Единствения шанс мантинелата да помогне е ако шофьора е в съзнание. При заспал/припаднал шофьор, паднал върху волана, завъртян наляво, дори и да се оттласне от мантинелата, ще се забие пак след 20-ина метра. При атака на мантинелата от над 60 градуса, не през мантинела, а през тухлена стена ще мине тежкотоварния автомобил.
то се видя по репортажите тенекиените мантинели колко са ръждясали, 2 реда здрави мантинели биха понамалили силата на катастрофата, но кой ти гледа мантинелите, те новите участъци по магистралите са на вълни и вече се похабяват, какво да говорим за старите участъци....
Точно затова в страни с доказани традиции в изграждането на пътна инфраструктура се слагат бетонни разделители между платната на натоварени магистрални отсечки. Не е нужно за милионен път да измисляме топлата вода и да се учим по трудния начин, когато се касае за спасяване на човешки живот.
Това не е магистрала. Не е и първокласен път. И състоянието му е такова от много години. Въпросът е защо никой не си направи трудът да поиска от изпълнителят да го отремонтира за негова сметка, докато беше в гаранция? Магистралата около Сандански е вече вълнообразна. И там ли ще чакаме да минат няколко години?
Тези видни теоретици дали са чували за Стандарт EN 1317, който е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.
Съгласно EN 1317 стоманените предпазни огради трябва да бъдат изпитани чрез краш тестове и да имат CE маркировка. С тази маркировка производителите декларират, че продуктите (предпазните елементи) отговарят на съществените изисквания на европейската директива на строителните продукти.
Включва няколко части, които третират изисквания и критерии за методите на тестване на предпазните съоръжения, изпълнението на краш тестове.
Чрез изпитване на удар (краш тест) се гарантира оставане на превозното средство в габарита на пътя, по-голяма безопасност на пътниците и по-малко поражения върху МПС при евентуален удар в стоманената предпазна ограда. Сертифициране на пътната ограда съгласно този стандарт гарантира минимални щети върху автомобила, по-голяма безопасност за пътниците и свежда до минимум опасността от навлизане на автомола в насрещното движение.
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Докато се допуска карането на тирове без почивка, с превишена скорост, претоварени и без наказание, така ще е. Колко такива шофьори са спрени и наказани? Ако българин наруши правилата в Турция, или Полша, наказанието е веднага. А нашите органи се почесват между краката и не им пука.
Рязаната карабина спи и кара,кара 40 тонен камион със 110 и каквото и да удари го помита.Какви мантинели какви 5 лева.Мантинелата трябва да е елестична-да се удариш и да те върне,освен ако ударът е под голям ъгъл и с голяма скорост и тегло.Тогава няма спасение.
камиона не връхлита под 90 ъгъл и не се знае при по нова и висок клас мантинела какво би станало... тия имат вина, няма как старата ръждива мантинела с дупките по нея да има същите такива свойства като нова ....
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
Има стандарт на ЕС EN1317 по който се определя клас на задържане на мантинелите и спрямо него се правят новите магистрали или ремонтираните участаци.Ако минете по нова отсечка вижте как мантинелата е с двойна лента.На мястото на катастрофата първо има корозирал метал и също мантинелата е слагана преди да приемем въпростният стандарт.Пътните "шефове" да не се правят на ударени и да започнат веднага подмяна на всички стари мантинели.
Те не се правят на ударени. Те са целите в бяло. Щели били.... предвидено било...Не може това, онова,ако.. Несвършена работа! И сега оправдания и прогнози! Така е у нас винаги!
За няколко стотин живота годишно не си струва. Печелим много от продажба на гориво и винетки. Пък и пътищата така се амортизират повече, демек е и нужен постоянен ремонт. Това значи и повече кражби. Ако ги качим на жп платформи губим това. Пък и на кой му пука за по-чистият въздух?
Така им изнася и така коментират тези пътни шефове. Дори от части да са прави, ако беше въпросната мантинела нова и здрава, все пак щетите можеха да са много по-малки. Да не говорим, че точно в този участък подскачаш като топче за тенис върху пътното платно, а за един натоварен камион - представям си възможните ефекти... Все някъде другъде е вината, не и в нашите отговорности. Уникално безхаберни са пътните служби в България!
Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....
Ами махнете ги тия мантинели, що да оскъпявате магистралите на Слънцето, след като и с тях, и без тях, все тая.
Да, няма да го спре, но щеше да го отклони, при което заспалия турчин вероятно щеше да финишира в канавката, и вероятно нямаше да има толкова жертви. А ако не успее да го отклони, вероятно щеше да намали кинетичната енергия на този безконтролен снаряд, и жертвите нямаше да са толкова.
Но тези неща се правят в цивилизовани държави. В олигархичните мафиотски държави разчиташ единствено на провидението, за да оцелееш.
Че няма да спре тира няма. Но тогава дайте да не оправим пътя, да не запушим дупките и да не я сменяме изобщо мантинелата, тя така или иначе няма да спре тира. А смъртните случаи са от коронавируса. Защо тогава има АПИ?
Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?
Тотално безхаберие и престъпно нехайство на държавната администрация.
Научихме нещо ново. Сега идват въпросите има ли изисквания към старите/новите магистрали, има ли срок за подмяната и има ли връзка между качеството на пътя и мантинелата и събирането на такси...
Здрава мантинела, пътя там е под всякаква критика, то това не може да се нарече път! Камиона може да е пръснал гума като нищо , да е счупил носач и т.н. Ежедневно има аварирали МПС-та на този участък , а какво се прави по въпроса? Ограничение 90км! Браво бе мърши мръсни!
Към новите има. Ако минете по такава отсечка, забележете че мантинелите по средата са с две ленти. На снимката към статията е една. Отделно заради по голямата височина новите мантинели предпазват и от заслепяване от насрещно движещи се автомобили.
Останалите ви въпроси са резонни, но не мога да им отговаря. Те биха могли да са тема на разследване на Дневник или можете да се обърнете към АПИ с тях.
Това са същите пътни шефове, които Баце пращаше да викат на площада като селски глашатаи, а те наведоха виновно глави, взеха си куфарчето и се изнизаха като пръднали в асансьор. За такива компетентни и достойни професионалисти говорим! Дали пък ако мантинелите бяха здрави нямаше да убият малко скоростта и да има още някакви секунди за реакция в насрещното платно? Никой не знае, но е факт, че този участък не отговаря на изискванията за магистрала, което означава че пак са крали.
в коментарите: робите веднага защитават ръждясалия път построен за милиони на ценота на стотинки. Иначе са много против мафията и им харесва социалиста христо иванов да се бори с нея...
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция.
вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация.
списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.
До коментар [#5] от "antequera": https://www.vbox7.com/play:57b861ea61 Абсолютно си прав, във видеото накрая ясно се вижда как бетонната мантинела спира дори танк! Забележете, че и от двете страни на платното има бетонна мантинела, както и разстояние между тях и това е достатъчно да предотврати навлизането в насрещното движение. Другия важен момент е формата на бетонната мантинел. Тя е така проектирана, че когато гумата на МПС-то я "настъпи" тя го изхвърля обратно в платното!
Миналата година правиха проверка само на оградите, които трябва да пазят от преминаване на добитък и диви животни през пътните платна. Най-вероятно мантинелите въобще не са ги погледнали.
А коментират ли шефовете защо мантинелата и настилката не са в нужното състояние? Кой от пътните шефове е виновен и ще понесе ли наказание? Защо мантинелите по света предпазват, а при нас са някакви особени, и е все тая дали ще са поне 4мм метален профил или ръжда на вестник
Трябва да се намери причината, поради която тира се е обърнал. ПРи достатъчно тегло, нито ламаринена, нито малка бетонна мантинела ще спре тира. Ако участъка е рисков, може да се сложи солидно бетонно съоръжение, но това може да се прецени след като се установи причината за катастрофата.
"Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието
[quote#3:"Nil satis nisi optimum"]"Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието на държавата.
Е, точно тука пътната настилка и мантинелата нямат нищо общо. И бетонна стена да е имало няма да издържи краш теста. Това нон стоп плюене и оплакване за има и няма какво на част от нашите сънародници на всички нива е най- големият недъг в скъпата ни татковина. Ако всики се съсредоточим малко повече в това което правим и се стъраем основно да го прави по- добре ще процъфтяваме . Критикарстването не е помогнало на никой
Изключително неразумно строителство на магистрала е когато двете платна са едно до друго. Оправдано е само когато магистралата минава през град и няма достатъчно място.
Липсата на камери и санкции са скъсали мантинелата и са убили хората. Винаги е това причината — липса на контрол и събираемост на наложените санкции. Е, този път е тир на магистрала, онзи път беше автобус в дере, по-преди нисколетящо БМВ на разклон, утре ще е... а основното е липсата на контрол. Ако имаше контрол върху скоростта, хората отдавна щяха да са пропищели и да са насмели политиците... и по веригата накрая асфалта да е като за магистрала и да не се налага да караш с 30 на място, дето трябва да се движиш с 70-80, а шофьорите да не са преуморени и всички да се приберем живи и здрави.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Иво
Рейтинг: 4121 Разстроено"И здрава мантинела не би спряла тира, коментират пътни шефове"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36И аз така мисля. Жалко за загиналите хора по време на този пътен инцидент. :-(
encor3
Рейтинг: 506 НеутралноЕдинствения шанс мантинелата да помогне е ако шофьора е в съзнание. При заспал/припаднал шофьор, паднал върху волана, завъртян наляво, дори и да се оттласне от мантинелата, ще се забие пак след 20-ина метра. При атака на мантинелата от над 60 градуса, не през мантинела, а през тухлена стена ще мине тежкотоварния автомобил.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 351 Гневно"Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието на държавата.
it4
Рейтинг: 310 Неутралното се видя по репортажите тенекиените мантинели колко са ръждясали, 2 реда здрави мантинели биха понамалили силата на катастрофата, но кой ти гледа мантинелите, те новите участъци по магистралите са на вълни и вече се похабяват, какво да говорим за старите участъци....
antequera
Рейтинг: 235 НеутралноТочно затова в страни с доказани традиции в изграждането на пътна инфраструктура се слагат бетонни разделители между платната на натоварени магистрални отсечки. Не е нужно за милионен път да измисляме топлата вода и да се учим по трудния начин, когато се касае за спасяване на човешки живот.
Булаир
Рейтинг: 621 ГневноОще колко подобни касапници трябва да се случат за да уврат най-сетне нечии глави, че тези тирове трябва да се качат на жп платформи ?!?!?!?!?!
putinxujlo
Рейтинг: 3499 Неутрално🤦🏻♂️Мантинела не спира кола, а за да я изхвърли обратно и да предотврати навлизането в насрещната лента,
"Чуждестранен агент"pet_fire
Рейтинг: 4420 НеутралноЕдва ли мантинела и от висок клас, би спряла 30 тонен камион с магистрална скорост
truly
Рейтинг: 536 НеутралноТова не е магистрала. Не е и първокласен път. И състоянието му е такова от много години. Въпросът е защо никой не си направи трудът да поиска от изпълнителят да го отремонтира за негова сметка, докато беше в гаранция? Магистралата около Сандански е вече вълнообразна. И там ли ще чакаме да минат няколко години?
Лео
Рейтинг: 1303 НеутралноКолко здрава да е мантинелата да спре 40 тона, движещи се с 90 км/ч? Щото той камионът мине ли в насрещното няма значение дали се движи или е спрял.
ck2013
Рейтинг: 1530 Неутралноне тези ще го кажат това. нова магистрала а нагъната като хармоника.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalhamiltonf
Рейтинг: 4101 НеутралноТези видни теоретици дали са чували за Стандарт EN 1317, който е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsСъгласно EN 1317 стоманените предпазни огради трябва да бъдат изпитани чрез краш тестове и да имат CE маркировка. С тази маркировка производителите декларират, че продуктите (предпазните елементи) отговарят на съществените изисквания на европейската директива на строителните продукти.
Включва няколко части, които третират изисквания и критерии за методите на тестване на предпазните съоръжения, изпълнението на краш тестове.
Чрез изпитване на удар (краш тест) се гарантира оставане на превозното средство в габарита на пътя, по-голяма безопасност на пътниците и по-малко поражения върху МПС при евентуален удар в стоманената предпазна ограда. Сертифициране на пътната ограда съгласно този стандарт гарантира минимални щети върху автомобила, по-голяма безопасност за пътниците и свежда до минимум опасността от навлизане на автомола в насрещното движение.
georgi_mihailov
Рейтинг: 233 НеутралноИма стандарт на ЕС EN1317 по който се определя клас на задържане на мантинелите и спрямо него се правят новите магистрали или ремонтираните участаци.
Ако минете по нова отсечка вижте как мантинелата е с двойна лента.
На мястото на катастрофата първо има корозирал метал и също мантинелата е слагана преди да приемем въпростният стандарт.
Пътните "шефове" да не се правят на ударени и да започнат веднага подмяна на всички стари мантинели.
dinko
Рейтинг: 516 НеутралноИ така да беше и онова да беше пак нямаше да го бъде... защо да се хабим да инвестираме в и правим хубави пътища...
putinxujlo
Рейтинг: 3499 НеутралноОт опит в България знам, че стандартът за местните строители и проектанти е празна фраза
"Чуждестранен агент"©️
Стандарт EN 1317
Европейският стандарт EN1317 е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.
Според стандарта EN 1317 предпазните огради се класифицират в зависимост от степента на задържане, според която се определят и съответните класове на задържане – T1, T2, T3, N1, N2, H1, H2, H3, H4a и H4b, като за всеки клас се посочва максималната критична скорост за превозното средство, максималното тегло на автомобила, кинетичната енергия на удара.."©️
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1640 НеутралноДокато се допуска карането на тирове без почивка, с превишена скорост, претоварени и без наказание, така ще е. Колко такива шофьори са спрени и наказани? Ако българин наруши правилата в Турция, или Полша, наказанието е веднага. А нашите органи се почесват между краката и не им пука.
valtoro
Рейтинг: 1006 НеутралноДокога заспали турски тираджии ще газят българи по българските пътища ???
georgi_mihailov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#10] от "Лео":
Клас H3 или H4 спрямо стандарт EN1317.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1801 НеутралноРязаната карабина спи и кара,кара 40 тонен камион със 110 и каквото и да удари го помита.Какви мантинели какви 5 лева.Мантинелата трябва да е елестична-да се удариш и да те върне,освен ако ударът е под голям ъгъл и с голяма скорост и тегло.Тогава няма спасение.
georgi_mihailov
Рейтинг: 233 НеутралноМантинела клас H4 спрямо стандарт EN1317 ще го спре.
Маршалов
Рейтинг: 515 НеутралноВ БГ истински магистрали няма, това което е налице, е само видим резултат от кражби за стотици милиони и строеж с каквото е останало след кражбите.
мурзилкане на безразличието
Рейтинг: 766 Неутралнокамиона не връхлита под 90 ъгъл и не се знае при по нова и висок клас мантинела какво би станало... тия имат вина, няма как старата ръждива мантинела с дупките по нея да има същите такива свойства като нова ....
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимAlexander97
Рейтинг: 1768 НеутралноТе не се правят на ударени. Те са целите в бяло. Щели били.... предвидено било...Не може това, онова,ако..
Несвършена работа!
И сега оправдания и прогнози!
Така е у нас винаги!
не на безразличието
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#17] от "valtoro":
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимдокогато ДАЙ им прибира по 20 веро ...
Destino
Рейтинг: 143 НеутралноЗа няколко стотин живота годишно не си струва. Печелим много от продажба на гориво и винетки. Пък и пътищата така се амортизират повече, демек е и нужен постоянен ремонт. Това значи и повече кражби.
Ако ги качим на жп платформи губим това. Пък и на кой му пука за по-чистият въздух?
dokoga...
Рейтинг: 289 Гневно"И здрава мантинела не би спряла тира"
Спечелихме битка, но не и войната!И другите гербери мислят, че всичко е наред с пътищата ни.
plamen_b
Рейтинг: 1727 РазстроеноДо коментар [#8] от "pet_fire":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Едва ли, но все пак можеше да се опита и със здрава мантинела... Сега само можем да гадаем :-(
Жалко за загиналите и близките им...
dokoga...
Рейтинг: 289 ГневноА за т.н. пътна полиция да не говорим. Приоритетите й са съвсем различни от безопасното придвижване на хора и товари.
Спечелихме битка, но не и войната!The Rock
Рейтинг: 8 НеутралноБетонни мантинели, както в Гърция.
Който е пътувал - знае!
The Rock
Рейтинг: 8 НеутралноЗадачата на мантинелата не е да "спре", а да отклони, забави, възпрепятства по някакъв начин преминаването на МПС от едното в другото платно.
Лъв
Рейтинг: 477 НеутралноМА НЕ ТРЯБВА ДА Е МАНТИНЕЛА, ДЕБИЛИ! Бетон трябвало да е!
PinotNoar
Рейтинг: 462 ГневноТака им изнася и така коментират тези пътни шефове.
Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....Дори от части да са прави, ако беше въпросната мантинела нова и здрава, все пак щетите можеха да са много по-малки.
Да не говорим, че точно в този участък подскачаш като топче за тенис върху пътното платно, а за един натоварен камион - представям си възможните ефекти...
Все някъде другъде е вината, не и в нашите отговорности.
Уникално безхаберни са пътните служби в България!
The Rock
Рейтинг: 8 НеутралноВидя се, че мантинелите са проядени от ръжда.
Те са символ на управлението на ГЕРБ!
morf
Рейтинг: 793 НеутралноАми махнете ги тия мантинели, що да оскъпявате магистралите на Слънцето, след като и с тях, и без тях, все тая.
Да, няма да го спре, но щеше да го отклони, при което заспалия турчин вероятно щеше да финишира в канавката, и вероятно нямаше да има толкова жертви. А ако не успее да го отклони, вероятно щеше да намали кинетичната енергия на този безконтролен снаряд, и жертвите нямаше да са толкова.
Но тези неща се правят в цивилизовани държави. В олигархичните мафиотски държави разчиташ единствено на провидението, за да оцелееш.
potrebitelll
Рейтинг: 880 НеутралноТ.е. казва, че нямало нужда от мантинела. Идиот до идиота!
не мога да коментирам, без да обиждамSergei Gorbachov
Рейтинг: 8 НеутралноЧе няма да спре тира няма. Но тогава дайте да не оправим пътя, да не запушим дупките и да не я сменяме изобщо мантинелата, тя така или иначе няма да спре тира.
А смъртните случаи са от коронавируса. Защо тогава има АПИ?
Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?
Тотално безхаберие и престъпно нехайство на държавната администрация.
Лео
Рейтинг: 1303 НеутралноНаучихме нещо ново. Сега идват въпросите има ли изисквания към старите/новите магистрали, има ли срок за подмяната и има ли връзка между качеството на пътя и мантинелата и събирането на такси...
Наблюдател
Рейтинг: 8 НеутралноЗдрава мантинела, пътя там е под всякаква критика, то това не може да се нарече път! Камиона може да е пръснал гума като нищо , да е счупил носач и т.н. Ежедневно има аварирали МПС-та на този участък , а какво се прави по въпроса? Ограничение 90км! Браво бе мърши мръсни!
Николай Колев
Рейтинг: 3349 НеутралноИскат да кажат, че не е била здрава ли? Нали миналата година правиха проверки на мантинелите и усвоиха няколко хиляди хиляди?
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦georgi_mihailov
Рейтинг: 233 Неутрално[quote#37:"Лео"][/quote]
Към новите има. Ако минете по такава отсечка, забележете че мантинелите по средата са с две ленти. На снимката към статията е една. Отделно заради по голямата височина новите мантинели предпазват и от заслепяване от насрещно движещи се автомобили.
Останалите ви въпроси са резонни, но не мога да им отговаря. Те биха могли да са тема на разследване на Дневник или можете да се обърнете към АПИ с тях.
vucoff
Рейтинг: 413 НеутралноТова и без да съм експерт го знам.
mockingjay
Рейтинг: 414 НеутралноТова са същите пътни шефове, които Баце пращаше да викат на площада като селски глашатаи, а те наведоха виновно глави, взеха си куфарчето и се изнизаха като пръднали в асансьор. За такива компетентни и достойни професионалисти говорим! Дали пък ако мантинелите бяха здрави нямаше да убият малко скоростта и да има още някакви секунди за реакция в насрещното платно? Никой не знае, но е факт, че този участък не отговаря на изискванията за магистрала, което означава че пак са крали.
Соколов
Рейтинг: 72 НеутралноДа, и точно за това на запад делят с БЕТОН когато платната са толкова близо!
Маршалов
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#36] от "Sergei Gorbachov":
мурзилка"Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?"
На теория не, на практика - да.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4647 НеутралноОпитваха се да заблудят хората и да отърват съда.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КОРУПЦИЯ ГЕРБ !!!
МАФИЯТА ВЪН !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4647 НеутралноДо коментар [#42] от "mockingjay":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дори и една секунда забавяне в такъв момент е можело да спаси хората.
Октавиан
Рейтинг: 289 Неутралнов коментарите: робите веднага защитават ръждясалия път построен за милиони на ценота на стотинки. Иначе са много против мафията и им харесва социалиста христо иванов да се бори с нея...
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.ЧеГоБараш
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#5] от "antequera":
https://www.vbox7.com/play:57b861ea61
Абсолютно си прав, във видеото накрая ясно се вижда как бетонната мантинела спира дори танк! Забележете, че и от двете страни на платното има бетонна мантинела, както и разстояние между тях и това е достатъчно да предотврати навлизането в насрещното движение. Другия важен момент е формата на бетонната мантинел. Тя е така проектирана, че когато гумата на МПС-то я "настъпи" тя го изхвърля обратно в платното!
Маршалов
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#39] от "Николай Колев":
мурзилкаМиналата година правиха проверка само на оградите, които трябва да пазят от преминаване на добитък и диви животни през пътните платна. Най-вероятно мантинелите въобще не са ги погледнали.
karatista
Рейтинг: 4014 Неутралнотези от апи са уникални мърлячи. от години подбалканския път е обрасъл от двете страни с храсти което го смалява с почти 1/3. пепел по завоите и т.н.
mr. Gorbachev, tear down this wall!ceci_
Рейтинг: 635 НеутралноА коментират ли шефовете защо мантинелата и настилката не са в нужното състояние?
Кой от пътните шефове е виновен и ще понесе ли наказание? Защо мантинелите по света предпазват, а при нас са някакви особени, и е все тая дали ще са поне 4мм метален профил или ръжда на вестник
TM
Рейтинг: 734 НеутралноЕдно интересно видео за форумните експерти, които вчера ревяха, че трябвало преградите да са от бетон:
https://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&v=6hpNVfk6fWI
пРезидента!
Рейтинг: 3295 НеутралноТрябва да се намери причината, поради която тира се е обърнал. ПРи достатъчно тегло, нито ламаринена, нито малка бетонна мантинела ще спре тира. Ако участъка е рисков, може да се сложи солидно бетонно съоръжение, но това може да се прецени след като се установи причината за катастрофата.
Malama
Рейтинг: 536 НеутралноМантинелата едва ли би спряла такъв тежък камион. Но и не бива да е толкова ръждясала и корозирала, защото няма да спре и обикновен камион.
valerie pvi
Рейтинг: 199 НеутралноЕ, точно тука пътната настилка и мантинелата нямат нищо общо. И бетонна стена да е имало няма да издържи краш теста. Това нон стоп плюене и оплакване за има и няма какво на част от нашите сънародници на всички нива е най- големият недъг в скъпата ни татковина. Ако всики се съсредоточим малко повече в това което правим и се стъраем основно да го прави по- добре ще процъфтяваме . Критикарстването не е помогнало на никой
Роси
Рейтинг: 7937 НеутралноА можеше и да го спре.
kama_start
Рейтинг: 461 НеутралноЖалко. Голяма трагедия. Затова трябва малко по-силен контрол в способността на шофьорите, часове, в които карат, в които почиват и т.н...
Таралеж
Рейтинг: 2667 НеутралноИзключително неразумно строителство на магистрала е когато двете платна са едно до друго. Оправдано е само когато магистралата минава през град и няма достатъчно място.
гошо
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#1] от "Иво":
гошоА кое спира ТИРа , аз мисля че е КАТаджиска палка и глоба
gost22
Рейтинг: 1432 НеутралноЛипсата на камери и санкции са скъсали мантинелата и са убили хората. Винаги е това причината — липса на контрол и събираемост на наложените санкции. Е, този път е тир на магистрала, онзи път беше автобус в дере, по-преди нисколетящо БМВ на разклон, утре ще е... а основното е липсата на контрол. Ако имаше контрол върху скоростта, хората отдавна щяха да са пропищели и да са насмели политиците... и по веригата накрая асфалта да е като за магистрала и да не се налага да караш с 30 на място, дето трябва да се движиш с 70-80, а шофьорите да не са преуморени и всички да се приберем живи и здрави.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...