"Няма да подкрепим срутилите се партии": Пресконференцията на ДПС (пълен запис)

"Няма да подкрепим срутилите се партии": Пресконференцията на ДПС (пълен запис)

Виж видеото
Диана Дамянова, пиар анализатор: Да вкараш Борисов в окопа е крупна победа на демокрацията

Диана Дамянова, пиар анализатор: Да вкараш Борисов в окопа е крупна победа на демокрацията

Виж видеото
Заразените с COVID-19 учители и ученици са два пъти по-малко в сравнение с ноември

Заразените с COVID-19 учители и ученици са два пъти по-малко в сравнение с ноември

Виж видеото
Външното оценяване за 4 и 10 клас няма да бъде отменено

Външното оценяване за 4 и 10 клас няма да бъде отменено

Виж видеото
"Вървим към края на третата вълна": Брифингът на здравните власти (пълен запис)

"Вървим към края на третата вълна": Брифингът на здравните власти (пълен запис)

Виж видеото

Заради приетите това лято нови правила за работа на превозвачите в Европейския съюз - т.нар. пакет "Мобилност", фирмата, в която работи румънският шофьор Стефан Дамиан, вече е взела решение да изнесе част от дейността си в Испания. Може би и самият Стефан Дамиан ще трябва да се премести работи там.


Екип на "Дойче веле" провери как пакет "Мобилност" промени живота на шофьорите в Румъния и проследи как започна първият курс на Дамиан от Румъния към Западна Европа веднага след влизането в сила на новите, по-строги правила.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Еми честито на всички, дето лаехте "така им се пада на чорбаджиите" и "горките шофьори сега ще заживеят".
    Сега хем шофьорите ще живеят още по-мизерно из разни дупки в Испания, хем ще се прибират веднъж в годината у дома, хем данъците на "чорбаджиите" и осигуровките им ще пълнят испанската хазна вместо румънската.

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2816 Любопитно

    А филм за турските и српските шофьори?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Не успяхме да защитим националният си интерес, понеже все още не знаем как да играем играта с коалиране и лобиране в ЕК и ЕП!

  4. 4 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 562 Неутрално

    ... хем данъците на "чорбаджиите" и осигуровките им ще пълнят испанската хазна вместо румънската.
    —цитат от коментар 1 на pag

    Би ли дал справка нашите едри камионджии колко се харчат за данъци и осигуровки. Дали държавата не е на минус от тях? Колко ТОЛ са платили, колко пътища са потрошили и колко мангизи покрай вирОса са усвоили по разните му схеми?

  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2816 Любопитно

    Плаче се за шофьорите а за командированите строителни работници, монтажници и заварчици ни слово. А повечето са на режим —> от Коледа до Коледа и 20 дена в лятото. За тях кога сълзи? Или те понеже ”бачкери”, ”общаци” ако им е?😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  6. 6 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#4] от "acarid":

    Шофьорите са осигурявани в България, данък печалба се плаща в България, застраховки - също. Дали е малко или много е отделен въпрос. Факт е, че един конкурентен бизнес на български фирми ще трябва да се изнесе от страната за да продължи да работи.

  7. 7 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Аз честно казано хич не ги харесвам камионджиите и без това. Като дойдат да карат тук и карат като дебили (меко казано). На магистралата не може дълъг камион (ТИР) да изпреварва друг дълъг камион (тир) с разлика от 1-2 км/ч заради различната марка ограничител примерно. Това е меко казано опасно и безотговорно.

  8. 8 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "selqnin":

    Отлично знаят как да играят играта с коалиране и лобиране. Но се работи не за националния интерес, а за оцеляването на вожда и усвояването на евросредства.

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    Примерът с фирмата на Стефан Дамиан е класически пример за фирма, която разширява дейността си като големите европейски фирми, които стъпвайки в други държави регистрират дъщерни фирми по местното законодателство, и ползват местни работници и служители, а гореспомената се премества в Испания със своите служители, които реално стават испанци. Докато други мечтаят да станат испанци.

  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1173 Весело

    [quote#4:"acarid"][/quote]

    Не, не бих.
    Идиотските въпроси имат само идиотски отговори, а аз с идиотщини и идиоти не се занимавам.

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 959 Любопитно

    До коментар [#6] от "gogo2011":
    "Факт е, че един конкурентен бизнес на български фирми ще трябва да се изнесе от страната за да продължи да работи."
    Изобщо не е факт , дали в Испания , Франция или Германия ще могат да наемат шофьори на такива заплати , да не споменаваме по високите данъци , по високите разходи за обслужване на камионите .А даже не мога да си помисля че там могат да укрият данъци като платят на проверяващите както става обикновено тук.



  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    ... Като дойдат да карат тук и карат като дебили (меко казано). На магистралата не може дълъг камион (ТИР) да изпреварва друг дълъг камион (тир) с разлика от 1-2 км/ч заради различната марка ограничител примерно. Това е меко казано опасно и безотговорно....
    —цитат от коментар 7 на T.M.


    А в Турция са хрисими като малки котенца, и много, ама много внимават. Защото там полицията като ги спре веднага им провярава тахографа, и ако някъде случайно е превишил скоростта, ама веднага му се съставя актче или получава фишче. И най-късно на границата си плаща глобата. А у нас даже и толтакси не плащат, защото ......, защото.

  13. 13 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Аз честно казано хич не ги харесвам камионджиите и без това. Като дойдат да карат тук и карат като дебили (меко казано). На магистралата не може дълъг камион (ТИР) да изпреварва друг дълъг камион (тир) с разлика от 1-2 км/ч заради различната марка ограничител примерно. Това е меко казано опасно и безотговорно.
    —цитат от коментар 7 на T.M.


    Ако ги няма камионджиите, нищо няма да можеш да си купиш от магазините - нито марковите маратонки, нито храна, нито електроника. Всичко се кара с тези камиони. Малко повече уважение към труда на хората.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1173 Любопитно

    До коментар [#6] от "gogo2011":"Факт е, че един конкурентен бизнес на български фирми ще трябва да се изнесе от страната за да продължи да работи."Изобщо не е факт , дали в Испания , Франция или Германия ще могат да наемат шофьори на такива заплати , да не споменаваме по високите данъци , по високите разходи за обслужване на камионите .А даже не мога да си помисля че там могат да укрият данъци като платят на проверяващите както става обикновено тук.
    —цитат от коментар 11 на lout66


    Шофьорите остават същите, заплатите - и те, само регистрацията на фирмата (оттам и данъците и осигуровките) отлита за Испания, толкова ли е трудно да го разберете?
    Колкото до укриването на данъци - май си нямате понятие от действителността в Южна Европа - Италия, Гърция, Испания, Португалия.

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    Хайде сега Бойко, дето се пъчеше, да оправи работата. Нали се пише много гъст с Меркел и Макрон? Ееех, пусти хвалби!

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    "...фирмата, в която работи румънският шофьор Стефан Дамиан, вече е взела решение да изнесе част от дейността си в Испания. ..."

    Някои на това му казват, "вече фирмата е взела решение за разширяване на дейността си с откриване клон в Испания".

  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    "...Шофьорите остават същите, заплатите - и те, само регистрацията на фирмата (оттам и данъците и осигуровките) отлита за Испания, толкова ли е трудно да го разберете?..."

    И като как фирма регистрирана в Испания, работеща в Испания, ще плаща румънски заплати? Ти май чукча писател?

  18. 18 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 846 Неутрално

    За плащането на данъците, бях попадал на някаква статистика, че в България данък печалба бил 10%, но ефективно се събирали 9.5%, в Люксембург бил 30% и ефективно се събирали 2%.

    Но не го казвам като похвала събирането на повече данъци. Защото това са събрани пари от тези, които са ги изработили с предоставяне на услуги и стоки на останалите и които ако бяха останали при собствениците им, биха подобрили живота на цялото население.
    Данъците са нещо като картофите, които изяждаме или изгниват, но не посаждаме, за да съберем повече като поникнат. Колкото повече ядем или изгниват, толкова по-малко имаме за посаждане и по-малко ще събираме. Така че бъдете много внимателни с хваленето на данъците.

  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Плаче се за шофьорите а за командированите строителни работници, монтажници и заварчици ни слово. А повечето са на режим —> от Коледа до Коледа и 20 дена в лятото. За тях кога сълзи? Или те понеже ”бачкери”, ”общаци” ако им е?😉
    —цитат от коментар 5 на DDR


    С формуляр А1 е възможно да си само 6 месеца, бако ..

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    "Колкото до укриването на данъци - май си нямате понятие от действителността в Южна Европа - Италия, Гърция, Испания, Португалия."

    Между другото укриването на данъци, или сивата икономика не винаги е престъпна икономика като проституцията, дрогата, рекета. Не случайно полицията в тези страни си затваря очите за дребните амбулантни търговци, защото ако не е дребната им търговия те биха станали крадци, или нещо по-лошо.

  21. 21 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    див капитализъм срещу нормален капитализъм.

  22. 22 Профил на rta48522758
    rta48522758
    Рейтинг: 256 Неутрално

    До коментар [#10] от "pag":

    Въпросите изобщо не са идиотски!Те са точни и конкретни.А за отговорите ние се досещаме.Макар и не точно, и конкретно.Като не ти оттърва да отговаряш,поне не се излагай.Натиснаха чорбоджиите-камионджии,аз лично се надявам да има начин за натиск върху чокоите-земеделци,фармацефтичните босове и пр.другари бизнесмени.
    Защото това нашето вече не е капитализъм,за съжаление.Това се е чист комунизъм от мафиотски тип.А някои от "капиталистите"дори още не са се отказали партийните си книжки.Онези, издавани съгласно прословутия чл.1

  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1173 Весело

    "...Шофьорите остават същите, заплатите - и те, само регистрацията на фирмата (оттам и данъците и осигуровките) отлита за Испания, толкова ли е трудно да го разберете?..."И като как фирма регистрирана в Испания, работеща в Испания, ще плаща румънски заплати? Ти май чукча писател?
    —цитат от коментар 17 на historama


    Повтарям за особено красивите: фирмата ще работи както досега, със СЪЩИТЕ РУМЪНСКИ ШОФЬОРИ НА СЪЩИТЕ ЗАПЛАТИ, само РЕГИСТРАЦИЯТА ВЕЧЕ ЩЕ Е В ИСПАНИЯ, за да избегне ограниченията на пакета "Мобилност".
    Минималната заплата в Испания е 1100 евро БРУТО, а международен тираджия (румънец, българин) отдавна не се намира за по-малко от 1500 евро НЕТО.

    Знанието е сила, информацията - власт
  24. 24 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1173 Весело

    До коментар [#10] от "pag":Въпросите изобщо не са идиотски!Те са точни и конкретни.А за отговорите ние се досещаме.Макар и не точно, и конкретно.Като не ти оттърва да отговаряш,поне не се излагай.Натиснаха чорбоджиите-камионджии,аз лично се надявам да има начин за натиск върху чокоите-земеделци,фармацефтичните босове и пр.другари бизнесмени.Защото това нашето вече не е капитализъм,за съжаление.Това се е чист комунизъм от мафиотски тип.А някои от "капиталистите"дори още не са се отказали партийните си книжки.Онези, издавани съгласно прословутия чл.1
    —цитат от коментар 22 на rta48522758


    Дигай пролетарска революция, експроприирай експроприаторите, раздавай на бедните и твое ще е царството небесно.
    Трогателна е провинциално-комплексарската ви вяра в светостта на въображаемия колективен "Запад", който сън не го лови за да работи за благото на пролите и утвърждаване на скъпоценностите.
    Майтапчии......

    Знанието е сила, информацията - власт
  25. 25 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3006 Весело

    До коментар [#24] от "pag":

    няма нужда от революции. белите хора ви обясниха на нацитата как работят нещата. ако искате вдявайте, ако не си пискайте до 101

  26. 26 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 357 Неутрално

    До коментар [#1] от "pag":

    и аз така мислех, ама като питах един приятел дето в шофьор той каза - ние предпочитам да минат Макронските мерки. А всичко дето го слушате, че е уж "лошо за нас" и прочее е плод на фантастиките на такива парцали като Дневник и тези стоящи зад него, които насочват общественото мнение в полза на чорбаджиите.
    Тва е.

  27. 27 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2816 Весело

    [quote#19:"simChо"][/quote]

    Тц.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  28. 28 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#25] от "karatista":

    Ти смяташ, че "белите хора" са загрижени за добруването на източноевропейските шофьори ли?

  29. 29 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#28] от "truly":

    не е ли очевидно?

  30. 30 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1173 Весело

    До коментар [#24] от "pag":няма нужда от революции. белите хора ви обясниха на нацитата как работят нещата. ако искате вдявайте, ако не си пискайте до 101
    —цитат от коментар 25 на karatista


    "Нацитата", а?
    Издаде се с този речник, турболиберално болшевиче.
    Можеш да не си даваш зор да ми отговаряш, с такива умствено увредени екземпляри не са ми интересни.

    Знанието е сила, информацията - власт
  31. 31 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3006 Весело

    До коментар [#30] от "pag":

    ходи да ближеш рани от решението на макрон, че още много ви чака

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7962 Неутрално

    До коментар [#28] от "truly":
    Те"белите" достатъчно търпяха дъмпинга на източноевропейците.

  33. 33 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#25] от "karatista":Ти смяташ, че "белите хора" са загрижени за добруването на източноевропейските шофьори ли?
    —цитат от коментар 28 на truly


    Хич не им и пука за източноевропейци, араби или негри. Те са доволни когато се спазват законите в страните им.

  34. 34 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 858 Неутрално

    "...Шофьорите остават същите, заплатите - и те, само регистрацията на фирмата (оттам и данъците и осигуровките) отлита за Испания, толкова ли е трудно да го разберете?..."И като как фирма регистрирана в Испания, работеща в Испания, ще плаща румънски заплати? Ти май чукча писател?
    —цитат от коментар 17 на historama


    Заплатите пак ще са ниски, но поне испански.

  35. 35 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 419 Неутрално

    [quote#13:"Darcas"][/quote]

    Ако ги няма сегашните, ще дойдат други на тяхно място. Това показва историята. Едно време сигурно така са казвали и за влаковите композиции... И уважение ще имам към техния труд, когато започнат наистина да се държат като професионални шофьори, каквито би следвало да бъдат! Когато дойдат в България, наистина шофират като отвързани...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK