И здрава мантинела не би спряла тира, коментират пътни шефове

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4121 Разстроено

    "И здрава мантинела не би спряла тира, коментират пътни шефове"

    И аз така мисля. Жалко за загиналите хора по време на този пътен инцидент. :-(

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  2. 2 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Единствения шанс мантинелата да помогне е ако шофьора е в съзнание. При заспал/припаднал шофьор, паднал върху волана, завъртян наляво, дори и да се оттласне от мантинелата, ще се забие пак след 20-ина метра. При атака на мантинелата от над 60 градуса, не през мантинела, а през тухлена стена ще мине тежкотоварния автомобил.

  3. 3 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 351 Гневно

    "Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."

    Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието на държавата.

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  4. 4 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 310 Неутрално

    то се видя по репортажите тенекиените мантинели колко са ръждясали, 2 реда здрави мантинели биха понамалили силата на катастрофата, но кой ти гледа мантинелите, те новите участъци по магистралите са на вълни и вече се похабяват, какво да говорим за старите участъци....

  5. 5 Профил на antequera
    antequera
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Точно затова в страни с доказани традиции в изграждането на пътна инфраструктура се слагат бетонни разделители между платната на натоварени магистрални отсечки. Не е нужно за милионен път да измисляме топлата вода и да се учим по трудния начин, когато се касае за спасяване на човешки живот.

  6. 6 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 621 Гневно

    Още колко подобни касапници трябва да се случат за да уврат най-сетне нечии глави, че тези тирове трябва да се качат на жп платформи ?!?!?!?!?!

  7. 7 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3499 Неутрално

    🤦🏻‍♂️Мантинела не спира кола, а за да я изхвърли обратно и да предотврати навлизането в насрещната лента,

    "Чуждестранен агент"
  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4420 Неутрално

    Едва ли мантинела и от висок клас, би спряла 30 тонен камион с магистрална скорост

  9. 9 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Това не е магистрала. Не е и първокласен път. И състоянието му е такова от много години. Въпросът е защо никой не си направи трудът да поиска от изпълнителят да го отремонтира за негова сметка, докато беше в гаранция? Магистралата около Сандански е вече вълнообразна. И там ли ще чакаме да минат няколко години?

  10. 10 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    2 реда здрави мантинели биха понамалили силата на катастрофата
    —цитат от коментар 4 на it4


    Колко здрава да е мантинелата да спре 40 тона, движещи се с 90 км/ч? Щото той камионът мине ли в насрещното няма значение дали се движи или е спрял.

  11. 11 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    не тези ще го кажат това. нова магистрала а нагъната като хармоника.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    Тези видни теоретици дали са чували за Стандарт EN 1317, който е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.

    Съгласно EN 1317 стоманените предпазни огради трябва да бъдат изпитани чрез краш тестове и да имат CE маркировка. С тази маркировка производителите декларират, че продуктите (предпазните елементи) отговарят на съществените изисквания на европейската директива на строителните продукти.

    Включва няколко части, които третират изисквания и критерии за методите на тестване на предпазните съоръжения, изпълнението на краш тестове.

    Чрез изпитване на удар (краш тест) се гарантира оставане на превозното средство в габарита на пътя, по-голяма безопасност на пътниците и по-малко поражения върху МПС при евентуален удар в стоманената предпазна ограда. Сертифициране на пътната ограда съгласно този стандарт гарантира минимални щети върху автомобила, по-голяма безопасност за пътниците и свежда до минимум опасността от навлизане на автомола в насрещното движение.

    Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
  13. 13 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Има стандарт на ЕС EN1317 по който се определя клас на задържане на мантинелите и спрямо него се правят новите магистрали или ремонтираните участаци.

    Ако минете по нова отсечка вижте как мантинелата е с двойна лента.

    На мястото на катастрофата първо има корозирал метал и също мантинелата е слагана преди да приемем въпростният стандарт.

    Пътните "шефове" да не се правят на ударени и да започнат веднага подмяна на всички стари мантинели.

  14. 14 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 516 Неутрално

    И така да беше и онова да беше пак нямаше да го бъде... защо да се хабим да инвестираме в и правим хубави пътища...

  15. 15 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3499 Неутрално

    От опит в България знам, че стандартът за местните строители и проектанти е празна фраза
    ©️
    Стандарт EN 1317
    Европейският стандарт EN1317 е официално преведен и приет в България, като се изписва БДС EN1317.
    Според стандарта EN 1317 предпазните огради се класифицират в зависимост от степента на задържане, според която се определят и съответните класове на задържане – T1, T2, T3, N1, N2, H1, H2, H3, H4a и H4b, като за всеки клас се посочва максималната критична скорост за превозното средство, максималното тегло на автомобила, кинетичната енергия на удара.."©️

    "Чуждестранен агент"
  16. 16 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Докато се допуска карането на тирове без почивка, с превишена скорост, претоварени и без наказание, така ще е. Колко такива шофьори са спрени и наказани? Ако българин наруши правилата в Турция, или Полша, наказанието е веднага. А нашите органи се почесват между краката и не им пука.

  17. 17 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Докога заспали турски тираджии ще газят българи по българските пътища ???

  18. 18 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#10] от "Лео":

    Клас H3 или H4 спрямо стандарт EN1317.

  19. 19 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Рязаната карабина спи и кара,кара 40 тонен камион със 110 и каквото и да удари го помита.Какви мантинели какви 5 лева.Мантинелата трябва да е елестична-да се удариш и да те върне,освен ако ударът е под голям ъгъл и с голяма скорост и тегло.Тогава няма спасение.

  20. 20 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Едва ли мантинела и от висок клас, би спряла 30 тонен камион с магистрална скорост
    —цитат от коментар 8 на pet_fire


    Мантинела клас H4 спрямо стандарт EN1317 ще го спре.

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    В БГ истински магистрали няма, това което е налице, е само видим резултат от кражби за стотици милиони и строеж с каквото е останало след кражбите.

    мурзилка
  22. 22 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 766 Неутрално

    камиона не връхлита под 90 ъгъл и не се знае при по нова и висок клас мантинела какво би станало... тия имат вина, няма как старата ръждива мантинела с дупките по нея да има същите такива свойства като нова ....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  23. 23 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Има стандарт на ЕС EN1317 по който се определя клас на задържане на мантинелите и спрямо него се правят новите магистрали или ремонтираните участаци.Ако минете по нова отсечка вижте как мантинелата е с двойна лента.На мястото на катастрофата първо има корозирал метал и също мантинелата е слагана преди да приемем въпростният стандарт.Пътните "шефове" да не се правят на ударени и да започнат веднага подмяна на всички стари мантинели.
    —цитат от коментар 13 на georgi_mihailov


    Те не се правят на ударени. Те са целите в бяло. Щели били.... предвидено било...Не може това, онова,ако..
    Несвършена работа!
    И сега оправдания и прогнози!
    Така е у нас винаги!

  24. 24 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#17] от "valtoro":

    докогато ДАЙ им прибира по 20 веро ...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  25. 25 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 143 Неутрално

    Още колко подобни касапници трябва да се случат за да уврат най-сетне нечии глави, че тези тирове трябва да се качат на жп платформи ?!?!?!?!?!
    —цитат от коментар 6 на Булаир


    За няколко стотин живота годишно не си струва. Печелим много от продажба на гориво и винетки. Пък и пътищата така се амортизират повече, демек е и нужен постоянен ремонт. Това значи и повече кражби.
    Ако ги качим на жп платформи губим това. Пък и на кой му пука за по-чистият въздух?

  26. 26 Профил на dokoga...
    dokoga...
    Рейтинг: 289 Гневно

    "И здрава мантинела не би спряла тира"

    И другите гербери мислят, че всичко е наред с пътищата ни.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  27. 27 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1727 Разстроено

    До коментар [#8] от "pet_fire":

    Едва ли, но все пак можеше да се опита и със здрава мантинела... Сега само можем да гадаем :-(

    Жалко за загиналите и близките им...

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  28. 28 Профил на dokoga...
    dokoga...
    Рейтинг: 289 Гневно

    А за т.н. пътна полиция да не говорим. Приоритетите й са съвсем различни от безопасното придвижване на хора и товари.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  29. 29 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бетонни мантинели, както в Гърция.
    Който е пътувал - знае!

  30. 30 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Задачата на мантинелата не е да "спре", а да отклони, забави, възпрепятства по някакъв начин преминаването на МПС от едното в другото платно.

  31. 31 Профил на Лъв
    Лъв
    Рейтинг: 477 Неутрално

    МА НЕ ТРЯБВА ДА Е МАНТИНЕЛА, ДЕБИЛИ! Бетон трябвало да е!

  32. 32 Профил на PinotNoar
    PinotNoar
    Рейтинг: 462 Гневно

    Така им изнася и така коментират тези пътни шефове.
    Дори от части да са прави, ако беше въпросната мантинела нова и здрава, все пак щетите можеха да са много по-малки.
    Да не говорим, че точно в този участък подскачаш като топче за тенис върху пътното платно, а за един натоварен камион - представям си възможните ефекти...
    Все някъде другъде е вината, не и в нашите отговорности.
    Уникално безхаберни са пътните служби в България!

    Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....
  33. 33 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Видя се, че мантинелите са проядени от ръжда.
    Те са символ на управлението на ГЕРБ!

  34. 34 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Ами махнете ги тия мантинели, що да оскъпявате магистралите на Слънцето, след като и с тях, и без тях, все тая.

    Да, няма да го спре, но щеше да го отклони, при което заспалия турчин вероятно щеше да финишира в канавката, и вероятно нямаше да има толкова жертви. А ако не успее да го отклони, вероятно щеше да намали кинетичната енергия на този безконтролен снаряд, и жертвите нямаше да са толкова.

    Но тези неща се правят в цивилизовани държави. В олигархичните мафиотски държави разчиташ единствено на провидението, за да оцелееш.

  35. 35 Профил на potrebitelll
    potrebitelll
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Т.е. казва, че нямало нужда от мантинела. Идиот до идиота!

    не мога да коментирам, без да обиждам
  36. 36 Профил на Sergei Gorbachov
    Sergei Gorbachov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Че няма да спре тира няма. Но тогава дайте да не оправим пътя, да не запушим дупките и да не я сменяме изобщо мантинелата, тя така или иначе няма да спре тира.
    А смъртните случаи са от коронавируса. Защо тогава има АПИ?

    Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?

    Тотално безхаберие и престъпно нехайство на държавната администрация.

  37. 37 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Мантинела клас H4 спрямо стандарт EN1317 ще го спре.
    —цитат от коментар 20 на georgi_mihailov


    Научихме нещо ново. Сега идват въпросите има ли изисквания към старите/новите магистрали, има ли срок за подмяната и има ли връзка между качеството на пътя и мантинелата и събирането на такси...

  38. 38 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Здрава мантинела, пътя там е под всякаква критика, то това не може да се нарече път! Камиона може да е пръснал гума като нищо , да е счупил носач и т.н. Ежедневно има аварирали МПС-та на този участък , а какво се прави по въпроса? Ограничение 90км! Браво бе мърши мръсни!

  39. 39 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    Искат да кажат, че не е била здрава ли? Нали миналата година правиха проверки на мантинелите и усвоиха няколко хиляди хиляди?

    🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  40. 40 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#37:"Лео"][/quote]

    Към новите има. Ако минете по такава отсечка, забележете че мантинелите по средата са с две ленти. На снимката към статията е една. Отделно заради по голямата височина новите мантинели предпазват и от заслепяване от насрещно движещи се автомобили.

    Останалите ви въпроси са резонни, но не мога да им отговаря. Те биха могли да са тема на разследване на Дневник или можете да се обърнете към АПИ с тях.

  41. 41 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Това и без да съм експерт го знам.

  42. 42 Профил на mockingjay
    mockingjay
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Това са същите пътни шефове, които Баце пращаше да викат на площада като селски глашатаи, а те наведоха виновно глави, взеха си куфарчето и се изнизаха като пръднали в асансьор. За такива компетентни и достойни професионалисти говорим! Дали пък ако мантинелите бяха здрави нямаше да убият малко скоростта и да има още някакви секунди за реакция в насрещното платно? Никой не знае, но е факт, че този участък не отговаря на изискванията за магистрала, което означава че пак са крали.

  43. 43 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Да, и точно за това на запад делят с БЕТОН когато платната са толкова близо!

  44. 44 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#36] от "Sergei Gorbachov":

    "Защо плащаме винетки и пътни данъци и акциз на говирата? За да пълним чекмеджетата ли само?"
    На теория не, на практика - да.



    мурзилка
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4647 Неутрално

    Опитваха се да заблудят хората и да отърват съда.
    КОРУПЦИЯ ГЕРБ !!!
    МАФИЯТА ВЪН !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4647 Неутрално

    До коментар [#42] от "mockingjay":

    Дори и една секунда забавяне в такъв момент е можело да спаси хората.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 289 Неутрално

    в коментарите: робите веднага защитават ръждясалия път построен за милиони на ценота на стотинки. Иначе са много против мафията и им харесва социалиста христо иванов да се бори с нея...

    вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.
  48. 48 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#5] от "antequera":
    https://www.vbox7.com/play:57b861ea61
    Абсолютно си прав, във видеото накрая ясно се вижда как бетонната мантинела спира дори танк! Забележете, че и от двете страни на платното има бетонна мантинела, както и разстояние между тях и това е достатъчно да предотврати навлизането в насрещното движение. Другия важен момент е формата на бетонната мантинел. Тя е така проектирана, че когато гумата на МПС-то я "настъпи" тя го изхвърля обратно в платното!

  49. 49 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#39] от "Николай Колев":

    Миналата година правиха проверка само на оградите, които трябва да пазят от преминаване на добитък и диви животни през пътните платна. Най-вероятно мантинелите въобще не са ги погледнали.

    мурзилка
  50. 50 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    тези от апи са уникални мърлячи. от години подбалканския път е обрасъл от двете страни с храсти което го смалява с почти 1/3. пепел по завоите и т.н.

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  51. 51 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 635 Неутрално

    А коментират ли шефовете защо мантинелата и настилката не са в нужното състояние?
    Кой от пътните шефове е виновен и ще понесе ли наказание? Защо мантинелите по света предпазват, а при нас са някакви особени, и е все тая дали ще са поне 4мм метален профил или ръжда на вестник

  52. 52 Профил на TM
    TM
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Едно интересно видео за форумните експерти, които вчера ревяха, че трябвало преградите да са от бетон:
    https://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&v=6hpNVfk6fWI

  53. 53 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    Трябва да се намери причината, поради която тира се е обърнал. ПРи достатъчно тегло, нито ламаринена, нито малка бетонна мантинела ще спре тира. Ако участъка е рисков, може да се сложи солидно бетонно съоръжение, но това може да се прецени след като се установи причината за катастрофата.

  54. 54 Профил на Malama
    Malama
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Мантинелата едва ли би спряла такъв тежък камион. Но и не бива да е толкова ръждясала и корозирала, защото няма да спре и обикновен камион.

  55. 55 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 199 Неутрално

    "Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието

    [quote#3:"Nil satis nisi optimum"]"Не само мантинелите, но и пътната настилка не е в добро състояние, каза Терзийски."Пак причината за катострофата е всяка друда, само не и вечното безхаберието на държавата.
    —цитат от коментар 3 на Nil satis nisi optimum


    Е, точно тука пътната настилка и мантинелата нямат нищо общо. И бетонна стена да е имало няма да издържи краш теста. Това нон стоп плюене и оплакване за има и няма какво на част от нашите сънародници на всички нива е най- големият недъг в скъпата ни татковина. Ако всики се съсредоточим малко повече в това което правим и се стъраем основно да го прави по- добре ще процъфтяваме . Критикарстването не е помогнало на никой

  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7937 Неутрално

    А можеше и да го спре.

  57. 57 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Жалко. Голяма трагедия. Затова трябва малко по-силен контрол в способността на шофьорите, часове, в които карат, в които почиват и т.н...

  58. 58 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2667 Неутрално

    Изключително неразумно строителство на магистрала е когато двете платна са едно до друго. Оправдано е само когато магистралата минава през град и няма достатъчно място.

  59. 59 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#1] от "Иво":

    А кое спира ТИРа , аз мисля че е КАТаджиска палка и глоба

    гошо
  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Липсата на камери и санкции са скъсали мантинелата и са убили хората. Винаги е това причината — липса на контрол и събираемост на наложените санкции. Е, този път е тир на магистрала, онзи път беше автобус в дере, по-преди нисколетящо БМВ на разклон, утре ще е... а основното е липсата на контрол. Ако имаше контрол върху скоростта, хората отдавна щяха да са пропищели и да са насмели политиците... и по веригата накрая асфалта да е като за магистрала и да не се налага да караш с 30 на място, дето трябва да се движиш с 70-80, а шофьорите да не са преуморени и всички да се приберем живи и здрави.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK