На живо

Коронавирусът в България: Родители поискаха вода и сапун в училищата (хронология)

Коронавирусът в България: Родители поискаха вода и сапун в училищата (хронология)

© Цветелина Белутова, Капитал



В Италия коронавирусът пътува с летовниците
Най-лошото предстои
Търсенето на ваксина срещу коронавируса - новата златна треска за инвеститорите

Премиерът Бойко Борисов днес цитира международни данни, според които България бележи 32.8% спад в заболеваемостта за две седмици. "Дневник" проследи на живо развитието на ситуацията с коронавируса в страната през деня. Какви са данните по света следете тук.




Над 1000 фермери поискаха помощи в първия ден от приема

В първия ден от приема по мярка 21 "Извънредно временно подпомагане за земеделските стопани и малки и средни предприятия, които са особено засегнати от кризата, предизвикана от COVID-19" от Програмата за развитие на селските райони за периода (ПРСР) 2014 – 2020 г бяха подадени над 1000 заявления, съобщи Министерството на земеделието. По над 100 заявления са подадени в областите Бургас, Хасково, Силистра, Пловдив. В областите Видин, Враца и Кюстендил няма нито една заявка.


Подмярка COVID 1 е с бюджет 93.5 млн. лева за секторите - "Плодове и зеленчуци"; "Маслодайна роза", "Винени лозя", "Декоративни растения", "Животновъдство" (говеда, биволи, овце и кози) и "Пчеларство" . Подмярка COVID 2 е с
бюджет 5.5 млн. лева и обхваща всички останали направления в областта на растениевъдството и животновъдството (свине и птици). Крайният срок е 21 септември.

Родители поискаха топла вода и сапун в училищата

Във всяко българско училище да има топла вода и сапун като мярка срещу разпространението на коронавиус - това настояват от Асоциация "Родители" в позиция до главния здравен инспектор Ангел Кунчев и до просветния министър Красимир Вълчев.


"Редовното измиване на ръцете с топла вода и сапун е един от най-важните фактори за предотвратяване на разпространението на Covid-19. Въпреки това все още не всички български училища ги осигуряват в тоалетните или в мивките в столовете и в класните стаи. Това излага на повишен риск от зараза учениците и техните семейства, учителите и всички служители в училището, посочва родителската асоциация.


Според авторите й използването на дезинфектанти донякъде решава проблема, но излага всички, особено децата, на повишен риск от алергии и нежелани кожни и дихателни реакции, понякога с дългосрочни последствия.

Борисов се похвали със спад на заболеваемостта


Коронавирусът в България: Родители поискаха вода и сапун в училищата (хронология)


По данни на European Centre for Disease Prevention and Control - ECDC, България бележи 32.8% спад в заболеваемостта от COVID-19 в сравнение с последните две седмици. За същия период Хърватия има ръст на заразените с 181%, Франция - 106%, Нидерландия 46% и Гърция 51%, написа премиерът Бойко Борисов в своя "Фейсбук" профил. Обяснението той намира в гъвкавите ограничителни мерки. "В момент, в който световните икономики отчитат рекорден спад, ние подпомагаме индустрията, гражданите, увеличаваме доходите и строим в цялата страна. И всичко това - без да сме теглили заем", не пропуска да отбележи премиерът.

Общините, чиито договори по Целевата програма "Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация" са приключили, могат да кандидатстват отново за включване в нея в периода 28 август - 8 септември 2020 г., съобщиха от министерството на труда и социалната политика . Общините с действащи договори могат да заявят, преди изтичането им, желание за удължаването им пред Агенцията за социално подпомагане.


Благодарение на програмата най-уязвимите от пандемията от COVID-19 хора получават топла храна в домовете си. В момента над 25 000 души получават ежедневно в домовете си топъл обяд. Проекти по програмата се реализират в 173 общини в страната.

Здравният министър проф. Костадин Ангелов поиска от всички центрове за спешна медицинска помощ информация за изплащането на допълнителните възнаграждения от 1000 лв. на работещите на първа линия в борбата с COVID-19, съобщиха от министерството. Той иска данни за всички служителите, които не са получили допълнителните средства, за да им бъдат дадени.


Във видеоконферентна среща с директорите на 27-те центъра за спешна медицинска помощ в страната министърът получи уверения, че в тях има достатъчни количества и резерви от дезинфектанти, защитни маски, ръкавици, калцуни и т.н.


"При най-лошия възможен сценарий през есента системата ще бъде по-натоварена заради разпространението и на други вирусни инфекции. Хората ни вече са изморени, разбираме го и искаме да знаят, че Министерството на здравеопазването стои зад тях", каза проф. Ангелов.

Тестове и положителни проби по дни

Няма нови случаи в шест области

Установените заразени през последното денонощие са 165, но при направени едва 3667 теста, сочат данните на единния информационен портал с данни за болестта. Вчера тестовете бяха 5252, а установените случаи 135, или 2.57% при почти 4.50 на сто днес.


Най-много нови случаи има в София - 33, следват Благоевград (28) и Варна (18). В шест области няма установени случаи.

Коронавирусът в България: Родители поискаха вода и сапун в училищата (хронология)

© Цветелина Белутова, Капитал


Общият брой заразени става 14 669, от които 4451 са активни. Направените тестове до момента са 343 230.
През последното денонощие починалите са петима и общият им брой е 519. В тежко състояние в реанимационни отделения на болниците са 61 души, а общо в здравни заведения са настанени 782-ма.


Излекуваните за последното денонощие са 257 за денонощието и 9699 общо.

Ключови думи към статията:

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xcu11526199
    xcu11526199
    Рейтинг: 35 Неутрално

    Добре, де, толкова ли е трудно? Защо пишете петима починали, след като са седмина?

  2. 2 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    Прави впечатление че се повишава броя на починалите над 50 г.

  3. 3 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Няма никаква практическа връзка между "излекуваните" и починалите в даден ден и е абсолютно без значение кои са повече.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  4. 4 Профил на Бай Гадьо
    Бай Гадьо
    Рейтинг: 780 Любопитно

    На 4500 болни 750 хоспитализирани ми се струват много. До сега този показател се движеше около 10%.

  5. 5 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Пряка зависимост между броя на новозаразените и "протестите"- София, Варна и Благоевград. Озверелите, ревящи неистово млади мъже, без каквито и да било предпазни средства разнасят заразата около себе си, вкл. на нищо неподозиращите случайни минувачи. Резултатите ще са още по- плачевни към началото на септември. А бяхме на път напълно да се отървем от тази коварна зараза. Както царския син не могъл да изтрае още един ден, докато свърши времето на магията и жена му спре денем да се превръща в жаба, и като и изгорил кожата я загубил зад девет планини в десета, така и на нас ни трябваше още една седмица към края на май за да забравим напълно за маските и ограниченията. Но такива особености на нашия национален характер. Нищо не може да се направи против това!

  6. 6 Профил на so
    so
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#5] от "bobhunter":

    Никога не ни е трябвала една седмица. През цялото време ни трябваха само още две седмици. Пряка зависимост между заразените и протестите няма. Пряка зависимост има между ол*г*френите като теб и мизерията в държавата ни.

  7. 7 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До коментар [#5] от "bobhunter":

    Щяхме да сме първата държава в света, която е спряла вируса с ограничения. Абсолютно ненужни, както се оказа.

  8. 8 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    А бяхме на път напълно да се отървем от тази коварна зараза
    —цитат от коментар 5 на bobhunter

    Стояхме адски дисциплинирани само на дивана и отдалече забикаляхме заразните лъжици в църквите и сядането на пейки в парковете.
    Избягвахме отдалече и самите паркове..

    "Седи дома - чети "Шок" - се носеше възглас, над Родината.

    Амен-амен и да ни се дари победа над Коварния Вирус, вече се оглеждахме и за други болести, дето да преборим всичките заедно, след Ковид-19 и напълно да се отървем от тях..
    El Pueblo Unido Jamás Será Vencido! - прегръщахме се ..

    Но изпълзяха коварните мангъристи и прецакаха, абсолютно всичко.
    Отдалечи се, Победата над болестите и смъртта ..

  9. 9 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    Няма никаква практическа връзка между "излекуваните" и починалите в даден ден и е абсолютно без значение кои са повече.
    —цитат от коментар 3 на Боби Колев


    Има значение за това дали общият брой на носителите се увеличава или намалява. Като басейнът дето се пълни от една тръба и изпразва от друга.

  10. 10 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Какво проценти от съотношение между броя тестове и
    положителни проби се изчисляват, когато броя тестове направени в един ден нямат връзка с резултатите от същия ден. Резултатите от тестовете направени вчера още не са известни, а броя на положителните случаи обявени за вчера са в резултат на тестове направени предните 1-2 дни.

  11. 11 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    [quote#9:"3biri"][/quote]

    Броят на починалите е толкова по-малък от броя на новозаболелите, че спокойно може да се приеме, че изобщо не играе роля за отчитане на разрастването на заразата.

    Повтарям тезата, че двата показателя поставени един до друг не стават за друго освен вестникарско заглавие и уви, Дневник падна до това ниво.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  12. 12 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    [quote#9:"3biri"][/quote]

    Броят на починалите е толкова по-малък от броя на новозаболелите, че спокойно може да се приеме, че изобщо не играе роля за отчитане на разрастването на заразата.

    Повтарям тезата, че двата показателя поставени един до друг не стават за друго освен вестникарско заглавие и уви, Дневник падна до това ниво.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  13. 13 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Как прецака свободното движение тази Корона,все едно се върнахме преди падането на визите за ЕС.
    Отнеха ни най-хубавото, решаваш днес че уикенда ще пиеш бира в Прага, запазваш хотел в букинг и на другия ден тръгваш с колата...а сега тестове планиране. Оттук може да минеш, оттам - не...абе ма...мата си ...
    Със самотел съвсем се прецакаха нещата... Трябва да си 3 часа преди полет на летището, ако имаш прекачване си отиде един ден за пътуване в Европа.
    маски, каски...тестове, ужас

  14. 14 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Броят на хората настанени в интензивни отделения расте опасно.

  15. 15 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#5] от "bobhunter": Щяхме да сме първата държава в света, която е спряла вируса с ограничения.
    —цитат от коментар 7 на Lazarus


    А след като ударехме немилостиво по Ковид-19 .. щяхме да подпукаме и другите болести и вируси на Земята!
    С дисциплинираност и Мерки, всички заслушани в брифинзите - какво можеше да ни спре??!

    Nothing's Gonna Stop Us Now!!

    https://www.youtube.com/watch?v=SZ_I0KZvezw

    Но - удар в тила .. тъкмо бяхме подпукали, Ковид-19 още миг и ще падне, вече се ослушвахме и за други вируси и болести - дето да ги удряме след Ковид .. - и Мангъров пристигна със гръм!

  16. 16 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#14] от "vloti":

    ше расте зер- след като хвърлиха здравеопазването във въртележката на ''пазара'', така ще е . в една съвременна държава , здравеопазването и образованието не може да са ''тъговия'' .

  17. 17 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Има значение за това дали общият брой на носителите се увеличава или намалява. Като басейнът дето се пълни от една тръба и изпразва от друга.
    —цитат от коментар 9 на 3biri


    Броят на носителите се смята с натрупване.
    Веднъж носител - носител и нине, и присно и во веки веков!
    Цял живот - носител - това ти е съдбата, от сега нататък ..

    Според мнозина, от числото 15 000 носители до сега, не е махната бройката , даже и на починалите.
    Да си стоят вътре , към заразените .. ни хляб искат, ни вода, що не?

    И щом е с натрупване - как може броят да пада???
    Тайна ест велика ??!

  18. 18 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#5] от "bobhunter":
    Очевидно е че протестите имат малко значение за разпространението на болестта. Изглежда за да се зарази човек на открито е нужно повече време да е в близост до източник на инфекцията. За останалото което пишеш съм съгласен.

  19. 19 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1203 Весело

    Оправете си графиката за 17.08.
    "Брой положителни 781".
    Хайде, де.
    Между другото, това е една от малкото адекватни графики в Дневник...
    Всичките други досега са обикновено упражнения на четвъртокласник.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  20. 20 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    Професор Слатински за изминалата седмица:
    „С две думи, според официалните данни, от петъка на миналата седмица е налице потресаващо, удивително и спиращо дъха намаляване на броя на новите заразени в една отделно взета държава в региона, на континента и по света!
    И да повторя и потретя – фантастичното, рязко спадане на данните не протече постепенно, с наслагване, а от раз – от миналия петък. Без намек за него и без предупреждение…“

    Разследване на Капитал:
    „Стабилизирането в ръста на регистрираните заразени макар и на високо плато по принцип щеше да е добра новина, ако то се дължеше на реално ограничаване на разпространението на вируса. Предвид липсата на сериозни мерки и масово неспазване на останалите обаче за него може да има и друго обяснение - че в момента се улавят толкова случаи, колкото е капацитетът на създадената, но вече преуморена, система за тестване и проследяване на контакти. Високият дял хоспитализирани и големият брой починали означава, че сериозна част от заразените остава нерегистрирана. Иначе казано, вирусът се разпространява безконтролно, а решенията се взимат на базата догадки и предположения, а не на реална картина за случващото се.

    Има и нещо по-лошо - източници на "Капитал" твърдят, че медицинските експерти от оперативния щаб, с които в момента се съветва правителството, категорично настояват за въвеждане на различни ограничения. Политическото решение обаче - и всички са сигурни, че то е лично на Бойко Борисов, е точно обратното. Нови мерки няма, дори напротив - премахват се някои от старите. Това означава, че оттук нататък скоростта на епидемията само ще се увеличава. Неприятното в този сценарий, извън очевидните щети като болни хора и предотвратими смъртни случаи, е, че ситуацията трудно ще може да се овладее без сериозни ограничения.“

    Любовта ще спаси света!!!
  21. 21 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    Професор Слатински за изминалата седмица:
    „С две думи, според официалните данни, от петъка на миналата седмица е налице потресаващо, удивително и спиращо дъха намаляване на броя на новите заразени в една отделно взета държава в региона, на континента и по света!
    И да повторя и потретя – фантастичното, рязко спадане на данните не протече постепенно, с наслагване, а от раз – от миналия петък. Без намек за него и без предупреждение…“

    Разследване на Капитал:
    „Стабилизирането в ръста на регистрираните заразени макар и на високо плато по принцип щеше да е добра новина, ако то се дължеше на реално ограничаване на разпространението на вируса. Предвид липсата на сериозни мерки и масово неспазване на останалите обаче за него може да има и друго обяснение - че в момента се улавят толкова случаи, колкото е капацитетът на създадената, но вече преуморена, система за тестване и проследяване на контакти. Високият дял хоспитализирани и големият брой починали означава, че сериозна част от заразените остава нерегистрирана. Иначе казано, вирусът се разпространява безконтролно, а решенията се взимат на базата догадки и предположения, а не на реална картина за случващото се.

    Има и нещо по-лошо - източници на "Капитал" твърдят, че медицинските експерти от оперативния щаб, с които в момента се съветва правителството, категорично настояват за въвеждане на различни ограничения. Политическото решение обаче - и всички са сигурни, че то е лично на Бойко Борисов, е точно обратното. Нови мерки няма, дори напротив - премахват се някои от старите. Това означава, че оттук нататък скоростта на епидемията само ще се увеличава. Неприятното в този сценарий, извън очевидните щети като болни хора и предотвратими смъртни случаи, е, че ситуацията трудно ще може да се овладее без сериозни ограничения.“

    Любовта ще спаси света!!!
  22. 22 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Дневник писаха ли за дядо Арсений? Владиката на Силистра, лека му пръст?

    Бог да благослови Америка за България!
  23. 23 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Има много хора със сериозни придружаващи заболявания и според мен именно те трябва да бъдат поставени под карантина, докато не измислят сносна ваксина. Но явно се хванахме на китайския цирк от Ухан и сме решили да си прецакаме икономиката, културата и свободата.

  24. 24 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#21] от "hope":

    конспирации ли търсим? кога обявяваха по над 300 на ден сичко беше бонбон . кога обявяват спад- конспирация било .

  25. 25 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Има много хора със сериозни придружаващи заболявания и според мен именно те трябва да бъдат поставени под карантина, докато не измислят сносна ваксина. Но явно се хванахме на китайския цирк от Ухан и сме решили да си прецакаме икономиката, културата и свободата.
    —цитат от коментар 23 на bodensee


    Разбира се това е валидно за бизнеса като цяло, но свободата никой не я е "прецакал", тъй като задължитените мерки в момента се броят на пръсти и няма почти никакъв контрол върху спазването им, а за поддържане на културния сектор - в държава, в която масово се почита мутренското и пошлото - за какво говорим изобщо...

  26. 26 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 484 Неутрално
  27. 27 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4331 Неутрално

    До коментар [#22] от "Günther":

    Отец Амвросий е диагностициран с коронавирус в силистренската болница.

  28. 28 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Някой знае ли какви са критериите за хоспитализация у нас?

  29. 29 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#21] от "hope":конспирации ли търсим? кога обявяваха по над 300 на ден сичко беше бонбон . кога обявяват спад- конспирация било .
    —цитат от коментар 24 на pavur


    Има хора, които просто искат да си съсипят здравето от нерви и страх. Преди малко ми попадна някакъв пост из фейсбук, в който надълго и нашироко се обясняваше как не трябва да се гледат тестовете от частните лаборатории, а само тези от държавните(така излиза към 17%-18% положителните), защото се изкривявала статистиката и в момента не била реална.

  30. 30 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4331 Неутрално

    До коментар [#24] от "pavur":

    Аз вярвам повече на сегашните данни, високите предишни бяха съмнително закръглени числа 250, 330, 310. Освен това и тестовете са по-малко.

  31. 31 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#24] от "pavur":Аз вярвам повече на сегашните данни, високите предишни бяха съмнително закръглени числа 250, 330, 310. Освен това и тестовете са по-малко.
    —цитат от коментар 30 на Тsonkooo


    Всичко е лъжа и измама и суета сует!
    Новозаразените са много повече!

    Ето "Дневник" от преди два дена!

    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/08/12/4101510_nova_prognoza_500_zarazeni_dnevno_shte_sa_problem_za/

    "По думите му в момента епидемията много бавно се свива, а броят на хората, които са се срещнали с коранавируса в България, е около 110 хиляди и расте бавно.
    Математикът отново коментира четирите възможни сценария за развитието на епидемията.."
    --------------

    110 000 ..!
    А те викат - 15 000 ..

    Явно - има разлика и явно лъжат народа!

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Има много хора със сериозни придружаващи заболявания и според мен именно те трябва да бъдат поставени под карантина.
    —цитат от коментар 23 на bodensee


    По преценка, да се определят определени хора, дето да са поставени под карантина и да седят дома!
    Да им сложим жълти звезди?

    Ще са задължени, да ги носят!
    Така засилваме Мерките!

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7930 Неутрално

    В тези новозаразени влизат ли и тези, с втори и трети положителен тест, докато покажат два отрицателни? Или се брои броя на положителните тестове, а не броя на новозаразените.

  34. 34 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    До коментар [#21] от "hope":конспирации ли търсим? кога обявяваха по над 300 на ден сичко беше бонбон . кога обявяват спад- конспирация било .
    —цитат от коментар 24 на pavur


    Този вирус няма да се ограничи сам, без никакви мерки как изведнъж намаляха бройките?
    Това не са грипни щамове, които имат проявена сезонност.
    Кънчев каза, че от 5000 теста, 4000 са частни, т.е. държавата прави 1000. Като направят 3000, колко да тези от РЗИ? И защо 6 месеца крият по колко теста на ден прави държавата?

    Любовта ще спаси света!!!
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#34] от "hope":

    Eто- пак конспирации:)))
    Има около 300 лаборатории в страната ,които са оторизирани от държавата и тестовете им влизат в статистиката. И в Америка е така.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1087 Весело

    Как прецака свободното движение тази Корона,все едно се върнахме преди падането на визите за ЕС.Отнеха ни най-хубавото
    —цитат от коментар 13 на hifi_hifi


    Така е... Но нищо, от цялата мизерия нека да има поне една малка полза. Нека не забравяме че свободата ни не е даденост. Ако не си я пазим, можем да я загубим!

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 44 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#28] от "Хелиана":

    Става дума за изолация на заразените. Тя е два вида. В болница и домашна. На болнична подлежат лицата над 60 години и тези с хронични заболявания в зависимост от състоянието им по преценка на личните лекари. Болнична изолация се полага и на останалите, ако са със задух примерно. И третата група на подлежащи на болнична изолация е на хора които не могат да ги изолират домашно. Останалите с температура под 38 градуса домашно лечение.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#20] от "hope":

    Професор Слатински за изминалата седмица:„С две думи, според официалните данни, от петъка на миналата седмица е налице потресаващо, удивително и спиращо дъха намаляване на броя на новите заразени в една отделно взета държава в региона, на континента и по света!И да повторя и потретя – фантастичното, рязко спадане на данните не протече постепенно, с наслагване, а от раз – от миналия петък. Без намек за него и без предупреждение…“...“
    —цитат от коментар 20 на hope


    С четири думи, това не е вярно. Не е нито потресаващо, нито е уникално в света, нито е от петъка на миналата седмица, нито е дошло без предварителни положителни знаци и на всичкото отгоре вече има съответстващо намаляване на броя на хоспитализираните и дори на хората в интензивни отделения. Първите сигнали, че настъпва промяна, се случиха преди повече от месец с плавното обръщане на тенденцията в София. След това тенденцията за цялата страна също започна плавно да се обръща.... Независимо от това, че самият аз подкрепям някои от по-меките мерки, обективността изисква да приемем за възможни и да изследваме и други хипотези, освен тази, че само мерките влияят на броя на новозаразените. За да повиша нивото на оптимизъм, вече няколко независими едно от друго изследвания приемат за много вероятно изграждането на дълготраен имунитет и то не само от тежко преболедувалите, но и от безсимптомните преносители.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4331 Неутрално

    До коментар [#46] от "russian78":

    А в Добрич се обърна от 20 души общо за 4 месеца на 20 на ден, вече по 30, 550 души в средата на август, след като увеличиха клиничната пътека двойно.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    До коментар [#46] от "russian78":

    И къде в света има намаляване броя на заразените, без да има увеличаване на рестрикциите?
    Защо в цяла Европа затягат правилата? А ние, без нищо да спазване, отчитанме намаляване на случаите! Няма много логика!

    Любовта ще спаси света!!!
  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  55. 55 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 647 Весело

    До коментар [#48] от "Тsonkooo":

    Сигурно само в Добрич е увеличена двойно клиничната пътека... Или пък не?

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 647 Весело

    До коментар [#53] от "hope":

    До коментар [#46] от "russian78":И къде в света има намаляване броя на заразените, без да има увеличаване на рестрикциите?Защо в цяла Европа затягат правилата? А ние, без нищо да спазване, отчитанме намаляване на случаите! Няма много логика!
    —цитат от коментар 53 на hope


    В Швеция има наистина драстичен спад, а не като нашия и там със сигурност знаете, че не са затягали мерките.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  58. 58 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#46] от "russian78":И къде в света има намаляване броя на заразените, без да има увеличаване на рестрикциите.
    —цитат от коментар 53 на hope


    У нас броят на установените с тест заразени е С НАТРУПВАНЕ.. така е и на други места по света .
    Така че, как може въобще да има намаление - неясно ..

    Може би, ако се сложат големи, големи, големи рестрикции- и едно число, дори и да е с натрупване - ще почне да намалява??

    Да опитаме ..

  59. 59 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    До коментар [#57] от "russian78":

    В Швеция са забранени събирания над 50 човека, маски на закрито също.

    Любовта ще спаси света!!!
  60. 60 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Patients with undiagnosed flu symptoms who actually had COVID-19 last winter were among thousands of undetected early cases of the disease at the beginning of this year. In a new paper in The Lancet's open-access journal EClinicalMedicine

    https://medicalxpress.com/news/2020-08-early-covid-greater.html

    Излиза , че няма ковид в новините -няма проблем, не се броят заразени и трупове . Има ковид в новините - има проблем и всеки ден броим .

  61. 61 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#53] от "hope":

    Има логика, но ние не сме я схванали още. По същия начин в Холандия броят на заразените, но и на починалите е десетократно по-голям от нашия при само двойно повече жители от нас. Те и така влизат в новата вълна, не с по 2-3 починали на ден, ами направо с по 14-15-17.

  62. 62 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    "Even before we realized that COVID-19 was spreading, the data imply that there was at least one case of COVID-19 for every two cases of flu," Meyers said. "Since we knew how widespread flu was at that time, we could reasonably determine the prevalence of COVID-19."

    ахахахахаха

  63. 63 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    “Нови драстични ограничителни мерки въвежда гръцката държава, след като в последните дни новите случаи на COVID-19 там нараснаха значително. От петък, 21 август, маските ще бъдат задължителни навсякъде на популярния сред българите полуостров Халкидики, както и на о-в Миконос, докъдето "Уиз еър" наскоро откри редовна линия от София. Досега маски се изискваха само в закрити обществени пространства. Новата заповед на зам. министъра на Гражданска защита Никос Хардаляс гласи "на закрито и открито", така че явно те ще се носят дори на плажа. ”

    Любовта ще спаси света!!!
  64. 64 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    До коментар [#58] от "simChо":

    Говорим за активни случаи. Позитивни минус починали и излекувани!

    Любовта ще спаси света!!!
  65. 65 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    разбрахте ли сега , защо грип А,Б,Це внезапно изчезнаха и се преляха в един вездесъщ КОВИД

  66. 66 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#59] от "hope":

    В Швеция няма въведени нови мерки от месеци. За събиранията на повече от 50 човека сте права, но за маските задължително носене не е въвеждано. Важното е, че всички мерки с изключение на подобрените стандарти в домовете за възрастни, не са променяни от пролетта, но новооткритите случаи спаднаха драстично.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  67. 67 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3255 Неутрално

    До коментар [#22] от "Günther":

    Не Арсений, а Амвросий се казваше покойният Доростолски митрополит.
    Единият от тримата митрополити, които при отварянето на досиетата през 2012 се оказа без връзки с ДС. Другите двама са Гавриил Ловчански и Николай Пловдивски. Последният, впрочем, е бил едва на 20 години през 1989 година.

  68. 68 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3255 Весело

    А в Беларус пък какво намаление на броя на новозаразените има - от 952 среднодневно към 18 май до 95 среднодневно към 19 август!
    Слава на Лукашенко и на Бойко!

  69. 69 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3255 Разстроено

    До коментар [#27] от "Тsonkooo":

    Бог да го прости дядо Амвросий - той е онзи мъж на 78 години с придружаващи нам какви си заболявания от днешното съобщение на НИП.

  70. 70 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Благодарим ти, Бащице, че заставаш с гърдите си пред нас да ни спасиш от вируса докато ние простите тулупи джиткаме по Твоите Магистрали и като неблагодарно племе не светим името Ти всекидневно и ежечасно.

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  71. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7930 Неутрално

    Досега правили ли са аутопсии на починалите, за да се потвърди, че наистина всички са починали от вируса, след като имат толкова други, също животозастрашяващи заболявания.

  72. 72 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Борисов ти си най- страшния вирус за българското общество. Колкото по- рано си отидеш толкова по- рано обществото ни ще оздравее и много българи,които ти накара да хванат Терминал 2 ,ще се върнат обратно в България. За това в чужбина те подкрепят протестите срещу тебе,защото хранят надежда протестите да те изгонят от властта. Борисов селски Андрешко вземай си цървулите и си заминавай за Банкя. Мутри вън!!!

  73. 73 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 647 Весело

    До коментар [#71] от "Роси":

    Че защо да правят аутопсии? Вие нали знаете, че човекът е починал в следствие на черепно-мозъчна травма от преди няколко години, а не от коронавирус. Също сте напълно убедена, че диабетът, повишеният холестерол и хипертонията са много по-вероятни причини за смърт отколкото коронавируса. Ужасен диабет - толкова дълги години под контрол и да вземе да покоси човека точно докато е носител на SARS-CoV-2. ;)

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  74. 74 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Оо # 70 Absant. Не те разбрах добре какво да му светим? Името или маслото....

  75. 75 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#58] от "simChо":Говорим за активни случаи. Позитивни минус починали и излекувани!
    —цитат от коментар 64 на hope


    Активните са всъщност много повече..
    Според мнозина (дал съм линк към "Дневник") на един гепнат от Здравната Система - светнал като елха с положителен тест - има много повече изсулили се, като мокра връв и нехванати, а си се мандахерцат активно на воля.

    Такива са към стоте хиляди ..

    Но не се вижда, дали наистина вадят починалите..
    Щото цифрата им е с натрупване и не излиза сметката, ако има вадене.
    Явно - си ги държат към 14 000-те ...

    Кво им е .. ни хляб искат - ни вода .. що да не са към бройката?

    А ако се въведат активни мерки - нищо, че цифрата е с натрупване - може и да почне да спада, кой знае, да опитаме?
    Какво губим?

  76. 76 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    До коментар [#5] от "bobhunter":

    Да до сега да сме измрели щото има протести. Беше най-висок ръста преди протестите след това - о чудо! Бегай да тролиш на друго място.

  77. 77 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Да не забрави утре като изгрее слънцето, да вземе да се похвали и за това.

  78. 78 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Въведоха се допълнителни мерки - временна забрана за публика на мачове, за много страни се изисква PCR тест при влизане в страната (пример Сърбия). Сърбия също има намаляване на случаите без някакви особени мерки освен, че и те въведоха някои забрани по границите. Но като цяло в повечето страни случаите или остават на едно ниво или се повишават. Но все пак е туристически сезон, който явно при нас не дава някакво повишение на заболелите спрямоо Гърция и Хърватска. Най-интересното е, че въпреки протестите бройката в София е ниска.

  79. 79 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Баце да не се обажда да се хвали , че той в началото на Пандемията също се хвалеше и всичко от него зависело , помните ли като НАЗНАЧИ шантавия НОЩ какво беше и какви глупости - наредби и забрани , та чак до КПП около градовете ! ?
    Нощ се разпадна и парковете бяха разрешени за разходки , а Баце хептен се скри и заразените взеха да намаляват !
    Хич не е за хвалби , не се хвалете повече , че от измислени хвалби взе да ни става байгън вече , с извинение за туризма ! !

  80. 80 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Към коментара ми :
    туризма да се чете "турцизма" !
    С извинение моля !

  81. 81 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#46] от "russian78":И къде в света има намаляване броя на заразените, без да има увеличаване на рестрикциите?Защо в цяла Европа затягат правилата?
    Няма много логика!
    —цитат от коментар 53 на hope



    У нас броят на установените с тест заразени е С НАТРУПВАНЕ.. така е и на други места по света .
    Така че, как може въобще да има намаление - неясно .. Няма никаква логика - число на сбор с натрупване .. и изведнъж, ако не го гледаме - да почне да намалява ???

    Може би, ако се сложат големи, големи, големи рестрикции- и едно число, дори и да е с натрупване - ще почне да намалява??
    —цитат от коментар 58 на simChо



    До коментар [#58] от "simChо":Говорим за активни случаи. Позитивни минус починали и излекувани!
    —цитат от коментар 64 на hope


    Активни случаи с натрупване..
    Не могат никога да намалеят, а само и единствено могат да се увеличават!

    Така поне е според мене ..

  82. 82 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Към моя коментар # 79 :
    Моля "

  83. 83 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#46] от "russian78":И къде в света има намаляване броя на заразените, без да има увеличаване на рестрикциите?
    —цитат от коментар 53 на hope


    Заразените не могат да се намалят, защото това е с натрупване ..

    До коментар [#58] от "simChо":Говорим за активни случаи. Позитивни минус починали и излекувани!
    —цитат от коментар 64 на hope


    Абсолютно вярно - в момента са някъде 14 460 май ..

    Това е все едно километрите пробег на лека кола ..
    Колата си върви, върви, върви .. и километрите се трупат, трупат трупат ..

    Как може да намаляват?
    Ако въведеш увеличаване на активните рестрикции?

    И бройката на километрите на колата, ще почне да намалява?
    Няма голяма логика ..

  84. 84 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Към моя коментар #79 :
    Моля "туризма" да се чете "турцизма" !
    С извинение !

  85. 85 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    До коментар [#60] от "pavur":
    Точно така.
    Китай вече няколко месеца не съобщава брой тестове, заразени, умрели и пр.
    Обявиха, че е изчезнал при тях, дори СЗО го потвърждава.
    Иначе, доста бавно загряват "учените" ама все пак по-добре от хич.
    Защото ковида се появи в средата на февруари като бомба, когато СЗО пусна фалшификацията от Ухан с "експлозивно" нарастналите случаи, а после се разбра, че те просто събрали лабораторно доказани и симптоматични (които нямат проби) и борсата в Щатите се срути с 30% за няколко дена.
    И буквално следващата седмица в Китай почнаха да намаляват драстично случаите а китайчетата тръгнаха да си купуват евтонджос кое що набарат - авиокомпании, вериги и изобщо какво им хареса и ако им дадат.

  86. 86 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4331 Неутрално

    До коментар [#55] от "russian78":

    Във Варна бяха 26 души общо за четири месеца, след увеличаване на клиничната пътека започнаха да подават по 100 на ден, сега понамаляха, днес са 18, но вече минават 1100 души.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK