Градски електробуси с маршрут "по желание на пътника" тръгват в София

Йорданка Фандъкова

© Велко Ангелов

Йорданка Фандъкова



Електробуси на градския транспорт да се движат по маршрут, заявен от пътниците, е авангардният проект, който ще се експериментира в София. Столичният общински съвет одобри начинанието, което струва 4.8 млн.евро и е по инициативата на Европейската комисия UIA (Urban innovative action). Тя е за подпомагане на новаторски дейности в областта на устойчивото развитие на градската среда. Общината ще участва с 369 хиляди евро в реализирането на проекта.


Пет електробуса с по 25 места ще се включат в градския транспорт като ще бъдат ясни само началната и крайната им спирка. По кой маршрут ще се движат между тях обаче ще зависи от заявките на пътниците.


"Заявките ще се обработят и алгоритъмът на софтуера ще изчисли кой е най-добрият маршрут, за да се стигне до там, където иска конкретния пътник", обясни технологията Кристиан Кръстев, зам.-кмет по транспорта на София. Проектът ще е за три години и ще има принос към подобряването на екологичната обстановка в столицата.




Защо проектът ще се реализира в "Манастирски ливади"


На въпрос от опозицията защо за проекта е избран точно квартал "Манастирски ливади" - изток и запад, където живее кметът Йорданка Фандъкова, Кръстев обясни, че не знае как е станало това. Столичната община е кандидатствала за проекта през 2019 г. , когато той не е бил на този пост. Според него обаче въпросният квартал отговаря на изискването на проекта - "по примера на гъстонаселените нови квартали, в които инфраструктурата е недобре развита, на места липсват тротоари, улиците са тесни и т.н."


Идеята да се направи градски транспорт до поискване е новаторска и за Европа като София е първият град, където тя ще се експериментира, подчерта вносителят Кръстев. Маршрутът на електробусите ще е в известна степен квартален и довеждащ до основните линии на градския транспорт.


Интервалите по тролейбусна линия №5 няма да се увеличават


На сесията на общинския съвет бе прието решението на комисията по транспорт за промени в движението на автобуси и тролейбуси от 1 октомври.


Автобусна линия 306 се отменя, а тролейбусите по линия №5 няма да се намаляват и съответно да се увеличи интервалът им. Така първоначалното предложение на ГЕРБ и ВМРО отпадна и се прие идеята на Симеон Ставрев от "Демократична България". В събота и неделя колите по тази линия дори ще се увеличат с една, гласува СОС.


По предложение на Тома Белев от "Демократична България" автобусите по линия 66, която върви до местността "Морени" на Витоша (близо до "Алеко") ще са с удължен график в почивните дни. Последната кола ще тръгва от "Морени" в 19.30 ч., а не както сега - в 16.30 ч.


Нова автобусна линия се открива от 1 октомври до Подгумер


Разногласия предизвика идеята на вносителите от ГЕРБ и ВМРО автобусната линия №21/22 да се раздели на две отделни линии - първата до с. Войняговци, а другата - до с. Подгумер. Независимият общински съветник Борис Бонев подкрепи целта да се подобри градския транспорт към северните райони на София, но предупреди, че в случая има съмнения за лобизъм.


Двете линии да се обслужват от частната компания "МТК Гроуп" е предложението. И в момента автобуси на тази фирма се движат по линия 21/22 до Войнеговци, за което има действащ договор с общината. Има снимки с нови автобуси на "МТК Гроуп", на които вече са поставени табели за новите двата маршрута. Това е доказателство за предизвестен избор от гласуването в СОС, предупреди Бонев и добави, че с идеята за разделяне на сегашната линия на две нови общината ще плати допълнително 600 хиляди лева от 1 октомври до края на годината.


Ставрев предложи новата линия №22 да се поеме от общинската "Столичен автотранспорт". Тя да пусне климатизирани нископодови автобуси по трасето, защото те ще обслужват Орландовци, Бенковски, Кубратово и Световрачене, където живеят над 13 хиляди души.


Зафир Зарков от ГЕРБ, един от вносителите на доклада, обясни, че цената, дадена от частната фирма - 3 лв./км, е по-ниска, отколкото ще струва обслужването на новата линия от общинското дружество.


С гласовете на ГЕРБ, ВМРО и "Атака" общинският съвет прие и двете линии да се обслужват от частната компания.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1990 Весело

    Звучи добре!
    Да "чуем" обичайните хейтъри, които не харесват никого и нищо, освен себе си и то по някога...

  2. 2 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    По някаква причина имам такова предчувствие, че всички маршрути ще преминават през циганските квартали.....:)

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Все по-НЕадекватни решения за транспорта и града.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Закриват нощния транспорт и така правят София може би единствения милионен град в ЕС без нощен транспорт, а в същото време правят глупави експерименти с автобуси "таксита", което не е пробвано никъде и е очевидно непрактично. Няма нужда да откриваме топлата вода. Просто трябва да следваме елементарни стандартни практики.

  5. 5 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Е сега ако не се сбият завалиите кой първо да остави ш0фера... давам им месец до първия инцидент.

    This is the place where puddings die.
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    Кой е имиджмейкъра на кака данка ? Съвсем е изтървал външния ѝ вид.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1066 Любопитно

    Дано има и извън градска линия до Самоков, за да закара другарката в родният и град и да не я връща повече.

  8. 8 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    Тези ливади просто трябва да се срутят и да се изпъдят населяващите ги ливади.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#9] от "todor._89":

    Ти въобще знаеш ли за какво става въпрос ? Или си мислиш,че пазарджик и София всичко е едно и също ?
    Жалка история !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 926 Весело

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, да не се припозна в Бай Тотьо! Неее, въобще не си приличате с него. Ама все пак, да не сте рода, а?

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#9] от "todor._89":

    Без изненади....

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#2] от "putinxujlo":

    Едва ли. Точно през кварталите не иска никой да минава. В София на рейсове които минават през такива квартали им казват "международни"...
    То през кв. Христо Ботев не минава никакъв рейс, което е странно. Може да пуснат по ул. Източна тангента един автобус, койото да свърже пътят към летището (бул. Христофор Колумб) с бул. Ботевградско шосе, но не пускат и си има причини... В махалата има пункт за предаване на вторични суровини и хората се шегуват, е ако пуснат рей да минава през квартала то направо може да изчезват цели рейсове... И кой ще ги проверява за билети циганите (те са по закон гратис и фирмата, която обслужва маршрутз ще е на загуба)? Те циганите в София си се возят без билет и това се допуска съвсем целенасочено от общината. Ако сте българин може и да ви бият, когато сте без билет (има тумби от някакви нацепени "котрольори" биячи), но ако сте циганин си пътувате, няма проблеми.

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":

    Питай жена ти какво значчение има.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Ако някой може да ми обясни какво се промени след като една линия (84) беше разделена на две линии (84 и 184)? Маршрутът им реално е еднакъв със съвсем лека разлика при Терминал 1 и 2. Те пътуват нарядко, т .е имитират курсовете на 84 едно време, но просто сега тези курсове се поемат от две линии. Не разбирам защо беше нужно да има две линии? Чужденците сигурно и за тях е по-сложно. Сега до летището ходят две линии, а то реално си е една линия раздлена на две.

  17. 17 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":

    Транспортът в София става по-добър с всеки изминал ден. Метрото расте, автобусите се сменят с нови... Само до преди няколко години линия 120 беше с "Икаруси" от времето на комунизма, друсат, вътре зимата беше по-студено от навън... Как го постигаха този ефект не знам.
    Да не говорим за времето през което трябва да се чака. По времто на комунизма беше нормално да чакаш 20-30 мин. за автобус.

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#17] от "anonim440":

    Нещо за интервалите от 30+ минути ще кажеш ли ? Както и за липсата на довеждащ транспорт до метрото ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#4] от "dzenlandia":

    Спряха го заради епидемията. Макар че не знам каква връзка има. Може би вече много малко хора ползват нощен транспорт.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#17] от "anonim440":

    Нещо за трагичните релсови трасета ще ни споделиш ли ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    Най-остро се усеща липсата на довозващ транспорт от метростанциите.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  23. 23 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами ремонтират и релсите. Трамвай 7 на бул. България му смениха релсите. Сега чакам на бул. Борис III да сменят релсите. Казаха че ремонтът предстои.

  24. 24 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":

    Напълно съгласен с мнението и оценките Ви!
    Очаквайте рублоидните комуноиди да Ви обявят за "гербер"...
    Те са "за" плурализма само ако споделяте тяхното мнение- в противен случай получавате лични обиди и кофти квалификации

  25. 25 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#24] от "selqnin":

    А не сте прав... Те от ДБ били антикомунисти... Но... се възхищават на Резидента и протестират рамо до рамо с БКП.
    Гнусна работа.

  26. 26 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#19] от "anonim440":

    Вече е спрян за постоянно. Аз също смятам, че има огромно подобрение в градския транспорт и в момента София е на средноевропейско ниво, доста по-добре от един Рим например в това отношение. Но не може да гледаме само с розови очила и да си затваряме очите когато има очевидни глупости. Всяка уважаваща себе си столица има нощен транспорт. И тук няма никакво значение дали е на загуба или не. Нощният транспорт следва да е социална функция. Нека не забравяме, че столична община НЕ Е търговско дружество и печалбата не винаги трябва да е на първо място.

    Също смятам, че на практика 4-те милиона, които ще се хвърлят за автобуси "таксита" са пари на вятър, които с нищо няма да подобрят услугата. Това разбира се не означава, че градският транспорт в София не е добър, напротив - доста адекватен е.

  27. 27 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    Добра идея! Може да се пуснат и съвсем малки микробуси да се движат между метростанциите и домовете на хората. И да е без допълнително заплащане. Ще се подобри услугата за трудно подвижни хора, и ще се облекчат паркинзите.

  28. 28 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#25] от "anonim440":

    Като си помисля, че преди години възлагах известни надежди на тези хора ...наистина се срамувам!!!
    Съюзиха се с комуноидите и удариха дъното!!!

  29. 29 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    "Най-хубавото" изживяване по времето на соца (комунизма) беше зимно време след като си чакал автобуса 20 мин, да дойде раздрънканият "Чавдар" и да е претъпкан с хора. И се започва едно блъскане за да се качиш, и накрая си вътре и рейса тръгва по онези скапани павирани на бъбунки комунистически "булеварди" и ще ти изпаднат бъбреците от друсането...

  30. 30 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Софтуера сигурно ще мести и контактната мрежа, когато клиентът пожелае адрес на улица на която няма такава, щото очевидно няма истински електрически обществени транспортни средства с автономно захранване в СГС. Общо взето ще се прави нещо меко, за нещо твърдо, което не съществува, или ако го има не може да изпълни желанието на клиента по обективни причини. Но 5 милиона йоро са сладка хапка.

    мурзилка
  31. 31 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    "На въпрос от опозицията защо за проекта е избран точно квартал "Манастирски ливади" - изток и запад, където живее кметът Йорданка Фандъкова, Кръстев обясни, че не знае как е станало това"

    Тя Йорданка на автобус се не вози ама явно иска да резреди комшиите да не и се пречкат толкоз с колите си.

  32. 32 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#27] от "Таралеж":

    [quote]И да е без допълнително заплащане[/quote]

    Зер, баш по комунистически. Ами тури петолъчката и ще е безплатно.

    мурзилка
  33. 33 Профил на Молотовка
    Молотовка
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Европо, не пилей така пари за тоя дето духа! То не е само в Бг.!

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#23] от "anonim440":

    тиди на Македония да ги видиш другарю. ТРАГЕДИЯ И РЕАЛНА ОПАСНОСТ .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#29] от "anonim440":

    От Пасарел ли си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Мосю селянин, знаете ли баснята за орела, рака и щуката?
    Е и тука ще стане така.

    Проектът е мъртво роден.
    Който иска да го оставят пред вкъщи, да си поръча Убер.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  37. 37 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    "Заявките ще се обработят и алгоритъмът на софтуера ще изчисли кой е най-добрият маршрут, за да се стигне до там, където иска конкретния пътник"
    _____________
    Джънглата Urban бетон наречена още "Манастирски ливади" се уредиха с персонални таксита! "Манастирски ливади" трайно остава най-отдалеченото място от центъра на София - единствената причина е малоумието в дивашкото строителство и 50-60 нови нови светофари в 3-4 южни квартала, което ги прави трайно непроходими в делнични дни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  38. 38 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Абсолютно дебилно управление на София от Фандъка и общинското мнозинство на герб и вмро.

    Значи могат по финансови причини да спрат нощния транспорт в града, линия 306 до Младост, опитаха да спрат и линия 5 пак до Младост, но може да хвърлят 369 хиляди евро общинско съфинансиране по подобен глупав проект.

    Цялата цел е да усвоят едни 4.8 млн.евро от ЕС и не са им стигали пари за самоучастието на общината.

  39. 39 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    ""Тя Йорданка на автобус се не вози ама явно иска да резреди комшиите да не и се пречкат толкоз с колите си.
    —цитат от коментар 31 на Jazzdevil


    Данчето едно време коги "Манастирски ливади" бяха още ливади си а тя другарката по руски, чакаше скромно на спирката на 29 ДКЦ (тогава поликлиника) гледаше умно и се кефеше ,че скед 3 мин ще е в Иван Вазов а не е като маршрутката до Компирленд - дондуркане с преспиване на Щъркелово гнездо!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  40. 40 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Тези не са ли чували за Буридановот магаре, което умряло от глад защото не можело да избере към коя купа сено да тръгне.

  41. 41 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    Абсолютно дебилно управление на София от Фандъка и общинското мнозинство на герб и вмро.Значи могат по финансови причини да спрат нощния транспорт в града, линия 306 до Младост, опитаха да спрат и линия 5 пак до Младост, но може да хвърлят 369 хиляди евро общинско съфинансиране по подобен глупав проект.Цялата цел е да усвоят едни 4.8 млн.евро от ЕС и не са им стигали пари за самоучастието на общината.
    —цитат от коментар 38 на everlast666


    Абсолютно е така ама само да кажа ,че всички представени в общинския съвет формации са в кюпа кога има нещо за източване и си гласуват като съдружници и съучастници! Отстрани изглежда ,че има някакъв дебат ама в бордовете на директорите се обичат братски и си делкат като в някое риалити шоу!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  42. 42 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Боже боже... Държава в която няма и наченки на електронно правителство, електронна самоличност, щяла да пусне смарт автобусни линии...

    Но ок де, трябва да се усвоят парите иначе отиват зян. Колкото тройната коалиция направиха електронна здравна карта (откраднаха едни милиони да го тестват с бабите в 2 села)...
    Не знам колко смарт автобуса ще бъдат пуснати изобщо, но съм сигурен че от този проект ще се пръкнат поне 20 нови беемвета/мерцедеса из улиците на София.

    ... с двеста...
  43. 43 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Успех след успех.
    Къде е Тома Биков да разкритикува западните медии, които публикуват платени статии?
    https://orf.at/stories/3182486/
    ОРФ май е общетвената телевизия на Австрия.

    *ПЦК-Проста Цинкова Кофа. Просто кофа.
  44. 44 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Това се прилага в градове в северна америка с ниско строителство и малък пътникопоток за масов градски транспорт. Това е транспорт с микробуси с променливи маршрути с гарантирано време за пътуване. На база на предварителни заявки на абонати се формират маршрути ( не постоянни за дена), които могат да се изменят в отделни участъци (отклонения в зависимост от текущи заявки на други абонати) с гарантирано време за пристигане на абонатите. На водача в реално време се задават промените в маршрута. Тази система е за абонати (постоянни клиенти), но не е прилагана в Европа. Не знам. Може и да се опита за квартали с неразвита (а защо е неразвита) улична мрежа.

  45. 45 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Тези пари трябва да се насочат към довършването на линията на метрото. Маса софиянци се насочиха към имоти в населени места на изток-север от София в близост до Хемус и подбалканската. Ако метрото стигне до Ботевградско шосе те ще оставят колите си на буферния паркинг. Сега линията започва от никъде и свършва никъде.

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Весело

    Данчето Фандъкова, расте, но не старее! И го казва мъж, на когото радара му засича до 28 год. представителки на женския пол, след това спира да работи.
    Да е жива и здрава!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#46] от "hamiltonf":

    станала е за смях с напъните за вечна младост.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2488 Неутрално

    Искам да мине през Московска 33 и да събере всички калинки и да ги закара в Самоков да копат картофи

  49. 49 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Неутрално

    До коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Поддържа килограмите, с перфектна фигура, което е и най-важно, а и много трудно постижимо за жени, в периода след климактериума. Достойно за уважение!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  50. 50 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Защо Манастирски лвади. Защото там живее даскалицата. ОСТАВАААА! От сега може да се предположи, че експериментът ще бъде неуспешен.

  51. 51 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ставате смешен с комплексите си да се изкарвате само вие роден в София и да смятате това, че сте роден в София за нещо много велико.
    Ами ако се бяхте родил в някое село какво?
    Дървен шоп и комунист...

  52. 52 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Дрогари са ви тея от БКП, една дрога взимате с тях.

  53. 53 Профил на fanfar
    fanfar
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Екстремен Популизъм !
    Другояче казано - Пир повреме на чума .

  54. 54 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1472 Весело

    Не мога да отрека, че се достигат нови висини в усвояването на еврофондове...прилагане на тактика, измислена и приложима в Щатите, тук, и то за 3 години...

  55. 55 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    щото очевидно няма истински електрически обществени транспортни средства с автономно захранване в СГС.
    —цитат от коментар 30 на Маршалов


    Автобус 309 е електромобил с нулеви емисии. Би трябвало да има зарядни станции на двете крайни спирки.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    Добра идея! Може да се пуснат и съвсем малки микробуси да се движат между метростанциите и домовете на хората. И да е без допълнително заплащане. Ще се подобри услугата за трудно подвижни хора, и ще се облекчат паркинзите.
    —цитат от коментар 27 на Таралеж


    Идеята не е българска ..
    Ето о Дж.Джером

    Пристигнахме на гара Ватерлоо в единадесет часа и попитахме откъде потегля влакът, който трябва да тръгне в единадесет и пет минути. Никой, разбира се, не знаеше това. На гара Ватерлоо никой никога не знае откъде ще потегли един или друг влак, или пък накъде ще върви, когато най-сетне тръгне, или нещо друго от тоя род. Носачът, който взе багажа ни, бе на мнение, че влакът ще потегли от втора платформа, но един друг носач, с когото той обсъди тоя въпрос, бил чул да казват, че влакът ще потегли от първата платформа. От друга страна, началникът на гарата беше уверен, че нашият влак ще потегли от околоградската платформа.

    За да сложим край на спора, ние се качихме горе и се осведомихме от дежурния по движението. Той ни съобщи, че току-що бил срещнал някакъв човек, който казвал, че бил видял влака ни на третата платформа. Отидохме на третата платформа, но тамошните отговорници заявиха, че според тях тоя влак бил по-скоро експресът за Саутхамптън или може би отклонението за Уиндзор. Те бяха категорични, че това не е влакът за Кингстън, макар и да не можеха да кажат защо мислят така.

    Тогава носачът каза, че влакът ни вероятно е оня на горната платформа — струвало му се, че познава тази композиция. И тъй, отидохме на горната платформа, намерихме машиниста и го запитахме дали ще отпътува за Кингстън. Машинистът отвърна, че той, разбира се, не може да твърди това със сигурност, но че е склонен да вярва, че ще отпътува натам. Но всеки случай, ако той не бил тръгващият в 11 и 05 за Кингстън, тогава почти положително бил насроченият за 9 и 32 часа до Вирджиния Уотър или експресът за 10 часа за остров Уайт, или някъде в това направление, и че ще разберем всичко, когато пристигнем там. Пъхнахме половин крона в ръката му и го замолихме да бъде тоя от 11 и 05 часа за Кингстън.

    — По тая линия никой никога няма да узнае кои сте и накъде отивате — подзехме ние. — Познавате пътя. Измъкнете се тихичко и идете в Кингстън.

    — Па знам ли, господа! — отвърна тоя благороден човек. — Някой влак все трябва да отиде до Кингстън. Аз ще ида, но дайте ми оная половин крона.

    Тъй пристигнахме в Кингстън по Лондонската югозападна железопътна линия.
    ----------------

  57. 57 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    Пет автобуса за милионна София си е чиста подигравка.

  58. 58 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    Борис Бонев днес разобличи вемерееца Контрера в лобизъм на ВИС 2 в общината.

  59. 59 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    До коментар [#4] от "dzenlandia":

    Едни таксиджийски фирми на другари близки до Герб имат полза от цялата работа.

  60. 60 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    И цяло кило фон дьо тен на лицето.

  61. 61 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#32] от "Маршалов":

    До коментар [#27] от "Таралеж":

    [quote]И да е без допълнително заплащане[/quote]

    Зер, баш по комунистически. Ами тури петолъчката и ще е безплатно.

    Ами, не си прав. Освен ако не мислиш че Америка , страната на дивия капитализъм е социална, нерде социалистическа. Аз в обществен транспорт (с изключение на самолети) не съм се качвал от сигурно четвърт век, но виждам какво правят в градчето ми. С размерите на София. Имат влак и малки влакчето (на мястото на софийското метро), автобусни линии там където няма влакче, и микробусчета за хората далеч от спирки. И тук , както предполагам и в София билетчета покриват сигурно 20-30% от разходите за градски транспорт. Ако можеш да свалиш хората от колите, да намалиш задръстванията, да поизчистиш замърсявснето си Заслужава да им платиш да го ползват.

  62. 62 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Поредната идиотщина от жалката самоковска учителка и антуража и от кретени.
    В Ман.ливади такъв автобус ще е с пешеходна скорост. Там на повечето улици трудно маневрира средно голям микробус, а какво да говорим за автобус.
    А това с маршрута по желание тотално чупи тъпомера. Ами ако има 3 пътника с различно желание за маршрут... сигурно ще има тепих в средата на автобуса, и след кратки схватки, победителя го оставят първи.

  63. 63 Профил на Svetla Stoyanova
    Svetla Stoyanova
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#41] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Не всички, не всички! Има едни 12 души, които са извън тези всички. И това са тези, за които Вие не сте гласувал. Сърдете се на себе си.

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Весело

    До коментар [#51] от "anonim440":

    Чавдарката те издаде пасарелецо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    Пушачка ли е ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  66. 66 Профил на edinotselo
    edinotselo
    Рейтинг: 113 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    На градски транспорт, не съм се качвал от 11 клас, така, че ще пропусна...да има къде да седнеш!

  67. 67 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#14] от "anonim440":

    Изкарвате го някаква конспирация това с автобусите и мангалите пътващи на аванта.
    Ситуацията е ясна. Контролата са някакви отрепки, бачкащи за пари дето 2 години безработен да седя - помощите ще са ми пак по-големи от заплатата им. Та тая сган - какво да е освен комплексари. И на кого да си го изкарат - на тумба мангусти, дето няма какво да губят?! Или на други клетници бачкащи за по 700 лева, убити от живота ама имащи деца за гледане. Ясно е комплексара кой ще избере да "нападне". Няма да е мангасара.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4146 Неутрално

    До 28:"selqnin"...До коментар [#25] от "anonim440":Като си помисля, че преди години възлагах известни надежди на тези хора ...наистина се срамувам!!!Съюзиха се с комуноидите и удариха дъното!!!..."

    А не се ли срамуваш, че кауза са ти разбойниците на Бойко Разбойко?

  69. 69 Профил на mte51489278
    mte51489278
    Рейтинг: 233 Неутрално

    От кога Ставрев дава мнение.

  70. 70 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Смарт гаджети за шопите,а ние в прованса да мрем от изгаряните боклуци на Ковашки,Магарешки и компания престъпници,именуваща се "народно"събрание

  71. 71 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#64] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В София едно време преди да купят "Икарусите" беше пълно с "Чавдарки" "софиянецо".

  72. 72 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#62] от "ДСиБ":
    За големи автобуси си прав, но за другото хората са го измислили. Абонатът прави заявка за превоз и часа на пристигане. На база на множеството заявки се прави гъвкав маршрут на движение и се определя часа на качване на всеки пътник. Гарантирано е качване и часът на пристигане. Не е фиксирано определено време за пътуване. По време на движение ако се получи нова заявка от друг абонат, микробусът може да се отклони от маршрута, но при условие, че времената на пристигане на останалите абонати няма да се променят.
    Системата е измислена много отдавна в градове с ниско строителство - къщи и дворове и с малка плътност на населението на кв.км., а организирането на маршрутен
    обществен транспорт е неефективно.
    Не считам, че това е решение, което да оправи градоустройсвената недомислица на уличната мрежа в Манастирски ливади. По добре общината да им раздаде безплатно електрически тротинетки, а не само на циганите печки.

  73. 73 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Аман от глупости!
    Стига сте харчили нашите пари за пълнене на гушките на приятелчетата.
    По-добре възстановете УНИЩОЖЕНИТЕ ОТ ВАС ТРАМВАЙНИ ТРАСЕТА.
    С което затруднихте хиляди софиянци. Пък, ако сте чували, и трамваите се движат с ток.

  74. 74 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Не знае как е станало това... Тоя е много забавен суяк....

  75. 75 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4213 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Фотоагенция "щрак": Юрданка Фондникова.

    Червена хубавелка.
    Рус(к)а учителъница па Русский.

    Посинeла от служба в геРб.

    Срам Боко няма.
    Държи Юрданка заложница

  76. 76 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    Той и бабуина поддържа килограмите...скоро "жипът" ще се счупи

  77. 77 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#24] от "selqnin":

    Не си гербер а гейбераст!

  78. 78 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4213 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Ако вервате, че в 1992 Компартията КП на СС фана Балкана
    и се саморазтури, вервате и в световни конспираци.

    Кое от двете?

    До коментар [#50] от "Martin Ivanov":
    Защо Манастирски лвади.
    Защото там живее даскалицата. ОСТАВАААА!

    От сега може да се предположи, че експериментът ще бъде неуспешен.

  79. 79 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#61] от "Таралеж":

    "Заслужава да им платиш..."
    Ххх, нали това...така се, ти не ни работиш нас тук, за да оправдаеш някое скорошно увеличение на цената на билетите и картите за столичният градски транспорт? Щото нещо на това ми мирише :D

    мурзилка
  80. 80 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    Бе имам едно питане, което питане не е баш по конкретната тема, ама си е по общата тема "Градски транспорт в София":

    От какъв зор по класическия маршрут на трамвай №2 (Двойката) "Орландовци - пл. "Журналист" сега се движи трамвай №18?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#71] от "anonim440":

    Коя година е това другарю би ли ни казал. А и освен това не е вярно. Шкоди бяха ама си малък и не помниш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#80] от "ТНТ":

    Туй са им рИформите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  83. 83 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1471 Весело

    При бай Ставри в южното крило.

  84. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":Все по-НЕадекватни решения за транспорта и града.
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Поддържаха ги, когато се обсъждаха - всички политически сили ..

    В план на екология - преминава се към електроавтобуси, на кондензатори - а ВЕИ и нискоемисионна енергия , ще се добива в самата София.
    За това общинарите, още предходните екипи - успяха да се преборят за 700 милиона финансиране.

    В план удобство - минава се на по-малки автобуси.
    Какво неясно?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK