.

  13. 13 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Пловдив реално е без градски транспорт, да не говорим за екологичен такъв. Хиляди хора пътуват с личните си автомобили и плащат прескъпо от собствените си джобови, за да идат до индустриалните зони(държавата прибира акциз и данъци от парите на хората, за да може след това да прибере и осигуровките и данъците им отново), и всичко това, за да и е евтино на общината и държавата - т.е. да няма каквато и да е инфраструктура за обществен транспорт, да не говорим за релсова такава.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Абсурден проект!
    Казвам го, при положение, че Бургас е любимият ми град!
    Поредният проект-мастодонт, за точене на пари и създаване на фарс.
    Работа трябва за хората, за да живне Бургас, не инфраструктура!
    Хората нямат какво да работят и го напускат!

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":

    Портних може и да е изнервен от глупостите на Рапон. Преди няколко години геният от Банкя искаше да даде едни 40 млн за самолетна писта край Балчик (на около 40-50 км) от сегашния аеропорт, за гостите на Албена. Тимаджиите успяха да го укротят, защото под вещото ръководство на страната ни от Рапон, и двете морски летища стават все по-сезонни, а тази година пистите им могат да се ползват за състезания с картинг.

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4531 Весело

    До коментар [#8] от "deaf":

    Вижте си само на каква кочина представлява вашата Морска градина, вижте колко е разбито, вижте си оградките от над 50 год. За разбити улички да не говорим. После елате в Бургас...

    Скоростен индекс "Y"
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":Варна е особено напред под вещото ръководство на Поррних и Боко. Особено силно се вижда, колко е напред в застроената морска градина и в залива... Бургас е изостанал. Нито някой строи в градината, нито има лайна във водата.
    —цитат от коментар 11 на zle_platen_trol


    Към тях добави и едни педераси от Министерството на културата и МОСВ. Със специални строителни разрешения в централната част на Варна се премина от 4-етажно на 7 -етажно строителство.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Не спорете за глупости!
    Още преди 25 години, като бях студент във Варна ми направи впечатление, че тяхната морска градина е много по-неглиже, и алеите, и всичко.
    Но пък е 2но по-голяма! Което не е никак за подценяване.

    Варна бие Бургас с много, и това е заради УНИВЕРСИТЕТИТЕ, също и софтуерните фирми!
    Каквито и магии да се правят с фонтанчета и нарисувани вело алеи, няма ли поминък (е, има работа за камериерки, сервитьорки и друг хотелски обслужващ персонал), тоя град го пиши заминал!
    Сигурно нарочно беше целенасочена политика, за да може да се разпродаде на руснаците.

  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":Вижте си само на каква кочина представлява вашата Морска градина, вижте колко е разбито, вижте си оградките от над 50 год. За разбити улички да не говорим. После елате в Бургас...
    —цитат от коментар 17 на hamiltonf



    До коментар [#17] от "hamiltonf":

    Във Варна има много повече зеленина,та не знам за каква "кочина" говорите!

    То и в Маями се строят небостъргачи,но това не означава съсипване на курорта. В тази връзка какво стана с небостъргача в Бургас? Ще го има или няма да го има?

  23. 23 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Хубаво би било едно такова влакче, ама те сега и автобусите са полупразни. Ако ще се говори сериозно за реалните нужди на града, много по-належащо е една истинска околовръстна връзка Север-Юг, (през платото, ако трябва и с тунел, детелината до Игнатиево и мост през езерото, но някъде около ТЕЦа на Доган). Така ще се изведе целия трафик от Север и от Юг извън града. Може да се помисли и за рампа, която да отвежда директно от ул. Девня направо към моста, без да се прави както сега ляв завой. Явно голяма част от писалите тук не са варненци и не знаят докъде се е простирала "Стара Варна".

  24. 24 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Абе предлагам железницата да започва от Бургас, Сарафово, Ахтопол, Сл Бряг, Обзор и после чак до Варна!!!
    Защо да се състезаваме!
    Да му направим общ проект на тиквата. Колко да струва? 5 млрд най-много.

  25. 25 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":

    Да ма прощаваш,ама Морската във Варна се пази по строго от затвора,морето само на снимка... И град Бургас е по-чист и по удобен за живот. Кажи ми на колко минути има автобус Бургас-Слънчев бряг и на колко Варна-Златни ... И тоя Потника се поти защото народа на Варна иска да го линчува и няма да печелят никога повече избори,а Баце има изисквания....та може и да се гътне от пиене и дрога..

  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Надземната железница е прекрасна възможност за оптимизиране организацията на движение и по-чист въздух!
    Иначе във Варна много отдавна много здраво смърди!

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар 10 от "hamiltonf":

    Всичките главни бг архитекти в България (и в София, и във Варна, и в Пловдив, и в Бургас) са едни гащници. И селяни.
    При изграждането на София като столица са дошли чешки архитекти, които са я изграждали по виенски модел, и така до 1945г. Новото строителство е като с лего кубчета.
    През 30те години Варна е изграждана с копиране на Ница, сега едни простаци напират да строят в Морската градина и долу на плажа.
    В северната част на парка на Бургас една местна мутра искаше да прави небостъргач, все още го удържат (поправи ме ако бъркам). Подобна мутра се появи и във Варна.
    А Бургас е сравнително нов град, с чар, като всички морски градове. Но я се замисли защо в древността хората се установили в Несебър, Поморие, Созопол, и май не харесвали много блатистите терени наоколо? И известните бургаски комари.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тангра":

    Варна БЕШЕ!
    От Бургас съм; завърших във Варна; дълги години на практика работех във Варна, но Варна просто почива на остатъците от някаква стара слава!

  30. 30 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2728 Любопитно

    До коментар [#27] от "historama":


    ... И известните бургаски комари.
    —цитат от коментар 27 на historama


    Това някакъв виц ли е?
    Ами и в момента пиша от Бургас!
    Комар не си спомням откога не съм виждал!

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    Колко железници направи досега демократичното правителство?

  33. 33 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тангра":Варна БЕШЕ!От Бургас съм; завърших във Варна; дълги години на практика работех във Варна, но Варна просто почива на остатъците от някаква стара слава!
    —цитат от коментар 29 на Tzar Vova Josei-ki


    Е, и аз съм от Бургас, учил във Варна.
    Факт е, че Варна рядко я посещавам. Бургас повече. Но Бургас беше много зле миналото лято. Празно!

  34. 34 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Бе к'ва железница ве? К'во стана с интегрирания транспорт у Варна. Нъл щеше да има почти директна телепортация от летището до Златните? Или нещо не смогваме на Боковата Алчност...

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тангра":

    Не е случайно, че на мястото на Варна е било заселено в най-дълбока древност - хиляди години преди Хр. Не преувеличавам - мястото е било супер-на изток море, на юг голямо дълбоко езеро, а на 20-30 км на запад (Провадия) страхотни солни находища. След това се появява тракийският Одесос, по-късно гръцка колония търговци да изнасят солта, важен римски град с огромни по площ терми (над 7000 кв.м.), и друг важен град само на 20 км на запад-Марцианопол. Одесос като стратегически център запазил значението си и след разпадането на римската империя, а през 5 в. се появява едно ново селище на юг от Одесос (в района на жп гарата и р. Варна, връзката между езерото и морето), с името Варна. Много не се говори за времето на Аспарух, но от другата страна на канала има едно впечатляващо съоръжение - Аспаруховия вал, а и май за първи път името Варна е споменато във връзка с кампанията на Аспарух. След превземането на Одесос от Калоян двата града се обединяват, и се налага сегашното име.
    През османско време Варна е един от 4-те важни града-крепости в С.И. България, и заедно с Русе броят по 25 000 (надминавал ги Пловдив с 30 хил.), а на юг се е било появило едно ново рибарско селище, Пиргос, Бургас. В първите години на Третото царство Батенберг и Фердинанд избират едно място на 8 км северно от Варна за втората важна царска резиденция - Евксиноград.
    А сега има един дебеланко от Банкя, който е решил да променя по свое усмотрения нещата.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    И в двата града такъв проект е обречен на провал и банкрут!

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4975 Любопитно

    До коментар [#2] от "wpo34378687":

    Искате да кажете, че в гръцките колонии Одесос и Пиргос има повече археология от Улпия Сердика?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  40. 40 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#35] от "historama":

    Варна е български топоним. Има поне 5 Варни. Включително на Каспийско море.

  41. 41 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#32] от "Judjuk":

    "Колко железници направи досега демократичното правителство?"

    Кое правителство?
    Железници в България се "правят" малко преди 1885 г. В продължение на колко века още трябва да се "правят" железници при едни и същи граници? Изключвам днешните безмислени фантасмагории преследващи други цели.
    С колко още железници трябва да бъде опасана България? дай приблизително на какъв разчет.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тангра":

    Празно друг път. Както и да е. Спора е излишен, каквото е и съревнованието между Варна и Бургас. Освен излишно и доста глупаво впрочем. А тази железница е абсурден и обречен на провал проект, в който и от двата града да се реализира. Идеята е да се краднат едни хубави пари, а не да се направи нещо полезно.

  44. 44 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 1071 Весело

    Факт е, че във Варна подпочвените води са по-високи от тези в Ротердам. Там последните са надпочвени.

    Във Варна трябва да се направи лифт от "Кайсиева градина" до плажа, за да не им се налага на чайките да минават през мутренския център.

    е*ах ви у шаха, върнете си ми зарчетата!
  45. 45 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    "Кое правителство?
    Железници в България се "правят" малко преди 1885 г. В продължение на колко века още трябва да се "правят" железници при едни и същи граници?"
    До коментар [#41] от "gmbh":

    Ми което си избереш, само демократично да е. Темата е за железници. Сложно и дълго е за елементарна дискусия.

  46. 46 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Не знам дори за какво съревнование иде реч. Ходих няколко пъти до Бургас и действително в инфраструктурен план се е развил добре. Важен за отчитане е фактът, че както морската им градина, така и целият град е по площ просто по-малък и едни резултати от вложени пари са много по-видими отколкото в един по-голям град.

    Иначе съм говорил с местни бургазлии. Няма как да са доволни от липсата на работни позиции. Не че във Варна положението е супер розово, но поне има реализация в най-различни отрасли на икономиката.

    Единственото съревнование е в главата на Борисов за рязане на лентички. Двата града имат нужда от повече коопериране, а не противопоставяне.

  47. 47 Профил на nns
    nns
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Все едни стотици милиони им се въртят в мечтите. Нямам мнение какво трябва да се направи по въпроса във Варна, ни реално в Бургас , трасето съществува на 80% , има си линия до Поморие , едно отклонение от 4-5 километра през нивата до летището и 2 влакчета като сименсите на Ники Василев , , ако се окаже че има потенциал , вече да удължават до Несебър. Най-смислено и важно е да се направи магистрала Бургас-Варна, това ще има осезаем ефект върху икономиката и на двата града и региона на черноморското крайбрежие на България като цяло.

  48. 48 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    "Факт е, че Варна рядко я посещавам. Бургас повече. Но Бургас беше много зле миналото лято. Празно!"
    До коментар [#33] от "Тангра":

    Тази година да не е още по-празно? Една другарка по БНТ преди малко я досрамя да покаже плажа на живо!

  49. 49 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    Малей, ако наистина направят подобни железници.... там ще потънат повече пари отколкото в Белене!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  50. 50 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 326 Неутрално

    а бееее... не е ли нормално кмета да повдигне темата: "така и така г-н премиер имаме нужда от железница, ще струва еди-колко си..."

    а така спуснато обратно от Баце към кмета означава само едно: глей ся Морски, има едни европейски кинти, дето трябва да ги усвоим...

  51. 51 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тангра":


    Но Бургас беше много зле миналото лято. Празно!
    —цитат от коментар 33 на Тангра


    Бургас НЕ Е КУРОРТЕН ГРАД!
    За наша радост!

    Бургас си е град за бургазлии!

  52. 52 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#45] от "Judjuk":

    "Ми което си избереш, само демократично да е. Темата е за железници. Сложно и дълго е за елементарна дискусия."

    Какво му е сложното и дългото?
    Колко километра още релсов път ти трябва, 300-400, колко още за да ти бъде начесана на комунската краста?
    Ако ти е трудно да кажеш, означава, че не си за никаква дискусия, а си плямпаш ей така.

  53. 53 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    Безумни проекти.... Единственото важно за тая престъпна пасмина е от кой проект може да се открадне повече........ Ще опашем Бургас и Варна с "черва" вместо да се мисли, като по белият свят за "автономен" екологичен транспорт.......Борисов ще им прави "съревнования" на тея двамцата, дето са до гушата у фекалии.......... Проекти вика правете, Бойчо..... То голяма философия да видиш как го правят хората ..... https://bit.ly/2VlAyZo https://bit.ly/2Vlk2Zd

  54. 54 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    По соц време имаше проект за плавателен канал до София, това е нещо подобно !!!

  55. 55 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    "Колко километра още релсов път ти трябва, 300-400, колко още за да ти бъде начесана на комунската краста?"
    До коментар [#52] от "gmbh":

    Темата е за градски железници. Помисли си, защо софиянчетата искат метро и напират за още и още. Сега искат метро до Витоша. И до морето на Халките ще поискат.
    А на Видин, Ямбол и Бургас, наистина железница не им трябва. На тях нищо не им трябва, само нови гробища, но и това им отказа демократичното правителство.
    А ти явно си много лабилен, щом си изтърваш нервите. Пий си хапчетата.

  56. 56 Профил на sten_p
    sten_p
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Да свържеш гарата с летището с някакъв вид влак/метро е най логичното нещо. Трасето както каза някой по горе в Бургас го има и сега на 80% и понякога се използва от солниците и мината и е една малка част от трасето замислено от комунстите от преди 50г. Плюса е че като прекараш удобен транспорт и някой квартали/ курорт просто се съживяват, защото стават лесни за достъп. Да не говорим че и облика и имиджа на града се променя. Минуса е че обикновенно такива проекти са за градове с над 1М + хора за да бъдат ефективни. Миналите години двете летища са правили по 2М пътници на година които ще са главните ползватели, но тези са туристи тръгнали към курортите, а не към градовете, така че преди всичко трябва да се гледа икономически на нещата. Варна ще струва по скъпо но с повече потенциял, Бургас ще е по-евтино, но задължително трябва да стига до курортите някак си. А и в дъглосрочен план между двата града трябва да има хубава връзка - дали влак, дали магистрала, дали нещо друго. И в допълнение все още няма удобен транспорт по посока Констанца, Варна, Бургас и Инстанбул.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  58. 58 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#35] от "historama":

    Без да може да конкурира Варна като история, Бургас също не е нов град. Всъщност на територията на днешния град има няколко древни града. Най-известен е Деултум, но не е най-стар. Като град е римска колония от I век до по-старото тракийско село Дебелт - неизвестно време на първо заселване.
    После имаме тракийска крепост с храм на тракийския слънчев бог, еквивалент на Аполон - на връх Шилото - до Меден Рудник - явно охранявала близките железни находища - археологически документирана от IV в. пр. Хр.
    Крепостта Порос/Форос - на Узунгерен - на края на Мандренското езеро - V - XIV век - за сега малко проучено.
    Термополис или Aquae calidae - днешния квартал Банево. Има неолитно селище, наследено от тракийско градче с нимфеум и минерални бани, посещавани от много крале и императори - от Филип II Македонски до султан Сюлейман Великолепни.
    И накрая - самият Пиргос - централната част на Бургас. Името е регистрирано в прозиведенията на Мануил Фил - XIII - XIV век, когато там има крепост с фар. Предполага се римска фундация - няма еднозначни археологически находки.

    Какво имам предвид с всичко това ? Определено не да сравнявам с Одесос. Но в България почти където копнеш излиза древна история. За съжаление, литературните източници са много по-зле запазени и за много места просто не знаем или не можем да ги свържем с конкретно събитие, име и личности.
    Та ако двата града трябва да се състезават (в което също не виждам смисъла), то не по стара история, а по съвременно развитие. Живеем сега.

    E PLVRIBVS VNVM
  59. 59 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    " .....Варна има 2 големи проблема- околовръстен път, съединяващ АМ Хемус с пътя за Златните и Балчик, и друг но на юг с връзка за Бургас, и нов мост над езерото. И двата варианта сериозно биха облекчили центъра покрай Катедралата, чието натоварване е като при Орлов мост....."

    Летният сезон ( не става въпрос за предстоящия), сигурно трафикът през центъра на града надхвърля този на Орлов мост в София, след като столичани тръгват по почивки, а наистина центъра на Варна става малък ад и то баш в жегите ! Другият ключов проблем е, че всяка голяма обществена поръчка, за каквото и да било, минава през групировката ТИМ, която задушава бизнеса в града с пълната благословия на ОПГ - то в града !

  60. 60 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1325 Неутрално



    До коментар [#27] от "historama":
    Ваклинчо е всичко друго но не и мутра, ама щом казваш.
    Хотела беше камуфлаж, с които успя да завлече едни много милиони от една банка, ама нЕма късмет защото банката я придоби дружката на Боко другарката Бориславова, с която той разбира се няма нищо общо . После се появиха едни руснаци, с мега големи проекти за океанариум, и те като Стойновски си останаха с картинките , а Бургас с езерата, на които ти по аналог с твоето село викаш блата.

    Тиква под наем.
  61. 61 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1325 Весело

    До коментар [#30] от "Tzar Vova Josei-ki":
    пич комари може и да няма, ама от ония малките мушички дал бог

    Тиква под наем.
  62. 62 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1127 Весело

    До коментар [#35] от "historama":Без да може да конкурира Варна като история, Бургас също не е нов град. Всъщност на територията на днешния град има няколко древни града. Най-известен е Деултум, но не е най-стар. Като град е римска колония от I век до по-старото тракийско село Дебелт - неизвестно време на първо заселване.После имаме тракийска крепост с храм на тракийския слънчев бог, еквивалент на Аполон - на връх Шилото - до Меден Рудник - явно охранявала близките железни находища - археологически документирана от IV в. пр. Хр. Крепостта Порос/Форос - на Узунгерен - на края на Мандренското езеро - V - XIV век - за сега малко проучено.Термополис или Aquae calidae - днешния квартал Банево. Има неолитно селище, наследено от тракийско градче с нимфеум и минерални бани, посещавани от много крале и императори - от Филип II Македонски до султан Сюлейман Великолепни. И накрая - самият Пиргос - централната част на Бургас. Името е регистрирано в прозиведенията на Мануил Фил - XIII - XIV век, когато там има крепост с фар. Предполага се римска фундация - няма еднозначни археологически находки.Какво имам предвид с всичко това ? Определено не да сравнявам с Одесос. Но в България почти където копнеш излиза древна история. За съжаление, литературните източници са много по-зле запазени и за много места просто не знаем или не можем да ги свържем с конкретно събитие, име и личности.Та ако двата града трябва да се състезават (в което също не виждам смисъла), то не по стара история, а по съвременно развитие. Живеем сега.
    —цитат от коментар 58 на PavelCZ



    НЕ се състезавайте.Всички губите от Пловдив.

  63. 63 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4566 Весело

    Нека се предложи на Борисов , преди многото неизпълними обещания , които е дал , най-напред да се качи в един " нормален " български влак , прекара няколко часа вътре в него и ако оцелее от миризми , тракане , скърцане , прахоляци и....сънародници , да може да промълви същото , което е казал , преди да се качи във влака ! Абсурд да оцелее , защото не е свикнал......( всъщност, едно такова предложение , би могло да реши поредица от други въпроси...).

  64. 64 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    За 4-5 месеца може да се изпълнят "целите" в "обществена полза" и без да се прокарват железници и тем подобни, морално остаряли и скъпи практики....... Спокойно може да се тръгне в посока смарт (умни) градове.......Автономни превозни средства, без шофьори и ред други .... Да вземат да се поразходят ако не, до САЩ, Австралия....поне до Германия - Монхайм, примерно тея двамата кмета а не да мислят само как кейове у Росенец, и пътища да подаряват на Доган и сие и в каква далавера да "се набият яко" ..и да се правят на иноватори велики ... https://bit.ly/2VlAyZo и https://bit.ly/2Vlk2Zd и......т.н

  65. 65 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#55] от "Judjuk":

    "А ти явно си много лабилен, щом си изтърваш нервите. Пий си хапчетата."

    По какво разбра? Вероятно защото ти посочвам, че си безхаберник.
    Колко км градска железница е изградена преди "демократичното правителство"(което и да е то), та правиш нелепи, тенденциозни и елементарно тролски сравнения.
    Пак си прочети коментариите по темата и може сам да си напишеш рецепта.

  66. 66 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    Твоите приоритети са верни, но това не значи, че няма нужда от релсов транспорт между Владиславово, Младост и района поне до спирка Явор.
    Въпроса е, че за Портних е непосилно и БРТ, както и кораб че по вода до Аспарухово.

  67. 67 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#47] от "nns":
    Магистрала Бургас Варна е тотална безмислица

    Тиква под наем.
  68. 68 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тангра":

    За Варна е нужен. Държавата работа не създава пряко като хората. Друг е въпроса, че нашата ликвидира бизнеси. До скоро малък и среден само, но о т 2020 и едър.

  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  70. 70 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2425 Неутрално

    До коментар [#7] от "rainbou1":
    "скептичен доколко ще е използвана една бъдеща такава железница."

    Нагледно виждаме какво представлява волунтаризма. Той е възможен само в диктаторските общества. Диктаторът му хрумва нещо да построи и то започва да се строи без предварителни проучания дали има смисъл от такова строителство , още по-малко за неговата ефективност при експлоатация.
    Така навремето Тодор Живков е казал да се построи Кремиковци и това става факт, без значение , че няма суровини за такъв завод. Пропиляват се милиарди за строителсва на подобни неефективни мастодонти , хрумвания на комунистически величия , които в пазарна среда не могат да съществуват.
    Та с тези железници във Варна и Бургас е същата работа. Без предварителни проучвания за пътникопотоци и перспективи се вземат решения. И като се построят, изхарчат се милионите и милиардите , едва тогава се разбира , че не са ефективни , че носят загуба.

  71. 71 Профил на БонМиленоф
    БонМиленоф
    Рейтинг: 67 Неутрално

    До коментар [#59] от "samoedin":

    Точно пък тим не са участвали в обществени проъчки.
    Само това остана.

  72. 72 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#51] от "Tzar Vova Josei-ki":

    И мая трябва, не само бургазлии. След освобождението Бургас е бил с 3500 души население ... 2 пъти по-малко от Малко Търново.

  73. 73 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#7] от "rainbou1":"скептичен доколко ще е използвана една бъдеща такава железница."Нагледно виждаме какво представлява волунтаризма. Той е възможен само в диктаторските общества. Диктаторът му хрумва нещо да построи и то започва да се строи без предварителни проучания дали има смисъл от такова строителство , още по-малко за неговата ефективност при експлоатация.Така навремето Тодор Живков е казал да се построи Кремиковци и това става факт, без значение , че няма суровини за такъв завод. Пропиляват се милиарди за строителсва на подобни неефективни мастодонти , хрумвания на комунистически величия , които в пазарна среда не могат да съществуват.Та с тези железници във Варна и Бургас е същата работа. Без предварителни проучвания за пътникопотоци и перспективи се вземат решения. И като се построят, изхарчат се милионите и милиардите , едва тогава се разбира , че не са ефективни , че носят загуба.
    —цитат от коментар 70 на tacheaux


    По принцип има нужда от години от релсов транспорт във Варна. Но никога не е обсъждано от къде до къде. Разположението на града е такова, че трафикът е препендикулярен на прословутия бул. Левски в новата си част. Само водата се движи по този маршрут в големи размери,
    По-скоро е съмнително, че извън лятото е рентабилен маршрут извън очертанията на самия град.

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    ... Най-смислено и важно е да се направи магистрала Бургас-Варна, това ще има осезаем ефект върху икономиката и на двата града и региона на черноморското крайбрежие на България като цяло.
    —цитат от коментар 47 на nns


    Разбира се, че това е най-смисленото! Само че Бойко М. борисов като голям строител ще отсече, че това е безмислено, нямало достатъчно трафик. Шопска тиква така мисли. А педи 80 години Хитлер построи едни магистрали, по които първоначално минавало по 1 кола дневно, а след няколко години Германия станала едва ли не първа икономическа сила в Европа.
    Ако питаш Рапон и хората от софийско, достатъчни са магистралите до гръцките плажове. Източна България - за руснаците!

  75. 75 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#74:"historama"][/quote]

    Ама недей да пробутваш Рапон на Западна България оти всичките районни кметове в Пловдив и Варна са рапонени, докато в София 1/2 не са! А и Бургас е силно герберски бастион.

  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    ...."Нагледно виждаме какво представлява волунтаризма. Той е възможен само в диктаторските общества. Диктаторът му хрумва нещо да построи и то започва да се строи без предварителни проучания дали има смисъл от такова строителство , още по-малко за неговата ефективност при експлоатация.Така навремето Тодор Живков е казал да се построи Кремиковци.......
    —цитат от коментар 70 на tacheaux


    Да, огромен завод далеч от всякакви пристанища.
    Същият кютюк, чул отнякъде думата "агломерация" и много му харесало "агломерацията Варна-Девня-Провадия", и градът хукнал да се развива на запад, далеч от морето. Идея, която може да хрумне само на някой селяндур от полята. А по бреговете на голямото езеро построиха складове, жп лини, разни скапани предприятия.

    Има някаква идея за развитие на града и край езерото, но мутромилиционерите (все селяни от Силистренско и Добричко) като луди се мъчат да построят 3-етажни къщи, точно в Морската градина. нагледен пример, как публичната администрация в БГ разпродава като свое държавната или общинската собственост, като че ли става дума за активи на частно предприятие.

  77. 77 Профил на FL
    FL
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Във Варна ще построят железница след като завършат интегрирания градски транспорт или преди това?
    Щото там усвоиха едни 150 млн, но градският транспорт още е диференциран. Едни лелки късат билети, едни счупени паметници на културата по спирките, едни задръствания по "скоростните" маршрути...
    Не виждам как ще и излезе сметката на тази железница, при положение, че ще е натоварена 3-4 месеца годишно.
    Варна има нужда от скоростен булевард в посока запад-изток (летище - Зл.пясъци). И от втори мост над езерото.

  78. 78 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Не спорете за глупости!Още преди 25 години, като бях студент във Варна ми направи впечатление, че тяхната морска градина е много по-неглиже, и алеите, и всичко.Но пък е 2но по-голяма! Което не е никак за подценяване.Варна бие Бургас с много, и това е заради УНИВЕРСИТЕТИТЕ, също и софтуерните фирми!Каквито и магии да се правят с фонтанчета и нарисувани вело алеи, няма ли поминък (е, има работа за камериерки, сервитьорки и друг хотелски обслужващ персонал), тоя град го пиши заминал!Сигурно нарочно беше целенасочена политика, за да може да се разпродаде на руснаците.
    —цитат от коментар 21 на Тангра


    Варна бие Бургас по дупки и нескопосани пътища, както и по липса на улично осветление, тротоари и зелен площи. И не, една морска градина не стига за един голям град.

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#58] от "PavelCZ":

    Не е необходимо двата морски града да се конкурират. И двата града си имат огромни хинтерланди, на които могат да са пристанища. И двата града имат проблеми с дивата централизация, в резултат на което и двата града са в глуха провинция, и за всеки един проблем трябва да реват за помощ от столицата. И там да размишляват, умуват, и отговарят в законно-установения срок

  80. 80 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Довършвайки в медите разговора, започнат от задната седалка на премиерската "джипка"

    Това изречение описва България толкова точно - политици, журналисти, ценности

  81. 81 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1265 Весело

    Портомонето кво мисли за това? :)

  82. 82 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Във Варна ще построят железница след като завършат интегрирания градски транспорт или преди това? Щото там усвоиха едни 150 млн, но градският транспорт още е диференциран. Едни лелки късат билети, едни счупени паметници на културата по спирките, едни задръствания по "скоростните" маршрути...Не виждам как ще и излезе сметката на тази железница, при положение, че ще е натоварена 3-4 месеца годишно.Варна има нужда от скоростен булевард в посока запад-изток (летище - Зл.пясъци). И от втори мост над езерото.
    —цитат от коментар 77 на FL


    Тя няма да е натоварена 3-4 месеца годишно ако се направи като хората и хората оставят колите си за удобство за 1-2 лв. да стигат до работа за 10-15 минути от Владиславово заедно с ходенето пеш. Само дето Портних ако е на мястото на Илън Мъск ще въведе бутането на ракетата носител.

  83. 83 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":Портних може и да е изнервен от глупостите на Рапон. Преди няколко години геният от Банкя искаше да даде едни 40 млн за самолетна писта край Балчик (на около 40-50 км) от сегашния аеропорт, за гостите на Албена. Тимаджиите успяха да го укротят, защото под вещото ръководство на страната ни от Рапон, и двете морски летища стават все по-сезонни, а тази година пистите им могат да се ползват за състезания с картинг.
    —цитат от коментар 16 на historama


    Спря го не ТИМ, а концесията на Фрапорт. Там изрично е записано, че държавата няма да инвестира в летища в радиус от 150км от Варненското и Бургаското.

    Тази клауза, апропо, е адски нелепа щото спира развитието в голям радиус. Опасявам се, че при софийското летище пак са допуснали такава.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  84. 84 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 454 Неутрално

    А тролеи в Пловдив отново кога?

    Железница тук трудно може да се прокара. Един "Гладстон" е само с две ленти, а какво остава и за железница... Никаква мисъл в управлението. Инфраструктурата е тясна, но винаги може да се измисли нещо.

  85. 85 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    Във Варна има много повече зеленина,та не знам за каква "кочина" говорите!
    —цитат от коментар 22 на deaf


    Градски, къде видя тази зеленена?

    Във Варна зеленина има само в Морската. освен нея има една-две мини-градинки (сещам се за Ботевата) и останалото е бетонна джунгла.

    По отношение на зеленината Варна е по-зле от София и други градове. Казвам го като варненец.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  86. 86 Профил на nns
    nns
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#47] от "nns":Магистрала Бургас Варна е тотална безмислица
    —цитат от коментар 67 на TzZar


    Защо?

  87. 87 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    Все едни стотици милиони им се въртят в мечтите. Нямам мнение какво трябва да се направи по въпроса във Варна, ни реално в Бургас , трасето съществува на 80% , има си линия до Поморие , едно отклонение от 4-5 километра през нивата до летището и 2 влакчета като сименсите на Ники Василев , , ако се окаже че има потенциал , вече да удължават до Несебър. Най-смислено и важно е да се направи магистрала Бургас-Варна, това ще има осезаем ефект върху икономиката и на двата града и региона на черноморското крайбрежие на България като цяло.
    —цитат от коментар 47 на nns


    Жп линията Бургас - Поморие минава на 2км от летището. Просто трябва да се направи спирка и да се купят 2-3 минибуса да циркулират между нея и летището. Ако линията се остави единична, то целият проект може да излезе неповече от 10-тина милиона лева.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  88. 88 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 659 Неутрално

    [quote#86:"nns"][/quote]

    Не го слушай тоя. Не само, че не е безсмислица, ами е абсолютно задължителна. Особено лятото. Срам е, че за толкова години няма магистрала между Варна и Бургас. Това е направо криминално.

  89. 89 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    Както писаха и други - градските железници не са критично необходими нито във Варна, нито в Бургас.

    Ако ще се дават пари за жп транспорт то по-добре да се ъпгрейдват съществуващите жп трасета в страната. На много места те са износени и максималната скорост се налага да е под 100км/ч. Нека първо направят така, че по основните жп линии скоростта да не пада под 100км/ч. За това ще са необходими инвестиции от поне милиард евро. Ето къде могат да похарчат парите по доста по-смислен начин.

    Ако пък трябва да е градска железница нека направят кръгова линия на метрото в София. Повечето градове с развити метросистеми имат кръгови линии - софийското е планирано без такава. Онези изоставени жп трасета дето ги гласят за зелен колоездачен пояс може да се използват за сравнително евтина кръгова линия на метрото. Защо евтина? Ами щото е незастроена и метрото може да се направи с открит изкоп, а не с тунелопробивна машина. Та ще излезе по-евтино и ще стане по-бързо.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  90. 90 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Както писаха и други - градските железници не са критично необходими нито във Варна, нито в Бургас.Ако ще се дават пари за жп транспорт то по-добре да се ъпгрейдват съществуващите жп трасета в страната. На много места те са износени и максималната скорост се налага да е под 100км/ч. Нека първо направят така, че по основните жп линии скоростта да не пада под 100км/ч. За това ще са необходими инвестиции от поне милиард евро. Ето къде могат да похарчат парите по доста по-смислен начин.Ако пък трябва да е градска железница нека направят кръгова линия на метрото в София. Повечето градове с развити метросистеми имат кръгови линии - софийското е планирано без такава. Онези изоставени жп трасета дето ги гласят за зелен колоездачен пояс може да се използват за сравнително евтина кръгова линия на метрото. Защо евтина? Ами щото е незастроена и метрото може да се направи с открит изкоп, а не с тунелопробивна машина. Та ще излезе по-евтино и ще стане по-бързо.
    —цитат от коментар 89 на Николов


    По всичко личи, че си жител на София. Тогава няма как да ти е критично нищо във Варна и Бургас.
    По принцип на Варна и стига и скоростен трамвай (100% автономно трасе). Но не виждам голяма разлика в цената при 1435мм трасе дали ще минава влакче или нещо друго. Основните разходи така или иначе са основно по автономното трасе , а не по подвижния състав.

  91. 91 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Две мутри си чешат езиците, а ние им плащаме джипките.

  92. 92 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#46] от "goofy":
    Единственото съревнование е в главата на Борисов за рязане на лентички.
    А чекмеджето?

  93. 93 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Спокойно! Всичко ще построим. И във Варна и в Бургас и между тях. Да си припомним,че строителството с държавни пари е основното препитание на мафията по света и у нас.

  94. 94 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1287 Весело

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    Човекът явно е архитект-мечтател-визионер, артистична натура гледаща в далечното бъдеще. А Вие искате скучноват сухар-математик, дето да напълни дупките и направи паркингите.
    Чудни хора сте!
    Не си знаете интереса.

  95. 95 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9119 Неутрално

    Боко е по проекти, които струват скъпо и се краде яко.

  96. 96 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    До коментар [#90] от "Oleg Shishmanov":

    Просто се опитвам да мисле не от варненска камбанария, а кое е по-добро за страната като цяло.

    Ако трябва да е градска железница София и Бургас са по-силни кандидати. Бургас зарази съществуващото трасе - София заради по-големия целогодишен трафик.

    Ако мислим само за Варна градска железница не е най-смисленият проект. Втори мост е доста по-смислен проект.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  97. 97 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#90] от "Oleg Shishmanov":Просто се опитвам да мисле не от варненска камбанария, а кое е по-добро за страната като цяло.Ако трябва да е градска железница София и Бургас са по-силни кандидати. Бургас зарази съществуващото трасе - София заради по-големия целогодишен трафик.Ако мислим само за Варна градска железница не е най-смисленият проект. Втори мост е доста по-смислен проект.
    —цитат от коментар 96 на Николов


    Изобщо не е по-смислен за варненци , защото трафикът е от Владиславово и Младост до центъра. Не случайно има цели 3 успоредни булеварда - Владислав Варненчик, Сливница и Цар Освободител. Не случайно половината автобусни и тролейбусни линии се движат по това направление.
    Пътят през моста като цяло е паразитен - около 2-3 км до моста и през него и после от моста до Аспарухово и Галата. Няма никаква причина да се изгарят горива за да се минава това разстояние безалтернативно. Достатъчно е да е бързо и на ток. Вторият мост се предвижда да е в края на новия бул. Левски при Стара Гара. Той отново би исипал трафик към съществуващите булеварди. Само, че по бул . Левски би поел трафика, който не е за центъра, но останалия за центъра би запушил 3-те булеварда.
    Метрото, трамвая или градската железница е регионален проект, а не национален.

    И повярвай ми говоря ти не като варненец, който се блъска в 148 или в колата си и мисли как да си реши проблема. Още преди 4 години стигнах до извода, че проблемите ми няма да се решат във Варна. Просто разсъждавам от гледна точка на това, което би било нужно на едни 100-150 000 души.

  98. 98 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#96] от "Николов":

    Освен това, относно ЖП Инфраструктурата на Варна има основен проблем - всичките ЖП връзки са амортизирани и са 30 км до края на Варненското езеро при Девня. След Девня трафика се разделя към Добрич, Шумен и Карнобат. Тези 30 км трябва да се изминават от влак с над 100 км в час и пак е излишно за към Добрич да се прави този обход. ЖП линиите във Варна са за основен ремонт и кардинална промяна и строителство, които през града няма как да минат. ЖП Гарата се закотвя грубо казано в плажа и край.

  99. 99 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    "Трасето както каза някой по горе в Бургас го има и сега...."
    До коментар [#56] от "sten_p":

    Луд трябва да е този, който се подпише за пускане на влак по това трасе! Има поне 5-6 прелеза в самия град, което е опасно и недопустимо. Всъщност цялото трасе е рисково.
    Добрата новина е, че в Бургас свършиха парите и тъпите управници поне 2-3 години не могат да направят нито една сериозна поразия.

  100. 100 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тангра":
    —цитат от коментар 51 на Tzar Vova Josei-ki


    Аз от 0 до 28 години съм живял в Бургас. Не ми обяснявай какво е.
    Градът сега, няма нищо общо с Бургас преди 15 или 20 години.
    Не можеше да се разминеш по главната! Яйце да хвърлиш, не може да падне. Млади хора.
    А сега не само, че е празно, но диапазона 18-30 ЛИПСВА!
    Като излезеш в 21-22ч през август по центъра, Ботева, няма жив човек!
    Тръгнеш по алеята покрай плажа в Морската, всичките заведения затворени! Не празни.
    Навремето (2000та) не можеше да се промушиш дори прав. Толкова народ имаше по плажните заведения.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK