Никой не иска да наеме държавния ферибот "Героите на Севастопол"

Никой не иска да наеме държавния ферибот "Героите на Севастопол"

© Морски дневник



Нито един кандидат не се е явил на търга за отдаване под наем на ферибота "Героите на Севастопол", чийто оператор до 26 август беше Параходство "Български морски флот" (БМФ) на братя Домусчиеви. Собственик на кораба е държавната компания БМКЦ ("Български морски квалификационен център"). Наддаването трябваше да се състои на 28 август, но интересът към него е бил нулев, съобщиха за "Дневник" източници от дружеството. Втори търг е насрочен за 28 септември.


Преди година корабната компания на Кирил и Георги Домусчиеви прекрати договора си за наем и на другия държавен ферибот - "Героите на Одеса", който е близнак на "Героите на Севастопол". След решение за приватизацията му, гласувано от Народното събрание, в момента той е в разпореждане на Агенцията за предприятията (Бившата Агенция на приватизация), но


процедура за продажба все още не е започнала.




Според източниците на "Дневник" след края на септември най-вероятно същата ще е и съдбата и на "Героите на Севастопол". Двата ферибота са морално стари и пределно амортизирани, поради което най-вероятно ще бъдат продадени за скрап.


Според текста на обявата срокът, за който БМКЦ сега прави опит да отдаде "Героите на Севастопол", е 730 дни, а


началната тръжна цена е 750 долара без ДДС


за календарен ден. Размерът на гаранцията за участие в наддаването е равна на наема за 180 дни и е предвидено тя да бъде задържана като обезпечение за изпълнение на задълженията по договора от страна на наемателя. Кандидат за участие в търга е можело да бъде всяко българско и чуждестранно физическо или юридическо лице.


Фериботите бяха отдадени под наем за пръв път през 2009 г. за около 1500 долара на ден за период от пет години. В началото на юли 2014 г. обаче при сключването на нов петгодишен договор с БМФ тази цена бе свалена наполовина, а обяснението за това беше липса на товари. Така ако за първия петгодишен период на наема държавата бе получила малко над 2.7 млн. долара, за втория приходите бяха два пъти по-малко, или около 1.37 млн. долара.


Фериботите "Героите на Севастопол" и "Героите на Одеса" са сред


легендите на българското корабоплаване.


Те са построени през 1978 г. в Норвегия, за да обслужват линията между Варна, грузинските Поти и Батуми и украинското Иличовск по силата на договора между България и някогашната СССР. Споразумението предвижда България и Украйна да назначат по два превозвача, които да оперират линията - железопътен и морски. От българска страна това са Български държавни железници и Параходство "Български морски флот", а от украинска Държавната администрация по железопътен транспорт на Украйна и корабоплавателната компания "Укрферри". Двата напълно идентични кораба на Украйна се наричаха "Героите на Шипка" и "Героите на Плевен". Принципът, на който действаше спогодбата, бе морските превозвачи да извършват по равен брой рейсове между различните пристанища през годината, като печалбата се дели в съответствие с извършените превози.


Поради стратегическото им предназначение - още при проектирането им


корабите са адаптирани за превозване на танкове и военна техника,


след приватизацията на БМФ "Героите на Одеса" и "Героите на Севастопол" бяха прехвърлени в активите на БМКЦ, който е 100% собственост на Министерството на транспорта. Заради спецификата на дейността - организиране на квалификационни курсове за морски специалисти, тя няма потенциала да експлоатира фериботите. Според международните договорености за обслужването на линиите до Украйна и Грузия обаче единственото българско дружество, което можеше да поеме експлоатацията на плавателните съдове, бе вече частното БМФ. Причината за това е, че името само на това дружество присъства в текста на международните документи като "одобрен оператор" на фериботите.


През 2009 г.


Украйна се отказа да поддържа железопътно-фериботната линия


между пристанищата Варна-Иличовск-Поти/Батуми, а държавната компания "Укрферри" замени "Героите на Шипка" и "Героите на Плевен" с нови, по-малки и по-модерни фериботи. Поради драстично намалелия обем от товари, пътуващи от България към Украйна и обратно, те не пътуват до Варна. Преди 2009 г. приходите за България от експлоатацията на линията бе около 20 млн. долара на година. По линията се превозваха основно метали, горива и хранителни стоки. В добрите финансови години обемът на превозваните стоки е бил около 3 млн. т. Още през 2009 г. обаче обемът им рязко намаля до 500 хил. т.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Защото е държавен. Държавата е най лошия управник, световната история познава хиляди примери за това.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  2. 2 Профил на gazolinerabp
    gazolinerabp
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Вярно бяха гордоста на България.

  3. 3 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Необходими са нови и модерни фериботни оператори, с нови кораби (за справка вижте тези в Балтийско море), които да поемат линиите между България, Украйна, Турция и Грузия.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  4. 4 Профил на PMG Baba Tonka Tonka
    PMG Baba Tonka Tonka
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Да се вънре фериботната връзка с Русия!

  5. 5 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Аз, като надъхано чавдарче, май и тук имам дялово участие с 1 лев. Имам още в Плевенската панорама, в ен-де-ка-то, в Афганистан, в Никарагуа, и в още некои бизнеси. Обаче тати що тъй много пцуваше като му кажех искат ни по левче да ни включат в една далавера - не знам.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4496 Любопитно

    "държавната компания БМКЦ ("Български морски квалификационен център")"?!



    И такава държавна компанийка ли сме имали?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    Вярно бяха гордоста на България.
    —цитат от коментар 2 на gazolinerabp


    построени в Норвегия?

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    До коментар [#7] от "karatista":

    Няма значение, българска собственост са били

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4616 Неутрално

    Поредната тъпотия на Тодор Живков и комунистическата банда управлявала 45 години България благодарение на съветските болшевики.Първоначалната тръжна цена е без значение.Ще се реже.Едно по едно си отиват мащабните и безсмислени комунистически мастодонти изчезват.

  10. 10 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    При практически нулев туристически и товарен поток, какъв интерес да има!? Руските туристи идват със самолет и тук наемат коли, украинците си пътуват с колите през Молдова и Румъния. Белоруски туристи, по нашите курорти, не съм виждал. А грузинци/арменци/азери, дори още по-малко. Няма интерес и за пътуване към Турция, по море, предвид магистралата и особено пътищата до Истамбул. Фериботът пък не става за круизен туризъм. Така че, сори. Най-много гърците да го вземат, за връзка с островите, ако цената стане интересна. Макар че, щом може да превозва танкове, може да успеем да го реализираме, докато трае меренето на демография в Средиземно море...

  11. 11 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#7] от "karatista":Няма значение, българска собственост са били
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    ясно. започвам да се гордея с айфона си

  12. 12 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    построени в Норвегия?
    —цитат от коментар 7 на karatista

    Защо не?
    Можехме да си го позволим. Имахме учудващо добър за слабите морски традиции на България флот.
    Сега ако купим нещо модерно (примерно самолети или влакове) няма ли да се гордеем с него?

  13. 13 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    До коментар [#4] от "PMG Baba Tonka Tonka":

    Предвид интереса, с който се ползва мостът над Керченския пролив, може и да излезе рентабилен. Още повече, че нашите туристически услуги са доста по-добри от това, което осигуряват на полуострова. Обаче представи си какъв вой ще се надигне, ако пуснем фериботна връзка със Севастопол! Не мисля, че някой частник ще иска да се занимава. А руснаците няма да правят дъщерна компания у нас, с напълно неясна перспектива за печалба, особено ако ще се ползва два месеца в годината. Ако имаше превоз на товари, може би. Но само за туристи, сметките не излизат.

  14. 14 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    При практически нулев туристически и товарен поток, какъв интерес да има!? Руските туристи идват със самолет и тук наемат коли, украинците си пътуват с колите през Молдова и Румъния. ...
    —цитат от коментар 10 на ivanpopov


    Проблемът е липсата на търговия.
    Тази фериботна линия бе за превоз жп композиции.

  15. 15 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#12] от "Virgin":

    може да се гордее Гърция, че има най-големия търговски флот например. с 2 кораба, за които очевидно няма математика и са купени по схемата на гол тумбак чифте пищови не знам откъде накъде трябва да е гордост. сигурно са имали някакъв военен смисъл, но пък чак за гордост.

  16. 16 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Защото е държавен. Държавата е най лошия управник, световната история познава хиляди примери за това.
    —цитат от коментар 1 на radelmarfx


    Тъй ли?

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  17. 17 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    За скрап... нормална процедура и за доста по- млади кораби :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  18. 18 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    "Фериботите "Героите на Севастопол" и "Героите на Одеса" са сред легендите на българското корабоплаване."

    Глупости. Просто фериботната връзка с Иличовск беше много шумно рекламирана, с голямо тупане в гърдите. Не може едни фериботи да са легенди и да се сравняват с океанските плавания на БМФ.

    До коментар [#2] от "gazolinerabp":

    Вярно бяха гордоста на България.
    —цитат от коментар 2 на gazolinerabp


    Гордостта на българското корабоплаване бяха танкерите и океанския риболов. Бяха значимо постижение за нашата малка страна разположена в забутано вътрешно море. По-точно не на страната, а на малкото кадърни морски офицери и търговци, които успяваха да убедят бюрокрацията на комунягите, че има печалба в тази работа.
    А също и в това, че у нас се строяха кораби за Запада, включително за стари морски държави като Англия.

  19. 19 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 773 Неутрално

    42 годишни кораби за които няма товари... Съдбата им е ясна.

    забавление и приключение
  20. 20 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    Когато конкуренцията е голяма, трудно се осигурява навло за голями кораби. Когато има монопол се насочват товари и корабите са ефективни. БДЖ товарни превози е в същата ситуация.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  21. 21 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Още едно солидно богатство от бай тошковото време, ще се зареже докъто поевтинее и ще се нареже на скраб.

  22. 22 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#9] от "chicago514":

    Същата ще е съдбата и на мегапроектите на банкянския визионер, пак на наш гръб!

  23. 23 Профил на Nikodim Kaz
    Nikodim Kaz
    Рейтинг: 57 Неутрално

    До коментар [#11] от "karatista":
    Гл0пак

  24. 24 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Предвид интереса, с който се ползва мостът над Керченския пролив, може и да излезе рентабилен. Още повече, че нашите туристически услуги са доста по-добри от това, което осигуряват на полуострова. Обаче представи си какъв вой ще се надигне, ако пуснем фериботна връзка със Севастопол! Не мисля, че някой частник ще иска да се занимава. А руснаците няма да правят дъщерна компания у нас, с напълно неясна перспектива за печалба, особено ако ще се ползва два месеца в годината. Ако имаше превоз на товари, може би. Но само за туристи, сметките не излизат.
    —цитат от коментар 13 на ivanpopov


    Не можем да пуснем такава до Севастопол. Те руските компании не оперират в Крим, няма Лукойл, Сбербанк. Газпром, МТС, Билайн и т.н в Крим. Защото попадат автоматично под санкции. Ние като страна член на ЕС е абсурд да пуснем фериботна връзка със Севастопол.

  25. 25 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#12] от "Virgin":може да се гордее Гърция, че има най-големия търговски флот например. с 2 кораба, за които очевидно няма математика и са купени по схемата на гол тумбак чифте пищови ...
    —цитат от коментар 15 на karatista

    Гърция и сега няма такива кораби.
    А всъщност математиката е била добра - през 70-те и 80-те имаше много товари между България и СССР, а както знаем най-евтиният транспорт е морския. Затова и влаковете композиции вместо през Румъния, се качваха на кораби.
    А сега просто няма товарооборот между България и Украйна.

  26. 26 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#21] от "nix1130":Солидно богатство

    И кое точно му е солидното - 42 годишни плавателни съдове загубили предназначението си. Още малко и Партийната книжка на е баце ще я обявите за "солидно съкровище"?

  27. 27 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#11] от "karatista":Гл0пак
    —цитат от коментар 23 на Nikodim Kaz


    олекна ли ти?

  28. 28 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Необходими са нови и модерни фериботни оператори, с нови кораби (за справка вижте тези в Балтийско море), които да поемат линиите между България, Украйна, Турция и Грузия.
    —цитат от коментар 3 на Пипера е много лют


    Дали трябват нови след като и за тези няма работа:алъш-веришът в Черно море не върви по всички линии.

  29. 29 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#4] от "PMG Baba Tonka Tonka":

    прав ти път, ще ти струва 750 пиндостански доларчета на ден(без ддс)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  30. 30 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#25] от "Panda":

    не съм сигурен, че онова което е било по онова време е имало много общо с математиката след като дружно фалирахме, но вероятно си прав. иначе се чудех защо не се модернизират, не ми се струват чак толкова стари.

  31. 31 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf":

    да де ама наскоро коментирахте едни арабски космически апарати, че въобще не били арабски :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  32. 32 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#25] от "Panda":

    та от тази добра математика се саморазпадна савецкият соц. лагер

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  33. 33 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Доколкото знам са направени за превоз на влакови композиции, ако махнат
    коловозите могат да превозват тирове и коли !!!

  34. 34 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тиква загубена":

    Точно тъй.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  35. 35 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3034 Весело

    Ма какви се тези имена - "Героите на Севастопол" и "Героите на Одеса". Ами разбира се че Домуса ще ги прати за скрап! Новият модерен ферибот трябва да носи гордото име " Героита на Чанак кале"!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  36. 36 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 851 Неутрално

    та от тази добра математика се саморазпадна савецкият соц. лагер
    —цитат от коментар 32 на GMO VACCINES CHEMICALS

    Ами не е точно заради това.
    Във всеки случай, дори при много по-малък стокообмен спрямо онези времена, братя Домусчиеви са печелили от линията.
    Значи е имало икономическа логика.

  37. 37 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#36] от "Panda":

    Е естествено не заради фериботите а заради математиката, или по-точно заради използващите тази математика.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  38. 38 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Интересно е да се прочете и тая статия от преди 4 години
    https://m.dnevnik.bg/biznes/2016/01/17/2687282_bulgarski_feriboti_shte_obslujvat_nova_liniia_kum_kitai/

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  39. 39 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#38] от "Athanatos":

    Въобще не ми беше интересно...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  40. 40 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3967 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Как да не знаем...
    Доброто старо време.

    Десетилетия освобождение

    До коментар [#25] от "Panda":
    До коментар [#12] от "Virgin":може да се гордее Гърция, че има най-големия търговски флот например. с 2 кораба, за които очевидно няма математика и са купени по схемата на гол тумбак чифте пищови ...
    —цитат от коментар 15 на karatista
    Гърция и сега няма такива кораби.

    А всъщност математиката е била добра - през 70-те и 80-те имаше много товари между България и СССР, а както знаем...

  41. 41 Профил на gaq09398612
    gaq09398612
    Рейтинг: 58 Неутрално

    А потопени в пристанището на Доганя?

  42. 42 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#25] от "Panda":не съм сигурен, че онова което е било по онова време е имало много общо с математиката след като дружно фалирахме, но вероятно си прав. иначе се чудех защо не се модернизират, не ми се струват чак толкова стари.
    —цитат от коментар 30 на karatista


    Както са го написали и в самата статия, двата кораба са оперирали дори след 90та. А последният доскоро. А си представи какво е било през комунизма. В случая явно математиката е била точна. Което не важи за много други проекти от онова време.

  43. 43 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#42] от "Filofob":

    по принцип математиката включва, като се амортизира кораба и стане за хвърляне да си изкарал достатъчно пари, за да купиш нов. ако трябва правилно да се смята де.

  44. 44 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 825 Весело

    Между другото, много е забавно наименоването на корабите. Уж на реципрочна основа. Съветските-Героите на Шипка и Плевен. Демек пак руснаци. В СССР едва ли са чували за основната роля на опълченците при Шипка. А при Плевен българи не е имало. Тъй като явно няма как да ги кръстят Героите на Одрин и Люлебургаз, щото великобългарски шовинизъм. Можеше да са поне героите на Страцин и Драва.

  45. 45 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1692 Весело

    Аз, като надъхано чавдарче, май и тук имам дялово участие с 1 лев. Имам още в Плевенската панорама, в ен-де-ка-то, в Афганистан, в Никарагуа, и в още некои бизнеси. Обаче тати що тъй много пцуваше като му кажех искат ни по левче да ни включат в една далавера - не знам.
    —цитат от коментар 5 на Араламбене му е майката


    😀😀😀 А дялово участие (марки май им викаха) за помощ на браЦките палестински и анголски народи имаш ли (наследство от татко ти де)? 😀😀😀

    По смътни спомени - като пионерче дарих парите от 5 кг вторични суровини за браЦкия корейски народ😀 И нещо за брац'кия виетнамски народ, вече като комсомолец😀
    До коментар [#5] от "Араламбене му е майката":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  46. 46 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#42] от "Filofob":по принцип математиката включва, като се амортизира кораба и стане за хвърляне да си изкарал достатъчно пари, за да купиш нов. ако трябва правилно да се смята де.
    —цитат от коментар 43 на karatista


    Интересна математика мислиш. Като купиш някакъв актив изначално да е заложено след нанайсе години. Да бъде купен същият, което предполага и икономическата конюктура да е същата. Имайки предвид, че фериботите бачкат от 70те явно очакваш някой като Хари Селдън да предсказва бъдещето. Намери ми такъв бизнесмен, който може да планира за повече от 20 г в детайл. А реално идеята на всяка такава инвестиция е да се изплати за определен период от време и след това да е на печалба. Нямаме счетоводни отчети от комузнизма за разходи приходи, съответно печалбата. А както знаем такива дреболии не са били взимани много под внимание, но самият факт, че българските фериботи са продължили да работят и в новите политически и икономически условия показва, че е имало хляб в тези линии. А корабът е спрян най-вече поради липса на товари. Амортизацията просто го прави непродаваем за нещо повече от скрап. И това повече от 40г след въвеждане в експлоатация. Смея да предполагам, че отдавна се е изплатил и излязал на печалба.

  47. 47 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Спас Спасов, като трябва да надраскате нещо неутрално и информативно, си проличава "професионализма" Ви. Като сте скаран с фактите, поне спестявайте подробностите...
    Между другото вчера гледах, че навътре в залива пак цъфти планктон. Такава драма със снимки изпускате!!

  48. 48 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#42] от "Filofob":

    Ако не ме лъже паметта капацитета е 3 млн. тона товари и преди 1990 са работели близо да капацитета на фериботната връзка. През 90те години обяснимо спада товарооборота, но пак вероятно е бил между 1 и 2 млн. тона. А "доскорошното опериране" е по 2-3 рейса в месец... ако има товари. Това е доста далеч от успешна и печеливша фериботна линия.

  49. 49 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#48] от "sasoss":

    Сам казваш, че преди 90-та е бил близо до капацитета си, което като период е повече от 10г. Тоест за времето, за което е създаден линията е била рентабилна? Дори след коренния обрат е имало товари и щом са продължили да работят би трябвало линията пак да е била рентабилна? Предполагам на основата на това, че корабите вече са се били изплатили и дори намаленият обем товари е бил достатъчен за изплащане на разходите по експлоатация, а сигурно и печалба

  50. 50 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Турция предлага и фериботна връзка и с Крим, ние не сме конкурентни с тия маршрути, без Керч примерно

  51. 51 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3685 Любопитно

    "Героите на Одеса", който е близнак на "Героите на Севастопол"
    ▪️▪️▪️▪️

    А бе, хора!
    Свъшели са българските герои?

  52. 52 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Турция предлага и фериботна връзка и с Крим, ние не сме конкурентни с тия маршрути, без Керч примерно
    —цитат от коментар 50 на .


    Ние и сега имаме фериботна линия, пристанище Варна до пристанище Кавказ, което е точно срещу Керч, мисля, че всяка семицца има ферибот.

  53. 53 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#52] от "nikolay.":

    С Порт Кавказ ако имаме ферибот ще е добре, Керч е Крим и санкции.

  54. 54 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 1091 Весело

    "Героите на Одеса", който е близнак на "Героите на Севастопол"▪️▪️▪️▪️А бе, хора!Свъшели са българските герои?
    —цитат от коментар 51 на putinxujlo


    ЦК на КПСС нашите ги писа македонци, виж какви хубави имени са ни дали, сигурно и безплатно. Братска безплатна помощ, от братския народ! :) Героите на Одеса, Героите на Севастопол :)

  55. 55 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1538 Весело

    До коментар [#45] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    "Със сетни сили
    Помогнахме на Чили.
    Оттук-оттам
    Събрахме и за Виетнам.
    Щеш - не щеш
    Ще дадеш за Бангладеж....
    Търпи, търпи, народе наш...
    Имаш 500 - годишен стаж..."

    Радой Ралин.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  56. 56 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Защото е държавен. Държавата е най лошия управник, световната история познава хиляди примери за това.
    —цитат от коментар 1 на radelmarfx


    Изостава обаче като бройка. Лошият стопанин дава за скрап 2 кораба, а добрите стопани през 2019 дават за скрап 674 кораба.
    https://www.ban.org/news/2020/2/4/9hu9e6ipsha32r1td837frek8u3kuq

  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8485 Неутрално

    С такива имена, по-добре да отиват на боклука.

  58. 58 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1381 Любопитно

    Ся, безаналоговите български и съветски корабостроителни заводи са били прекалено натоварени, за да поемат поръчката за 4-е ферибота или са нямали техническа възможност, та се е наложило да се ползват норвежците?

  59. 59 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    Това, че са били корекомски от Норвегия го научавам сега. Трябва да е било държавна тайна. Иначе редовно ни промиваха ушите по програма Хоризонт с новини за Варна Иличовск, колко сме велики, че имаме руснаците за братушки, бла, бла. Сякаш круизни кораби рекламираха.
    Както и да е. Имам идея. Да ги предложим на Банкси да визи емигранти от Африка, какво се мъчиш с яхтата.

  60. 60 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    "Героите на Одеса", който е близнак на "Героите на Севастопол"▪️▪️▪️▪️А бе, хора!Свъшели са българските герои?
    —цитат от коментар 51 на putinxujlo


    Изхвърлил си се кат ч###я на мокър пясък. Другите два ферибота се казват "Героите на Шипка" и "Героите на Плевен", са собственост на Украина и обслужват доста по-дългата линия от Грузия, през Украина до Варна. А цялата работа с нашите кораби е в това, че украинците искат да ни изхвърлят от товарните превози. Виж подробностите тук:
    http://www.moreto.net/novini.php?n=356076

  61. 61 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#40] от "dnevnikar":

    кел файда

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  62. 62 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Това нещо става само за скраб. Незабавно да се нареже на парчета и да се претопи в лопати и кирки.

    If you are going through hell... Keep going!
  63. 63 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 871 Весело

    ХАХАХААХА
    Името на компанията - "Български морски квалификационен център"
    името на ферибота - "Героите на Севастопол"

    И после се чудят защо никой не го наема :) Сигурно екипажа е от автентични комсомолци :):):)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  64. 64 Профил на neptun
    neptun
    Рейтинг: 288 Разстроено

    Удивителни глупости прочетох сред коментарите :(

  65. 65 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#56] от "dosetliv":

    И по тоя начин натоварва бюджета с поддръжка на така и така неработещи кораби.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  66. 66 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Много герои, много нещо!
    Всички са за скрап.

  67. 67 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Какво има да се коментира. Стари кораби с изчерпан ресусрс които стават само за скрап. Даже много са изкарали (щото са норвежки навярно) -повечето фирми ги режат към 20-та им година или ги шиткат на някой от 3-я свят където изискванията са занижени и корупцията голяма.
    Ако има товари за такава линия ще се намери и кой да я обслужва.
    Ферибитни връзки (за камиони) се потдържат от Варна и Бургас към Грузия, Русия. По тази линия винаги е имало търсене.
    От Бургас я обслужва кораб на Цветелинчето.

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  68. 68 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Какво има да се коментира. Стари кораби с изчерпан ресусрс които стават само за скрап. Даже много са изкарали (щото са норвежки навярно) -повечето фирми ги режат към 20-та им година или ги шиткат на някой от 3-я свят където изискванията са занижени и корупцията голяма.
    Ако има товари за такава линия ще се намери и кой да я обслужва.
    Ферибитни връзки (за камиони) се потдържат от Варна и Бургас към Грузия, Русия. По тази линия винаги е имало търсене.
    От Бургас я обслужва кораб на Цветелинчето.

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK