Българският зам.-шеф на Венецианската комисия Филип Димитров брани правителството

Борисов и Филип Димитров си разменят любезности на честването "30 години СДС" в края на 2019 г.

© Фейсбук/Бойко Борисов

Борисов и Филип Димитров си разменят любезности на честването "30 години СДС" в края на 2019 г.



Конституционният съдия Филип Димитров даде знаково интервю за електронната медия transitionstories.eu, в което защити управляващите и критикува остро протестиращите с аргументи като тези на властта. (Видео в края на текста.)


Посланията на бившия премиер в правителството на СДС през 1991/1992 г. са важни, защото от миналия декември той е заместник-председател на Венецианската комисия, както е известна Европейската комисия за демокрация чрез право към Съвета на Европа. Тя остана един от малкото корективи на законодателството на управляващите, въпреки че те традиционно не се съобразяват с препоръките й.


А становищата й от години са неизменно едни и същи - посочва се системният проблем с неефективни наказателните разследвания в България и свързаната с това липса на гаранции за независимостта на евентуално наказателно разследване срещу главния прокурор, тоест констатира се, че това е напълно невъзможно. Настоява се да се въведе съдебен контрол върху отказите на прокуратурата за образуване на наказателни производства, да не се допуска автоматично отстраняване от длъжност на съдии по искане на главния прокурор, да се преустанови възможността главният прокурор да държи в подчинение Висшия съдебен съвет.




Като зам.-председател Димитров не казва и дума за неизпълнението на препоръките на Венецианската комисия


В нея членуват 62 държави, като всяка назначава по един експерт за срок от 4 години. Те трябва да работят като независими специалисти, а не като представители на държавите си. В този контекст е изненадващо, че българският заместник-председател на Венецианската комисия съзира "яростна негативна кампания" към България, която се води не само в страната, но и извън нея - "от външни сили на ЕС и НАТО". С този евфемизъм обикновено се има предвид Русия.


И въпреки че протестиращите не бранят Русия, точно обратното - искат демонтиране на руския модел в българското управление и в ръководството на прокуратурата, Димитров ги подозира, че обслужват чужди интереси: "Едва ли не излиза, че върховенството на закона не се прилага. Това е нещо, което според мен по-скоро е свързано с интересите на външни сили спрямо ЕС и НАТО, отколкото с нещата в самата България. България, която се опитва да играе една стабилизираща роля на Балканите, е трън в очите на онези, които искат да видят Балканите разклатени."


Хем олигарси, хем несвързани с властта


Конституционният съдия пропуска факта, че върховенството на закона не се прилага, когато става дума да се разследват евентуални престъпления на хората от най-високото ниво на властта. От думите му не си личи да забелязва и силните зависимости в съдебната власт от изпълнителната. И в духа на премиера Борисов и главния прокурор Иван Гешев обявява, че на съда могат да влияят не управляващите, а олигарси.


"Има критики и по отношение на дейността на правоприлагането. От друга страна твърдението, че това е свързано с някакъв контрол от страна на изпълнителната власт, изглежда доста съмнително.


Кой може да влияе на съдебен състав?


- Фактори, които за съжаление са безотговорни. Това са фактори, които не са свързани с изпълнителната власт.


Олигарси?


- Да."


От отговорите му се разбира, че той счита за олигарси хора, които не са свързани с властта - което е основната защитна теза на Борисов и Гешев. Всъщност още от Древна Гърция досега олигархията е форма на управление, при която властта е съсредоточена в ръцете на малка група, какъвто е случаят в България, Русия и други авторитарни държави. Олигарси, несвързани с властта, е дървено желязо, оксиморон.


За свободата на словото - "всичката преса плюе правителството"


Филип Димитров повтаря някои от дежурните реплики на премиера Бойко Борисов за свободата на словото:


"Какво по-хубаво от това да твърдиш, че в страната нямало свободна преса? Всичката преса плюе правителството - от името на кого това е друг въпрос. Ние можем да говорим, че тя е подвластна на определени олигархически интереси, можем да говорим, че в определени отношения тя проявява груба пристрастност в една или друга посока. Можем да твърдим, че степента на компетентност на българските медии е по-ниска, но да се твърди, че тя не е свободна, а че изпълнителната власт може да й налага нещо - това е смешно. Въпреки това тази тема непрестанно бива раздухвана."


Димитров пропуска факта, че международната организация "Репортери без граници" поставя България на последно място в ЕС и на 111-о място в света (от 180 държави) по свобода на словото заради растящия политически натиск върху малкото медии, останали извън портфейла на депутата от ДПС Делян Пеевски и близки до властта бизнесмени.


В последния си доклад, публикуван през април, и Съветът на Европа констатира, че в България има непрозрачна собственост и медиен пазар "в плен на олигарси, които използват медийната си власт, за да упражняват политическо влияние и да атакуват и унижават съперници и критици". Изтъква се, че по-голямата част от разпространителската мрежа за вестници е под контрола на "един конгломерат, притежаван от политик", а независимите журналисти и медии често биват сплашвани лично и онлайн.


Колкото до квалификациите на Димитров, че критиките в независимите медии към управляващите са "плюене", това отново показва изкривена представа за това какво представлява журналистиката и неразбирането на ролята й да разкрива пред обществото непрозрачните действия на властта, за да се предотврати злоупотреба.


Тези протести не са като онези протести


Бившият премиер остро критикува опитите за съпоставка между сегашната ситуация и големите протести от началото на 90-те и похвали напредъка на страната през последните 10 години.


"Когато тръгнахме да сменяме комунистическата система България беше на дъното, хората бяха задръстени и в икономическо, и в социално отношение - от гледна точка на възможност за пътуване, обмен и ако щете комуникация със света. Никога икономическото положение в страната не е било толкова добро, колкото е в момента (може би само след 1938 г. когато е имало някакъв бум, свързан с предстоящата война). Може да има много проблеми, може да има хора, които едва свързват двата края - имало ги е и тогава. Но общото ниво на българските граждани и икономика в тяхната целокупност никога не са били толкова добре, колкото са сега. Да се твърди, че последните 10 години били изгубени е не просто лъжа - то е обидно. България се развива, сигурно би могла да се развива и по-добре", каза Димитров.


Той отново пропуска темата за олигархичния модел и за превземането на обществените ресурси от един малък кръг около управляващите, което обрича публичните финанси на хроничен недостиг, а държавата - на бедност и безперспективност.


Протестиращите са неподготвени


В дългото си интервю Димитров стига и до опорката, че протестиращите не знаят какво искат за в бъдеще и имат разнопосочни и нереалистични искания.


"Хубаво би било хората, които виждаме на протестите, вместо да повтарят 3-4 мантри, да имаха някакво по-широко разбиране за нещата. Чух някакви хора да говорят (сред тях имаше и млади) "сега ние ще махнем тези и след тях ще дойдат добри и честни хора и политици". Не знам от чужбина ли ще ги внасяме, от някаква съседна галактика ли ще дойдат? Не видях да ми ги посочват. Когато човек казва такова нещо, трябва да има някого предвид. Идеята, че ние сега ще махнем това и другото ще падне от небето, дори и за млади хора не е препоръчителна. Тези, които искат да променят държавата и да я правят по-добра, може би трябва да хвърлят усилията си в това не само да бъдат на площада, което е лесно, а и в своята подготовка за това, което може да предложат.


Защото не е вярна тезата, че в България хората, които имат какво да кажат, няма да бъдат чути. Не е вярна тезата, че хората, които имат знания и умения, няма да могат да ги приложат. В известен смисъл в България има глад за знания и умения. И не е вярно, че всеки бърза да пренебрегне читавите само и само, за да пусне калпавите - това са градски митове. Имам суетата да вярвам, че в тези години хората, които показаха високи качества - успяха. Много често тези, които не са успели приписват своя неуспех на държавата, на системата, на лошите хора и т.н. Моят съвет към младите хора е преди всичко да си подготвят нещата и да бъдат в състояние да поемат отговорностите, които ги чакат, а дали ще бъдат на площада или не е въпрос на тяхно разбиране, на политическо мислене и на това кой им харесва."


Всъщност това е най-силната опорка на правителството, с което то успява да разколебае дори и протестиращи: С кого ще сменим ГЕРБ? На тази въдица се хващаха много хора, включително и някогашните привърженици на СДС.


Всъщност протестът има ясно искане: оставка на правителството на Бойко Борисов и на свързания с него главен прокурор Иван Гешев. Кой ще дойде след ГЕРБ - е въпрос на демократични избори, в които избирателите ще дадат представителство на когото преценят, а избраните ще имат задачата да се организират за бъдещо управление. Най-важното послание на протеста е, че не бива повече да се търпи модел на управление като сегашното и това трябва да е ясно на всички следващи управляващи.


Депутатите не са подчинени на избирателите


"Дълбоко порочната българска нагласа, която твърди, че депутатите "ходели на работа" в парламента, което е възмутително. Те са представители на нацията и не ходят на работа в парламента, за да изкарат там надница, а вършат много неща, между които и това да дебатират в парламента. Работата им не е да топлят седалките, а да подготвят материали. Когато имат да кажат нещо, да са в залата и когато трябва да се гласува, пак да бъдат в залата. Твърдението, че народът им бил "работодател" не е вярно. Той е възложител - те са негови представители. Свеждането до този Ленински начин на мислене, че държавата е като една фабрика, която ние трябва да управляваме - това е много вредно", заявява Филип Димитров в интервюто си.


"Въпросът не е да се гледа на представителите на нацията като на врагове, изедници и мракобесни фигури, които пречат на народа да живее. Моят съвет към тези юнаци, които искаха толкова дълго това и станаха повод в този проект за нова конституция да се постави така ребром въпросът, да си помислят как да намалят унищожаващите приказки по отношение на свои представители и да ходят на избори. А не след като се проведат избори да заявяват, че те са били честни само когато на тях им отърва. Сега като има избори и избраният е някой те са ок, обаче другите избори винаги били опорочени - как става това?"


В защитата си на най-ниския като култура, познания и качество на законодателната си дейност парламент, Димитров пропуска факта, че депутатите са отговорни пред избирателите си и са длъжни да отстояват техните интереси в Народното събрание, както и да упражняват от тяхно име контрол върху другите власти.


Вместо това сме свидетели на явен слугинаж и абсурдно принизяване на институцията на народните представители до помощен орган на правителството и прокуратурата. Народните избраници не осъществяват реално ефективен контрол на министрите, а изборът на членове на съдебната власт, се извършва от години абсолютно непрозрачно и в услуга на задкулисни цели.


Венецианската комисия ще се произнесе по проекта на ГЕРБ за конституция,


става ясно от интервюто на Димитров. "Доколкото ми е известно е изпратено писмо до Венецианската комисия с т.нар. urgent procedure и вероятно ще има отговор", казва той.


Остава да видим дали и този път кабинетът ще подмине препоръката.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (332)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    Сега разбрахте ли защо т. нар. преход у нас не успя и комунистите се окопаха в обществото и бизнеса необезпокоявани и до днес ?

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Димитров е прав, че организаторите на протестса служат на някого, но не е прав че служат на Русия. Точно обратното, шефовете са им отвъд океана.

    Дневник няма журналисти. Дневник има активисти, преструващи се на журналисти.
  5. 5 Профил на Konstant Ray
    Konstant Ray
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Човек на каишка, отврат!

  6. 6 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Никога не е бил в час, отблагодарява се за службичката.

  7. 7 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Да видим сега някогашните десни, днешните коалиционни партньори на Мая Манолова Костинбродска-Галева ще имат ли очи да плюят и по безспорен авторитет на българската демокрация като Филип Димитров. Нищо чудно скоро да заплюят и Иван Костов, който в последно време все повече се дистанцира от ДБ и ги критикува, макар и не открито все още.

  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    До коментар [#3] от "Noname":

    " Продажен боклук беше и си остана такъв! Както са повечето от т.нар. старо СДС!"

    Поредното ярко доказателство, че опозиция в началото на 90 - те години у нас просто не е имало ! Не е имало и никакъв преход, освен мутренско разграбване на тая държава, което продължава и до днес ! Въпросът е кога ще настъпи реална промяна в общество, което и до днес е в пълен плен на обръчите на сараите и неговите еничари във властта !

  9. 9 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    Назначение на комсомолеца, какво друго да очакваме?

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Не е важна фигурата на ФД, важен е механизма, по който такива като ФД, се проснаха пред Баце, получиха синекурни длъжности и сега са обърнали резбата.
    ФД никога не се е отличавал с особен трезв поглед върху текущи политически теми. Беше случайно попаднал на Кръглата маса и случайно стана министър - председател, където го изтикаха хора като Стоян Ганев и Жоро Марков/сега душеприказчик на тиквундера/. Мътилката в тогавашното СДС беше голяма и хора като този средно развит адвокат, бяха "добре дошли" да омазват проекта на Луканов и ДС.
    За съжаление много неща има около личностите на бившата СДС и много от тях са мръсно бельо.
    На Фильо мога само да му кажа да си наляга конституционната работа, от която и без това много не разбира и да не се обажда в полза на работодателя си.

  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#5] от "Konstant Ray":

    "Човек на каишка, отврат!"

    След т.нар. оянски ливади на които Желю Желев, манипулиран от генералите Бригадир Аспарухов и Стоян Андреев, обяви война на правителството, Филип Димитров допусна фаталната грешка да поиска вот НА ДОВЕРИЕ от парламента.

    При положение, че имаше мандат да управлява.

    Естествено, ДПС (същите, които сега държат барба Ганьос на власт no matter what), го изпързаляха и правителството му падна.

    Това беше един от най-глупавите политически ходове в демократичната история на България.

    Тогава го мислех за честен наивник.

    Сега не съм сигурен какво да мисля.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#10] от "dzenlandia":

    Можеш ли да ми кажеш , какъв безспорен капацитет е ФД, щото аз не се сещам в юридическите среди да се ползва с някакъв авторитет.? Говоря като адвокат, какъвто е бил цял живот..

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2403 Неутрално


    Остава и Костов да защити Борисов и Гешев та спокойно да започваме всичко отначало.

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#15] от "Един препатил":

    "Остава и Костов да защити Борисов и Гешев..."

    Това никога няа да се случи - Костов ясно заяви, че подкрепя протестите.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Мда, още един реши да си развали биографията на стари години и да целуне ръка на тиквите и калинките. Или пък иска "да не се излагаме пред чужденците", което е стара проява на балкански комплекси. Тъпа история.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  18. 18 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1074 Любопитно

    Едно от последните публични изказвания на ФД:"Пази Боже от пряка демокрация"
    1991 ФД-тогава премиер-оказва натиск за НЕобразуване дело за Оня списък. От там нататък законността у нас се потъпква от политическа целесъобразност или външен натиск!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7484 Неутрално

    Не мога да повярвам , в какво се е превърнал Филип Димитров. В защитник на българската мафия. До вчера за мене беше най-почтения човек в българската политика.Съжалявам го!

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на mranderson
    mranderson
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Ф. Димитров е прав. Божков е олигарх, беше подгонен от властта и почна война срещу нея, част от която е подкрепа за протеста, пускане на снимки и записи и т.н.т. Триото определено е антиевропейски настроено- основно плюене срещу ЕС виждам. По- голяма част от силите зад протеста са про- руски. БСП, Радев, Манолова, Трифонов, Копейкин и т.н.т. Радев се активира когато арестуваха негов съветник, зщото е изнесъл квалифицирана информация за новите изтребители в полза на Москва..... Та, за кое не е прав Ф. Димитров?

  22. 22 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Светлана Георгиева, не можете да стъпите на малкия пръст на ФД.
    Комнетарчетата ви предизвикват смях и съжаление.

  23. 23 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    Ама разбира се, я бързо, масово и напоително го оплюйте Филип Димитров за това, че казва:

    „Идеята, че ние сега ще махнем това и другото ще падне от небето, дори и за млади хора не е препоръчителна“.

    Откъде накъде ще казва: „Тези, които искат да променят държавата и да я правят по-добра, може би трябва да хвърлят усилията си в това не само да бъдат на площада, което е лесно, а и в своята подготовка за това, което може да предложат“.

    Той ще им казва да хвърлят усилия „в своята подготовка за това, което може да предложат“? А-а-а-а-а-а-ма-ха! Безобразие! Това на нищо не прилича! Какво им е неподготвеното на Бабикян, Минеков и Хаджигенов? Я как добре са се подготвили с хвърлянето на свински уши, памперси и риба по Министерския съвет! И още по-добре са подготвили своите последователи да издигат бесилки, да разстилат черни чували пред домовете на хората и да тътрят ковчези по улиците! „не само да бъдат на площада, което е лесно“, така ли? Ми ако беше толкова лесно, нямаше от 2 000 души, които излизаха в началото, сега да останат 200 души, а снощи нямаше и толкова? Я бързо да се напопържа с хамалски виражения, нищо че е заместник-председател на Венецианската комисия, както е известна Европейската комисия за демокрация чрез право към Съвета на Европа! Какво чакате бре, та не го напопържате до девето колено, а?

  24. 24 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 914 Разстроено

    Още един ДеСен от прехода. За по възрастните да си спомнят как се влизаше в юридическия преди 10.11.1989 г.
    После да не се чудим защо нямаше лустрация и прехода се извърши от пусто в празно ....

  25. 25 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    Винаги съм се борил за промяна но Филип е прав.
    Борете се за избиратели и гласове.
    Подгответе се за избори и ги спечелете убедително що годе.
    Даже втората политическа сила не може да управлява сама.
    Кажете че се борите за победа с абсолютно мнозинство.
    А да не забравите и да кажете за какво се борите.
    Бай Хуй търчи и раздава пари вие там не може да го надцакате.
    Хората се приспособиха сковаха си лични кочинки и всеки някакси се оправя.
    Типичен късен соц с бонуси че можеш и да пътуваш и работош навсякъде.
    Па като се огледаха по време на кризата се видя че тея лачените не са много по добре от нас.
    Как да промениш политиците като ти съмият не искаш да се промениш?
    Винаги е било по лесно с някой къс лев отколкото по нормален път.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 921 Неутрално

    интересно - критикуват филип димитров защото не подкрепя протест организиран от бсп и руските агенти в софия. Не знам какво друго са очаквали от него??????

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#15] от "Един препатил":"Остава и Костов да защити Борисов и Гешев..."Това никога няа да се случи - Костов ясно заяви, че подкрепя протестите.
    —цитат от коментар 16 на Norman Granz


    Лъжеш! Никога не е казал такова нещо. Дай цитат!

  31. 31 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    До коментар [#14] от "evtimvz":

    " Не е продажен, просто е мухл-о. Беше станал министър председател, защото Савов, Дертлиев и Желев се договориха да сложот една пионка там. Казвам го като пряк свидетел."

    Може и да си прав, но резултатът така или иначе беше катастрофален за обществото с начина, по който подари властта на турците и мутрите у нас ! Сега, вече за втори път, показва, че не просто е мекушав, а е маша в ръцете на мутрите във властта !

  32. 32 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Сега разбрахте ли защо т. нар. преход у нас не успя и комунистите се окопаха в обществото и бизнеса необезпокоявани и до днес ?
    —цитат от коментар 1 на samoedin


    Филип Димитров и Иван Костов нямаха куража да отворят досиетата и да покажат кои са агентите на ДС.
    Ако не беше Сергей Станишев нямаше да знаем, че хора като Петко Бочаров, Георги Коритаров и Иво Инджев са донасяли за разказани политически вицове от колегите им.

    „Борисов е най-добрия политик на прехода“ - Георги Марков-Дантеления

    До коментар [#1] от "samoedin":

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#30] от "dzenlandia":

    "Лъжеш! Никога не е казал такова нещо. Дай цитат!"

    https://www.svobodnaevropa.bg/a/30765874.html

    Други въпроси?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 717 Весело

    Добър апетит, Филипе, да ти е сладка службицата!

  36. 36 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1220 Весело

    Още един ДеСен от прехода. За по възрастните да си спомнят как се влизаше в юридическия преди 10.11.1989 г.После да не се чудим защо нямаше лустрация и прехода се извърши от пусто в празно ....
    —цитат от коментар 24 на Quo Vadis?


    Да бе, верно!
    Я като си толкова паметлив да ни припомниш как се ставаше прокурор преди 10.11.1989 г., хеле пък в район със "смесено население", м?

    Знанието е сила, информацията - власт
  37. 37 Профил на umberto2
    umberto2
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "Noname":


    До коментар [#2] от "Norman Granz":

    Като се вземе предвид колко "успешен" беше така нареченият преход, на този човек това не са му първите сребърници!

  38. 38 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    кого ли не оплюха протестърите...ако имаха чисти и честни искания, може би щяха да получат оставката, но с тази кал и тиня...с онези компрометирани лица стоящи пред и зад протеста, няма как да стане

  39. 39 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Костов вече защити Борисов. Още в първия му мандат. Когато каза, че онези, които са срещу Борисов и правят комплоти са същите, които правеха комплоти срещу него самия.
    Иначе към днешна дата определено се дистанцира най-напред от Румен Радев, който е знаме и вдъхновение на протеста. Ето какво казва за него в интервю за Полина Паунова от Свободна Европа:
    "- В интервюто си за БНР казахте, че не вярвате на президента Радев. Защо?

    - По много причини. Моето недоверие към него започва още от разкритията за начина на неговото номиниране, които той никога не опроверга. Говоря за намесата на бившия руски разузнавач Решетников. Недоверието ми минава и през позицията на Румен Радев по време на кампанията за президентски избори, когато той възприемаше 90% от тезите на Кремъл по всички спорни за страната ни въпроси с ЕС и НАТО. Недоверието ми се базира също и на унизителното му поведение пред президента на Русия Владимир Путин. След всичко това можем да стигнем и до вдигнатия юмрук пред президентството (когато Радев слезе при протестиращите – б.а.). Това е партизанския поздрав, който помним от читанките."
    Край на цитата. Кой още трябва да набие в главите на ляволибералните ентусиасти, че стъпват на гнила дъска? Филип Димитров, Иван Костов, Александър Йорданов, кой още? Двамата премиери и председателят на парламента от СДС... Кой още?

  40. 40 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2114 Весело

    безспорен авторитет на българската демокрация като Филип Димитров.
    —цитат от коментар 7 на dzenlandia


    Нещо си се объркал. Това е най-неориентираният ... джендър от СДС.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    До коментар [#30] от "dzenlandia":"Лъжеш! Никога не е казал такова нещо. Дай цитат!"https://www.svobodnaevropa.bg/a/30765874.html Други въпроси?
    —цитат от коментар 34 на Norman Granz


    Дедо Нормане, а-а-а-а-а-а-а-а, да си имаме уважението! Ти откога започна да плагиатстваш от мен и да завършваш с „Други въпроси?“? М?

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 769 Разстроено

    Никога не е късно човек да стане за резил. Но трябва да си политически абсолютно неадекватен или политически ибрикчия, за да плещиш подобни глупости като Филип Димитров.

  46. 46 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#36] от "pag":

    И кой факултет завършваха прукорорите ( а и всички други юристи) ????

  47. 47 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1694 Гневно

    Гнус ме е от себе си, че навремето го подкрепях и дори гласувах за него...
    Гадост...
    Дано да живее мноооого дълго и винаги да е с ума си...за да помни какво прави в момента...

  48. 48 Профил на abl48682537
    abl48682537
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Старческо оглупяване.

  49. 49 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    и той като явор дачков
    се продаде за 30 сребърника.
    значи ние сме били възложители,
    не работодатели и народните представители
    не ходели на работа за да изкарат надница.
    тоя нещо не е наред. има закон за държавния скужител.
    всеки, който работи държавна работа, работи за
    обществото, което го е избрало след проведени избори.
    направо не ми го побира акъла какви глупости прочетох.
    все едно някакъв махленски всезнайко да ми обяснява
    кое какво.

  50. 50 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#31] от "samoedin":

    Съгласен съм с вашето мнение, с допълнение на това, че винаги е бил посредствен, въпреки че в това интервю казва верни неща. За съжаление ДБ не работи по места за електорат, а се стреми да се показва по телевизията и да трупа персонални позитиви, белким влязат в парламента и за някое и друго евродепутатско место. Цветанов им дава пример, въпреки че едва ли хората ще забравят за него.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 52 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    Хайде още една икона стъпкана! Известно е че всяка революция рано или късно изяжда бащите си. Остана ли и един идол от плеядата носена на ръце, който сега да не е оплют и отлюспен поради единствената причина че си е въобразил че някога може да си позволи дори и капка благоразумие и да продължи да бъде на гребена на вълната? Може би само Костов все още е иконичен просто защото от всички се оказа най-пресметлив в това което излиза от устатат му.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Той беше първият премиер на подмяната.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1704 Любопитно

    Това ли е била всъщност „синята идея” - да защитаваш Тулуп, джуджета и шилета които ограбват бизнеси, съпортват русски проекти и ритат столчетата на неудобните журналисти?

  58. 58 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Я вижте нещо интересно:

    https://www.bbc.co.uk/search?q=Bulgaria+protest

    Пиша в търсачката на ББС 'България протест'

    Всички резултати които показва са от 2013 година.

    :)))))))))))))))))))))

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Това е човекът, който съьдаде "Ликвидационните съвети" и узакони погромът в ТКЗС-тата и селското стопанство ... Адвокат, който не знае от коя страна се държи мотиката, облече в закон и наредби ликвидацията на елитни стада, разграбването на машини и инвентар, бастисването на водоемите и напоителните съоръжения ... Национален предател от нак-висок калибър !!!

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    Филип може и да е бил до известна степен особняк, но никога не е бил глупав човек. Понеже с тълпата можеш да бъдеш в дискусия точно толкова колкото с морската вълна или с разрушително земетресение рано или късно разумният човек се оттегля. На Филип му е много ясно че чрез безплодни и олевели анархични протести няма как да се роди нещо градивно. Има два избора, или да мълчи или да бъде стъпкан. Разликата между умния човек и тълпата е че умният човек мисли с главата си, а тълпата бива насочвана и използвана. Тя не мисли за последствията, тя е детерминирана и надъхана. Така е било от столетия.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  63. 63 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1197 Весело

    И тя Баце го е ощастливил я с някой сребърник ... я буквално :) Падението на СДС бивши активисти няма граници :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  64. 64 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Предлагам да се обадите на психиатъра д-р Мишо Михайлов да си му даде хапчетата и да не се излага така

  65. 65 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#1] от "samoedin":

    Сега разбрахме защо преходът не успя и защо комунистите, които си бяха комунисти преди '89, и си останаха комунисти след това, всъщност бяха прави, а останалите се оказаха мижитурки и политически пр@ститутк!, продажници, купени от САЩ, Израел, Турция, но някои също от Русия, Гърция и т.н.

    Сега разбрахме защо тия, дето скачаха с двата пръста за Костов, Филю, Фори и всъщност им дадоха шанс да се размножават, за да има Доган, Шиши, Василев, Станишев, Първанов, Слави Трифонов, Царя, Боко, Цецо Мезонета, Пацо Терасата, Лъчо Мозъка, Шкембе войвода и т.н. знайни и незнайни герои на нашето време, усъвършенствани и по-безскрупулни версии на Бай Ганьо и прототипи на внуците му.

    Сега разбрахме, защо се надяваме протестът днес да успее, но даже не ни се вярва и се чудим какво ще правим, както след него се нароят републиканците, патриотите и т.н. смешници, и след като сме ударили дъното и продължаваме да копаем, какво ще намерим... И си е страшно....

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#52] от "emil":

    Нито Костов, нито Филип са икони. Икони бяха Дертлиев и Савов. Но другите в СДС-то ги елиминираха, защото щяха да направят мощни две партии - Социалдемократи и Демократи. Това беше против идеите на перестройката и за съжалиние Жельо помогна за това. Идеята е била БКП да стане социалдемократична за да се запази и го постигна.

  68. 68 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    До коментар [#51] от "bib45647808":

    https://cache2.24chasa.bg/Images/Cache/782/Image_7013782_128_0.jpg ?
    —цитат от коментар 33 на Santos
    Жената до него е готино парче.
    Дай Боже всекиму…
    ????????????????
    Нищо забележимо.

    Еретик
  69. 69 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Първостепенна задача на комунистическата клика в началото на прехода беше отглеждането на удобна "опозиция".
    Освен пряко инфилтрираните техни хора,другата част трябваше да включва некадърни, подкупни и недееспособни фигури.
    В никакъв случай не трябваше да се допуска опозицията да включва кадърни и силни лидери.
    Това обстоятелство направи възможно издигането на високи постове на нищожества като това мижаво адвокатче, което няма качества да бъде лидер на нищо.

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Филипе, все едно защитаваш Беров!

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Те трябва да работят като независими специалисти, ....... В този контекст е изненадващо, че българският заместник-председател на Венецианската комисия съзира "яростна негативна кампания" към България
    ===
    Ми вие сте го казали бе дневникарчета. Човекът работи като независим специалист. Не като подлога на черепа, резиденто, курнели, маи, копейкиновци, боеци, бойкикевци, и всякакви други леви екстремисти и криминални типове. Не знам защо сте изненадани.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  74. 74 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#20] от "Иван Петров":

    Не той е седесар, което в момента е герберист, което е все едно комунист и депесар.
    Жалко Филипе, разочарова ме, защото беше единственото свястни нещо в СДС

  75. 75 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2771 Гневно

    До коментар [#52] от "emil":

    "Хайде още една икона стъпкана! Известно е че всяка революция рано или късно изяжда бащите си. Остана ли и един идол от плеядата носена на ръце, който сега да не е оплют и отлюспен ............"
    =======

    Икона? Можеше да бъде. Не направи нищо, приватизацията не тръгна, връщането на земите беше в имитационна пауза... Безвремие като при Беров. Реформите, дори и спорни, почнаха при Костов.

    Еретик
  76. 76 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#2] от "Norman Granz":

    Като сте го познавали лично, би трябвало да сте знаел за зависимостите му. Заради тези зависимост предпочита да се излага сега.

  77. 77 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    До коментар [#60] от "Булаир":

    глупости. връщането на земеделските земи
    беше крачка напред, след като самите ткзс-та бяха
    насилствено одържавяване. унищожаването на
    земеделието започна с правителството на любен беров
    и умишелената липса на защита за земеделските производители.

  78. 78 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#73] от "clarkv622":

    Да харесаш политиката на милиционери от Симеоново и да си ФД е независимо, само че твърде жалко!

  79. 79 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#52] от "emil":Нито Костов, нито Филип са икони. Икони бяха Дертлиев и Савов. Но другите в СДС-то ги елиминираха, защото щяха да направят мощни две партии - Социалдемократи и Демократи. Това беше против идеите на перестройката и за съжалиние Жельо помогна за това. Идеята е била БКП да стане социалдемократична за да се запази и го постигна.
    —цитат от коментар 67 на evtimvz



    До коментар [#67] от "evtimvz":

    Стефан Савов е основният идеолог и инициатор за пълната и безусловна реституция ... естествено, мотивиран най-вече от личния си интерес . Та, софиянци дето негодуват от презастрояването, да "благодарят" на същия този Савов !

  80. 80 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    Сега разбрахте ли защо т. нар. преход у нас не успя и комунистите се окопаха в обществото и бизнеса необезпокоявани и до днес ?
    —цитат от коментар 1 на samoedin


    "Филип Димитров има ясна позиция за случилото се преди две десеттилетия: „Някои си спомнят речта ми от 18 септември 1992 г. когато заявих, че се създава мафия и поисках мандат за битка с нея. Тогава голяма част от залата се смееше насреща ми и ме обявяваше за луд. Започнах битката и това беше основен мотив за свалянето на правителството ми. "
    Може би помните "Боянските ливади " , ролята на Желев , ДПС и "сините мравки " при свалянето на , може и , единственото правителство без зависимости от ДС , КГБ и Русия! В същност у нас това се случва с "непокорните "!

  81. 81 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7327 Неутрално

    Още един топседесар в Борисовите мрежи

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Филипе, аз бях с теб до днес! Вече си Боянски ливади 2, в ролята на Желев

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    вече едва ли има някой наивник да си мисли че лицата на прехода не са лица а задници ,купени с крадени пари от матряла...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    “... счита за олигарси хора, които не са свързани с властта...”Това е достатъчно.И този човек, когото познавам лично отпреди 10 ноември и уважавах навремето, се опозори на стари години.Да са му сладки сребърниците, с които го купиха.
    —цитат от коментар 2 на Norman Granz


    Купиха го с поста конституционен съдия от квотата на президента Плевнелиев , а последния , както се видя, остана гербаджийска креатура. Криворазбрана благодарност. На какво разчита занапред , не е ясно. След мандата му на конституционен съдия излиза в пенсия. Едва ли ще има претенции за някакви други дъжавни постове. Ще му остане резила на стари тодини.

  89. 89 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#60] от "Булаир":глупости. връщането на земеделските земибеше крачка напред, след като самите ткзс-та бяханасилствено одържавяване. унищожаването на земеделието започна с правителството на любен берови умишелената липса на защита за земеделските производители.
    —цитат от коментар 77 на mihail_p



    До коментар [#77] от "mihail_p":

    Крачка напред ?!?!?!? Това го кажи на чехите и ще ти предпишат хапчета ... Наясно ли си какво означяваше това връщане на земята за пенсионерите по селата (такива бяха повечето - пенсионери) ... чудеха се какво ще ги правят тези земи ... Дори и сега е пълно с върнати парцели в които е джунгла - не можеш да влезеш ... Повечето пътища до някогашните уедрени блокове вече не съществуват - джанки и трънки.

  90. 90 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Доста разочароващо, не очаквах това от него, макар че за някои неща е съвсем прав - например за народните представители.
    Много съм любопитен за мнението му по проекта за нова конституция на ГЕРБ. Остава и да го похвали и да каже че точно сега ни е необходима - тогава би било шокиращо.

  91. 91 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Заглавието е манипулативно. Просто не подкрепя протеста както и голямата част от българите. Не подкрепата за ДС, БСП ДПС Славчо и резидента не прави хората фенове на правителството. Просто не подкрепяме бесепарите които останаха на протеста.

  92. 92 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    До коментар [#80] от "doroteus":

    " "Филип Димитров има ясна позиция за случилото се преди две десеттилетия: „Някои си спомнят речта ми от 18 септември 1992 г. когато заявих, че се създава мафия и поисках мандат за битка с нея. Тогава голяма част от залата се смееше насреща ми и ме обявяваше за луд. Започнах битката и това беше основен мотив за свалянето на правителството ми. "
    Може би помните "Боянските ливади " , ролята на Желев , ДПС и "сините мравки " при свалянето на , може и , единственото правителство без зависимости от ДС , КГБ и Русия! В същност у нас това се случва с "непокорните "!"

    Да, спомням си ги много добре - и ДПС, и " сините мравки", и Бриго Аспарухов и много други неща ! И Филип Димитров ги знае много добре ! Щом сега ( всъщност, преди известно време, да бъда по - точен, не точно днес !) застава в ролята на всички тия палачи на надеждите за хората към промяна, които и го свалиха дефакто от власт, щом застава до пазвантите на тоя мракобесен режим, участвали в цялата ни криминална история на " прехода", това само потвърждава разбирането на много хора у нас, че всъщност истинска, убедена, борбена опозиция, решила да скъса с комунистическото ни минало, изобщо не е имало ! Този човек наистина се опозори на стари години, но негова работа - стана един от многото имена, редом до Желю Желев, Георги марков, Стоян Ганев.......

  93. 93 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    "Никога икономическото положение в страната не е било толкова добро, колкото е в момента (може би само след 1938 г. когато е имало някакъв бум, свързан с предстоящата война)" Ф. Димитров беше отвеян преди , отвеян е и сега. Това го казваш след като използваш масиви от информация ,която вярно да отразява нещата. И нищо от казаното не е вярно.., и за 1938 ,и за периода на социализма. Ако не прочетем ПРАВИЛНО нашето минало , нищо ДОБРО НЕ НИ ОЧАКВА. И така без ИДЕОЛОГИЯ в онова време, колко бедно живееха моите родители на село.
    Баща ..работещ за държаната фирма за електричество - 130 лева
    Майка ..работеща в местното ТКЗС... средно на месец 80 лева
    Три деца и всеки помага (всъщност задължен) е да работи за домашното стопанство (което си беше частно)
    - всяка година около 4-6 прасета (само едното беше за нас)
    - 20 овце..и някъде 20-25 агнета на година
    - 3 крави и две телета на година
    - 100 кокошки
    - по 10 пуйки/патки
    ТАКА...
    На месец се предаваше около 1 тон мляко , което месечно правеше една сума от 140 лева ( продаваш на (кооперативен съюз)
    около 2000 яйца...което пак правеше над 120 лева ( продаваш на (кооперативен съюз)
    да кажем 400 кг живо месо ( година) прасета, около 1000 лева ( продаваш на (кооперативен съюз)
    да кажем около 400 кг живо месо агнета (година) около 1000 лева ( продаваш на (кооперативен съюз)
    Какво още можеше да се продава ?
    - записваш декар ,два, три .и .гледане на краставици ,домати (продаваш на ТКЗС) може да се изкарат около 1500 лева на сезон
    -Собствени сливи,ябълки , кайсии, праскови, череши и ...........продаваш свободно
    Нямаше да си от СЕЛО ,ако не направиш 500 литра вино , 150 литра ракия ( имаше
    частно ползване ЛОЗЯ накрая на село) Една каца с трушия , и една каца със зеле..
    Бурканите не се брояха точно ..с пилешко, свинско , компоти ,лютеница , домати . От магазина рядко се купуваше нещо ...да кажем колбаси , но собствените наденици и сушенето месо беше прекрасно
    Ако се изравни по сегашните цени , като се вземат в предвид ниските комуникационни разходи излиза че моите родители са разполагали със сравнима сума сега ...към 8000 - 9000 лева . Не бяхме от имащите , семействата с повече деца ..имаха повече, важен беше ТРУДА.
    Така - изчистено от комунизъм , социализъм ! Ефективна ЧАСТНАТА СОБСТВЕНОСТ , която караше хората да работят по 12 часа! Спрямо стандартите сега ...ще влезем в графата БОГАТИ, та какво сега ??

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  95. 95 Профил на Mtl
    Mtl
    Рейтинг: 108 Неутрално

    "В известен смисъл в България има глад за знания и умения." Аз, лично, мухлясах из западните университети. Хем са гладни, хем мухлясвам. Ха, де!?

  96. 96 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    Дори не си направих труда да прочета статията защото знам какво ще намеря в нея. Само един поглед ми беше достатъчен за да разбера че е скроена в познатия вече инсинуативен стил загнезден от няколко години във вестника.

    "В дългото си интервю Димитров стига и до опорката, че протестиращите не знаят какво искат за в бъдеще и имат разнопосочни и нереалистични искания" пише Светлана така както и е поръчано и така както и се плаща. Тя просто работи жената за да си издържа семейството. Лошото обаче е че чугуните се хващат на въдицата безплатно. Излиза че Светлана е по-умна и по-разбира от Филип Димитров щом тълкователно ни обяснява колко е "жалък". Както винаги подпорките обаче излизат от Дневник, а Филип казва това което мисли.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  97. 97 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":
    " Костов ясно заяви, че подкрепя протестите."

    Както и , че няма доверие на Радев.

    Мнението му за протестите и за Радев напълно съвпада с моето.

  98. 98 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#73] от "clarkv622":Да харесаш политиката на милиционери от Симеоново и да си ФД е независимо, само че твърде жалко!
    —цитат от коментар 78 на Oleg Shishmanov

    ===
    Да не харесваш заговор на криминални елементи и руски мекерета не означава непременно, че харесваш политиката на законно избраното правителство.
    Знам, че за болшевиките подобна идея е неразбираема, но какво да направя. За тяхна сметка си е.
    До коментар [#78] от "Oleg Shishmanov":

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  99. 99 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Майко мила, какво падение!

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK