Новата метролиния се управлява от компютър, но си има и машинисти

Новите метровлакове са автоматизирани и машинистът се включва в управлението само в извънредни ситуации.,

© Юлия Лазарова

Новите метровлакове са автоматизирани и машинистът се включва в управлението само в извънредни ситуации.,



Първата почуда при пристигането на влака по новата, трета, метролиния е пълният синхрон при отварянето на неговите врати и тези на прозрачната ограда на перона. И съвпадането на отворите им до сантиметър между тях. Ами, ако след време започнат да не съвпадат, как ще слизаме запита препатила в софийския градски транспорт възрастна жена.


Авариен пулт за ръчно отваряне на вратите на перона.

© Максим Караджов

Авариен пулт за ръчно отваряне на вратите на перона.


"Софтуерът отчита и управлява всичко - дори и спирането на влака точно на определено място. Не е машинистът този, който спира влака", обясни инж. Емил Лозанов, началник на метростанции "Красно село/бул."Цар Борис III" и на "Бул. "България".




При потегляне на влака машинистът също няма никаква роля, добавя той. Всеки престой на дадена станция е предварително зададен в разписанието - 30 секунди или 50 секунди и влакът автоматично потегля. Само при спешна необходимост престоят да се удължи - например някой тича да се качи в последния момент, тогава се намесва машинистът.


Новата метролиния се управлява от компютър, но си има и машинисти

© Юлия Лазарова


Машинистът следи всичко и се намесва при извънредни ситуации


"В цялата дейност машинистът е само за контрол, ако се случи нещо извънредно", повтаря инж. Лозанов. Метровлаковете имали три режима на управление, два от които са автоматизирани. Третият е за ръчно управление и зависи кой режим е включен да действа в момента. Обичайният обаче бил автоматизираният. Тогава вратите на влака и на оградите на перона се отварят сами.


Новите метровлакове са автоматизирани, но не съвсем, уточнява за "Дневник" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.


"Да, влаковете сами си спират на предварително зададеното място. Не ги спира машинистът. Но изцяло автономно, без машинист не може, защото трябва да се добави един софтуер, който умишлено не искаме. Решихме, че е по-разумно да сме трето ниво на автоматизация, а не четвърто, което е пълна автоматизация. И без това във всеки влак се изисква да има т.нар.придружаващо лице, ние решихме това да е машинист, който ще гледа камерите и ще вижда всичко", обясни инж. Братоев.


Той смята, че на този етап ще е така, "пък за по-нататък ще видим". За по-нататък ще се търси решение и на друг побългарен "детайл".


Екип на район "Красно село" откри разминаване в нивата на перона и влаковете


"При спиране прагът на вратата на влака се оказва с 12 см по-високо от нивото на перона.Вероятно е в допустимите норми, но това ще създаде неудобство при качване на хора с двигателни проблеми и на инвалидни колички", каза районният кмет на "Красно село" Росина Станиславова от "Демократична България".


Тя и нейният екип са открили това при огледа на трите метростанции на територията на района - "Красно село", "Бул. "България" и "Медицински университет". Районната администрация е изпратила писмено становище до Столичната община и до "Метрополитен" по този въпрос.


"Всички се гордеем с това изключително модерно транспортно съоръжение, каквото е третата метролиния, но питам защо още не можем да изравним две нива", негодува тя.


Нивата между прага на вратата на влака и на перона видимо се разминават. Смята се, че отклонението е в нормата.

© Максим Караджов

Нивата между прага на вратата на влака и на перона видимо се разминават. Смята се, че отклонението е в нормата.


"Дневник" се обърна към експерт от "Метрополитен", инж. Дерменджиев, началник на отдел "Инвестиционен", който предположи, че решението е като се напълни с хора влакът, той слягал и нивата щели да се изравнят. На кмета Станиславова споделили и друго решение - след време щели да се пристържат колелата на влаковете и така щели да станат по-ниски


Автоматите за билети могат да зареждат и карти


По новото трасе всичките осем станции имат каси за билети, но и нови автомати за продажбата им. Те могат да зареждат и карти за определен брой пътувания с метрото. Работят с банкноти от 5 и 10 лева и с монети от 10 ст. до 2 лева.


Картите за 10, 20, 30, 40 или 50 пътувания се пъхат като в банкомат и след това в друг процеп се слагат банкнотите. На дисплей излизат възможни брой пътувания и с докосване се избира желания. Автоматът зарежда картата, връща ресто, но само в монети.


Автомат, който работи с банкови карти. Той дава само билети за еднократно пътуване и все още не работи.

© Максим Караджов

Автомат, който работи с банкови карти. Той дава само билети за еднократно пътуване и все още не работи.


На някои метростанции са монтирани и автомати за купуване на билет с дебитна или кредитна карта. Тя се допира до устройството, както на посттерминал в магазина. Тези автомати не работят все още.


Интериорът в новите влакове е базисен


В новите вагони всичко свети от чистота, но и от спартански "уют". Седалките са пластмасови, облегалките - също. Няма обособени места за майки с малки деца, за възрастни и за инвалиди. До кабината на машиниста е уредено пространство за инвалидна количка, където има и предпазен колан. Търсено е максимално пространство за пътуващите - до 400 души може да поеме един влак.


Всички дисплеи са окачени на тавана и дават информация за часа и датата, като те се редуват с името на предстоящата станция. При спиране, непосредствено преди да се отворят вратите, светва червена лампа над тях и се пуска характерен звуков сигнал.


Указателните табели в станциите по новата линия са разбираеми и човек лесно може да се ориентира към кой изход да се насочи. Схемата на маршрута обаче е изписана до станция "Горна баня", която тепърва ще е е готова, в добрия ваиант - в края на годината.


Досегашните влакове са с четири вагона, а новите са само три, но са обединени и пътникът може да мине от единия край до другия. Тази разходка я прави машинистът на всяка крайна спирка на новото трасе. Влакът е с две командни кабини - в двата края, и според посоката на движение машинистът се премества от едната в другата.


На последната спирка машинистът минава през целия влак, за да застане в кабината на другия му край и да тръгне в обратна посока.

© Максим Караджов

На последната спирка машинистът минава през целия влак, за да застане в кабината на другия му край и да тръгне в обратна посока.


Влаковете са "Siemens", но са произведени в Полша


Всеки метровлак струва 4.5 млн.евро, каза инж.Братоев. Купени са общо 20 като са поръчани още 10, които ще пристигнат, когато е готово трасето до жк "Левски". Всички са марка "Siemens", но производител е полският завод "Newag".


В общата цена на поръчката за 30-те влака са включени и системите за автоматично управление, а те наистина са скъпи, посочиха от гражданското сдружение "Спаси София". Преди години, когато проектът за третата метролиния предвиждаше тя да е наземна и да замести трамвай №5, активистите от "Спаси метрото" първи се опълчиха на този вариант. Така сега имаме и подземно метро, и трамвай, отбеляза Борис Бонев.


Случайна гражданка питаше на входа на станция "Красно село" дали може да стигне с новото метро до станция "Сердика". Като разбра, че трябва да се прекачва на НДК, тя се отказа с думите "ще си хвана трамвая и съм там".


Третата линия ще е рентабилна при 100 хиляди пътници дневно


Очакванията са този първи етап от третата метролиния да се ползва от 60 хиляди пътници дневно, каза Братоев. За да бъде тя рентабилна обаче трябва да я ползват поне 100 хиляди души. Това посочи Димитър Вучев, общински съветник от ГЕРБ и член на транспортната комисия на общинския съвет.


"Прагът, след който е рентабилно метрото, е над 100 хиляди пътници дневно. Това ще се постигне, надявам се, в края на годината, когато ще се включи и вторият етап от линията - до "Овча купел" и Горна баня. Тогава според прогнозите третата метролиния ще е натоварена със 150-200 хиляди пътници, както посочи инж.Братоев", заяви Вучев.


За последните 10 години Столичната община е вложила 0.5 млрд.лв. В строителството на метрото. За този период Европейският съюз е дал над 1.5 млрд.лева за софийската железница, посочи кметът Йорданка Фандъкова при откриването на новата линия.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    Нищо, чичко Иванов от Да България ще ви направи по-хубаво, като стане премиер.
    Което няма да е преди 2050 година...

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Чичко Бойко, вече направи радост в живота ти, че край няма :))

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4665 Неутрално

    Този инж. Дерменджиев, който твърди, че като се напълни вагонът с пътници, ще потъне с 12 см и ще се изравни с нивото на перона е ИДИОТ! Също толкова идиотско е да се чака колелата да се протрият, че да се изравнят нивото на влака с това на перона! Това са 12 см!

  5. 5 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Всеки метровлак струва 4.5 млн.евро, каза инж.Братоев. Купени са общо 20 като са поръчани още 10, които ще пристигнат, когато е готово трасето до жк "Левски". Всички са марка "Siemens", но производител е полският завод "Newag".

    Да видим кога ще ги продадат като трамваите и ще купят употребявани от Русия.

  6. 6 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Не се разбира какъв е смисъла от машиниста?! Да наблюдавал?! Че нали се наблюдава от командния център. Мисля поне от 10 години в Дубай нямат машинисти.

  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Казват,че имало проблеми с влаковете днес. Някои от тях не спирали на спирките и не им се отваряли вратите. Дано са временни проблеми...

  8. 8 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Чакаме недоволните палаткаджиите да окупират новата линия...

  9. 9 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    До коментар [#8] от "palav_nik":

    Да бе, там ще ядат вече як бой от пътниците.

  10. 10 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    "Мисля поне от 10 години в Дубай нямат машинисти."

    И кво следва. Да се закрие линията, може би.
    Понеже в Дубай немало машинисти...

  11. 11 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":
    Викаш пълни е с идиоти по институциите а ?
    Съгласен съм.
    П.С. На метростанциите където нивата са равни, няма да има хора във влакчетата или ше се сменят колелата с нови непристъргани 😱😱😱

    VD
  12. 12 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#10] от "palav_nik":

    Влакът да се управлява автономно и дистанционно. Както е в действителност.

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    Софтуер, машинисти, врати! Ами кондукторката? Еврибади! Кондукторката!!!

  14. 14 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 567 Весело

    Този инж. Дерменджиев, който твърди, че като се напълни вагонът с пътници, ще потъне с 12 см и ще се изравни с нивото на перона е ИДИОТ! Също толкова идиотско е да се чака колелата да се протрият, че да се изравнят нивото на влака с това на перона! Това са 12 см!
    —цитат от коментар 4 на vassilun


    Добре де,като слегне с 12 см. и на тази станция се изравнят нивата,какво правим на другите станции ? Нали там ще са 12 см. по - високи. Ааааа,загрях ! Това ще е най-натоварената станция. На другите влакът ще е по-лек и всичко ще е точно.

    П.С. Барни,липсваш ни !!!

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  15. 15 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Иначе ако слушаме някои съфорумци под статията от днес, това трябва да е гордостта ни, едва ли не връх в човешката цивилизация. Всъщност Ганьо щял да "пристъргва" колелата вероятно на струг, защото нали, кофти са влаковете, не пасват на пероните ни. Другия вариант е да натоварят по 2 кубика бетон на всеки влак, та белким "клекне" пущината. А иначе - какво са там някакви майки с колички, деца, възрастни и хора в неравностойно положение....
    Гарантирано от Фандъка и ГРОБ!

  16. 16 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    До коментар [#15] от "zero_day":

    Не, гордостта на нацията явно са палатките по кръстовищата...

  17. 17 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1656 Весело

    Към днешна дата метрото е над 45 километра.
    А за 45 години комунистите колко километра построиха. Само питам...


  18. 18 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    Нещо в заглавието изчезна "побългаряването".
    Явно някой по-главен редактор понякога поглежда и за предозиране.

  19. 19 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    БГ строителите имат десетилетни традиции в разминаване на нивата. Не го могат и това си е. Особено онези дето връщат 50% на Баце Павиан и пускат циганта да прави национални проекти. Уелкъм :-)

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  20. 20 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Атанас Чобанов
    12m ·
    Буда: “Ако някой ми заговори за корупция му показвам метрото”
    Точно казано. Шефът на метрото Стоян Братоев е свързан в бизнеса с Йордан Христов, който се ожени за Мис Бикини, която има дете от Бойко Борисов и живее в къща за 3 милиона в Барселона. Кое не е ясно?

    https://bird.bg/tr?v=view&guid=B48CD1269A2285E31CF5105619963A87C25813AD35AB79AA044D5A40AACE1B05&fbclid=IwAR2s8T7qdEpR_iK3hnqQbpMuxfwu0ieV4nvxvZ2xI2qLuvUtwQyA3VAbf1E

  21. 21 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Станция Театрална предлагам да се преименува на Канална.
    Не само щото е на Канала, ами си и мирише на същия.
    Сериозно - и Патриарха смърди на подгизнало, даже мрамора е видимо подгизнал

  22. 22 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#2] от "smotlixx":

    новинарството :) на сръбски е новинарство

  23. 23 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Ако има държавническо мислене, ще започнем сами да си ги произвеждаме тези влакчета по лиценз например , които може би стават и за наземна градска железница. Ама то Тиквите само за магистрали мечтаят, там пада крадене. Вместо да се развие една индустрия с бъдеще.

  24. 24 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#16] от "НеКой":

    Палатките ми омръзнаха, те и на Радев омръзнаха

  25. 25 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#23] от "Martin Ivanov":

    За метрото във Варна ли? То си тряа :)

  26. 26 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Не знам как, но ако изпомпат влагата, ще е добре. АКо не, всичщо ще се съсипе. То още сега мирише на мюхъл

  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4665 Неутрално

    До коментар [#11] от "VD":

    Пълно е с некадърници и безхаберни типове на държавна и общинска служба!

  28. 28 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#16] от "НеКой":

    От инженерна гледна точка са много по-издържани. Най-малкото нямат 12 см. разминаване.

  29. 29 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    До коментар [#28] от "zero_day":

    Значи имаме Герб, по чието време се построиха 45 км. от метрото и Да България, които се прочуха с палатките си на оживени кръстовища.
    Ще видим как избирателите ще оценят двете постижения...

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#17] от "palav_nik":

    Построиха ХИЛЯДИ километри жп линии. Включително и до дивото Волуек.
    Бойко колко построи ???
    ЖАЛКА ИСТОРИЯ .
    И ония по гарите правеха и тоалетни за гражданите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на къдрав и сам се стриже
    къдрав и сам се стриже
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":

    3000 язовира с язовирни стени дето герб не може поне да ги поддържа

  32. 32 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":
    '"Построиха ХИЛЯДИ километри жп линии. Включително и до дивото Волуек"

    Кмете, Фнимавай, че петолъчката започва да прозира под синият грим на челото ти!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#29] от "НеКой":

    И тотално окакаха схемата на метрото за да откраднат едни пари от чрез готовия тунел за трамвая към Дървениса. Това отчиташ ли го ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    До коментар [#33] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като коментирам с теб и после съм блокиран. Явно си редактор или нещо такова.
    Не държа да комуникирам с теб, ама изобщо.

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#32] от "todor._89":

    Я кажи в Пазарджик влак имате ли? или още сте с метрото от бойко ти ?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#34] от "НеКой":

    Просто се дръж възпитано ако можеш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#32] от "todor._89":Я кажи в Пазарджик влак имате ли? или още сте с метрото от бойко ти ?!?
    —цитат от коментар 35 на КМЕТ В СЯНКА


    Имаме бе! Ама още са парни, от времето на Ленин ти.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  38. 38 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1656 Весело

    "Построиха ХИЛЯДИ километри жп линии. Включително и до дивото Волуек."

    Е, посмали, Манго.
    От Перник до Волуяк не са ХИЛЯДИ километри.
    И освен това перничани не пътуват по тази линия...

  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#37] от "todor._89":

    А тоалетни имате ли на гарата ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#38] от "palav_nik":

    Говоря за България малкия. А за жп линиите в и около София питай Сидера - той е пенсионер от бдж.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#37] от "todor._89":А тоалетни имате ли на гарата ?
    —цитат от коментар 39 на КМЕТ В СЯНКА


    Айде стига вече с твоите позиви! Не занимавай форума с твоята простата!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#38] от "palav_nik":

    Дядо ти копал ли е на Перник - Волуяк ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#41] от "todor._89":

    Ти отговори на въпроса. Нали си много честен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2905 Любопитно

    Защо всички квалитетни специалисти са по форума а некадърни калинки са по службите? Как става тази работа? Квалитета у форума, зметките у движат нещата 😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  45. 45 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, аз не съм честен, аз съм гербер и немога да бъда честен! Също както и ти, като правоверен комунист, няма как да си честен!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  46. 46 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#33] от "КМЕТ В СЯНКА":Като коментирам с теб и после съм блокиран.
    —цитат от коментар 34 на НеКой

    Ти трябв да си непрекъснато блокиран, герберски трол некадърен!

  47. 47 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1203 Весело

    Идвам си в София специално да се повозя по новата линия... ама след 15.09, сега ми е по-гот в планината и на морето...

    И най-вече забравих да честитя на софиянци новата придобивка, урааа, да живеят Чоко и Боко, без тях прогресът в София щеше да е приключил още преди да е започнал...

  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#45] от "todor._89":

    Тошко, ти от кой язовир пиеш вода ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#46] от "uporit":

    Що бе, нека има сеир и свобода на словото. Такива позиции са много червено-кафеви, но после някои г-да от една определена партия се сърдят като им се каже.

    ПП Барни липсваш ни.

    This is the place where puddings die.
  50. 50 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#23] от "Martin Ivanov":

    "Ако има държавническо мислене, ще започнем сами да си ги произвеждаме тези влакчета по лиценз например , които може би стават и за наземна градска железница. Ама то Тиквите само за магистрали мечтаят, там пада крадене. Вместо да се развие една индустрия с бъдеще.,"

    Плоскоглавий, къде си тръгнал сам да произвеждаш? Имаш ли представа какво е производство? Нали трябва да продаваш някъде?
    Влакчетата струват 9 млн. Раздели ги на 10 или на 20 години и ще получиш ОБОРОТ под 1 млн. годишно от БГ.
    Явно не смяташ добре и не преценяваш колко малък е бг пазара.

  51. 51 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Това с нивата е стара болежка на българските строежи, особено на шахти на улици, ама малко прекалено ми се вижда да почваме с това на откриването на важен обект. Когато има сериозен екип от високоплатени специалисти в общината, ще могат да се изчистват такива проблеми навреме, но ми се струва, че бая хляб има да изядем дотогава.

    Не ме търсете преди обяд
  52. 52 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#29] от "НеКой":

    Първо - каква част от парите за тия 45 км. са европейски и каква са от джоба на еднокнижника (щото всеки знае, че бюджета са му джобни пари да раздава)?
    Второ - с тия смешни 45 км. сме си за подигравки. Няма една станция, която да е направена с мисъл за инфраструктурата отгоре. Да не говорим за мисъл за останалия градски транспорт.
    Трето - пълната лъжа, че километър трасе тук е най-евтино в Европа.

  53. 53 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#48] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#45] от "todor._89":Тошко, ти от кой язовир пиеш вода ?
    —цитат от коментар 48 на КМЕТ В СЯНКА


    Гошко, кой пие вода вече!? Водата е за миене!!!!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  54. 54 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":

    Абсолютно съм съгласен. Тия или са банда празноглавци или се гъбаркат откровено с хората без да им дреме, че са направили гаф.

  55. 55 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 3191 Неутрално

    Лазар, с който се мери скоростта, го знам. Ама кум Пьотър, за пръв път го чувам. От къде е, чий кум е?

  56. 56 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#52] от "zero_day":

    То това няма голямо значение, какво им се връзвате. Дори ГЕРБ да е възможно най-добрата партия на света за развитие на инфраструктурата, това оправдава ли липсата на правосъдие? Олигархичните кръгове? В крайна сметка и китайците строят много, ама такъв тип управление ли целим? Много строене, но гражданите без права?

    Не ме търсете преди обяд
  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#53] от "todor._89":

    Та от кой язовир се миеш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#57] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#53] от "todor._89":Та от кой язовир се миеш ?
    —цитат от коментар 57 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, нЕма А си забравиш милиционерските навици! Така е, народа го е казал: Бивши ченгета и бивши "труженички" няма!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  59. 59 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Кампютри, э-машини и э-правителства.
    Без задкулисен надзор, за нищо не стават.

    С извинение.

    "Новата метролиния се управлява от компютър,
    но си има и машинисти"

  60. 60 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Ненавиждам комунизма, живял съм по него, но тогава поне имаше визия...
    Построените по комунистическо станции са с еднопероннни с дължина на перона от 120 метра (като двете при НДК). Герберските са с двуперонни с дължина 100 метра. Тези на новата линия са с дължина 60 метра. Познайте какво се случва с влаковете и капацитета и си го спомнете като ви стърчи задника от прозореца на влака в час пик.
    Колкото до трамвай 5 (най-натоварената линия), още по времето на комунизма имаше план да се направи с нормално междурелсие, за да вози повече хора, при по висока скорост и степен на комфорт. Сега са обявили ремонт при който ще остане малкото междурелсие и който ремонт ще трае 3 години...

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#58] от "todor._89":

    Прочети кратките новини и ще се сетиш. Нещо се заклещи ама ще ти се посмеем малко и те така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5747 Весело

    До коментар [#60] от "milenmihailov":

    Тоя ремонт го протакат от години. Миналата седмица загина жена по вина на трасето и мотрисата.
    ГЕРБ буквално убиват хора.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#61] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#58] от "todor._89":Прочети кратките новини и ще се сетиш. Нещо се заклещи ама ще ти се посмеем малко и те така.
    —цитат от коментар 61 на КМЕТ В СЯНКА


    Те това е целта кмете! Да ми се смеете 80-те процента на Христов. Смехът е здраве, но не винаги психическо.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  64. 64 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Разстроено

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    5-6 палатки сред пустошта...

    Пустей 3-ъгълника на властта.
    В Дон 1, в Дуков 2... празнота

    До коментар [#24] от "Славейко":
    До коментар [#16] от "НеКой":

    Палатките ми омръзнаха,
    те и на Радев омръзнаха

  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8441 Неутрално

    До коментар [#17] от "palav_nik":

    А Борисов колко щеше да построи, ако не бяха европейските пари?

  66. 66 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Един колега по-горе попита за какво е машинистът като има компютър. Вие съгласни ли сте компютрите да пратят на улицата хората?

  67. 67 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    До коментар [#17] от "palav_nik":А Борисов колко щеше да построи, ако не бяха европейските пари?
    —цитат от коментар 65 на Роси



    До коментар [#65] от "Роси":

    Ама той строи само метрото. Сто пъти му казаха от ЕС,че трябва да обнови и построи нова ж.п.мрежа в страната и София-Бургас да се взима за четири часа,и пари му дават за тази цел,но той си прави оглушки!

  68. 68 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#66] от "deaf":

    Нали знаете, че ако най-различни технологични подобрения не бяха "пратили хората на улицата", сега всеки щеше да си копае градинката и да събира зимнина за да оцелее и въобще нямаше да има интернет, в който да се против компютрите?

    Не ме търсете преди обяд
  69. 69 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    До коментар [#68] от "tulup":

    Не съм казал това. Зададох простичък въпрос.

  70. 70 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Так нада ;)
    Снегурочка покровителства машинистващ машинист:

    https://www.dnevnik.bg/shimg/zx860y484_4106708.jpg

    Аналогична сцена:

    Болшой другар подава рука маленкий.
    По-точно, прегърнал малчика, за да си почине от тежки обязанностей.

    Там където гаф Инатиев (19 век) излиза нашироко - при Евлоги Георгиев.
    При скулптура от Эрата ссср (век 20).

    Културните памятники затова са насадени.
    Да ги помниме и напомняме

  71. 71 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    Към днешна дата метрото е над 45 километра.А за 45 години комунистите колко километра построиха. Само питам...
    —цитат от коментар 17 на palav_nik


    Ами построиха половината първа метролиния.
    При липса на новите технологии и без финансиране от ЕС.
    Само мога да си представя, колко хубаво щеше да се получи без кражбите на ГЕРБ и по-компетентно държавно управление.

  72. 72 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3910 Весело

    Обичайният обаче бил автоматизираният. Тогава вратите на влака и на оградите на перона се отварят сами.
    —цитат от коментар 0 на статията


    Също като руските бе!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  73. 73 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 785 Неутрално

    ГЕРБ строи България.
    Либерал-анархистите знаят само да плюят срещу собствената си страна.

  74. 74 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3910 Весело

    До коментар [#15] от "zero_day":Не, гордостта на нацията явно са палатките по кръстовищата...
    —цитат от коментар 16 на НеКой


    Всеки случай фактът че благодарение на ГЕРБ сме най-корумпираната страна изобщо не може да е гордост, а палатките по кръстовищата са точно заради това.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  75. 75 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3910 Неутрално

    ГЕРБ строи България. Либерал-анархистите знаят само да плюят срещу собствената си страна.
    —цитат от коментар 73 на Александър


    Моля, моля!
    ГЕРБ не са страната.
    ГЕРБ са най-крадливата и най-ретроградна част от нея.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  76. 76 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3534 Весело

    До коментар [#68] от "tulup":


    До коментар [#71] от "Virgin":


    До коментар [#74] от "Храбър":

    Компютрите и автоматиката не водят ли до затъпяване? Да не се обиди някой сега... Ако компютърът кара влака,машинистът постепенно ще загуби способностите си...

  77. 77 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#75] от "Храбър":

    Да, добре.
    А ако управляваха ДеБъ начело с Бойкикиев щяхме да живеем в прекрасна утопия, нали така ?
    При тройната коалиция по-малко корумпирана ли беше България?
    Нали знаеш, че след като падне Борисов от власт идва БСП. Със сигурност не идват ДеБъ, които са с няколко процента електорална подкрепа. А ако се коалират с БиСиПиТо това ще е политическо самоубийство... Мислете малко, а не бъдете просто поредните полезни идиоти.

  78. 78 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Мислех, че немците не могат да измислят по-съвършен уред за изтезание от седалка на МАН, но са успяли, седалка на метро Сименс.
    А всички фантасмагории за намален трафик естествено няма да се случат, точно както стана и с предните два диаметъра. Просто защото хората от наземния градски транспорт по тези направления ще слязат в метрото. След няколко месеца ще отчетат, че ръстът на постъпленията е в пъти по-малък от този за експлоатация на метрото и ще орежат наземния. Този филм се прожектира 30 г. Липса на визия за градска мобилност, изсипани млрд. за метрото и наземен транспорт, ежегодно нарастващи субсидии, а пътниците сумарно все по-малко. Млрд и за нови булеварди, тангенти и...а задръстванията и безобразното паркиране все по-брутални. Имагинерни милиони тонове спестени емисии от тези псевдо еко мерки, а въздухът все по-мръсен и...
    Това е магията на евро усвояването, да се чете краденето. Важно е нещо да се прави, за да може да се краде, а има ли нещо общо резултата с поставените цели, ефективно ли са похарчени парите и...на никого не му пука, важно е да се усвоява.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    Не разбрахте ли, че толкова много се направи,
    защо ще трябва винаги критика да се отправи?

  81. 81 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Тук се плачи за задръствания? Примерно, на Ситняково? А Радев ще прати ли Еленко Божков от стратегическия щаб да провери как са аварийните спирачки?

  82. 82 Профил на Sleuth Sloth
    Sleuth Sloth
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "автоматизирани, но не съвсем"

    предлагам това да е новото мото на софия

    или класическото

    хубаво е, но не е готово

  83. 83 Профил на Оливия
    Оливия
    Рейтинг: 346 Весело

    До коментар [#5] от "koko65bg":

    Ей, в Русия ползват също вагоните на Сименс ! Там собствена мисъл липсва по рождение...

  84. 84 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Неприятно впечатление оставят примитивните дисплеи, както на пероните, така и във вагоните. Буквите и цифрите са дребни и нечетливи.

    Eddie lives... somewhere in time!
  85. 85 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#64] от "dnevnikar":

    Пустей. И трите ъгъла пустеят.
    Защото трябваше да оставят улица Търговска едно време.

  86. 86 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#52] от "zero_day":

    Жалък трол

  87. 87 Профил на ВаняХр
    ВаняХр
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Аз много използвам метро и се радвам на всяка нова линия.

  88. 88 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#87] от "ВаняХр":

    Аз най ше се радвам на четвъртата линия, дето още не са я планирали, а трябваше първо нея - през всички южни квартали. Вместо трамвай, дето са замислили, дето няма къде да мине, щото всичко е презастроено





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK