Президентът очаква от държавата по-сериозна подкрепа за военната промишленост

Снимката е архивна

© Юлия Лазарова

Снимката е архивна



Очаквам българската държава да подкрепя още повече военната промишленост чрез облекчени условия за производство и стимулиране на реализацията на нейната продукция, каза днес президентът и върховен главнокомандващ на армията Румен Радев при откриването на поредното издание на изложението "Хемус" в Пловдив днес.


Радев допълни, че се надява, че след дълги години на тежки финансов ограничения Министерството на отбраната ще купува повече продукти на българската отбранителна индустрия. На церемонията по откриването на изложението за военна техника министърът на икономиката Лъчезар Борисов съобщи, че през миналата година българските фирми в бранша са изнесли стоки за над 1 млрд. лева.


Тази година в "Хемус" 2020" участват 90 фирми от 18 държави. Сред тях са и компании, които кандидатстват за доставката на бойни машини за нуждите на армията, както и такива, заинтересовани от бъдещата поръчка за модернизация на радарните системи на Военновъздушните сили.


В петък се отварят офертите за бойните машини




На изложението заместник-министърът на отбраната Анатолий Величков обяви, че вероятно в петък ще бъдат отворени офертите в търга за доставка на бойни машини за пехотата. Става въпрос за общо 150 единици техника, като 90 от тях трябва да са бойни, а останалите обслужващи.


Поръчката е на стойност 1.24 милиарда лева без ДДС, които ще се плащат в продължение на 10 години. На условията на търга отговориха две компании. Това са Patria (Финландия) и мултинационалната General Dynamics Land System - MOWAG. България поиска четири оферти, но другите две - на ARTEC GmbH (Германия) и NEXTER Group (Франция) не отговаряха на условията.


След отварянето на офертите ще се премине към преговори за намаляване на цените, ако те надхвърлят прогнозната сума, както и редица тестове на машините.


Според Величков договор може да се подпише най-рано в началото на следващата година. Задължително условие е част от производството да бъде в България.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Весело

    Пишещият, нещо за оглушителните освирквания срещу радев?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8194 Любопитно

    Президентът НЕ Е ЛИ ЧАСТ от държавата ?

    [email protected]
  3. 3 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 730 Любопитно

    радев е президент на БиСиПи и радикалното ляво.
    До вчера размахваше юмруци и призозаваше за метеж
    срещу легитимно избраното правителство в страната, а
    сега очаква и дава ултиматуми ?

  4. 4 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5732 Весело

    Радев написа ли си оставката?
    Че един каскет го чака.
    Казват, че бил с добри намерения...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  5. 5 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    Държавата не може да подкрепи военната промишленост без да навреди на конкуренцията. Това в дългосрочен период ще навреди на подкрепената индустрия.
    Българската военна индустрия отчаяно се нуждае от преминаване към производство на модерни изделия. Ако държавата крепи тази индустрия само да заварява ламарини и монтира части пристигнали от някъде, значи лишава всички работещи хора от преспектива.

    подпис
  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Не е ли споменал нещо за любимите му грипени.

  7. 7 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    Настъпващите времена на радикални изменения във военните технологии са по силите на хиляди талантливи млади българи.
    Или ще дадем път на тези българи да творят в България или те ще си намерят пътя до там, където няма да им пречат да творят.
    Но Румен Радев се грижи за други българи.

    подпис
  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    "Президентът очаква от държавата по-сериозна подкрепа за военната промишленост"

    Защото и тя е на мафията а ние сме ангажирани с нея!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Президентът НЕ Е ЛИ ЧАСТ от държавата ?
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Част е, ама на една друга държава по на североизток.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на Запорожец
    Запорожец
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Този човек вече буксува отчаяно!
    Това е по-лошо и от трагедия!

  11. 11 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    Защо Румен Радев не е притеснен от успеха на турските дронове срещу руските зенитни комплекси.
    Българският прездент носи своята отговорност, че една съседна и не много любима доскоро изостанала държава изпревари България.
    Нима нямаме интелектуален капацитет да направим същото или дори по-добро.

    подпис
  12. 12 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Сичкото герберски трол се строи на амбразурата! Да сте забелЕзали, че държавния Кинтекс е пред фалит, понеже не може да реализира нито една сделка на отрасъла. Всички сделки вече минават през американски посредници.

  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1667 Весело
  14. 14 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Сичкото герберски трол се строи на амбразурата! Да сте забелЕзали, че държавния Кинтекс е пред фалит, понеже не може да реализира нито една сделка на отрасъла. Всички сделки вече минават през американски посредници.
    —цитат от коментар 12 на 3biri


    Кинтекс ако са на фалит, това е щото са реДко алчни и тъпи парчета!!!Няма да влизам в подробности.............!!!

  15. 15 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    До коментар [#12] от "3biri":
    "Да сте забелЕзали, че държавния Кинтекс е пред фалит"

    А защо ни е нужен Кинтекс!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ако призвеждаме модерни изделия нямаме нужда от никакви набедени търговци, нямаме нужда от заобикаляне на законите, нямаме нужда от контрабанда.

    подпис
  16. 16 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Крокодилски сълзи. Според опорките които му спускат не се предвижда България да има силна армия понеже е член на НАТО. Заради това се опита да ни пробута Грипен.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  17. 17 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5732 Неутрално

    Аз се надявам Радев да се е запасил с твърда валута.
    Щото рублата хич не е добре...
    1 Pound sterling equals
    100.55 Russian Ruble
    30 Sep, 10:15 UTC

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    Еми държавата подкрепя военната промишленост. АМЕРИКАНСКАТА държава подкрепя българската военна промишленост обаче...


    До коментар [#11] от "Иван K":

    Днес България изнася повече оръжие и печели повече от този износ,отколкото през комунизма.

  19. 19 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    Румен Радев възприема военната индустрия точно както Теменужка възприема въглищната индустрия - временни решения с катастрофално бъдеще.

    подпис
  20. 20 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":
    "Днес България изнася повече оръжие и печели повече от този износ,отколкото през комунизма."

    Грешиш. Работих в Металфим в последните години на комунизм. До 1983-87 г експортът беше огромен.

    подпис
  21. 21 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1554 Весело

    Фатмакът па се да плещи като фармак ... бях се притеснил докато говореше умни неща

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":"Днес България изнася повече оръжие и печели повече от този износ,отколкото през комунизма."Грешиш. Работих в Металфим в последните години на комунизм. До 1983-87 г експортът беше огромен.
    —цитат от коментар 20 на Иван K



    До коментар [#20] от "Иван K":

    Ето фактите.

    През комунизмът България е изнасяла оръжие за около $800млн. годишно.

    През 2014г. е изнесла за над €1млрд.

  23. 23 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4121 Любопитно

    Хайде сега , нали по-лесно е да се купува на готово и то от специализиран източник......и разбира се при подсигурени внучета !

  24. 24 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4664 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":

    "Грипените" са отминал момент за България защото са купени Ф-16, но сега в САЩ се работи именно със СААБ по новия представител на 6-то поколение боен самолет Т-6 - максимално незабележим за противника с координационна роля при атака и собствени бойни ресурси.

  25. 25 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#15] от "Иван K":

    Ама разбира се! Защо ви е кинтекс?! Преди да дойдат герберунгелите на власт, приходи от дивиденти в хазната вкарваха Булгартабак, който герберунгелите продадоха за разфасоване на шиши, БНБ, в което откак герберите набутаха стринки, братовчедки и обикновени любовницина огромни заплати, работи непрекъснато на загуба, Летише София - там засега се замотаха ама още един мандат и ще му видят сметката, РВД, където също се напълни с кадри, като специалиста по гробищни паркове, той и съпруг на Цецка Цачева и Кинтекс. До 2008 ма в хазната постъпваха над милиард от приходи от собственост. За 2019 та са 682 хил.лв, което като вложиш и инфлацията, значи наполовина.

  26. 26 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1984 Неутрално
  27. 27 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4045 Неутрално

    " На изложението заместник-министърът на отбраната Анатолий Величков обяви, че вероятно в петък ще бъдат отворени офертите в търга за доставка на бойни машини за пехотата. Става въпрос за общо 150 единици техника, като 90 от тях трябва да са бойни, а останалите обслужващи."

    Сухопътните ни войски имат сериозна нужда от цялостна модернизация, така че дано повече такива новини да се чуват за в бъдеще !

  28. 28 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    До коментар [#22] от "deaf":
    "През комунизмът България е изнасяла оръжие за около $800млн. годишно.
    През 2014г. е изнесла за над €1млрд. "

    От 1980 г до 2020 г доларът е натрупал повече от 25% инфлация. Аз не знаех обемите на износа но помня точно, че в заводите на Металхим работехо 65 хиляди работници.
    Помня, че по време на войната между Иран и Ирак в Сопот се произвеждахме месечно по една партия от 1000 зенитни ракети всяка от тях по 20 хил долара. Само от едно изделие (сега го смятам) е било 120 млн долара за година.

    подпис
  29. 29 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 387 Весело

    До коментар [#27] от "samoedin":
    Ковчежникът на ВМРО потрива ръчички! Сухото не се губи при него!

  30. 30 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1020 Весело

    Радев написа ли си оставката?Че един каскет го чака.Казват, че бил с добри намерения...
    —цитат от коментар 4 на Депутат 241


    Тоз, каскетът де, е търпелив. Може да го изчака още година...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  31. 31 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    До коментар [#22] от "deaf":
    Досещам се защо грешиш.

    При комунизма на заводите производители не се предоставяше постъпилата валута по пазарни цени а едни измислени преводни единици. Това изкривява сметките. Аз само знам, че за една преносима зенитна ракета в България пристигаха 20 хил. долара и в завода пристигаха български пари около 20 хил лева.

    подпис
  32. 32 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Президентът НЕ Е ЛИ ЧАСТ от държавата ?
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Да, и затова го казва.

  33. 33 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2347 Весело

    Пишещият, нещо за оглушителните освирквания срещу радев?!
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf

    Колко пък да са оглушителни?
    По-оглушителни ли от освиркванията срещу Караянчева и Гешев вчера?
    И .... абе къде е Батко???
    Някой да го е виждал???
    Днес няма ли да се появи някъде ... и къде???

  34. 34 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#31] от "Иван K":

    Те можа да си ви излъгали и да са ви дали 20хил. лева срещу $20хил,но нали България е получила тези $20хил.?
    Вярно е,че покупателната способност на долара през 80-те години е била по-висока,но дори и да турим 25% отгоре на $800млн.,те пак май излизат повече от €1млрд. или поне равно.

  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#31] от "Иван K":

    Сега погледнах по-подробно в нета и установих нещо много интересно. Днес Русия купува оръжие от България! Чудя се защо?

  36. 36 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Клубът на зелените чорапи се интересува само от военната промишленост естествено, там са парите. Ако вземат властта, ще се въоръжаваме до зъби за сметка на образование, здравеопазване и други такива "екстри".

  37. 37 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1483 Весело

    Държавата не може да подкрепи военната промишленост без да навреди на конкуренцията. Това в дългосрочен период ще навреди на подкрепената индустрия.Българската военна индустрия отчаяно се нуждае от преминаване към производство на модерни изделия. Ако държавата крепи тази индустрия само да заварява ламарини и монтира части пристигнали от някъде, значи лишава всички работещи хора от преспектива.
    —цитат от коментар 5 на Иван K


    да да, както и държавата САЩ и държавата Франция не подкрепят индустрията си, ама хич даже!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  38. 38 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 147 Неутрално

    До коментар [#31] от "Иван K":Сега погледнах по-подробно в нета и установих нещо много интересно. Днес Русия купува оръжие от България! Чудя се защо?
    —цитат от коментар 35 на deaf


    А тя , Русия купува и газ от азерите , май .
    Ами за да нямат достатъчно количество за да подбият цената . За какво мислиш е тая патаклама между Армения и Азерите .
    Как защо оръжие от България ?
    Ами нали трябва се намерят някакви сандъци по света , че въоражаваме противниците им . За да ни докажат какви сме долни предатели. . Не че някой друг няма да го направи де .
    За това като ни падне некой шашкънин , го отупваме та да ни помни поне 100 г .
    Абе , да се чудиш тоя народ как е оцелял толкова хилядолетия.

  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1987 Весело

    Фатмак-икономист? Поредния, дето си мисли, че като докопа висок пост, автоматично му идва и акъл...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 1936 Весело

    Радев допълни, че се надява, че след дълги години на тежки финансов ограничения Министерството на отбраната ще купува повече продукти на българската отбранителна индустрия.
    _______________________________________

    И как да стане?

    Или трябва да си спретнем една отбранителна война или да купуваме продукцията на военните заводи и да гърмим патрониъе на Коледа, Нова година и т.н.

    Сърбия или Македония трябва да нападнем, кажи "ястребе" Радев?

    Поредният лозунг на червения генерал!

  41. 41 Профил на antoni
    antoni
    Рейтинг: 407 Неутрално

    КОМУНИСТКАТА НИНОВА ПРОТИВ КУПУВАНЕ НА Ф 16

    КОМУНИСТА РАДЕВ ДА КУПУВАМЕ ПО ВЕЧЕ ОРЪЖИЯ

    ГОСПОДИ СЪБЕРИ СИ ВЕРЕСИИТЕ





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK