Разрушаването на незаконни постройки в "Росенец" ще бъде платено от държавата

За строителството в морето на 200 м кейова стена не е открит нито един документ.

© DronBurgas

За строителството в морето на 200 м кейова стена не е открит нито един документ.



Община Бургас ще поиска финансиране от държавния бюджет, за да премахне пет незаконни постройки в парка "Росенец". Това каза днес бургаският областен управител Вълчо Чолаков в предаването "Тази сутрин" на Би Ти Ви. Три от строежите се намират в частен имот на дружеството "Хермес солар", в който се намира и т.нар. летен сарай на почетния председател на ДПС Ахмед Доган. Останалите две са изградени в държавен имот.


Процедурата по издаването на заповедите за премахване на незаконните постройки бе предприета по-малко от седмица след като прокуратурата обяви, че е открила множество строителни нарушения както в имотите на "Хермес солар", така и в съседните държавни и общински терени. От всички девет постройки в тях единствено трафопостът се оказа с изрядни строителни документи.


Разрушаването на незаконни постройки в "Росенец" ще бъде платено от държавата

© Петя Михова




Сред


обектите, подлежащи на премахване,


са голяма къща, двуетажна сглобяема постройка на брега край резиденцията на Доган, павилион за охраната, 500 кв.м оранжерия и една двуетажна постройка пред кей, за който също не са открити строителни книжа.


Случаят с незаконното строителство в "Росенец" стана известен, след като съпредседателят на "Демократична България" Христо Иванов и двама негови съпартийци бяха грубо изблъскани от гардове на НСО от публичния плаж до резиденцията на Доган. Това бе и една от основните причини за организирането на антиправителствените протести, които продължават вече повече от два месеца.


Според бургаския областен управител Вълчо Чолаков, дори и да бъде отпуснато финансиране за събарянето на незаконните постройки в "Росенец", то ще започне най-вероятно едва догодина. Причината за това е, че собственикът на частния терен, компанията


"Хермес солар", е обжалвала по съдебен ред заповедите за премахване


на постройките и евентуалното им потвърждаване ще отнеме време. Извършителят на незаконното строителство в държавните имоти не е установен, обясни Чолаков.


"Следва да назначим вещо лице, което да определи стойности за премахване на различните постройки, каза още пред Би Ти Ви той. На база на тези стойности следва да се поискат финансови средства от МС. След това се обявява по реда на Закона за обществените поръчки процедура за премахване на всяка една от постройките."


Според Чолаков


събарянето може да се забави и допълнително,


тъй като е възможно обжалване и на процедурата за възлагане на обществената поръчка.
На разрушаване подлежи и пътят край лятната резиденция на Доган, по който се стига до морския бряг - публична държавна собственост. До неотдавна в противоречие с действащото законодателство той беше недостъпен за граждани.


Една от незаконните постройки на плажа край сараите на Доган, които подлежат на премахване.

© Петя Михова

Една от незаконните постройки на плажа край сараите на Доган, които подлежат на премахване.


"За да има там път и да бъде нанесен в кадастъра, трябва да има изготвен подробен устройствен план, който да предвижда такава улична или пътна връзка, каза областният управител Вълчо Чолаков. Този път няма как да бъде узаконен и също трябва да бъде премахнат."
Според общинския съветник от "Демократична България" Димитър Найденов обаче


пътят трябва да бъде узаконен и да бъде ползван за достъп до брега.


"След като успяхме да извоюваме този плаж да бъде нанесен на специализираната карта за морските плажове, до него така или иначе трябва да има достъп и такъв достъп вече е изграден, каза днес пред Би Ти Ви Найденов. И понеже той е изграден в държавен имот, ние искаме държавата да отрази в кадастралната карта и съответно това да влезе в активите на държавата."


След като през август проверка на прокуратурата установи, че част от незаконните постройки са изградени в държавни имоти, за които няма съставени актове за публична собственост, "Дневник" изпрати до областния управител на Бургаска област няколко въпроса. Те трябваше да изяснят


защо държавата не е съставила документи за имотите си,


изисквани по закон, и защо не е проследила извършването на незаконно строителство в тях.


Според получените отговори имотите са нанесени в кадастралната карта и регистри като държавна собственост и този техен статут е безспорен. "Съставянето на актове за държавна собственост не може да обхване всички държавни имоти незабавно, пишеше още в отговорите на зададените въпроси. Установяването на държавната собственост е продължителен процес на събиране на информация за идентифициране на имотите. За територията на лесопарк "Росенец", след влизането в сила на Кадастралната карта и регистър, Областна администрация Бургас е издала 85 акта за държавна собственост за имотите, за които има необходимите предпоставки това да бъде направено. Към днешна дата процесът по проучване на имотите без актове за държавна собственост продължава."


Все още продължава проверката на прокуратурата и за


обстоятелствата, при които се е появила дългата 200 м кейова стена


пред резиденцията на Ахмед Доган. По време на извършената проверка за нея също не бяха открити разрешения за строеж или каквито и да е било други документи. В приемо-предавателните протоколи, с които имотът в парка "Росенец" е станал частна собственост на "Хермес солар" (повече за това, четете тук), е описана само "кейова стена", без да е уточнено колко точно е била дълга тя. Но снимки от платформата Google maps, публикувани от сайта "Биволъ", показаха, че през последните години съоръжението е нараснало от 50 на 200 м, без държавата да е забелязала мащабното строителство в акваторията на Черно море.


Един от мостиците пред резиденцията на Ахмед Доган в Росенец.

Един от мостиците пред резиденцията на Ахмед Доган в Росенец.


Изненадващо днес в прякото включване на Би Ти Ви от парка "Росенец" Николай Петров от гражданско сдружение


"Алтернативна енергия" се обяви против събарянето


на една от незаконните постройки.


"Категорично се противопоставяме на плановете и на заповедта на община Бургас за събаряне на незаконно изградената постройка на плажа, тъй като смятаме, че незаконни сгради, чиито собственици са известни, не следва да бъдат премахвани за сметка на републиканския бюджет и на данъкоплатците", каза Петров. Според него плановете на сдружение "Алтернативна енергия" били сградата да им бъде предоставена за организирането на "постоянна фотоизложба в чест на победата на гражданското общество над безобразията, които се случват не само по българското Черноморие, но и в цялата страна". Искане за това било изпратено до областния управител на Бургаска област още на 24 август.

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    Моля?

    По закон разрушаването на незаконното строителство е за сметка на построилият го.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5307 Неутрално

    Сокола да не е социално слаб ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5307 Неутрално

    Одържавяване на постройките е по-добър вариант.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 2037 Гневно

    Е що така? Нали който строи незаконно после трябва да си плаща масрафа за разрушаването, почистването и възстановяването на терена? Или Ахмедаа вече обедня без студения резерв. Де гиди перекендета герберски.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5307 Неутрално

    Я да не ми се правят на умрели лисици. РАЗРЕШЕНИЕТО Е ИЗТЕКЛО И ВСИЧКО Е НЕЗАКОННО ПОСТРОЕНО !!!
    ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Весело

    Моля?По закон разрушаването на незаконното строителство е за сметка на построилият го.
    —цитат от коментар 1 на xm...


    Дадоха му пари да го построи, сега ще похарчат пак народни пари да го разрушат и след това пак с народни пари ще му платят компенсации 😂😂😂 Такава АЙДУШКА държава другаде по света няма.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    "държавата" сме всички ние- данъкоплатците, с чиито пари мазната политическа корпорация построи тези безобразия, както и обслужването на "обръчите" и разпределението на "порциите"!!!!
    Нямаше кой да чуе Костов едно време , че тези са : "Проклятието на Отечеството"!!!

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    А, и да припомня ...

    Помните ли Барбекюто на Сополя?
    Е, него той сам си го разруши!

    И не само заради демонстрацията, че Решенията ги взема Само Той, но и защото законът е такъв - че събарянето е задължение на построилият го - а Държавата - тогава пак "На Бойко", че и "все още на Бойко", щото ДПС не бяха решили все още да Го бутат от власт - та Държавата не смееше да му го бутне и Баце изпадаше в конфузна позиция, а все още им вършеше работа ...

  9. 9 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3183 Неутрално

    Естествено, че във васална държава ще се бръкне васалът.

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1648 Весело

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Девети септември Ви действа като синьо хапченце....
    Бъдете внимателен- пазете си здравето...

  11. 11 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    "Извършителят на незаконното строителство в държавните имоти не е установен"

    ?!?!?!?
    ГЕРБ-тролове, областният управител се назначава от правителството. Нещо да кажете за този? Или за строителния контрол? Или за Гешев, който никой не обвини за това?

    Не ме търсете преди обяд
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    Къде е специализираната цацаратура? Конфискация в полза на държавата на земя и сгради с пари от престъпна дейност!

  14. 14 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    Защо от държавата, а не от нарушителя?!

  15. 15 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    Чакайте сега! Ще изпуснат парата с бутане на две бараки? За наша сметка? Неее другари! Искаме да знаем как, защо, в нарушение на кои закони, с помоща на кои чиновници другарят Доган е забогатял толкова? Доколкото си спомням беше учител, депутат, началник на партия. И изведнъж милиардер? Плащаме заплати на прокурори, следователи, съдии. Нека да разследват как е забогатял! Няма съмнение че е незаконно! След което всички тия “сараи” да бъдат конфискувани! Доган и подкупните чиновници в затвора!!!!

  16. 16 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Разрушаването ще бъде платено от данъкоплатците. В мутроландия е така.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  17. 17 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3794 Весело

    Къде е специализираната цацаратура? Конфискация в полза на държавата на земя и сгради с пари от престъпна дейност!
    —цитат от коментар 13 на telqk


    Поне запор.
    Налагат ги за щяло и нещяло, наляво и надясно, а за такъв отявлен случай са си нахлузили каскетите до носа и се гушат като пр@днали зайци в люцерна ...

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#12] от "ПИНОКИО":

    Бареков, ти ли си? Как да стане събарянето като не можете да уцелите правилната къща?

    Не ме търсете преди обяд
  20. 20 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Гешев, къде си, мишок, стига клеча по селата, тук ти е мястото.

  21. 21 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#17] от "xm...":

    Само намеквам за поле за изява на специализираната прокуратура. Може да поразгледа и замъка в село Дръндар - родното място на Меди. А също и как е построена канализация в село с население един файтон хора.

  22. 22 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    По скоро всичко това ще бъде узаконено. Нали днес ДПС и ГЕРБ се сгодиха.

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  23. 23 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 420 Неутрално

    А контролиращите органи, които са проспали всичко това незаконно строителство, тях кога?
    Уволнение и съд.

  24. 24 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    "За строителството в морето на 200 м кейова стена не е открит нито един документ."

    Тоест твърдението на държавата е, че относно това престъпление, почтеният председател:
    1) Си почивал и погледнал за миг в другата посока и хоп се появил един кей и той няма никаква идея кой го е построил?
    2) Не е разпитван?
    3) Разпитван и е излъгал, но не е подведен под отговорност?

    Гешев, чуваме ли се?

    Не ме търсете преди обяд
  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3794 Весело

    Дадоха му пари да го построи, сега ще похарчат пак народни пари да го разрушат и след това пак с народни пари ще му платят компенсации 😂😂😂 Такава АЙДУШКА държава другаде по света няма.
    —цитат от коментар 6 на padrino


    Ама ако се вгледаме по същество, философски един вид ...

    Сараите са вдигнати с народна пара. Открадната, ама народецът - ни гък, ни мък.
    Въпреки, че се знаеше.
    Т.е. е съгласен и приема деянието.
    А приемайки деянието - приема и последствията, в случая - сараите.
    Ерго - нарушителят се оказва мат'рялът!
    Е, и той и ще си плати ...

    Всеки си плаща, особено мат'рялът! И специално - овчеблеенето ...

  26. 26 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#23] от "jmf29537805":

    В България няма корупция, за това няма и осъдени или обвиняеми държавни служители, с изключение на няколко селски кмета за суми под 500 лв и Иванчева

    Не ме търсете преди обяд
  27. 27 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете не е така! На държавна земя са само две постройки и евентуално тях ще ги събори държавата. Другото в терена на Хермес солар ще си го съборят те..... след 3-5 г когато минат всички обжалвания.
    По-големия гаф е по кои държавни обекти са прекарани разходите за новия вълнолом и брегоукрепването...... там е голямата кражба!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  28. 28 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#1] от "xm...":
    Та точно за това , признават че всичко е построено с държавни пари за удобства на дон Доган.

  29. 29 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#27] от "chichka":

    На Хермес солар правена ли е някога ревизия, кой е заверявал счетоводните баланси и.т.н. Както се казва има един контейнер 40 футов с престъпления.

  30. 30 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alex Ivanov":
    Кой Гешев , за слугата на Доган и Пеевски ли става дума .Та той не видя следите на Шиши в ограбването на КТБ та за такива дребни имоти за няколко милиона ще прогледне.
    Няма начин.

  31. 31 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    нали само трафопоста е законен? ще бутнат къщичката на охраната и оранжерията....
    само трафопоста трябва да остане там.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  32. 32 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    .... Кво се правят на интересни ..... И тоя Вълчо Чолаков .......... Какво става с пристанището е важно!!!!! ..а не някакви мижави постройки....... Ще го актуват ли държавна собственост ? , ..... каквото е в действителност, но скоро може да се окаже , че по документи цялото е направено 80-те години и държавата ей тъй го е отписала като "несъществен" държавен имот.....а проверка в кадастъра имаше ли? .......колко хора са за затвора за фалшифицирани документи?........колко?.............. Защо все за плажчето и разни постройчици се говори.....а не за важното....пристанището? А?......... дали и десните не се правят на "Сляпата Вайша" а?????...... Щото и тяхни общински съветници са затвора...... А думичката "отчуждаване"..... Чували ли са я?

  33. 33 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    и за сметка на които е строил незаконно, егати наглеците

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5307 Неутрално

    До коментар [#10] от "selqnin":


    До коментар [#27] от "chichka":

    Говоря за изтеклото разрешение за строеж. Същото като при Златен век.
    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#27] от "chichka":На Хермес солар правена ли е някога ревизия, кой е заверявал счетоводните баланси и.т.н. Както се казва има един контейнер 40 футов с престъпления.
    —цитат от коментар 29 на telqk


    Аз не коментирам Хермес солар. Не ги познавам. Но за нос Чукалята, какво беше, как стана сарай, кое на кое отговаря, кое е извън терена на Хермес солар, ..... знам доста.
    И пак повтарям, вълнолома и брегоукрепването, там е голямата кражба. Затова реагирах отрицателно на първите изяви на Бойкиев, защото вдига шум за дребните неща, а със силно стиснати очи подминава големите нарушения!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  36. 36 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    Ще се изразходят отново пари на данъкоплатците, а този, който ги е построил - Ахмед Доган, няма да плати нищо.

  37. 37 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    А, освен сега да му събираме пари и за развалянето😂😂😂😂😂та да ни влезе още веднъж.
    Ама тея ГОЛЕМИ СПЕЦОВЕ БЕ!

  38. 38 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, не съм запознат с разрешението за строеж..... но мисля, че си подведен по журналистически писания!!! Това че закона няма срок за акт 16 след завършване на строежа.... е друга бира.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  39. 39 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":


    Кмете, това си е част от плажа, който БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ПОЛЗВА ОТ ПЛАЖУВАЩИ....

  40. 40 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 182 Неутрално

    Готов съм да събарям безплатно това място на арогантност и политическа корупция.

  41. 41 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#32] от "MPetr":

    +++ Вие поставяте важните въпроси! Така е.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  42. 42 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#35] от "chichka":

    След като споменавате тази "фирма" е редно да се поразровят бакийте им. Освен това имат наглостта и да обжалват - малко респект с пранги на слънце на плажа би им се отразило добре.

  43. 43 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#40] от "helemong":


    Събирайте доброволческата групаи да ни излезне ефтино че и без друго с тези липсващи милиони в хазната така се набутахме

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7798 Неутрално

    За всички безобразия на държавните чиновници, ние плащаме.

  45. 45 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#23] от "jmf29537805":

    Дайте сега подред.
    1) КОЙ позволи да се строи там? Защо?Найазани за липсата на контрол около НЕзаконното застрояване?
    2) С КАКВИ СРЕДСТВА Е СТРОЕНО? Кога е стартирал строежа? коя фирма го е строила?Кой е ,,подписвал съпорт”...?
    3) Наказателна отговорност за ВСИЧКИ ТЕЗИ КОИТО СА ОТГОВОРНИ ЗА ТОВА, ЧЕ ДОПУСНАХА ТЕЗИ БЕЗОБРАЗИЯ

  46. 46 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Гешев взе ли прангите?
    Чакаме те на 11-ти на ,,Росенец”

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5307 Неутрално

    До коментар [#38] от "chichka":

    Сега са на Акт 14. Има срокове и са изтекли.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    .......корумпета, че се правят и на лудички.... ..как се деактува държавна собственост и защо ????? ..вълноломът и прилежащите им съоръжения са деактувани като държавна собственост ........На 23.08.2016 областният управител на Бургас Вълчо Чолаков, който е от СДС и квотата на Реформаторския блок е одобрил с писмо 60-00-119 искане за заличаване на имота с пристанището......... https://bit.ly/2ZbtoJn

  49. 49 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3794 Весело

    Гешев взе ли прангите? Чакаме те на 11-ти на ,,Росенец”
    —цитат от коментар 46 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Не може да си намери каскета, та не го чакайте ...

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7635 Неутрално

    Пак с парите на данъкоплатеца - това не е държава!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  52. 52 Профил на kirile
    kirile
    Рейтинг: 292 Неутрално
  53. 53 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    ,,Изненадващо днес в прякото включване на Би Ти Ви от парка "Росенец" Николай Петров от гражданско сдружение

    "Алтернативна енергия" се обяви против събарянето

    на една от незаконните постройки.

    "Категорично се противопоставяме на плановете и на заповедта на община Бургас за събаряне на незаконно изградената постройка на плажа, тъй като смятаме, че незаконни сгради, чиито собственици са известни, не следва да бъдат премахвани за сметка на републиканския бюджет и на данъкоплатците", каза Петров. Според него плановете на сдружение "Алтернативна енергия" били сградата да им бъде предоставена за организирането на "постоянна фотоизложба в чест на победата на гражданското общество над безобразията, които се случват не само по българското Черноморие, но и в цялата страна". Искане за това било изпратено до областния управител на Бургаска област още на 24 август.”


    ААААС МОЛЯ МОЛЯ!
    БЕЗ ТАКИВА ,,ИДЕИ”!
    Първо се РАЗРЕШАВА даден строеж, ЕДВА ТОГАВА СЕ СТРОИ.
    НИКАКВИТИ ФОТОГРАФСКИ ИЗЛИЖБИ И ,,ПАМЕТНИЦИ НА КУЛТУРАТА”
    АЙДЕ МОЛИМ

  54. 54 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    30 ГОДИНИ СЕ НАГЛЕДАХМЕ НА КАКВИ ЛИ НЕ ,,КУЛТУРИ”...
    моля моля

  55. 55 Профил на M M
    M M
    Рейтинг: 201 Неутрално

    От статията: "Случаят с незаконното строителство в "Росенец" стана известен, след като съпредседателят на "Демократична България" Христо Иванов"

    Случаят е известен от много отдавна.

    Аз лично съм го чувал от Валери Симеонов един път мимоходом и един път в съвсем директно изказване. В някои медии също се е писало.

    Много хора навярно се досещат и защо институциите се задвижиха едва сега.

    Христо Иванов (и много медии) говорят и за купуването на ТЕЦ Варна, даването на квоти за студен резерв на същия ТЕЦ без да покрива условията за това. Говорят и за обществената поръчка за разширението на Варненското езеро за 100М+ без да е публично известен бизнес плана и обосновката за тази мащабна инвестиция, която за много хора обслужва единствено собствениците на ТЕЦ-а, а може би дори и ощетява държавата и т.н. и т.н..

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Дали пък няма и "десни" дето са за затвора а ? Ние вика "освободихме плажчето", ама за пристанището са правим на луди, щото тъкова.........Вълчо Чолаков и още сумати от нашите сме ги дали "на концесия" и сега се чудим кво да говорим................защо след като е актувал имота като изключителна държавна собственост на 12.07.2016 г. областният е решил, че той не е нужен на държавата и може да се хариже на Доган месец по-късно а ?????........... Иначе се правим на много принципни.....

  58. 58 Профил на ermack
    ermack
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Не се разбира съвсем категорично, но от написаното излиза, че Хермес солар са обжавали всички заповеди за премахване, включително и за постройките на държавен терен. Е такава наглост рядко се среща.
    Чичка, като толкова се вглеждаш в кейовата стена, прав си, сериозна инвестиция е, неясно как инвестирана, но ползвана частно - ами провери с каква абсурдна комисия и чии подписи е приета! За улеснение и линк ти е даден в статията. Но ей-така, да се лае, само ти знаеш, статоята е безсмислена, Ицо лодкаря е статист.
    Само, че статистът се опита да размърда народа, а той от своя страна да поиска държавата да си влезне във функциите. Но пак трудно се получава, защото държавата е овладяна.

  59. 59 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    И СТИГА С ТЕЗИ , ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ “ за събарянето!
    СТИГА СЕ ЧУДЕТЕ ОТ КЪДЕ ДА ОКРАДЕТЕ.
    ИМА МНОГО ЖЕЛАЕЩИ СЪВСЕМ БЕЗПЛСТНО ДА ПОМОГНАТ ЗА ДА СЕ ВЪВЕДЕ РЕД!

  60. 60 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1132 Весело

    Е какво лошо ли е данъкоплатеца да плати за простотиите на мафията. Така е при демокрацията вие какво си мислите?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  61. 61 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Любопитно

    До коментар [#55] от "M M":


    Ами Валери Симеонов щом казваш че БИЛ ЗНАЕЛ защо не отиде в Бургас да се развихри.. както само той може?....

  62. 62 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#60] от "radelmarfx":

    Ние мислим че АКО НЕ ГО РАЗРУШИ В СРОК- ВСИЧКО ЩЕ МУ СЕ ВЪРЖЕ АБЦИЛЮТНО БЕЗПЛАТНО!...

  63. 63 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Да се отнеме всичко това от държавата и да го ползва за хотелска база. И без това е незаконно придобито като цяло. Какво се правят на интересни, направо национализация и изгонване на пишмян собственика оттам.

  64. 64 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    ВСИЧКИ ОНЕЗИ ГОРЕ СА МАСКАРИ

  65. 65 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    А после, т.н. държава няма ли да си търси парите от Доган и компания?

  66. 67 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Неутрално

    Построяването на всички постройки в летните сараи бе платено от държавата! Сега и разрушаването (евентуално) им ще бъде пак платено от държавата! Няма да карате националното богатство агент Сава да плаща, а?!

  67. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  68. 69 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alex Ivanov":

    "Гешев, къде си, мишок?"

    Питай адаша ти hamiltonf! Той е виден фен на каскета!

  69. 70 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Весело

    ....... Тупкат топката...... И правят хората на луди .... и дори, а според мен има 100% документно престъпление по .... ал. .... от НК, давността е пет години...... И точно това се чака да мине....в предишни коментари съм публикувал едни дати........ И се сетете как ви правят на идиоти....... Включително и "освободителите на плажчето"..... Защото много удобно си траят за пристанището.... И един ден точно тези, ще ви кажат "нищо не можем да направим, искаме обаче мина давност"............ Както с роднините на Й.Цонев......... верно вика с фалшиви документи са придобити имотите..... но има давност.......

  70. 71 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    Колко интересно .... 🤦🏻‍♂️
    Той построи (открадна) всичко това за парите на хората и сега хората трябва да плащат отново за разрушаването на това откраднато?

  71. 72 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3866 Неутрално

    Разрушавай и Доган да си събира багажа и да се маха!!!

  72. 73 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3866 Неутрално

    До коментар [#1] от "xm...":


    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Герберите "гледат" да пожалят Доган!

  73. 74 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Весело

    ..... А да сте чули случайно Христо Иванов от „Демократична България” да е поискал актуване на пристанището като държавна собственост.....и отчуждаване на част от имота на Доган за общински път до това пристанище ????? Аз не съм чул и мисля няма да чуем......... Сетете се защо?.......

  74. 75 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Организиране на хепънинг с кирки и лопати на 200-300 души,една скара и стотина килограма кайма,300-400 бири,100 хляба и незаконните постройки ще бъдат премахнати без Държавата да се харчи и без обществена поръчка!К'во ще кажете,а?

  75. 76 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    😳Те искат да кажат, че :
    3) Когато извършителят на незаконния строеж и лицата по чл. 225, ал. 6 ЗУТ са ☝️неизвестни, разходите по премахването са за сметка на държавния бюджет.🙄🤦🏻‍♂️



    НАРЕДБА № 13 ОТ 23 ЮЛИ 2001 Г. ЗА ПРИНУДИТЕЛНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАПОВЕДИ ЗА ПРЕМАХВАНЕ НА НЕЗАКОННИ СТРОЕЖИ ИЛИ ЧАСТИ ОТ ТЯХ ОТ ОРГАНИТЕ НА ДИРЕКЦИЯТА ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ
    Глава трета.
    РЕД ЗА ВЗЕМАНИЯ ПО НАПРАВЕНИТЕ РАЗХОДИ

    Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2016 г., в сила от 19.08.2016 г.) (1) Принудителното премахване се извършва за сметка на извършителя и лицата по чл. 225, ал. 6 ЗУТ, като отговорността им е солидарна.
    (2) За извършените разходи по премахването от представители на органите на ДНСК и изпълнителя се съставя протокол (приложение № 5), въз основа на който и на влязлата в сила заповед за премахване се издава заповед за незабавно изпълнение по реда на чл. 418 от Гражданския процесуален кодекс.
    ☝️(3) Когато извършителят на незаконния строеж и лицата по чл. 225, ал. 6 ЗУТ са неизвестни, разходите по премахването са за сметка на държавния бюджет..."©️

    ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА
    В сила от 31.03.2001 г.

    (5) Принудителното премахване е за сметка на извършителя и на:
    1. лицето, упражнило строителен надзор;
    2. строителя - в случай че строителството е продължило след издадена заповед за спиране на строежа от кмета на общината или заповед на лицето, упражняващо строителен надзор, вписана в заповедната книга на строежа;
    3. строителя - в случаите по чл. 225, ал. 2, т. 2 - 4;
    4. проектанта и лицето, оценило съответствието на инвестиционните проекти - при несъответствие на одобрения инвестиционен проект, по който се изпълнява строежът, с изискванията за безопасност по чл. 169, ал. 1, т. 1 - 4 и/или с предназначението на земята;
    5. възложителя на строежа.
    (6) Отговорността на лицата по ал. 5 е солидарна.

    О боже!😡 те наистина искат да кажат, че няма нито строител, нито надзор, нито възложител❗❗🤦🏻‍♂️

  76. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 79 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    "извършителят на незаконното строителство в държавните имоти не е установен = гарантирано от ГЕРБ.

  79. 80 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Любопитно

    До коментар [#35] от "chichka":

    Значи "Бойкекев" подминава големите нарушения, а? И какъв е той? Премиер? Областен управител на Бургаска област? Кмет на Бургас? Строителен надзор? Какъв е? Защо всички изброени спяха? Защо не видяха нарушенията преди дебаркирането на Хр. Иванов на плажа?

    Отговорете, моля!

  80. 81 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Неутрално

    До коментар [#42] от "telqk":

    С пранги на слънце се отнася за Иванчева! ГешеФтурата така работи!

  81. 82 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    ..... ОПГ и в него има и не малко "десни" за жалост ....... И ако не се лъжа брата на областният управител на Бургас Вълчо Чолаков беше........Димитър Чолаков - началник на сектор Охранителна полиция на 1-во РПУ Бургас..... и прекрасно знаят кви са ги натворили....... и къде им е мястото.... а за кмета Николов........ малко ще му е бай Ставри.......

  82. 83 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Неутрално

    До коментар [#44] от "Роси":

    "За всички безобразия на държавните чиновници ние плащаме."

    На следващите избори гласувайте с главата си, а не със стомаха си! Това е единственният начин за промяна!

  83. 84 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Неутрално

    До коментар [#45] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Хубави въпроси! Но Гешев няма "да си го причини"!

  84. 85 Профил на sameman
    sameman
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Защо не се конфискуват от държавата и не се ползват, за да ходят сираци?

  85. 86 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Извършителят на незаконното строителство в държавните имоти не е установен, НО "Хермес солар", е обжалвала по съдебен ред заповедите за премахване??
    Е, кой ще кажа сега, къде е ключът от бараката?
    Би трябвало, всичко което е извън границите на придобития с трикове и салта, от Крадлив Ахмед парцел, да бъде конфискувано и използвано за обществено полезни дейности, а построеното без или с фалшиви разрешителни в парцелЯ, да бъде съборено от "херПес сополар", за който основателно се предполага, че е поръчал "тухлите, бетона, варта и строителните работници, с шапки на фирма ДПС"!
    Вместо това, започва едно мотаене, подпичкване и оглеждане, с надеждата, да дойдат пак по добри за мафията времена. Оставка и пак оставка!

  86. 87 Профил на kapac
    kapac
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Правилно ли разбираме смисъла на това, което ни казва калинко-хлебаркарата:
    “Премахването на незаконния строеж ще се покрие с държавни средства, защото е изграден от неизвестен извършител, но изпълнението ще се забави, защото Солар обжалват.”
    Абе вие за малоумни ли ни вземате бе??? Солар в какво качество обжалват ?? В това на минувачи ли ??? Мутри и умни Кърджалийски прасковки...

  87. 88 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    А кой плати за премахването на барбекюто в Боянския сарай?

  88. 89 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    ..... Когато държавата работи за частни интереси в ущърб на държавният и обществен интерес..... Това мафиотска държава ли се нарича ?????....
    https://www.mignews.info/tri-ministerstva-babuvali-na-nezakonniya-pristan-na-dogan/

  89. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 92 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#35] от "chichka":
    =====....И пак повтарям, вълнолома и брегоукрепването, там е голямата кражба=== .................................................................................................................!!!!!!!!!.....колега, предполагам сте видели линка в предишния ми коментар, но за всеки случай ще го постна пак...... Виждате ли за каква мафия, на какво ниво иде реч ..... че и за финал 3 министерства и акт за собственост......тотално пробита държава...... и дискредитиране на властта във всичките й форми ........ Забележете с данъчна оценка 125680 лв........ 65000 евра.....тея хора имат ли идея въобще колко струва един тетрапод ...... снимката на линка долу е акта ..... А иначе забележка към Дневник-------темата е много по сериозна колеги от това което представяте на читателите си ....... https://www.mignews.info/tri-ministerstva-babuvali-na-nezakonniya-pristan-na-dogan/

  92. 93 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Одържавяване на постройките е по-добър вариант.
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    В ЗУТ пише, че се събарят, не се национализират.

  93. 94 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    В поредния цирк, първо се строят някакви работи, а после се събарят, и всичко това за да се радва материала!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  94. 95 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#92] от "MPetr":

    Това е мястото където стъпваше кракът ми от 1979 до 1993 г! Знам доста неща, с какви панели е подложен и направен пътя, как се построиха сградите на яхт-клуба..... как като дойде Лукойл разпертушиниха всичко и накрая имаше само руини от сградите, как Хермес го купи и върху строителните основи на яхт-клуба като реконструкция направи сараите..... Няма значение, пак ще го изтрият.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  95. 96 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 2421 Неутрално

    При такава незаконна ситуация,
    трябва да има национализация.

  96. 97 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    При такава незаконна ситуация,трябва да има национализация.
    —цитат от коментар 96 на Michael Jordan


    Може да има конфискация /не национализация/ когато има извършено тежко престъпление и присъда. То престъпления не че няма, но не са регистрирани.

  97. 98 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#85] от "sameman":

    Ти не разбираш ли че НЕ МОЖЕ НЕЩО НЕЗАКОННО ДА СЛУЖИ НА ДРУГ ЗАКОН!

  98. 99 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#89] от "MPetr":


    Тея толупи КОИТО ТОЛЕРИРАТ НЕЗАКОННИТЕ СТРОЕЖИ да си подават оставката!!!

  99. 100 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#93] от "Judjuk":

    Ще се събарят я. Няма как например в незаконно построена джамия да влезна да се моля и да я ползвам за храм!
    Нито пък в незаконни парници ще почиват сираци. АБСУРД!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK