
© стоп кадър фейсбук Svetlana Shepeleva
Участъкът на магистрала "Тракия", на който преди ден стана катастрофа с жертви, е планиран за ремонт през есента. Това съобщи пред Би Ти Ви Иван Досев от управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура". Аргументът е да не се затруднява пътуването към курортите през летния сезон, добави пред Нова телевизия шефът на агенцията Георги Терзийски.
И двамата увериха, че ремонтът е планиран отдавна и отрекоха, че е насрочен след пътното произшествие. Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски.
Пътните шефове отхвърлиха като спекулативни твърденията, че тежестта на катастрофата, при която тир навлезе в насрещното платно, има връзка с факта, че мантинелата е ръждясала. Съоръжението вече се подменя с ново, се видя от репортаж на Би Ти Ви. "Внушение е, че по- висок клас ограда би предотвратила катастрофата", коментира Досев. Той добави, че подсилени мантинели се поставят на участъци с висок риск - до бензиностаници, на мостове, при опасност да се навлезе в зона за движение по друго направление - какъвто този участък не е. Той не е и сред определените зони с висока концентрация на пътно-транспортни произшествия.
Пред Нова телевизия Терзийски коментира идеята вместо метални мантинели да се поставят бетонови прегради, както било в Италия, Франция, Испания. По думите му с такива прегради е изграден пътят Бургас - Слънчев бряг, но краш тестове в Германия и Холандия пък показали, че те са опасни за леките автомобили. "Металните са по ефективни, особено при високи скорости и при леките автомобили, защото зоната на въздействие е по-голяма, оградата е
по-еластична и вероятността превозното средство да премине или да се обърне, е по малка. Автобуси и лекотоварни автомобили преминават през бетоновите прегради", каза Терзийски.
Магистралата е "зелен коридор" по правилата на Европейската комисия като част от мерките срещу икономическите последици заради разпространението на коронавируса, а това означава, че там не могат да се въвеждат ограничения за движението на тирове, съобщи Терзийски. И в други държави няма ограничения на тежкотоварния трафик, ние изпълняваме решение на Министерския съвет, добави той.
Иво
Рейтинг: 4435 Разстроено"И здрава мантинела не би спряла тира, коментират пътни шефове"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36И аз така мисля. Жалко за загиналите хора по време на този пътен инцидент. :-(
encor3
Рейтинг: 791 НеутралноЕдинствения шанс мантинелата да помогне е ако шофьора е в съзнание. При заспал/припаднал шофьор, паднал върху волана, завъртян наляво, дори и да се оттласне от мантинелата, ще се забие пак след 20-ина метра. При атака на мантинелата от над 60 градуса, не през мантинела, а през тухлена стена ще мине тежкотоварния автомобил.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1194 Гневно"Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието на държавата.
it4
Рейтинг: 457 Неутралното се видя по репортажите тенекиените мантинели колко са ръждясали, 2 реда здрави мантинели биха понамалили силата на катастрофата, но кой ти гледа мантинелите, те новите участъци по магистралите са на вълни и вече се похабяват, какво да говорим за старите участъци....
antequera
Рейтинг: 221 НеутралноТочно затова в страни с доказани традиции в изграждането на пътна инфраструктура се слагат бетонни разделители между платната на натоварени магистрални отсечки. Не е нужно за милионен път да измисляме топлата вода и да се учим по трудния начин, когато се касае за спасяване на човешки живот.
Булаир
Рейтинг: 621 ГневноОще колко подобни касапници трябва да се случат за да уврат най-сетне нечии глави, че тези тирове трябва да се качат на жп платформи ?!?!?!?!?!
putinxujlo
Рейтинг: 2806 Неутрално🤦🏻♂️Мантинела не спира кола, а за да я изхвърли обратно и да предотврати навлизането в насрещната лента,
"Чуждестранен агент"pet_fire
Рейтинг: 5296 НеутралноЕдва ли мантинела и от висок клас, би спряла 30 тонен камион с магистрална скорост
truly
Рейтинг: 773 НеутралноТова не е магистрала. Не е и първокласен път. И състоянието му е такова от много години. Въпросът е защо никой не си направи трудът да поиска от изпълнителят да го отремонтира за негова сметка, докато беше в гаранция? Магистралата около Сандански е вече вълнообразна. И там ли ще чакаме да минат няколко години?
Лео
Рейтинг: 1144 НеутралноКолко здрава да е мантинелата да спре 40 тона, движещи се с 90 км/ч? Щото той камионът мине ли в насрещното няма значение дали се движи или е спрял.
ck2013
Рейтинг: 853 Неутралноне тези ще го кажат това. нова магистрала а нагъната като хармоника.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalhamiltonf
Рейтинг: 3800 НеутралноТези видни теоретици дали са чували за Стандарт EN 1317, който е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Съгласно EN 1317 стоманените предпазни огради трябва да бъдат изпитани чрез краш тестове и да имат CE маркировка. С тази маркировка производителите декларират, че продуктите (предпазните елементи) отговарят на съществените изисквания на европейската директива на строителните продукти.
Включва няколко части, които третират изисквания и критерии за методите на тестване на предпазните съоръжения, изпълнението на краш тестове.
Чрез изпитване на удар (краш тест) се гарантира оставане на превозното средство в габарита на пътя, по-голяма безопасност на пътниците и по-малко поражения върху МПС при евентуален удар в стоманената предпазна ограда. Сертифициране на пътната ограда съгласно този стандарт гарантира минимални щети върху автомобила, по-голяма безопасност за пътниците и свежда до минимум опасността от навлизане на автомола в насрещното движение.
georgi_mihailov
Рейтинг: 250 НеутралноИма стандарт на ЕС EN1317 по който се определя клас на задържане на мантинелите и спрямо него се правят новите магистрали или ремонтираните участаци.
Ако минете по нова отсечка вижте как мантинелата е с двойна лента.
На мястото на катастрофата първо има корозирал метал и също мантинелата е слагана преди да приемем въпростният стандарт.
Пътните "шефове" да не се правят на ударени и да започнат веднага подмяна на всички стари мантинели.
dinko
Рейтинг: 562 НеутралноИ така да беше и онова да беше пак нямаше да го бъде... защо да се хабим да инвестираме в и правим хубави пътища...
putinxujlo
Рейтинг: 2806 НеутралноОт опит в България знам, че стандартът за местните строители и проектанти е празна фраза
"Чуждестранен агент"©️
Стандарт EN 1317
Европейският стандарт EN1317 е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.
Според стандарта EN 1317 предпазните огради се класифицират в зависимост от степента на задържане, според която се определят и съответните класове на задържане – T1, T2, T3, N1, N2, H1, H2, H3, H4a и H4b, като за всеки клас се посочва максималната критична скорост за превозното средство, максималното тегло на автомобила, кинетичната енергия на удара.."©️
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3407 НеутралноДокато се допуска карането на тирове без почивка, с превишена скорост, претоварени и без наказание, така ще е. Колко такива шофьори са спрени и наказани? Ако българин наруши правилата в Турция, или Полша, наказанието е веднага. А нашите органи се почесват между краката и не им пука.
valtoro
Рейтинг: 937 НеутралноДокога заспали турски тираджии ще газят българи по българските пътища ???
georgi_mihailov
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#10] от "Лео":
Клас H3 или H4 спрямо стандарт EN1317.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 937 НеутралноРязаната карабина спи и кара,кара 40 тонен камион със 110 и каквото и да удари го помита.Какви мантинели какви 5 лева.Мантинелата трябва да е елестична-да се удариш и да те върне,освен ако ударът е под голям ъгъл и с голяма скорост и тегло.Тогава няма спасение.
georgi_mihailov
Рейтинг: 250 НеутралноМантинела клас H4 спрямо стандарт EN1317 ще го спре.
Маршалов
Рейтинг: 520 НеутралноВ БГ истински магистрали няма, това което е налице, е само видим резултат от кражби за стотици милиони и строеж с каквото е останало след кражбите.
мурзилкане на безразличието
Рейтинг: 1272 Неутралнокамиона не връхлита под 90 ъгъл и не се знае при по нова и висок клас мантинела какво би станало... тия имат вина, няма как старата ръждива мантинела с дупките по нея да има същите такива свойства като нова ....
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимAlexander97
Рейтинг: 2946 НеутралноТе не се правят на ударени. Те са целите в бяло. Щели били.... предвидено било...Не може това, онова,ако..
Несвършена работа!
И сега оправдания и прогнози!
Така е у нас винаги!
не на безразличието
Рейтинг: 1272 НеутралноДо коментар [#17] от "valtoro":
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимдокогато ДАЙ им прибира по 20 веро ...
Destino
Рейтинг: 184 НеутралноЗа няколко стотин живота годишно не си струва. Печелим много от продажба на гориво и винетки. Пък и пътищата така се амортизират повече, демек е и нужен постоянен ремонт. Това значи и повече кражби.
Ако ги качим на жп платформи губим това. Пък и на кой му пука за по-чистият въздух?
PisnaMi
Рейтинг: 1797 Гневно"И здрава мантинела не би спряла тира"
И другите гербери мислят, че всичко е наред с пътищата ни.
plamen_b
Рейтинг: 886 РазстроеноДо коментар [#8] от "pet_fire":
Едва ли, но все пак можеше да се опита и със здрава мантинела... Сега само можем да гадаем :-(
Жалко за загиналите и близките им...
PisnaMi
Рейтинг: 1797 ГневноА за т.н. пътна полиция да не говорим. Приоритетите й са съвсем различни от безопасното придвижване на хора и товари.
The Rock
Рейтинг: 82 НеутралноБетонни мантинели, както в Гърция.
Който е пътувал - знае!
The Rock
Рейтинг: 82 НеутралноЗадачата на мантинелата не е да "спре", а да отклони, забави, възпрепятства по някакъв начин преминаването на МПС от едното в другото платно.
Dark
Рейтинг: 1661 НеутралноМА НЕ ТРЯБВА ДА Е МАНТИНЕЛА, ДЕБИЛИ! Бетон трябвало да е!
PinotNoar
Рейтинг: 434 ГневноТака им изнася и така коментират тези пътни шефове.
Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....Дори от части да са прави, ако беше въпросната мантинела нова и здрава, все пак щетите можеха да са много по-малки.
Да не говорим, че точно в този участък подскачаш като топче за тенис върху пътното платно, а за един натоварен камион - представям си възможните ефекти...
Все някъде другъде е вината, не и в нашите отговорности.
Уникално безхаберни са пътните служби в България!
The Rock
Рейтинг: 82 НеутралноВидя се, че мантинелите са проядени от ръжда.
Те са символ на управлението на ГЕРБ!
morf
Рейтинг: 790 НеутралноАми махнете ги тия мантинели, що да оскъпявате магистралите на Слънцето, след като и с тях, и без тях, все тая.
Да, няма да го спре, но щеше да го отклони, при което заспалия турчин вероятно щеше да финишира в канавката, и вероятно нямаше да има толкова жертви. А ако не успее да го отклони, вероятно щеше да намали кинетичната енергия на този безконтролен снаряд, и жертвите нямаше да са толкова.
Но тези неща се правят в цивилизовани държави. В олигархичните мафиотски държави разчиташ единствено на провидението, за да оцелееш.
zlo38528262
Рейтинг: 477 НеутралноТ.е. казва, че нямало нужда от мантинела. Идиот до идиота!
Sergei Gorbachov
Рейтинг: 12 НеутралноЧе няма да спре тира няма. Но тогава дайте да не оправим пътя, да не запушим дупките и да не я сменяме изобщо мантинелата, тя така или иначе няма да спре тира.
А смъртните случаи са от коронавируса. Защо тогава има АПИ?
Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?
Тотално безхаберие и престъпно нехайство на държавната администрация.
Лео
Рейтинг: 1144 НеутралноНаучихме нещо ново. Сега идват въпросите има ли изисквания към старите/новите магистрали, има ли срок за подмяната и има ли връзка между качеството на пътя и мантинелата и събирането на такси...
Dimitar Mihaylov
Рейтинг: 8 НеутралноЗдрава мантинела, пътя там е под всякаква критика, то това не може да се нарече път! Камиона може да е пръснал гума като нищо , да е счупил носач и т.н. Ежедневно има аварирали МПС-та на този участък , а какво се прави по въпроса? Ограничение 90км! Браво бе мърши мръсни!
Николай Колев
Рейтинг: 2237 НеутралноИскат да кажат, че не е била здрава ли? Нали миналата година правиха проверки на мантинелите и усвоиха няколко хиляди хиляди?
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събраниеgeorgi_mihailov
Рейтинг: 250 Неутрално[quote#37:"Лео"][/quote]
Към новите има. Ако минете по такава отсечка, забележете че мантинелите по средата са с две ленти. На снимката към статията е една. Отделно заради по голямата височина новите мантинели предпазват и от заслепяване от насрещно движещи се автомобили.
Останалите ви въпроси са резонни, но не мога да им отговаря. Те биха могли да са тема на разследване на Дневник или можете да се обърнете към АПИ с тях.
vucoff
Рейтинг: 663 НеутралноТова и без да съм експерт го знам.
mockingjay
Рейтинг: 401 НеутралноТова са същите пътни шефове, които Баце пращаше да викат на площада като селски глашатаи, а те наведоха виновно глави, взеха си куфарчето и се изнизаха като пръднали в асансьор. За такива компетентни и достойни професионалисти говорим! Дали пък ако мантинелите бяха здрави нямаше да убият малко скоростта и да има още някакви секунди за реакция в насрещното платно? Никой не знае, но е факт, че този участък не отговаря на изискванията за магистрала, което означава че пак са крали.
Соколов
Рейтинг: 82 НеутралноДа, и точно за това на запад делят с БЕТОН когато платната са толкова близо!
Маршалов
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#36] от "Sergei Gorbachov":
мурзилка"Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?"
На теория не, на практика - да.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4525 НеутралноОпитваха се да заблудят хората и да отърват съда.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КОРУПЦИЯ ГЕРБ !!!
МАФИЯТА ВЪН !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4525 НеутралноДо коментар [#42] от "mockingjay":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дори и една секунда забавяне в такъв момент е можело да спаси хората.
Октавиан
Рейтинг: 659 Неутралнов коментарите: робите веднага защитават ръждясалия път построен за милиони на ценота на стотинки. Иначе са много против мафията и им харесва социалиста христо иванов да се бори с нея...
за мен няма нищо нередно в редакцията на този вестник, като изключим, че е честно читателите да знаят, вестник с новини ли четат или сводки на политическа фондация с неясно финансиране и подизпълнител - псевдоопозиционна партия с ръководство произлизащо от тежката номенклатура на бкп, както и позиция за културата, която врагува с автентичната българска култура в интерес на други страни? Долу БКП и герберската болест! Долу комсомолската имитацията на преса!ЧеГоБараш
Рейтинг: 437 НеутралноДо коментар [#5] от "antequera":
https://www.vbox7.com/play:57b861ea61
Абсолютно си прав, във видеото накрая ясно се вижда как бетонната мантинела спира дори танк! Забележете, че и от двете страни на платното има бетонна мантинела, както и разстояние между тях и това е достатъчно да предотврати навлизането в насрещното движение. Другия важен момент е формата на бетонната мантинел. Тя е така проектирана, че когато гумата на МПС-то я "настъпи" тя го изхвърля обратно в платното!
Маршалов
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#39] от "Николай Колев":
мурзилкаМиналата година правиха проверка само на оградите, които трябва да пазят от преминаване на добитък и диви животни през пътните платна. Най-вероятно мантинелите въобще не са ги погледнали.
karatista
Рейтинг: 2563 Неутралнотези от апи са уникални мърлячи. от години подбалканския път е обрасъл от двете страни с храсти което го смалява с почти 1/3. пепел по завоите и т.н.
ceci_
Рейтинг: 633 НеутралноА коментират ли шефовете защо мантинелата и настилката не са в нужното състояние?
Кой от пътните шефове е виновен и ще понесе ли наказание? Защо мантинелите по света предпазват, а при нас са някакви особени, и е все тая дали ще са поне 4мм метален профил или ръжда на вестник
T.M.
Рейтинг: 477 НеутралноЕдно интересно видео за форумните експерти, които вчера ревяха, че трябвало преградите да са от бетон:
https://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&v=6hpNVfk6fWI
Гражданин
Рейтинг: 1276 НеутралноТрябва да се намери причината, поради която тира се е обърнал. ПРи достатъчно тегло, нито ламаринена, нито малка бетонна мантинела ще спре тира. Ако участъка е рисков, може да се сложи солидно бетонно съоръжение, но това може да се прецени след като се установи причината за катастрофата.
Malama
Рейтинг: 496 НеутралноМантинелата едва ли би спряла такъв тежък камион. Но и не бива да е толкова ръждясала и корозирала, защото няма да спре и обикновен камион.
valerie pvi
Рейтинг: 234 НеутралноЕ, точно тука пътната настилка и мантинелата нямат нищо общо. И бетонна стена да е имало няма да издържи краш теста. Това нон стоп плюене и оплакване за има и няма какво на част от нашите сънародници на всички нива е най- големият недъг в скъпата ни татковина. Ако всики се съсредоточим малко повече в това което правим и се стъраем основно да го прави по- добре ще процъфтяваме . Критикарстването не е помогнало на никой
Роси
Рейтинг: 7938 НеутралноА можеше и да го спре.
kama_start
Рейтинг: 484 НеутралноЖалко. Голяма трагедия. Затова трябва малко по-силен контрол в способността на шофьорите, часове, в които карат, в които почиват и т.н...
Таралеж
Рейтинг: 2562 НеутралноИзключително неразумно строителство на магистрала е когато двете платна са едно до друго. Оправдано е само когато магистралата минава през град и няма достатъчно място.
гошо
Рейтинг: 1138 НеутралноДо коментар [#1] от "Иво":
гошоА кое спира ТИРа , аз мисля че е КАТаджиска палка и глоба
gost22
Рейтинг: 2053 НеутралноЛипсата на камери и санкции са скъсали мантинелата и са убили хората. Винаги е това причината — липса на контрол и събираемост на наложените санкции. Е, този път е тир на магистрала, онзи път беше автобус в дере, по-преди нисколетящо БМВ на разклон, утре ще е... а основното е липсата на контрол. Ако имаше контрол върху скоростта, хората отдавна щяха да са пропищели и да са насмели политиците... и по веригата накрая асфалта да е като за магистрала и да не се налага да караш с 30 на място, дето трябва да се движиш с 70-80, а шофьорите да не са преуморени и всички да се приберем живи и здрави.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...