И здрава мантинела не би спряла тира, коментират пътни шефове

И здрава мантинела не би спряла тира, коментират пътни шефове

© стоп кадър фейсбук Svetlana Shepeleva



Участъкът на магистрала "Тракия", на който преди ден стана катастрофа с жертви, е планиран за ремонт през есента. Това съобщи пред Би Ти Ви Иван Досев от управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура". Аргументът е да не се затруднява пътуването към курортите през летния сезон, добави пред Нова телевизия шефът на агенцията Георги Терзийски.


И двамата увериха, че ремонтът е планиран отдавна и отрекоха, че е насрочен след пътното произшествие. Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски.

До 18 ч. днес се ограничава движението по изпреварващите ленти в двете посоки на АМ "Тракия" от км 160 до км 161 поради извършване на оглед на мястото на пътнотранспортно произшествие. Движението се осъществява в активните ленти. Шофьорите да се движат с повишено внимание и съобразена скорост, съобщи пътната агенция


Пътните шефове отхвърлиха като спекулативни твърденията, че тежестта на катастрофата, при която тир навлезе в насрещното платно, има връзка с факта, че мантинелата е ръждясала. Съоръжението вече се подменя с ново, се видя от репортаж на Би Ти Ви. "Внушение е, че по- висок клас ограда би предотвратила катастрофата", коментира Досев. Той добави, че подсилени мантинели се поставят на участъци с висок риск - до бензиностаници, на мостове, при опасност да се навлезе в зона за движение по друго направление - какъвто този участък не е. Той не е и сред определените зони с висока концентрация на пътно-транспортни произшествия.




Пред Нова телевизия Терзийски коментира идеята вместо метални мантинели да се поставят бетонови прегради, както било в Италия, Франция, Испания. По думите му с такива прегради е изграден пътят Бургас - Слънчев бряг, но краш тестове в Германия и Холандия пък показали, че те са опасни за леките автомобили. "Металните са по ефективни, особено при високи скорости и при леките автомобили, защото зоната на въздействие е по-голяма, оградата е
по-еластична и вероятността превозното средство да премине или да се обърне, е по малка. Автобуси и лекотоварни автомобили преминават през бетоновите прегради", каза Терзийски.


Магистралата е "зелен коридор" по правилата на Европейската комисия като част от мерките срещу икономическите последици заради разпространението на коронавируса, а това означава, че там не могат да се въвеждат ограничения за движението на тирове, съобщи Терзийски. И в други държави няма ограничения на тежкотоварния трафик, ние изпълняваме решение на Министерския съвет, добави той.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4637 Разстроено

    "И здрава мантинела не би спряла тира, коментират пътни шефове"

    И аз така мисля. Жалко за загиналите хора по време на този пътен инцидент. :-(

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  2. 2 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Единствения шанс мантинелата да помогне е ако шофьора е в съзнание. При заспал/припаднал шофьор, паднал върху волана, завъртян наляво, дори и да се оттласне от мантинелата, ще се забие пак след 20-ина метра. При атака на мантинелата от над 60 градуса, не през мантинела, а през тухлена стена ще мине тежкотоварния автомобил.

  3. 3 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1481 Гневно

    "Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."

    Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието на държавата.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  4. 4 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 488 Неутрално

    то се видя по репортажите тенекиените мантинели колко са ръждясали, 2 реда здрави мантинели биха понамалили силата на катастрофата, но кой ти гледа мантинелите, те новите участъци по магистралите са на вълни и вече се похабяват, какво да говорим за старите участъци....

  5. 5 Профил на antequera
    antequera
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Точно затова в страни с доказани традиции в изграждането на пътна инфраструктура се слагат бетонни разделители между платната на натоварени магистрални отсечки. Не е нужно за милионен път да измисляме топлата вода и да се учим по трудния начин, когато се касае за спасяване на човешки живот.

  6. 6 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 661 Гневно

    Още колко подобни касапници трябва да се случат за да уврат най-сетне нечии глави, че тези тирове трябва да се качат на жп платформи ?!?!?!?!?!

  7. 7 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    🤦🏻‍♂️Мантинела не спира кола, а за да я изхвърли обратно и да предотврати навлизането в насрещната лента,

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    Едва ли мантинела и от висок клас, би спряла 30 тонен камион с магистрална скорост

  9. 9 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Това не е магистрала. Не е и първокласен път. И състоянието му е такова от много години. Въпросът е защо никой не си направи трудът да поиска от изпълнителят да го отремонтира за негова сметка, докато беше в гаранция? Магистралата около Сандански е вече вълнообразна. И там ли ще чакаме да минат няколко години?

  10. 10 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    2 реда здрави мантинели биха понамалили силата на катастрофата
    —цитат от коментар 4 на it4


    Колко здрава да е мантинелата да спре 40 тона, движещи се с 90 км/ч? Щото той камионът мине ли в насрещното няма значение дали се движи или е спрял.

  11. 11 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    не тези ще го кажат това. нова магистрала а нагъната като хармоника.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4130 Неутрално

    Тези видни теоретици дали са чували за Стандарт EN 1317, който е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.

    Съгласно EN 1317 стоманените предпазни огради трябва да бъдат изпитани чрез краш тестове и да имат CE маркировка. С тази маркировка производителите декларират, че продуктите (предпазните елементи) отговарят на съществените изисквания на европейската директива на строителните продукти.

    Включва няколко части, които третират изисквания и критерии за методите на тестване на предпазните съоръжения, изпълнението на краш тестове.

    Чрез изпитване на удар (краш тест) се гарантира оставане на превозното средство в габарита на пътя, по-голяма безопасност на пътниците и по-малко поражения върху МПС при евентуален удар в стоманената предпазна ограда. Сертифициране на пътната ограда съгласно този стандарт гарантира минимални щети върху автомобила, по-голяма безопасност за пътниците и свежда до минимум опасността от навлизане на автомола в насрещното движение.

    Скоростен индекс "Y"
  13. 13 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Има стандарт на ЕС EN1317 по който се определя клас на задържане на мантинелите и спрямо него се правят новите магистрали или ремонтираните участаци.

    Ако минете по нова отсечка вижте как мантинелата е с двойна лента.

    На мястото на катастрофата първо има корозирал метал и също мантинелата е слагана преди да приемем въпростният стандарт.

    Пътните "шефове" да не се правят на ударени и да започнат веднага подмяна на всички стари мантинели.

  14. 14 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 723 Неутрално

    И така да беше и онова да беше пак нямаше да го бъде... защо да се хабим да инвестираме в и правим хубави пътища...

  15. 15 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    От опит в България знам, че стандартът за местните строители и проектанти е празна фраза
    ©️
    Стандарт EN 1317
    Европейският стандарт EN1317 е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.
    Според стандарта EN 1317 предпазните огради се класифицират в зависимост от степента на задържане, според която се определят и съответните класове на задържане – T1, T2, T3, N1, N2, H1, H2, H3, H4a и H4b, като за всеки клас се посочва максималната критична скорост за превозното средство, максималното тегло на автомобила, кинетичната енергия на удара.."©️

  16. 16 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3471 Неутрално

    Докато се допуска карането на тирове без почивка, с превишена скорост, претоварени и без наказание, така ще е. Колко такива шофьори са спрени и наказани? Ако българин наруши правилата в Турция, или Полша, наказанието е веднага. А нашите органи се почесват между краката и не им пука.

  17. 17 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Докога заспали турски тираджии ще газят българи по българските пътища ???

  18. 18 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#10] от "Лео":

    Клас H3 или H4 спрямо стандарт EN1317.

  19. 19 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    Рязаната карабина спи и кара,кара 40 тонен камион със 110 и каквото и да удари го помита.Какви мантинели какви 5 лева.Мантинелата трябва да е елестична-да се удариш и да те върне,освен ако ударът е под голям ъгъл и с голяма скорост и тегло.Тогава няма спасение.

  20. 20 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Едва ли мантинела и от висок клас, би спряла 30 тонен камион с магистрална скорост
    —цитат от коментар 8 на pet_fire


    Мантинела клас H4 спрямо стандарт EN1317 ще го спре.

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    В БГ истински магистрали няма, това което е налице, е само видим резултат от кражби за стотици милиони и строеж с каквото е останало след кражбите.

    мурзилка
  22. 22 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    камиона не връхлита под 90 ъгъл и не се знае при по нова и висок клас мантинела какво би станало... тия имат вина, няма как старата ръждива мантинела с дупките по нея да има същите такива свойства като нова ....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  23. 23 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    Има стандарт на ЕС EN1317 по който се определя клас на задържане на мантинелите и спрямо него се правят новите магистрали или ремонтираните участаци.Ако минете по нова отсечка вижте как мантинелата е с двойна лента.На мястото на катастрофата първо има корозирал метал и също мантинелата е слагана преди да приемем въпростният стандарт.Пътните "шефове" да не се правят на ударени и да започнат веднага подмяна на всички стари мантинели.
    —цитат от коментар 13 на georgi_mihailov


    Те не се правят на ударени. Те са целите в бяло. Щели били.... предвидено било...Не може това, онова,ако..
    Несвършена работа!
    И сега оправдания и прогнози!
    Така е у нас винаги!

  24. 24 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#17] от "valtoro":

    докогато ДАЙ им прибира по 20 веро ...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  25. 25 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 152 Неутрално

    Още колко подобни касапници трябва да се случат за да уврат най-сетне нечии глави, че тези тирове трябва да се качат на жп платформи ?!?!?!?!?!
    —цитат от коментар 6 на Булаир


    За няколко стотин живота годишно не си струва. Печелим много от продажба на гориво и винетки. Пък и пътищата така се амортизират повече, демек е и нужен постоянен ремонт. Това значи и повече кражби.
    Ако ги качим на жп платформи губим това. Пък и на кой му пука за по-чистият въздух?

  26. 26 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1897 Гневно

    "И здрава мантинела не би спряла тира"

    И другите гербери мислят, че всичко е наред с пътищата ни.

  27. 27 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2367 Разстроено

    До коментар [#8] от "pet_fire":

    Едва ли, но все пак можеше да се опита и със здрава мантинела... Сега само можем да гадаем :-(

    Жалко за загиналите и близките им...

  28. 28 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1897 Гневно

    А за т.н. пътна полиция да не говорим. Приоритетите й са съвсем различни от безопасното придвижване на хора и товари.

  29. 29 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Бетонни мантинели, както в Гърция.
    Който е пътувал - знае!

  30. 30 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Задачата на мантинелата не е да "спре", а да отклони, забави, възпрепятства по някакъв начин преминаването на МПС от едното в другото платно.

  31. 31 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    МА НЕ ТРЯБВА ДА Е МАНТИНЕЛА, ДЕБИЛИ! Бетон трябвало да е!

  32. 32 Профил на PinotNoar
    PinotNoar
    Рейтинг: 440 Гневно

    Така им изнася и така коментират тези пътни шефове.
    Дори от части да са прави, ако беше въпросната мантинела нова и здрава, все пак щетите можеха да са много по-малки.
    Да не говорим, че точно в този участък подскачаш като топче за тенис върху пътното платно, а за един натоварен камион - представям си възможните ефекти...
    Все някъде другъде е вината, не и в нашите отговорности.
    Уникално безхаберни са пътните служби в България!

    Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....
  33. 33 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Видя се, че мантинелите са проядени от ръжда.
    Те са символ на управлението на ГЕРБ!

  34. 34 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Ами махнете ги тия мантинели, що да оскъпявате магистралите на Слънцето, след като и с тях, и без тях, все тая.

    Да, няма да го спре, но щеше да го отклони, при което заспалия турчин вероятно щеше да финишира в канавката, и вероятно нямаше да има толкова жертви. А ако не успее да го отклони, вероятно щеше да намали кинетичната енергия на този безконтролен снаряд, и жертвите нямаше да са толкова.

    Но тези неща се правят в цивилизовани държави. В олигархичните мафиотски държави разчиташ единствено на провидението, за да оцелееш.

  35. 35 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Т.е. казва, че нямало нужда от мантинела. Идиот до идиота!

  36. 36 Профил на Sergei Gorbachov
    Sergei Gorbachov
    Рейтинг: 143 Неутрално

    Че няма да спре тира няма. Но тогава дайте да не оправим пътя, да не запушим дупките и да не я сменяме изобщо мантинелата, тя така или иначе няма да спре тира.
    А смъртните случаи са от коронавируса. Защо тогава има АПИ?

    Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?

    Тотално безхаберие и престъпно нехайство на държавната администрация.

  37. 37 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Мантинела клас H4 спрямо стандарт EN1317 ще го спре.
    —цитат от коментар 20 на georgi_mihailov


    Научихме нещо ново. Сега идват въпросите има ли изисквания към старите/новите магистрали, има ли срок за подмяната и има ли връзка между качеството на пътя и мантинелата и събирането на такси...

  38. 38 Профил на Dimitar Mihaylov
    Dimitar Mihaylov
    Рейтинг: 40 Неутрално

    Здрава мантинела, пътя там е под всякаква критика, то това не може да се нарече път! Камиона може да е пръснал гума като нищо , да е счупил носач и т.н. Ежедневно има аварирали МПС-та на този участък , а какво се прави по въпроса? Ограничение 90км! Браво бе мърши мръсни!

  39. 39 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2953 Неутрално

    Искат да кажат, че не е била здрава ли? Нали миналата година правиха проверки на мантинелите и усвоиха няколко хиляди хиляди?

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  40. 40 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 268 Неутрално

    [quote#37:"Лео"][/quote]

    Към новите има. Ако минете по такава отсечка, забележете че мантинелите по средата са с две ленти. На снимката към статията е една. Отделно заради по голямата височина новите мантинели предпазват и от заслепяване от насрещно движещи се автомобили.

    Останалите ви въпроси са резонни, но не мога да им отговаря. Те биха могли да са тема на разследване на Дневник или можете да се обърнете към АПИ с тях.

  41. 41 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Това и без да съм експерт го знам.

  42. 42 Профил на mockingjay
    mockingjay
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Това са същите пътни шефове, които Баце пращаше да викат на площада като селски глашатаи, а те наведоха виновно глави, взеха си куфарчето и се изнизаха като пръднали в асансьор. За такива компетентни и достойни професионалисти говорим! Дали пък ако мантинелите бяха здрави нямаше да убият малко скоростта и да има още някакви секунди за реакция в насрещното платно? Никой не знае, но е факт, че този участък не отговаря на изискванията за магистрала, което означава че пак са крали.

  43. 43 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 149 Неутрално

    Да, и точно за това на запад делят с БЕТОН когато платната са толкова близо!

  44. 44 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    До коментар [#36] от "Sergei Gorbachov":

    "Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?"
    На теория не, на практика - да.



    мурзилка
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5337 Неутрално

    Опитваха се да заблудят хората и да отърват съда.
    КОРУПЦИЯ ГЕРБ !!!
    МАФИЯТА ВЪН !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5337 Неутрално

    До коментар [#42] от "mockingjay":

    Дори и една секунда забавяне в такъв момент е можело да спаси хората.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 477 Неутрално

    в коментарите: робите веднага защитават ръждясалия път построен за милиони на ценота на стотинки. Иначе са много против мафията и им харесва социалиста христо иванов да се бори с нея...

    Пиша тук, защото не ми допадат комсомолските внушения на редакцията на новото Работническо дело, нито промотираният номенклатурния кръг от самовъобразили се дилетанти, нито обощенията, които си позволяват вкупом - защото Българската култура е на друго ниво в реалността.
  48. 48 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#5] от "antequera":
    https://www.vbox7.com/play:57b861ea61
    Абсолютно си прав, във видеото накрая ясно се вижда как бетонната мантинела спира дори танк! Забележете, че и от двете страни на платното има бетонна мантинела, както и разстояние между тях и това е достатъчно да предотврати навлизането в насрещното движение. Другия важен момент е формата на бетонната мантинел. Тя е така проектирана, че когато гумата на МПС-то я "настъпи" тя го изхвърля обратно в платното!

  49. 49 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    До коментар [#39] от "Николай Колев":

    Миналата година правиха проверка само на оградите, които трябва да пазят от преминаване на добитък и диви животни през пътните платна. Най-вероятно мантинелите въобще не са ги погледнали.

    мурзилка
  50. 50 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2260 Неутрално

    тези от апи са уникални мърлячи. от години подбалканския път е обрасъл от двете страни с храсти което го смалява с почти 1/3. пепел по завоите и т.н.

  51. 51 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 670 Неутрално

    А коментират ли шефовете защо мантинелата и настилката не са в нужното състояние?
    Кой от пътните шефове е виновен и ще понесе ли наказание? Защо мантинелите по света предпазват, а при нас са някакви особени, и е все тая дали ще са поне 4мм метален профил или ръжда на вестник

  52. 52 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Едно интересно видео за форумните експерти, които вчера ревяха, че трябвало преградите да са от бетон:
    https://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&v=6hpNVfk6fWI

  53. 53 Профил на Толерантофил Еманципатков
    Толерантофил Еманципатков
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Трябва да се намери причината, поради която тира се е обърнал. ПРи достатъчно тегло, нито ламаринена, нито малка бетонна мантинела ще спре тира. Ако участъка е рисков, може да се сложи солидно бетонно съоръжение, но това може да се прецени след като се установи причината за катастрофата.

  54. 54 Профил на Malama
    Malama
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Мантинелата едва ли би спряла такъв тежък камион. Но и не бива да е толкова ръждясала и корозирала, защото няма да спре и обикновен камион.

  55. 55 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 509 Неутрално

    "Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието

    [quote#3:"Nil satis nisi optimum"]"Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието на държавата.
    —цитат от коментар 3 на Nil satis nisi optimum


    Е, точно тука пътната настилка и мантинелата нямат нищо общо. И бетонна стена да е имало няма да издържи краш теста. Това нон стоп плюене и оплакване за има и няма какво на част от нашите сънародници на всички нива е най- големият недъг в скъпата ни татковина. Ако всики се съсредоточим малко повече в това което правим и се стъраем основно да го прави по- добре ще процъфтяваме . Критикарстването не е помогнало на никой

  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7689 Неутрално

    А можеше и да го спре.

  57. 57 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Жалко. Голяма трагедия. Затова трябва малко по-силен контрол в способността на шофьорите, часове, в които карат, в които почиват и т.н...

  58. 58 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    Изключително неразумно строителство на магистрала е когато двете платна са едно до друго. Оправдано е само когато магистралата минава през град и няма достатъчно място.

  59. 59 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#1] от "Иво":

    А кое спира ТИРа , аз мисля че е КАТаджиска палка и глоба

    гошо
  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Липсата на камери и санкции са скъсали мантинелата и са убили хората. Винаги е това причината — липса на контрол и събираемост на наложените санкции. Е, този път е тир на магистрала, онзи път беше автобус в дере, по-преди нисколетящо БМВ на разклон, утре ще е... а основното е липсата на контрол. Ако имаше контрол върху скоростта, хората отдавна щяха да са пропищели и да са насмели политиците... и по веригата накрая асфалта да е като за магистрала и да не се налага да караш с 30 на място, дето трябва да се движиш с 70-80, а шофьорите да не са преуморени и всички да се приберем живи и здрави.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK