След катастрофата: Движението по "Тракия" частично е възстановено (обновена)

След катастрофата: Движението по "Тракия" частично е възстановено (обновена)

© стоп кадър фейсбук Svetlana Shepeleva



Мястото на катастрофата на магистрала "Тракия" с шест жертви вече е разчистено и движението при километър 163 е разчистено, а движението - частично възстановено, съобщи агенция "Пътна инфраструктура" малко след 10 ч. днес.


Възстановено е движението в активната лента при 163-ти км на АМ "Тракия" в посока София. Остава ограничението на трафика в изпреварващата лента поради подмяна на мантинели. Участъкът е регулиран с пътни знаци. Шофьорите е необходимо да карат със съобразена скорост и повишено внимание, се казва в съобщението.


Жертвите остават шест, а от шестимата ранени в болница остава единствено дете на близо 3 г., а останалите петима възрастни са освободени, съобщиха от старозагорската болница.




От шестимата загинали самоличността на един все още не е установена, съобщиха от местната полиция пред телевизията. По-късно в прессъобщение областната дирекция на МВР добави, че жертвите са шофьорът на тира - 53-годишен, турски гражданин, жена на 40 години, момиче на 17 години, мъж на 44 години и друг мъж с неустановена към момента самоличност.


В УМБАЛ - Стара Загора е оказана медицинска помощ на мъж на 26 години с охлузвания по тялото, жена на 26 години с
охлузвания по тялото, момиче на 2 години с политравма и опасност за живота, жена на 30 години с контузия на стъпало и на лопатка, мъж на 48 години с комоцио и момче на 17 години с комоцио.


Все още продължават експертизите, които трябва да установят причината за катастрофата, добави той.


Тежката катастрофа затвори магистрала "Тракия" в посока София при 163 километър вчера привечер. ТИР, пътуващ за Турция с товар козметика, счупи мантинелата и премина в насрещното платно, обърна се и удари няколко коли.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    Видяхте ли ИЗГНИЛИТЕ мантинели на кадрите ?
    Корупцията способства за поредните НЕВИННИ жертви !!!
    МАФИЯТА ВЪН !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Това не е първия подобен случай .
    Преди година напушен украинец шофьор на тир беше заспал на волана влезе в насрешното и уби младо семейство ,жената беше бременна ...

    Мантинели в САЩ нямат ,разделителната преграда между платната на магистралите е от по почти метър бетон от всяка страна на магистралата ..

    Това не мисля че е корупция в случая просто не са го до измислили ...и трябва да се промени .

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#2] от "keepwalking":

    Чиста корупция е когато си похарчил парите а мантинелите не са нито подменени нито ремонтирани повече от 10+ години а ти само се биеш в гърдите, че си построил сам всички магистрали !!!
    Недопустимо е подобен път от най-висок клас да не е обезопасен съгласно съвременните пътностроителни норми.
    Да не говорим за случая с автобуса където загинаха много хора защото изобщо НЯМАШЕ мантинела. Отнож0н 6 загинали и 20 ранени заради тия пусти мантинели !!!
    https://frognews.bg/novini/bivsh-sledovatel-kola-moje-izbuta-avtobusa-kanavkata-trakiia.html

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Само аз ли от репортажите оставам с впечатление, че има момиче на 17 г. което е шофирало една от колите (за щастие е леко ранена)?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  5. 5 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Проблема не е само там. На т.нар. магистрали и по-специално на Тракия има няколко участъка, които нямат маркировка. На много места има пропадания и наглед невинни дупки, а за мантинелите няма да отварям дума. Има едно място точно на спускането надолу посока Пловдив след Вакарел, където преди години имаше няколко тежки катастрофи. Там проблема е, че на едно място когато вали водата си седи в най-лявата лента и тече напреко и прави прилично количество и е въпрос на време отново да има загинали. Всичко описано е до около 50-тина километра от София, за по-натам изобщо не ми се говори. Вие пак си гласувайте другия път за сикаджията, барем корупцията убие още 5 пъти по толкова невинни хора на нашите т.нар. магистрали, които са нищо повече от първостепенни пътища набедени за магистрали.

  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    Таа "магистрала" е едно голямо гробище. Постоянно катастрофи, убити, ранени, постоянно е в ремонти, тапи, нагънат асфалт, заобиколни пътища...Боковота гордост, въпреки че при него е достроена не повече от 1/3, ни избива с 200

  7. 7 Профил на zara09
    zara09
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Не е точно така. В по-тесни участъци, наистина разделителната преграда е бетонова, но с особена форма, извита, като катерене по пързалка. Всъщност и тук съм ги виждала някъде (или в Германия?). Повечето, извънградски магистрали са с разделителна полоса във форма на парабола- трудно може автомобила да прескочи на отсрещното платно, а ще заоре в дъното на параболата (доста широчка във фокуса). Е, ако се разиграва екшън филм, може и да прескочи, кой знае!
    Жалко за хората, Бог да ги прости! Както повечето жертви по пътищата- те са невиновната страна....

  8. 8 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Ами това са комунистическите мантинели. От ламарина.
    В Гърция са от бетон и хем този отсреща не те заслепява с фаровете си, хем нещо пазят.

  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2594 Любопитно

    До коментар [#8] от "anonim440":

    А извън Гърция какви са мантинелите?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#8] от "anonim440":

    При ГЕРБ е ТАКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#2] от "keepwalking":

    Просто мантинелите в САЩ са БЕТОННИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5276 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма мантинела, която да спре такъв камион. Това са 20 тона, засилени с поне 100 км/ч. И чисто нова мантинела се чупи при такова натоварване. Това се случва дори и по перфектните немски магистрали. Повярвай, имам близък поглед върху това, от края на миналия век, до наши дни. Иди в Италия, да видиш ръждиви мантинели по магистралите. А като тръгнеш да плащаш тол-такса и да сипваш бензин, ще изревеш на умряло там.
    Иначе за останалото не може да се спори.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1415 Любопитно

    До коментар [#4] от "bludniq_sin":

    https://dnes.dir.bg/krimi/mlada-shofyorka-spasi-po-chudo-sebe-si-i-svoite-priyateli-v-tezhkata-katastrofa-na-am-trakiya

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  14. 14 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Тези мантинели просто нищо не пазят.

  15. 15 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    До коментар [#9] от "DDR":

    Умен въпрос.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Има другарю. Като не разбираш поне се ограмоти МАЛКО преди да се излагаш. Понеже герберастите сте много учени, дай ни линкове към подобни катастрофи в любимата ви Германия ! Ако може със снимки !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Ако тир удари мантинела фронтално наистина ще я изкърти, ако ще да е противотанкова. Ама си има мантинели проектирани да отклонят и върнат в трасето тир, който ги удря под ъгъл. Тази мантинела е проектирана за лади и зилове. Тя е била морално остаряла още в момента на монтирането й. Пожарникарят се бара голям строител на магистрали. Ами да беше осъвременил предпазните съоръжения. Човешкият живот е по-съкп от километър нов път, но кой да ти мисли?

  18. 18 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2594 Любопитно

    До коментар [#15] от "anonim440":

    Имаш ли представа, как е в други държави освен Гърция—> например Сърбия, Унгария, Словакия, Чехия, Германия? Там кое преобладава —> бетонни блокове или стоманени мантинели? А забелязал ли си в някои от тези държави да използват вместо бетонни блокове и стоманени мантинели, стоманени въжета?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  19. 19 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5276 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    https://m.sn-online.de/Aus-der-Region/Minden-Hameln-Nienburg/Unfall-auf-A2-Lkw-durchbricht-Leitplanke-bei-Porta-Westfalica

    Ето ти пример.
    Пиши в Гугъл autobahn lkw unfall leitplanke
    И по-леко с квалификациите! Показват слабост в аргументацията. Ако мислиш, че си по-осведомен от хора, живеещи в Германия повече от две десетилетия, значи няма какво да се дискутира.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  20. 20 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    40 тона е ТИР

    2 осев автобус е около 14 тона

    3 осев автобус е 18-23 тона в зависимост дали е едно или двуетажен

  21. 21 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#18] от "DDR":


    Унгария - мантинели
    Австрия - бетон
    Германия - бетон+мантинели
    Италия - мантинели
    Чехия - смениха всичко на бетон
    Словакия - малко магистрали - мантинели
    Швейцария - бетон
    Италия - преобладаващо мантинели

  22. 22 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 837 Весело

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Градски, нито съм гербер, нито долюбвам немачко, ама виж че и по света стават такива работи:

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3alLX/valt-lastbil-stoppade-trafiken-pa-vag-73-soder-om-stockholm

    Виж ножките на Gerber са мноо арни
    https://m.bazar.bg/obiava-17378892/takticheski-nozh-za-otseliavane-gerber-strongarm

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  23. 23 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не са бетонни, комуне. Със сигурност никога не си бил в САЩ.
    И там често се случва това. Много е трудно камион да бъде
    спрян да премине в насрещното платно на магистрала при заспал шофьор.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  24. 24 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    Като във всяко проектирано съоръжение има максимален и оптимален подход. Има "мантинели" които биха "устояли" и на директно/челно...на 90 градуса врязване на 40 тонен ТИР при скорост 120 км/ч...ОК, "устояли" може ни е неправилният термин, но биха спряли такъв ТИР да не премине повече от 10 м. ЯКИ бетонни стени, проектирани подходящо. Или такива от метални профили "двойно Т" с размери 20/20, конструирани така че да спрят такъв ТИР-това е МАКСИМАЛНИЯ подход.

    Оптималният е такъв че да предотврати преминаването на коли/камиони (от по леки до по тежки) пътуващи ПАРАЛЕЛНО на тях, които при рязък завой на ТИР (пукната предна гума, заспал шофьор рязко свил наляво/надясно) да преминат в насрещното платно. И ПАК-преминаването в отсрещното платно зависи на какво разстояние е то-2 м', 10 или 15 м'. И там се взимат изнадподвпредвид редица фактори-географията и топографията на пътя, и др.

    И колкото и да звучи кофти, в повечето случаи се възприема оптималния подход, а не максималния. Защото е ПРЕСКЪПО и икономически несъобразно да се постави бетонна пирамида широка 5 м' и висока 3 м' между платната (и танк не би минал през нея).

    За протокола.

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  25. 25 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Дано детенцето оцелее и се размине без тежки последствия...

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Викаш и нашата Мафия като италианската - не мога да споря по този въпрос . ПРАВ СИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#19] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Не пише нищо за пострадали. И влекачът май е "задържан" от мантинелите?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":Не са бетонни, комуне. Със сигурност никога не си бил в САЩ. И там често се случва това. Много е трудно камион да бъдеспрян да премине в насрещното платно на магистрала при заспал шофьор.
    —цитат от коментар 23 на dream_er


    Не е трудно. Ако насрещното платно е на 10-15 м, а между двете платна има неща които предотвратяват преминаването на ТИРа в отсрещното платно, дори и с претълкулване (???...Това ли е правилната дума, моля?). Като например ров между тях.
    До коментар [#23] от "dream_er":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#22] от "Bullet":

    И тук камионът е "хванат" от мантинелата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#28] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Може да има някакви стоманени въжета, но не могат да го спрат
    да премине. Дори и бетона не е сигурна преграда, а такъв има само
    в населените места.
    Това са 35 тона движещи се със 100 кмч.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#23] от "dream_er":

    Не ти се получава старшинка. Не съм бил а коментирам пост на живеещ в САЩ. Ти видя ли ИЗГНИЛИТЕ мантинели на жожда ти ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#31] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Този вожд е комунист като теб, нямам нищо общо с вас.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2667 Неутрално

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Уви, по-чести са случаите на идиоти, които объркват пътя и съзнателно влизат в насрещното на магистралата, отколкото на такива, които прескачат мантинели и влизат в насрещното. Ужасното е, че първите, вместо веднага да отбият на банкета, да обърнат и да излязат на първия изход, се набиват в най-лявата лента и карат срещу изпреварващите, които често развиват доста над разрешените 140км/ч...

  34. 34 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2594 Неутрално

    До коментар [#18] от "DDR"....Чехия - смениха всичко на бетонСловакия - малко магистрали - мантинели...
    —цитат от коментар 21 на owz46306052


    Не е вярно това твърдение. Бертон иам само на малки у;астъцъ, където са ставали големи катастрофи или там където правят ремонт. До не отдавна на опавско и остравско вместо мантинели имаúе стоманени въжета.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  35. 35 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Пътят там е много крив.. Но разследване няма да има. Защото ни управлява мафията ГЕРБ!

  36. 36 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Тираджиите от дългото шофиране и отегчение правят страшни поразии зад волана. Крайно врмее е да ги направят тролей на ток и да са автономни и тази професия да отшумява лека полека.

  37. 37 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#36] от "touchthis":

    Ми да им забранят да шофират дълго - има и ЖП транспорт.

  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    Шофьорът на ТИР-а сред мъртвите ли е? По ТВ казаха,че са пет загиналите,а не шест.

  39. 39 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#28] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Може да има някакви стоманени въжета, но не могат да го спратда премине. Дори и бетона не е сигурна преграда, а такъв има самов населените места.Това са 35 тона движещи се със 100 кмч.
    —цитат от коментар 30 на dream_er


    Могат, могат, прочети още веднъж предишният ми коментар.

    Тук да добавя още нещо: Преди години ми идваха на гости състуденти от ИСИ, тогава проектанти и шефове в разни "път'строй", та дискутирахме и сравнявахме пътищата в Израел и НРБ/България.

    Като ги питах защо за толкоз стръмни наклоните на насипните части (и защо не са "армирани" -ми отговориха много просто: Още по соц'периода разни кметове се молели пред началниците им да правят по стръмни наклоните, за да се "спестява" обработваема земя. Та ги натискали да ги правят по стръмни. А защо не ги армирали, и няма канавки за отвеждане на водите от пътя КОНТРОЛИРАНО ми казаха-ааа, армираме ги (пластмасова мрежа и трайни шубраци който с корените държат земята). Ама селяните крадяли мрежите😀😀😀😀😀 И канавки имало (и горе, и долу) ама никой не ги чистел. Та като горе за затлачи канавката, водата почва да прелива на едно място, и там почва разрушаването на насипа.

    Е, по нашенско земите около пътищата са държавни та не "спестяваме" земя с по стръмни наклони. А, и си поддържаме канавките за отводняване сравнително добре😀
    До коментар [#30] от "dream_er":

    -----
    До коментар [#33] от "ivanpopov":


    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Уви, по-чести са случаите на идиоти, които объркват пътя и съзнателно влизат в насрещното на магистралата, отколкото на такива, които прескачат мантинели и влизат в насрещното. Ужасното е, че първите, вместо веднага да отбият на банкета, да обърнат и да излязат на първия изход, се набиват в най-лявата лента и карат срещу изпреварващите, които често развиват доста над разрешените 140км/ч...
    —цитат от коментар 33 на ivanpopov


    Това с очите си да го видя (идиот влязъл някак си в насрещното, без клецавата мантинела да му е срязала гумите) и да шофира в лявата лента в насрещното-НЯМА ДА ПОВЯРВАМ НА ОЧИТЕ СИ😀😀😀!!!

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  40. 40 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#37] от "telqk":

    Ако можеше щяха да го направят вече, но логистиката никак не
    е лесна задача.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  41. 41 Профил на walking.dead
    walking.dead
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Проблема не е само там. На т.нар. магистрали и по-специално на Тракия има няколко участъка, които нямат маркировка. На много места има пропадания и наглед невинни дупки, а за мантинелите няма да отварям дума. Има едно място точно на спускането надолу посока Пловдив след Вакарел, където преди години имаше няколко тежки катастрофи. Там проблема е, че на едно място когато вали водата си седи в най-лявата лента и тече напреко и прави прилично количество и е въпрос на време отново да има загинали. Всичко описано е до около 50-тина километра от София, за по-натам изобщо не ми се говори. Вие пак си гласувайте другия път за сикаджията, барем корупцията убие още 5 пъти по толкова невинни хора на нашите т.нар. магистрали, които са нищо повече от първостепенни пътища набедени за магистрали.
    —цитат от коментар 5 на zero_day


    -----------
    и аз това казвам че това не магистрала, малка страна какво да правиш. те и на двупосочен път го наричат "булевард" в софия

  42. 42 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":Няма мантинела, която да спре такъв камион. Това са 20 тона, засилени с поне 100 км/ч. И чисто нова мантинела се чупи при такова натоварване. Това се случва дори и по перфектните немски магистрали. Повярвай, имам близък поглед върху това, от края на миналия век, до наши дни. Иди в Италия, да видиш ръждиви мантинели по магистралите. А като тръгнеш да плащаш тол-такса и да сипваш бензин, ще изревеш на умряло там. Иначе за останалото не може да се спори.
    —цитат от коментар 12 на Незнайко в Слънчевия град


    Италия не е пример за каквото и да е. Там също като нас си имат мафия!

  43. 43 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    Магистрала Тракия е маркирана с корупция. Подскачайки по бибуните след Чирпан си спомняш за корупцията при Станишев, катастрофата ни припомни за корупцията при Виденов (учстъка е строен 95-96 г.). Фактите обаче не пречат на бай Тотьо да се развихри с 9 поста.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  44. 44 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1560 Весело

    Магистрала Тракия е маркирана с корупция. Подскачайки по бибуните след Чирпан си спомняш за корупцията при Станишев, катастрофата ни припомни за корупцията при Виденов (учстъка е строен 95-96 г.). Фактите обаче не пречат на бай Тотьо да се развихри с 9 поста.
    —цитат от коментар 43 на Корки


    😀Бай ти Тьотя пИчели според бройката коментари, ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ😀😀😀
    До коментар [#43] от "Корки":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  45. 45 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    Цар Тиквун: Строим магистрали!
    Статистиката: Опасни са, умират хора!

  46. 46 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Вероятно не е заспал , както в един глас почнаха да крякат. Сле.д ОМВ започва едни неравности и дупки, които ако не ги знаеш и си със скорост става мазало.

  47. 47 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4108 Неутрално

    Ако този турски ТИР е спазвал макс. разрешената скорост от 87 км.ч., ако имаше звукова маркировка, която при напускане на лентата на движение, ще те стресне, ако си леко задрямал, още в самото начало на завиването на ляво, ако мантинелите бяха двойно по-високи и подсилени, можеше и да се размине. Но най-вероятно, турския ТИР е карал с над 110 км., ч., звукова маркировка и подсилена мантинела е нямало, нямало е и спазване на дистанция в насрещната лента, за да са повлечени толкова автомобили (един, сивия мерцедес, до колкото се познава), явно е започнал изпреварване на ТИР-а, и е бил повлечен.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#43] от "Корки":

    Чирпан е грях и на бойко.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#44] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Моята плате другарю гербопоклонник е по площадите и улиците. Ако ме разбираш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#46] от "димитър димитров":

    Там може дори с кола да загубиш контакт с пътя и да загубиш управлението. Особено ако си уморен и разконцентриран.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#47] от "hamiltonf":

    Вероятно е.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    До коментар [#43] от "Корки":

    Ако ходиш към Турция през Капитан Андреево, като минаваш по магистралата след Свиленград вземи, че се огледай с какво е маркирана. Строена е по времето на ГЕРБ... ;)

    Бивш tww09306483.
  53. 53 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 490 Гневно

    Не знам тука форумните експерти в ролята на какви точно дават мнение, че преградите трябвало да са бетонни. Не, не трябва. Металът има едно много ключово свойство - по-еластичен е. Това спасява животи в повечето случаи. Защо си мислите, че бетонни прегради ще спрат 40 тонен ТИР движещ се с 90 км/ч? Та тия бетонни блокове дето са на Токудата колите ги местят като нищо в градска среда... Камо ли на магистрала.
    Другаде търсете проблемът. Защо се позволява на ТИР-ове да карат в петък вечер, събота и неделя??? Нали беше забранено в петък вечер и неделя вечер? Кое лоби наложи да се отмени това положение??? И друго също, правят ли се проверки тук на тираджиите изобщо, особено на чуждите?

  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4795 Неутрално

    До коментар [#53] от "T.M.":

    Ръждясалият и изгнилият ли другарю ?
    ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 868 Неутрално
  56. 56 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#39] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Виж в сайтовете за видеа има клипове от бг магистрали с каращи в насрещното. То на мен ми се е случвало преди 15 г, патрулка да видя да си кара в аварийната срещу движението

    Pure Chewing Satisfaction
  57. 57 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#40] от "dream_er":

    Така е ако беше лесно и комунистите щяха да го направят, да оставим на страна разрушаването на пътната инфраструктура както и безмилостното избиване на български граждани от самозабравилия се башибозук. Апропо кой плаща за щетите човешки и материални?

  58. 58 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#57] от "telqk":

    Застрахователите.

    Липса на контрол, липса на достатъчно места за почивка са основните
    причини за подобни трагедии. На магистралите трябва да има
    специални места, където да проверяват тировете дали се движат
    законно.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  59. 59 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 912 Неутрално

    И мантинелите и самата магистрала са потресаващи!

  60. 60 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5276 Неутрално

    Чета тук, и отново се убеждавам в едно. Тези постоянни викачи срещу Тиквоний, които обвързват всякакви простотии, слувчащи се у нас, с директна вина, лично на спинкащия до чекмеджето Буда, са по-вредни и от самата мафия на власт. Не става с "разваления грамон", не го ли разбраха, що ли? Заради такива посредствени опозиционери, сме обречени на вечно посредствено управление.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  61. 61 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#58] от "dream_er":

    Тогава остава ЖП за транзита особено за башибозука.

  62. 62 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    До коментар [#18] от "DDR":

    В Сърбия даже мантинели няма, където е равно поле. Има едни пластмасови колчета покрай пътя и те са на през 200 м. примерно. Тези колчета само маркират къде свършва магистралата. Иначе полето отстрани е на нивото на пътя, даже канавка няма.

  63. 63 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Само на мен ли ми прави впечатление, че повечето катастрофи с тирове стават с турски тирове?

  64. 64 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Някой беше пуснал снимка от участъка, където е станало това. Покрай мантинелата има прорасли доста шубраци. Подръжката там очевидно е безобразно неглежирана. Освен това при откриването на обхода на Поморие Борисов в прав текст казва, че ремонта на очастъка ще го остави за най-накрая. Това вече е престъпно. Знае, че участъка е кофти и опасен, но ще го ремонтира най-накрая щото не му се давали 60 милиона. Все едно са негови. Боклук!

  65. 65 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Само на мен ли ми прави впечатление, че повечето катастрофи с тирове стават с турски тирове?
    —цитат от коментар 63 на dokoro


    Не - и на мен.

  66. 66 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4108 Любопитно

    Нали имахме някаква Агенция по безопасно движение, някой журналист да ги попита нещо?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  67. 67 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Видяхте ли ИЗГНИЛИТЕ мантинели на кадрите ?Корупцията способства за поредните НЕВИННИ жертви !!!МАФИЯТА ВЪН !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Ламаринена мантинела не може да спре тежкотоварно МПС. В случая става въпрос за човешка грешка или неизправно МПС.

  68. 68 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2667 Неутрално

    Това с очите си да го видя (идиот влязъл някак си в насрещното, без клецавата мантинела да му е срязала гумите) и да шофира в лявата лента в насрещното-НЯМА ДА ПОВЯРВАМ НА ОЧИТЕ СИ
    —цитат от коментар 39 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    https://www.youtube.com/watch?v=jgsJp-ouOIo
    https://www.youtube.com/watch?v=_K65sCODC8M
    https://www.youtube.com/watch?v=7iTs-2RCcB0
    https://www.youtube.com/watch?v=B_9QT7MBbzQ

    Отделно, че на магистралите излизат коне и говеда, пуснати на свободна паша и намерили пролука в телените заграждения.

    Не са ежедневие, разбира се - аз не се притеснявам да карам с разрешените 140, но се случват. И то достатъчно често, за да изпитвам повече притеснения от подобни случаи, отколкото от някой тир, който ще прескочи през мантинелите от насрещното.

  69. 69 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Т.н магистрали не са точно магистрали. С камиони в дясна лента това си е еднопосочен, еднолентов път.

  70. 70 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Т.н магистрали не са точно магистрали. С камиони в дясна лента това си е еднопосочен, еднолентов път.

  71. 71 Профил на марсианец
    марсианец
    Рейтинг: 216 Неутрално

    До коментар [#23] от "dream_er":

    Зависи от щат до щат и от град до град. Аз лично съм виждал (разбирай шофирал по) на freeway и бетон и мантинела. А по highway - има такива, на които платната са отделени от 100ина метра пустош, такива с мантинела и дори и без мантинела, все едно си на второкласен път. На последните спокойно може да отнесеш някого, ако не внимаваш и заспиш над волана. А с по 1200-1300 км преход на ден не е лесно постижение

  72. 72 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    До коментар [#63] от "dokoro":

    Ами нормално. Турция е 80 милионна държава с огромно промишлено производство. Голяма част от това производство минава през България на турски камиони. Проблемът е, че нашите власти не могат да наложат контрол и да им прибират парите за пътните такси. Защо мислиш карат като изтървани? Ами защото хвърлят по 50 евро като ги спрат и пак газ напред. С румънците е същото...

    Бивш tww09306483.
  73. 73 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4134 Неутрално

    До коментар [#46] от "димитър димитров":

    То затова има ограничение 90 км/ч.

    Gunter glieben glauchen globen
  74. 74 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4134 Неутрално

    Не знам тука форумните експерти в ролята на какви точно дават мнение, че преградите трябвало да са бетонни. Не, не трябва. Металът има едно много ключово свойство - по-еластичен е. Това спасява животи в повечето случаи. Защо си мислите, че бетонни прегради ще спрат 40 тонен ТИР движещ се с 90 км/ч? Та тия бетонни блокове дето са на Токудата колите ги местят като нищо в градска среда... Камо ли на магистрала. Другаде търсете проблемът. Защо се позволява на ТИР-ове да карат в петък вечер, събота и неделя??? Нали беше забранено в петък вечер и неделя вечер? Кое лоби наложи да се отмени това положение??? И друго също, правят ли се проверки тук на тираджиите изобщо, особено на чуждите?
    —цитат от коментар 53 на T.M.


    Най-точният коментар.

    Gunter glieben glauchen globen
  75. 75 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    Дали във форума има тираджия да обясни хронографите на тировете. Чувал съм че в Германия, ако шофьор бъде спрян и се установи шофиране над 8 часа, без преспиване, че глобата е огромна. Затова в България има толкова катастрофи с турски тирове - никой не проверява колко време водача е на волана, а това може да бъде и стандартна проверка на КПП с насочване към почивка на подходящ паркинг.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  76. 76 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7735 Неутрално

    Те сигурно затова искат и нашите тираджии да се връщат да почиват тука, а не да карат заспали по европейските пътища.

  77. 77 Профил на laskovf
    laskovf
    Рейтинг: 822 Разстроено

    Всяка година по няколко кошмарни катастрофи!

  78. 78 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 540 Неутрално

    И пак невинни жертви...

  79. 79 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2667 Неутрално

    До коментар [#75] от "Корки":

    Тахометър ли имаш предвид?

  80. 80 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    До коментар [#75] от "Корки":Тахометър ли имаш предвид?
    —цитат от коментар 79 на ivanpopov


    Тахограф който е задължителен съгласно:
    Наредба № 12 от 5 януари 2007 г. за изискванията за задължителна употреба на контролните уреди за регистриране на данните за движението на автомобилите и работата на екипажите.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  81. 81 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1575 Весело

    Ако този турски ТИР е спазвал макс. разрешената скорост от 87 км.ч., ако имаше звукова маркировка, която при напускане на лентата на движение, ще те стресне, ако си леко задрямал, още в самото начало на завиването на ляво, ако мантинелите бяха двойно по-високи и подсилени, можеше и да се размине. Но най-вероятно, турския ТИР е карал с над 110 км., ч., звукова маркировка и подсилена мантинела е нямало, нямало е и спазване на дистанция в насрещната лента, за да са повлечени толкова автомобили (един, сивия мерцедес, до колкото се познава), явно е започнал изпреварване на ТИР-а, и е бил повлечен.
    —цитат от коментар 47 на hamiltonf


    Как пък веднъж не написа: "ако имаше свястна пътна полиция и повече камери, щеше да се спазва максималната скорост и да няма сакатлъци", ама май ще е автогол да го напишеш та мантнелата ти била слаба... :)))))

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  82. 82 Профил на nik34
    nik34
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Никой не съобщава защо изобщо е допуснато да се движи този ТИР по това време там ?
    Та нали между 15 и 21 ч. в неделя движението на камиони по "Тракия" и други пътища е забранено ?

  83. 83 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    До коментар [#63] от "dokoro":Защо мислиш карат като изтървани? Ами защото хвърлят по 50 евро като ги спрат и пак газ напред. С румънците е същото...
    —цитат от коментар 72 на Petleshev


    Значи, който катаджия го хванат с рушвет от 50 Е, отива в затвора директно, а който е хванат с 250Е само мъмрене... А, щях да забравя: ако изтърват тир без "и сега кво праим, комшу..." началника на местните катаджи бърка в джоба си и плаща пропуснатите ползи.
    Гарантирам, че тези ще заобикалят България, а който все пак мине ще шофира по-изрядно от у немско.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK