Христо Иванов за теца на Доган: Тази железария изобщо не е могла да работи

Христо Иванов за теца на Доган: Тази железария изобщо не е могла да работи

© Скрийншот от Фейсбук



Да, България" ще внесе сигнали в специализираната прокуратура, Министерството на енергетиката и Агенцията за държавна финансова инспекция във връзка с работата на ТЕЦ "Варна" на почетния лидер на ДПС Ахмед Доган. За последните две години централата е получила 54 млн. лева за студен резерв.


Днес лидерът на "Да, България" Христо Иванов обяви, че проверка на партията е показала, че едва през юни тази година ТЕЦ "Варна" е получила лиценз за работа на газ. Иванов добави, че анализ на обявените от централата обществени поръчки показва, че мощностите ѝ изобщо не са били в състояние да оперират, и изрази съмнение дали изобщо е имала договор за доставка на газ.


"Тази железария изобщо не е могла да работи. Тя дори в един момент е глобена с 2 млн. лв. за това. Само че проблемът е, че през това време ние сме платили за студен резерв 54 млн. лева", заяви Иванов.




"Да, България" вече внесе в държавното обвинение един сигнал, свързан с теца. Иванов посочи, че сега настояват спецпрокуратурата да провери именно съмненията за лиценза и договорите за газ, защото не е наясно дали по първия сигнал "ще проверяват фактологията в ТЕЦ "Варна", или ще проверяват собствените си преписки". "Ако това се окаже факт, ние абсолюто щедро и безвъзмездно сме подарили тези 54 милиона на Доган", изтъкна Христо Иванов.


Искане за оставка на енергийния министър


Освен сигнала до прокуратурата, партията иска и Министерството на енергетиката да направи спешна проверка на състоянието на теца, за да установи дали той е можел да осигури този студен резерв, за който е имал договор, и настоява за оставка на енергийния министър Теменужка Петкова.


"Ние искаме моментална оставка на министър Петкова, тъй като си е затваряла очите", заяви Христо Иванов.


По думите му ТЕЦ "Варна" не е само възможност за усвояване на пари по линия на студения резерв. "Всъщност д-р Доган си е купил пристанище Варна", каза Иванов и посочи, че централата винаги е имала пристан, на който да бъдат доставяни въглища.


"Цялата държава е впрегната да обслужва Доган"


В момента се извършва разширяване на канала към пристанището, като във Варненското езеро работи руска дълбачка, наета без търг от държавното дружество "Транспортно и строително възстановяване". Проектът за удълбочаване на плавателния път е на стойност 350 млн. лв. И преди време "Дневник" писа за него - повече четете тук.


"Държавата отпуска над 300 млн. лв. за удълбочаване на езерото, така че в крайна сметка тук да може да достигат контейнерни кораби, защото бъдещето е в контейнерните доставки", каза днес Христо Иванов и изтъкна, че руската дълбачка стига точно до входа на теца. Според него в случая са налице поредица от действия на различни институции, които обслужват Доган.


"Лицензът за опериране на пристанището е получен от ТЕЦ "Варна" на другия ден, след като Доган влиза със 70% собственост във фирмата, която държи теца", заяви Иванов.


Той посочи, че партията му внася сигнал и до Агенцията за държавна финансова инспекция, която да провери защо тези 350 млн. Лева са отпуснати без обществена поръчка, както и защо кейовата стена е отпусната на Доган без концесия. Повече по тази тема - тук. Според Христо Иванов, ако тази концесия е факт, то договорът за нея следва да бъде развален.


Лидерът на "Да, България" добави, че ефект от всички действия ще има, когато се понесе политическа и наказателна отговорност.


"Тези хора всичките трябва да бъдат разследвани за корупция, защото няма никакво съмнение, че цялото това обслужване на Доган от български институции се случва в рамките на голямата необявена коалиция между Бойко Борисов и Доган и Пеевски. И заради това цялата държава е впрегната да обслужва Доган", заяви Христо Иванов.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK